Akumulator kolega czym kontrolował?
Kable sprawdziłeś łącznie ze sterowaniem? Tak ECM kontroluje alternator PWM.
To co powiesz na WARUNKI TESTU: a)Temperatura otoczenia 25 C b)Alternator i CM temperatura 25 C c)Alternator napędzany przez dwa paski typu V 13mm d)Obr. Alternatora kontrolowana przez silnik indukcyjny 22kW o zmiennej pręd obr.. e)Napięcie baterii do testu utrzymywane stale dla 12V = 14.1V i dla 24V = 28.2V f)Maksymalne obr. Alternatora = 10000 obr/min...
Alternatory sa wzbudzane poprzez prad zaplonu z bezpiecznika F399/nr11 . ADR ,pomiedzy tym bezpiecznikiem i alternatorem, kontroluje przekaznik K216 ,ktory rozlacza napiecie i podaje mase do alternatora , jezdzac w ten sposob mozna uszkodzic alternator w krotkim czasie . Jezeli nie jestes pewien instalacji ADR to zmostkuj pin 87 i 30 w gniezdzie przekaznika...
Ale alternator działa trochę inaczej i ma dużo bardziej skomplikowaną regulację. To znaczy jaką? Bo o ile mi wiadomo regulator alternatora kontroluje TYLKO napięcie wyjściowe i stara się je utrzymać na poziomie 14.5V. Nie posiada też ŻADNEJ kontroli prądu. ........ Ależ oczywiście że ma ograniczenie prądu.
Obawiam się że napięcie 0,2 czy 0,7 na cały akumulator wcale mu nie zaszkodzi ja bym podłączał bez niczego tylko kilka dni kontrolować napięcie i temperaturę akumulatora tego nowego.
Najprościej obciążyć instalację odbiornikami ( dmuchawa , ogrzewanie szyby i siedzeń , światła ) i kontrolować temperaturę klem w miejscu zaciśnięcia na przewodzie. Jak jest problem , to po 15 min jest bardzo gorące.
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Rozumiem kwestię ładowania ogniw litowo jonowych odpowiednią ładowarką. Zastanawiam się na kwestią ładowania tego konkretnego modelu w którym nie mam dostępu do ogniw. Na pewno ma wewnątrz elektronikę BMS , która kontroluje proces ładowania. Alternator podczas pracy podaje od 13,8-14,5V i ten proces nie jest przez żaden zewnętrzny układ kontrolowany,...
akumulator wymieniony - kontrolka nadal się zaświeca z różna częstotliwościa ford posiada inteligentny system ładowania Inteligentny układ ładowania "Smart Charge" ma funkcję testu własnego zapisaną w module PCM, do której dostęp można uzyskać za pomocą WDS. Jeżeli w układzie pojawi się usterka, moduł PCM włącza lampkę ostrzegawczą ładowania. Jeżeli...
Akumulatory "bezobsługowe" - czyli o aktualnej konstrukcji, mogą być ładowane do napięcia 14,4V (aku 12V), które jest granicą, powyżej której zaczyna się gazowanie, utrata elektrolitu i zniszczenie akumulatora. Poniżej tego napięcia można ograniczyć początkowy prąd ładowania, np. do wartości "C10", choć w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych - gdy...
Regulator tylko kontroluje pracę alternatora, pozostałe problemy nie powinny wpłynąć na pracę urządzeń , sprawdź wszystkie bezpieczniki, często jest tak że na jednym bezpieczniku jest ogrzewanie tylnej szyby i podgrzewanie lusterek a przeciwmgielne tylne można włączyć dopiero jak działają światła mijania.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Włącz w obwód amperomierz i sprawdź jaki prąd pobiera instalacja z aku. Jeśli amperomierz wskaże wartość to znaczy ze aku jest raczej sprawne tylko coś go obciąża. Jeśli to obciążenie powoduje spadek napięcia na akumulatorze 44 Ah to na pewno nie jest to żarówka podświetlania tylko potężniejszy odbiornik. Proponuje odłączać po kolei różne odbiorniki...
Jak sam przeczytałeś - błędny sygnał na przewodzie LIN. Otóż kabelek, który jeszcze niedawno prowadził z alternatora na kontrolkę w liczniku został zastąpiony prze przewód komunikacyjny LIN (Local Interconnect Network) przez który następuje komunikacja sterownika silnika z alternatorem. Komunikacja odbywa się w obie strony - sterownik silnika może również...
Witam ,jak w temacie ,jak oszukać instalację w przypadku zamiany alternatora z takiego kontrolowanego przez pcm na zwykły wzbudzany kontrolką ? Wszystko się da tylko PO CO?
Podaj jaki lub z czego ten alternator,.Zazwyczaj główny prądowy idzie z rozrusznika ze szczotek wychodzi przewód na regulator, a z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawidz własny zbudowany obwód) lub pod samą kontrolkę ładowania i kontrolować ją żeby nigdy niebyła spalona (przy spalonej nie ma ładowania).
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Sprawdź czy jest wzbudzenie do tego alternatora. W tym modelu prąd wzbudzenia kontroluje BSI więc dobrze by było podpiąć się pod LEXI-ę i odczytać błędy. Pozdrawiam Krzysztof
A nie może to być alternator napędzany silnikiem o kontrolowanych obrotach plus transformator/autotransformator trojfazowy, żeby napięcie dopasować?
Ładuje ale za niskim napięciem co w dłuższym uzytkowaniu zasiarczy akumulatory. Ładowanie sprawdzałes na akumulatrzorze i alternatorze? Przy bardzo rozładowanych aku napiecie może byc nizsze spowodowane obciążniem. Dlatego warto je podładować prostownikiem, bądz dac naładowac je alternatorowi kontrolując napiecie. Ten alternator ma śrubke regulacyjna...
Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Układ samowzbudny (magnesy stałe) ma zerowy pobór prądu w spoczynku, ale nie można kontrolować mocy samej turbiny, trzeba ją hamować. Maszyny z wzbudzeniem będą ciągle pobierać jakiś prąd za to można im regulować moc co przydaje się i przy słabym wietrze (łatwy rozruch) jak i przy przeciążeniu.
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
Jeśli led to musi być rezystor albo trzeba w Bilobil zainwestować. Kontrolka jest do kontrolowania a nie oświetlania kabiny przez pół dnia.
Można odłączyć dogrzewanie świec i sprawdzić czy da to efekt Akurat to jest niemożliwe i nic nie da. Trzeba się kontrolować co się włącza i tyle.
A czy można puścić kable po baterii samochodu do dodatkowego akumulatora, po drodze zainstalować separator, przepuścić to przez przetwornicę DC-DC step up/step down, o której pisałeś? Bateria będzie posiadała wbudowany Bluetooth, także mogę kontrolować, kiedy puścić lub odłączyć prąd z alternatora i pewnie używałbym alternatora jako dodatkowy sposób...
Wlaczyc diode miedzy alternator i drugi akumulator (ladowanie przez diode) ?? Tak się nie da . Między alternatorem a akumulatorem jest jeszcze regulator napięcia. Witam, ano jest regulator napięcia, który pełni tam nie jedno zadanie :D - reguluje napięcie prądnicy, by nie zniszczyć (poprzez zbyt dużą wartość) zasilanej z niego instalacji elektrycznej...
Dzięki za odpowiedź. Gdzieś też wyczytałem że sterownik kontroluje prąd ładowania, ale to chyba nie w tym modelu alternatora.
Ztym brakiem inteligencji to trochę bym polemizował bo według manualna altek wzbudzany i kontrolowany jest poprzez licznik. Swoją drogą wymieniłem wszystkie kable plusowe na 25mm2 oraz clipem zmieniłem typ alternatora i odziwo ładowanie polepszyło się.
Kontroluj napięcie podczas jazdy np w gnieździe zapalniczki, możliwe, że alternator ma chwilowe skoki napięcia. (oczywiście w górę).
Przeczytaj dokładnie to co napisałem wcześniej,tam masz wszystkie odpowiedzi.To co pokazują na YT patrz z przymrużeniem oka.To co piszą w necie też czasmi patrz na to z przymrużeniem oka. :D Na prostownikach zwłaszcza starszej generacji jest tak że końcowy okres ładowania dochodzi do 15-16 V.Nie jest to korzystne dla aku. Akumulatory żelowe można ładować...
Nissan sunny 1.7d tez klekot zrobilem 600 km po autostradzie wiedzialem ze ryzyko rozladowania wiec nawet wyciagnelem zarowki stopu zeby dojechac do domu. Co do twojego pomyslu https://www.youtube.com/watch?v=LTcYHeM9... Akumulatory i silnik to nie wszystko musi tez byc sprawna i przemyslana elektronika do kontrolowania wszystkiego.
Ja pisze nie w celu krytyki,ale w celu dzielenia się wiedzą. Jak ktoś jest w błędzie to staram się z błędu wyprowadzić. Jak kolega ocenia stan aku w swoim samochodzie ? Ja posiadam wskaźnik napięcia aku włączony do zapalniczki. https://obrazki.elektroda.pl/2296734500_... Kosztuje kilkanaście złotych, wskaźnik pomimo symbolicznej ceny...
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód...
http://www.waeco.com/de/4099_2984.php?ar... tutaj mamy kabelek między alternatorem a magiczną skrzyneczką. Dosyć cienkie te żyły, wydaje mi się że alternator jest bez diod a w skrzyneczce jest coś, co kontroluje prąd wzbudzenia i robi z 3 faz jedną fazę 230V 50 Hz. Pewnie jakieś zabezpieczenia itp. Do skrzyneczki jest podłączany taki...
Niech mi ktos łopatologicznie wyjaśni dlaczego mierzy się napięcie alternatora i prawidłowe to 14-14,4V a nie mierzy się ile daje alternator prądu A do akumulatora i czy w ogole można to w jakis sposób zmierzyć? przeciez może alternator dawać 14V i np tylko 100mA zamiast np 5A Np mamy rozładowany akumulator 12V jak ładujemy prostownikiem to na początku...
I masz rację, i nie masz. Jest oczywiste, że regulacja (zmiany) napięcia na jakiejś rezystancji pociąga za sobą i zmianę prądu płynącego w obwodzie. Ale w alternatorze nie ma żadnego komponentu lub podzespołu który kontroluje czerpany zeń prąd (natężenie) i dostosowuje do potrzeb. Ogranicznik prądu był tylko w regulatorach prądnic.
W większośći instalacji samochodowych stosowany jest system regulacji napięcia wyjściowego alternatora z kontrolą napięć indukowanych twornika (za wyjątkiem np.Mazdy 626 i podobne gdzie regulator napięcia prądnicy kontroluje - stabilizuje napięcie na zaciskach akumulatora. W tym drugim przypadku potrzebny jest jeden dodatkowy przewód w instalacji.
Jeśli faktycznie jest taki pobór to trzeba znaleźć przyczynę ucieczki takiego prądu. Na początek odpiąć kable od alternatora i sprawdzić pobór. Jak to nic nie zmieni to po kolei wyjmować bezpieczniki i kontrolować prąd.
Jak świeci się kontrolka ładowania to albo w ECU silnika albo w PCM lub BCM musi być błąd, nie ma innej opcji. Wygląda na to że Twój fachowiec Cie zbywa. Te 14V które masz w instalacji jest to wartość "awaryjna" sterownik jej nie kontroluje.
Hmmm.. ja zacząłbym od alternatora odkręcił gruby plus dał przez amperomierz i zostawił autko i kontrolował odczyt ale 0.03 to całkiem w normie... bo tak do 0.05 jest okey chyba ze 0.30 to juz inna bajka... ale sprawdzić nie zaszkodzi
W czasie doładowywania powinno być co nieco więcej , i kontrolowany prąd końcowy .!4,4 V (nawet więcej )dają regulatory alternatorów ze względu , że nie ma ograniczenia prądu ładowania . I np. altek 120A przy wyczerpanym aku . wy.....ł (wysłał } by go w kosmos, A tu w pierwszym zdaniu.
Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do poziomu prądu samo rozładowania i tak będzie ładowany jeszcze kilka godzin. Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat . Zatem " aptekarskie " prostowniki...
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
czy jest sens budowac jakis impulsator aby odciazyc alternator? PWM tak, bo po 1 podobno działa wtedy wydajniej, po 2 możesz kontrolować ile ma prądu pobierać. Pomimo znajomości fizyki i matematyki nie umiem tego wytłumaczyć.... Duży może więcej ;)
Pytanie czy 90 Amperowy alternator będzie wyrabiał ładując akumulator jak i cały system??? czy może do mego 1.2 HTP wsadzić coś okolice 110 Amper? AI: Jaki masz obecnie akumulator w aucie? Chodzi o pojemność (Ah), wiek i czy jest w dobrym stanie? Akumulator jest z 2022 roku o pojemności 50 Ah. AI: Słuchasz muzyki głównie podczas jazdy, czy też często...
Dostęp do Google i YouTube wam zablokowano? Tutaj jest przykład poradnika ładowania akumulatorów Li-ion/pol: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Co do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, to nie warto ślepo małpować metod przyjętych w samochodach, bo jest tam tzw. ładowanie cykliczne, czyli w praktyce wymuszanie (totalnie na chama),...
Dokładnie za duży spadek napęicia - tu jest opisane jak przystosować DC/DC do motocykla http://www.dei.unipd.it/~pel/Articoli/19... Trzeba wprowadzić m.in. wstępną stabilizację sterownika i kontrolować prąd wyjściowy max. Czyli teoretycznie dało by radę przerobić jakiś gotowy zasilacz, np. laptop/drukarka
Moje pomysły idą teraz do rzeczywistości i udało mi się ominąć oryginalny regulator napięcia alternatora Magnet Marelli i ponownie wykorzystać do testowania oryginalnych diod tri. Oryginalna tylna koparka wyglądała następująco: http://obrazki.elektroda.pl/6186547000_1... Hacked regulator napięcia, aby umożliwić bezpośrednie połączenie...
Witam "obet" - jesteś w błędzie. Alternator (z regulatorem napięcia) czyli taki układ jak w samochodzie kontroluje napięcie akumulatora, i stara sie doprowadzić je do 14,1 do 14,3 V. Alternator w czasie jak napięcie jest mniejsze ładuje maksymalnym prądem jaki jest z siebie dać alternator (nie dotyczy samochodów z prądnicą - wymagany układ ograniczenia...
Bo przecież na regulacje napięcia w alternatorze nie wpływa temperatura ? Wpływa ale chyba nie we wszystkich alternatorach Najnowsze auta regulują napięcie ładowania, zależy to od wielu czynników, jednak nie wiem czy od temperatury też. . Starsze też (wyższe napięcie ładowania gdy zimno i niższe gdy ciepło) W mojej Skodzie od 2003 roku. jaki czas mniej...
Panowie przepraszam za długie milczenie w temacie, w kwestii wyjaśnienia wszystkim uczestnikom powyższej dyskusji dziękuję za podpowiedzi. Chciałbym nadmienić raz jeszcze że od strony technicznej poza sprawdzeniem samego regulatora w sposób w/w wszytko było kontrolowane - również przez wykwalifikowany zakład zajmujący się naprawami alternatorów. Nawiązując...
Witam! Trochę teorii z zakresu elektrochemii. Rozpatrujemy tu baterię akumulatorową tzw. 12-to woltową składającą się z sześciu ogniw. W przypadku ogniw kwasowych SEM na zaciskach ogniwa w pełni naładowanego, przy temperaturze 20°C wynosi 2,2V. 6*2,2V=13,6V Przy nominalnym obciążeniu wartości 0,05C( obecnie pojemność podaje się jako 20-to godzinną)...
Zastanawia mnie czy udało by się zrobić taki układ który załączał by świece w tedy gdy alternator ma sprawność w 90%? W tedy nie było by problemu z szybko padającym akumulatorem. Wystarczy prosty układ z rysunku nr.2, który to kontroluje początek ładowania alternatora (napięcie powyżej 13.8V). W praktyce alternator ładuje już i uzyskuje odpowiednie...
Jak zamierzasz kontrolować ładowanie tego akumulatora - bo to żelowy jest? - napięcie z alternatora to ok. 14,4V, pomniejszone nawet o spadek na diodzie to ok. 14V, ale bez kontroli prądu ładowania. Tu należałoby zastosować raczej diodę zwykłą krzemową, a nie Schottky. Ale wtedy spory spadek napięcia w czasie normalnej pracy radia to ok. 1V, co zmniejszy...
Jeszcze większa ilość inżynierów zaprojektowało regulatory prądu ładowania akumulatorów. Jeszcze do niedawna żadne auto nie miało czegoś takiego jak regulator prądu (bo i po co?), wszystkie alternatory (ba, nawet prądnice w starych konstrukcjach) mają regulatory kontrolujące napięcie nie prąd. A to dlatego że prąd ten (wytwarzany przez alternator/prądnicę)...
Część osób myśli, że stopień naładowania akumulatora można określić na podstawie dorażnego pomiaru napięcia jest to mylące. Większość robi pomiar napięcia na wyłączonym silniku bez obciążenia. Tylko aerometr może powiedzieć czy elektrolit jest naładowany ale w nowych bezobsługowych akumulatorach jest to niemożliwe. Dawniej w samochodzie zamiast kontrolki...
R41 ! Jeszcze raz, czego możesz się spodziewać: - wiatrak o średnicy 4,8m przy "wzorcowym" wietrze 10m/sek może Ci dać moc ok. 3,5kW. Takich wiatrów masz kilkadziesiąt godzin w roku. Ok. 40% roku masz wiatry o prędkości średnio ok. 4m/sek - wówczas Twój wiatrak da około 0,2kW. O wiatrach wolniejszych nie myśl, one napędzą tylko wiatrak "ozdobny". A...
Lepiej nie oznacza szybciej. Wydajność alternatora ma małe znaczenie, to akumulator wymusza dany prąd przy ładowaniu określonym napięciem. Jest dokładnie odwrotnie. Zdolność akumulatora do "wchłaniania" prądu jest bardzo duża - określona przez jego rezystancję wewnętrzną która jest bardzo mała. Dlatego wielkość prądu ładowania (a więc i "szybkość"...
Zgadza się.Jak już odsłoniłem większość wiązki to wiedziałem,że będę musiał ją wymienić i już nie uważałem przy cięciu.Jednak kabel był zgnity (nawet upalony ) a nie ucięty przeze mnie. Nie kontrolowane cięcie. Sprawdź bezpieczniki, może któryś upaliłeś tnąc izolację.
To niby jaki element zabezpiecza alternator przed zbyt dużym prądem ładowania? Sterowanie odbywa się na podstawie napięcia. Więc może uzasadnisz swój wywód? Bo na razie trąca bzdurą. Nawet nowsze alternatory, sterowane z ECU, nie kontrolują natężenia prądu. Dlaczego może dojść do uszkodzenia alternatora? Dla danego samochodu, moc alternatora jest dobierana...
Witam . Kolego jeśli chcesz zbudować porządny prostownik z wspomaganiem rozruchu to musi być to mostek sterowany na diodach i tyrystorach .Prostownik musi kontrolować napięcie na akumulatorze i po wykryciu rozruchu powinien załączyć prąd . Podczas rozruchu także trzeba kontrolować napięcie aby nie przekroczyło 15V . I na koniec po uruchomieniu silnika...
Co do świateł zewnętrznych to może padać kontroler świateł. Polonez Plus nie ma osobnych przekaźników do świateł, wszystkim steruje ten układ. To taka biała kość w skrzynce bezpieczników, wygląda jak taki większy i wyższy przekaźnik. Była raz taka sytuacja iż w desce kontrolki ciemniały, a światła normalnie pracowały, i okazało się że to kontroler....
Nie wiem czy zgodzisz się ze mną kol. Stachu. Generalnie silnik marynizowany to nie znaczy wodoodporny i zalewanie go do poziomu uszczelki głowicy jest głupim pomysłem. Przy takim poziomie to chyba także alternator był w wodzie a na pewno rozrusznik. Bagnet pomiaru poziomu oleju jest uszczelniany ale chyba nie jakoś szczególnie mocno - tak aby mgiełka...
(...) ternatora do niego, kupiłem już dwa też oczywiście od Forda Mondeo 14v 220A taki jak był umnie jest ładowanie takie jakie powinno być lecz ciągle pokazuje się komunikat problem z ładowaniem, czy nie da się tego komunikatu zlikwidować? Czy nie ma możliwości i muszę kupić w salonie Forda. Pozdrawiam Robert Witaj Robert, Rozumiem Twoją frustrację...
Ja mam podobnie w corolli Verso. Też mi ładuje w okolicach 13V ale wszystko działa jak należy. Sprawdzałem to już kiedyś i też szukałem, pytałem i nic nie znalazłem. A w to że tam jest dynamiczna kontrola ładowania to uwierzyłem jak kiedyś zostawiłem na światłach auto pod domem. Wtedy przez jakiś czas ładowało mi 14,2V ale po kilku kilometrach spadło...
Prąd 7A jest maksymalnym, którego nie powinieneś przekraczać. Kontroluj napiecie, jeżeli na zaciskach akumulatora napięcie zbliża się do 14,4 to spróbuj (jesli możesz) zmniejszyć prąd. Ładowanie akumulatorów o bezobsługowej konstrukcji (a ten jest taki) nie dopuszcza gazowania , ktore było "standardem" w akumulatorach z płynnym elektrolitem (który można...
Jakiej pojemność są te akumulatory? Bezpieczne naładowanie maksymalnie rozładowanego i kontrolowanie prądu ładowania zajmie z 10 godzin tyle musiał by pracować silnik. Są samochody co mają webasto i dwa akumulatory są ładowane z alternatora i dodatkowy akumulator zasila tylko webasto.
W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V Nie dzisiaj. Współczesnym rozwiązaniem jest inteligentne ładowanie także w samochodach. Przy hamowaniu silnikiem alternator pompuje ponad 16 V, przy rozpędzaniu wyłącza ładowanie czasem całkowicie. Przy jeździe bez świateł i innych odbiorników napięcie utrzymuje się w okolicach 12,5...
To zależy. Ogólnie u mnie oryginał a na wolnych ciągnik żre z aku. Czyli też nie ładuje. Co do wpięcia kabla z altka to zależy jaka instalacja rozruchowa. 12 czy 12/24 i to ta druga też zależy bo są dwa rodzaje. Z przełącznikiem 12/24 i czymś co jest zdaje się przetwornicą napięcia. Tu nie do końca wiem jak to działa i czym jest to urządzenia. Ogólnie...
Witam, Z fotki raczej nie wiele wynika, w/g mnie jest to mikroprocesorowy sterownik kontrolujący napięciem wzbudzenia wirnika prądnicy trójfazowej. Musiałbyś podać więcej detali by coś więcej wydedukować. Jeżeli moje spojrzenie jest prawidłowe to mógłbyś zastanowić się nad możliwością zastosowania regulatora do alternatora trójfazowego np. do alternatora...
Nie jestem pewien jak jest w skodzie fabii ale kontrolka ładowania nawet jak jest na diodzie to i tak jest podłączona do alternatora jako jedyna . Tylko bardzo drogie modele mają obwody ładowania kontrolowane przez komputer pokładowy . Jeżeli po wzroście obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do 13,8V lub więcej to problem jest ze wzbudzeniem. Gdyby...
czy to możliwe że po jeździe miejskiej przez 10-15 km tak się naładował? Możliwe przy sprawnym alternatorze. Mój po miejskiej jeździe, doładowuje się do 15,2V po 20-30 min ładowania prądem ok. 2,5A. Możliwe też jest to co napisał kolega: nie ma swojej fabrycznej pojemności stąd szybkie naładowanie i brak mocy Aby sprawdzić pojemność, musisz go rozładować...
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Jeżeli to są tylko te dwie usterki w aucie i nie ma innych to masz tu do czynienia z dwoma niezależnymi obwodami, aczkolwiek obydwa są kontrolowane przez VIC ( mam na myśli ostrzeżenie o braku ładowania na desce). Ostrzeżenia na desce są efektem stosownej komendy wysłanej przez VIC za pośrednictwem CAN network (czyli zegary, CAN i VIC raczej odpadają)....
No to oczywiste że stal nierdzewna i kwasówka, ponoć najlepsza jest stal chirurgiczna. No ale własnie olewając to co piszą wszyscy, a otwierając pierwszy lepszy podręcznik do fizyki dowiadujemy się, że masa wytworzonych jonów nie ma nic wspołnego z wielkością elektrody tylko z natężeniem prądu. Własnie też myślałem o wmontowaniu dodatkowego alternatora...
No ale wiesz kolego w ciągniku jest masa lub plus na obudowie tak? To trochę nie rozumiem jak może spalić diodę w alternatorze jak spawa co innego niż ciągnik a masa ciągnika nie łączy się z masą spawarki. Inaczej jest gdy się spawa coś w samochodzie to wtedy istnieje możliwość uszkodzenia diody. Bo mówiąc bardzo ogólnikowo spawanie elektryczne to kontrolowane...
No zobaczymy.Dlatego optima wędruje do bagażnika a pod maską zostawiam tego 48ah-815A lecz nie jest to z firmy optima tylko innej.Spadków niestety nie mierzyłem ponieważ cały sprzęt CA mam obecnie wyciągnięty!!!Mogę natomiast powiedzieć że wcześniej miałem podłączoną tę optimę pod maską a w bagażniku miałem kwasówkę 70ah oraz kondensator hifonics 1F.Ten...
O widzisz to zaskoczenie, podejrzewałem step-up aby naładować kondensatory do wyższego napięcia i tym samym zgromadzić w nich większą energię. Kondensatory mogłyby być podłączone równolegle na stałe do akumulatora ale: -trzeba kontrolować napięcie, przekroczenie napięcia na super kondensatorze kończy się źle -jeżeli akumulator zostanie powolnie rozładowany...
Panie kolego CommonRail taka maszynka jest super jak służy do spawania elektrodą otuloną ale jako migomat można nią co najwyżej naprawić jakiś pęknięty stolik albo wspawać pręt w furtce na działce... o stabilnym napięciu nie ma co marzyć a bez stabilnego napięcia trudno będzie otrzymać właściwą długość łuku i tym samym kontrolować rozmiar jeziorka czego...
Witam, pin 6 - przewód czarny powinien być podany +12V (15) po czujniku temperatury, pin 7 - przewód niebieski powinien być podany +12V (D+) od alternatora. Sterownik zadba o to aby nie odpalić pieca bez tych dwóch informacji, nieodpali również jak nie będziesz miał podpiętej pompy paliwa, sterownik również kontroluje obwody sztyftu, czujnika płomienia,...
Ja stosuję swoje metody: jeśli jestem pewien że instalacja w moim aucie jest ok. (posiadam zamontowany na stałe wskaźnik diodowy ile v w instalacji) i używam auta do jazdy nie raz na tydzień to: 1.) Tylko zimą doładowuje aku jeśli napięcie spada mi poniżej 11v po włączeniy zapłonu i niema znaczenia co jaki czas spada pod prostownik na 1-2 albo 3 godzinki...
Taka przetwornica ma pobór na jałowo ok. 8 W... To by wystarczyło spokojnie na zasilenie całego modemu... Tak samo z zasilaczami do laptopa, są takie, co się zasila bezpośrednio z 24 V... Bo przekształcanie z 24 V na 230 V i później z powrotem na 20 V to same straty.... Masz jakieś zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem tych akumulatorów? Jak...
Zakładam że chodzi o akumulator 12V . Zastosuj dowolny zasilacz stabilizowany o napięciu 13,2 .. 13,8 V i wydajności prądowej 5,5A. Akumulator podłączasz do zasilacza i do akumulatora - obciążenie. Przy braku zasilania sieciowego prąd będzie pobierany z akumulatora . Po powrocie zasilania sieciowego , akumulator zostanie doładowywany i jednocześnie...
Ja bym sprawdził rozrusznik. Pobór prądu duzy. Jest to doysc czesta przyczyna jeśli idzie o szybkie rozładowania akumlatora. Nastepuje zwarcie w stykach i problem gotowy. pozdrawiam A w których stykach kolego? Bo w takim rozruszniku to kilka ich jest... Heh, płakać? 0,18A to sporo, ale nie tyle żeby przy pokonywanym dziennym dystansie jak napisałeś...
lega ma na myśli, że od kilkunastu lat alternatory zmniejszają napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury i vice versa, choć moim zdaniem 13,0V to zbyt mało i coś jest z instalacją albo duże obciążenie np. klimą. Może w końcu ktoś położy kres Urban Legend w związku ze spadkiem napięcia łądowania. XXX razy to sprawdzałem i kluczem do wyjaśnienia...
Sprawdzisz kontrolując ładowanie
Korzystam z woltomierza a raczej wskaźnika cyfrowego zapiętego w gnieździe zapalniczki. Mogę kontrolować napięcie przed rozruchem silnika, na jałowych obrotach, w czasie jazdy i po wyłączeniu silnika. Prawidłowo to robisz. To co chce zrobić autor to, zabawka "bajer" który nic nie daje. Istotny jest stan akumulatora, a nie to czy jest ładowany. Co z...
Raz że trzeba przezwoić - więcej zwojów w cewce, za to cieńszym drutem, dwa trzeba wymienić diody w mostku - bo te raczej nie zdzierżą napięcia 60V, a trzy skonstruować zupełnie inny regulator napięcia - musi kontrolować napięcie po mostku, jednocześnie zasilać wirnik napięciem 12V. Jak już chcesz kombinować, to kup sobie używany chiński agregat prądotwórczy,...
moj akumulator ma 12v-50A , a alternator 12v-28Ah Coś ci się trochę pomyliło, ale mniejsza o to. Ja mam zamontowany dodatkowy akumulator żelowy (w bagażniku). Kondensator nie uchroni cię przed przeciążeniem alternatora, on tylko uzupełnia straty napięcia na przewodach. Chociaż myślę, że wymiana alternatora na mocniejszy też by się przydała (szczególnie...
Tak to wszystko zrozumiałem, czyli prostownik podczas ładowania akumulatora działa niejako jak alternator w aucie po uruchomieniu silnika. Prawie dokładnie tak. To prawie tak wynika z tego, że alternator należy traktować jako źródło stało napięciowe, czyli napięcie ładowania w trakcie ładowania jest stałe co do wartości, przez cały czas i tu nie ma...
Musisz tylko wiedzieć, że w obecnych samochodach kontrolowanie lampki nie pochodzi z mechanicznego regulatora napięcia jak w traktorze z lat '60. Oczywiście że obecnie nie jest to sterowane żadnym mechanicznym regulatorem. Jeśli przeanalizowałbyś schemat dowolnego alternatora z elektronicznym regulatorem napięcia (a szczególnie sam schemat regulatora)...
motocyklach wydajność alternatora 30-80A, aku jakie jest malutkie 8-14Ah. I tylko stosuje AGM i tylko raz trafił się trefny. A moje motocykle mają systemy ładowania proste-prymitywne. Jechaliśmy dłuższą trasę na moto i koledze AQ żel się zagotował (i spuchł oczywiście). Nie wiem czy reg. napięcia był winien czy przeładowanie przez długi czas nadmiernym...
Cześć! W skutek uszkodzenia regulatora napięcia - alternator dawał 16,5V-17V "wygotowalo" z akumulatora elektrolit - właściwie zupełnie :( wlewałem i wlewałem chyba z 2 litry wody destylowanej (aku 125Ah 900A) Niestety po tej operacji aku nie "trzyma" - po naładowaniu pali od strzała ale nastepnego dnia 10,5V i nie ruszy rozrusznika - po pół godziny...
Dbaj o dobry stan akumulatora, kontroluj ładowanie, stan klem i główne punkty masy oraz zaciski śrubowe na "plusowym" kablu alternator-rozrusznik-akumulator i pilnuj wiązki w podszybiu (przepust komora silnika-kabina, ma tam być sucho i czysto), a wszystko powinno być dobrze. Stilo, jak wszystkie nowsze FIATy ma bardzo wrażliwą na wahania napięcia elektronikę,...
Witam, dział mam nadzieje odpowiedni. Na temat ładowania akumulatorów Li-ion jest dużo jednoznacznych informacji, wiec zbudowanie ładowarki do takich akumulatorków jest proste. Co do ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych 12V z elektrolitem płynnym już nie jest tak kolorowo. Chce sobie zbudować taką ładowarke/prostownik i problem polega na tym, że...
A jak ci powiem że to bzdura, to uwierzysz? Jak sądzisz, co w instalacji np. samochodowej kontroluje prąd ładowania analogicznego przecie akumulatora z ciekłym elektrolitem? Nic. Ładowanie stałonapięciowe 14.4V, bez ograniczenia prądowego i bez przerywania procesu ładowania - naładowany akumulator, przy prawidłowym napięciu pobiera z alternatora minimalny...
To nie jest tak jak piszesz. Te ładowarki ładują, a jak ładują to zwiększają gęstość elektrolitu. Tyle, że wszystkie automatyczne lub jak je czasem nazywają - inteligentne, z ustawionymi progami, właśnie z powodu tych progów uniemożliwiają naładowanie akumulatora do pełna. W nich reżim ładowania narzuca ładowarka i ona musi go kontrolować, aby nie przedobrzyć....
Potrzebuję ładować akumulator 24V (dwa aku 12V połączone szeregowo) z alternatora. Alternator powinien być w miarę lekki i niedrogi, a więc zakup alternatora 24V od samochodu ciężarowego odpada. Z tego co wiem, na alternatorze 12V (14,4V), wyposażonym w regulator, po odłączeniu akumulatora napięcie rośnie w sposób niekontrolowany. A więc po wpięciu...
kontrolować obrót kontrolować wybuch kontrolować bateria
pralki blomberg naprawa plastiku pompy volvo silnika
easun instrukcja mikrokomputer cobra1
Podłączenie kostki stacyjki Audi A3 do Skody Octavia III Warystor 20K371 - Dane techniczne i zastosowania