To nie żuk z 1970r, zegary po can'ie to gdzie te żarówki, alternator chyba też sterowany z ecu. Szukaj innego sposobu.
cd4060 http://www.datasheetcatalog.org/datashee... na 4 stronie RC oscillator R2 - zwora; R1 i C ustala częstotliwość oscylacji. http://www.electronics-tutorials.ws/sequ... NAND Gate Astable Multivibrators Odnośnie przybliżonego szacowania częstości oscylacji.
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Sprawdził bym przewód wychodzący z alternatora (chyba niebieski) 0,5mm² zobaczysz na alternatorze .Czesto przeciera się o karoserie albo nie kontaktuje na wsuwce w alternatorze przez brak impulsów doprowadzonych do "tablicy "pojawia sie taki objaw.U mnie pomogło -rownież wymieniłem czujnik -a dopiero potem zmierzyłem ciśnienie i zacząlem dalej...
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Sprawdzałeś czy na alternator dochodzi impuls, wzbudzenie? Chyba niebieski przewód jak dobrze pamiętam , może przetarł się w trąbie słonia. Sprawdzałeś wiązkę od alternatora do kabiny pod atrapą?
Witam na 100% alternator , impuls dla obrotomierza brany jest z alternatora , sprawć naciąg paska jeśli się ślizga to też jest taki objaw.
Nie wolno zdejmować klemy na chodzącym silniku,tym bardziej przkładać akumulator.Przy otwartym układzie ładowania napięcie na alternatorze może wynosić kilkadziesiąt Volt cała elektronika idzie się p....... wszystko. absolutna racja!! napięcie na nie obciążonym pojemnościowo (akumulator)alternatorze może w impulsach wzrosnąć kilkakrotnie od napięcia...
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Witam A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
Witam Racja ,jeszcze przewód od alternatora do licznika.Na ogół obrotomierz dostaje impuls właśnie od alternatora.
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Tylko porównaj sobie ilość impulsów z alternatora i jego obroty względem wału czy też wałka rozrządu. Nie pamiętam jakie dokładnie jest przełożenie ale na jeden obrót wału będzie jakieś 10-20 jak nie więcej impulsów z alternatora.
Ktoś coś? Może dysponuje ktoś schematem? Mój plan to zrobić nowe zasilanie pod radio. Nowe wzbudzenie alternatora na przycisk. Tylko nasuwa się kilka pytań. Mianowicie czy alternator jest wzbudzany impulsem czy napięcie na tym przewodzie jest stale. Jak zrobić kontrolkę ładowania ( do alternatora idzie tylko 2 przewody główny na akumulator i ten cienki...
do alternatora dochodza 3 kable. nie jestem pewiem ale 2 to chyba od ładowania a ten jeden to ten po którego odłączeniu gasnie obrotomierz. Sugeruje Pan ze te tetnienia które wystepuja po wyprostowaniu jednopołówkowo napiecia przemiennego sa doprowadzone do licznika impulsów i sa one wystarczajace do tego aby licznik działał.
Chyba raczej nie. Licznik motogodzin w nowszych belarusach czy pronarach zdaje się bierze impuls z alternatora. "Prądniczka" jest na pewno w zetorach.
W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
Pompa załączana ze stacyjki i impulsami z alternatora na pinach skrajnie prawych we wtyczce sterującej.Często elektronika zalewa się płynem wspomagania poprzez nieszczelną mechanikę.
Prędkość oblicza na podstawie impulsów (kontaktron), a obroty oblicza na podstawie impulsów alternatora.
Witam. Mam problem z obrotomierzem w autobusie Volvo B12 1999 rok. Alternator sprawdzony przez profesjonalna firmę, ładuje i daje impuls na obrotomierz. Problem w tym, że wiązka w samochodzie ma tylko jeden przewód do podłączenia kontrolki ładowania a drugiego na obrotomierz brak. Sam zegar zmieniałem i taki sam efekt (stary typ deski jak w Volvie F,...
Witam chciałbym się dowiedzieć jak działa wzbudzenie alternatora w tym samochodzie. Jest tam alternator sterowany wzbudzeniem z bsi. I tu moje pytanie jak ono powinno wyglądać, bo u mnie na włączonym zapłonie pojawia się co jakiś czas impuls, który wzbudza alternator i mam ładowanie. Impuls znika po odpaleniu silnika i po jakimś czasie pojawia się kontrolka...
No cóż, powyższy wpis kolegi wyjaśnia wszystko. Poczytałem trochę o moto-godzinach, tak na wszelki wypadek. Jedną z technik pomiarowych jest zliczanie obrotów silnika. Jako źródło impulsów może służyć alternator, co prawdopodobnie jest w przypadku kolegi koparki. Nie jest specjalnym problemem podłączenie tego licznika. Ale .... To urządzenie, które...
Witam Robię sobie obrotomierz do Passata B3 1.9TD. Sygnał biorę z wyjścia W alternatora. W czasie doświadczeń wyszło mi, że na jeden obrót alternatora jest 6 impulsów na wyjściu W. Podejrzewam, że wynika to z liczby cewek w alternatorze, w moim przypadku było by to 18 cewek, uzwojeń, czy jak to się tam nazywa. Czy są jakieś katalogi gdzie można sprawdzić...
nie wiem jak w peugot ale w innych to impuls jest brany z alternatora lub pompy paliwowej
W niekorzystnych warunkach, impuls prądowy może zniszczyć diody w alternatorze, dlatego silnik powinien być zgaszony. Możesz wymienić te niekorzystne warunki? Impuls prądowy (czyli gwałtowny przysiad napięcia spowodowany obciążeniem) mógłby coś tam narobić alternatorowi, gdyby nie równolegle podłączony do alternatora naładowany akumulator, robiący...
Benzyna czy diesel jeżeli Diesel to impuls z alternatora
Niech mnie ktoś poprawi, ale czy w tych modelach nie jest sterowany impulsem z alternatora!?
Wtyczka jest pięcio pinowa lecz przewodów jest cztery DFM - pusty pin S - stałe napięcie 24v i takie jest 15 - +24v po zapłonie i takie jest L - ..........impuls na kontrolkę?...czy tak? W - ........impuls na tachograf?...czy tak? Dla jasności: "W" nie jest do tachografu - bo po co w tachografie sygnał z alternatora. To sygnał sinusoidalny (sprzed...
Pewnie z alternatora można pobrać impuls, zacisk W. Zawsze jak by nie było takiego zacisku, to można go wyprowadzić. Ale możliwe, że fabrycznie rozwiązali to inaczej.
Założyliśmy wspomaganie od Corsy B, działa bardzo dobrze, jedynym utrudnieniem był sygnał obrotomierza Można go pobrać z zacisku W alternatora, wspomaganie załączane impulsami masy.
Witam! aktotowie V ale na oko 12-15V). Coś tam nabazgrałem w mspaincie - za pewne źle. Zapewne coś źle podpiąłem, coś dałem więcej, coś mniej a czegoś wcale. Ale chyba po to jest to forum ;] Oto mój prymitywny schemat: http://obrazki.elektroda.net/66_12246994...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Przy takich mocach powinno się dołożyć drugi alternator.
Znalazłem takie schematy na tym scalaku jutro kupie nowy i wyprubuję czy to mi będzie odpowiadać. Dokładnie to chodzi mi o dopasowanie impulsów dochodzących z alternatora samochodu do licznika.
Ja bym to zrobił wykorzystując kontrolkę ładowania. Czyli lampy wysterowane przez stycznik sterowany impulsem z alternatora. Prościzna.
no i chyba trafiłem ,brak impulsów z alternatora ,spalona dioda w pakiecie prostowniczym . wymienię cały, i zobaczymy .
Prąd wzbudzenia to od 0,5-3A w zależności od alternatora. 3-4A pobiera wielki alternator od autobusu o mocy ponad 2kW. Ale to żadne problem. Robisz prosty układ kluczujący, który wytwarza impulsy tylko wtedy gdy alternator się obraca. Do wzbudzenia obracającego się alternatora wystarczy impuls rzędu 1s, a nie prąd płynący non stop. Co się tyczy przekładni....
Wartości w słupku to częstotliwości obrotów alternatora (nie silnika). Mój program przelicza to na obroty silnika. Jeśli chodzi o formowanie impulsów to zrobiłem to w ten sposób: http://obrazki.elektroda.net/24_12061112... Jak już napisałem takie formowanie impulsów sobie nie radzi z niskimi częstotliwościami. Czy ma ktoś pomysł jak to zrobić lepiej...
a czym i w jaki sposób zmierzyć na początku ile impulsów wysyła alternator?
czyli dobrze rozumiem że obrotomierz od diesla ma wszystko w sobie zrobione, potrzebuje tylko ten impuls z alternatora....tak???
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
Ta wsuwka to wyprowadzenie tzw W do obrotomierza w dieslach - 6 impulsów na 1 obr alternatora.
jak ten model nie posiadal czujnika polozenia walu to bral impuls z alternatora wiec bez przerobek sie nie obedzie
Masz disla czy benzynę bo licznik z disla nie pasuje do benzyniaka, prawdopodobnie bierze impuls z alternatora.
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Kupić jakikolwiek samochód z lat 70 z zapłonem przerywaczowym, a do niego lampowe radio Berlin albo Żerań z przetwornicą wibratorową. Wtedy nie staszne ci będa suborbitalne wybuchy jądrowe emitujace EMP, broń elektromagnetyczna albo mikrofalowe ,,stopery" samochodów uzywane przez amerykanską policję. (Nawiasem, ciekawe, czy polska Policja już takowe...
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
siemka Buduje mały sterownik do samochodu (VW golf mk2 1.6 TD) jednym z jego elementów ma być obrotomierz cyfrowy który jest już na ukończeniu. Mam jednak problem z wyskalowaniem obrotomierza. Obrotek do swojej pracy analizuje sygnał "W" z alternatora ( firmy BOSH ). Moim pytaniem jest, jaki jest charakter tego sygnału, a dokładniej ile impulsów sygnału...
Uzwojenia alternatora są ok mierzyłem u kolegi w motorze wszytko . Cewka WN sprawna, moduł sprawny porostu nie idzie impuls na cewkę zapłonową :(
tak mnie naszło, bo się pytałem jednego ze sprzedawców na alledrogo a ten właśnie podpowiedział mi że, ten obrotomierz bierze impuls z ... alternatora 8) W rajdówce mam zamontowany alternator z Mitsubishi Colt z dwoma pinami w kostce - 1. wzbudzenie, 2. ??? może pójść w tym kierunku ? ale nie wiem jak to powinno działać ?
no to co by nie było alternator do roboty jak naprawisz alternator to wtedy zobacz co z obrotomierzem bo masz diesla a tam impuls d oobrotomierza jest z alternatora więc to ma związek
Witam.Mam taki dziwny przypadek.Alternator nowy(niby po regeneracji) ale objawy jak na starym.Na wolnych ładowanie 13v.Po przekroczeniu 1000rpm 14.2v.Bsm nie wysyła żadnych sygnałów żadnego pwm nic z tych rzeczy.Po odpięciu kabla od alternatora jest tam 0v.Czasami pojawia się impuls około 9v.Na kablu cienkim od alternatora jest 13v po odpaleniu.Czy...
Pod warunkiem że obrotomierz jest zasilany impulsami z alternatora a nie z cewki lub komputera? W renówce jak kupiłem zegary z benzyny to nie działały z alternatora chyba że jestes pewien że ten obrotomierz ma sterowanie z alternatora.
Odpuściłeś już pobieranie sygnału z alternatora? Niepotrzebnie... Jeśli jednak ma to być realizowane na czujniku, to wcale nie musi on być zamontowany na wale. Może być na kole pasowym, alternatorze, rozrządzie (nawet na koniku). Ważne, by dostarczał impuls co obrót (wychylenie dźwigienki).
Nie łatwo będzie znaleźć ten obrotomierz bo występuje to bardzo rzadko a zanim przejdę do komputera sprawdze szczelność dolotu testerem gazu lub innym płynem niepalnym. Za małe podcisnienienie powoduje oszukanie sterownika ktory wzbogaca mieszankę powodując wzrost obrotów na biegu jałowym powodując falowanie tych obrotów i zalewanie silnika ewidentnie...
Alternatorów nie uruchamia się bez obciążenia, bo przebija diody.Diody są na 50V ,a w impulsie napięcie dochodzi do 80V.
Jpna . nie .Czasem przy wymianie regulatora (w przypadku regulatora zintegrowanego ze szczotkami ) potrzebny jest impuls inicjalizujący.
Witam chcę zrobić dzielnik impulsów z alternatora, który by dzielił impulsy na cztery i mam takie pytanie jaką diodę na wejściu do układu dać gdyż nie jest podpisana? czy to może bez różnicy? z góry dziękuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/5775767800_1...
Taki trzeba zastosować obrotomierz: http://www.cyfronika.com.pl/obrotomierz.... Sam montowałem na pracę dyplomową, tylko troszeczkę kosztuje ale działa bez zarzutów.:D No i naturalnie bierze impuls z alternatora:!: Pozdrawiam Voytheek
Wrócę do tematu. Immo jest. Jest cewka przy stacyjce. Mam licznik od golfa III. Jest identyczny jak mój. Pomijając fakt, że inny licznik będzie pokazywał inny przebieg,to czy jest szansa że obrotomierz będzie działać. Gdzieś czytałem że muszą być takie same numery. Ale jakie,czego. Dodano po 2 To zapytam jeszcze z innej strony. Jak można zdiagnozować...
Wskazuje na jakąś usterkę altka lub reglera. Bo jak juz wiesz w tym aucie alternator odpowiada za ładowanie i generowanie impulsów do obrotomierza. czyli kłania sie przegląd alternatora. Na począątek standard: szczotki, regulator. Potem diody, uzwojenia. Przy rozbieraniu alternatora poleciłbym wymianę łożysk (ile lat to już chodzi?).
przepraszam, że tak trochę z innej beczki. zmienialiście przełożenia w tej skrzyni ?? tzn główne przełożenie ?? jeżeli nie to same oszukanie sterownika, może być zbyteczne. skrzynia oryginalnie była od benzyniaka, czyli obroty wyższe, niż w dieslach, inny moment i w innym zakresie obrotów. diesle przeważnie mają dużo dłuższe skrzynie, z racji ich dużego...
usterka przechodzi po włączeniu jakiegokolwiek obciążenia Zmierz napięcie ładowania, odpal bez paska micro-v, może alternator sieje jakimiś dziwnymi impulsami w instalację i zakłóca pracę sterownika
chodziło mi o sprawdzenie czy układ jest od strony elektronicznej prawidłowo wykonany Narysuj schemat w jakimś edytorze. Wtedy będzie czytelny i łatwiejszy do analizy. Pomyślałeś o poprawieniu odporności na zakłócenia od impulsów generowanych przez szczotki alternatora lub układy WN ?
Audi a4 b6 2002r po swapie na 2.7 biturbo Poroblem z jakim sie borykam to brak wzbudzenia alteratora. Alternator nie wzbudza sie po odpaleniu silnika dopiero po przygazowaniu do około 2tys obr. wzbudza sie on sam i łąduje bez problemu. Pod maską jest wtyczka 2 pin w której idzie wzbudzenie alternatora oraz impuls do elektromagnesu rozrusznika: -Bez...
1.Jezeli chodzi o przewody to najprosciej uzyc kontrolki z zarowka 12V a lokalizacja wlasciwych nie zajmie wicej niz 1 minute. 2.Gdzie po uruchomienia silnika pojawi się 12V ( potrzebne do alarmu) do wykrycia czy silnik już pracuje To proste : biezemy impuls z alternatora (ten ktory gasi kontrolke ladowania) i dla bezpieczenstwa dodatkowo impuls z czujnika...
Ten cytat co dałes z innego tematu to wg mnie jakas sciema. Prędkościomierz został podłączony za pomocą kabla brązowego w pin11 i białego w pin 2. Impulsator do tachografu ma 4 przewody (zolta kostka): 1. czarny (plus) 2. brazowy (minus) 3. niebieski (impuls real time) 4. bialy (impuls kontrolny) Wiec jakby przepiąc wg tego co ktos napisal, tylko kabel...
W rozwiązaniu fabrycznym impulsy brane są z alternatora ciekawe rozwiązanie .... oczywiście jest możliwe wystarczy wyprowdzić napiecie z jednej z cewek przed układem prostowniczym i mierzyć częstolowość , ale musisz znać przełożenie silnik <> alternator i ilość biegunów w alternatorze typowym układem dostarczania impulsów jest zapłon iskrowy...
Po podłączeniu do zegarów wszystkich trzech wtyczek nie pokazuje mi obrotów. Jednak zauważyłem, że obrotomierz dostaje jakiś impuls tuż po zapaleniu silnika. Wskoczy na 1000 obr. i natychmiast spadnie od 0 i już nic nie wskazuje. Nie bardzo wiem czego się złapać. Czy impuls z alternatora może być inny niż z cewki?
Wrzuc zdjecie alternatora lubjego numery to sprawdzimy czy ma regulator. Obroty z wyjścia W kazdego alternatora tzn. z jednej jego fazy sinus.Jak nie ma wyjścia W to dolutujesz przewód do wąsa i już jest. Wzbudzić można przyciskiem podając impuls na pinL, D+ lub przełacznikiem na L ,D+,S,15... itd to żaden problem. Alternator nie powinien pracować bez...
kolego emeryt2 impulsy obrotomierza bralem spod sterownika.Ciekawi mnie to co napisales na temat tego kondesatora jednak nie wiem do konca o co z tym chodzi.Teraz wlasnie sie dowiedzialem ze mozna jeszcze wziasc impuls spod alternatora trzeba sie podobno pod diode wlutowac .Co o tym sadzicie?
mam schemat do podłączenia alternatora w c 330 jest on dobry proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.net/44_11943597...
Z tego układu z linku Prezeswala należy wykorzystać wszystkie elementy od kondensatora C1 (w prawo) i dołożyć diodę do zasilenia odbiorników zasilanych bezpośrednio z alternatora tak by mogły pobierać prąd również z akumulatora. Prezeswal, ten układ dostosowany jest do zasilenia z transformatora o mocy do ok. 120VA, może 140VA. Czy podłączony do alternatora...
Baterie mozna (a moze nawet trzeba?) ladowac z DC, a ta konfiguracja (dobre ogniwa) nie bedzie miec zadnego problemu z rozruchem, rzad wielkosci 1000A, w impulsie z 1500.
Witam był bym wdzięczny za schemat przetwornicy obniżającej napięcie z 70V na 30V. Potrzebuję coś takiego do pracy dyplomowej do zasilacza impulsowego do ładowania akumulatorów samochodowych. Musze uzyskać na wyjściu około 30V - (28.8V musi być ponieważ ma również ładować akumulatory do samochodów ciężarowych) sterowanie impulsami ma sie odbywać za...
Na wskazanej przez siebie stronie masz podane zastosowanie. Na jachcie masz dwa akumulatory - jeden rozruchowy do silnika i jeden do urządzeń pokładowych (trakcyjny). Urządzenie łączy oba akumulatory równolegle w czasie gdy silnik jest uruchomiony i działa alternator, natomiast gdy silnik zostanie wyłączony akumulator rozruchowy zostaje odłączony od...
A ciekawe czy jakbym kupił oryginalny obrotomierz z golfa lub passata 1.9td i podmienił środkowy mechanizm może to zadziała.Bo teraz myślałem że jakiś opornik lub kondensator zastosować żeby ten impuls alternatora podzielić ale to już musiałby elektronik się wypowiedzieć Dodano po 14 Od mojej vacupompy przewód mi idzie do serwa. A co jeślibym zastąpił...
Widzę że jest to alternator Bosch, ale nie można ze zdjęcia odczytać numeru alternatora i regulatora. Proszę podać te numery. Regulator to typu FOM...... i tam wygaszanie kontrolki jest impulsami Ps (nie ma diod wzbudzenia). Jak będzie numer alternatora to można konkretnie diagnozować. Dodano po 1 Jeśli na stole jest prawidłowe ładowanie to i w samochodzie...
Nie widzę powodu aby temat był w dziale Na wesoło, jak diesel to proszę, gały na wierzch. Naprawdę nie wiecie że alternatory posiadają dodatkowe wyprowadzenie W? bierze się go z dowolnej fazy przed wyprostowaniem, jest to sinusoida o aplitudzie około 20Vpp, jeśli alternator jest 3-fazowy (a tak jest najczęściej) to przy jednym pełnym obrocie alternatora...
W silnikach diesla obroty brane są z alternatora (impulsy z dodatkowego wyjścia lalteranatora.
Chyba mój kumpel ma taki alternator, ale czy do "rozruchu" alternatora nie trzeba prądu z akumulatora, bo ten raczej będzie podłączony bezpośredni do odbiornika energii. W generatorze wiatrowym jest podobnie jak w samochodzie: musisz miec jakis uklad regulacji, bo inaczej przy wysokich obrotach spalisz odbiorniki (w aucie "zagotujesz" tez akumulator)....
Witam Dodano po 8 Witam. Mam ten sam problem posiadam vw t4 1.9 TD rok 1996 licznik elektroniczny, wstawiłem licznik z obrotomierzem z vw t4 2.4 z 1997 roku pokazuje mi obroty na maxa w obu przypadkach impuls idzie z alternatora Czy jest możliwośc przeprogramowania licznika poza tym wszystko jest ok. Mógłby mi ktoś pomóc. Pozdrawiam
napiecie na zacisku wyszlo mi 16, a kontrolka swieci wtedy gdy podlacze impuls do alternatora. 16 Volt? Coś nie tak. Podłącz ten cienki przewód do uzwojenia wzbudzenia bo tam ma być podłączony. Grubszy do zacisku B+ i wtedy mierz napięcie. Przy wyłączonym zapłonie na B+ ma być około 12,60-12,80 Volt. Uruchamiasz silnik i wtedy mierzysz jeszcze raz....
Do cewki ładowania mozna podłączyć obrotomierz ze starego diesla podłączany do alternatora problem będzie ze zgraniem wskazań z obrotami.
Za te zegary ręcze życiem. .. na 100 % procent działają bo sprawdzałem w innej b4 pytanie skąd wychodzi impuls . Z cewki komputera czy alternatora . I do którego Pina ma wejść kabel ...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Da się w miarę prosto zrobić zapłon CDI w każdym pojeździe.Trzeba wykorzystać napięcie zmienne które daje prądnica/alternator.Potrzebujesz mały ok 5Watt transformatorek sieciowy 230/8-15v i parę elementów elektronicznych.Do tego potrzebujesz małego silnego magnesu i jakiejś cewki zapłonowej.Wszystko masz w załączniku.Oczywiście magnes musisz przykleić...
Ten alternator to chyba najlepszy pomysł: podłączyć do jakiegoś aku dla wyrównania impulsów i do przetwornicy. Z kolei, przy spięciu bezpośrednim będą za małe obroty. Diody mogą być nieco szybsze i Ur min 200V
Bardzo mi się to spodobało czy wiesz może z kąd wziąśc impulsy dla tego wskaźnika w dieslu. Próbowałem z alternatora ale jest w nim wbudowany regulator i na zewnątrz nie ma żadnych impulsów.
Kol. Genezisie - ale to że nieopłacalna daaawno temu już zauważyli starsi biali mężczyźni w białych fartuchach i starsi biali mężczyźni w cylindrach - skoro oba gazy są niezbędne dla naszej cywilizacji technicznej - wydziela się je z gazu ziemnego /wodór/ i powietrza /tlen/ :-) Produkcja wodoru przez elektrolizę jest opłacalna. To nie tak. Nieopłacalna...
Witam koledzy mam taki problem posiadam Toyotę Hiace 2,4 diesel nie była wyposażona w obrotomierz więc postanowiłem sobie taki sprawić zakupiłem od takiego samego modelu ale z silnikiem turbodiesel.I tu zaczyna się problem ponieważ sygnał do obrotomierza brany jest z pompy wtryskowej poprzez specjalny czujnik (bardzo drogi)a w zwykłym dieslu nawet nie...
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany jest firmy Bosh. Czy tobedzie takie same wyprowadzenie?...
Witam jak w temacie chciałem zmienić licznik w LT 35 2,8TDI 96kw . Miałem bez obrotomierza i był w milach(kiedyś lt był anglikiem i został mi do zmiany licznik) Więc kupiłem licznik i jest w nim obrotomierz ,wszystko działa poza obrotomierzem. Co zrobić żeby zaczął działać co trza podjąć skąd podciągnąć impuls do obrotomierza.Jeszcze jedno instalacja...
Z tego co pamiętam, to jak kiedyś trzeba było przepchnąć samochód, który stał gdzie nie trzeba, i robiliśmy to w parę osób, to ktoś z nas powiedział "dobrze, że zostawił na biegu, a nie zaciągnął ręcznego hamulca, bo by się nie dało go ruszyć". Rozumiem tylko, że bieg nie powinien być wsteczny - bo wtedy przekładnia jest taka, że też nie da się ruszyć......
Jeżeli z alternatora to raczej będą to impulsy pomiarowe dla obrotów silnika i dalej licznika motogodzin.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Timer_555 Sygnał z czujnika położenia wału wyzwala 555, zmieniając wartość R zmieniasz czas impulsu( tym samym dawkę). Sygnał z alternatora się nie przyda. Ogólnie, i tak trzeba by eksperymentalnie dobrać elementy.
A po jaki grzyb elektrykowi schemat? Zasilanie po kluczyku, masa, podświetlenie zegarka i impulsy, z czujnika lub z alternatora. Cala filozofia. A osprzęt to pewno czujnik obrotów, i nie na wał, z przodu silnika ale raczej jak do Vito, lub do W124.
wolałbym dać oba alternatory rownolegle nie można zapominać że wzmacniacz nie jest żarowką i nie pobiera prądu ciągle tylko w impulsach po za tym myślałeś o przewodach zasilających przy takiej mocy, a akumulator z tyłu nawet 34ah załatwia temat spadków napięcia
impuls alternator impuls impuls czasowy impuls impuls nadajnik
oscyloskop kanał wyświetlacz president intel motherboard
Citroen C4 Picasso 1.6 HDi gaśnie pod górkę Renault Laguna II 2005 Diesel - Czy posiada CANbus?