D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz.
Mi taką rozpiskę dał elektryk, który mi taki alternator naprawiał.
W żaróweczce, w instalacji.... Dotknij przewód D+ czyli ten od kontrolki przy alternatorze do masy i sprawdź czy się zaśweieca.
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
Sprawa prosta jak drut w transformastorze-nie łączy masowanie alternatora .
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Czyli już wie pan w czym problem.. Akumulator pada przez niska temperature,.. niech pan go naładuje prostownikieim i okręci bardzo dobrze jakimś materałem izolującym, steropian, jakieś płutno ociepleniowe, wata, wszystko sie nada byle by okrecić dobrze i jak najgrubiej.. lekkie mrozy powinien wytrzymać a jeśli bedą większe musi pan poprostu na noc aku...
Witam! Moze.Pozdrawiam.Stefan.
To najpierw go poskręcaj i odpal i nie grzeb na razie przy alternatorze.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to kontrolka ładowania nadal świeci czy gaśnie?
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
Sprawdź tranzystor w regulatorze. Taki duży montowany na radiatorze :)
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Jakie jest napięcie na zacisku B+ alternatora.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
To są zwykłe alterantory będą działać wszędzie o ile będą obroty i i wzbudzanie. I tu pewnie jest usterka masz coś nie tak z wzbudzaniem do sprawdzenia ten kabelek bo on nie tylko do kontrolki jest w aucie.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
wypięciu wtyczki z alternatora kontrolka ładowania nie będzie świecić ani na zgaszonym ani na odpalonym silniku ,bo rozłączasz jej obwód. na początek sprawdź może przewody od alternatora do ecu.
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Regulator ,mostek ,oryginał?
diody uszkodzone na 100% w takim przypadku najlepiej zmienić wszystkie (cały mostek)
Zdjąć cienki niebieski z alternatora i sprawdzić czy pali się nadal.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
Może być (nie pamiętam )że kontrolka podłączona do L, lecz nie podane napięcie na IG, to kontrolka nie będzie świecić.
Zapomniałem dodać, jak kontrolka zapala się od razu, a w body widnieje błąd sygnał alternatora d+ To szukać na linii wzbudzenia tak jak wyżej pisałem. Jak kontrolka zapala się po chwili dopiero, a obroty silnika rosną powoli to oznacza faktyczny brak ładowania.
Bo już w tej chwili masz uszkodzony regulator :)
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Ubita dioda w alternatorze
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Regulator w ecu silnika
W innym aucie ale miałem podobnie. Raz ładował raz nie. Kontrolka mi się raz zaświecała raz nie. Regulator jest padnięty.
...gdyby alternator nie ładował to kontrolka powinna świecić cały czas... Nie koniecznie brak świecenia może być też sygnalizacją awarji ładowania
Przekaźnik od kontrolki ładowania.P
Masz 3 kable więc jeden pewnie idzie na obrotomierz. Sprawdź czy nie spaliła się kontrolka ładowania, bo przez tą żarówkę alternator dostaje sygnał do działania. Zobacz czy do kontrolki dochodzi +12V. Jak po zapłonie będzie świeciła kontrolka to pójdziemy dalej.
Ło matko! Wielkie mecyje. Pasek alternatora ci strzelił i tyle. Stąd świecenie kontrolki. Przy okazji sprawdź, jak chodzi sam alternator i załóż nowy pasek. Nie znalazłeś go gdzieś w komorze? Lub chociaż jakiś strzępów.
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Potwierdzam co napisałem wcześniej - jeżeli na jednym alternatorze kontrolka świeci a na innym nie świeci..... a zawsze świeci jezeli podłączony przewód do masy... Pozdrawiam.
Opornik nie ma nic do tego.
Bez kabli rozładowany akumulator. Więc nie pali. To jak ma się świecić kontrolka braku ładowania (i świec)? Weź ten akumulator pod prostownik i naładuj, powtórz pomiary. Przyczyna rozładowania została ustalona? Alternator może być tą przyczyną...
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie A co z kontrolką ładowania?
Po pierwsze czy kontrolka świeci wogóle.
Na 99% uszkodziłeś alterator. Odłącz na próbę alternator i uruchom silnik. Kontrolka może się świecić, ale bezpiecznik powinien zostać cały. Swoją drogą, nauczka na przyszłość. Zawsze odłącz klemę minusową od akumulatora i zaizoluj ją. Unikniesz komplikacji.
Witam . Jaki to masz ten nowy alternator?. Czy kontrolka świeci jak zgaszony, czy gaśnie jak silnik pracuje.
Skoro nie świeci lampka po podłączeniu do alternatora a świeci gdy ten przewód dotyka do masy to uszkodzony alternator.
Witam! Akumulator przestal byc ladowany.Kontrolka ladowania nie swieci sie po przekreceiu kluczyka o jeden stopien. Przy rozruchu potrafi delikatnie zaswiecic..ale bardzo slabo. Do akumulatora podczas pracy silnika dochodzi 9V (tyle samo wychodzi z alternatora) Alternator posiada w sobie wbudowany stabilizator i prostownik. Co moze byc przyczyną ?
Masz specjalność "Elektronika samochodowa". Pomijając fakt, że piszesz jak głąb, to jaki z Ciebie elektronik samochodowy, skoro ładowanie w Matizie Cię przerasta?
Sprawdż połączenia do alternatora cienkie przewody.
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Alternator na stół i sprawdzić rzetelnie. Również sprawdź wszystkie przewody elektryczne dochodzące do alternatora.
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
Zacznij od sprawdzenia szczotek w alternatorze. Pozdrawiam.
Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Witam Sprawdź szczotki i regulator napięcia. Powinno pomóc Pozdrawiam.
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
poprostu sprawdz połączenie między deską a alternatorem ,najlepiej dotknąć do masy kabelek od kontrolki i zobaczyć czy świeci jak nie to to sprawdzić zasilanie samej kontrolki w desce lub wiązki pozdrawiam
Czyli jak masz odłączone przewody od alternatora to kontrolka świeci? .Czy miałeś coświata naprawione, czy tak nagle. Ile przewodów dochodzi do alternatora, czy jest to nowy typ czy stary(ile ma zacisków ) .
Witam.Jeśli brakuje tylko kontrolki ładowania a pozostałe są to stacyjka odpada.Bez kontrolki nie wzbudzi się alternator i nie będzie ładowania,zacznij właśnie od sprawdzenia czy nie jest przepalona jeśli będzie to wymień jeśli nie to daj znać.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
W Fergusonie masz 9 diod zobacz na schematy które Ci wcześniej podesłałem i sprawdź wszystkie , jest 6 dużych :3 z plusem na radiatorze i 3 z minusem na radiatorze oraz 3 diody mniejsze połączone katodami razem i wychodzą chyba do kontrolki ładowania.Najczęściej te małe diody ulegają uszkodzeniu. Powodzenia.............
No i znalazłem.. Brakowało napięcia dodatniego po stacyjce na żarówce od ładowania. Widocznie musiała przez coś przechodzić masa i dlatego ta żarówka tak działała. Gdy podłączyłem kabel od żarówki do masy to nie świeciła a jak podłączyłem do plusa to świeciła. Dlatego był odwrotny efekt działania żarówki. Wyciągłem wtyczki w liczniku i włożyłem jeszcze...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
1.Kontrolka musi być sprawna.Pełni dwie funkcje.Pierwsza to wzbudza alternator,druga to po wzbudzeniu gaśnie i oznajmia,że jest ładowanie. 2.Alternator można sprawdzić szybko po uruchomieniu silnika i na moment dodanie wys.obr.ponad 3000. Jak zaskoczy ładowanie to znaczy,że jest sprawny.Sprawdza sie przy zaświeconych światłach jak zaświecą jaśniej to...
Podepnij do kontrolki nowy przewód od alternatora a stary odłącz i po sprawie.
miałem przypadek w mondeo - klient wymienił alternator z 60A na 70A, ładowanie było a kontrolka świeciła, kodu błędu niestety nie pamiętam
schemat ci nic nie da, jest prosty-deska->zacisk DFM alternatora.
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Sprawdź masę, jeśli masa jest oK to winny jest alternator.
Alternator Bosch czy Valeo 120A?
Na zacisku D+ i DF powinno być napięcie po włączeniu kluczyka. Przekaźnik z trzema konektorami jest od kontrolki ładowania. Przewód niebieski lub zielony będzie drugim przewodem (końcem) kontrolki ładowania. Gdy jeden lub drugi przewód dotkniesz do masy kontrolka powinna świecić . Przewód żółty steruje przekaźnikiem ,jest podłączony do alternatora(środek...
Jeśli alternator ładuje a kontrolka świeci to masz gdzie indziej uszkodzenie.
a czy możliwe jest że jakiś przewód się poluzował np przy alternatorze albo gdzie indziej i zaczyna świecić kontrolka? A nawet czasami ona nie świeci tylko jak jak by coś nie łączyło , mryga. I czy kontrolk będzie świecić jak będzie śie ślizgał pasek na alternatorze?
Sprawdzić wpierw bezpieczniki opisane na patce jako KL15. Dwa-sprawdzić, czy alternator ma dobre masowanie ( jest na tulejach gumowych), i to, czy podczas manipulacji nie został zerwany przewód z czujnika ciśnienia oleju, idzie w wspólnej wiązce, zaś ów czujnik jest pod alternatorem.
Ile daje volt alternator?
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
A żarówka w zegarach ok? Podłącz przewód od kontrolki ten przy alternatorze do masy. Kontrolka powinna świecić.
Alternator ładuje? KOntrolka świeci i gaśnie? Bo od tego zacznij.
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Nie zawsze świeci się kontrolka gdy nie ma ładowania, alternator nowy czy używany? Bo z tego co piszesz to rozumiem że nowy. Sprawdź bezpieczniki za akumulatorem.
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
Przy takim układzie że kontrolka świeci cały czas, i jak kolega Krzysiek 7 podpowiada,nie powinno być ładowania.Na zdjęciu widać że masz źle włożony przewód biały do końcówki konektorowej ,tej izolowanej.Jeżeli nie ma ładowania to w wolnej chwili ,podłacz (+) w miejsce gdzie masz teraz podłączoną kontrolkę na szczotko trzymaczu ,a kontrolką sprawdź...
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Te dwie rzeczy się wykluczają, bo kontrolka normalnie świeci przy sprawnym alternatorze i gaśnie dopiero po wzbudzeniu alternatora, na diodach pomocniczych pojawia się napięcie, a lampka jest z drugiej strony wpięta do +, więc przestaje świecić, bo ma prawie ten sam potencjał na obu zaciskach. Zresztą autor tematu nie opisuje zbyt dokładnie swych pomiarów,...
witam Zapalając silnik kontrolka od ładowania gaśnie włączając światła kontrolka nadal nie świeci ale jak dodam gazu to zaczyna się delikatnie swiecic a jak dodam jeszcze kilka uządzen to się mocno świeci i rozładowuje akumulator. Co się mogło zepsuć.
po wyciągnięciu przekaznika gaśnie kontrolka ładowania na wyłączonym zapłonie ale co jeszcze nie działa nie sprawdzałem . Kontrolka ładowania gaśnie również po wyjęciu bezpiecznika nr 28 i nr 30 w kabinie. wogóle to stało się tak jak podjechałem pod dom miałem włączone wycieraczki zgasiłem samochód i nagle zaczęło coś trzeszczeć pod kierownicą i zapaliła...
Jesli skrzynka na akumulatorze jest ok to umarl alternator . Kontrolka akumulatora świeci? I gasnie? Jesli nie swieci w ogole to moze byc urwany cienki niebieski przewód przy rozruszniku.
Czy kontrolka ładowania świeci się na zapłonie? Najprawdopodobniej alternator uszkodzony. Zmierz ładowanie czy jest, możesz bezpośrednio na alternatorze.
Po uruchomieniu silnika kontrolka nadal świeci?
Kontrolka alternatora zapala się w czasie jazdy. wie ktoś od czego to może być?
Chciałem zwrócić się do Was z prośbą o pomoc , mój znajomy ma jakiś tam motocykl i chciałby zamontować do niego kontrolkę, która sygnalizowałaby ładowanie akumulatora przez alternator lub jego brak. Na podobnej zasadzie jak w samochodach, alternator nie ładuje – kontrolka świeci, alternator ładuje – kontrolka gaśnie i tutaj moje pytanie:...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
przy rozruszniku masz taki maly 5 amper bezpiecznik sprawdz jego i czy przewody nie sa skorodowane okolo niego to jest contact resistor pomiedzy alternator a akumulatory
To jednak nie kabelek od kontrolki?
świecić kontrolka alternator alternator świecić kontrolka alternator sprawny świecić kontrolka
automapa głosy wieczna bateria peugeot boxer kluczyk
Szeroki niebieski pas na matrycy telewizora - przyczyny i rozwiązania Schemat podłączenia radia Renault Koleos 2011