Dokładnie. Alternator nawet ze złomu kosztuje. Silnik też. A taki zwykły alternator wykonując najprostszą modyfikacje czyli magnesy stałe w wirnik/twornik i mamy prądnice. A budując magiczne generatory masz tylko koszty. No ale budowa zwykłego generatora czy instalacji PV nie da sławy i podziwu.
trochę późno ale przeglądałem forum i trafiłem na waszą sprzeczkę ale wszystko rozładował karol3 opisując profesjonalnie całą sytuację i KingKong nie powinien sie pieklić bo nie ma racji. Oczywiście że rozrusznik kręci się zawsze w jedną stronę chyba że posiada magnesy stałe
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
PIN EXC TO WZBUDZENIE. Samo nie ruszy musiałyby być stałe magnesy w wirniku.
Samymi magnesami ? Nie, Kolego, tam nie ma magnesów. No proszę- nawet w starszym wieku cos się można nauczyć. Dla mnie słowo prądnica zawsze się kojarzyło ze stałymi magnesami, ew. z magnesami i uzwojeniem zwiększającym strumień magnetyczny w określonych stanach pracy. Wiem, że Syrena 105 miała magnesy stałe i uzwojenie. We własnej wymieniłem sobie...
Do tego alternatora wstaw taki wirnik - na magnesy stałe i http://obrazki.elektroda.net/9_120575754... też będą problemy np: z Momentami Zaczepowymi i z Zaskokami - przetwornikiem tego nie załatwisz.Będzie kroczył.
Oryginalnej nie przerobisz na stałe magnesy, najprościej zamontuj alternator od urala/dniepra (trzeba lekko zeszlifować blok silnika), lub prądnicę od 126p. U mnie w MW działało idealnie.
(at)LemuRR 11 1- magnesy trwałe na stałe blokują możliwość ponoszenia obrotów przy małym obciążeniu alternatora ( jazda pod dużym obciążeniem wymaga dużego pola magnetycznego wirnika. Niestety duże pole magnetyczne wpływa na obroty, silnik jest bardzo mocny, ale ma małe obroty.. jeśli jest za małe- silnik wypada w synchronizacji i zaczyna piszczeć tracąc...
Alternator musi być podłaczony do akumulatora. Pozostaje budowa prądnicy na magnesy stałe np.neodymowe. W internecie jest wiele przykładów jak zbudowac elektrownie wiatrową klik http://rms.com.pl/pradnice_wolnoobrotowe...
Kolega tomson cos chyba pokręcił. Wiruje wirnik. Co z tego że ma magnesy stałe zamiast elektromagnesu sterowanego prądem wzbudzenia? A stojan jest stały... To że wirnik jest tu na zewnątrz, a stojan wewnątrz nie ma znaczenia. Na takiej samej zasadzie są zbudowane alternatory w silnikasch motocyklowych. Mają tylko trochę inną skalę i parzystą ilość zębów....
W każdym samochodzie masz taki układ, generator ładuje obciążony akumulator... Regulator napięcia ustawiony na ~14,4V w instalacji 12V załatwia całą sprawę. U ciebie wystarczy taki sam regulator, który dodatkowo ograniczy prąd do możliwości tej prądnicy czy silnika ją napędzającego. Dodano po 2 Aha, nie ma wzbudzenia, to może jakiś mostek sterowany...
ZGG może wymienimy swoje spostrzeżenia na temat alternatora . Ja do testów użyłem alternatora 24V/32A bez regulatora napięcia , wzbudzanie zewnętrzne stałe 200mA/12V dla wszystkich prędkości obrotowych . Do obciążenia użyłem żarówkę 45W/12V . To są wyniki napięć . http://obrazki.elektroda.net/19_11950321... Wiem że stosowałeś magnesy zamiast...
Zdaje się, że częstotliwość będę w stanie ustawić prędkością obrotową za pomocą oscyloskopu. Nie ustawisz, bo "f " zależy od prędkości obrotowej.Prędkość zależy także od obciążenia prądnicy. Prądnica hamuje silnik napędowy. Nie sądziłem, że podłączając 2 fazy których sinusoidy są przesunięte o 1/3 cyklu bezpośrednio do "wtyczki" sprzętu możliwe jest...
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Teraz masz prawie dwa razy więcej cewek niż poprzednio. Ale tak licząc to cewka ma 10 zwojów czyli 1/6 poprzedniej ale cewek jest dwa razy więcej więc ciągle wychodzi stosunek 1÷3. Co do wzbudzenia na wirniku to obawiam się, że nic nie da albo bardzo niewiele bo w celu zamocowania magnesów zostały wycięte bieguny oryginalnego wirnika. Dodatkowe pole...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Bilans mocy przemawia na magnesy stałe bo mniej mocy się wydzieli w regulatorze stratnym niż idzie na wzbudzenie. Ale proponował bym rozbicie wirnika i wklejenie neodymów w miejsce cewki a następnie sklecenie tego do kupy.Zachowamy obliczeniowe pola pól magnetycznych .
A jaka ta sprawa wygląda w przypadku alternatorów z magnesami stałymi? Stosuje je np. Harley-Davidson. Z tego co wiem, mają one kilka zalet, m. in. brak strat na wytworzenie prądu wzbudzenia.
Link jest dostepny , usuń przecinek na koncu tego linka ale to nie jest do alternatora tylko do prądnicy 3- fazy z magnesami stałymi Kilka regulatorów jest tutaj mnapewno bo kiedyś scigałem http://archiwa.elektroda.net/ szukajcie a znajdziecie
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
Ooo! To jakiś kierunek! Przyjrzę się mojemu skuterowi jak to jest zrobione - nie wiem czy mam taki z wirującym kołem magnesowym - ale to faktycznie kierunek :-) po co wyważać otwarte drzwi . Jakby ktoś jeszcze kojarzył gdzie występuje ładowanie z alternatora z magnesami stałymi - będę zobowiązany!
A ten alternator to jak wygląda? Klasyczne magneto z wzbudzeniem od magnesów stałych czy prądnica prądu przemiennego z wirującą wzbudnicą?
.Pozostała dmuchawa i powiem szczerze że nie wiem jak się za nią zabrać Ma magnesy stałe i jeden scczotkotrzymacz połączony z masą? Jesli tak to trzeba obrócić szczotkotrzymacze o 180 stopni (być może z połówką korpusu w której są zamocowane). Jeśli silnik jest szeregowy to niczego przerabiać nie trzeba.
Nie odpuszczaj, nie miałem zamiaru Cię zniechęcać, stawiaj wiatrak, a samą prądnicę to potem wykombinujesz. Jest tyle możliwości, silniki DC, amerykanki, przerobione alternatory z wirnikiem na magnesach stałych...
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
W środku nie bardzo jest miejsce. Chociaż..... Więc w zasadzie tylko na zewnątrz się da. Są małe alternatory na magnesach stałych, tyle że regulatory mają stratne więc odbieranie mocy z silnika było by spore. A normalny alternator jest duży.
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
Dzięki za wyjaśnienia :) Alternator jest ze stałym magnesem. Jak znajdę czas to będę to wszystko rozkręcał... i pewnie dalej pytał :)
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Układ samowzbudny (magnesy stałe) ma zerowy pobór prądu w spoczynku, ale nie można kontrolować mocy samej turbiny, trzeba ją hamować. Maszyny z wzbudzeniem będą ciągle pobierać jakiś prąd za to można im regulować moc co przydaje się i przy słabym wietrze (łatwy rozruch) jak i przy przeciążeniu.
Można spotkać silniki, w których liczba cewek jest równa liczbie par biegunów ale zwykle jest to całkiem inna liczba. Stąd pytanie, jest jakaś zależność między krotnością uzwojeń a liczbą par biegunów magnetycznych? Myślę nad wymianą wirnika alternatora na magnesy stałe aby nie tracić energii akumulatorów na wzbudzenie. Z drugiej strony teraz łatwo...
A co zrobić by te "Dynamo 220V" nie przekraczało 230 ? Bo na filmie pojawia się nawet 272... Zastosować chocby uproszczoną stabilizację - ideę mozesz zaczerpnąć z układów ograniczających napięcie w instalacjach motocykli gdzie jest stosowany alternator z magnesami stałymi. W skrócie - tyrystor zwiera alternator gdy napięcie przekracza próg.
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Co do alternatora to niema tam magnesów dlatego aby można było utrzymać stałe napięcie łądowania A motocykle z magnesem stałym w rotorze?
Witam Ture11 Albo jesteś bardzo szybki albo pospieszyłeś się z podziękowaniami. zaba7954 Nie zdołowałem Twojej diody świecącej. Po prostu starałem się wytyczyć najkrótszą ścieżkę do rozwiązania problemu. A tak na marginesie. Ciekawy jestem jak przy dokładniejszych badaniach technicznych wyszłaby nawet super-jasna dioda świecąca. Czy widoczność lampy...
Koledzy, czy ktoś z Was próbował budować wiatrak w oparciu o alternator samochodowy. Chodzi mi o sytuację, gdzie alternator jest napędzany przez przekładnię, a nie o przeróbki alternatorów na prądnice na magnesach stałych. Bardzo proszę o opisanie swoich doświadczeń. Jaki był typ alternatora, jaka przekładnia i o jakim przełożeniu, jaka turbina etc.
Nie jestem fachowcem od elektryki w motocyklach ale może być problem ze znalezieniem mocniejszej wersji iskrownika - mocniejsze sa stosowane w moto alternatory podobne do samochodowych np takie były w mz etz i jawach ts (to raczej trudne do adaptacji) albo w wersji ze stałymi magnesami w wirniku i uzwojeniami pracujacymi w oleju .I o ten olej się tu...
W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania.
Nie wiem nie znam temat tyczy alternatora 3F samochodowego. Odpowiednikiem jest alternator motocyklowy 3F z magnesami stałymi. Jako że są magnesy, system regulacji samochodowej się nie sprawdzi. Dlatego regulatory te przywierają uzwojenia. Są tam tak samo 3F jak w samochodzie. Nie rozumiem do czego dążysz ....
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
Widziałem taki alternator (Czeski Magneton) w wykonaniu kopalnianym (zasila światła w lokomotywie jeżdżącej pod ziemią, ze względów bezpieczeństwa pojazd nie posiada akumulatora). W wirniku ma zamocowane niewielkie magnesy stałe, dzięki czemu jest samowzbudny
Nie znam się na regulatorach samochodowych, ale ze schematu jaki kiedyś widziałem, wynika, że nadmiar energii z akumulatora jest zwierany do masy. Taki "shunt regulator" po angielsku. Nie z akumulatora a z alternatora jest zwierany do masy. Takie regulatory są popularne w motocyklach, gdzie są magnesy stałe.
Chodzi o prądnicę tego typu: http://www.sg.krakow.pl/galeria-pradnica... cena w tym linku jest trochę zbyt wysoka a i Ty nie potrzebujesz takiej mocy, chodzi o pokazanie co to jest, a już znalezienie tańszego wykonawcy na różnych portalach aukcyjnych, tu na elektrodzie, czy wykonanie samemu powinno nie być trudne. Prądnica wolnoobrotowa...
Nie mam za bardzo możliwości z tym rdzeniem kubkowym bo płytka jest już zamocowana na silniku i nie mam już możliwości żeby wsadzić coś między nie. Na końcu osi możesz zlokalizować ów transformator - nad płytką. Z czego najlepiej zrobić szczotki? kawałek wygiętego drutu czy coś innego? Węglowe od jakowegoś niewielkiego silnika (albo z alternatora od...
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
Dziękuję taka odpowiedź mnie prawie satysfakcjonuje , ale mam jeszcze taki dylemat dlaczego z maszyny prądu stałego ma się zrobić nagle maszyną prądu zmiennego skoro komutator zostaje a magnesy a raczej cewki elektromagnetyczne zasilane prądem stałym w stojanie zastąpimy magnesami? Montaż alternatora to poważne przeróbki karterów silnika dlatego ten...
Zobacz sobie na schemat wewnętrzny alternatora, tylko tam masz uzwojenie wzbudzenia, a tutaj magnesy stałe.
Witaj Nastąpiło małe nieporozumienie. Pisząc "alternator" mam na myśli prądnicę trójfazową prądu zmiennego a taką jest wykonana przeze mnie "amerykanka" wg Hugh Pigot z magnesami stałymi i cewkami bez rdzeni. Jest to alternator niskoobrotowy nie wymagający przekładni na napięcie ok. 12v o mocy ok. 200W. Piszesz: "Poniżej dane w załączniku..., ale ja...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
Przewinąć się da. Jak przystosujesz wzbudzenie to otrzymasz 230V. Ale jest problem, bo musisz utrzymać stałe obroty 3000/min, by otrzymać 50Hz. Ale jak to ma działać z magnesami stałymi, to nie wiem. Przecież wzbudzeniem reguluje sie napięcie wyjściowe, względem obciążenia.
Chciałbym wiedzieć, co dostarcza prądu w tym motorku. Czy jest to prądnica, czy mały alternator ze stałym magnesem, czy jeszcze coś innego? Czy jest tam akumulator? Bo chyba od stabilizacji napięcia w instalacji na właściwym poziomie należałoby zacząć. Bo ładowanie przetwornicy, to raczej działanie od d**y strony. Nie uważacie?
Jeśli masz na wirniku magnes stały to nie wykorzystasz żadnego z nich, bo one regulują wzbudzebnie sterując prądem magneśnicy. A to u ciebie jest niemożliwe. Dlatego musisz mieć regulator, który wszystko co ponad to 14 V wywali w kosmos (nie przepuści). tak działają regulatory w motocyklach, w któych ze względu na brak miejsca i uproszczenie konstrukcji,a...
Tak, ale tam jest magneśnica i magnetowód, jeśli mówimy o tym samym alternatorze. A tutaj są magnesy stałe, czyli przerośnięte dynamo. I reguluje się to mostkiem sterowanym, tyrystorami. A swoją drogą, patrz jaki autor jest leń i nieuk. I taki teraz magistra zdobędzie. ZA CO? Materiałów w sieci wystarczająco dużo.
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
Alternator nie jest maszyną samowzbudną, żeby zaczął dawać napięcie, przez wirnik musi popłynąć niewielki prąd, żeby go wstępnie namagnesować, tą rolę pełni kontrolka ładowania, żarówka o mocy ok 2W, w samochodach, w których jako kontrolka jest stosowana dioda led, jest zamontowany rezystor, który wzbudza alternator, prąd płynący przez led byłby zbyt...
Zainteresuj się alternatorem z motocykla, takim co pracuje w oleju. Na magnesach stałych. Generuje prawie od zera obrotów. Zostaje tylko mechanika do zrobienia.
Schematu swojego skuterka poszukaj tu: http://arecki113.republika.pl/ lub tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... Tam "alternator" ze stałym magnesem - takie przerośnięte dynamo rowerowe. Daje pełnookresowe napięcie zmienne o zmiennej częstotliwości (zależnej od obrotów silnika). Chcesz zasilać z tego lampę xenonową z przetwornicą, wyjętą...
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
Jeśli dobrze pamiętam, to polskie alternatory 24V nie były wcale większe. Ale jak chcesz coś małego, to zastosuj jakieś dynamko z magnesem stałym i zrób mu regulator na 24V.
Falowniki DEYE mają wejścia do współpracy z generatorami wiatrowymi. Wedy wystarczył by dopaść prądnice z agregatu czy w silniku 3f zmienić wirnik na taki z magnesami stałymi. Ale to w przypadku on grida. Przy off grid trzeba by konstruować alternator na 48 V. Może by dopasował zestaw silnik plus prądnica jakiejś miękkiej hybrydy plug in. Ale to wymagało...
oloolo napisz mi tylko, gdzie znajdę ten schemat, bo mierzyłem za prostownikiem bez obciążenia i jest tam od 30 do 200 V (FZR 600), dzięki za odzew/// Do reszty: tam jest alternator za stałymi magnesami i zwykły regulator samochodowy regulujący prądem wzbudzenia nic nie da..., ale dzięki za zainteresowanie/// motur stoi w garżu, a sezon w pełni
W tej rg też na 99 % będzie dynamo (alternator ze stałym magnesem). Mostek będzie w każdym. Różnica może być w ilości faz. No, chyba, ze znowu Japończycy zaszaleli i na światła idzie prąd zmienny, a prostowane jest napięcie do ładowania. To częsty numer w takich konstrukcjach, by nie ładować elementów na duże prądy. Goldwinger, chyba wiesz, o czym piszę...
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... albo w innym alternatrze z dodatkowymi magnesami stałymi na wirmiku i sprawdzić wydajność alternatora :-)
Jestem raczej sceptykiem, ale patrzę na sprawy optymistycznie. Wiem, że energia jest zawsze w równowadze i fizyka nie jest całkowicie mi obca. Ciekawe czy jakbym był tym, który by opisał po raz pierwszy płyn łatwopalny i zapałki, i mówił, że z tego będzie ciepło tez by było wielu sceptyków, bo przecież suma temperatur płynu i zapałek nie jest wysoka....
"kolego" - siedzę w tych motorkach A bzdury piszesz. Wirnik samowzbudny... co za dziwo? Alternator to już tak , ma rotor zbudowany z magnesów stałych. Ale to nie ta liga sprzętu.
Raczej niwiele. P)iszesz że ma trzy uzwojenia stojana, a wirnik jest klatkowy czy ma magnesy stałe?
pytam o magnesy neodymowe. Znam człowieka który przerabia alternatory 24V na magnesy i uzyskuje 230V Zadziała ale musi to robić osoba z doświadczeniem bo: trzeba dobrać ilość par magnesów do ilości nadbiegunników. W tym silniku są 2. Traci się regulację wytwarzanej mocy od siły wzbudzenia, wzbudzenie jest stałe od początku co w przypadku turbiny wiatrowej...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały zamocowany...
Witam serdecznie Potrzebuje pomocy przy doborze regulatora napięcia do ciągniczka ogrodniczego TV521 .Jak udało mi się ustalić to jest tu alternator Ducati 90W z magnesami stałymi, wychodzą z niego 3 przewody (2 żółte, 1-biały). Parametry oryginalnego regulatora: http://www.technidiscount.com/regulateur...
Zasadnicze pytanie, w jaki sposób jest wytwarzane napięcie, czy za pomocą wirujących stałych magnesów, czy w inny sposób? Jeżeli jest jakieś uzwojenie wzbudzenia, to tylko regulacja napięcia przez regulację prądu w uzwojeniu wzbudzenia (podobnie jak w prądnicach, lub w alternatorze). Jeżeli są stałe magnesy, to najlepszym sposobem będzie regulacja przez...
Niestety nie można stosować regulatorów samochodowych. taki regulator nie miałby jak regulowac napięcia, bo wzbudzenie jest magnesem stałym. Te alternatory konstrukcją bardziej przypominają dynamio rowerowe. Regulatory do motocykli to dość ciężka sprawa. Najlepiej kupić sprawną używkę. Są ludzie, którzy dorabiają takie regulatory na zamówienie. Ponoć...
No i na to wygląda ży ty tak samo nie widzisz różnicy pomiędzy alternatorem a prądnicą. Według ciebie to tak samo alternator będą miały wsk 125 jaki 175, komary i inne bzyki, ba jeszcze rower ma alternator hahaha. A tak apropos co ma rozrusznik do alternatora?, w pierwszych wsk 175 (silnik wiatra) też była prądnica 12V i to ta sama co w gazeli zresztą...
I tutaj nastąpiło - co wszyscy w tej polemice pomijają- nasycenie rdzenia (wirnika i stojana) polem elektromagnetycznym No i zgoda, tyle że nie w przypadku nowoczesnych alternatorów samochodowych - temperatura krytyczna izolacji i złącz półprzewodników występuje poniżej progu nasycenia i ograniczenia mocy. Na tej zasadzie działają alternatory motocyklowe,...
JESIOTR1 No tak zgodze się, ale czy nie uważasz że akumulatory są bardzo drogie i potrafią bardzo mało tej energi przechować szczerze mówiąc, czy nie lepiej potrudzić się na przetworzeniem tego prądu prosto z przerobionych alternatorów, na prądnice z magnesami stałymi. Co wydaje mi się bardziej oszczędne i nie zanieczyszczające środowiska, bo co zrobić...
Alternatory sa beznadziejne gdyż trzeba je pierw wzbudzić do pracy (zamiast stałych magnesów są elektromagnesy i tu jest pies pogrzebany) maksymalna wydajność alternatora to cos kolo 1000W (samochodowe 12V) z czego 200W-300W leci na utrzymanie elektromagnesów... Wiec przy słabym wiaterku z chwilowymi jego brakami rozładuje akumulator w ekspresowym tempie......
ociz -> Alternatory to też prądnice. Alternatory z magnesami trwałymi i współcześnie spotyka się w motorkach. A biorąc pod uwagę rozwój elektroniki, to kto wie czy i w samochodach nie wyprą za jakiś czas tych ze wzbudzeniem elektromagnetycznym bo są tańsze w produkcji i nie posiadają szczotek. pepebiskup -> Łopatologicznie i w wielkim uproszczeniu:...
Prądnica na magnesach stałych jest maszyną synchroniczna i pary biegunów w stojanie są synchroniczne do par biegunów na wirniku. Konstrukcja cewki może być dwojaka : jednobiegunowa i dwubiegunowa. Jednobiegunowa to taka jak w prądnicy fiata (na jednym rdzeniu), a dwubiegunowa to taka jak w alternatorze fiata (pomiędzy dwoma niezależnymi nabiegunnikami)....
Widzę że chcesz zbudować generator na magnesach stałych, moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem było by zbudowanie prądnicy typu "amerykanka". Jest ona zrobiona z dwóch talerzy metalowych z umieszczonymi magnesami stałymi i stojanem umieszczonym między talerzami. Jeśli cię interesuje to rozwiązanie to mogę podesłać ci kilka rozwiązań.
Dzień dobry wszystkim. Odbudowuję rzadki motocykl z (na szczęście) typowym zapłonem CDI. Robota jest na ukończeniu, niestety zawodzi zapłon. Wygląda to tak: w alternatorze motocykla (magnesy stałe w kole zamachowym, wirujące wokół 6 cewek) jedna z cewek daje napięcie ok 300-350 V, służące do ładowania kondensatorów w modułach zapłonowych. Przypomnę,...
Tak na marginesie kolego nikusert, widziałem alternator samowzbudny w lokomotywie jeżdżącej w kopalni, która ze względów przeciwwybuchowych nie posiada akumulatora. Ma specjalną konstrukcję wirnika, są w nim zamontowane małe magnesy stałe, które zapewniają sem wystarczającą do uruchomienia regulatora napięcia. Ale jak już pisałem, takie rozwiązania...
Od jakiego to motocykla? Jak od japoni z magnesem stałym, to trzy przewody (mogą być w jednym kolorze) do alternatora, czwarty to wyjście, a masa na obudowie.
Zrobiłem do roweru przystawkę z alternatorem 12V. Trzeba być dobrze wytrenowanym, aby oprócz mocy potrzebnej na wzbudzenie uzyskać jeszcze 30 wat na świecenie żarówki. Szukam prądnicy lub silnika z magnesami stałymi. One mają dużo większą sprawność. Pomysł dobry dla kolarzy, można trenować w domu i zasilać laptopa.
(at)lizzard A dlaczego nie pomyślisz o wykorzystaniu dużego alternatora samochodowego? Można mu przyłożyć stałe napięcie na uzwojenie wirnika, albo nawet zamienić je na porządny neodymowy magnes pierścieniowy o stosownych wymiarach, usunąć diody, dodać hallotrony oraz sterownik. Masz wtedy duży, niskonapięciowy silnik BLDC małym kosztem. :D z wszystkimi...
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
Żeby sie zaindukowało napięcie, stojan musi posiadać magnesy stałe. Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Musi być twz. wzbudzenie - potrzebne w silniku jak i w prądnicy. Alternator = prądnica w samochodzie. W wyniku obrotów napięcia nie wytworzy. Potrzebne jest wzbudzenie „początkowe”. To w starych samochodach realizowała...
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
Prądnica jest ze stałym magnesem, więc w grę wchodzi jedynie układ który ograniczy napięcie. Poszukuję taniego i trwałego rozwiązania.
z reguly im wiecej magnesow i im wieksza srednica wirnika tym potrzebne mniejsze obroty w rezie czego zawsze mozna zastosowac przekladnie pradnicy ze stałymi magnesami na wieksza moc nie dostaniesz(moze wystarczy na jakąś lampke)
Obawiam się, że bez douczenia się sobie nie poradzisz. Poczytaj trochę w internecie na temat alternatorów z wzbudzeniem od magnesów stałych (pewnie to już Cię przestraszyło?). Nikt nie ma czasu pisać esejów, prowadzić Cię za rączkę i odpowiadać na pytania z podstawowej wiedzy. Musisz przekroczyć barierę dźwięku. :D Kolega karolx napisał wszystko co...
Co do alternatora: w polskiej Wikipedii nie widzę żadnej wzmianki o szczotkach; w angielskiej są rozróżnione trzy konstrukcje alternatorów: bezszczotkowy, w którym pole magnetyczne jest wytwarzane przez indukcję, z magnesami stałymi, i ze szczotkami. Inna sprawa, że te bezszczotkowe na ogół są większe od tych, które są używane w samochodach.
ALternator bez całkowitej przeróbki jest ciężką maszyna do produkcji energii elektrycznej... Jesli miałbyś juz to przerobić to : Zbudowanie nowego wirnika na magnesach stałych i przezwojenie stojana. I pamietaj im bardziej wysoko obrotową maszyne przerabiasz na wolnoobrotowa tym wiecej mocy tracisz. Ja przerobiłem Alternator i nagle z 45A zrobiło mi...
Ja temat ekologi rozumiem identycznie - akumulator do Swego roweru będę ładował elektrownią wiatrową. Też miałem Swoje doświadczenia w budowie silnika i prądnicy prądu stałego.STATOR trójfazowy. http://obrazki.elektroda.net/66_11971237... WIRNIK na magnesy stałe. http://obrazki.elektroda.net/85_11971238... Coś większego mogło by napędzać...
A całość. Jak maszyna ma plus na masie to jest sterowana minusem. Jak ma minus na masie jest sterowana plusem. Teraz już widzisz bezsens wypowiedzi? Wiesz prądnica ma to do siebie że nie ma znaczenie czy będzie plus czy minus na masie. Działa tak samo. Możesz to sobie zmieniać sam wystarczy zmienić biegunowość na akumulatorze. W przeciwieństwie do alternatora...
A od kiedy to 70 volt daje alternator? Normalne w generatorze z magnesami stałymi. Podłączam alternator do regulatora i na wolnych 9V do 10V prądu zmiennego na tych samych przewodach. Nie wiem, dlaczego. Normalne, po podłączeniu regulatora napięcie jest mocno odkształcone, nie ma jak tego mierzyć zwykłym miernikiem. Na wyjściu z regulatora do obwodu...
magnesy stałe alternator magnesy silniki magnesy stałe
agregat lodówki kondensator wkładu filtra paliwa wykrywanie dźwięku
nauczanie atego nauczanie atego
Mercedes W210 E230 wiązka elektryczna A2104403806 – gdzie kupić nową lub używaną? Renault 7514 i Sipma Classic – brak ciśnienia w belarce, diagnostyka hydrauliki