Nie napisałeś z czego to masz alternator bo jak jelczowski to nie ma tam diod wzbudzenia wyjście jest do sterowania przekaźnika.P
Witam mam pewien problem z ładowaniem w jelczu jest tam alt na 24 V i pewnego dzionka przestał ładować. Po wymianie na nowy okazało się że nadal jest tak samo czyli brak ładowania. Świeci kontrolka od ładowania a zegar pokazuje 0. Gdy ściągne klemy i podłącze miernik na odpalonym silniku napięcie 0V Sprawdzałem połączenia. Masa na 100% dobra jest plus...
Alternator podobno od Jelcza lub Stara (4 wyjścia) i regulator RC1/28 (2 wyjścia) nie wiem jak to podlączyć ze sobą, ma to chodzić przy kombajnie? Może też być jakiś schemat choćby odręczny, będe wdzięczny bardzo! Acha Alternator jest od STARA.
W takim razie źle zrozumiałem Twój poprzedni post... wydawało mi się że alternator od jelcza lub stara ma wbudowany regulator napięcia...
Witam mam problem z jelczem alternator ładuje ponad 30v na większych obrotach, zmieniałem regulator na inny i to samo. Co może być przyczyna? alternator był nie dawno regenerowany
Witam. Sprawa dotyczy regulatora napięcia. Jelcz od początku był na regulatorze mechanicznym RC1/28, ale jego żywot dobiegł końca. Czy zamiast niego, mogę podłączyć elektroniczny REO-28 ? Czy to nie spowoduje uszkodzenia REO-28 lub alternatora ? Czy będzie tak samo działał jak na RC1/28 ? Dziękuję i pozdrawiam.
Toż pisałem: Taki właśnie regulatorek podłączyłem we Fiacie 126p z alternatorem A108 czyli żywcem przejęty z Zastavy 1100p - takie były pierwsze altki w 126p i miały tą "drugą" szczotkę fabrycznie zwartą do masy. Odlutowałem ją i dałem do zielonego; gościu się cieszył aż do zezłomowania "Kaszlaka" - żadnych problemów, nie było trzeba żadnych regulacji...
witam, jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumialość jestem w trakcie budowy malej turbiny wiatrowej uniwersalnej i taniej. o bardzo okrojonychy możliwosciach moje wymagania nie sa duze: ma ładowac akumulator który ma zasliać lampy samochodowe lub diodowe 12V oraz radio i prawdopodobnie grzać wodę. teraz szukam alternator myślalem o takim z stara...
Witam Mój problem jest następujący. Posiadam obrotomierz lumel ms3/3(jest to obrotomierz od ciężarówki Jelcz), który oryginalnie współpracuje z tachoprądniczką tp6-1. Chciałbym go zastosować w silniku diesla, ale zamiast wspomnianej tachoprądniczki myślałem nad wykorzystaniem sygnału z alternatora(podłączenie się do jednego z uzwojeń stojana). Chciałbym...
Co do silnika spalinowego być może że tak,natomiast alternator 28V pewnie kupisz ze Stara,Jelcza (podobny do Fiatowskiego), lub inny .
Miałem alternator 24 V z Jelcza - Zauważyłem wzbudzenie z magnetyzmu szczątkowego - też hamował - wyrzuciłem regulator - zrobił się jak dynamo.Miał ponad 60 V po trójfazowym prostowniku. Jak zmieniłem wirnik na neodymowy to osiągał ponad 150 V i mocy turbiny starczało na 1.5 kW.(tylko 10 A) mogło być więcej ale nie było czym kręcić.12 V osiągał przy...
Generalnie rozruszniki są przystosowane do pracy rzec by można „bardzo chwilowej”. Niektóre układy start-stop potrafią go wykończyć dosyć szybko. Rozruszniki mają raczej łożyska ślizgowe. O ile pamietam to Adam Słodowy zalecał zwykłą samochodową prądnicę (NIE alternator, bo się nie da tak łatwo) jako napęd samochodu - zabawki. Proponowałbym...
W zależności od silnika były różne alternatory. A tym samym i regulatory.
Potrzebny jest przekażnik ładowania /najlepiej ze starego JELCZA /
wirnik jest inny, jak sądzę masz 24-ro woltowy z Jelcza, chcesz go wsadzić w miejsce 'fiatowskiego". Musisz zmienić stojan i wirnik; ten z 24 ma wirnik o wiekszej ilości zwojów, rezystancja wirnika coś okolo 13 om, z fiata ma 4 omy.
Na podstawie doświadczeń sąsiada - alternator 24V (chyba od Jelcza , ale tego sam właściciel nie wiedział) napędzany przez przekładnie pasową . Przy obciążeniu żarówką 21W świeciła , po obciążeniu grzałkami ok.600W przy słabym wietrze ślizgały paski po naciągnięciu śmigło (ok.1,8m średnicy ) stało, przy silnym wietrze urwało robione śmigło.Cała zabawa...
Pytanie po co ten przekaźnik wycieraczek 24v z jelcza do instalacji 12V :?:
2 alternatory 24V od stara.jelcza.mana.itp w szereg, jeden mocowany na teflonowych tulejkach.
Alternator ma taką budowę,że nie przekracza założonego prądu,uszkodzenie diod to przypadek. Jeżeli odpalisz auto już ostatkiem sił akumulatora/częste w zimie/ to diody by padały cżęsto. Powiem tak : alternatory kiedyś miały taką budowę , że uszkodzenie diod to był przypadek. Z pewnością wiesz jak np. wyglądała dioda w alt. np. dużego fiata i na jakim...
Witam. Mam alternator od Jelcza 24V i mam problem z wyprowadzeniem kontrolki. Kontrolka ma gasnąć jak alternator będzie ładować tak jak maja samochody. Więcej na rysunku. Szczotko-trzymacz jest na jeden zacisk.
Witam. Mam alternator od jelcza i elektroniczny regulator napięcia firmy sumer na 28V. Regulator na dwa zaciski i alternator trzy. Zacznę od regulatora- jest on elektroniczny lecz zewnętrzny. Dość spora puszeczka. Są na niej dwa zaciski. 15 i 67. NA 15 jest oznaczenie D+ a na 67 DF. Df to rzecz jasna że do alternatora na szczotki, zacisk 30 pod aku....
Możesz zejść do 60 obr./min - alternator musisz przezwoić drutem 0,5 mm , nakleić 24 bieguny. Turbina Φ 1 m tego nie spali - ładuje duży akumulator 12 V już przy 3 m/sek. Maszt bez "pozwolenia na budowę", a śmigła prymitywne byle skuteczne. Alternator od Jelcza na 24 V - jest najskuteczniejszy do przeróbki na prądnicę - ma dużą ilość zwoi i wystarczy...
Sprawdź pierw cewke, prostownik i rygler. Jeżeli jest wszystko sprawne to będzie ładować bez problemu. Jeśli chcesz koniecznie przerobić ładowanie to musisz przewinąc cewkę. Acha sprawdź też akumulator bo jak ma zwarcie to i alternatorem z jelcza bo nie naładujesz:)
Witam! Też myślałem nad taką mała elektrowanią, która choć dwa pokoje by zasiliła:D. Zrobiłem dzisiaj eksperyment: dołączyłem żarówkę 230V przez trafo z radia na odwrót do magneta roz*****go komarka. I przy pełnych obrotach udało mi się żarówkę zaświecić. Więc myślę nad czymś tamkim. alternator z jelcza (albo z czegokolwiek dużego), za tym mocne trafo...
Co Ty chcesz z tego zrobic? Alternator ma stojan uzwojony trojfazowo wiec napiecie przemienne mozna uzyskac podpinajac sie pod jego dwa dowolne wyprowadzenia, tylko problem bedzie z wydajnoscia takiego rozwiazania. Standardowo stosuje sie mostek trojfazowy, dzieki czemu wykorzystuje sie pelna moc alternatora ale na wyjsciu niestety przemiennego napiecia...
hej witam, bardzo mi portrzebny schemat podłączenia alternatora firmy CELMA 28V/60A G-1000 do autosana lub jelcza. z góry dziękuje pozdro
Kolego jesteś pewny że wirniki są od tego alternatora?O ile się nie mylę to takie same alternatory były też na 12v.Wymiary były takie same ale budowane były na inne napięcie.Może coś było pokombinowane z częściami.Tylna obudowa mogła pozostać z tego 24v bo te 12v miały +na masę .Sam kiedyś dużo kombinowałem z tymi alternatorami.Jedyna możliwość to sprawdź...
JacekTorun Silnik jest kompletny , mam nawet zbędną amerykankę 500 W 24 V -wzbudnica - zestaw gotowy. Nie wiem tylko jak max wykorzystać wirnik tego silnika , Bo jak z amerykanki dam plus i minus na dwa pierścienie z trzech to w pełni nie wykorzystuje możliwych do uzyskania ilości biegunów . Muszę to nadrabiać prędkością . Pozdrawiam Dodano po 1 Maxhurt...
Witam po przerwie, bogatszy o parę wykonanych, zresztą z doskoku (to raczej pasja, nie stałe zajęcie) pomiarów. Temat traktuję jako ciekawostkę, tym bardziej, ze po przetrzepaniu kilku forów, z "elką" włącznie nie natknąłem się na takiego cudaka jak ten akurat typ alternatora i reglera. Niestety, typ altka jest nieznany - tabliczka znamionowa - zamalowana....
Wiecie ile wat, można uzyskać z alternatora samochodowego wyciągnąć??? Zależy od jakiego samochodu, od malucha daje 36 A przy 14,4 V czyli jakieś 520 W, od samochodów ciężarowych np. 75 A przy 27 V czyli 2,025 kW (alternator chyba od jakiegoś jelcza).
Polskie przełączniki były zawodne ,niemieckie w tamtych czasach znacznie lepsze.Tego z Fenda nie widziałem ,to nie wypowiadam się na temat jego jakości. Mam tu coś dla Kolegi Berqa Dodano po 2 Coś takiego[url=]Link
Witam! W sumie to mi chodzi o to aby zebrać napięcie z dwóch akumulatorów i żeby mieć 12V. Dotychczas 12V brane było z jednego akumulatora co bardzo skraca jego żywotność. Mam uszkodzony fabryczny przemiennik prod. niemieckiej , jest on zbudowaby na elementach dyskretnych prąd max do 20A z tym że nie mam do niego schematu oznaczony jest 99999 MERED...
Niedorzecznośc. Samochód ciężarowy jelcz miał akumulatory 220Ah i alternator o wydajności 26A Stary mercedes W123D miał aku 88Ah i alt nawet 35A :) Ktoś narzekał na braki prądu? :) To suzuki jest na nippondenso,zaczynały się od 50A. Wytrzyma,ale czy gabaryty aku pozwolą na zamontowanie?
Powiem krótko eksploatowałem 13 fiata CC , i jeżeli chodzi o blachę to ideał zero rdzy , silnik 0,7 czyli padaka jednak przejechał 260kkm i nic go nie bolało , nawet wałek rozrządu nie wymieniany . Jedynym mankamentem autka było tylko tylne zawieszenie , które rozpadało sie po około 3 latach eksploatacji . Autko poszło do sprzedaży , teraz mam mercedesa...
Aaaa, tak! Widziałem! Ale on ma nie 1 taki drut, a 3 druty, bo to jest alternator z 3 uzwojeniami i mostkiem 3-fazowym, prawda? Ponadto jego moc jest 28Vx21A=588W, co przy wadze 4,2kg daje wynik 7,14kg/kW, czyli jednak Bosch jest lepszy! A ile waży Twoja konstrukcja dla 1 kW, też poniżej 5kg? Waga prądnicy w przeliczeniu na 1kW jest miarą wykorzystania...
Witam. Mamy problem z akumulatorami w naszym samochodzie strażackim. Jest Jelcz 325 z 1989roku. Na tym podwoziu cywilnym były zabudowy bojowe. Jest tam alternator max 28A, a akumulatory 2x 12V/165 Ah wytrzymują najdłużej 4 lata i już w dwóch przypadkach wystąpiło oberwanie celi. Jeden mógłby jeszcze pracować ale trzeba było wymienić obydwa ( koszt ok....
Coś tu jest nie halo. Może wstaw akumulator od Stara albo Jelcza to Ci starczy :D Jeżeli małe aku 4Ah nie doładowuje się to 5, 7 ,9Ah też nie będzie naładowane. Xenon (żarówka) w motorku nie ma być całkowicie zasilana z aku (pomaga on w czasie postoju lub przy niskich obrotach silnika). Prądnica czy alternator musi zasilić cała elektrykę i naładować...
Witam , jestem na etapie budowy auta na bazie Żuka ale z silnikiem z Lublina Andoria turbo , instalacja 12v , alternator 90A , bateria 90-100 ah . Samochód będzie wyposażony w drugą instalację z oddzielnym akumulatorem ( 180 -225 ah ) do zasilania ogrzewacza przepływowego wody ( DAFI lub podobny 3,4 KW 230v ) i webasto suche z Jelcza ale zasilanego...
Lecho1 - teoretycznie jest to możliwe, ale potrzebny jest falownik - alternator jest trójfazowy. Niestety nie mam żadnego schematu :/ Pomysł jest dobry - niezła moc i duża wydajność. Co do napędu malucha - to pod wagonami to prądnice (chyba też trójfazowe), raczej należałoby się zainteresować silnikami z wózków peronowych - wiem, że w wersji z pojedynczym...