B+ ma tylko jedno podłączenie więc tam podłączasz /śruba jest dłuższa to tak jest mostek/ natomiast wtyczka musi być taka jaka ty masz ,alternator przykładowy jest do mistsubishi.P
Tam jest regulator COM. A zalozyli pewnie zwykly. Ister nie "widzi" alternatora
jeśli miał już tyle części wymienione to wymieniłbym jeszcze te diody a alternator może pasować od uno tylko czy wysadzenie koła pasowego jest to samo? http://bendiks.lublin.pl/PL/index.php5?o...
Zmień pasek wraz z napinaczem. Zobacz z tyłu alternatora czy wtyczka nie luźna i połączenie plusa ok. Kapturek na śrubce. Jeżeli nie pomoże wymiana alternatora.
Pasek powinien być dość mocno naciągnięty ponieważ luz powoduje ślizganie się paska po kole pasowym i jego nagrzewanie.
Jeżeli masz numer alternatora to napisz, ewentualnie więcej danych samochodu i silnika. spróbuję coś poszukać.
Sprawdź dokładnie ładowanie 13,8-14,4musi być Przewód Aku do alternatora Napięcie paska wieloklinowego Dokładnie sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora
edi1818 gdzie masz to zdjęcie to może Ci pomogę
Witam.Powinno pasować.
Mierzyłeś na akumulatorach czy na alternatorze?
zamontowany był nie oryginalny alternator
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
witam.silnik ma 150KM.
Może alternator/ regulator napięcia. Zbyt duże ładowanie...
Na jakich obrotach silnika był pomiar napięcia?
Przyszedł alternator z IVECO. Czas na porównanie :D https://obrazki.elektroda.pl/2283181400_...
Tak źle się wyraziłem chodziło mi o czujnik przy wale czy mogę zastąpić sygnałem z alternatora
Witam Faktycznie alternator padł (konkretnie łożyska i diody) ale... Po naprawie jest i tak mały problem mianowicie Iveco ma czasem problemy z odpaleniem (objaw jakby nie miał rozrusznik siły zakręcić) Jak pojawia się problem z odpaleniem i trzeba dłużej kręcić to alternator nie chce się wzbudzić (po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie ma takiego problemu)....
Od wzbudzenia alternatora był padnięty przekaźnik.
I rzeczywiście, tu macie rację, że to zawsze daje te 0,23V więcej na samym alternatorze w najgorszym wypadku. Ale to nie tłumaczy spadku napięcia wraz ze wzrostem temperatury. 0,23V to aż 13% mniej niż powinno być. Kup inny regulator np. od Iveco daily one trzymają 14,6V cały czas.
poszukuje schematu alternatora do iveco dostawczego
Jak wtyczka jest z kilkoma przewodami to alternator może nie mieć diod wzbudzania.
Jak podłączysz próbówke do przewodu kontrolki powinno zaświecić ,jeśli nie szukaj przerwy, jeśli tak uszkodzony alternator. (szczotki,ślizgi,regler_)
Sprawdzę bezpieczniki
Auto po wizycie na serwisie. Straty - uszkodzony alternator wymieniony na gwarancji
Fajnie że człowiek próbuje pomóc a jest tak potraktowany. Nie mam pojęcia o tym samochodzie ale wiem jak działa alternator. Powodzenia
regeneracja alternatora w renomowanej firnie i znowu śmiga jak należy.
To już w nim jest nowsze rozwiązanie. Mostek 6 diodowy i prąd na wirnik jest brany z B+. Jak regulator rozpoznaje, że ma dać prąd na wirnik ? Jak wzbudzić taki alternator gdy straci magnetyzm szczątkowy ?
Czy w takim Iveco jak w temacie sygnał do obrotomierza idzie z alternatora? Mam takie na tapecie, ale alternator nie ma takiego wyjścia i nie jestem pewien czy nie był wymieniany. Aha oczywiście używałem szukajki :D
ZObacz czy prawidłowo masz pasek założony. Bo druga strona rolki może niszczyć ząbki . Dodano po 50 Masz zwykłe koło pasowe na alternatorze czy wolnobieg?
Typowo zwykłe kulkowe z luzem C3. Najbardziej typowe to zestaw 6303 i 6003 (opel,seat,skoda,VW,iveco,fiat itp alternator bosch od 70-140 A). Masa wirnika jest niczym przy sile napinającej pasek oraz sile oporu samego alternatora (pobór mocy mechanicznej na przetworzenie jej w elektryczną plus straty).
Witam. Czy komuś udało się rozwiązać ten problem, u mnie po wymianie alternatora na nowy ładowanie jest ale zapala się kontrolka od ładowania. iveco 2016r.
Podaj model alternatora, bo z katalogu wychodzi, że ma tylko L, czyli kontrolkę.
Całkiem możliwe że coś nakopali w warsztacie, bo w między czasie naprawiano alternator i wymieniano pasek klinowy.
Alternatory mam dwa i na obydwu tak samo ALTERNATOR IVECO AIFO FIAT ALLES 55A 28V ALTERNATOR MTZ, D-240 36A 28V (bezszczotkowy) mają wbudowane regulatory wzbudzane na krótko czyli tak http://obrazki.elektroda.pl/1559198000_1... Przełożenie 1:1 prosto z silnika na alternator Gdzie zmierzyłeś te 25V? Jeżeli na akumulatorach podpiętych do alternatora,...
Masz typ alternatora, jaki tam siedzi? To poszperaj sobie za jego notą katalogową. I poczytaj o zasadzie pracy alternatora. Trochę SAMODZIELNEJ pracy nie zaszkodzi!
Może jak jest klima to do sprężarki powinien być podłączony? Miałem Iveco z tym silnikiem i też była wolna ta wtyczka.
VCM 42705 wewnętrzne/zewnętrzne (wejście cyfrowe 11). 126 Napięcie akumulatora. Możliwe problemy po uruchomieniu. Uszkodzony alternator lub akumulator. Możliwy problem z okablowaniem. Sprawdź okablowanie. Wymień regulator alternatora lub akumulator. W razie potrzeby wymień alternator -09 -nie wiem co oznacza.
Urządzenie ma być uniwersalne i montowane do aut osobowych i do aut ciężarowych. Najczęściej to będą auta Scania i Iveco.
Witam, Nie wiem czy temat ogarnięty, ale może się komuś przyda. W starszych Ivecach już był taki myk, że jak nie świeciła kontrolka akumulatora to rozrusznik nie kręcił. Ot takie zabezpieczenie. Z założenia, jak nie świeci kontrolka akumulatora znaczy silnik na chodzie - rozrusznik nie może się włączyć. Miałem 2 przypadki w EuroCargo i EuroTechu, zepsuty...
Jeśli pomiary są dobre (a widzę, że całkiem nieźle Ci to idzie), t To mi wygląda na uszkodzenie, a w zasadzie początek końca alternatora. Myślę tak, bo napięcie nie dobija do 14,4V i jest zależne od obciążenia. 30 mili amper to jest prawie tyle, co nic więc to nie problem (chyba, że coś się załącza gdzieś "po nocach") i jeśli dobrze myślę, to możesz...
Kup regulator foom iveco daily 2000r z zaciskiem L one zawsze mają 14,5V.
Witam. Pomagam znajomemu przerobić dostawczka na kampera. Mamy taki problem. Chcemy żeby akumulaor w części kamperowej mógł być ładowany z alternatora (gdy jest pochmurno i solary nie ładują). Z klem akumulatora samochodowego (Iveco Daily, alternator ponoć 90A) podłączyłem równolegle akumulatory kamperowe 2x110Ah. Na przewodzie dodatnim (16mm2 lub 25mm2...
Podobny i pasuje za boscha - IVECO EUROCARGO TECTOR. Można sobie boscha kupić i na przyszłość nie mieć problemu.
Wszystko jest ok i akumulator mały i nieprzystosowany do długich obciązeń. Jaki masz alternator bo 140 A powinien dać rade na średnich obrotach.
myślałem że tam są kable przed tą kasetą ale ona jest wsuwana i z tej kasety dopiero wychodzą kable które są upalone w tej kasecie, więc znowu 500zł trzeba wyciągnąć z kielni, chyba sprzedam ten samochód bo te daily to wielki nie wypał ciągle coś się psuje w tej elektryce jak nie rozruszniki alternatory to światła wycieraczki albo problemy z podgrzewaniem...
bywa, ALE kolego twierdziles ze kable ok. psa tak ma, po odpaleniu gasnie kontrolka ladowania, a zapala sie w momencie spadku napiecie. a ten przerwany kabel to malo, lepsze rzeczy w np. Iveco czy fiatach ducato :P
Ok, dzięki . Z plusem po zapłonie będzie problem, jeśli nie wystartuje będę musiał dodatkowy przewód poprowadzić. Jeszcze jedno pytanie, taką wtyczkę to od jakiego auta szukać na szrocie? Jakie marki mają podobne alternatory? Czy w osobówkach też są takie wtyczki czy tylko przy tirach bo ten altek jest od jakiegoś Iveco? Byłem na szrocie ale nic takiego...
Widziałem już kilku krotnie problem z Aku niby naladowane Ale..... 1. Na czas naprawy podmien akumulatory. 2 niestety nie mam schematu do w/w Ale jeżeli jest to Iveco - sprawdź czy na akumulatorze nie rozpiala się wtyczka/ uszkodził przewód lub najzwyczajniej nie przepalił się bezpiecznik - jeżeli tam jest system zasilania Iveco. 3. do rozrusznika i...
Czujnik masz w okolicy alternatora , bardzo zły dostęp . Ciśnienie na rozgrzanym 0.8 / 750 obr 3.5 / 4200 obr
no dzieki kolego bede myslal jeszcze nad tym zobacze jak teraz bedzie sie spisywal po naciagnieciu paska od alternatora (slizgal i byl slabo naciagniety) moze przez to nie dostawal tyle pradu ile powinien
Kolego Witek, może czasy dzieciństwa mam dawno za sobą, fizykę podstawówki też, porównanie do pompy i wiadra było specjalnie dla Ciebie :D Możesz swoim uporem przekonywać kogo chcesz i do czego chcesz, ale niestety piszesz głupoty i jeszcze próbujesz podpierać to wzorami fizycznymi. Skoro jesteś taki biegły w tej dziedzinie, to wytłumacz dlaczego wersje...
Kolego,trochę piszesz hotycznie.Ale to w kwestii sprostowania.Jeżeli system nie widzi EDC to ikona jest podświetlona na szaro.Dla mnie masz problem z instalacją elektryczną zasilajacą EDC,alternator lub przekaznikami.Do tego trzeba znać schematy,a na początek warto sprawdzić główne+30 i +15
http://allegro.pl/regulator-napiecia-bos... taki jest ale zalozony jakis zamiennik (nic na nim nie pisze)
to nie alternator steryje obrotomierzem tylko czujnik położenia wału. wyprowadzenie znajdziesz w gnieździe diagnostycznym - tylko nie pytaj które piny bo sam szukam jak musze...:-)
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Witam stralis 2007 rok , w nicy padły baterie odwrotnie na chwilę podłączony prostownik, padł alternator,jest naprawiony ale na kostce brak wzbudzenia po stacyjce , a auto brak reakcji świateł i kierunków, pali błędy ffc i rfc
Cześć, Mam problem z moim daily. Pacjent to Iveco daily 35s17 3.0 2015r Problem z poziomowaniem zawieszenia tył. Błąd wskazuje na brak komunikacji że sterownikiem zawieszenia. Auto opadło, kontrolka poziomowania świeci Problem wystąpił w zeszłym roku w sierpniu wyczyściłem wtedy styki sterownika Wabco i pomogło. Teraz już nie pomaga. Sterownik jest...
Kolego, takie rzeczy robi się z wyłączoną stacyjką i masę akumulatora przykręca się na końcu. Bezpieczniki są dobre czy wyglądają na dobre? Sprawdź połączenia na rozruszniku, alternatorze i plecionkę masy silnika, bezpieczniki pod obciążeniem a nie na wygląd. Resztę chyba Ci będzie mógł pomóc elektryk.
Witam, Pytanie w zasadzie bardzo ogólne, a mianowicie czy w leciwym aucie (w moim przypadku Iveco Daily III, silnik 8140.43C, 2000r) bardziej opłaca się naprawiać to co jest, czy może poszukać nowego silnika i wymienić całość? Posiadam Iveco z zabudową do przewozu koni (więc kwestja wymiany auta na inne nie jest taka oczywista). W zeszłym roku musiałem...
Witam. Rok produkcji 2003. Jak w temacie. Na wolnych obrotach brak ładowania akumulatorów- na wyświetlaczu deski rozdzielczej pokazuje sie ikona akumulatora. Na większych obrotach ładuje. Jest wtedy 28.1V. Szczotki są w idealnym stanie. Czyżby regulator padł? Jak sprawdzić wzbudzenie. Do alternatora przychodzi wtyczka 4 pinowa gdzie tylko 3 piny są...
iveco daiky 35-170 2017r szukam pinu na wtyczcemkucznika do wzbudzenia ladowania odpalam auto nie laduje, po przygazowce do 2 tys obrotow zaczyna ladowac ale kontrolka na liczniku dalej swieci alternator i regulator caly kpl nowy, 1 kabelek wychodzi do kucznika na wzbudzenie z alternatora ale nie wiem na ktory pin kostki licznika
Witam. Czy należy rozglądać się za nowym panelem, czy są jakieś możliwości naprawy tego. Z zeznań kierowcy wynika, że szwankował "hebel" masy. Więc pewno podskok napięcia alternatora, lub palenie z prostownika rozruch. uwalił elektronikę. Samochód ma sprawne wszystkie funkcje- niestety ciemność pomroczna na desce.. Żaden wskaźnik, lampka i tachograf-...
mtal napisał podłaczenie od alternatora jest prawie nie mozliwe ze wzgledu na to iz zawsze na styku gdzie wychodzi ładowanie jest napiecie z akumulatora a jesli chodzi o kontrolke to gasnie przy dłuzszym kreceniu rozrusznika nawet jesli samochod nie zapali a jesli wlasnie silnik potrzebuje troszeczke dluzej byc krecony to odpalenie staje sie niemozliwe...
Komu są uwierzy bardziej, praktykom czy całej rzeszy biegłych, których wyliczeń sąd i tak nie zrozumie? Nie musi rozumieć. Dla sądu ważne jest np. takie zdanie w opinii biegłego: "Na podstawie powyższych wyliczeń/schematów/wykresów stwierdzam że nieliniowość kół pasowych większa niż 0,03mm może być przyczyną przyspieszonego zużycia i/lub uszkodzenia...
Wymień regulator na ori - przerabiałem takie coś w ciężarowym Iveco tyle że Bosch tam był, ciekawostka taka że regulatory ze sklepu z napisem Bosch i wszelakimi numerkami i ceną wskazywały na ori ale jednak było coś nie tak bo kontrolka po kilkuset km się świeciła i już nigdy nie zgasła a ładowanie było. Ostatecznie akurat w tym aucie (zbyt mała ilość...
Witam. Posiadam na warsztacie iveco daily 2.5 td z roku 1992. Problem polega na tym, że nie działa obrotomierz. Na "krótko" jak sprawdzałem podając impulsy to obrotomierz działał. Przeszedłem więc do szukania dalej. Wyczytałem, że impulsy pobierane są z czujnika indukcyjnego w skrzyni. U mnie niestety nie ma tego czujnika co gorsze nie ma nawet otworu...
Witam!!! Mam od niedawna podobny objaw w iveco daily 2,5 diesel. Wystepuje powyzej 2 tys obrotow. Po prostu wskaznik paliwa zaczyna skakac. Wszystkie inne wskazniki zachowuja sie normalnie. Zastanawialem sie czy to nie wina regulatora, ale na aku mam stale napiecie (nie skacze). W sumie iveco i fiat ducato sa bardzo podobne (budowa silnika), takze jak...
To w ogóle wygląda na zwarcie gdzieś- nie koniecznie na jakimś urządzeniu np. alternatorze. Ja miałem nieprzyjemna sytuacje, gdy jeździłem starym Iveco Daily. Wyglądało to następująco. Wybrałem się w drogę. Nagle zaczęły migać kontrolki, widoczne było pulsowanie świateł i takie tam. Zatrzymałem i zgasiłem silnik. Nic nie znalazłem. Wszystko trochę ostygło,...
OK alternator działa jak trzeba dziękuję za cenne wypowiedzi, pozostaje jeszcze Telma i mrugające ciągle kontrolki oleju, chyba że ktoś wie jakie może być rozwiązanie. Generalnie ciekawy mam pojazd znalazłem nawet dwie wtyczki sterownika silnika i całą sieć przewodów z Iveco :)
Witam. Iveco Daily F1CFL411H 125 kW (170hp) 2016 rok. Miałem problemy z komunikacją między alternatorem a resztą sterowników. Plus problem z turbiną (nowa turbina, błędy zbyt mocno lub zbyt lekko wysuniętej dźwigni od turbo). Auto zjechało sobie z górki w międzyczasie i uderzyło w płot. Bez włączonego zapłonu, nie było kluczyków w stacyjce. Od tego...
Ad. 1- nie wiem :D 2- tak możliwe, ustaw czujnikiem zegarowym zgodnie z danymi, 3- możesz to sprawdzić jedynie po numerach katalogowych pompy, 4- nie ma takiego kondensatora, ratuje Ciebie drugi akumulator, alternator większej mocy. Co do elektrozaworu, podejrzewam że stanowi on zabezpieczenie, przed maksymalnym ciśnieniem ładowania na zimnym silniku....
Najpierw skasuj błędy,potem odczytaj pozostałe-jeżeli się pojawią na odpalonym silniku.12 -to W alternatora,w pierwszej kolejności naciągnij paski klinowe. Dodano po 4 Kasowanie błędów: 1.wciśnij i trzymaj przycisk CODE 2.włącz zapłon 3.wciśnij pedał hamulca 4. zwolnij hamulec 5.puść przycisk CODE 6.wyłącz zapłon Włącz ponownie zapłon i sprawdź czy...
Szukam zamiennika tego mostka: https://autoczescizielonki.pl/mostek-pro... Ale zależy mi aby był w podobnej obudowie, czyli z konektorem męskim. AGRIA 476 76 CASE IH R 1340777 DAF 515910 FAUN 1765 043 FERRARI 121776 FIAT 42069787 HERCULES 021 291 10 01 IVECO 42069787 KHD 01171934 KHD 117 1934 KHD 42069787 MERCEDES-BENZ...
Tu nie do końca się zgodzę bo już miałem usterkę na Mondeo gdzie alternator dawał 18-20V i uwaliło PCM. W osobowych nie siedzę to nie potwierdzę. nie jest to zabezpieczone Transilem tylko układem wykrywającym odwrotna polaryzacje. Być może w komponentach do aut osobowych tak. Naprawiałem mnóstwo różnych "komputerów" od ciężarowych i tam jest właśnie...
Do minusa? A on nie ma masy na obudowie? :| Zgłupiałem już całkiem, konstrukcja silnika 2.8 to dla mnie nowość, choć jest prosty, jak budowa cepa ;) W poniedziałek sprawdzę, bo nie mam kanału u siebie, a możesz rąbka tajemnicy uchylić, po co na nim masa? EDIT: Właśnie wracam z kolejnych oględzin i znalazłem czujnik po drugiej stronie, od skrzyni biegów,...
Witam serdecznie. Otóż buduję coś na wzór pojazdu własnej konstrukcji na silniku 1.5D pochodzący z opla. Brakuje mi kilku rzeczy w tym między innymi obrotomierza. Sygnał do obrotomierza będzie brany z zacisku W alternatora. Założenie jest takie aby obrotomierz był okrągły tak jak w c 360 lub kwadratowy tak jak w ivecu i aby był zasilany z 12V. Wie ktoś...
Witam . Skrzynia ta co na zdjęciu różni się od mojej . Tam gdzie jest impulsator to przy mojej są dwa ,jeden od kasety a drugi od tacha . Posiada intarder i pompę do wywrotu.Przed awarią miesiąc wcześniej wysiadł alternator który dawał 37V ,nie wiem może od tego coś wysiadło .Była założona druga kaseta.wybierak,wysprzęglik,tarcza sprzęgła i impulsator...
ECU EDC BOSH M7 1. wlaczasz stacyjke (niekoniecznie uruchamiasz silnik) 2. przytrzymujesz przycisk diagnozy az do zapalenia kontrolki na desce rozdzielczej 3. puszczasz przycisk - kontroilka powinna zgasnac a po chwili o ile sa bledy wymrugac bład. 4. aby odczytać kolejne będy powtórzyć pkt 2-3. Jesli bład się powtarza oznacza to ze nie ma wiecej błedów....
Najgorsze jest ze jak auto zjechało na baze to wszystko sie uspokoiło, i nawet trasa koło domu 200km nic nie wykazała. jak normalnie jezdził to widzialem na zaladunku/rozladunku po 2h ze juz napiecie do 24V schodziłolo, a teraz zaczął trzymać 24.80V. Z drugiej strony mechanik mi zaznaczył jedną rzecz, że w przypadku tego odpalania to ważne jest uderzenie...
A ja mam pytanie nieco inne. Jezdze na miedzynarodowce samochodem Iveco.Mimo ze konstrukcyjnie i prawnie jest to mala ciezarowka ma tylko jeden akumulator 12V. Jako ze trasy sa najczesciej dwutygodniowe mam w kabinie troche urzadzen m.in telewizor i lodowke kompresorowa. Wiadomo ze jest to jakis pobor mocy. Zdarza sie ze stoje nawet 45 godzin. W tym...
Miałem Herberta , bardzo ładnie "wchłaniał" i przenosił zakłócenia generowane przez alternator co było mało przyjemne dla uszu . W żaden sposób nie szło tego wyeliminować . Więc w serwisie wymienili mi na nowy egzemplarz . Niestety , bez zmian . Teraz mam w aucie Alana 78+ , ten nie sprawia problemów . Jedynie tylko musiałem dorobić sobie przełącznik...
Odepnij kolejno od instalacji przewód od grzałki na kolektorze ssącym, lub wtyczkę alternatora.mozesz też odpiąć zasilanie przekaźnika podgrzewacza grzałki i w to miejsce na próbę podłącz zerówkę 21W/24V do wtyczki z wiązki elektrycznej Dodano po 7 Czekaj po będzie to może być pedał gazu. Wypnij wtyczkę na przewodzie pedału gazu oczyść, dognij konektory,...
Grzałka to grzałka, przy takiej samej mocy nie ma znaczenia napięcie zasilania choć dla 12V pobór prądu może być nieakceptowalny jak również wymagane przekroje przewodów. No i tutaj dochodzimy do sedna, bo zawsze coś jest kosztem czegoś. Ten temat zgłębiałem z osobą, która tworzy systemy solarne od lat i choć mogli mi zrobić każdą grzałkę jaką bym...
Czy kiedykolwiek nie mogliście wyjąć kluczyka ze stacyjki w w/w pojazdach??? wyłącznik zapłonu działa bez zarzutu, żadne...Czy kiedykolwiek nie mogliście wyjąć kluczyka ze stacyjki w w/w pojazdach??? wyłącznik zapłonu działa bez zarzutu, żadne dodatkowe objawy nie mają miejsca??? Rada jest jedna: należy wymienić regulator napięcia zamontowany na obudowie...
https://obrazki.elektroda.pl/6063537400_... czaplaef(at)gmail.com , niezależny warsztat pojazdów ciężarowych. Fachowy serwis samochodów ciężarowych świadczący usługi w warsztacie na miejscu, oraz w razie potrzeby także mobilnie dojeżdżając do klienta. Obsługujemy wszystkie ciągniki siodłowe takie jak , oraz naczepy m.in itd., oraz...
iveco alternator podłączyć alternator iveco alternator podłączyć iveco
instrukcje verso zasilacz impulsowy oznaczenie ustawienia fabryczne xiaomi
alternator iveco daily 29u7k zasilacz
Błędy WS w Mercedes Axor - diagnostyka i rozwiązania Wzrost obrotów do 980 i włączenie Webasto