boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Z tego co wiem, alternator ma sporo par biegunów, więc uzyskanie takiej prędkości wiąże się z dosyć dużą częstotliwością wyjściową falownika. Projekt odpowiedniego falownika to bojowe zadanie, bo fabrycznego to raczej nie znajdziesz. Dochodzi kwestia napięcia zasilania i granicy odwzbudzania przy dużych prędkościach, co wiąże się z odpowiednimi algorytmami...
Właściwie to raczej alternatory z magnesem trwałym :-) Chodzi o to że szukam wiadomości na temat działania urządzeń wytwarzających prąd w oparciu o magnesy trwałe. Problemem jest niska prędkość obrotowa z jaką mają pracować jakieś 40-60 obrotów na minutę. W sieci znalazłem wykonaną turbinę wiatrową z czymś takim w celach edukacyjnych ale do kupienia...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Witam. W japonskich motocyklach stosuje się prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów...
Po pierwsze, nie jest to prądnica prądu stałego. To jest alternator z wirnikiem z magnesem stałym. Jak kto woli, dynamo. Zasada działania jest stosunkowo prosta. Takie samo rozwiązanie było stosowane dawno temu w motocyklach japońskich (lata '70) i w WSK 175. Podstawowa zasada, każda kolejna sąsiadująca cewka musi być nawinięta w przeciwnym kierunku,...
Nie chodzi o przełożenie. Chodzi o dopasowanie charakterystyki turbiny wiatrowej do charakterystyki generatora, tak aby wycisnąć z tego ostatniego wata 😉. Na początek trzeba ustalić prędkość startową wiatru, potem jaką moc max chcesz uzyskać. Pewnie jak największą. Popatrz na wykresy w tym temacie który podlinkowałem, może będziesz widział o co chodzi....
Nawet encyklopedie nie wyjaśniają zasady działania układu start-stop w Peugeotach z superkondensatorem i alternatorem rewersyjnym. Kalkulator scentralizowanego urządzenia utrzymania napięcia zapewnia następujące funkcje : Przebudzenie kalkulatora scentralizowanego urządzenia utrzymania napięcia Sterowanie alternatora odwracalnego przy rozruchu lub...
W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania.
bearq - zajrzyj do instrukcji strona 64 co załączyłem i do tego co napisałem jeszcze raz, przemyśl czy podtrzymujesz to co napisałeś wyżej bo nie chciałbym się powtarzać na forum albowiem etap ze śrubeczkami na klucz 8 to ja przeszedłem i paliwo leciało jak i leci czyste a pompka pompowała, więc co z tym wałem - po co mam go delikatnie kręcić i czym...
Obejrzałem parę filmików na yt Niestet, aby wiedzieć co pokazują, musisz mieć minimum wiedzy. Najprostsze to, że na yt ciągle pokazują nowe perpetum mobile. jestem w tym amatorem Więc musisz się doedukować, bo na razie to wykonałeś sporo pracy i nic z tego nie masz. Przezwojenie stojana Problem, że jedna cewka musi miec jeden biegun - nie 2 czy 1,1....
Wyższe prądy wzbudzania są dobre, kiedy chcemy osiągnąć niskie prędkości, a duże momenty i odwrotnie, gdyby sterownik był przystosowany do sterowania wzbudzaniem można by z tego korzystać. Ja korzystałem z osłabiania wzbudzania w silniku BLDC z magnesem trwałym, żeby wyciągnąć wyższe obroty. W starych pociągach były na nastawniku pozycje z osłabianiem...
Znalazłam książkę w której jest schemat wytworzenia prądu z roweru przy zastosowaniu zwykłego akumulatora samochodowego. Pisze, że naładuje komórkę w ciągu półtorej / dwóch godzin z tego co pamiętam. Pedałując rowerem przecież nie osiągnie się takiej ilości obrotów, a w schemacie nie było nawet żadnej przekładni. Kwestia obrotów to nie jest problem...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Więc masz alternator trójfazowy z magnesem trwałym. Rozwiązanie takie jak w japońskich motocyklach, więc nie patrz jak to w samochodach jest zrobione. Posiadasz miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego? Ile wynosi prąd ładowania akumulatora zmierzony cęgami? Jakiej pojemności masz akumulator? Jeśli taki jak w samochodzie, to zanim zmierzysz na nim 14.4V...
Nie wiem czy ktos w ogole czytal ten temat, dodam jednak tyle ze zdemontowalem wentylator, i jak podejrzewalem jest to alternator z magnesem trwalym, z tym ze jednofazowy a nie dwufazowy. Jest uszkodzony ale bedzie przezwojony, jednak problem z podlaczeniem regulatora pozostaje, moze ktos ma jakies przemyslenia co do tych przewodow czarnego i bialego?
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
Darmowy prąd nie istnieje chociaż chciałbym mieć takie coś. Wszystko zależy od tego co masz i co chcesz osiągnąć. Np z silnika od kosiarki jest to dość proste i przetwornica 12/230 V tylko czy czysty sinus czy modyfikowany taką trzeba wybrać. Warto dać układ z akumulatorem to do jednej led nie trzeba odpalać agregatu.
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Nie mogłem znaleźć schematu instalacji. Jest to chyba jednofazowy alternator z magnesem stałym. Czy mógłbym zastosować taki regulator [url=http://www.google.com/imgres?um=1&h...
Witam mam kilka pytań gdyż chciałbym kupić mała elektrownie wiatrowa i tak: mam na oku dwie parametry pierwszej: moc znamionowa (W) 1000 moc maksymalna (W) 1500 napięcie znamionowe (V) 48 średnica wirnika (m) 2.7 startowa prędkość wiatru (m/s) 2.0 znamionowa prędkość wiatru (m/s) 9.0 graniczna prędkość wiatru (m/s) 35.0 odchylanie do kierunku wiatru...
Witam! Mam problem z alternatorem do motocykla. Wygląda on mniej więcej tak: http://lisciasty_pl.republika.pl/altek1.... http://lisciasty_pl.republika.pl/altek2.... Napięcie między fazami jest około 1,5-2 V, a powinno być około 60-70 V przy 5000 obrotach. Rezystancja mierzona między fazami wynosi 0,5 oma, serwisówka podaje wartość od 0,1 do 1 oma. Przebić...
Pomiary rzenek1 potwierdzają, że jest to silnik trójfazowy z wirnikiem będącym magnesem stałym. Działa jak alternator po pokręceniu kołem. Napięcia na trzech grubych kablach trzeba mierzyć między nimi przy podłączonym silniku. Silnik do działania nie potrzebuje a wręcz nie wskazane jest połączenie z masą! rzenek1 sprawdź czy moduł sterujący jest rozbieralny....
Przecież wystarczy prądnica prądu stałego a tą jest zwykły silnik szczotkowy. Nie do końca jest tak pięknie , silnik prądu stałego tak ale nie z magnesem trwałym jako stojan tylko z osobnym uzwojeniem stojana tak aby istniała możliwość regulacji prądu wzbudzenia . Przy magnesach w stojanie wartość napięcia będzie rosła proporcjonalnie do obrotów co...
Dla silnika OHV 0.5 mm luzu to stanowczo za dużo. Ustaw 0.15 mm. dla obu zaworów.
Mam jeszcze takie pytanie , z tego co wiem to silniki z magnesami stałymi maja wieksza sprawnosc ,niz silniki ze stojanem elektromagnetycznym ,ale chodzi mi o to czy jesli silnik z magnesem stalym bedzie takiej samej wielkosci co silnik z stojanem elktromagnetycznym to czy ich moc bedzie porownywalna? A z tymi pradami macie racie bo przeciez prad wirowy...
Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
Palnik xenonowy osiąga swoje parametry pracy 1 do 3 sekund od załączenia. Dlatego też nie nadaje się na światłą długie, które są używane także do "błyskania" światłami. Nie wpływa też na niego dobrze częste wyłączanie i załączanie. Dlatego też stosuje się mechaniczne metody przełączania rodzaju światła. Nie wiadomo też jak na sprawność i żywotność xenonu...
Silnik krokowy znajdziesz na pewno na allegro stosowane są w precyzyjnych urządzeniach (drukarki, frezarki,tokarki,itp.) im mniejszy krok tym lepszy dla wolnych obrotów. Silnik powinien być z magnesem (będzie pracować jak prądnica samowzbudna). Turbinę możesz wykonać z rury pcv np.200mm przeciętej na pól i sklejonej odwrotnie w kształt S dobrze jest...
Witam! Mam następujący problem: Kupiłem głośnik Boschmann'a AXZ-W10TPO i pod to wzmacniacz Boschmann'a ZX3-T2D i również kondensator 2 faradowy Soling'a i mam problem ponieważ chciał bym zrobić odpowiednią skrzynie lub zabudowę do bagażnika auta aby to jakoś wyglądało i jako tako grało ;p i nie mam pojęcia jak się za to zabrać a wiem ,że skrzynia musi...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Witam Przymierzam się do nagłośnienia mojego samochodu. Czytam już od jakiegoś czasu fora, natomiast potrzebuję opinii przed ostatecznym wyborem sprzętu. Jeżeli chodzi o głośniki na przód to początkowo wybór padł na R6A. W zakładzie car audio na Chłodnej w Warszawie polecali też Rainbow SL-C6.2 lub DL SL-C6. Będą mi robić wygłuszenie drzwi to zobaczę...
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
Każdy alternator jest zbudowany z aluminium z wyjątkiem magnesów i napędu.
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Z tego co natrafiłem w książce"Maszyny elektryczne pojazdów samochodowych" Eugeniusza Kozieja wychodzi mi że jest to alternator z magnesami trwałymi zamiast uzwojenia wzbudzenia. Jeżeli potrzeba coś więcej proszę o e-mail mariusz144(at)vp.pl
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Kiedyś się nad tym zastanawiałem silnik od podkaszarki, alternator na magnesach trwałych. W zasadzie to wszystko miałem. Ale tak leży. Zrobię sobie większy pakiet.
Czy mogę użyć aluminium do zrobienia wirnika w alternatorze i nakleić magnesy
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Czy zmodyfikowany czy nie. Bilans jest ujemny. A fabryczne alternatory z magnesami trwałymi są montowane do silników.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Wracamy do tematyki pralkowca na magnesach neodymowych?
Mam jeszcze jedno pytanie, czy ten mały alternator z traktorka Kuboty jest zbudowany na magnesach i będzie działał bez zewnętrznego wzbudzenia?
Jest wiele alternatorów z magnesami.
W takim razie jak jest rozwiązana regulacja napięcia alternatorów z magnesami trwałymi ?
zabezpieczenie magnesem wyciągania magnesem generator magnesem
wzmacniacz samochodu zakłócenia iskrzyć szczotka amplituner gorący
bateria parkside styki bateria parkside
BMW X3 E83 3.0i 2010 – sprawdzanie poziomu oleju po dynamicznej wymianie w automatycznej skrzyni ZF 6HP Kärcher K2 – jak odkręcić uszkodzony korek wlewu wody? Porady, narzędzia, zamienniki