Dla silnika OHV 0.5 mm luzu to stanowczo za dużo. Ustaw 0.15 mm. dla obu zaworów.
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Każdy alternator jest zbudowany z aluminium z wyjątkiem magnesów i napędu.
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Z tego co wiem, alternator ma sporo par biegunów, więc uzyskanie takiej prędkości wiąże się z dosyć dużą częstotliwością wyjściową falownika. Projekt odpowiedniego falownika to bojowe zadanie, bo fabrycznego to raczej nie znajdziesz. Dochodzi kwestia napięcia zasilania i granicy odwzbudzania przy dużych prędkościach, co wiąże się z odpowiednimi algorytmami...
OK. Wszystko to prawda. Ale szczegóły ? Tych mi trzeba. Paweł.ko podał adres strony i tam jest oferta na takie prądnice, ale ceny (buuuu) Głównie brakuje mi powiązania prawa Faradaya i realiów :-) Np mam magnes znam jego parametry oraz trochę drutu. Co mogę z tego wycisnąć ? :-) Pozostanie zrobić stanowisko prób... A może ktoś miał "w szkole" coś konkretniejszego...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
Ręce opadają. Łączysz MOSFETem dwa źródła napięciowe bez jakiegokolwiek pośrednictwa. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jakie prądy mogą popłynąć w tym układzie? Wstawianie do alternatora magnesów w momencie, gdy planowało się ładowanie akumulatorów jest błędem. Odpinanie ładowania akumulatora tylko pogarsza sytuację, bo bez obciążenia akumulatorem napięcie...
zasada dzialania jest taka sama jak w samochodowych alternatorach z ta ruznica ze w alternatorze nie ma diod sa one w regulatorze regulator motocyklowy o jaki wam chodzi to nic innego jak mostek 3fazowy + regulator pradu wzbudzenia zalany w calosc
Zapomniałem dodać że pod magnesami zostawiłem uzwojenie jakie było wzbudzeniem chyba. Przy pierścieniach ślizgowych poprostu je obciąłem i mam nadzieję że nie robi to jakiegoś zakłócenia pod magnesami. Nie powinno generować się tam napięcie bo nie ma ruch względem magnesów, ale rozproszone pole magnetyczne ze stojana może generować prądy co wywoła...
K czuję w kościach że moc altka nie spada liniowo wraz z prędkością ale raczej z kwadratem prędkości więc praca z turbiną Moc alternatora jest mniej więcej liniowa w zakresie użytecznym i moment obciążenia rośnie wraz z obniżeniem się obrotów. Głupia żarówka 55 W, przy 1000 obr/min alternatora jedną ręką trudno go utrzymać, by się na stole nie obkręcił,...
Tak tak 60W. Tylko przy jakich RPM i tylko dla prądu przemiennego. pawelpc14. Pisaniem niesprawdzonych informacji - "jedna pani powiedziała drugiej pani..." fizyki nie oszukasz. Fizyka ma wasze przewijania cewek głęboko w .. poważaniu. Nie wolno karmić niemożliwych do spełnienia nadziei! Tematy o próbach "podniesienia mocy" starych alternatorów ze wzbudzeniem...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Co do alternatora to niema tam magnesów dlatego aby można było utrzymać stałe napięcie łądowania A motocykle z magnesem stałym w rotorze?
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
A ten alternator to jak wygląda? Klasyczne magneto z wzbudzeniem od magnesów stałych czy prądnica prądu przemiennego z wirującą wzbudnicą?
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
Dzięki za wyjaśnienia :) Alternator jest ze stałym magnesem. Jak znajdę czas to będę to wszystko rozkręcał... i pewnie dalej pytał :)
zwracam się do was z zapytaniem,ponieważ rozebrałem alternator "Iskra" wyciągnąłem z niego wirnik przedstawiony na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/2271979900_1... Chciałbym uzyskać następujące informacje: -Czy wirnik alternatora na łożyskach pod którym znajduje się magnes neodymowy- "ruszy" bez twornika ? -Czy uzyskałbym taki efekt -...
Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
Z tym alternatorem i magnesem fakt faktem lepsze rozwiązanie, bo przecież diesle tak właśnie mają brany sygnał do obrotomierzy. Można by dodac, jak ktoś wcześniej pisał, pomiar temperatury wody i temu podobne rzeczy, tylko pytanie czy jest sens, bo wiadomo jak to w ciągniku jest z instalacja - polączenia śniedzieją, łatwo urwać kable itd.
Strumien swiadomosci swia napisał: Podłączaj , bez problemu będzie pracować. W poście #8: Strumien swiadomosci swia napisał: W układzie będzie hazard. Ciekawa niekonsekwencja.... Pewnie Strumien swiadomosci swia poczasie załapał, że w tym Buggy może być alternator wzbudzany od magnesów trwałych ... Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o...
Nie wiem czy ktos w ogole czytal ten temat, dodam jednak tyle ze zdemontowalem wentylator, i jak podejrzewalem jest to alternator z magnesem trwalym, z tym ze jednofazowy a nie dwufazowy. Jest uszkodzony ale bedzie przezwojony, jednak problem z podlaczeniem regulatora pozostaje, moze ktos ma jakies przemyslenia co do tych przewodow czarnego i bialego?
Witam wszystkich użytkowników i czytelników forum. Chciałbym zatrzymać się na chwile przy wątku kłów wirnika alternatora. Myślałem nad takim rozwiązaniem : http://obrazki.elektroda.pl/7788507500_1... Dodano po 9 W ten sposób można by było zbudować wirnik podobny do wirnika alternatora dobieranie rozmiarów magnesów było by kłopotliwe,...
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
Teraz coraz wiecej alternatorów jest i bedzie budowanych z magnesami trwałymi ze wzgledu na nowe technoclogie produkcji magnesów(neodymowe). Typowy stabilizator napięcia nie nadaje się. Może być układ zewnetrzny, ale by wykonywał funkcje regulatora , które sa szersze niz stabilizatora. Wiem że są produkowane gotowe regulatory, tylko nie wiem przez kogo...
Alternator to własnie prądnica prądu zmiennego.... WSK 175 miała własnie taki z wirnikiem magnetycznym.Wirnik jest po prostu magnesem.
O ile dobrze pamiętam, ten typ nosi nazwę "dynamo, dynamówka) bo wirnik to magnes stały. Zdarzało się, że magnes popękał.
W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania.
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
Z tego co natrafiłem w książce"Maszyny elektryczne pojazdów samochodowych" Eugeniusza Kozieja wychodzi mi że jest to alternator z magnesami trwałymi zamiast uzwojenia wzbudzenia. Jeżeli potrzeba coś więcej proszę o e-mail mariusz144(at)vp.pl
Witam mam taki problem posiadam w traktorku alternator/dynamo(cewki i magnes).Jest to alternator, który nie wiem jak podpiąć. Ponieważ ktoś poszedł na łatwiznę i całą instalacje podpiął bezpośrednio do akumulatora, a z alternatora wychodzą tylko 3 kabelki(biały żółty i brązowy) i nic po za tym. Potrzebuje jakiś regulator dobrać do tego i jakiś schemacik...
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
Witam Babettka faktycznie jest dwubiegowa. Sama zmienia biegi jak wszystko jest OK. Prądnica, jak w każdym starszym motorowerze, jest alternatorem ze wzbudzeniem od magnesów "stałych". Jak pali żarówki, to tylko dobrze świadczy o stanie magnesów:D Pomiary miernikiem z automatyczną zmianą zakresów są bez sensu:!: Weź zwykły miernik i ustaw zakres 200V...
Drodzy. interesuje mnie w jaki sposób zrobić silnik elektryczny, alternator, czy prądnicę. Chodzi mi dokładnie o uzwojenia. W jaki sposób liczyć długość, przekrój drutu czy ilość zwoi jaka będzie potrzebna do uzyskania danej mocy. Oczywiście jeszcze jest temat magnesów, czy elektromagnesów. Jak się też sprawdzają magnesy neodymowe?
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
podzielam uwagę fachmana i przestrzegam ! ja tak uwaliłem radio, antenę, wszystkie żarówki od podświetlenia, wzmacniacz, modól przerywacza i automat światełka górnego !!! w układach ładowania samowzbudnych ( w niektórych alternatorach dziewięciodiodowych ) za samoistne wzbudzenie się alternatora odpowiada magnetyzm szczątkowy materiału z którego wykonany...
Więc masz alternator trójfazowy z magnesem trwałym. Rozwiązanie takie jak w japońskich motocyklach, więc nie patrz jak to w samochodach jest zrobione. Posiadasz miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego? Ile wynosi prąd ładowania akumulatora zmierzony cęgami? Jakiej pojemności masz akumulator? Jeśli taki jak w samochodzie, to zanim zmierzysz na nim 14.4V...
Chciałbym wiedzieć, co dostarcza prądu w tym motorku. Czy jest to prądnica, czy mały alternator ze stałym magnesem, czy jeszcze coś innego? Czy jest tam akumulator? Bo chyba od stabilizacji napięcia w instalacji na właściwym poziomie należałoby zacząć. Bo ładowanie przetwornicy, to raczej działanie od d**y strony. Nie uważacie?
Witam Jakiś czas temu odgrażałem się że opublikuję wyniki z testów przerobionego alternatora na magnes stały. No cóż wyniki są trochę nie bardzo, łudziłem się że uda się zdobyć obrotomierz i sprawdzić wszystko, ale na razie musi zostać jak jest, muszę zdobyć zestaw kuł pasowych i wtedy przy użyciu jednego napędu wyniki będą sensowniejsze. Ale chyba...
Zacząłbym najpierw od włączania dmuchawy i zobaczenia w którą stronę się kręci wirnik. Zdaje się trzeba rozkręcić silniczek i zerknąć co jest w środku. Jeśli jest magnes stały to albo stojan albo górną obudowę należy obrócić o 180 stopni. W pierwszym wypadku zmienimy bieguny magnetyczne a w drugim kierunek przepływu prądu. Ale jeśli zamiast magnesu...
pytam o magnesy neodymowe. Znam człowieka który przerabia alternatory 24V na magnesy i uzyskuje 230V Zadziała ale musi to robić osoba z doświadczeniem bo: trzeba dobrać ilość par magnesów do ilości nadbiegunników. W tym silniku są 2. Traci się regulację wytwarzanej mocy od siły wzbudzenia, wzbudzenie jest stałe od początku co w przypadku turbiny wiatrowej...
Jeśli masz na wirniku magnes stały to nie wykorzystasz żadnego z nich, bo one regulują wzbudzebnie sterując prądem magneśnicy. A to u ciebie jest niemożliwe. Dlatego musisz mieć regulator, który wszystko co ponad to 14 V wywali w kosmos (nie przepuści). tak działają regulatory w motocyklach, w któych ze względu na brak miejsca i uproszczenie konstrukcji,a...
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale mój silnik od strony koła zamachowego i zarazem magnesów alternatora ma stożek z klinem. Z drugiej strony jest wałek z klinem. Nie wiem o jakie koła Ci chodzi, ja mam tylko silnik i całego traktorka kosiarki nie widziałem. Różne koła pasowe można dokupić, pamiętaj tylko, że ten silnik ma wymiary w calach a nie w mm. Być...
Czy zmodyfikowany czy nie. Bilans jest ujemny. A fabryczne alternatory z magnesami trwałymi są montowane do silników.
Kiedyś się nad tym zastanawiałem silnik od podkaszarki, alternator na magnesach trwałych. W zasadzie to wszystko miałem. Ale tak leży. Zrobię sobie większy pakiet.
Alternatory oparte o magnes stały i regulację przez tzw. crowbar mają dużą rezystancję wewnętrzną i nie ma co liczyć na to, że uda się z niego wycisnąć znacząco wyższą moc stosując przetwornicę. Nakład pracy w budowę i optymalizację takiej przetwornicy, jej koszt i wielkość przekroczą wyobrażenia.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Chyba szybciej i prosciej bedzie zamontowac czujnik halla przy kole pasowym alternatora, na ktore przykleisz magnes, jeśli sie okaże że prędkość jest za mała- dokleisz kolejny magnes. Pomysł tak na szybko, trzeba go przemyśleć.
Witam Czytając ten tread widzę że jest tu dużo ludzi znających się na prostownikach, może ktoś doradzi - Czy ktoś słyszał o regukatorze prądu do ładowania akumulatora i zabezpieczeniu od przeładowania przez przełączenie na inny odbiornik? Mam koło wodne które kręci 'alternator samochodowy' zmodyfikowany przez dodanie neo magnesów aby wyprodukować około...
Schematu swojego skuterka poszukaj tu: http://arecki113.republika.pl/ lub tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... Tam "alternator" ze stałym magnesem - takie przerośnięte dynamo rowerowe. Daje pełnookresowe napięcie zmienne o zmiennej częstotliwości (zależnej od obrotów silnika). Chcesz zasilać z tego lampę xenonową z przetwornicą, wyjętą...
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
Ten czarny z zielonym to regulacja prądu magnesów wirnika, jak tak podłączysz to nic nie uzyskasz, ECU silnika w którym jest regulator zapewne wywali błąd ładowania a i może pójść z dymem
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Nie wiem tylko gdzie trzeba podpiąć kable do regulatora, aby to działało. Nie da się w prosty sposób zrobić kontrolki ładowania gdy alternator wzbudzany jest od magnesów trwałych. Były tematy o kontrolkach ładowania. Użyj szukaj.
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
W tej rg też na 99 % będzie dynamo (alternator ze stałym magnesem). Mostek będzie w każdym. Różnica może być w ilości faz. No, chyba, ze znowu Japończycy zaszaleli i na światła idzie prąd zmienny, a prostowane jest napięcie do ładowania. To częsty numer w takich konstrukcjach, by nie ładować elementów na duże prądy. Goldwinger, chyba wiesz, o czym piszę...
nie jeżdże CC od paru lat więc trochę zapomniałem ;) ale spróbuję: na szjbce która napędza alternator jest umocowany mały magnes. Widać go odróżnia się od reszty metalu. Ten magnes kręcąc się śmiga w odległości kilku milimetrów od czujnika. Teraz tylko dopiąć się di kabli które od niego wychodzą. Miałem CC rocznik 1993 ale pewnie młodsze mają podobne...
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Jak przesuwasz magnes koło kawałka metalu, to jest on hamowany - w metalu powstaje prąd, i płynie akurat w taką stronę, żeby hamować (reguła Lenza). (gdzieś na forum ktoś pytał, na ile magnesem można hamować metalową tarczę, zrobiłem [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... z pokazem hamowania ruchu wahadła przez...
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Chodzi o prądnicę tego typu: http://www.sg.krakow.pl/galeria-pradnica... cena w tym linku jest trochę zbyt wysoka a i Ty nie potrzebujesz takiej mocy, chodzi o pokazanie co to jest, a już znalezienie tańszego wykonawcy na różnych portalach aukcyjnych, tu na elektrodzie, czy wykonanie samemu powinno nie być trudne. Prądnica wolnoobrotowa...
Jak z ładowaniem w samochodzie? Wiertarką to musisz go rozkręcić do około 2500-3000 obrotów/min.
Jeśli dobrze pamiętam, to polskie alternatory 24V nie były wcale większe. Ale jak chcesz coś małego, to zastosuj jakieś dynamko z magnesem stałym i zrób mu regulator na 24V.
Jest wiele alternatorów z magnesami.
Potrzebujesz silnik prądu stałego ala alternator lub inny. Z indukcyjnymi nic nie zrobisz. Na wirniku musi być magnes stały bądź właśnie wystąpić wzbudzenie uzwojenia. Jeśli dasz alternator to będziesz potrzebował falownika - inwertera żeby uzyskać 1 fazę 230V.
Coś wygląda na to, że kolega i geografii się nie douczył. Pływy są wywoływane przez oddziaływanie grawitacyjne Słońca i Księżyca, ale przemieszczają się głównie na skutek obrotu Ziemi - gdyby się nie kręciła, to zmiany pływowe byłyby kilkadziesiąt razy wolniejsze (byłyby wywoływane przez ruch Księżyca po orbicie), więc i energii z nich byłoby odpowiednio...
Wystarczyłyby same obroty, gdyby na wirniku był magnes, ale go nie ma (bo to alternator). Żeby wytworzyć pole magnetyczne potrzebne jest "wzbudzenie".
W takim razie jak jest rozwiązana regulacja napięcia alternatorów z magnesami trwałymi ?
Postaram się jutro wrzucić rysunek. Szkic powinien wszystko wyjaśnić. Stator, czyli dysk z uzwojeniem roboczym będzie w zmiennym polu magnetycznym. Jak w każdym przyzwoitym alternatorze. Zmienne pole powstanie poprzez obracanie dysków z magnesami. Ponieważ chcę użyć słabych magnesów, zabraknie mi pola żeby wyciągnąć ze statora dość mocy. Z tego powodu...
A czym to ma być napędzane? Bo jeżeli wiatrem to alternator się średnio nadaje.
A może zaadaptować wirnik z alternatora. Rozmontować wirnik i zamiast elektromagnesu dopasować magnes z głośnika. Pozdrawiam.
dokładnie!!! ja mam alternator od poloneza, wpadlem na pomysł aby to uzwojenie od elektromagnesu zamienic na magnes ferrytowy, zobaczymy co z tego wyjdzie?
To jest prawdopodobnie ten sam co " u Chińczyka" tylko prawie dwa razy droższy https://pl.aliexpress.com/item/2016-Bran...
Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały zamocowany...
Płytka zabezpieczeń w Stigach jest zwykle czuła na napięcie w instalacji elektrycznej, ze względu na konstrukcję diodową. Jak będziesz miał trochę słabszy akumulator to po prostu przekaźniki przestają być załączane (a jest ich trzy: gaszenie, rozrusznik, sprzęgło koszenia). Sprawdź napięcie zasilania na płytce podczas kręcenia rozrusznikiem. W traktorku...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Mam do was troche nietypowe pytanie i biję się z myslami... Mam tuleję stalową i musze stworzyc jak najslilniejsze pole magnetyczne w punktach 1 i 2 pokazanych na rysunkach. Czyli na sciankach tulei... Magnes 1 to neodym N38 o srednicy 65mm ( wenwetrza srednica to 40mm) grubosc 25mm http://obrazki.elektroda.net/40_12660704... 2 magnes to neodym N38...
Dzięki piwko , niestety sterownika brak, pozostaje jedynie alternator jak tak. Licznik ma trafić do traktorka SAM i chciałem go sobie wyskalować w domu. Niektórzy w sieci piszą że używają kontaktronu i magnesów przymocowanych do piasty do podawania sygnału na obrotomierz. W domu sobie wyskalujesz.Ściągnij sobie jakiś generator na kompa i masz regulowany...
Magnes do przeróbki alternatora tak na poczatek http://cgi.ebay.pl/2-Neodym-Magnete-Max-...
Czy brałbyś pod uwagę zrobienie prototypu pradniy zamiast jednofazowej, DC? Te wysokie piki przypominaja mi o moim projekcie silnika DC. Jest w tym jeden problem, musiał byś eksperymentować, gdyż nie wiem jak zachowa sie silnik mojego projektu jako prądnica, zwłaszcza ze nie ma on magnesów ale jeśli te wysokie piki udalo by sie zmienić już w samej prądnicy...
Niestety nie można stosować regulatorów samochodowych. taki regulator nie miałby jak regulowac napięcia, bo wzbudzenie jest magnesem stałym. Te alternatory konstrukcją bardziej przypominają dynamio rowerowe. Regulatory do motocykli to dość ciężka sprawa. Najlepiej kupić sprawną używkę. Są ludzie, którzy dorabiają takie regulatory na zamówienie. Ponoć...
W motocyklach japońskich są szeroko stosowane alternatory na magnesach trwałych. Ich konstrukcja jest zazwyczaj "odwrócona" tzn. uzwojenia w postaci 12 cewek są ułożone promieniście a wokół niech wiruje pirścień z magnesu. Myślę, że zastąpienie uzwojenia wzbudzenia magnesami, najlepiej neodymowymi, dało by efekt. Można by nawet wstawić taki magnes o...
Rozumiem, że jest to taki alternator gdzie zamiast elektromagnesu (uzwojenie wzbudzenia) jest magnes stały. Duża moc jak na taką konstrukcję, w grę wchodzi jedynie zasilacz impulsowy.
"kolego" - siedzę w tych motorkach A bzdury piszesz. Wirnik samowzbudny... co za dziwo? Alternator to już tak , ma rotor zbudowany z magnesów stałych. Ale to nie ta liga sprzętu.
Podstawowa. A jesteś pewien że na wirniku alternatora jest uzwojenie, bo posiadam alternator od Renault Laguna Combi, a tam wirnik to magnes... Indoktora nie mam.
Cewki wiem jak podłaczyć ale nie wiem jakie magnesy zastosować - 40x18x10 ??
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
Z jakiego materiału jest ten wirnik? oplatasz cewką 3 pola jak one układają się w stosunku do magnesów? Gdybyś miał na stojanie dwa duże magnesy czyli dwa bieguny, takie nawinięcie miałoby sens.
Nie da rady mi wychamować? Dodano po 1 Co to za hamulec kiedy zatrzymanie polega na robieniu zwarcia i cała energia wytraca się w turbinie (czytaj pali szczotki i połączenia) Magnesy są wzbudzeniem. Daje to dużą sprawność, ale traci się najprostszą metodę regulacji czyli prądem wzbudzenia.
A jaka ta sprawa wygląda w przypadku alternatorów z magnesami stałymi? Stosuje je np. Harley-Davidson. Z tego co wiem, mają one kilka zalet, m. in. brak strat na wytworzenie prądu wzbudzenia.
Błażejowy kącik ortograficzny: strONka. Dziękuję. Nadal twierdzę że zastosowanie dynam rowerowych to kiepski pomysł. Można popracować na jakimś wydajniejszym źródłem prądu. W tej chwili można bez problemu kupic magnesy neodymowe. A na giełdach samochodowych stojany z alternatorów. Magnesy montujemy zamiast wirnika z uzwojeniem wzbudzenia (oczywiści...
wentylator magnesem zasilanie magnesem zabezpieczenie magnesem
części żelazka syrena alarmu własnym zasilaniem blokada regulacji głośności
Naprawa pada Genesis P59 - postać chodzi w lewo Jak wymienić koło w taczce - krok po kroku