alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane...
Ok. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Rozwiązanie: okazał się nim być regulator napięcia/prostownik od chińskiego skutera. Lub - sprowadzony z Chin za podobne pieniądze - "uniwersalny regulator napięcia do silnika zaburtowego" Czyli ok 30 zł. Oba są praktycznie identyczne...
Tak, chodzi o ciągnik. Przebicie na alternatorze wystarczy, że sprawdzę omomierzem (oczywiscie przy wyłączonym silniku) ? Jak będzie jakiś niewielki opór to przebicie jest... czy może lepiej wykorzystując bateryjkę i żaróweczkę ? A czy mogę sprawdzić cele akumulatora dotykając jedną sondą miernika...
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/...
To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. I to by wyjaśniało dlaczego takie, a nie inne napięcie na tym przewodzie Dziękuję Panowie za pomoc, będę ratował poprzedniego delco, a boscha wywiozę do elektryka
Sprawa rozwiązała się w ten sposób, że chiński produkt zastąpiłem polski. Wziąłem alternator od poloneza i załozyłem. Potrzebowałem małych przeróbek w mocowaniu.I śmiga do dziś. .
Rozmawiałem z serwisantem alternatorów , jeszcze dzisiaj dał mi oryginalny regulator Valeo. Alternator zaczął się wzbudzać przy 1500obr/min. Na Cargo wzbudzał się przy ponad 3000tys. Założyłem przewód od wzbudzenia,z bezpiecznikiem 5A i żarówką 5W do zółtego kabla po stacyjce. Wzbudza się od razu i z...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam,...
Ładowanie jest z zacisku B+. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować ,na zacisku (R) alternatora pojawi się takie samo napięcie co na zacisku B+. Lecz to napięcie przechodząc przez regulator ,wchodzi na zacisk (M)alternatora ,czyli zasila wzbudzenie(uzwojenie wirnika alternatora). Aby alternator...
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się...
A czy nie ma czegoś takiego jak wzbudzenie alternatora? Jest i generalnie jest zasilane przez D+. Przed rozruchem silnika D+ jest zasilane przez kontrolkę ładowania (i dlatego świeci przy zatrzymanym silniku). Takie zasilanie jest wystarczające do generacji napięcia po włączeniu silnika, wytwarzane...
Pacjent: VW New Beetle 2000r. 2.0 benzyna, alternator Bosch 90 A Choroba: Brak ładowania na wolnych obrotach - napięcie ok.12.7V i trzmając go na wolnych obrotach rośnie samo do ok.13.3V (po jakiś kilku minutach), minimalne zwiekszenie obrotów (ca. 900/min) - ładowanie normalne (14.35-14.4), zdjęcie...
Nie wiem jak to jest jest modzone w poldku+. Mnie się wydaje wydaje, że może być niedopasowany regulator do alternatora, tzn napięcie odniesienia (z diod wzbudzenia) jakie dostaje regulator jest wyższe niż to które oddaje alternator do instalacji lub miesza komputer jeżeli wzbudzenie ma coś z nim wspólnego. U...
Kontrolkę od ładowanie podepnij do plusa po stacyjce a drugi koniec do alternatora na wzbudzenie Drugi koniec kontrolki na D+ to właściwe określenie, gdyż D+ to diody wzbudzenia, nie wzbudzenie. Wzbudzenie z wirnika jest podłączone bezpośrednio z regulatorem napięcia.
Witam W starym ; 15 zasilanie czyli (+) po kluczyku ,lub gdy alternator 9-diodowy to do zacisku D+ alternatora.Do tego zacisku jest podłączona kontrolka ładowania w wyżej wymienionym alternatorze. Zacisk 67 -czyli wzbudzenie (zasilanie wirnika) Ten drugi ; 54-zasilanie po kluczyku D+ kontrolka...
Witam; Na wstępie: Kupłem nowy alternator do T25, w którym to tak był podpięty regulator: Jednak przy podpinaniu wzbudzenie podpiąłem na 12V a nie przez kontrolkę wskutek czego alternator się wzbudził ale regulator chyba uszkodził bo napięcie ładowania nie jest stałe a na wolnych prawie...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora...
A gdzie jest wzbudzenie podawane bo ja nie rozumiem jak to działa? Do alternatora są tylko dwa przewody gruby plus, cienki od lampki no i masa po obudowie to gdzie tu napięcie wzbudzenia.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na...
Witam serdecznie. Mam takiego strupa na warsztacie (rocznik modelowy 2003r czyli ibiza IV). Silnik 1,4 16 V BBY. Dokładnie chodzi o to że CDIF wywala błąd 1598, a alternator nie ładuje i po zapłonie nie ma kontrolki od ładowania. Napięcie wzbudzenia alternatora wynosi 4,5 V :shock: . Czy ktoś może coś...
Cześć mam problem z Daewo auto nie ma ładowania mierzyłem multimetrem .Kiedy silnik nie pracuje napięcie aku jest w granicach 12v a kiedy odpale nagle spada na na 9v i mniej .Kiedy kluczyk jest przekręcony a silnik nie pracuje napięcie jest 12v .Wykluczam zwarcie bo po włączeniu zapłonu napięcie by...
Witam. Mam takie powiedzmy chyba "wyjątkowe pytanie". Potrzebuję prądu około 80A przy napięciu w okolicach 13-14V do zasilania wzmacniaczy samochodowych. Wzmacniacze miałby pracować ciągle. Budżet jest prawie zerowy, normalne zasilacze drogie, więc pomyślałem o zastosowaniu alternatora z samochodu połączonego...
Napięcie trzeba mierzyć na alternatorze. Cały czas ma być 12V na grubym przewodzie. Alternator trzeba wzbudzić i potem może już ładować cały czas. Jeżeli to jest alternator 9 diodowy to na chwilę podajemy 12V na wyjście kontrolki ładowania. Można prad podać przez miernik ustawiony na min. 10 A i...
Cześć, raczej nie powinno tak być, po to jest regulator napięcia w alternatorze by utrzymać napięcie na stałym poziomie (w różnych modelach jest to od 13,5 do 14,5V). Akumulator jest tylko akumulatorem i niczemu nie może zapobiec, ma porostu pracować w określonych warunkach napięcia. Zmień elektryka...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora....
Witam, alternatory ze względu na ograniczenie gabarytów są projektowane tak aby uzyskać z nich maksymalną możliwą moc. Dlatego podejrzewam że przełączając uzwojenia nic nie zyskasz, regulator napięcia dla jego utrzymania zwiększy napięcie wzbudzenia na tyle ile będzie mógł ale to może okazać się niewystarczające...
witam, posiadam ładę 2106 z oryginalnym starym alternatorem (6diodowy), który ma osobny regulator napięcia oraz obwód kontrolki ładowania przez przekaźnik. niestety coś się stało z tym alternatorem i nie ma ładowania. chciałem podłączyć nowszy typ altka z lady 2107, który ma regulator już na alternatorze...
A drugie do regulatora napięcia wzbudzenia. Od wysokości napięcia wirnika i prędkości obrotowej zależy napięcie wyjściowe z prądnicy. Ale to napięcie nie moze przekraczać pewnej granicy. Dlatego musisz w to miejsce podłaczyć regulator napiecia.
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Witam Opisany przez Konrad324 schemat mało, że jest z błędami to nie nadaje się do tzw. magneta, czyli alternatora ze wzbudzeniem od magnesów stałych! Idę o zakład, że napięcia na wysokich obrotach i bez obciążenia (np. żarówkami) mocno przekraczają opisywane 30V. A nawet 30V napięcia zmiennego po...
"Od ok. roku 1996 Bosch zaczął stosować w swoich alternatorach regulator z zaciskiem DFM. Mierzy on napięcie wzbudzenia pomiędzy wyjściem jednego z tranzystorów, a wejściem na jedną ze szczotek. Informacja o wartości napięcia jest obrabiana przez układ scalony regulatora na falę prostokątną o zmiennym...
Witam, Z fotki raczej nie wiele wynika, w/g mnie jest to mikroprocesorowy sterownik kontrolujący napięciem wzbudzenia wirnika prądnicy trójfazowej. Musiałbyś podać więcej detali by coś więcej wydedukować. Jeżeli moje spojrzenie jest prawidłowe to mógłbyś zastanowić się nad możliwością zastosowania...
Zbyszek-be2. A gdzie to alternator 9-cio diodowy ma zacisk 67? Przestańcie mącić. Nie wiemy jak postępuje działanie osoby zainteresowanej. Z kontrolką to w oryginale nieco inaczej ale prawdopodobnie rozwiązanie Albercik 321 może działać. Kolego Albercik 321. Na twoim miejscu sprawdziłbym tą teorię....
Do 3.0 nie mam schematu, ale w wersji 2.2 alternatorem steruje ECU. Nie możesz sprawdzić, czy dochodzi napięcie wzbudzenia na alternator?
Jaki to alternator jak połączony jaka lampka ładowania? Zmierzyłeś napięcie wzbudzenia na alternatorze?
sprawdź, czy jest napięcie wzbudzenia, jak nie to prawdopodobnie regulator nie żyje. Mało prawdopodobne by uszkodzxił się sam alternator...ew szczotki lub diody Pozdrawiam...
dzięki za odpowiedz, ale ostatnio miałem przypadek że po 3 sekundach od włączenia silnika gdy alternator się wzbudził i zrobił takie bruum że mało co nie przydusił silnika nigdy wcześniej tego nie miałem, nawet nie było tego brummm. silnik wtedy chodzi sporo głośniej nawet w kabinie buczy, czy to nie...
Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie. Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego. Uwalone diody powodują że napięcie główne czyli...
Chcę poeksperymentować zastępując nim w samochodzie alternator ale bez jego demontażu. Tylko jaki jest cel tego eksperymentu, przecież ze źródłem zewnętrznym nie da się jechać, bo kabel trzyma. Chcę sprawdzić jak w momencie podłączenia na biegu jałowym podskoczą obroty, jak ecu ograniczy obroty...
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu...
Witam Z racji słabej dostępności i jakości cześci na 6V zdecydowałem się przewinąć cewki w moim Charcie na 12V Pomysł jest taki, aby pozbyć się cewek świetlnych i zrobić 4 cewki bezmasowe w dwóch grupach po dwie. Zakładam moc około 70-80 W. Za cewkami oczywiście mostki prostownicze. No i tu zaczyna...
Z lenistwa zignorowałem poprawianie schematu. Przyjąłem że zgodnie (ryzykowne założenie) z DTR alternator jest 6-diodowy a instalacja prosta jak konstrukcja cepa. Kupiłem za 20,- RA2/12V B 6d i niewiele ryzykując wywaliłem regler mechaniczny a tego wpiąłem. Nawet rozstaw śrub pasował. Pięknie odcina...
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+....................... na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R............................ (po...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym...
ociz -> Alternatory to też prądnice. Alternatory z magnesami trwałymi i współcześnie spotyka się w motorkach. A biorąc pod uwagę rozwój elektroniki, to kto wie czy i w samochodach nie wyprą za jakiś czas tych ze wzbudzeniem elektromagnetycznym bo są tańsze w produkcji i nie posiadają szczotek. pepebiskup...
Temat jak widzę jest stary, ale może kiedyś ktoś się tego doszuka ??? Opowiem jak było u Mnie: Mam partnera 2.0 HDI i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania, przy czym zapalała się zawsze jakieś 2 minutki po odpaleniu silnika. Postanowiłem zmierzyć najprostszym sposobem czy jest ładowanie...
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał...
Ja tu nie kombinuję z mocą. Sam pisałeś poprzednio że myślisz o wstawieniu drugiego alternatora. "myślałem nawet o wstawieniu 2 alternatora 100A ." Alternator to w rzeczywistości prądnica 3 fazowa. Diody (te duże to mostek 3 fazowy) prostują ten prąd 3 fazowy i na wyjściu w ten sposób jest napięcie...
1.9CDTI Z19DTH Jak w temacie. Alternator naprawiony, wymienione diody, i przy okazji regulator. Na stole przy wzbudzeniu żarówą 2 W alternator daje od strzała napięcie 14.2V. W aucie już tak ciekawie nie jest, bo altek nie chce się wzbudzić na wolnych obrotach, a jedynie "wstaje" przy około...
alternator potrzebuje napięcia wzbudzenia do poprawnego ładowania akumulatora,minimum 2,5v na wzbudzenie. Nie. Alternator potrzebuje wzbudzenia jedynie przy odpaleniu, potem juz sam sobie daje rade. I nie żadne 2.5v, tylko oryginalna żarówka jaka była w patrolu. Dla uniknięcia problemów w przyszłości....
Witam Ogólnie zasada działania alternatora jest wszędzie taka sama, poza kilkoma samochodami gdzie alternatorem steruje komputer samochodu w zależności od zapotrzebowania na prąd. Zasada jest taka że do alternatora podłączone są dwa kable, gruby przeważnie czerwony, który jest połączony z akumulatorem...
Witam, Nie za bardzo orientuję się w elektronice, ale nikt na razie nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu. Dokładnie chodzi o wzbudzenie alternatora dopiero po przygazowaniu do 2000 obrotów. Jakieś 5 miesięcy temu zakupiłem Octavie 1.9 TDI AGR wersja SLX. Niestety nie zauważyłem, że nie świeci...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z...
Witam Małe zapytanie mam odnośnie Citroena Berlingo 2.0 hdi nr VIN ( VFZGJGHHYK 93232460) Samochód stracił ponoć ładowanie zrobiony został alternator , ponoć na drugi dzień pojawiły się problemy z ładowaniem. Trafił do mnie . Brak wzbudzenia , na krótko ładuje super . Wzbudzenie idzie przez...
Nie o masę chodzi ! Gdyby nie było masy to nie byłoby ładowania. Nie kręciłby rozrusznik ! Jak prepala się regulator to jakie daje napięcie ? powinno wzrastać równomiernie z obrotami silnika. Najczęściej dochodzi do uszkodzenia rygla na skutek zwarcia w stojanie. Trzeba pomierzyć. Bo skoro diody...
Po I: sprawdx masę alternatora,następnie jeśli nie świeći ontrolka to nie ma wzbudzenia i też może nie działać, dalej na zacisku wzbudzenia alternatora musi być zawsze większe napięcie niż na zacisku + np. ładowanie 14,2V to wzbudzenie 14,7V itp. Możma na chwilkę pod kontrolą miernika zewrzeć + z wzbudzeniem...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym...
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków...
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na...
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe...
Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie...
Ano nad tym sam się zastanawiałem ale to już elektronik by szczegółowo wyjaśnił : diody te wraz z trzema diodami ( ujemnymi) tworzą prostownik pełno okresowy.taki sposób zasilania uzwojenia wzbudzenia powoduje że wstępny prąd wzbudzenia płynący z akumulatora przez lampkę kontrolną ładowania oraz rosnąca...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator...
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem...
Nic nie szukaj tylko daj nowy przewód w cieniutkim peszlu od alternatora do deski i po problemie. Tak chciałem zrobić, tylko nadal nie wiem, do którego pina w liczniku mam się podpiąć. Tutaj na forum wynalazłem, że jest to pin nr. 16. Jednak nigdzie nie widzę potwierdzenia. Sygnał obrotów i tak...
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ? Regulator nie ma wpływu na wzbudzenie. Po podaniu bezpośrednio 12V na pierścienie (szczotki) między fazami (żółte kable) musi być napięcie oczywiście...
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa...
A jaki masz alternator? Alternator ze zintegrowanym regulatorem napięcia (np od golfaII) powinien mieć zaciski B+ do którego podłacza się akumulator D+ (wzbudzenie) do którego podłacza się kontrolkę ładowania (jeden koniec lampki do zacisku "+" akumulatora, a drugi do zacisku wzbudzenia alternatora...
W alternatorach 6 diodowych regulator napięcia był zasilany z instalacji samochodowej ze skrzynki bezpiecznikow.Lampka kontroli ładowania zaświecana przez przekaźnik na prąd przemienny który był pobudzany bezpośrednio z uzwojeń alternatora.W alternatorach 9 diodowych regulator napięcia początkowo przed...
Witam Samochód jak w temacie kod silnika K4M-830. Ładowanie na wolnych obrotach powyżej 15V. Napięcie spada chwilowo do 13V i przygasają swiatła. Błąd w sterowniku UPC DF034-Typ alternatora. (Trzeba coś clipem programować??) Zmieniony został regulator napięcia. Niestety ten sam objaw. Podmieniony...
przedstawionym porównaniu prądnicy i alternatora czy nie: Śmiech mnie ogarnia jak widze takie artykuły, w tym regulator rna jeżpola i i podobne dinozaury. Akurat o alternatorach to wiem conieco bo robiłem z nimi wszystko w tym zdejmowanie charakterystyk. Tak wydajnosc prądowa alternatora...
Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem regulator napięcia z innej 700 i było to samo. Sprawdziłem uzwojenie na wirniku było w normie- 3,4Kom, sprawdziłem 3 fazy- nie ma przerwy opór w granicach...
Witam mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek...
to tez potrafi tak przysiąść napięcie ładowania do 12.3-13.4. A to napięcie mierzone było na biegunach akumulatora, czy bezpośrednio na alternatorze? Możliwe że gdzieś po drodze jest słaby styk i na nim odkłada się (powstaje) ten spadek napięcia. Sprawdź diody na mostku prostowniczym, konkretnie...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka...
Witam ale kolega uparty nie da się zastosować silnika jako alternatora nie ma uzwojenia wzbudzania a jak sama nazwa mówi uzwojenie wzbudza prąd w uzwojeniach i reguluje podczas pracy wytwarzane napięcie.Alternator jest co prawda trujfazowy ale z silnkia nie zrobisz alternatora. pozdrawiam. Uzwojenie...
A może potraktujmy sprawę od podstaw, czyli: jak działa regulator napięcia. Na chłopski rozum: regulator podaje prąd na wzbudzenie tak aby napięcie wyjsciowe było równe np 14V - jeśli napięcie się zmniejsza (np pod wpływem obciazenia) prąd wzbudzenia rośnie. A co bęzie w przypadku dwóch altetnatorów,...
Witam! Mam taki problem z alternatorem: "mechanik' przekładał mi silnik od Mercedesa 123. Korzystając z faktu, że wcześniej nie było w pojeździe lampki ładowania tylko woltomierz podłączył alternator bez tej lampki. Wzbudzenie podłączył po prostu do + na woltomierzu (po stacyjce). Zauważyłem...
Witaj. Alternator to prądnica . Wirnik alternatora to elektromagnes obracający się , w wyniku tego ruchu w trzech uzwojeniach stojana powstaje prąd zmienny . Jest on prostowany prostownikiem trójfazowym. Prąd płynący przez wirnik nazywany jest prądem wzbudzenia . Od wielkości tego prądu i od obrotów...
Witam, korzystając z danych dostępnych na stronie zbudowałem regulator ładowania z drugiego schematu na stronie, oparty o tranzystor TIP142. Jedyny element jaki zmieniłem względem schematu to dioda prostownicza 1N5408 na BY399 (podanego nie było na stanie i sprzedawca dobrał to jako zamiennik). Mój...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość...
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus...
Witam. Mam problemik ze starym Bosch'em. Na wyjściu alternatora 13,2 V, na wejściu wzbudzenia około 15 V, żaróweczka żarzy. Po załączeniu kolejnych odbiorników napięcie na akumulatorze spada Po zwarciu wzbudzenia i wyjścia wszystko OK (napięcie na akumulatorze ponad 14 v). Wszystkie diody sprawdzone...
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia...
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz...
Przewód + alternatora nie łączy się pod wykładziną bagażnika. On jest dołączony bezpośrednio do rozrusznika. Do sprawdzenia żarówka ładowania (bez niej alternator się nie wzbudzi) oraz połączenie tej kontrolki i diod wzbudzenia do potrójnego konektora na szczotkotrzymaczu.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód...
Witam, potrzebuje schemat podłączenia alternatora fiat ducato 2.3 jtd 2009r I również dowiedzieć się jakie jest napięcie na wzbudzeniu alternatora I na którym kablu bo jeden to wzbudzenie A drugi obrotomierz na kostce 2 pin I nie wiem który jest od wzbudzenia Z góry dzięki
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę....
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w...
Witam ponownie, temat muszę odświeżyć, trochę się doinformowałem, i myślę że zadam bardziej odpowiednie pytania niż ostatnio :) od początku. samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4 w maździe alternator jest typu P - D - wtyczka posiada dwa kable które idą bezpośrednio...
1.Napięcie na alternatorze po ok 2 dniach nieodpalania: 12.26V 2.Spadek napięcia na alternatorze podczas uruchamiania 9.91V 3. Powrót na 12.06 V 4. Po równo 2 minutach napięcie zaczęło dopiero wzrastać. Od momentu wzbudzenia doładowywania przez alternator po 35 sekundach osiągnęło wartość 13.95V...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba...
żadne bo alternator masz podłączony jako obcowzbudny czyli na regulator masz podane napięcie po zapłonie zamiast z diod wzbudzenia a jednocześnie nie posiadasz kontrolki tylko amperomierz lub woltomierz.P
Deska go nie wzbudzi bo zmieniłem alternator Valeo na Bosch 120A z chłodzeniem a ten potrzebuje inne napięcie do rozruchu. Dziękuje za pomoc.
na początek to dziękuje za tak szybkie zainteresowanie się moim problemem :) na moim alternatorze jest bardzo kiepskie oznakowanie, szukajac informacji na elektroda.pl znalazłem jak na moje oko taki sam mój alternator zdjęcie alternatora z oznaczeniami z znalezionego postu temat...
Zobacz czy kabelek od wzbudzenia nie ma zwarcia do masy. Albo inaczej - przy pracującym silniku na wzbudzenie podaj przez żarówkę 12V/5W napięcie z akumulatora. Alternator powinien się wzbudzić i zacząć ładować.
Przyznam, że przedmówcy idzie pięknie wyjaśnić na czym to polega, ale zamontowanie regulatora mechanicznego to nie koniec, bo jak już pomierzone są wzbudzenie i z białego (nieoznaczonego wyjścia) alternatora wydobywa się napięcie, to regulator trzeba jeszcze skontrolować, ew. wyregulować. Robi się to...
To teraz tylko dla pewności trzeba by było sprawdzić ten przewód co leci z ecu do alternatora, czy podaje sygnał do wzbudzenia tak ? Bo jeśli jest sygnał to wszystko jest sprawne i facet przerobił wzbudzenie bo wstawił nie taki mostek tak? A jeśli nie ma na nim sygnału to facet celowo przerobił...
Witam . Kolego to masz alternator radziecki, jeżeli jest na nim napisane 28V ,to jest prawdopodobnie z Kraza, Kamaza.Alternatory 12V były stosowane Uaz,Wolga.Sprawdzałeś co nanim jest napisane?.Alternatory radzieckie stawiały dość duży opór po podłączeniu wzbudzenia(masz podłączony w układzie obcowzbudnym),czyli...
Witam forumowiczów, Ostatnio przygotowując do sezonu ciągnik t-25 postaniem przeczyścić rozrusznik (Oryginalny) i alternator. W poprzednim sezonie ciągnik z problemami jak ciepły to był w stanie odpalić silnik. Po wykręceniu go z silnika niestety nie sprawdziłem jak działa podłączając go bezpośrednio...
Witam, Jestem na finiszu prac nad małym ciągnikiem rolniczym typu SAM :) Mam jednak mały problem z alternatorem, a mianowicie z brakiem ładowania po podłączeniu lampki. Wszystko podłączam zgodnie ze schematem: Zgodnie ze schematem wzbudzenie mam podłączone przez żarówkę. Jednak gdy tak...
Alternator nie przeładuje akumulatora a już na pewno nie w trybie pracy "wiatrowej", po to ma regulator napięcia. Wzbudzenie można zrobić na zasadzie licznika prędkości obrotowej, który będzie pobierał kilkadziesiąt mA (i może stać w spoczynku całymi dniami) zamiast kilku W i włączy wzbudzenie dopiero...
Jak tam jest stabilizowane napięcie? Regulator w alternatorze czy wzbudzanie sterowane zewnętrznie przez ECU? Czy możesz, może z pomocą innej osoby, zrobić takie pomiary ale zewnętrznym woltomierzem podłączonym np: przy klemach? Te padnięte akumulatory wykończone niedoładowaniem czy przeładowaniem? Sprawdzono...
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V...
(at)piachu1994 Alternator już rozbierałem, na 100% jest 6 diodowy. Jego oznaczenia to: A12M124/12/42 14V 53Amax (at)andrzej20001 Bardziej mi chodzi o kwestię techniczną jak się podłączyć do aternatora na sucho i wywołać wzbudzenie. Plus akumulatora na 67?, minus do masy? a jak zrobić wzbudzenie...
Napięcie znamionowe alternator uzyskuje przy 1100-1200 obr/min. Pełny prąd zazwyczaj przy 5000 obr/min. Jeśli chodzi o te przewody to podaj typ alternatora lub pojazd z którego został wymontowany. Ogólnie jest tak: 1 przewód jest prądowy "+" i jest on podłączony do akumulatora; 2 przewód to wyjście...
Żebym się mylił. Coś mi wygląda, że kolega podaje napięcie na przekaźnik i cieszy się, że gaśnie lampka. W dodatku coś sobie kojarzę, że oferowany alternator miał dwa styki a tutaj mowa o czterech. Przy dwóch chyba byłoby jasne: zasilenie wzbudzenia (regulatora), czyli to co nazwane IG i wyjście na przekaźnik....
emeryt, diody krzemowe mają zastosowanie ale ich charakterystyka raczej nie ma nic wspólnego a co do problemu to myślę że duży prostownik jest ok bo jeśli altek daje radę tak podnieść napięcie to musi mieć z czego czepiłbym się diod wzbudzenia - bo jeśli jedna albo dwie dostają przerwy to napięcie...
Tak na wszelki wypadek to rzeczywiście warto coś pobadać po wymontowaniu. Ponieważ mostek prostowniczy podobnie jak w czeskich ( i nie tylko ) alternatorach jest mocno zintegrowany i mogło się zdarzyć, że jakieś opiłki w połączeniu ze smarami mogą powodować zwarcie. Uszkodzenie diod wzbudzenia raczej...
Czyli wyglądałoby na to że BSI nie steruje wzbudzeniem alternatora?? Ogólnie wszystko w samochodzie działa. Wracając do tematu złącza dwupinowego na alternatorze to jakie napięcia powinny sie tam pojawić czerwony L+ - ten jest chyba do wzbudzenia, po przekręceniu stacyjki zapodaje około 10,5V , drugi...
Skąd najwygodniej podać tam "+" po kluczyku? Przyglądałem się tej izolacji - kabla dodatkowego nigdzie tam nie widzę. Wyczytałem, że mogą być gdzieś "połączone" w jeden, ale to też raczej nie to - idąc za wiązką też do niczego nie doszedłem, ale w odległości 30-40cm żadnych łączeń nie widziałem. //...
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się...
Doczytałem ze jest to triak bta20 czyli max prad wynisi 20A. Ale z odpowiednio dużym radiatorem. A jezeli bym zastosowal regulator napiecia taki samochodowy po stronie DC ? Brak jak widzę pojęcia o tym jak działa taki regulator - on reguluje wzbudzenie alternatora tak by nie zostało przekroczone...
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany...
(at)anchilos; żarówka ma tę wadę, że może się przepalić. Ja się nie upieram akurat tylko Autor. (at)lukpio3; Prąd to ampery, a nie wolty. Natężenie tego prądu wynikać będzie z sumarycznej rezystancji wszystkich elementów obwodu czyli rezystora, uzwojenia wzbudzenia i regulatora napięcia. Nie wkładaj...
Witam Panowie i Panie. Potrzebuję pomocy w sprawie podłączenia kontrolki ładowania w alternatorze Denso. Alternator ma numer na tabliczce 17356 i dwa wyjścia IG i L. Podłączenie wiadome gruby rozrusznik, IG-stacyjka, L-kontrolka. Wzbudza się i ładuje ok 14.3V. Po podpięciu wzbudzenia na pinie...
Komputer to Bosch 0281011943 (ISUZU) altek podpięty pod 19 i 75 pin dużej wtyki, te kompy chyba nie gniły, bynajmniej ten jest cały. Zacisk L alternatora podłączony jest do pinu 19 w ECU, wewnątrz ECU jest układ BSP742R, który ma wewnętrzny Mosfet i przywiera pin 19 do +12V, przez rezystor y o łącznej...
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny" Czyli który? - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) Zgadza się, w ogóle nie ma uzwojenia wzbudzenia w alternatorze, jedynie magnesy trwałe....
Sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy zwykły zasilacz regulowany w zakresie np. 10 do 17V (dla 12V instalacji) o wydajności prądowej przynajmniej 1A. Zacisk zazwyczaj oznaczany jako DF (czyli zacisk uzwojenia wzbudzenia alternatora) łączysz przez żarówkę 12V/10W do plusa lub masy zasilania (w zależności...
A czy to jest alternator, czy prądnica? W starszych 126 z prądnicą żarzenie się kontrolki na "luzie" było normą. Po pierwsze należy podłaczyć do akumulatora woltomierz i zobaczyć napięcie przy wolnych obrotach i po dodaniu gazu. Jeżeli po dodaniu gazu wzrasta do ok 14 V (przy alternatorze) to raczej...
Najprawdopodobniej padła ci jedna dioda na wzbudzeniu. Musisz porównać napięcia pomiędzy wzbudzeniem a ładowaniem - żarówka wpięta jest właśnie pomiędzy te dwa punkty i nie świeci gdy oba napięcia są identyczne. Miałem 126-tkę i prościej jest wymienić co niepotrzeba brać ze sobą niż to co należałoby.:)
Dla uzupełnienia dyskusji pozwolę sobie zwrócić uwagę na aspekt który jak widzę jest pomijany. Chodzi o parametr który można by określić jako "stopień wzmocnienia" regulatora napięcia. W skrócie: przypadkowo wyszły mi kiedyś róznice przy sprawdzaniu działania regulatorów w pewnej marce pojazdów. Regulator...
A może wogóle przerwa w obwodzie pomiaru napięcia, czyli diod wzbudzenia(regulator widzi za niskie napięcie i ciągnie wzbudzenie do góry na max'a).
Dalej problem nie rozwiązany ,mimo zasilania alternatora ,brak wzbudzenia ,regulator zasilany stałym napięciem z baterii jest na zacisk A ,masa z obudowy ,zacisk I lampka ,a zacisk S dalej nie wiem ,zaznaczam że zacisk A ma cały czas zasilanie z alternatora i przez to jest pobór prądu na postoju a tak...
Usterką jest też luźny styk - "zimny lut", czasem trudny do zlokalizowania - w tym przypadku w obwodzie wzbudzenia (diody wzbudzenia, regulator napięcia i połączenie z akumulatorem - napięcie odniesienia).
Chyba nic nie wiemy o instalacji elektrycznej. Ale zakładając, że jest z grubsza podobna do innych pojazdów (akumulator) to przy takich oczekiwaniach tylko propozycja kolegi carrot. Tak funkcjonuje spora ilość pojazdów. Z drobną uwagą, że stosuje się dwa oporniki. Jeden do ograniczania prądu i drugi...
Witam Przedstawie sytuację od poczatku. Alternator przestał ładować, co sie okazało odspawała sie szczotka w regulatorze, regulator oryginalny jest ciezko dostępny i bardzo dorgi, wymieniłem szczotki, niestety nic to nie pomogło alternator dalej się nie wzbudza nawet na krótko z akumlatora naprawa...
Jeśli to nie szczotki sprawdzić regulator napięcia a następnie diody od wzbudzenia
Trochu doczytałem od czasu tego postu i znalazłem opis jak przeprowadzić test alternatora w innym wątku i stało się jasne, że poprez (D+) nie dostarcza się cały czas prądu do wzbudzenia altka, a tylko niejako ECU daje sygnał regulatorowi altka do uruchomienia i po pewnym czasie żarówka podłączona do...
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od...
1) wstukałem w google "schemat uzwojeń alternatora" kliknąłem na grafikę i wyskoczyło mnóstwo schematów z połączeniami w gwiazdę i pewnie tak ma połączone uzwojenia twój alternator 2) Napięcie wzbudzenia na pewno w granicach 0...15V i raczej na pewno musisz to ograniczać prądowo np opornikiem 3) Obciążenie...
Witam, Nie będę się jakoś specjalnie rozpisywał - myślę że ten filmik najlepiej zobrazuje problem. Wszystkie odbiorniki powyłączane oprócz podświetlenia zegarów i świec żarowych - żadnych świateł klimy radia itp kompletnie nic *widoczna w dalekim planie zielona dioda sygnalizuje czas działania świec...
Podaj napięcie na ten pin szeregowo przez żarówkę 5W i sprawdź czy się wzbudzi. W 307 na tym pinie BSI co pewien czas podaje krótki impuls wzbudzający na wypadek gdyby magnetyzm szczątkowy się rozmagnesował.
Jeden pin to wzbudzenie, czyli kontrolka ładowania. Drugi pin w tym złączu to sygnał obciążenia alternatora do sterownika silnika. Na trójkę przychodzą (jak dobrze pamiętam) diody wzbudzenia. Dwójka to zacisk prądowy B+ czyli wyjście na akumulator. Starsze nie wysyłały sygnału obciążenia, więc wystarczał...
A mierzone bezpośrednio na alternatorze? Zrobiłem pomiar na alternatorze i na akumulatorze, jest to samo. Zmieniłem pasek, zmieniłem również regulator napięcia, niewiele to zmieniło. Aku 12,4 V Po uruchmieniu silnika 14,5 V przez około 10 sek pózniej spada ładowanie do 13,4 V wraz z rozgrzewaniem...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany...
Możesz sprawdzić z innym akumulatorem ale nie chce mi się wierzyć że to on powoduje. Miałbyś problemy z zapaleniem silnika. A nawet na starym rozładowanym akumulatorze nie powinno być takiego zachowania. Nigdy nie zastanawiałem się nad tym jak działa taki regulator ale wydaje mi się że liniowo reguluje...
W motocyklach japońskich są szeroko stosowane alternatory na magnesach trwałych. Ich konstrukcja jest zazwyczaj "odwrócona" tzn. uzwojenia w postaci 12 cewek są ułożone promieniście a wokół niech wiruje pirścień z magnesu. Myślę, że zastąpienie uzwojenia wzbudzenia magnesami, najlepiej neodymowymi,...
Alternator jest sprawny.Zrobiłem tak,że po odpaleniu naciska sie pstyczek który podaje przez chwile napiecie na wzbudzenie.Ładowanie jest dopóki nie zgasi sie samochodu.Potem od nowa pstyczek.Po kablu od wzbudzenia doszedlem do bezpieczników w kabinie pod kierownica.Na nich też nie było napięcia.Miałem...
A regulacja wzbudzenia? Brak jest informacji co to za pradnica, ze wzbudzeniem obcym czy samowzbudna, czy z magnesami stałymi. Jak posiada wzbudzenie obce to wystarczy dac regulator wzbudzenia (jak w alternatorze) i mamy regulacje napiecia. Prąd podany w danych znamionowych jest prądem znamionowym...
ja się zgadzam z elektrikiem ładowanie w granicach od 13,6v do 14,6V a kolego woogoo111 jak alternator może ładować 12v jak akumulator na postoju czyli na zgaszonym silniku ma napięcie w granicach 12,30v co do tej corsy to radze sprawdzić ładowanie ma akumulatorze i na wyjsciu z alternatora jak na alternatorze...
Witam wszystkich. Małe żółte rączki (Japońce) wpadli na genialny pomysł aby zamontować regulator napięcia w komputerze sterującym (ECU). Opowiem historie aby przybliżyć o co mi chodzi: -Kupiłem samochód 5 lat temu pojeździłem parę miesięcy i padł alternator. Co sie okazało miałem do niego przyczepiony...
Przyłączam się do elektrita sprawdz akumulator np może mieć zwarcie na celi (zbadaj napięcie spoczynku i prąd ładowania) a obwód wzbudzenia to układ zamknięty w alternatorze i nawet bez obciążenia nie powinien spalić się chyba że obwód kontrolki ładowania daje zbyt duże obciążenia i diody wzbudzenia...