Nic nie zdziałasz ,kup 140,160 i od razu nowy regulator.
Można. Trzeba podać tylko zasilanie na jeden z pinów i puścić alt na obroty, np wiertarką. Ja tak robię.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Mój 126p 650 w kolorze beżowym był z 1979r i miał fabrycznie alternator Magnetti Marelli i "stary typ" felg. Wtedy było produkowanych wiele różnych "kompletacji". Alternator , hamulce i 650 wprowadzono jako modyfikacje od 1977.
Daj ten od mastera. Najtaniej bedzie.
Po pierwsze żadne diody czy rezystory. Lekka modyfikacja regulatora w alternatorze i już . Po drugie układ balansera dla prądów rzędu 50A i kontrolą temperatury ogniw, bo krótkotrwałe ładowanie prądem rzędu 2C usmazy ten pakiet. Po kolejne przy cenach i dostępności akumulatorów samochodowych taka przeróbka jest totalnie bez sensu.
Najprościej i najtaniej alternator 12V i akumulator do tego. Przekładnia co by uzyskać minimalne obroty (może być nawet pasek na koło roweru i kolo alternatora powinno wystarczyć) i niewielka modyfikacja regulatora w alternatorze aby można regulować siłę jak trzeba włożyć do kręcenia alternatorem. Z 12v masz dostępne rożnej mocy przetwornice na 230...
Myślę że raczej nie ma powodu dawać większego alternatora /tym bardziej że cena jest dwukrotnie wyższa/, ale po naprawie lub zamontowaniu nowego zastanowił bym się nad małą modyfikacją systemu dogrzewania. /znajdziesz ,temat często poruszany z konkretnymi wskazówkami/.P
Cześć, a gdzie ja napisałem, że alternator winny? Poza tym dokładnie o tym mówię, że trzeba ograniczyć prąd ładowania. Bocznik to właśnie taki rezystor dużej mocy. Podpowiedziałem tylko kierunek, a nie gotowe rozwiązanie. Bo moja wypowiedz była do postu wyżej o modyfikacji regulatora alternatora.
Najpierw sprawdź, jakie jest napięcie końcowe samego regulatora. Może się okazać, że regulator jest OK, a problem leży gdzieś indziej. W tej sytuacji manipulacje przy regulatorze to będzie „maskowanie gó..a dezodorantem” Halo użytkownicy elektrody! Walczycie o coś czego nie respektujcie! Czytać posty i z zrozumieniem! Ten model tak ma że...
Dokładnie. Alternator nawet ze złomu kosztuje. Silnik też. A taki zwykły alternator wykonując najprostszą modyfikacje czyli magnesy stałe w wirnik/twornik i mamy prądnice. A budując magiczne generatory masz tylko koszty. No ale budowa zwykłego generatora czy instalacji PV nie da sławy i podziwu.
W zasadzie dałeś ciała przy wyzwajaniu wirnika bo nie mierzy się długości drutu tylko liczy ilość zwoi. Czy nawinąć więcej? Nigdy takich eksperymentów nie robiłem ale ty możesz podjąć próbę - masz okazję. Nie zapomnij się podzielić efektami takiej modyfikacji.
Jak jest różnica średnic kół pasowych na zamienianych alternatorach to obrotomierz będzie wskazywał z błędem. Vacu jest napędzana z wałka pośredniego. Dlaczego żaden nie insynuuje, aby sprawdził, czy problem rzeczywiście w alternatorze?
Zaczął bym od takiej prądnicy: [url=https://allegro.pl/oferta/3-fazowy-... i dobudował łopaty. Potem jakiś fajny (tzn on-line) układ pomiaru mocy turbiny oraz pomiar kierunku i prędkości wiatru. Kiedy to zadziała można myśleć o dalszych modyfikacjach.
Kiedyś parę lat temu oglądałem filmik jak gościu dołożył zmodyfikowany alternator i nim poprzez baterię kondensatorów zasilał swe wzmacniacze audio dużej mocy (coś około 2kW). Nie pamiętam na czym polegała modyfikacja alternatora, ale był przewijany i grzebane w jego elektronice. Wada - silnik musi pracować i to na trochę podwyższonych obrotach.
Można wykonać taki zabieg i powiększyć cewki co według forumowego kolegi dodatkowo zwiększy ich moc w porównaniu do oryginalnych o 5 - 10W (zleży jakie cewki były zastosowane, świetlne czy zapłonowe). http://www.jawencja.fora.pl/tutoriale,30...
To nie jest modyfikacja były takie alternatory i koła w oryginale .
Może zacznij od podania jaki masz aktualnie alternator (model marka) i na podstawie jego mocowań i wymiarów może ktoś dobierze podobny. ps tak duża modyfikacja prawdopodobnie uruchomi szereg problemów typu nierówna praca silnika przygasanie auta na jałowych obrotach...
Witam. Zaczyna się okres zimowy co za tym idzie w pracy zaczyna się zastój, więc wymyśliłem sobie robotę. Robota ta to budowa buggy opartym na silniku Mitsubishi 4G92 czyli 1.6 113KM z modyfikacjami. Jestem mechanikiem niestety elektryka to słabszy temat ale dla chcącego. Do senda sprawy trzeba zmusić alternator by robił do czego go stworzono czyli...
czyli na to wychodzi zeby przyjzec sie jak jest mocowany alternator i po ewentualnych drobnych modyfikacjach wstawic jakis uzywany tybu Bosch albo nawet Delco. Chyba lepszego sposobu ni ebedzie.
Jeśli zdecydujesz się alternator z poloneza to potrzebna będzie mała modyfikacja, dołożenie jednego obwodu. Jeśli nie masz alternatora to lepiej kupić taki do C-360 , ma elektroniczny regulator w obudowie szczotek i zostanie dołożenie lampki sygnalizacji ładowania.
Dziękuję. Wyszedłem z założenia że modyfikacje samego alternatora są zbędne i podłączyłem drugim sposobem. Przy okazji wymieniłem całą instalację na nową. Teraz w nasza kopaczka ma nawet światła awaryjne.
Mam magnesy 30x20x5 pytanko jak by były 40x20x10 czyli jeszcze raz takie grube i odrobinkę dłuższe to czy wzrost napięcia byłby nieznaczny 5-10% czy np. znacznie znacznie większy? Przy druciku chciałbym już zostać bo daje ładne ampery. Ciekawi mnie jeszcze modyfikacja magnesów lub wzbudzenie drutem pod magnesami tym pierwotnym.
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
W Audi 3.0TDI alternator ma 14V 220A. Po modyfikacji regulatora można zapewne podnieść dość znacznie napięcie. Warto by było zastosować układ automatycznej regulacji mocy silnika spalinowego zależnie od potrzeb. Nowsze (w sumie to od dobrych kilkunastu lat) alternatory maja nawet wyjście informacji o obciążeniu alternatora.
Tak jak kolega podpowiada ,że jest to modyfikacja ,a nie naprawa układu ładowania .Jeśli już to zamontuj prądnicę 25 A i będzie po problemie ,tam nie ma żadnej elektryki która zjada prąd w nadmiarze .Sam mam pojazd z 1941 roku i staram się jak najwierniej odbudowywać poszczególne zużyte elementy .Pozdrawiam
Znalazłem prądnicę od stara Niby na 24v Ma 2 uzwojenia na wzbudzaniu i od groma uzwojen na wirniku Czy ktos moze wie czy mozn ja jakos sensownie przerobic 2ktk(at)wp.pl Pradnica echh zapomnij ona potrzebuje minimum 1200 obr/min by zadziałać. Ale możesz zamiast uzwojeń stojana zastosować neodymy lub odwinąć troche uzwojenia wzbudzenia by zwiększyć pole...
Lekka modyfikacja i zasilanie na cały dom. Ale to chyba lotnicza?
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Teraz rozumiem ,że tylko regulator napięcia decyduję o tym jaki prąd pójdzie z Altenatora. Jeśli nie da się osiągnąć 1/10 pojemności, to czy praktykuje się coś takiego że bez zmiany alternatora robi się tylko modyfikację lub zmianę regulatora napięcia na taki aby mniejszy prąd dawał ? Żeby nie było tych max 70A tylko np...
Alternator do tego Ci się nie nada, gdyż ze względu na budowę wirnika przy przykładowo 1500 obr/min uzyskasz częstotliwość nie 50 Hz a "tylko" kilka kHz !! Bierze się to z jego "uzębionej" konstrukcji. oczywiście trzeba byłoby go przewinąć gdyż napięcie dostarczałby zbyt małe. Tak na marginesie to kiedyś widziałem małą próbę pracy alternatora bez obciążenia...
Alternator musi mieć prąd wzbudzenia,powinno się o tym mówić raczej, napięcie odniesienia, ale i obciążenie. Najlepiej w postaci akumulatora. Inaczej nie będzie działać prawidłowo. Przy pewnych modyfikacjach, można uzyskać i 100V, i spawać alternatorem, który ma zazwyczaj ok 1kW mocy. Wiatr - do czego chcesz wykorzystać to zasilanie?
Nie myślałeś nad tzw. "CDI do WSKi"? Już o tym w telewizji mówili. Kwestia stożka wału, dopasowania alternatora i drobnej modyfikacji instalacji elektrycznej. Vape ma niestety cenę zaporową, ponadto montuje się go bez wpustu na wale. Brata kolega był w podobnej sytuacji, potrzebował wyłącznie zapłonu (silnik przerobiony do napędu jakieś maszyny). Nie...
Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku....
Alternator został podłączony przez jeden kabel, w efekcie brak kontrolki ładowania i poziomu oleju na desce. Dodatkowo jednak pojawił się problem ze słabym dogrzewaniem świec żarowych, objawia się to problemem z odpadaniem nawet po kilkugodzinnym postoju w ciepłe dni, po nocy silnik trzeba kilkukrotnie kręcić. Przed awarią wymieniony został alternator...
https://obrazki.elektroda.pl/4525819700_... https://obrazki.elektroda.pl/8595142200_... https://obrazki.elektroda.pl/5711760500_... Widzę że nie jestem jedyny. Podpinam się pod temat, puki konstrukcja nie będzie skończona ;) Edit: Dodam że nie ma czegoś takiego jak "punkt pracy" Zmieniając prąd wzbudzenia,...
Witam. Ostatnio widziałem projekty pojazdów zbudowanych na silnikach BLDC z alternatora. Wiem, że taki alternator można połączyć na 3 fazy w gwiazdę, dołożyć 3 czujniki Halla i wytoczyć nową obudowę. :) Silnik ma mieć zamkniętą obudowę i działać na wysokich obrotach. Przy takim założeniu można by kombinować z używanymi alternatorami za grosze +niewielki...
Zamykam temat. Zapraszam na ciąg dalszy do nowego: Modyfikacja zasilania instalacji elektrycznej PT Cruisera w czasie jazdy - rezygnacja z ładowania przez alternator
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
Witam serdecznie! Mój problem wygląda następująco: Chcę wymienić prądnicę na alternator. Zdobyłem już alternator, niestety nie posiada on wbudowanego regulatora. Czy istnieje możliwość zastosowania regulatora od prądnicy(po odpowiednich modyfikacjach) .Problemem jest że standardowo regulator pracuje z (+) na masie. Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
Alternator został podłączony przez jeden kabel, w efekcie brak kontrolki ładowania i poziomu oleju na desce. Dodatkowo jednak pojawił się problem ze słabym dogrzewaniem świec żarowych, objawia się to problemem z odpadaniem nawet po kilkugodzinnym postoju w ciepłe dni, po nocy silnik trzeba kilkukrotnie kręcić. Przed awarią wymieniony został alternator...
Ja odpuściłem sobie ratowanie starych a skupiłem nad zapobieganiu. Ważnym czynnikiem postarzającym akumulatory jest duży prąd rzędu 30A zaraz po odpaleniu silnika. Mam w głowie 2 pomysły. 1. Rezystory oraz przekaźnik po chwili je zwierający na kablu prądowym (grubym). Przypomina układ soft startu ze wzmacniaczy dużych mocy z trafem. (Prostszy ale prymitywniejszy...
Automatyczne uruchomienie może mieć wiele zastosowań, gdzie nie będziemy awaryjnym układem wyłączającym :-) Co do układu obejścia, to uważam, że dobrą praktyką jest planowanie tego typu zabezpieczeń. Zawsze! Awaria alternatora, związana np. z paskiem napędowym, lub awaria regulatora napięcia, diod prostowniczych, żarówki sygnalizacyjnej odpowiadającej...
Regulator ze zdjęcia pochodzi ze starego już alternatora Bosch o numerze 0 123 510 010 120A. Regulator Hella 5 DR 004 246-93 14v jak i większość innych producentów nie daje więcej jak 14v czy 14.2v przy zimnym alternatorze i podniesionych obrotach. Po nagrzaniu napięcie na biegu jałowym spada do 13.2v, przy klimatyzacji poniżej 12v niekiedy. Z tego...
Odpowiadając na pytanie kolegi wyżej : Stworzyłem ich kilka jednym z nich był zasilacz impulsowy jednakże przechodzi on drobną modyfikację. Jeśli chodzi zaś o bardziej elektrotechnikę stworzyłem turbinę wiatrową opartą na alternator który w przyszłości chcę zamienić na silnik od pralki (magnesy już posiadam jak i wirnik pod niego).
No i tutaj zacznie się wojna WRO* z ludźmi dopuszczającymi modyfikacje zwiększające bezpieczeństwo i niezawodność. Fakt, zmodyfikowano wygląd zewnętrzny, dając dwubarwne malowanie i dając więcej chromu, niż fabryka wypuściła. Ale czy zepsuło to auto? Chyba nie... Zastosowano alternator zamiast prądnicy. Modyfikacja gwarantująca koniec problemów z prądem....
Zamykam. Nie poruszamy na tym forum tematów dotyczących modyfikacji wsadów liczników i urządzeń służących do dokonywania oszustw.
Widze ze niektorzy wymyslaja nowe teorie albo powtarzaja zaslyszane. Przeciez sprawa jest prosta. Ten sprzet pobiera duzo pradu wiec trzeba mu go zapewnic wiec traktujemy akumulator jako baterie do zasilania calego sprzetu prowadzimy od niego grube przewody (z powodu poboru duzego pradu), stosujemy bezpiecznik tuz przy akumulatorze aby przewod ten na...
Granicą był rok produkcji. Ale i tak większość C330 przeszła już tyle modyfikacji że tak naprawdę nie można się niczego spodziewać. Tylko sprawdzić stan faktyczny.
No to nie ma sensu wymieniać alternatora. Załóż ten kabel i ew. wymień regulator alternatora. Powinno zlikwidować problem całkowicie. W oryginalnej instalacji za cienki kabel idzie do kabiny, tam prąd jest rozdzielany na odbiorniki oraz wraca kolejnym kablem na akumulator. Jeśli odbiorniki wezmą za dużo prądu powstaje spadek napięcia na zbyt cienkim...
Witam. Postaram sie to w najbliższym czasie wykonać. Teraz nowe pytanko założyłem ten nowy akumulator i po paru dniach użytkowania jak silnik pracuje na wolnych obrotach to światła świecą słabo, gdy lekko dogazuje widać znaczna poprawe gołym okiem, czym to jest spowodowane?? Jak to nieco poprawić opisałem na http://www.forum.powe.pl/viewtopic.php?t...
Wszystko złożone, ładownie wróciło do normy. Założyłem mostek ośmiodiodowy. Jedyną modyfikacja jaką musiałem zrobić, to dodanie podkładek przy mostku, bo jeden z plastików miał troszkę inną wysokość. Dziękuję za pomoc.
Na chwilę obecną rozłączyłem i usunąłem BCM. Jeśli chodzi o zacisk "30" z obrazka na samej górze tematu, to alternator podłączyłem bezpośrednio z tylnym akumulatorem, a przewód od K57 wyizolowałem od reszty instalacji. Za to przy zacisku "30a" zaizolowałem przewód od przedniego akumulatora, podobnie jak drugi przewód od K57. W chwili obecnej mój akumulator...
Ten prąd akumulatora to rozruchowy chyba? Takie parametry mam napisane na akumulatorze 330A 12V Bez ładowania to 2-4 godz i po akumulatorze taka 350 W i aku ok 50A/h Urządzenie włączone tylko gdy pojazd się porusza w większości trasa poza miastem. Nie wiem czy ja dobrze to liczę? Akumulator 330A * 12V = 3960W Nagrzewnica przy 350W Czyli 3960W : 350W...
Dzięki panowie, kupiłem drugi alternator używkę i podłączyłem wg prawidłowego schematu i wszystko działa i ładuje. Co prawda było sporo przeróbek mocowania ale udało się. Mam jeszcze ostatnie pytanie, bo mam również taki stary woltomierz i chciałbym go podłączyć. W jaki sposób to zrobić? Próbowałem plus dać z alternatora a minus do masy ciągnika to...
1. Wykonują to nielegalnie. Układ oświetlenia to układ odpowiadający za bezpieczeństwo zarówno Twoje, jak i innych użytkowników ruchu drogowego. Jak Ty widzisz bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników ruchu drogowego? W motocyklach od 2013 roku zabronione jest stosowanie oświetlenia asymetrycznego. W praktyce: halogen który jest przekręcony w lampie...
Alternator na 12V daje napięcie powyżej 12V przy obrotach powyżej 1200/min. Zmiana ze wzbudzenia cewką na wzbudzenie magnesami trwałymi nie spowoduje zmiany "początku" charakterystyki, chyba że magnesy dadzą słabszy strumień (ta konstrukcja nie była projektowana pod przypadkowe magnesy) - wówczas trzeba będzie wyższych obrotów. Moment obrotowy będzie...
Napewno nie jest to wina wzmaka raz ze jest nowy a dwa ze robiło mi sie juz tak na innych wzmakach na SOUND WAVE BO 800 i PIONEEr GM-7100 poprostu widac spadki napiecia na alternatorze i akumulatorach chociaz dzisiaj powiem ze po dołozeniu 2aku wogole nie przygasaja swiatła chyba te głosniki sa tak bardzo pradozerne!Wczesniej miałem w oplu kadecie własnie...
Witam !! Posiadam w swoim dolniaku alternator 12V ok 12A. Który zaczyna ładować od około 2000obr/min wału korbowego. Nurtuje nie teraz takie zadanie aby przerobić ten alternator. Dobrze było by aby dawał ok 20A i ładował od ok 1000obr/min. Jak to zrobić ?? Jedno co jest pewne alternator jest obcowzbudny i wytwarza pole magnetyczne przez elektromagnesy...
Ma kolega rację, to zmodernizowało by ten alternator. Na razie jednak cieszę się że znów mam ładowanie, poprawiony schemat odciążył stacyjkę i wczoraj już jeździłem. O modyfikacji pomyślę przy następnym demontażu alternatora. Jak spojrzę na rezystor SMD 1,5KΩ który był powodem niesprawności układu to aż mnie ciarki przechodzą że nieraz coś tak...
Autor nadal nie dostał odpowiedzi jak ma rozwiązać swój problem, a tym czasem napisano 19 postów o niczym. Brawo Wy. A wpis kolego to co wnosi to tematu? Gdzie jest odpowiedź? W pierwszym poście wspomniano, że takie tematy były omawiane ale jest zasada forum - najpierw szukamy a jak nie znajdziemy to dopiero pytamy. Kolega autor, chyba przytłoczony...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Witam, mam małe doświadczenie z elektryką, tym bardziej samochodową ale problem nie wydaje się być dość skomplikowany. Ostatnimi czasy mam problemy przy podłączaniu akumulatora. Podczas podłączania (oczywiście prawidłowo + i -) zaczyna się dymić gdzieś głębiej pod silnikiem. Dokładnie w momencie mocowania minusa. Ciekawe jest to, że nie zawsze i kilka...
jest trafo stół poddałem troszkę modyfikacji mogę między innymi sprawdzić sam regulator albo altek bez regulatora jeśli szczotki nie są z nim zintegrowane
http://obrazki.elektroda.net/46_12891210... Buggy budowane było od 2008r, jego koniec nie da się określić, ponieważ od początku budowy do dnia dzisiejszego przechodzi pełno przeróbek, modyfikacji, ulepszeń, z czasem wady zostały wyeliminowane, bądź zmniejszone ( konstrukcja zawieszenia + dobór amortyzatora, usztywnienie silnika, osprzęt silnika)....
Witajcie. Czy ktoś miał podobny problem jak na filmie? [youtube]https://youtu.be/IwxtcnGC5NA[/y... Co było do tej pory sprawdzone: podciśnienia szczelność gruszki sprawność zaworka wiązka zaworek -> sterownik wiązka po stronie zasilania zaworka (+ po stacyjce) czujnik ciśnienia czujnik różnicy ciśnień odpięty alternator sterownik czy nie zalany...
Klasyczny objaw "oberwania celi". W poście #8 zobacz na 1 z prawej areometr inna słaba gęstość i ciemniejszy elektrolit - "zaczyna się" A kolega autor wspomniał że "mieszał" akumulatorem - może udało się spłukać szlam na moment. Co do ładowania mniejszymi napięciami na alternatorach to ostatnio częsty przypadek okazuje się. Czyżby koncerny chciały...
Witam w dniu wczorajszym wyświetlił mi się komunikat o braku ładowania, sprawdzając w ukrytym menu serwisowym napięcie ładowania wskazywało 11,5V. Dziś po odpaleniu, auto nie wskazywało żadnego błędu a ładowanie w menu wskazywało 14,3-14,5V, po przejechaniu ~ 15km znów wyświetlił się komunikat i napięcie spadło do 11,3V. Z braku miernika pod ręką byłem...
Chyba byłoby jednak korzystniej zrobić z tego silnik asynchroniczny. Zaznaczałem na początku, że jestem elektroniczna zielenina, czy więc zwieranie oznacza w tym przypadku połączenie uzwojenia wirnika z którąś z faz, a jeśli tak, to czy bez różnicy jest z którą? Po co w takim układzie jest opornik? Do zasilanie alternatora dobry byłby chyba falownik...
Nic dziwnego, że na takim zestawie przygasają światła. Zakładajac ,że podciągnąłeś odpowiednie kable(przekrój) i ich końce dobrze i sztywno przylegają do styków przy akumulatorze i do złącz wzmacniacza , to obie opcje możliwe, że ten aku i alternator nie wyrabiają z zasileniem jednocześnie włączonego osprzętu samochodu(światła) + zestawu audio. Sprawdź...
w nowym roku postaram sie zebrać trochę informacji i coś podzucić. muszę sie dobrze przygotować bo mnie kolega Ankot znów wyśmieje :cry: Dodano po 1 a i przypomniało mi sie jeszcze, budwaliśmy też kilka sztuk do wiatraków, generator ok 20 kVA Dodano po 13 mam jeszcze pytanie do kolegi Ankota. co kolega na to że z alternatora samochodowego po małych...
akumulatory mają 2 lata. Pobór prądu jest tak wysoki dlatego że pracuje dość spory nawiew (ok 15A ) do tego podczas pracy nocą 6 szt. halogenów i elektryczna regulacja sit oraz klepiska. Do mczapski : kombajn zbożowy John deere produkcji amerykańskiej .Podzespoły instalacji elekt. marki Bosh silnik 150 KM. Myśle że 70 A wystarczy, 80 A było troche przesadzone....
Podłączyć np pod czujnik ciśnienia oleju, pod przekaxnik pompki paliwa, pod kontrolkę alternatora. Masz już gotowe propozycje i teraz myśl sam. Ja bym podłączył pod czujnik wstrząsowy, jest zaraz koło skrzynki bezpieczników, najmniej roboty, najmniej przeciągania przewodów.
Szukam osoby, która podjęłaby się kilku modyfikacji wybranych modułów auta. 1. Czujnik zmierzchu. Fabrycznie, w pozycji auto, światła mijania - o ile jest taka konieczność - są uruchamiane już w pozycji zapłon, chciałbym, by zapalały się dopiero po ładowaniu z alternatora - 13.5 V. Dysponuje modułem, schematami fabrycznymi, oraz linkiem do tutorialu...
Witam . Na swoje potrzeby ( układ załącznia świateł mijania do jazdy na dzień) zrobiłem taki układ. Po przekroczeniu 13,5V (gdy pracuje już alternator) łapie przekaźnik i załącza światła. Po odpowiedniej modyfikacji ten układ zadziałałby i w Twoim przypadku , wystarczy zmienić diodę Zenera na niższe napięcie , ewentualnie jeszcze zmiana rezystora i...
Witam serdecznie. Słyszałem, że jest taka możliość. Nie wiem jednak od czego zacząć, czego szukać, ogólnie jak się zabrać za modyfikację? i pytanie do tych co już przerobili... czy to ma wogóle sens? Pozdrawiam Robert
Gdyby kolega wyłuszczył nam przyczyny stosowania takich pomysłów to może warto by myśleć. Tymczasem stwierdzenie, że mają być ładowane 2 akumulatory 12 V i łączone szeregowo to jest mało logiczne. A niby dlaczego nie podłączyć ich równolegle ewentualnie z jakąś kompensacją (jeśli nie są jednakowe)? Ale jeśli nie są jednakowe to łączenie szeregowe też...
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Dzień Dobry. Jest sobie auto typu minivan, na co dzień zwykłe auto, na urlop służy jako noclegownia. Posiadam w nim drugi akumulator (kwasiak, do pracy cyklicznej). Drugi akumulator służy do zasilania lodówki na postoju, przetwornicy dc/ac, zasila też ogrzewanie postojowe. Na postoju doładowywany jest przez panel słoneczny umieszczony na boksie dachowym....
problem jest w tym ze jak za bardzo obciazy sie silnik to rowniez elektronika powinna zwolnic bo w przeciwnym razie wirnik zatrzymuje sie i wykonuje drgania w miejscu wtedy ratunkiem jest albo rozkrecic wirnik albo ponownie wystartowac aby to plynnie zrealizowac to najwygodniej bedzie wprowadzic informacje o obrotach wirnika - sprzezenie zwrotne np...
Zacznij od sprawdzenia w praktyce do jakiego napięcia końcowego ładuje ten prostownik a dopiero potem myśl o przeróbkach. Przy 16,2 V na zaciskach akumulatora wciąż nastepuje przepływ prądu około 1,5A. a diody z alternatora są o wiele bardziej odporne na przypadkowe zwarcie przewodów niż tani mostek. Mostek chciałbym zrobić na diodach 10A ze śrubowym...
Z tym kątem nie ma reguły. Jednak coś musi być, bo nieraz nieźle parzy w ręce. Tylko jeżeli on byłby wadliwy, to tzoku powiedz czego zawsze na nic jest dawkujący, a ja ciągle słyszę o tym zatartym tłoczku (boże co za niedorzeczność zatarty, a chodzi i nie kuleje..ble..ble..), jakiego pewnie i tak nikt na oczy nie widział. Przecież hydraulika to jedno...
Myslałem nad gazem drzewnym, tam też nie mało mocy "idzie w gwizdek" bo przecież większość to azot. Nieprawda. Azot pochodzi z powietrza atmosferycznego a nie z gazu drzewnego. I nie powoduje on niskiej sprawności konwersji tylko spadek mocy silnika spalinowego w porównaniu do paliwa podstawowego czyli benzyny. Ale i tak te 20% sprawności jest do uzyskania....
Chodzi o Fiata Uno Clip (silni 994 - modyfikacja silnika 1050 z fiata 127) u mnie chyba takiż bezpiecznik jest. Tylko jak skalibrować taki układ taki układ? jak za symulować taki obciążenie?
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
co jest bardziej opłacalne aby był alternator (DC) czy prądnica (AC)(i jaka najlepiej prądnica ) A uda ci się nabyć odpowiednią prądnicę synchroniczną? Z tego co pamiętam prądnica synchroniczna (maszyna synchroniczna ) może pracować tez jako silnik a kupno silnika to nie jest aż taki wielki problem . ps; tak myślę Dodano po 4 Jak wyglądają koszta?...
Witam serdecznie. Zostawił bym ten przekaźnik z małą modyfikacją. Możesz go załączać ręcznie jak będzie mniejszy pobór prądu ( wyłaczą się podgrzewacze i doładuje się akumulator rozruchowy) lub dorobić prosty układzik sterowany napieciem. Szczotki nie miały prawa się zużyć wskutek przeciążenia alternatora. W kość mogły dostać diody i uzwojenie i nic...
Wogóle się z Wami nie zgodze. Wiele osób łączy audio w ten sposób że daje jeden alternator i akumulator do zasilania pojazdu, jego funkcjonowania a drugi trzeci a nawet czwarty do ładowania samych akumulatorów w bagażniku. Fakt że to jest ekstremum ale tak jak pisałem dla mnie jedynym słusznym rozwiązaniem są dwa oddzielne alternatory i akumulatory...
:D pierwsza mysla jak zobaczylem fote bebechow bylo "juz gdzies to widzialem" iiii ten Bm wyglada jak brat blizniak Atomic AT-5000.1D , Adassa Audio The Warlord , Cactus Sounds Team Cactus 5kw ktore generalnie oparte sa o ten sam board tak na szybko pcb wyglada niemal identycznie poza drobnymi modyfikacjami czyli tak jak podejrzewalem BM kupilo gotowy...
Ze względu na potrzebę poruszania się w trudnym terenie jestem współwłaścicielem ( bardziej serwisantem ) pojazdu UAZ. W instalacji tegoż był wskaźnik prądu ( trudno nazwać go amperomierzem ) który w sytuacji gdy pojazd i instalacja pracowały poprawnie ... niczego nie pokazywał. Zakres plus minus 30A był potrzebny, ale tylko kilka razy widziałem tak...
Poszperałem trochę i wygląda to tak jak w Chryslerze. Na wtyczkę "wyprowadzone są szczotki". Nie zrobisz tego tak jak na schemacie z pierwszego postu ponieważ nie masz wyprowadzenia z diod wzbudzenia. Potrzebny regulator który bierze zasilanie wirnika z B+ bądź Ig a nie z diod wzbudzenia. Może któryś z kolegów bardziej obcykany w takich modyfikacjach...
Bez diagnostyki to zgadywanki, może być czujnik temperatury, może być map sensor, równie dobrze przewody czy cewka (teraz mamy bardzo wilgotno). Kup sobie waćpan ELM327, po małej modyfikacji wszystko we fiatach robi, zapłacisz raz 40zł i nie będziesz jeździł po Zenkach.
Przestan szukac dziury w calym. Alternator jest urzadzeniem autonomicznym. Nie potrzebuja zadnych sygnalow do prawidlowego dzialania. To, o co pytasz, to tylko "pomoc" w samowzbudzeniu, aby altarnator ladowal juz na biegu jalowym. Bez tego "sygnalu" z BSI lub lampki kontrolnej tez sie zwbudzi i bedzie ladowal, tylko przy nieco wiekszych obrotach. Jedyna...
Witam. Mam teraz problem z odpaleniem samochodu. Pewnego razu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka akumulatora. Więc wymieniłem go na nowy akumulator. Kontrolka od razu zgasła. Na drugi dzień jadąc do pracy zapaliła mi się ponownie kontrolka akumulatora. Po pracy, kiedy już byłem w domu nie mogłem już go odpalić. Dopiero na drugi dzień udało mi się...
Panowie!Alternator w wersji od Caro jest od kilku lat w sprzedaży jako dedykowany do C-360 i c-330 z maleńką modyfikacją (długa oś montażowa w uchwyty od prądnicy) w cenie ok 280 zł.Jako informację podam,że alternatory od wszystkich typów polonezów idealnie nadają się do wszystkich ciągników serii Ursus i Zetor(do kupienia w autoszrotach za marne 30...
laczego jak wyciagne bezpiecznik ktory dalem jako zabezpieczenie do dalekosieznych bo sa podlczone poprzez przekaznik dalej swieca??? Jak to "dałeś" ? halogenami dalekosieznymi To fabryczne przeciwmgielne przednie, czy to jakaś dokładka samoróbka świateł ? W oryginale schemat mówi że przednie przeciwmgiekne można włączyć na pozycji. Bezpiecznik F20...
Gdyby zastosować coś co ma większą sprawność przetwarzania energii niż ta prądnica To jedno, a drugie to przełożenie napędu. Sam sie nad czymś takim zastanawiam, np nieznaczna modyfikacja rowerka magnetycznego. W twoim wypadku to zastosowałbym jakiś nieduży alternator i przekładnie zębatą rzędu 1:40,np motoreduktor. Ale jak się bawić to na złomie poszukać...
Nawet przy żarówkach 15W, w pierwszych wersjach gdzie kierunkowskazy i stop były zasilane z tego samego bezpiecznika, to (3 kierunkowskazy + 4 stop)x15W=105W i przekroczone 8A. W następnych wersjach gdzie były stosowane żarówki 21W, światła stop i kierunkowskazy były już na osobnych bezpiecznikach. Jednakże w M-ce, według schematu ponownie stop i kierunkowskazy...
Tak wszystko można zrobić lepiej. Dziękuje i pozdrawiam. ;-) Przepraszam bardzo ja pisze o zwykłych alternatorach jakie są były stosowane od wielu lat a Ty wyjeżdżasz z jakimiś rozwiązaniami najnowszymi w samochodach za duże pieniądze. Gdzie są one nafaszerowane elektroniką. Czy może o jakiś hybrydach gdzie kontrola ładowania i rozładowania jest ściśle...
firmware modyfikacja modyfikacja routera baofeng modyfikacja
schemat zasilacz impulsowy regulowany krótki kabel zasilacz kondensator spalony samsung
satel serwer aktualizacji lampa xenon
Wyciek z klimatyzacji - przyczyny i rozwiązania Skrzeczące radio - przyczyny i rozwiązania