Musisz oszacować. Masz miernik. Spróbuj go wpiąć na pomiar prądu ale też mądrze! Na czas rozruchu miernik należy ominąć (zrobić zworę na jego sondach), bo raczej nie zniesie takiego poboru. Możesz też wstawić w szereg z akumulatorem większej mocy opornik małej wartości i mierzyć spadek napięcia na nim. A reszt to już podstawowe wzory prawa oma...
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Wcześniej czytałem ten post i ne miałem na ten temat jakiejś opinii. Ale rozwiązałem jedno zadanko a postu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... I zrodziła się koncepcja tam przy zwarciu cewki jeśli rezystor R=0 płynie prąd indukowany, ale energia nie jest odbierana bo SEM=0 tak ja na początku pisał William Bonawentura....
Zastanwiam się też nad alternatorem motocyklowym który posiada mniejszą bezwładność. W przypadku silnika krokowego co by było dodatkowo potrzebne w obwodzie, czy możliwe jest aby prąd z krokowca leciał bezpośrednio na grzałkę 12V załóżmy 100W?
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Szukasz elementu wykonawczego, czy calego regulatora? Numer, ktory podales to numer regulatora. P.S. $150 za oryginalny CALY regulator to chyba nie tak duzo w stosunku do ceny pojazdu... Oryginal mozna kupic bez problemu: https://www.amazon.com/gp/offer-listing/...
zasada dzialania jest taka sama jak w samochodowych alternatorach z ta ruznica ze w alternatorze nie ma diod sa one w regulatorze regulator motocyklowy o jaki wam chodzi to nic innego jak mostek 3fazowy + regulator pradu wzbudzenia zalany w calosc
Witam . W starych typach motocykli były w tym miejscu stosowane diody zenera . Na przykład w Nortonach . Jak nie było diody to robiliśmy coś na jaj kształt . Odpowiednia ilość prostowniczych dawała ten sam ( podobny ) efekt . Jak rozumiem nie masz zamiaru stosować akumulatora . Tak więc chodzi tylko o to żeby żarówki się nie paliły - jak rozkręcisz...
o pozostaje Distal lub podobne.
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Strumien swiadomości a czy mógł byś mi po krótce opisać jak będą zachowywały sie obydwa alternatory ? Tzn czy obydwa będą ładowany jednocześnie czy ładować będzie ten z wyższym progiem prądu (dodatkowy alternator powiedzmy będzie dawał 14.4 , motocyklowy 14.2 więc skoro w układzie będzie wyższe napięcie jak maksymalne ustalone przez regulator , alternator...
Może i z reguły jest. Spróbuj podmiankę regulatora. Aby być pewien sprawdź rezystancje uzwojeń na kablach po odłączeniu regulatora i napięcia bez regulatora. Nie wiem jaki masz regulator. Były wersje z osobnym prostownikiem lub (częstsze) z prostownikiem zintegrowanym z regulatorem. Poszukaj, bo na pewno był temat na Elektrodzie o testowaniu alternatorów...
Prądnica, to kłopotliwe rozwiązanie, nie dość, ze się psuje, to ze względu na fakt, że jest od dawna nie montowana w pojazdach ciężko znaleźć sprawny egzemplarz w dobrym stanie. Alternator i do niego niewielki akumulator, czy to motocyklowy, czy żelowy stosowany w centralach alarmowych bądź ups-ach (12V/7,5Ah), to rozwiązanie spełni Twoje oczekiwania
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Zwykle w iskrownikach styki przerywacza są zwarte przez ponad 50% obrotu wału. Niemal wszystkie alternatory motocyklowe są zmuszane do pracy na zwarciu i nie stanowi to dla nich problemu. Problem pojawia się kiedy takie rzemieślnicze cewki są nawijane najtańszym drutem do transformatorów czy silników elektrycznych, które nie wytrzymują warunków pracy...
Witam mam problem w pracy posiadam urządzonko wpinane przed miernik które umożliwia mi sprawdzenie szczytowego napięcia jakie daje np alternator. ale kosztuje ono bardzo dużo i tu pytanie jak mogę sprawdzić napięcie szczytowe ? wiem że np na oscyloskopie pewnie dało by radę. Pomiar dotyczył by alternatora motocyklowego
jak ? skoro przez diodę prąd nie popłynie ? To jak chcesz ładować?? jak dioda zabezpiecza tylko przed wstecznym. Na alternatorze jest stałe napięcie niezależne czy działa czy nie.. No chyba że chcesz rzeźbić alternator??
Zależy pewnie od konstrukcji myjki, jeśli uzwojenia silnika również pracują w oleju to różne dodatki z nowoczesnych olejów mogą powodować degradację izolacji uzwojeń , np honda dla silników motocyklowych w których alternator pracuje w oleju silnikowym stanowczo zabrania wszystkich nowoczesnych olejów z dodatkami.
Hm, parę razy mierzyłem AC na odłączonym (albo całkiem padniętym na przerwę) regulatorze i przy prawie maks RPM nie przekraczało 70V. Pytanie tylko czy czasem multimetr nie kłamał z powodu częstotliwości wyższej niż 50 Hz ;) Dlatego mówiłem tych 100V. Faktycznie, wymagania dla elementu mocy w tej przetwornicy step-down robią się dość konkretne. Z drugiej...
Regulator od samochodowego alternatora się nie nadaje ! Alternatory motocyklowe to inna bajka. Twoja wiedza w temacie jest minimalna. :cry: Doczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Nie kombinuj. Możesz szukać tańszy, używany z "rozbitka". Jak masz pod ręką elektronika to można zrobić regulator samodzielnie lub próbować naprawić oryginalny, gdy nie jest...
Przezwajanie klasycznych silników to w sumie prosta manualna robota, stosunkowo łatwa przy użyciu odpowiedniego "kopyta" i ręcznej nawijarki. W przypadku silników BLDC o nieco odwróconej konstrukcji względem klasycznego silnika, nie da się "wsypać" przygotowanych uzwojeń do stojana. W oryginale, automaty nawijają to już na stojan. Ręcznie jest to bardzo...
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
I uważaj na stopy. :D Czy przypadkiem wirnik w miejscu wejścia śruby mocującej nie ma gwintu na trochę większą śrubę? W zasadzie byłby to prawidłowy sposób zdejmowania czegoś mocowanego na stożku. Tak mają wirniki prądnic i alternatorów motocyklowych. W sytuacji małej masy wirnika względem masy wału klepanie młotkiem do niczego dobrego nie prowadzi....
Obawiam się, że bez douczenia się sobie nie poradzisz. Poczytaj trochę w internecie na temat alternatorów z wzbudzeniem od magnesów stałych (pewnie to już Cię przestraszyło?). Nikt nie ma czasu pisać esejów, prowadzić Cię za rączkę i odpowiadać na pytania z podstawowej wiedzy. Musisz przekroczyć barierę dźwięku. :D Kolega karolx napisał wszystko co...
po włączeniu silnika włączyłem kierunkowskaz i odłączyłem klemę plus. Oczywiście ładowania nie ma. Jest to najgłupszy i najbardziej idiotyczny test, jaki mogłeś przeprowadzić. Dotarło? Bo było już o tym wiele razy. Ty powinieneś odłączyć regulator i zmierzyć, jakie jest napięcie na wyjściu z alternatora bez obciążenia. Powinno być dwa razy po równe...
Trzy żółte kable, końcówki alternatora 3f. Normalne motocyklowe rozwiązanie, zapłon musi być TCI, albo DC CDI.
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Witam, mam wrażenie, że chodzi o prądnicę/alternator motocyklowy, mam rację? Te diody powinny się nadać, tak, jak zwrócono już na to uwagę będą wymagały solidnego radiatora. Mocowanie elementów musi wytrzymać drgania. Jeśli jest to prądnica ze wzbudzeniem od magnesów stałych (w co wątpię przy tej mocy) to jest jeszcze kwestia rodzaju regulatora napięcia....
I tutaj nastąpiło - co wszyscy w tej polemice pomijają- nasycenie rdzenia (wirnika i stojana) polem elektromagnetycznym No i zgoda, tyle że nie w przypadku nowoczesnych alternatorów samochodowych - temperatura krytyczna izolacji i złącz półprzewodników występuje poniżej progu nasycenia i ograniczenia mocy. Na tej zasadzie działają alternatory motocyklowe,...
Nie ma opcji, regulator musi być motocyklowy.
Kolega tomson cos chyba pokręcił. Wiruje wirnik. Co z tego że ma magnesy stałe zamiast elektromagnesu sterowanego prądem wzbudzenia? A stojan jest stały... To że wirnik jest tu na zewnątrz, a stojan wewnątrz nie ma znaczenia. Na takiej samej zasadzie są zbudowane alternatory w silnikasch motocyklowych. Mają tylko trochę inną skalę i parzystą ilość zębów....
Na wstępie dodam że temat stary ale pragnę go odświeżyć. Szukam dobrego multimetra do garażu, mam zamiar większość pomiarów przeprowadzać na instalacji motocykla, aktualnie posiadam Mastecha M830B ale nie podobają mi się wartości jakie mierzy, napięcia ok, ale rezystancje już są wątpliwe, dodatkowo przy pomiarze prądu do 10A iskrzą końcówki do pomiarów....
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
1. Stabilizator liniowy to bzdura w tego typu zastosowaniu. 2. Całość dyskusji nadaje się do kosza, bo do tej pory wiemy, że autor ma jakiś "nietypowy" alternator, jakiś regulator i jakoś to ma podłączone. Ilość konkretów podanych - ZERO. 3. Z mętnych tłumaczeń wywnioskowałem, że pracuje tam coś na kształt alternatora motocyklowego, czyli trójfazowego...
Ze zdjęcia wynika że w tym silniku alternator pracuje w oleju. Świadczy o tym oring uszczelniający pokrywkę. Nic więc dziwnego ze widzisz olej, wszystko jest ok. Stosuj na wymianę tylko olej motocyklowy do 4T z normą JASO MA. Lepkość w/g SAE 10W40 lub 10W50.
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
Taka "żarówka" musi być zasilana napięciem stałym (DC 12 V) np. z akumulatora. Większość motorowerów, skuterów światła główne ma zasilane napięciem zmiennym tj. wprost z alternatora.
Obcowzbudny, ale jakie jest koło magnesowe? Jak w zwykłym układzie ładowania z magnesami, czy z cienkiej blachy z dużą ilością otworów? I ile wychodzi kabli z alternatora? Jeśli 3 to zastosuj dowolny regulator motocyklowy, jeśli 5 można zastosować regulator samochodowy. Gratuluję pięknego motocykla, to chyba największy cwajtakt jaki był produkowany...
Regulator napięcia jest dobry bo działa w innym pojeżdzie , brak zupełnie ładowania . Pojazd jest własnej konstrukcji ( trajka ) z silnikiem od V-MAXA czyli Yyamaha . Przepraszam , że nie sprecyzowałem jest to silnik motocyklowy .
Ok zrobię ten test żarówkowy i dam znać o wynikach. Jakby ktoś dał konkretną odpowiedź na pytanie które zadałem w 1 poście konkretnie czy ten alternator będzie działał z regulatorem motocyklowym z układem prostowniczym zintegrowanym stosowanym we współczesnych motocyklach bo mam taki już kupiony. Tak/Nie wystarczy .
Witam Jak wiadomo w normalnej instalacji samochodowej/motocyklowej akumulator jest doładowywany w trakcie pracy z prądnicy/alternatora. Chcę zastosować akumulator w instalacji motocyklowej, w której nie będzie on w żaden sposób doładowywany (główny odbiornik to pompa wody). A więc do jakiego napięcia mogę rozładować taki akumulator, aby go nie zniszczyć...
Witam, potrzebuję zbudować moduł elektroniczny umożliwiający ładowanie akumulatora żelowego 12V 9Ah z alternatora samochodowego lub motocyklowego wyposażonego w instalację 12V. Czy ktoś z Was próbował może coś takiego zrealizować lub widział gdzieś może gotowe rozwiązanie? Akumulator ma być akumulatorem dodatkowym do zasilania sprzętu elektronicznego,...
Witam, Chciałbym zbudować minielektrownię wiatrową, która miałaby służyć tylko do testów. Stworzyłem już wirnik - łopatki z rur PCV. Wirnik ma średnicę 34 cm. Chciałbym stworzyć charakterystykę prądową takiej turbiny w zakresie prędkości wiatru 0-15m/s. W związku tym potrzebuje prądnice o mocy maksymalnie 200 W. To dużo więcej niż mają prądnice stosowane...
(at)bubu1769 A nie zapomniał Szanowny Koleżka tym, że rozrusznik tego silnika, jak większość zaburtowych, wymaga przekaźnika do rozrusznika, o ile nie został zamontowany w silniku? Że alternator tam jest zespolony z układem zapłonowym typu CDI ? (koło magnesowe na podobieństwo motocyklowych) i że na łodziach z zasady stosuje się woltomierz, zamiast...
Witam, Wiem, że alternatory mamy wzbudne i bez wzbudne. Czyli takie bezwbudne to praktycznie prądnice bez regulatora napięcia. Wzbudne wymagają małego prądu na rozpoczęcie ładowania. Chcę zbudować elektrownię wiatrową z alternatora (łatwy, mała obsługa) ale dochodzę do pewnych zastanowień. Gdy akumulator jest naładowany, co zrobić by alternator nie...
Można by w sumie zastosować akumulator od motocykla- mniejszy gabarytowo, mniejsza pojemność i ogniwo słoneczne lub wiatrak zrobiony z motocyklowej prądnicy, lub alternatora. Do jego ładowania (po to mniejsza pojemność) Do tego jakaś fajna obudowa z plexi i było by naprawdę fajne. Ja bym zamiast aku jednak zainstalował zasilacz na 220v choć to uż ogranicza...
Sprawa dotyczy Espero, rzecz się stała po wymianie paska rozrządu - pewnie przypadek bo nie widac zwiazku jednego z drugim. Tyle tylko, ze stukali w alternator w celu naciagnięcia paska alternatora. PS. kolego Czapski, nie fantazjuj zbyt bardzo, dział dotyczy usterk samochodowych a nie motocyklowych lub czołgowych. Kontrolka hamulca na desce jest jedna...
Motocykl z roku 90, ramaGV72C. Mam problem z tym motocyklem. W zeszłe wakacje padł w nim alternator. Po tylu latach mogło się zdarzyć. Choć szczotki wyglądały jakby dopiero co fabrykę opuścił. Alternator został wymieniony na sprawny ale i ten padł dzisiaj. Alternator jest typu samochodowego, czyli normalny wirnik ze wzbudzeniem i uzwojenia, nie koło...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Witam, problemem jest brak ładowania w Yamaha WR125X, zostały sprawdzone wszystkie elementy , które za to odpowiadają : - akumulator - wymieniony na nowy - bezpiecznik - sprawny - regulator napięcia - sprawdzony, jest sprawny ; podmieniony na zamiennik, ten sam efekt - stator - brak przebicia, odpowiednia impedancja na cewkach, lecz: dziwnym zjawiskiem...
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Jeśli próbowałeś odłączać akumulator w czasie pracy silnika, to gratuluję! Jeśli tak zrobiłeś, to szykuj regulator i prostownik do wymiany. W ŻADNYM pojeździe w czasie pracy NIE MOŻNA odłączyć alternatora od akumulatora. A motocyklowe systemy tego nie wytrzymują. Poza tym przy tych twoich kombinacjach już miało prawo coś pójść. Tam jest alternator załączany...
Witam. Mam dokładnie to samo gniazdko i ten sam problem. Czy autor poradził sobie z problemem? Objawy dokładnie takie same. Nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprzedaje gniazdka USB przeznaczone do motocykli i one nie współpracują z instalacją motocyklową. Czego to jeszcze może być wina? Czy regulator napięcia w alternatorze lub stan naładowania akumulatora...
Ok. Zwracam honor. Można nazwać i tak. Wirnik obraca się z taką samą prędkością z jaką wiruje pole magnetyczne, a więc spełnia wymogi definicji. Mnie jednak chodziło o to, że cechy "synchroniczna" nie używa się w nazewnictwie ze względu na niestałość obrotów w ogóle. I tylko o to. Czyli alternator jest prądnicą prądu przemiennego, najczęściej trójfazową,...
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Czyli zbedny, masa silnika i reszty. Każdy skuterowy czy motocyklowy, czy od silnika zaburtowego wyposażonego w alternator z kołem magnesowym powinien działać. I jeszcze jedno - taki układ do pracy wymaga sprawnego akumulatora, nie jakiegoś trupa o wysokiej rezystancji wewnętrznej.
Szczególnie były kiedyś zachodnie i motocyklowe - to tak z moich czasów na przewijalni.
To nie ma znaczenia, każdy motocyklowy działa. Tam idzie zasilanie raczej z sam-a. 12,2V to biednie
Jeśli to są elementy oryginalne, to pasują do siebie. Tylko mają jakąś niestandardową konfigurację podłączenia. Większość pojazdów tego typu ma silniki typowo motocyklowe, a tam alternator jest zabudowany pod pokrywami silnika i ma odmienną konstrukcję. Dlatego też części tego obwodu nijak nie będą pasować do tego układu. A reszta to już standard. Niemniej...
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
A czy przy włączonym oświetleniu też tak ma 17,5V czy już normalnie , alternatory a dokładnie regulatory motocyklowe wymagają sztucznego obciążenia aby działać poprawnie , stosuje się opornik ceramiczny na ok 7 ohm a wat zależy od mocy alternatora. Jeśli padł ci ten opornik ,a to się często dzieje , może wtedy szaleć regulator . Sprawdź też czy wszystkie...
Próbuję zrobić regulator wentylatora chłodnicy do motocykla sportowego. Cała instalacja sprowadza się do modułu cdi i wentylatora. Obydwa urządzenia są zasilane z alternatora jednak cdi bezpośrednio a wentylator przez regulator, który się spalił. Alternator jest samowzbudny (koło magnesowe). Chyba wszystkie regulatory motocyklowe działają na zasadzie...
Cześć, A napisz jaki panel? Nie znam się na regulatorach samochodowych, ale ze schematu jaki kiedyś widziałem, wynika, że nadmiar energii z akumulatora jest zwierany do masy. Taki "shunt regulator" po angielsku. W nielicznych, np niektórych motocyklowych. Mozna by na takim jajecznice smażyć, a jakoś nikt nie smaży.
To tak by zamknąć temat to co potrzebowałbym by uruchomić taki silnik od Honda NTV 650 mając goły słupek(tak się chyba mówi na blok ze skrzynią)? -Gaźniki? -Pompę paliwową? -moduł zapłonowy? -świece -Akumulator -Cewka zapłonowa? -Rozrusznik? -Alternator? -Wiązka elektryczna? -Filtry? -jakieś czujniki? Coś jeszcze?
Jeśli chodzi o napięcie na instalacji to niby jakie miałoby być jeśli nie nominalne? Wielkość napięcia wyniknie z bilansu energetycznego, czyli poniekąd stanu akumulatora. Z racji, że diody krzemowe z tego mostka mają mniejszą oporność niż płytki selenowe to napięcie odrobinę podwyższy się. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej...
Cały problem polega na braku stabilizacji napiecia w takim prostowniku w momencie rozruchu. W połączeniu z dużymi prądami w czasie rozruchu i indukcyjnością może skutkować gwałtownymi skokami napięcia. Czym to grozi dla elektroniki w pojeździe nie trzeba chyba tłumaczyć. Szczególnie regler w motocyklowej instalacji z wykorzystaniem alternatora samowzbudnego...
Co do motocykli - gwizd bierze sie nie z wydechu ale z układu przeniesienia napędu i dużej liczby łańcuchów w silniku. W układzie przeniesienia napędu masz łańcuch zębaty przeniesienia napędu i koła zębate o zębach skośnych - te elementy odpowiadają za charakterystyczny gwizd przy przyspieszaniu od niskich obrotów. Za grzechot/gwizd charakterystyczny...
Panowie ma schemat tej linijki w domu wiec go jutro wrzucę . Robiłem to juz dobrych parę latek temu. Jeśli chodzi o obrotomierz to można na dwa sposoby prosty to pobrać informację czyli impulsy z cewki zapłonowej lub też pośrednio bezpośrednio z alternatora napięcie wzrasta w sposób wystarczający do pomiarów obrotów( wpiąć sie przed regulatorem napięcia).
Motocyklowy - Jawa TS, MZ ETZ. Jednakże obawiam się że przeróbka mechaniczna kolegę przerośnie. A co do alternatorów - potocznie określa się tak trójfazową prądnicę synchroniczną zintegrowaną w jednej obudowie z układem prostowniczym, nie ma znaczenia czy to obco (alternatory samochodowe) czy samowzbudną (japońskie motocykle) - kwestia regulacji napięcia.
Przydatny byłby schemat według którego podłączona została instalacja elektryczna z zapłonem VAPE. Przeglądając różne przykłady schematów w internecie można zauważyć pewne nietypowe i niezbyt dobre rozwiązania. Dla przykładu jeden ze schematów sugeruje podłączenie przewodu masowego regulatora napięcia bezpośrednio pod akumulator, co może stanowić ominięcie...
Witam. Mój znajomy mechanik motocyklowy poprosił mnie żebym spróbował zrobić dla niego tester regulatorów napięcia, nie chodzi tutaj o te regulatory jak np. mz ts 250 gdzie jest regulowany prąd płynący do stojana, tylko chodzi o te regulatory 3 fazowe z nowszych japońskich (i nie tylko) maszyn, które regulują prąd wychodzący z alternatora. Potrzebuje...
W warszawie na terenie fortu mokotów jest gość- robi przewijanie motocyklowych tematów i robi to dobrze. Natomiast R6 to zupełnie inny regler i alternator niż secca, Mimo to pamiętaj że w żadnym układzie alternator- regulator nie wolno odłączać akumulatora, do sprawdzania ładowania służy amperomierz! U Ciebie prawdopodobnie jak goldwinger napisał poszedł...
Jeśli już masz zaciecie konstruowania to podpowiem, że można by naśladować rozwiązania z elektrowni wiatrowch a dokładnie tzw amerykańki lub rozwiązań motocyklowych (iskrownik). Do tego oczywiście przetwornica. Rozumiem, że nie obędzie się bez akumulatora. Oczywiści jak już napisano powstaje zagadnienie bilansu mocy, ale to twój wybór.
Dodano po 4 Dyfuzor jest elementem który w bardzo dużym stopniu wpływa na moc silnika. Zastosowanie tłumika bez dyfuzora do takiego silnika sprawi że jego moc będzie znacząco zmniejszona. Sam dyfuzor (puszka) jest odpowiednio dobrana do silnika (kątów otwarcia okien w cylindrze itd) w taki sposób aby uzyskać największe podbicie mocy w użytecznym zakresie...
Nauczony forumowym doświadczeniem, dopytam szczegółowo o założenie konstrukcyjne. Światło ma zapalać się w momencie kiedy wózek zaczyna się przemieszczać, czy kiedy zostanie wciśnięty pedał gazu, czy też może być w momencie kiedy silnik pracuje? Można to zrealizować poprzez motocyklowy włącznik światła stop przy pedale gazu, z zacisku ładowania na alternatorze,...
Panowie, Trochę mnie nie było. Olśniło mnie, tylko nie wiem czy prawidłowo. Wg schematu wynika, że 3 cewki połączone są równolegle, a alternator jest 1 fazowy. Jakby je tak połączyć w gwiazdkę uczyniwszy 3 fazowy i podłączyć zwykły regulator motocyklowy z 5 pinami. Ktoś robił takie zmiany? Szymek
daje plus. Plus ? Dla prądu przemiennego ? Masz za to minus. :D (at)m_berlin Trochę kiepsko myślą, bo to jest kompletny brak jakiejkolwiek regulacji napięcia na akumulatorze. To mogło by działacć pod warunkiem, ze światło drogowe (45 W), będzie zawsze włączone. . Nie diody i kondensator, Kolego, a regulator motocyklowy. Taki tani, chiński z Allegro,...
18Ah... u mnie AGM 10Ah kręci litrowym V, więc myślę, że jakikolwiek akumulator motocyklowy da radę. Prawidłowa regulacja napięcia ładowania to już inna sprawa. Ciekawe jaką charakterystykę prąd-napięcie ma ten alternator. Może bez regulatora nie będzie przeładowywać na samym prostowniku jednopołówkowym?
Witam wszystkich mysle ze wasze elektrownie przetrwały te ostatnie silne wiatry. :) Do kolegi czako1. Maialem kiedys pradnice a w zasadzie alternator ktory byl zrobiony z pradnicy od MZ 150 lub 250. Byly tam cewki ktore mialy melatowy rdzien jak to w pradnicach samochodowych i motocyklowych bywa. Zrobilem do tego wirnik z magnesami z silnikow od wycieraczek...
Alternatory większej mocy zazwyczaj regulowane są prądem wzbudzania dodatkowej cewki na wirniku, tak działają samochodowe i te w agregatach. Alternatory małej mocy jak w motocyklach, regulowane są poprzez zwieranie wyjścia tyrystorem. Jeśli twoja prądnica ma działać jak te motocyklowe, ale z większą mocą to musiał byś taki regulator zbudować samodzielnie....
Ogólnie konstrukcja estetyczna trochę dziwna regulacja prądu. Najlepiej byłoby zrobić regulacje na uzwojeniu pierwotnym no ale na Tr. toroidalnym ciężka sprawa. Przydało by się jeszcze napięcie 6V dla małych akumulatorów motocyklowych. Ten wyłącznik nadmiarowoprądowy zmien na zwykły szklany topik. w zupełności wystarczy jako zabezpieczenie przeciwzwarciowe....
Witam, Na wstępie chciałbym się przedstawić - mam na imię Mariusz i mieszkam w Krakowie, nie zajmuję się elektroniką na co dzień a tylko gdy mam problem z pojazdami choć obsługiwać multimetr potrafię. Tworzę nowy temat ponieważ inne odnoszące się do problemu są archiwalne. Sedno sprawy: W Yamasze XJ600 nie działa ładowanie akumulatora. 1. Sprawdziłem...
Faktycznie to było by dobre rozwiązanie tylko nie wiem czy alternator dał by radę doładować 2 aku. Altek ma 90 Ah a aku ma 65 Ah więc drugi aku mógł by mieć max 20 Ah to jedynie z motocyklowych akumulatorów by można coś wybrać. Tylko boje się że szybko by padał podczas słuchania muzy na postoju. No a kondensator wizualnie też lepiej wygląda.
Czesc ! Mam pytanie do osób znających sie na elektryce motocyklowej. Otóż kupilem magneto ze stojanem stąd sklep.motor-land.com.pl/p-17600-alternat... i mam pytanie. To magneto jest z zewnetrznym impulsatorem? A jak tak to jak mam je zamontować w silniku am6? prosilbym o szybką odpowiedz bo mam akurat wolne i troche czasu dla...
Dorobienie uzwojenia byłoby możliwe, tylko że z praktyki wiadomo że przezwajanie uzwojeń statorów motocyklowych bardzo rzadko się udaje — ze względu na olej i panujące temperatury naprawa działa przez jeden do dwóch dni, potem się przepala. Na tym statorze masz zasilanie CDI, więc gdyby uległo uszkodzeniu przy manipulacji musiałbyś wymienić go...
Czy to samochodowe czy motocyklowy to jego budowa jest taka sama tą w dalszym ciągu silnik prądu stałego, szeregowy. Sposób zazębiania taki czy siaki bez znaczenia dość podobny sposób od 20 paru lat podobny w samochodach co niektórych marek masz rozrusznik zaziębiony na stałe. A po drodze tak czy siak masz sprzęgło jednokieunkowe. Bez znaczenia czy...
Odpaliłem z korby, rozgrzałem, dałem mu wysokie obroty i niestety alternator nie wstał. Tzn nadal kompletny brak ładowania... Kabel który wypiął się z alternatora, sprawdziłem, idzie min do regulatora napięcia do styku 67. Sprawdzałem tez to połączenie i miernik łapie przejście (czyli zapala się lampka i brzęczy głośnik). Nie wiem tego czy zwarł do...
W samochodzie nie mierzy się prądu ładowania i nie ma to sensu bo zbyt wiele czynników ma na to wpływ między innymi: napięcie jakie daje alternator, pojemność akumulatora, jego stan, stopień rozładowania, wydajność alternatora. Natomiast napięcie jakie daje alternator jak najbardziej mierzymy. Do pomiaru dużych prądów używamy kleszczy - pomiar bez ingerencji...
Tak, a jak się ma zgodność tego adaptera z normami? Adapter można bez problemu włożyć do zwykłego kontaktu. W przypadku gniazda zabezpieczonego RCD, nastąpi jego wyzwolenie. Jednak w przypadku gniazda niezabezpieczonego, może dojść do sytuacji zasilania tego rezystora napięciem sieciowym, co wywoła na nim wydzielenie mocy 53 watów. Natomiast jeżeli...
Witam. potrzebuję dołożyć dodatkowy akumulator do samochodu aby zasilać z niego mini kamery na postoju. Problem polega na tym iż oryginalny akumulator ma 88AH a ten dodatkowy to będzie AGM motocyklowy 14AH. Zdaje sobie sprawę że nie mogę ładować tego akumulatora tym samym prądem co akumulator rozruchowy. Moje pytanie jest takie : jak ograniczyć prąd...
Akumulator rozruchowy, już sama nazwa powinna dać do zastanowienia. Służy tylko do rozruchu, po uruchomieniu rolę zasilania przejmuje alternator I tak i nie- ta definicja była OK w przypadku starych gratów, ale nowsze auta są nawalone elektroniką po dach, akumulator pełni również rolę bufora. Taki przykład na podstawie pełnoletniego już MB W211 przedlift...
Witam Mam prośbę o pomoc w zrozumieniu zasady działania regulatora napięcia (motocyklowego). Urządzenie podłączone jest do sygnału zmiennego (alternatora) i tym samym przewodem zasila żarówki. Uszkodzenie regulatora powoduje przepalenie żarówek z powodu zbyt wysokiego napięcia na wyjściu generatora. Jako, że regulator uległ uszkodzeniu, "rozebrałem"...
Projekt bardzo ciekawy. Naprawdę super realizacja. Jeśli myślisz o bajerach naprzyszłość, to możesz pokusić się o pomiar prądu ładowania/rozładowania aku. Dwa czujniczki Halla (rząd wielkości pola na prąd rozruchu i prąd ładowania) zapinane na kabel powinny załatwić sprawę. Ilość energi potrzebnej do naładowania aku musi być ok. 120% energi dostarczonej,...
Witam, Posiadam silnik Yamahy, 2 suwowy 15KM. http://obrazki.elektroda.net/91_12403981... http://obrazki.elektroda.net/66_12403982... http://obrazki.elektroda.net/63_12403983... W ramach tuningu silnik dostał już rozrusznik ale chciał bym zamontować alternator o większej mocy niż fabryczny (który ma chyba tylko 5W). Myślałem...
wueska, jeśli można to poprosiłbym schemata teego regulatora. Przerywacz do kierunkó kupisz przy odrobinie szczęścia w jakimś sklepie "motocyklowym". Możesz też zrobić samemu. Diody faktycznie nie są tu złym pomysłem. Tylko trochę ich trzeba dać. To już nie motorowerek i potrzebuje silnych kierunków. To samo z diodami w tylnej lampie. W sumie nie wiem,...
Rozumiem kwestię ładowania ogniw litowo jonowych odpowiednią ładowarką. Zastanawiam się na kwestią ładowania tego konkretnego modelu w którym nie mam dostępu do ogniw. Na pewno ma wewnątrz elektronikę BMS , która kontroluje proces ładowania. Alternator podczas pracy podaje od 13,8-14,5V i ten proces nie jest przez żaden zewnętrzny układ kontrolowany,...
O filmiku nic ci nie powiem, bo aż tak biegły w angielskim nie jestem. Sama zmiana z AC na DC nic ci nie da. Bo to od biedy można załatwić 4rema diodami prostowniczymi na np 10A. Lutujesz to w mostek Gretza i gotowe, masz napięcie DC. Ważniejsze czy ty przypadkiem tam nie masz trójfazowego alternatora, jednak to mało prawdopodobne, bo alternator wymaga...
K*, ile razy trzeba tłumaczyć że trójfazowy regulator motocyklowy nie może pracować bez akumulatora?! Po pierwsze napięcie na wyjściu jest wtedy nieprawidłowe - w motocyklu może doprowadzić do uszkodzenia elektroniki (ECU, modułów TCI/DC-CDI, liczników). Ponadto może doprowadzić do uszkodzenia regulatora. Regulator ma być podłączony z akumulatorem....
prądnica motocyklowy interkom motocyklowy moduł motocyklowy
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 interfejs optyczny licznika bramka ucy7400
pralka samsung zawiesza reset kotła termet
Wymiana pampera w drukarce Brother DCP-115C 74HC595 – sterowanie matrycą LED 8x8, Arduino, SPI, multipleksowanie, schemat połączeń