Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
Komutator nie ma bicia?
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Szukałem tych alternatorów jednak grafika ich jest dość uboga. Z tego co widzę to jest tam zastosowany chiński regulator wraz z szczotkami w jednym członie nakładany na komutator wirnika. Co do samego ładowania to prócz tych 14,8V jest ok, napięcie nie wzrasta przy zwiększaniu obrotów ani nie spada. Taka specyfika tych regulatorów, ogólnie 0,4V to nic...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Robiłem rozrusznik sąsiadowi było to samo na początku słabo kręcił później pukał a na końcu nic. Winą był nierówno przypalony komutator (szczotki przylegały tylko krawędziami) po przetoczeniu było dobrze. Wymieniłem jeszcze tulejki i jeden przewód co idzie do cewek taki cienki w środku zaizolowałem bo był popękany. Szczotki także nowe i śmiga jak nówka.
Raz urwała się łapa od silnika, 2x alternator (szczotki,potem komutator) i raz rozrusznik W alternatorze jest pierścień ślizgowy a nie komutator
W alternatorze nie ma znaczenia.
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
Po to żeby zobaczyć co idzie po kablu wysterowania.Proszę się dowiedzieć czegoś o metodach diagnostycznych, a potem uczestniczyć udzielając podpowiedzi. Skoro autor nie potrafi doprecyzować z jakim autem mamy do czynienia żeby ustalić z jak sterowany jest alternator, a warsztaty zrobiły to co zrobiły. Jak zamierzasz sprawdzić w czym problem? Podpowiesz?...
Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
Bmw E46 320d 136 KM. Alternator szarpie paskiem, za duże obciążenie? Wymieniłem łożyska, komutator i szczotki, po odpaleniu auta jest pisk i szarpanie paska na odcinku alternator - koło pasowe silnika. Wygląda to jakby alternator stawiał opór i stąd to szarpanie. Czy jest to możliwe? Dodam, że na wirniku są przejścia na pierścień i niema przebicia do...
Cześć. Focus MK1 HB 99 1.4L ALTERNATOR 98AB10300GH Po czym poznać kiedy zarzuty jest komutator? Ile może się on wytrzeć? Wymienili mi regulator w alternatorze i nie wytrzymał roku, więc kupiłem używany sprawny alternator. Zobaczyłem do środka, żeby nie zamontować umierającego alternatora. Tak to wygląda co sądzicie? To jest jeszcze fabrycznie zamontowany...
Witam. Mam problem z Chevroletem Captiva 2011 rok 2.0 vcdi 150km. Mianowicie auto straciło ładowanie. Kontrolka się zapaliła sprawdziłem multimetrem 10.5v na odpalonym silniku. Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany. Złożyłem wszystko do kupy naładowałem akumulator odpalam i wciąż nie ma ładowania. Kontrolka od ładowania świeci się tylko...
Jak dobrze pamiętam w silniku obcowzbudnym ze stojanem wraz z prędkością obrotową maleje strumień magnetyczny indukowany a tym samym pobierany prąd natomiast przy magnesach trwałych będziemy mieć stały strumień magnetyczny z magnesów. Sprawia to, że prądnica ma najlepszą sprawność tylko w wąskim zakresie obrotów na natomiast alternator trzyma sprawność...
Alternator odebrany z regeneracji, zamontowany w aucie - ładowanie wróciło :) Wnętrze zostało zregenerowane - szczotki i komutator przy przebiegu 170k były wyjechane do zera, jednym słowem trwałość tych alternatorów nie jest przewidziana na dłużej niż 200tys co z resztą potwierdzają opinie na grupach użytkowników aut w których te alternatory są montowane....
Bez znaczenia
Ten komutator to wytarty jak..... Wg mnie do wymiany, ale ... może pochodzi Przed padnięcie aku na desce rozdzielczej robi sie choinka z błędów. Przecież to normalne. Siada napięcie moduły padają i sieją błędami. Ale 5 minut na samym akumulatorze ? to jeżeli jest podłaczony alternator to pewnie i któraś dioda uszkodzona dlatego go rozładowauje tak szybko,...
Zgodnie z obietnicą informuję na bieżąco... 😉 Przelotka drzwi prawych (to wersja 3D) ma tylko lekkie pęknięcie na przewodzie masowym(grubszy brązowy) https://obrazki.elektroda.pl/5611523500_... https://obrazki.elektroda.pl/6028753700_... Przelotka lewa (drzwi kierowcy) znacznie gorsza... https://obrazki.elektroda.pl/1713357100_...
Zamontowałem alternator z bliżej nieokreślonego auta, sprzedawca twierdził że z Citroen C5 2.2 HDi. Przed montażem wymieniłem łożyska, komutator i szczotki. Alternator działa bez zarzutu. Jako ciekawostkę podam, że da się wyjąć alternator "do góry", trzeba tylko odkręcić górny przewód od pompy wspomagania i odsunąć do na bok. Taki sposób wyjmowania...
Tak jak myślałem - nic nie było "skopane przy naprawie". Wystarczyło, że przejechałem kilkaset kilometrów, komutator wraz ze szczotkami się dotarł i kontrolka ładowania znika od razu po odpaleniu. Podsumowanie dla zainteresowanych - po wymianie szczotek i komutatora trzeba pozwolić im się dotrzeć. Zamykam.
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
Nie lepiej wmontować trzy hallotrony, i zrobić elektroniczny komutator - poczytajcie o silnikach brushless DC.
W moim 6210 kiedyś podczas orki ehr złapał taki jakby błąd czy coś i przestał działać i pług mi opadł. Mówię co jest grane, obracam się a on ryje na dwa metry. Po chwili postoju i odpaleniu parę razy znów zaczął normalnie działać. Dowiedziałem się że podnośnik jest sterowany prądem z alternatora i przyczyną tego mogą być szczotki w nim. Wymontowałem...
Witam od dłuższego czasu mam problem ze swoim focusem. Kiedyś (2mce temu) zapaliła mi się poraz pierwszy kontrolka od ladowania, zgasiłem pod domem auto i pozniej juz bylo ok. w ostatnim tygodniu sprawa nasiliła się do tego stopnia ze co 15km sie zaświecala. Wyciaglem alternator : Wymieniłem Komutator bo go szczotki wytarły Wymieniłem szczotki Po wymianie...
A gdzie ty masz komutator w alternatorze? Podpowiedź: komutacja to znacyz przełaczanie. Komutator występuje w maszynach prądu stałego. W maszynie prądu przemiennego jaką niewątpliwie jest alternator są pierścienie ślizgowe. A w tym przypadku posprawdzałbym styki regulatora z "resztą świata". Noi szczotki pytanie czy dobre, niezuzyte
Cześć. Chciałem dodać układ załączający światła dopiero po odpaleniu motorynki bo światła bardzo szybko rozładowują akumulator . Jak to zrobić żeby nie uszkodzić prądnicy .Myślałem o podłączeniu jednego z wyjść prądnicy do diody 1n4007 w kierunku cewki przekaźnika a drugi koniec do masy na stałe. Czy taki układ będzie działał lub czy trzeba dodać mu...
W tym alternatorze jest zużyty komutator i nie ma ładowania. Nie wiem czy można dokupić wirnik? Ten alternator jest z traktora Fergusona. Alternator jest sprzężony ze sprężarką. Czy może ktoś wie, gdzie można tę część dokupić do alternatora?
A tak w ogóle to zaczyna sie od odkłócenia całego auta a konkretniej zapłonu ( kondensator ), cewka, kable zapłonowe, alternator (szczotki, komutator + kondesator) A zamiast pakowania filtrów i oddzielania mas proponuję spluwanie przez lewe ramie , jest skuteczniejsze i nie psuje dzwięku. SławeK
witam wszystkich otoz mam problem z ladowaniem akumulatora w Renault 21 zawiozlem alternator do naprawy mysalem ze to wina komutatora komutator wymienili mi na nowy sprawdzili i alternator jest 100 % sprawny kiedy odpalam auto to swieci mi kontrolka od ladowania przygazuje to zniknie przy 3000obr/min zapala sie miedzy 1000 obr a 2500 obr/min na wolnych...
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
lynx22 widziałeś kiedy komutator w alternatorze?
Witam, Po przerwie zimowej, zabrałem się za uruchomienie agregatu chłodniczego SUPRA 544 MICRO (załącznik 1). Po załączeniu sterowania na tryb spalinowy silnik kreci się (wydaje się, że dość leniwie) lecz nie uruchamia się i wyskakuje błąd "low battery". W celu wyeliminowania problemów z akumulatorem, został podłączony inny akumulator centry 61 AH 600A....
Rozbierz cały alternator ewentualnie prądnicę i sprawdź stan szczotek jak wyglądają prowadnice szczotek (w prądnicy), sprawdź stan komutatora, lub pierscieni uzwojenia wzbudzenia, oraz diody w alternatorze. Może trzeba przetoczyć komutator lub pierscienie. A jak to nie pomoże to kup jakiś dobry na szrocie :). Pozdrawiam
Mój alternator to F000 BL0704 a auto to #.0 HDI, jak wyciągnę tego co jest zamiennie zamontowany, to podam jego dane. W sumie, to chyba zregeneruje tego co był, padł po 700 000 km więc nie ma co się dziwić. Komutator i szczotki nie istnieją, łożyska ok ale oczywiście wymienię. Koszt jest znikomy, w porównaniu z regenerowanym czy nowym.
Najlepszy sposób na sprawdzenie rozrusznika czy kręci, to podpięcie go na krótko, pomijając elektromagnes. Trzeba wcześniej odkręcić od niego przewody zasilające idące z samochodu. Jeśli nie obróci, to trup. Najprawdopodobniej zatarte łożysko ślizgowe (wałek wirnika zardzewiał pod łożyskiem ślizgowym i je rozepchało, a to się zaklinowało), to może być...
Jak poprawnie przemierzyć alternator żeby stwierdzić czy to regulator czy coś innego? Jak pisałem szczotki i komutator ok, gdzieś czytałem że diody można sprawdzać ale tylko przy obciążeniu/pracy.
Witam mam problem z ww peugeotem 206 2001r 2.0 HDI mianowicie: cały czas świeci się kontrolka ładowania nie działa klimatronic. Mierzę ładowanie, brak !!! z ciągnąłem obudowę alternatora regulator. Komutator wytarty do plastyku czyli remont. Nowy komutator regulator zapobiegawczo łożyska, złożyłem do kupy to samo. Ale po odłączeniu przewodu wzbudzającego...
witam zdemontuj alternator i daj do przeglądu mozesz mieć zjechane szczotki i komutator alternator znajduje sie pod pompą lhm-u? minimalne wycieki z pompy spływają na alternator i tym samym zbiera sie zabujczy dla niego syf pozdro T
diod nie wyciagaj narazie , sprawdz szczotki komutator czy szczotki dobrze przylegaja,itp wizualnie narazie
Komutator to jak sama nazwa wskazuje to tam gdzie następuje komutacja czyli przełączanie. Dioda jak się uszkadza to zwykle na zwarcie, a to by wywołało bardzo duży prąd. Najlepiej odłącz alternator i zobacz czy akumulator dalej będzie się rozładowywał.
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Alternator nie ma komutatora.
Alternator oczywisćie używany , jutro będą fotki bez dekla , regulator już wyciągałem ale szczrze zobaczyłem tylko stan szczotek były ok i złożyłem z powrotem , ale nie zobaczyłem jak komutator wygląda .
komutator alternator wymiana komutator alternator alternator valeo komutator
motorola blokada przycisk nokia 6303i timer attiny13
ricoh wezwij serwis makita dmr115
Insekt w wyświetlaczu ekspresu DeLonghi - możliwe uszkodzenia Czy insekt może uszkodzić wyświetlacz w ekspresie DeLonghi?