Witam. Mam alternator od jelcza i elektroniczny regulator napięcia firmy sumer na 28V. Regulator na dwa zaciski i alternator trzy. Zacznę od regulatora- jest on elektroniczny lecz zewnętrzny. Dość spora puszeczka. Są na niej dwa zaciski. 15 i 67. NA 15 jest oznaczenie D+ a na 67 DF. Df to rzecz jasna że do alternatora na szczotki, zacisk 30 pod aku....
Witam! Też myślałem nad taką mała elektrowanią, która choć dwa pokoje by zasiliła:D. Zrobiłem dzisiaj eksperyment: dołączyłem żarówkę 230V przez trafo z radia na odwrót do magneta roz*****go komarka. I przy pełnych obrotach udało mi się żarówkę zaświecić. Więc myślę nad czymś tamkim. alternator z jelcza (albo z czegokolwiek dużego), za tym mocne trafo...
Witam. Mam alternator od Jelcza 24V i mam problem z wyprowadzeniem kontrolki. Kontrolka ma gasnąć jak alternator będzie ładować tak jak maja samochody. Więcej na rysunku. Szczotko-trzymacz jest na jeden zacisk. http://obrazki.elektroda.net/49_12164934...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne.Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz.Zrobi ze dwa obroty i odpali. Sam też napisałeś że da większego kopa,czyli pobierze więcej prądu. To jest jednak mało istotne,bo różnice są bardzo niewielkie ,a nawet jeśli to te kilka amperogodzin...
Możesz zejść do 60 obr./min - alternator musisz przezwoić drutem 0,5 mm , nakleić 24 bieguny. Turbina Φ 1 m tego nie spali - ładuje duży akumulator 12 V już przy 3 m/sek. Maszt bez "pozwolenia na budowę", a śmigła prymitywne byle skuteczne. http://obrazki.elektroda.pl/5634456700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9970185800_1...
Alternator podobno od Jelcza lub Stara (4 wyjścia) i regulator RC1/28 (2 wyjścia) nie wiem jak to podlączyć ze sobą, ma to chodzić przy kombajnie? Może też być jakiś schemat choćby odręczny, będe wdzięczny bardzo! Acha Alternator jest od STARA.
Witam mam problem z jelczem alternator ładuje ponad 30v na większych obrotach, zmieniałem regulator na inny i to samo. Co może być przyczyna? alternator był nie dawno regenerowany
W takim razie źle zrozumiałem Twój poprzedni post... wydawało mi się że alternator od jelcza lub stara ma wbudowany regulator napięcia...
Na podstawie doświadczeń sąsiada - alternator 24V (chyba od Jelcza , ale tego sam właściciel nie wiedział) napędzany przez przekładnie pasową . Przy obciążeniu żarówką 21W świeciła , po obciążeniu grzałkami ok.600W przy słabym wietrze ślizgały paski po naciągnięciu śmigło (ok.1,8m średnicy ) stało, przy silnym wietrze urwało robione śmigło.Cała zabawa...
Pytanie po co ten przekaźnik wycieraczek 24v z jelcza do instalacji 12V :?:
Miałem alternator 24 V z Jelcza - Zauważyłem wzbudzenie z magnetyzmu szczątkowego - też hamował - wyrzuciłem regulator - zrobił się jak dynamo.Miał ponad 60 V po trójfazowym prostowniku. Jak zmieniłem wirnik na neodymowy to osiągał ponad 150 V i mocy turbiny starczało na 1.5 kW.(tylko 10 A) mogło być więcej ale nie było czym kręcić.12 V osiągał przy...
Dla instalacji "wolnoleżących" Cu stosuje się max. 15 - 16A/mm², natomiast dla uzwojeń transformatorów małej mocy - ok 3A/mm², dla większych mocy - niżej, chyba, że jest intensywne chłodzenie . Alternator od Jelcza ma conajmniej 3 uzwojenia (a może 6? - nie wiem, nie rozbierałem tego alternatora ...), więc każde z nich daje 1/3 prądu, czyli...
Toż pisałem: Taki właśnie regulatorek podłączyłem we Fiacie 126p z alternatorem A108 czyli żywcem przejęty z Zastavy 1100p - takie były pierwsze altki w 126p i miały tą "drugą" szczotkę fabrycznie zwartą do masy. Odlutowałem ją i dałem do zielonego; gościu się cieszył aż do zezłomowania "Kaszlaka" - żadnych problemów, nie było trzeba żadnych regulacji...
Potrzebny jest przekażnik ładowania /najlepiej ze starego JELCZA /
witam, jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumialość jestem w trakcie budowy malej turbiny wiatrowej uniwersalnej i taniej. o bardzo okrojonychy możliwosciach moje wymagania nie sa duze: ma ładowac akumulator który ma zasliać lampy samochodowe lub diodowe 12V oraz radio i prawdopodobnie grzać wodę. http://obrazki.elektroda.pl/9479751400_1...
Jeżeli masz przekaźnik i regulator w instalacji, to przyczyna może leżeć w zamienieniu przewodów na alternatorze. Na szczotki ma dochodzić 24V z regulatora i tu jest brak napięcia. Sprawdź czy dochodzi plus do regulatora i z regulatora do alternatora. Często jest to wina bezpiecznika. Pozdrawiam
Witam , jestem na etapie budowy auta na bazie Żuka ale z silnikiem z Lublina Andoria turbo , instalacja 12v , alternator 90A , bateria 90-100 ah . Samochód będzie wyposażony w drugą instalację z oddzielnym akumulatorem ( 180 -225 ah ) do zasilania ogrzewacza przepływowego wody ( DAFI lub podobny 3,4 KW 230v ) i webasto suche z Jelcza ale zasilanego...
Coś tu jest nie halo. Może wstaw akumulator od Stara albo Jelcza to Ci starczy :D Jeżeli małe aku 4Ah nie doładowuje się to 5, 7 ,9Ah też nie będzie naładowane. Xenon (żarówka) w motorku nie ma być całkowicie zasilana z aku (pomaga on w czasie postoju lub przy niskich obrotach silnika). Prądnica czy alternator musi zasilić cała elektrykę i naładować...
Aaaa, tak! Widziałem! Ale on ma nie 1 taki drut, a 3 druty, bo to jest alternator z 3 uzwojeniami i mostkiem 3-fazowym, prawda? Ponadto jego moc jest 28Vx21A=588W, co przy wadze 4,2kg daje wynik 7,14kg/kW, czyli jednak Bosch jest lepszy! A ile waży Twoja konstrukcja dla 1 kW, też poniżej 5kg? Waga prądnicy w przeliczeniu na 1kW jest miarą wykorzystania...
alternator sześcio diodowy bezszczotkowy, dochodzą do niego dwa przewody grubszy i cieńszy. Czy powinno być tam napięcie, czy to jest alternator bezwzbudzeniowy (sam się wzbudzi) grubszy kabel pewnie jest do ładowania a cienszy? Jakie powinno być napięcie przy pracującym silniku i odłączonych przewodach? I jeszcze jedno gdzie jest regulator napięcia...
Witam Problem polega na tym, jak zmieniłem regulator napięcia i mostek nie ma na nim pinu D+ tzw. wzbudzenia. Gdy dam kabel D+ w miejsce zaznaczone na zdjęciu strzałką http://obrazki.elektroda.pl/5928831300_1... alternator uruchamia się a kontrola świeci. Proszę o pomoc czy jest jakaś opcja innego podpięcie żeby to działało jak ma działać
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Mam problem w Jawce, która na biegu jałowym przy niskich obrotach daje ok 20v i przy wysokich skacze do 50V! Przez to straciłem przerywacz 6V bo moim błędem było,ze podłączyłem go przed sprawdzeniem napięcia. Ale o dziwo tylna żarówka 6V trwa... Wymyśliłem,żeby zmienić wszystkie podzespoły na 12V i zastosować ELBĘ Simsonowską do prostowania prądu, ładowania...
Witam, mam taki problem, a mianowicie w mojej jawie świszczy alternator (dzwtęk podobny do turbiny samochodu) i nawet mi to by nieprzeszkadzało, gdyby nie robił się bardzo gorący. Instalacje podłączyłem zgodnie ze schematem, ładowanie mam, ale gdyby tak jawcia pochodziła z parę minut to czuję że na bank coś by się spaliło. Proszę o pomoc:cry:
Witam, Wymieniłem alternator w swoim C 330, ponieważ wcześniejszy - stary bezszczotkowy, ładował zbyt niskim napięciem i cały czas na niskich obrotach migała kontrolka ładowania. Po wymianie alternatora na model firmy Jubana (72A) niestety problem z kontrolką nie zniknął całkowicie. Po odpaleniu wszystko jest w porządku, alternator ładuje około 14,4...
(at)olejniczaktomasz2004 "Gdzie znajduje Alternator w Jelczu 442" O ile wiem to najczęściej jest zamontowany przy silniku. Teraz następne pytanie - a gdzie jest silnik ? następne - jak otworzyć maskę ? Temat rozwojowy, myślę że 654 posty pójdzie jak w dym.
Niedorzecznośc. Samochód ciężarowy jelcz miał akumulatory 220Ah i alternator o wydajności 26A Stary mercedes W123D miał aku 88Ah i alt nawet 35A :) Ktoś narzekał na braki prądu? :) To suzuki jest na nippondenso,zaczynały się od 50A. Wytrzyma,ale czy gabaryty aku pozwolą na zamontowanie?
Co do silnika spalinowego być może że tak,natomiast alternator 28V pewnie kupisz ze Stara,Jelcza (podobny do Fiatowskiego), lub inny .
Sprawdź pierw cewke, prostownik i rygler. Jeżeli jest wszystko sprawne to będzie ładować bez problemu. Jeśli chcesz koniecznie przerobić ładowanie to musisz przewinąc cewkę. Acha sprawdź też akumulator bo jak ma zwarcie to i alternatorem z jelcza bo nie naładujesz:)
Alternator ma taką budowę,że nie przekracza założonego prądu,uszkodzenie diod to przypadek. Jeżeli odpalisz auto już ostatkiem sił akumulatora/częste w zimie/ to diody by padały cżęsto. Powiem tak : alternatory kiedyś miały taką budowę , że uszkodzenie diod to był przypadek. Z pewnością wiesz jak np. wyglądała dioda w alt. np. dużego fiata i na jakim...
To zmienia postać rzeczy.W tym wypadku musisz mieć gdzieś słabe połączenie.Alternator wygląda jak z Jelcza ,lub przerobiona 12-tka z Fiata lub Poloneza.Sprawdzałeś czy masz dobrą masę na alternatorze?.Gdzie idzie przewód (+30) zasilający alternator?,musisz to stwierdzić gdzie jest spadek napięcia,czy masz amperomierz?.Jeżeli tak ,to tam może być coś...
hej witam, bardzo mi portrzebny schemat podłączenia alternatora firmy CELMA 28V/60A G-1000 do autosana lub jelcza. z góry dziękuje pozdro
Wiecie ile wat, można uzyskać z alternatora samochodowego wyciągnąć??? Zależy od jakiego samochodu, od malucha daje 36 A przy 14,4 V czyli jakieś 520 W, od samochodów ciężarowych np. 75 A przy 27 V czyli 2,025 kW (alternator chyba od jakiegoś jelcza).
Nie napisałeś modelu/roku produkcji tego samochodu. Dedukuję, że to auto ze starszych serii, więc pod maską będzie silnik SW 680 (polska wersja licencyjnego Leylanda 0.680). Taki silnik był montowany w ciężarówkach Jelcz, autobusach tej marki, jak również kombajnach Bizon i sieczkarniach. Poszukaj w internecie informacji na temat uruchamiania tego silnika...
(at)lizzard A dlaczego nie pomyślisz o wykorzystaniu dużego alternatora samochodowego? Można mu przyłożyć stałe napięcie na uzwojenie wirnika, albo nawet zamienić je na porządny neodymowy magnes pierścieniowy o stosownych wymiarach, usunąć diody, dodać hallotrony oraz sterownik. Masz wtedy duży, niskonapięciowy silnik BLDC małym kosztem. :D z wszystkimi...
Zamierzamy kupić nowe i stąd moje pytania. Czy mogą być żelowe, co z ładowaniem przez alternator ? ( podobno nie można takich akumulatorów tak ładować)
Witam. Sprawa dotyczy regulatora napięcia. Jelcz od początku był na regulatorze mechanicznym RC1/28, ale jego żywot dobiegł końca. Czy zamiast niego, mogę podłączyć elektroniczny REO-28 ? Czy to nie spowoduje uszkodzenia REO-28 lub alternatora ? Czy będzie tak samo działał jak na RC1/28 ? Dziękuję i pozdrawiam.
Co Ty chcesz z tego zrobic? Alternator ma stojan uzwojony trojfazowo wiec napiecie przemienne mozna uzyskac podpinajac sie pod jego dwa dowolne wyprowadzenia, tylko problem bedzie z wydajnoscia takiego rozwiazania. Standardowo stosuje sie mostek trojfazowy, dzieki czemu wykorzystuje sie pelna moc alternatora ale na wyjsciu niestety przemiennego napiecia...
wirnik jest inny, jak sądzę masz 24-ro woltowy z Jelcza, chcesz go wsadzić w miejsce 'fiatowskiego". Musisz zmienić stojan i wirnik; ten z 24 ma wirnik o wiekszej ilości zwojów, rezystancja wirnika coś okolo 13 om, z fiata ma 4 omy.
Kolego jesteś pewny że wirniki są od tego alternatora?O ile się nie mylę to takie same alternatory były też na 12v.Wymiary były takie same ale budowane były na inne napięcie.Może coś było pokombinowane z częściami.Tylna obudowa mogła pozostać z tego 24v bo te 12v miały +na masę .Sam kiedyś dużo kombinowałem z tymi alternatorami.Jedyna możliwość to sprawdź...
Witam Mój problem jest następujący. Posiadam obrotomierz lumel ms3/3(jest to obrotomierz od ciężarówki Jelcz), który oryginalnie współpracuje z tachoprądniczką tp6-1. Chciałbym go zastosować w silniku diesla, ale zamiast wspomnianej tachoprądniczki myślałem nad wykorzystaniem sygnału z alternatora(podłączenie się do jednego z uzwojeń stojana). Chciałbym...
Witam! W sumie to mi chodzi o to aby zebrać napięcie z dwóch akumulatorów i żeby mieć 12V. Dotychczas 12V brane było z jednego akumulatora co bardzo skraca jego żywotność. Mam uszkodzony fabryczny przemiennik prod. niemieckiej , jest on zbudowaby na elementach dyskretnych prąd max do 20A z tym że nie mam do niego schematu oznaczony jest 99999 MERED...
Witam po przerwie, bogatszy o parę wykonanych, zresztą z doskoku (to raczej pasja, nie stałe zajęcie) pomiarów. Temat traktuję jako ciekawostkę, tym bardziej, ze po przetrzepaniu kilku forów, z "elką" włącznie nie natknąłem się na takiego cudaka jak ten akurat typ alternatora i reglera. Niestety, typ altka jest nieznany - tabliczka znamionowa - zamalowana....
Powiem krótko eksploatowałem 13 fiata CC , i jeżeli chodzi o blachę to ideał zero rdzy , silnik 0,7 czyli padaka jednak przejechał 260kkm i nic go nie bolało , nawet wałek rozrządu nie wymieniany . Jedynym mankamentem autka było tylko tylne zawieszenie , które rozpadało sie po około 3 latach eksploatacji . Autko poszło do sprzedaży , teraz mam mercedesa...
2 alternatory 24V od stara.jelcza.mana.itp w szereg, jeden mocowany na teflonowych tulejkach.
Witam Zachęcony Waszymi opisami, postanowiłem samodzielnie przerobić mój agregat. Ordynarna chińszczyzna za 350 zł kupiona w markecie. Znalazłem nawet później w innym markecie taki sam za 300 zł. http://obrazki.elektroda.pl/4348741200_1... Wygląda prawie identycznie jak ten z początku tego wątku. Na Allegro jest dostępnych kilka wykonań...
kompresor jelcza sprężarka jelcza silnik jelcza
oporność głośnik pilot model chassis mostek prostowniczy alternatorze bosch
studio technik wzmacniacz audio
Parkside Performance PABSP 20 Li-C3 2023 – zatrzymywanie się na 1 biegu, zabezpieczenie czy wada? Behringer DR112DSP nie włącza się – brak zasilania, bezpiecznik, SMPS, tryb AUTO-STANDBY