Teraz masz prawie dwa razy więcej cewek niż poprzednio. Ale tak licząc to cewka ma 10 zwojów czyli 1/6 poprzedniej ale cewek jest dwa razy więcej więc ciągle wychodzi stosunek 1÷3. Co do wzbudzenia na wirniku to obawiam się, że nic nie da albo bardzo niewiele bo w celu zamocowania magnesów zostały wycięte bieguny oryginalnego wirnika. Dodatkowe pole...
Dokładnie. Alternator nawet ze złomu kosztuje. Silnik też. A taki zwykły alternator wykonując najprostszą modyfikacje czyli magnesy stałe w wirnik/twornik i mamy prądnice. A budując magiczne generatory masz tylko koszty. No ale budowa zwykłego generatora czy instalacji PV nie da sławy i podziwu.
Cześć A może wie ktoś jak zrobić prosty regulator napięcia ok. 16V mninimum 20A (najlepiej 45A) Przerobiłem sobie alternator na magnesy stałe, problem mam teraz z stabilizacją napięcia. Pozdrawiam
Cewki wiem jak podłaczyć ale nie wiem jakie magnesy zastosować - 40x18x10 ??
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Można spotkać silniki, w których liczba cewek jest równa liczbie par biegunów ale zwykle jest to całkiem inna liczba. Stąd pytanie, jest jakaś zależność między krotnością uzwojeń a liczbą par biegunów magnetycznych? Myślę nad wymianą wirnika alternatora na magnesy stałe aby nie tracić energii akumulatorów na wzbudzenie. Z drugiej strony teraz łatwo...
Generator nie posiada wzbudzenia, nie działa na zasadzie alternatora. Posiada magnesy stałe i regulować moge jedynie obrotami silnika ( ma wbudowany silnik krokowy na gaźniku , ale taka regulacja jest zbyt powolna i nie precyzyjna). I to musisz wykorzystać. Taki układ jest tak szybki jak układ nim sterujący, bo sam silnikkrokowy w tym układzie jest...
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Do tego alternatora wstaw taki wirnik - na magnesy stałe i http://obrazki.elektroda.net/9_120575754... też będą problemy np: z Momentami Zaczepowymi i z Zaskokami - przetwornikiem tego nie załatwisz.Będzie kroczył.
Nie znam się na regulatorach samochodowych, ale ze schematu jaki kiedyś widziałem, wynika, że nadmiar energii z akumulatora jest zwierany do masy. Taki "shunt regulator" po angielsku. Nie z akumulatora a z alternatora jest zwierany do masy. Takie regulatory są popularne w motocyklach, gdzie są magnesy stałe.
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
.Pozostała dmuchawa i powiem szczerze że nie wiem jak się za nią zabrać Ma magnesy stałe i jeden scczotkotrzymacz połączony z masą? Jesli tak to trzeba obrócić szczotkotrzymacze o 180 stopni (być może z połówką korpusu w której są zamocowane). Jeśli silnik jest szeregowy to niczego przerabiać nie trzeba.
PIN EXC TO WZBUDZENIE. Samo nie ruszy musiałyby być stałe magnesy w wirniku.
Tak, ale tam jest magneśnica i magnetowód, jeśli mówimy o tym samym alternatorze. A tutaj są magnesy stałe, czyli przerośnięte dynamo. I reguluje się to mostkiem sterowanym, tyrystorami. A swoją drogą, patrz jaki autor jest leń i nieuk. I taki teraz magistra zdobędzie. ZA CO? Materiałów w sieci wystarczająco dużo.
trochę późno ale przeglądałem forum i trafiłem na waszą sprzeczkę ale wszystko rozładował karol3 opisując profesjonalnie całą sytuację i KingKong nie powinien sie pieklić bo nie ma racji. Oczywiście że rozrusznik kręci się zawsze w jedną stronę chyba że posiada magnesy stałe
Zobacz sobie na schemat wewnętrzny alternatora, tylko tam masz uzwojenie wzbudzenia, a tutaj magnesy stałe.
Opisz ten alternator. Jak wygląda magneśnica (magnesy stałe, czy elektro?) jak wyglądają cewki?Najlepiej by było gdybyś dał jakieś fotki. Sam prostownik może nie wystarczyć. Napięcie może sięgać setki V. Kiedyś próbowałem obciążyć alternator w motocyklu, w którym padł regulator na tyrystorach. Po kilku żarówkach, dałem sobie spokój. Przy 10000 obr....
Widziałem taki alternator (Czeski Magneton) w wykonaniu kopalnianym (zasila światła w lokomotywie jeżdżącej pod ziemią, ze względów bezpieczeństwa pojazd nie posiada akumulatora). W wirniku ma zamocowane niewielkie magnesy stałe, dzięki czemu jest samowzbudny
Nie wiem nie znam temat tyczy alternatora 3F samochodowego. Odpowiednikiem jest alternator motocyklowy 3F z magnesami stałymi. Jako że są magnesy, system regulacji samochodowej się nie sprawdzi. Dlatego regulatory te przywierają uzwojenia. Są tam tak samo 3F jak w samochodzie. Nie rozumiem do czego dążysz ....
Oryginalnej nie przerobisz na stałe magnesy, najprościej zamontuj alternator od urala/dniepra (trzeba lekko zeszlifować blok silnika), lub prądnicę od 126p. U mnie w MW działało idealnie.
Alternator musi być podłaczony do akumulatora. Pozostaje budowa prądnicy na magnesy stałe np.neodymowe. W internecie jest wiele przykładów jak zbudowac elektrownie wiatrową klik http://rms.com.pl/pradnice_wolnoobrotowe...
Dziękuję taka odpowiedź mnie prawie satysfakcjonuje , ale mam jeszcze taki dylemat dlaczego z maszyny prądu stałego ma się zrobić nagle maszyną prądu zmiennego skoro komutator zostaje a magnesy a raczej cewki elektromagnetyczne zasilane prądem stałym w stojanie zastąpimy magnesami? Montaż alternatora to poważne przeróbki karterów silnika dlatego ten...
Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Układ samowzbudny (magnesy stałe) ma zerowy pobór prądu w spoczynku, ale nie można kontrolować mocy samej turbiny, trzeba ją hamować. Maszyny z wzbudzeniem będą ciągle pobierać jakiś prąd za to można im regulować moc co przydaje się i przy słabym wietrze (łatwy rozruch) jak i przy przeciążeniu.
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Alternator nie jest maszyną samowzbudną, żeby zaczął dawać napięcie, przez wirnik musi popłynąć niewielki prąd, żeby go wstępnie namagnesować, tą rolę pełni kontrolka ładowania, żarówka o mocy ok 2W, w samochodach, w których jako kontrolka jest stosowana dioda led, jest zamontowany rezystor, który wzbudza alternator, prąd płynący przez led byłby zbyt...
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
A jaka ta sprawa wygląda w przypadku alternatorów z magnesami stałymi? Stosuje je np. Harley-Davidson. Z tego co wiem, mają one kilka zalet, m. in. brak strat na wytworzenie prądu wzbudzenia.
Raczej niwiele. P)iszesz że ma trzy uzwojenia stojana, a wirnik jest klatkowy czy ma magnesy stałe?
Dzień dobry wszystkim. Odbudowuję rzadki motocykl z (na szczęście) typowym zapłonem CDI. Robota jest na ukończeniu, niestety zawodzi zapłon. Wygląda to tak: w alternatorze motocykla (magnesy stałe w kole zamachowym, wirujące wokół 6 cewek) jedna z cewek daje napięcie ok 300-350 V, służące do ładowania kondensatorów w modułach zapłonowych. Przypomnę,...
Zasadnicze pytanie, w jaki sposób jest wytwarzane napięcie, czy za pomocą wirujących stałych magnesów, czy w inny sposób? Jeżeli jest jakieś uzwojenie wzbudzenia, to tylko regulacja napięcia przez regulację prądu w uzwojeniu wzbudzenia (podobnie jak w prądnicach, lub w alternatorze). Jeżeli są stałe magnesy, to najlepszym sposobem będzie regulacja przez...
Ooo! To jakiś kierunek! Przyjrzę się mojemu skuterowi jak to jest zrobione - nie wiem czy mam taki z wirującym kołem magnesowym - ale to faktycznie kierunek :-) po co wyważać otwarte drzwi . Jakby ktoś jeszcze kojarzył gdzie występuje ładowanie z alternatora z magnesami stałymi - będę zobowiązany!
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
Tak na marginesie kolego nikusert, widziałem alternator samowzbudny w lokomotywie jeżdżącej w kopalni, która ze względów przeciwwybuchowych nie posiada akumulatora. Ma specjalną konstrukcję wirnika, są w nim zamontowane małe magnesy stałe, które zapewniają sem wystarczającą do uruchomienia regulatora napięcia. Ale jak już pisałem, takie rozwiązania...
Zainteresuj się alternatorem z motocykla, takim co pracuje w oleju. Na magnesach stałych. Generuje prawie od zera obrotów. Zostaje tylko mechanika do zrobienia.
A ten alternator to jak wygląda? Klasyczne magneto z wzbudzeniem od magnesów stałych czy prądnica prądu przemiennego z wirującą wzbudnicą?
W środku nie bardzo jest miejsce. Chociaż..... Więc w zasadzie tylko na zewnątrz się da. Są małe alternatory na magnesach stałych, tyle że regulatory mają stratne więc odbieranie mocy z silnika było by spore. A normalny alternator jest duży.
Nie odpuszczaj, nie miałem zamiaru Cię zniechęcać, stawiaj wiatrak, a samą prądnicę to potem wykombinujesz. Jest tyle możliwości, silniki DC, amerykanki, przerobione alternatory z wirnikiem na magnesach stałych...
Witam . mam mikroelektrownie wodna moc 110w 12 v , trzy akumulatory 180ah,polaczone rownolegle , pradnica to jest alternator od 126p przerobiony wirnik na magnesy stale na pusto bez obciazenia jest okolo 36v,jak zrobic do tego regulator zeby nie przeladowac akumulatorow
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
pytam o magnesy neodymowe. Znam człowieka który przerabia alternatory 24V na magnesy i uzyskuje 230V Zadziała ale musi to robić osoba z doświadczeniem bo: trzeba dobrać ilość par magnesów do ilości nadbiegunników. W tym silniku są 2. Traci się regulację wytwarzanej mocy od siły wzbudzenia, wzbudzenie jest stałe od początku co w przypadku turbiny wiatrowej...
Dzięki za wyjaśnienia :) Alternator jest ze stałym magnesem. Jak znajdę czas to będę to wszystko rozkręcał... i pewnie dalej pytał :)
A co zrobić by te "Dynamo 220V" nie przekraczało 230 ? Bo na filmie pojawia się nawet 272... Zastosować chocby uproszczoną stabilizację - ideę mozesz zaczerpnąć z układów ograniczających napięcie w instalacjach motocykli gdzie jest stosowany alternator z magnesami stałymi. W skrócie - tyrystor zwiera alternator gdy napięcie przekracza próg.
Samymi magnesami ? Nie, Kolego, tam nie ma magnesów. No proszę- nawet w starszym wieku cos się można nauczyć. Dla mnie słowo prądnica zawsze się kojarzyło ze stałymi magnesami, ew. z magnesami i uzwojeniem zwiększającym strumień magnetyczny w określonych stanach pracy. Wiem, że Syrena 105 miała magnesy stałe i uzwojenie. We własnej wymieniłem sobie...
Kiedy zdjalem prawą pokrywę od iskrownika i wyjalem cewki, okazalo sie ze wirnik ktory sklada sie z dwoch części jest rozprasowany, jego część wewnętrzna siedzi stabilnie na tulei z mosiądzu a to zewnetrzne magneto latało luźno po tulei i nie obracalo sie podczas pracy silnika symetrycznie do jego brata blizniaka. Jak rozumiem koło magnesowe jest w...
Jestem raczej sceptykiem, ale patrzę na sprawy optymistycznie. Wiem, że energia jest zawsze w równowadze i fizyka nie jest całkowicie mi obca. Ciekawe czy jakbym był tym, który by opisał po raz pierwszy płyn łatwopalny i zapałki, i mówił, że z tego będzie ciepło tez by było wielu sceptyków, bo przecież suma temperatur płynu i zapałek nie jest wysoka....
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
Ale Tesla jest "nasz", przynajmniej jest "mój" bo był poddanym Cesarza Franciszka Józefa jak i mój dziadek... No to Tesla2-oby tylko zdobył uznanie z lepszych wynalazków niż "prąd zmienny który był niebezpieczny dla organizmów żywych bardziej niż prąd stały (m.innymi podczas uśmiercania skazańców)"!-:wink:
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Link jest dostepny , usuń przecinek na koncu tego linka ale to nie jest do alternatora tylko do prądnicy 3- fazy z magnesami stałymi Kilka regulatorów jest tutaj mnapewno bo kiedyś scigałem http://archiwa.elektroda.net/ szukajcie a znajdziecie
Ja temat ekologi rozumiem identycznie - akumulator do Swego roweru będę ładował elektrownią wiatrową. Też miałem Swoje doświadczenia w budowie silnika i prądnicy prądu stałego.STATOR trójfazowy. http://obrazki.elektroda.net/66_11971237... WIRNIK na magnesy stałe. http://obrazki.elektroda.net/85_11971238... Coś większego mogło by napędzać...
Moc tego (ok 300Watt) bierze się z tego że magnesy są cholernie mocne a uzwojenie, jest wymyslone przez małych japończyków skurczybyków. Jest to stare i może dlatego zapomniane rozwiązanie. Było stosowane w czasach gdy Japończycy jeszcze nie widzieli motocykla. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na energię zaczęto stosować zamiast magnesów stałych elektromagnesy....
Żeby sie zaindukowało napięcie, stojan musi posiadać magnesy stałe. Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Musi być twz. wzbudzenie - potrzebne w silniku jak i w prądnicy. Alternator = prądnica w samochodzie. W wyniku obrotów napięcia nie wytworzy. Potrzebne jest wzbudzenie „początkowe”. To w starych samochodach realizowała...
Witam Chciałbym do niedawno zakupionego quada kupić uniwersalny licznik elektroniczny ale wymaga on zasilania pradem stałym 7-18 V natomiast quad nie posiada akumaulatora a alternator (magnesy + cewki) ma dwie cewki jedna zasila zapłon zaś druga oświetlenie czy wystarczy tylko mostek+ dioda Zenera czy też inny układ przy poborze kilkudziesięciumiliamperów...
Też takie coś robiłem tylko z większym wiatraczkiem i dynamem rowerowym ale szczerze efekt mnie nie zadowalał. A z tym alternatorem samochodowym to nie wiem czy to jest najlepszy pomysł pamiętaj ,że coś go musi wzbudzić żeby zaczął wytwarzać prąd. Nie koniecznie kolego można zastosować magnesy stałe i wtedy będzie to prądnica samowzbudna.
Koledzy, czy ktoś z Was próbował budować wiatrak w oparciu o alternator samochodowy. Chodzi mi o sytuację, gdzie alternator jest napędzany przez przekładnię, a nie o przeróbki alternatorów na prądnice na magnesach stałych. Bardzo proszę o opisanie swoich doświadczeń. Jaki był typ alternatora, jaka przekładnia i o jakim przełożeniu, jaka turbina etc.
Alternator samochodowy jest samowzbudny - tzn. na starcie (bez prądu wzbudzenia) robi wystarczająco dużo prądu, żeby zasilić uzwojenie wzbudzenia:) Przyjrzyj się schematowi alternatora np. z Fiata 125p - tam uzwojenie wzbudzenia nie jest zasilane z akumulatora, lecz z uzwojeń alternatora, poprzez osobny zestaw diod prostowniczych. Dzięki temu przez...
(at)LemuRR 11 1- magnesy trwałe na stałe blokują możliwość ponoszenia obrotów przy małym obciążeniu alternatora ( jazda pod dużym obciążeniem wymaga dużego pola magnetycznego wirnika. Niestety duże pole magnetyczne wpływa na obroty, silnik jest bardzo mocny, ale ma małe obroty.. jeśli jest za małe- silnik wypada w synchronizacji i zaczyna piszczeć tracąc...
Nie jestem fachowcem od elektryki w motocyklach ale może być problem ze znalezieniem mocniejszej wersji iskrownika - mocniejsze sa stosowane w moto alternatory podobne do samochodowych np takie były w mz etz i jawach ts (to raczej trudne do adaptacji) albo w wersji ze stałymi magnesami w wirniku i uzwojeniami pracujacymi w oleju .I o ten olej się tu...
Witam Babettka faktycznie jest dwubiegowa. Sama zmienia biegi jak wszystko jest OK. Prądnica, jak w każdym starszym motorowerze, jest alternatorem ze wzbudzeniem od magnesów "stałych". Jak pali żarówki, to tylko dobrze świadczy o stanie magnesów:D Pomiary miernikiem z automatyczną zmianą zakresów są bez sensu:!: Weź zwykły miernik i ustaw zakres 200V...
Chciałbym wiedzieć, co dostarcza prądu w tym motorku. Czy jest to prądnica, czy mały alternator ze stałym magnesem, czy jeszcze coś innego? Czy jest tam akumulator? Bo chyba od stabilizacji napięcia w instalacji na właściwym poziomie należałoby zacząć. Bo ładowanie przetwornicy, to raczej działanie od d**y strony. Nie uważacie?
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
Kolega tomson cos chyba pokręcił. Wiruje wirnik. Co z tego że ma magnesy stałe zamiast elektromagnesu sterowanego prądem wzbudzenia? A stojan jest stały... To że wirnik jest tu na zewnątrz, a stojan wewnątrz nie ma znaczenia. Na takiej samej zasadzie są zbudowane alternatory w silnikasch motocyklowych. Mają tylko trochę inną skalę i parzystą ilość zębów....
Witam wszystkich, przeczytałem cz. 1. i połowę cz. 2. Mam szybkie pytanie. Zacząłem się bawić w energię odnawialną. Jakiś czas temu zakupiłem 3 alternatory samochodowe (3, bo pierwszy pewnie popsuję, drugi zadziała, a 3. udoskonalę na podstawie doświadczeń z 2. no i miałem nadmiar gotówki :D ) Alternatory mają 100A przy 14V, stator nawinięty drutem...
W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania.
Na "Alle..." jest sporo ofert gotowych zestawów "elektrowni wiatrowych", które są tańsze, niż komplet magnesów do amerykanki - ludzie się pozbywają, bo ich to rozczarowało (nie przyznają się do swojej łatwowierności, że będą mieli już stale prąd za darmo). W cenie poniżej 100,- złotych kupisz gotowy sprawny alternator. Ale rozumiem, że gotowe Cię nie...
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
Schematu swojego skuterka poszukaj tu: http://arecki113.republika.pl/ lub tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... Tam "alternator" ze stałym magnesem - takie przerośnięte dynamo rowerowe. Daje pełnookresowe napięcie zmienne o zmiennej częstotliwości (zależnej od obrotów silnika). Chcesz zasilać z tego lampę xenonową z przetwornicą, wyjętą...
Co do alternatora to niema tam magnesów dlatego aby można było utrzymać stałe napięcie łądowania A motocykle z magnesem stałym w rotorze?
W tej rg też na 99 % będzie dynamo (alternator ze stałym magnesem). Mostek będzie w każdym. Różnica może być w ilości faz. No, chyba, ze znowu Japończycy zaszaleli i na światła idzie prąd zmienny, a prostowane jest napięcie do ładowania. To częsty numer w takich konstrukcjach, by nie ładować elementów na duże prądy. Goldwinger, chyba wiesz, o czym piszę...
Uzwojenia laczy sie w gwiazde. Podstawowy problem jaki bedziesz mial to regulacja napiecia ladowania , poniewaz sa tam magnesy stale i jesli tego nie przerobisz to cala przerobka do niczeg sie nie bedzie nadawala .W orginalnych alternatorach uzwojenie wirnika zasilane jest przez regulator napiecia , ktory to reguluje napieciem ladowania i utrzymuje...
Z zasady działania prądnice są samowzbudne (z magnesami), lub obcowzbudne (jak np. alternator). Przeróbka nie polega na przewijaniu, ona polega na wytworzeniu stałego strumienia magnetycznego, który jest niezbędny, aby w obracającym się względem niego uzwojeniu, wyindukowało się napięcie! Przewinięcie nie spowoduje powstania tego strumienia, trzeba...
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
tylko w moim przypadku zamieniam S na N i prąd ma płynąć w jedną stronę. Nie wiadomo dokładnie o co ci chodzi, ae jeśli myślisz że da się zrobić prądnicę prądu stałego montując tylko jednobiegunowe magnesy N to są trzy przeszkody, pierwsza - nie ma takich magnesów, druga napiecie indukuje sie tylko gdy pole sie zmienia, trzecia przeszkoda wynika z...
1.tylko w jedna 2.na wirniku zainstalować magnesy stałe Dodano po 1 z alternatorem to dosc uciążliwe rozwiązanie potrzebujesz dużego wiatraka i jest drogie 1. Bzdura. 2. Bardzo trudne. 3. z Magnesami trwałymi (neodymowymi) mniej nawet 400-500 rpm. Do Pytającego : Co to za Radiostacja, która ma takie zapotrzebowanie mocy? UKF nadajnik broadcastingowy...
Myślę że sposób LOBO jest jak najbardziej realny. Wystarczy podłączyć prądnicę tachometryczną prądu stałego lub zmiennego jak kto woli, następnie sygnał przekształcić we wskazanie. Ponadto LOBO napisał że alternator w AUDI ma wbudowane uzwojenie w alternator, więc nie wiem o co chodzi z tym paskiem. Ponadto czy to taki problem do paska coś jeszcze zapodać?...
Widziałem generatory synchroniczne bezszczotkowe pracujące na statkach. Moce 250kVA - 3MVA. Wszystkie zbudowane były podobnie - na jednym wale wraz z maszyną synchroniczną była umieszczona maszyna (wiele mniejszej mocy) asynchroniczna. Część wirująca owej maszyny była poprzez prostowniki (diody) podłaczona z częścią wirującą maszyny synchronicznej....
witam, dokładnie ten sam problem pojawia się we wszystkich wersjach Opla wyposażonych w silnik 1,7 CDTI; w firmie wszystkie auta (Corsa, Combo, Astra G i H) mają ten silnik; żadne filtry nie pomagają, sprawdzaliśmy na Presidentach i alanach 48+ excel, różnych antenach (lemm, alan, president, sirio - stałe i magnesy) i wszędzie to samo; dealer opla z...
Jeśli dobrze pamiętam, to polskie alternatory 24V nie były wcale większe. Ale jak chcesz coś małego, to zastosuj jakieś dynamko z magnesem stałym i zrób mu regulator na 24V.
Chodzi o prądnicę tego typu: http://www.sg.krakow.pl/galeria-pradnica... cena w tym linku jest trochę zbyt wysoka a i Ty nie potrzebujesz takiej mocy, chodzi o pokazanie co to jest, a już znalezienie tańszego wykonawcy na różnych portalach aukcyjnych, tu na elektrodzie, czy wykonanie samemu powinno nie być trudne. Prądnica wolnoobrotowa...
Jeśli agregat nawali w okresie gwarancji (2 - 3 lata), to Ci go wymienią, lub naprawią za darmo. Moc wszystkich urządzeń elektromagnetycznych (silnik, prądnica, transformator) zależy wprost proporcjonalnie (w uproszczeniu) od częstotliwości - a więc obrotów. Prądnica, która ma moc 1kW przy 3000 obr/min będzie miała 1/10 tej mocy przy 300 obr/min. Przy...
Niestety nie można stosować regulatorów samochodowych. taki regulator nie miałby jak regulowac napięcia, bo wzbudzenie jest magnesem stałym. Te alternatory konstrukcją bardziej przypominają dynamio rowerowe. Regulatory do motocykli to dość ciężka sprawa. Najlepiej kupić sprawną używkę. Są ludzie, którzy dorabiają takie regulatory na zamówienie. Ponoć...
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
"kolego" - siedzę w tych motorkach A bzdury piszesz. Wirnik samowzbudny... co za dziwo? Alternator to już tak , ma rotor zbudowany z magnesów stałych. Ale to nie ta liga sprzętu.
Zdaje się, że częstotliwość będę w stanie ustawić prędkością obrotową za pomocą oscyloskopu. Nie ustawisz, bo "f " zależy od prędkości obrotowej.Prędkość zależy także od obciążenia prądnicy. Prądnica hamuje silnik napędowy. Nie sądziłem, że podłączając 2 fazy których sinusoidy są przesunięte o 1/3 cyklu bezpośrednio do "wtyczki" sprzętu możliwe jest...
I tutaj nastąpiło - co wszyscy w tej polemice pomijają- nasycenie rdzenia (wirnika i stojana) polem elektromagnetycznym No i zgoda, tyle że nie w przypadku nowoczesnych alternatorów samochodowych - temperatura krytyczna izolacji i złącz półprzewodników występuje poniżej progu nasycenia i ograniczenia mocy. Na tej zasadzie działają alternatory motocyklowe,...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
JESIOTR1 No tak zgodze się, ale czy nie uważasz że akumulatory są bardzo drogie i potrafią bardzo mało tej energi przechować szczerze mówiąc, czy nie lepiej potrudzić się na przetworzeniem tego prądu prosto z przerobionych alternatorów, na prądnice z magnesami stałymi. Co wydaje mi się bardziej oszczędne i nie zanieczyszczające środowiska, bo co zrobić...
http://obrazki.elektroda.pl/6641829000_1... We wszelkiego rodzaju rowerach treningowych energia, jaką człowiek uwalnia podczas treningu jest zamieniana w ciepło za pomocą regulowanego hamulca i niestety całkowicie tracona. Oczywiście zyskujemy kondycję, ale czy nie można by zyskać coś jeszcze? Np. zamienić naszą pracę w prąd elektryczny...
Dzięki za zainteresowanie tematem, ale chyba nie do końca mi o to chodzi. To o czym piszesz to bardziej zabawka niż urządzenie użytkowe, chociaż fura przy tym roboty. W laboratorium analitycznym zachodzi potrzeba mieszania substancji często o różnych gęstościach, różnych ilości cieczy dlatego niezbędna jest regulacja prędkości mieszania np. w zakresie...
Witam serdecznie Potrzebuje pomocy przy doborze regulatora napięcia do ciągniczka ogrodniczego TV521 .Jak udało mi się ustalić to jest tu alternator Ducati 90W z magnesami stałymi, wychodzą z niego 3 przewody (2 żółte, 1-biały). Parametry oryginalnego regulatora: http://www.technidiscount.com/regulateur...
Z uwagi na niską sprawność alternator nie ma sensu. W Słomczynie można dostać silnik BLDC typu outrunner od sparty za 30 zł, czy od hulajnogi ~50 zł. Sprawność 85-90%. Niski moment zaczepowy, brak oporów na chłodzenie, brak szczotek, magnesy o silnej remanencji na wirniku (N38, N45). Przy obciążeniu ułamkowym również wysoka sprawność. Łatwo zastosować...
Miałem już nie pisać.. Rzuuf W transformatorach i silnikach indukcyjnych źródłem strumienia jest elektromagnes i dlatego szczelina powietrzna wpływa na zmniejszenie sprawności i mocy tych urządzeń. Silnik prądu stałego i prądnica synchroniczna działa trochę inaczej. 1 Źródłem strumienia magnetycznego mogą być magnesy stałe które nie pobierają energii....
No i na to wygląda ży ty tak samo nie widzisz różnicy pomiędzy alternatorem a prądnicą. Według ciebie to tak samo alternator będą miały wsk 125 jaki 175, komary i inne bzyki, ba jeszcze rower ma alternator hahaha. A tak apropos co ma rozrusznik do alternatora?, w pierwszych wsk 175 (silnik wiatra) też była prądnica 12V i to ta sama co w gazeli zresztą...
Alternatory sa beznadziejne gdyż trzeba je pierw wzbudzić do pracy (zamiast stałych magnesów są elektromagnesy i tu jest pies pogrzebany) maksymalna wydajność alternatora to cos kolo 1000W (samochodowe 12V) z czego 200W-300W leci na utrzymanie elektromagnesów... Wiec przy słabym wiaterku z chwilowymi jego brakami rozładuje akumulator w ekspresowym tempie......
ociz -> Alternatory to też prądnice. Alternatory z magnesami trwałymi i współcześnie spotyka się w motorkach. A biorąc pod uwagę rozwój elektroniki, to kto wie czy i w samochodach nie wyprą za jakiś czas tych ze wzbudzeniem elektromagnetycznym bo są tańsze w produkcji i nie posiadają szczotek. pepebiskup -> Łopatologicznie i w wielkim uproszczeniu:...
Nie mogłem znaleźć schematu instalacji. Jest to chyba jednofazowy alternator z magnesem stałym. Czy mógłbym zastosować taki regulator [url=http://www.google.com/imgres?um=1&h...
przeprowadzilem przed chwila proste doswiadczenie - sprawdzilem po rozebraniu alternatora jakie pole magnetyczne na oko wytwarza wirnik i stojan zrobilem to podlaczajac napiecie stale i przystawiajac magnesy co sie okazalo ze wirnik ma cewke ustawiana prostopadle do statora ale pazury idealnie rozprowadzaja to pole tak jakby bylo 12 osobnych biegunow...
magnesy stałe alternator magnesy silnik magnesy stałe
zerwana plomba schemat prostownika elektronika ademco express
oglądaj wideo podczas jazdy emulator sondy lambda
Telewizor widzi WiFi, ale nie łączy - rozwiązania Rozróżnienie dyferencjałów w Mercedes Sprinter 906