Czy to normalne i dlaczego takie wielkie prądy ładowania? To co podajesz to i tak mało. Ostatnio jak sprawdzałem to do akumulatora 72Ah rozładowanego około w 50% szło ponad 70A. Alternator niby że teoretycznie powinien dać radę 120A po kilku minutach był tak gorący że się dotknąć nie dało.
czy alternator przestanie ładować po odłączeniu wzbudzenia przy pracującym silniku Nie, nie przestanie ładować, chyba że znacznie spadną obroty silnika. Jest to mały, prosty 20A alternator Zrób mu zdjęcie, jest szansa, że taki maluch jest samowzbudny
Witam Autobus Man LionsCoach r7 Mam problem z alternatorem.--Błąd ZBR 3300-03 Auto posiada 2 alternatory, mały i duży. Instalacja sprawdzona, nowy mały alternator. Ładowanie jest a błąd się wyświetla na wolnych obrotach, gdy obroty są 1700 i więcej błąd gaśnie, obroty spadną znowu się zapala. Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów. Dziękuję
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Tylko to wygląda tak chce go umieścić w traktorku i nie mam żadnej stacyjki a odpalam go ręcznie przez korbe. I teraz chciałbym zamontować alternator bym przez niego doładowywał akumulator. Dodam że chce tylko zamontować swiatla Więc dajesz jakiś mały włącznik w obwód wzbudzenia (lampka), i to wszystko.
3 szpeców i nie wiesz ile go pobiera? Akumulator sprawny? Z doświadczenia wiem że musi byc dobrej marki bo jest mały i słabej jakośći nie żyje długo. Ładowanie przez alternator oczywiście sprawdzone?
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Możesz go ładować bezpośrednio, nic mu nie będzie. W końcu to AGM. Tyle tylko, że będzie trochę niedoładowany, ale zawsze możesz dać przetwornice podbijającą napięcie. Tak się tylko zastanawiam, po co ci taki mały akumulatorek. Przecież ten GPS to na tym chwilę pochodzi. Nikt przy kradzieży nie odłącza też akumulatora, to po co i na co? Jak pojazd,...
No właśnie od początku do tego dążę a wyśmiewaliscie się w kółko pisaliście że napiecke 13v na agm i po podl prostnika po min pokazywał full pisaliście że to świadczy o akumulatorze zasiarczonym który miał dosłownie parę miesięcy Sprawdź, czy rozumiesz powyższe zdanie. Ja niestety nie. Jakie my??? Ja się nie wyśmiewałem. :) Nawet na akumulatorach pisze...
Albo mały silniczek spalinowy z alternatorem który by ładował akumulatory i załączany był by po paru minutach.
ok jezeli zastosuje mocniejszą żaróweczke to ona przestanie sie świecić ale czy czy alternator da rede doładować akumlatory na pełnym gazie daje 27V czy to nie jest zamało? mieżyłem to przy alternatoże?
Najpierw sprawdź ładowanie reszta to bicie piany. Jeśli ładowanie lipne każdy wykończysz kwestia czasu. Czasem diody polecą w alternatorze i masz za mały prąd. Wykonaj pomiary i wtedy powiemy co dalej. Szansa że nie zabiłeś akumulatora jest wielka. Pozdrawiam :)
Mam mały problem zaczęło się od tego że alternator nie ładował po nocy odpalałem na kable dzisiaj ta samą kontrolka plus czerwona usterka silnika rozrusznik kreci ale nie odpala
Ładowanie z alternatora wynosi 13,6 - 13,7 V W jednym za mało, w innym ok
wszystko ok ale ten akus 55Ah i ten 5 Ah siedza razem w samochodzie jeden jest do samochodu ogólny a ten 2 zapasowy do alarmu oba maja sie ładować i byc gotowe i dzialac gdy jest wyłaczony silnik. Az tak musi to byc skomplikowany układ? przeciez akus 55 Ah nie potrzebuje zadnego ukladu prócz alternatora.
Witam! Od dłuższego czasu czytam sobie o elektrowniach wiatrowych ale ciągle nie mogę znaleźć to co mnie interesuję. Czy Drodzy Forumowicze możecie mnie naprowadzić na budowę mini elektrowni wiatrowej wolnoobrotowej aby ładował tylko akumulator żelowy 12V 12Ah. Czyli mały prąd ładowania napięcie 12V. Czy alternator do tego wystarczy? Jaką elektronikę...
Masz rację z tym alternatorem. Napięcie przy włączonym ładowaniu akumulatora wynosi ok. 14 V. Jednak nie sprawdzałem tego regularnie podczas jazdy. Możliwe jest, że może mały prąd ładuje akumulator? Postaram się sprawdzić ten alternator.
czy te 25mm2 zaszkodzi żywotności akumulatorów ? Nie. Spoko , przekrój przewodów nigdy nie jest zbyt duży. Może być jedynie zbyt mały. Tylko odpowiednio obrób - zakończ końcówki. [ quote"Podobno dobrze jest gdy prąd ładowania nie przekracza 1/10 pojemności. "quote] Możliwe jedynie przy ładowaniu prostownikiem. Przy alternatorze nawet kilkadziesiąt...
Słyszałeś coś o czymś takim jak moment elektromagnetyczny ( hamujący)? A wyobraź sobie, że alternator ma oddać moc powiedzmy 300W, zaś jego globalna sprawność wynosi 70%, to jaką moc musi pobrać z napędu? A akumulator może sobie zazyczyć i 100A, jak wyładowany... Słyszałem o tym, że obciążony alternator ma moment hamujący. Jednak jak byś uważnie czytał,...
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
Zbieg okoliczności, albo sterownik silnika nie widział pracy alternatora, to on decyduje o tym czy włączyć mały czy duży stopień grzania.
Witam. Regulator powinien się znajdować w tylnej części alternatora.
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
Witam Mam problem polega na tym że raz mi ładuje akumulator a raz nie jak potrzymam go chwile na wysokich obrotach to zaczyna ładować teraz mam mały wyciek na silniku i trochę mi zalało alternator i mi wo gule nie ładuje i nie wiem co mam teraz zrobić proszę o pomoc :-(
Kilka postów wyżej było narysowane i opisane wyjścia tego alternatora. Szerokie i duże styki łączymy z akumulatorem, mały z lampką ładowania .
Witam, mam wózek elektryczny Forest II z silnikiem elektrycznym na 24V. Podpiętymi do akumulatorów 2x75Ah. Jest możliwość zrobienia czegoś na zasadzie mały silnik spalinowy + alternator od audi a4 b5 aby ładować moje akumulatory?
Ok, to jest bateria rozruchowa w samochodzie? W takim razie alternator ładuje ją prawie do pełna. Przy napięciu 14,4V prąd ładowania jest bardzo mały i bateria musi się tak ładować około tygodnia, żeby się naładować do pełna. To jest sytuacja gdy bateria jest całkiem rozładowana i ładuje się alternatorem czy ładowarką o stałym napięciu 14,4V. Jeśli...
Czyli kosiarka elektryczna z napędem spalinowym? Kosiarka działa na prąd, ale te ogromne akumulatory za szybko się rozładowują, więc ma je ładować taki mały silniczek spalinowy? Ma to sens... ;) https://obrazki.elektroda.pl/8067193200_...
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
GMLAN -single wire CAN czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji. Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę. Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym...
Bez dodatkowego rezystora nie będzie to hulać ? Nie bo to on odpowiada za przepływ prądu i wzbudzenie alternatora. Dioda led pobiera zbyt mały prąd aby była wstanie wzbudzić alternator. Prąd wzbudzenia tez nie może być zbyt duży.
Czyli wniosek że zakłócenia powoduje alternator a konkretnie bieżnie po których ślizgają sie szczotki. W prostych samochodach stosuje się zewnętrzne kondesatory przeciwzakłóceniowe a w wielu zachodnich szczotkotrzymacz jest połączony z regulatorem napięcia i jest już fabrycznie odkłócony. Możesz dołożyć dodatkowo taki kondesator o ile pamiętam przelotowy...
zacznij od sprawdzenie regulatora napięcia, ale jak już będziesz miał na stole alternator - warto zrobić mały remont ( szczotki i inne)
To jest silnik od ścigacza który osiąga 13000obr więc jeśli dam dużą przekładnie to szlag trafi alternator bo będzie sie za szybko krecił ładowanie akumulatora + pełne oświetlenie przód 2x100W halogeny + tył 4x21W To jest mały alternator więć nawet przy 1500obr jeszcze nie zapewnia pełnego ładowania. czyli 14,4V.. Chce to zrobić tak żeby na najwolniejszych...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Tak, chodzi o zdalnie sterowaną kosiarkę (ok 110-120 kg). Te akumulatory mam w z zepsutej kosiarki-robota. Myślę o dwóch akumulatorach 74Ah 24V, bo jeden na 12V będzie za mały. Alternator by wydłużył działanie, ale czy da to się jakoś obliczyć ile on pomoże?
Alternator możesz założyć większy 90 lub nawet 120, problemem może okazać się tylko mocowanie. Ja do fabii założyłem 120 do dziś śmiga aż miło, nawet przy włączonych wszystkich odbiornikach spadek napięcia jest pomijalnie mały.
Jak zauważyłem, że idzie odrobinkę większe uzyskać niż 24, to chcę zobaczyć, co da się z tego zrobić po prostu. Chciałbym mały wiatrak zrobić i na działce AKo ładować do prądu. Może nawet 48 V układ by się udało naładować. Zobaczymy, co okaże się wieczorem. Jestem z Pomorza i u nas często jest wiaterek :)
Witaj. Sprawdz jakie masz ładowanie, może coś się dzieje z alternatorem. Jak sprawdziłeś ten pobór? w sumie upływ 100mA nie jest za mały ale nie powinien rozładować akumulatora. Pozatym jak będziesz sprawdzał ładowanie akumulator nie może być rozładowany. Wykonaj próbę pomiaru ładowania alternatora pod i bez obciążenia (światła dmuchawa itp).
Mały update,po wypięciu kabelka Dfm z wtyczki alternatora Auto nawet nie zakręci rozrusznikiem,po wypięciu całej wtyczki z alternatora gaśnie kontrolka akumulatora na zegarach ale też nie zakręci rozrusznikiem. Po wypięciu wtyczki alternatora na odpalonym aucie ,silnik chodzi ale też nie ładuje,wyczytałem gdzieś na angielskim forum że powinien przejść...
Masz za mały akumulator ,a za wydajny alternator.
Ale nie w starze. Tam żeby w ogóle było ładowanie na wolnych to trzeba przerabiać alternator. Stare stary w ogóle miały mały, słaby alternator, w dodatku wolno się kręcący - napęd ten sam, co i sprężarki. Ja bym nie kombinował i cudował, tylko wyprowadził ładowanie 12V dodatkowego akumulatora z mostka pomiędzy akumulatorami ciężarówki. Oczywiście poprzez...
Tak jak wspomniałem, może być opcja doładowywania akumulatorów za pomocą silnika spalinowego i tak jak mówisz chyba byłaby to najrozsądniejsza opcja. To Ty musisz wiedzieć, czego chcesz i jak ma to działać. projekt napędu hybrydowego Nie nazwałbym tego hybrydą, tylko napędem elektrycznym. odpada opcja z konstrukcją trzykołową To będziesz miał dość...
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
Raczej alternator i może się uszkodzić ( jego regulator) jeśli pobór prądu będzie za mały lub będą skoki poboru prądu. Pisałem szybko - oczywiście, że alternator.
4 razy 12v 170ah w szeregu, UPS 1050watt 48v-/230v~ , prąd ładowania przy alternatorze 1-3 ampery-strasznie mały. przełożenie przy elektrowni 1:38. odległość od alternatora do aku 20m jak pisałem przewodem 2x1,5. Aha, ładowanie jest podpięte pod jeden aku, który jest oczywiście w szeregu-na wyjściu jest 48v- do ups. Wzbudzenie jest żarówką 10 watową.
Witam, Wiem, że alternatory mamy wzbudne i bez wzbudne. Czyli takie bezwbudne to praktycznie prądnice bez regulatora napięcia. Wzbudne wymagają małego prądu na rozpoczęcie ładowania. Chcę zbudować elektrownię wiatrową z alternatora (łatwy, mała obsługa) ale dochodzę do pewnych zastanowień. Gdy akumulator jest naładowany, co zrobić by alternator nie...
Witam, posiadam przyczepke kempingową niewiadów 126n, jako że w nastpnym roku planuje podróż do skandynawi na 2,3 miesiace(marzec-maj) to wpadł mi do głowy ciekawy pomysł. Zrobić ogrzewanie do przyczepy(grzejnik konwektorowy 500w olejowy(230v)+akumulator 12v np. 55Ah[tak żeby był ładowany podczas jazdy przez alternator a na postoju ładowany poprzez...
Witam, jest żaglówka z silnikiem elektycznym na 12 V podpiętym do akmulatora 100Ah. Chcę pływać po kanałach, gdzie nie ma możliwości podpięcia się do 220V prostownikiem w celu naładowania akumulatora. Jest możliwość zrobienia czegoś na zasadzie mały silnik spalinowy + alternator od jakiegoś samochodu aby ładować mój akumulator. Za części powiedzmy do...
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
jezeli jest alternator to występuje tylko kontrolka ładowania i musi!!! ona być bo nie będzie ładować. podłącza się ją: + ze stacyjki -> kontrolka (chyba 5W 12V) -> do alternatora. gdzieś jakiś mały konektor na alternatorze nie pamiętam oznaczenia (wyślij zdjęcie to ci powiem). temperature podłącz jakkolwiek jak będzie źle to wskazówka sie nie ruszy...
Czym to sprawdziłeś? Chodzi o to że w jednej cewce pomiędzy zwojami może być zwarcie czyli robi się pętla kilku zwoji zwartych gdzie płyną duże prądy zwarciowe. Omomierzem trudno to wychwycić bo opór uzwojeń jest bardzo mały.
Dołożenie drugiego akumulatora nie zmieni obciążenia alternatora, w przypadku, kiedy ten akumulator będzie naładowany. Podczas pracy silnika prąd pobierany jest z alternatora, nie z akumulatora (akumulator w tym czasie również pobiera mały prąd - ładowania). Twoja instalacja dalej będzie obciążać alternator.
W pierwszym poście piszesz ze, masz za duże ładowanie a w ostatnim że za mały prąd na wejściu, to jest NIELOGICZNE, stąd moje stwierdzenie.!
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Te alternatory często padały montowane były w nich różne regulatory napięcia. Z twojego opisu wynika że masz za mały"opór" kontrolki ładowania. Daj równolegle w obwód L żarówkę 5w i powinno rozwiązać to problem. To S powinien mieć więcej Volt, ale do właściwej pracy wystarczy Dodano po 1 Najprościej masz próbnik napięcia czyli jeden koniec do L drugi...
Alternator z tym mostkiem nie ładował na gorącym silniku a po przekręceniu zapłonu (również na gorącym silniku) był objaw jakby ładował. Mostek ten ma niecałe 2 miesiące. Dziś po ponownej wymianie mostka na inny alternator po długiej jeździe alternator spisuje się prawidłowo. Problem w tym, że posprawdzałem tu diody (wszystkie osiem) miernikiem i są...
Natomiast w zimie podłączenie takiego alternatora napędzanego silnikiem 230V do akumulatora w ciągniku na kilkanaście minut znacznie pomoże przy rozruchu. Akumulator przy dużym prądzie ładowania rzędu 30A, podniesie swoją temperaturę i oczywiście napięcie. Podczas zapalania przedałnby sie układ regulujący napięciem alternatora aby nie płynął zbyt duży...
Znacie może jakieś urządzenie , które 'odłączy obwód' w momencie osiągnięcia np 80 stopni na boilerze? Albo jakiś pomysł jak takie zbudować z istniejących komponentów? ;P Dodano po 35 Czymś takim można łatwo i prosto rozwiązac problem braku termostatu ;p PS: Ale z tego co wiem to alternator podpięty "na krótko" bezpośrednio nie będzie wogóle ładował...
Do takich celów fajnie jest za stosować altek z magnesami trwałymi. Jest mały lekki i ma wydatek 15A starczy do napędu.
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Witam. Mam mały problem z w/w alternatorem. Otóż auto przyjechało z brakiem ładowania, dwa miesiące wcześniej był założony nowy alternator (zamiennik). Alternator na stole ładuje, a w aucie już nie. Dziwne jest w tym wszystkim to, że kiedy alternator zaczyna się wzbudzać i kontrolka gaśnie, (ma wtedy 600 obr/min) alternator pobiera 3A na B+. Przy dalszym...
No tylko te 60 A na wolnych obrotach plus na samochód to może być dużo. Nie lepiej dołożc jeszcze jeden panel np jako daszek lub mały generator na paliwo.
Kolega chce mierzyć bilans prądu, a to oznacza że amperomierz musi być włączony między akumulator a alternator, ale normalnie alternator jest połączony z z akumulatorem tuż przy rozruszniku. Kolega musiałby przeciąć to połączenie, wstawić amperomierz pomiędzy akumulator i alternator oraz przełożyć kabel ze stacyjki tak, żeby łączył się z akumulatorem...
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Spokojnie możesz go brać, i nie słuchaj FACHOWCÓW że będzie niedoładowany gdyż piszą bzdury. Niezupełnie. Ci fachowcy zatrzymali swoją wiedzę na prądnicy i słabym alternatorze z malucha, który na wolnych obrotach ma za mały wydatek prądowy, żeby jeszcze ładować akumulator z jakimś zapasem w szybkim czasie. Na szczęście pandy to nie dotyczy-stosowane...
To znaczy ze półprzewodniki szlak trafił. Miałem podobna sytuacje z alternatorem zamontowanym na silniku deutz. Trzymało napiecie przez ok 5 sek ale był za mały wydatek prądowy i wraz z obciążeniem występowało zjawisko "siadania" napięcia. Co tez obserwowałeś.
Szukaj który plus jest za mały. Ten z alternatora czy ze stacyjki. Pozdrawiam.
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
w sumie bardzo ciekawy projekt :] można go zastosowac nie tylko do zasilacza laboratoryjnego, ale tez jako mały komputerek samochodowy :] mierzył by prąd ładowania alternatora, napęcie na zaciskach i temperature za zewnątrz :]
http://allegro.pl/akumulator-zelowy-opti... taki akumulator może być ładowany z alternatora samochodowego? Może znajdę coś mniejszego ale prąd rozruchowy ma niezły.
Dzień Dobry! Mam mały problem związany z ładowaniem w Fiacie ducato, kontrolka akumulatora się swieci, brak ładowania, na mierniku 12,4V, pomyślałem ze to alternator. Odstawiłem samochód na dwa dni, dzisiaj wsiadam odpalam, brak kontrolki, ładowanie jest - 14,7V przejechałem około 20km zgasiłem samochód po chwili odpalam i znów to samo, dodam ze na...
To jest brak zasilania wzbudzania prądem ktory płynie przez kontrolkę.Czasami alternator sam się wzbudzi ale często do rozpoczęcia ładowania jest mu potrzebny bardzo mały prąd ktory płynie przez kontrolkę.
Witam. Posiadam pojazd typu buggy z silnikiem Kawasaki ZX12r. Jako że pojazd wyposażyłem w dużo "prądożernych" odbiorników (servo elektryczne, wspomaganie elektryczne kierownicy, dodatkowe oświetlenie) a dodatkowo założyłem większy akumulator (12v 45AH) Zaczęło mi brakować prądu w układzie (alternator motocykla nie nadąża ładować). Wpadłem na pomysł...
Połączenie masowe pomiędzy budą a silnikiem dobre?Akku faktycznie mały co najmniej 90Ah dodatkowo ten ruski starter strasznie prądożerny.
To że alternator się grzeje to normalne ,jak mierzyłem temperaturę alternatora w moim aucie to nawet ponad 100 stopni zależnie od temperatury na zewnątrz i obciążenia , jakość alternatora po za pomiarami prądu i napięcia najlepiej sprawdzisz oscyloskopem tam widać uszkodzenie każdej diody . Prąd 2,8 ampera jak na ładowanie akumulatora i zasilanie auta...
dlaczego zaczyna się wzbudzać ładowanie dopiero po dodaniu gazu ? Bo ciągnik wolne obroty ma niższe niż samochód - pewnie poniżej 400, a samochód ok. 700. Zmień koło pasowe alternatora na mniejsze to wcześniej zacznie ładować.
Pozdrawiam Mam podobne obawy co do spalenia alternatora ( wcześniej czy później ): Mam dwa samoróby, zestawy: 2x (4S 100A z chin) Lifepo4 Mam na nich dwa tanie BMS i chce te dwa zestawy ładować równolegle. Razem do naładowania: 200A z alternatora 150A ( VAN trafic ). Kontynuacja pytania kolegi #Razor ponieważ z wątku dowiedziałem się tylko że to i tamto......
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
oczywiście Gerri ma rację, dla tego ja zawsze mówię, żeby kupować największy akumulator jaki się zmieści w podstawkę, dzięki czemu ma duży zapas, nie jest "zarzynany" granicznym prądem przy rozruchu, tylko dużo mniejszym niż może dać, dzięki temu dużo dłużej żyje, dużo dłużej może samochód stać nie odpalany a i tak odpali, a w sytuacjach awaryjnych...
No i masz regulator napięcia przykręcany na obudowie alternatora. Zazwyczaj jest to mały aluminiowy klocek. Wygrzeb sobie gdzieś schemat do malucha i wykorzystaj tylko obwód ładowania i zasilania zapłonu.
O trybie CV pisałem ją ty pisałeś o zmniejszenie prądu. Rekbinacja gazów ma skuteczność 98-99% więc bardzo wysoką. Spokojnie starczy to do przewidywanej żywotności akumulatora. Są różne normy bezobsługiwości akumulatora, a dużo daje właśnie trzymanie się napięcia 14V. Sprawny akumulator w zasadzie nie traci wody. Po czytaj o tych normach. O jakim marnowaniu...
zmień szajbe na alternatorze na mniejszą.
Na alternatorze powinien być taki mały kondensator przeciwzakłóceniowy likwidujący tętnienia powstające podczas ładowania. Może kabelek się oderwał i nie działa tak jak powinien
Musimy poczekać niech autor wyjaśni te kwestie bo pisał trochę mało precyzyjnie co robił.
Mam mały problem bo mój alternator ma brak wzbudzenia ładowania po odpaleniu samochodu, dopieru po przegazowaniu do ok 3tys zaczyna ładować(14.20v). Ostatnio wymieniałem regulator i na obydwu jest to samo. Żarówkę w liczniku sprawdziłem i jest sprawna i ma dobry styk. Na próbę zwarłem niebieski kabel od wzbudzenia do masy ale kontrolki dalej brak. Mam...
Sorki. Może źle sprecyzowałem. Chodziło mi oczywiście o prąd stały. Tylko, że kiedy sprawdzałem ładowanie z alternatora na akumulatorze to napięcie skakało od 13,7V do 15,5V.
Witam. Mam problem z Bravo a chodzi o to że nie ma ładowania niby że to prosta sprawa że alternator itp ale jest mały problem że gdy akumulator jest podłączony i kluczyki są nie wsadzone w stacyjkę kontrolka od ładowania się pali po wsadzeniu i włączeniu zapłonu już się nie pali a po zapaleniu też się nie pali a ładowania nie mam wymieniłem alternator...
Nie wiem jak rozebrać deskę. Jednak zakładam że problem jest połączony z alternatorem, kiedyś jak mi mały kabelek od alternatora do szczotek wypadł to świeciła się cały czas na czerwono.
Przewijałem wszystkie cewki, nawinąłem drutem o średnicy 1.35, połączyłem w ósemkę, szeregiem, jak transformator. Dałem 20A greca, w przednią lampę żarówkę 12v 55w miałem jeszcze drugą lampę o mocy 12v 40w no i tył, ale to tyko 5w Wszystkie te odbiorniki włączam na raz, było dobrze, do tej pory nadążała ładować dopóki założyłem jeszcze jeden odbiornik...
Cześć. Co prawda chodzi o mój motocykl, ale myślę ze nie ma to różnicy. W motocyklu mam alternator, który nagle przestał ładować. Dochodzą do niego dwa przewody. Na jednym od strony mostka jest cały czas napięcie 12V, na drugim pojawia się napięcie 12V po włączeniu zapłonu stacyjką. Po odpaleniu napięcie nie zwiększa się, poza tym ze na pracującym silniku...
Hmm nie wiem który jest który ale u mnie jest regulator taki mały prostokącik przykręcony do alternatora i dwa kabelki wpięte w alternator.
To ciekawe. Ani prądu stałego ani przemiennego nie ma na tym przewodzie? Może impulsy o np. prędkości obrotowej silnika (choć to byłoby głupie)? Może wystarczy podanie masy na wejście CDI aby działał zapłon? Jeszcze jedno. Według instrukcji alternator ma moc zaledwie 42W. Zgadzałby się prąd na przewodach fazowych alternatora, natomiast prąd ładowania...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Jeżeli to są tylko te dwie usterki w aucie i nie ma innych to masz tu do czynienia z dwoma niezależnymi obwodami, aczkolwiek obydwa są kontrolowane przez VIC ( mam na myśli ostrzeżenie o braku ładowania na desce). Ostrzeżenia na desce są efektem stosownej komendy wysłanej przez VIC za pośrednictwem CAN network (czyli zegary, CAN i VIC raczej odpadają)....
Mi chodzi o to że jedna łapa jest bliżej koła. Poszukaj zdjęć z "profilu" to zobaczysz różnicę. Wiem dokładnie bo o mały włos nie zrobiłem takiego babola.
Czyli ten pin jest tylko jako informacja dla komputera że alternator się uruchomił i można by tutaj podpiąć tylko diodę LED 12V jako kontrolkę ładowania? I takie bardziej techniczne pytanie. Mając taki alternator umocowany na stole, podpięty pod jakiś mały akumulator, to do jakich (mniej więcej) obrotów trzeba go rozkręcić aby się wzbudził? Chciałbym...
Czemu mierzysz natężenie ładowania a nie napięcie? Jeśli ładuje bez obciążenia 5 A to dobrze, jeśli włączasz światła, akumulator ma obciążenie i dlatego potrzebuje więcej prądu dlatego natężenie wzrasta.. Prąd ładowania powinien wynosić ok 1/10 pojemności akumulatora.. Jeśli by Ci zaczynał ładować bez obciążenia od np 10 A tzn że masz aku kiepski i...
Byłem u gościa, test aku wyszedł b.dobry. Mówi że za mały prąd. Czyli wnioski. Nie ma sensu kupować większego alternatora, wystarczy ten zregenerować i bedzie podawał ~ 14,4v. Wszystko sie zgadza?
mały alternator mały prąd ładować ładować mały akumulator żelowy
rosnąć poziom oleju silnik przedwzmacniacz gramofonowy vivanco odcinana pompa przez alarm
parametry hulajnoga radio quansheng
Wciśnięty przycisk gazu w piekarniku - co robić? Bitron 240109: Schemat i zastosowanie w Citroën i Peugeot