Zaslepka znikła. Ale smar samoistnie nie wylata z koła z wolnobiegiem. Sama zaślepka też nie jest hermetyczna
Nie sądzę, że ster uszkodzony. Raczej inny typ regulatora.
To przewód od alternatora. Fajna "naprawa". Ponieważ wydzielało się ciepło to "fahowiec" obwinął w izolację. Nie jest to przyczyną Twojej awarii ale koniecznie to popraw, bo jeszcze spolisz skorupe. A co pokazuje tester ? No i ciekawe jak sprawdzałeś te bezpieczniki ?
Sprawdź ile cienkich kabelków jest podłączonych do alternatora.
czyli żeby sprawdzić alternator musze podłączyć plusa pod 67 alternatora a reszte trzeba odłączyc od regulatora takie sprawdzanie rozumiem musi twać krótko żeby nic nie uszkodzić?
Wogóle sprawdziłęś żarówką 55W czy masz zasilanie na grubym przewodzie przy alternatorze........ naprawa od 3 strony prowadzona...
cześć! wymiana lub naprawa alternatora powinna załatwić Twoje problemy pozdrawiam
Poszukaj tu: www.autonarzedzia.pl Zgrzewarka akumulatorowa RZA-1
Przeciez jest dostępny nowy 280zł.
Sprawdź ciśnienie na pompie pod alternatorem. https://obrazki.elektroda.pl/6726659000_...
Napisz dlaczego nie chcesz zmienić prądnicy na alternator. Naprawa prądnicy według mnie jest nieekonomiczna. Ja ostatnio na szrocie kupiłem sprawny alternator za 30 zł.
Ostatnio wjechałam w kałużę i na chwilę zamilkł. Pasek napędu alternatora quote="majabarczyk"]ile kosztuje naprawa[/quote] Jak sam zrobisz, koszt zakupu paska i piwo na wzmocnienie! Jak zlecisz, 150 zł robocizna.
Spróbuj wymienić ten element. Alternator przeładowywał czy nie ładował?
Naprawa tego Lucasa to 30min. Sprawdaj wszystko żarówką 55W. ;)
Bardzo dobrze zdiagnozowałeś usterkę, teraz do roboty wyjęcie i naprawa.
Aku podłączony odwrotnie ?? 1. Dlaczego padły w raz "płytka diodowa" i regulator. Wybacz za OT ale samo od siebie się tak nie psuje. Szukaj pomocy w sklepach Cargo lub w działających (bodajże) na zasadzie franczyzy sklepach Bendiks. Oni najszybciej pomogą. 2. Myśle że problemem jest tutaj nie tyle nieuchwytność takich alternatorów, na rynku wtórnym....
Wszystko zależy, jaki jest to alternator. Popularnego i łatwo dostępnego, oczywiście nie warto, jeśli to poważna usterka, np. przewijanie. Jeśli to alternator nietypowy lub horrendalnie drogi, to regeneracja/naprawa jest rozsądna. Nowe, tanie alternatory, czy też ich zamienniki, to często chińska, czy inna indyjska produkcja, o jakości której trudno...
Witam mam uszkodzony alternator, gdzie go mogę naprawić na Śląsku? Pozdrawiam Artur
panowie niema co bić piany zgadzam się z kolegą jurekk55 za dużo tu jest kombinacji prawdopodonie ktoś inny wyjmuje alternator ktoś inny sprawdza na stole , Zreszta włąściciel dostał odpowiedż z zakładu gdzie był regenerowany alternator ale naprawa będzie droszsza o 100zł , ma tu zastosowanie słynne powiedzenie ,stać na konie stać na bat,
Przyczyną były uszkodzone diody w alternatorze. Naprawa gwarancyjna. Temat zakmięty.
Nieprawdopodobna historia. Jak by było aż tak duże obciążenie to by pasek paliło a nie urywało sprzęgła. Coś jest krzywo i nie w osi. A jak jesteś pewiem że ok ,to alt na stół i naprawa.
Taki urok tego altka. wymieniasz->psuje się->znowu wymieniasz. Ja zazwyczaj wymieniam cały alternator. Naprawa starcza na dłużej.
właśnie typu słabe styki w różnych miejscach Oczywiście. Jednak wymiana alternatora czy jego naprawa nie będzie miała sensu, kiedy jest brak odpowiedniego kontaktu i przede wszystkim - nie usunie się usterek.
Kto jest fachowcem? Myślę, że w szczególnych przypadkach (np. zbyt duża kasa za usługę proceduralną, sytuacja finansowa klienta, stare auto...) takie działanie znacznie obniża koszty i czas pracy nie mówiąc już o ogromnym ułatwieniu Ktoś kto jest elektromechanikiem lub elektronikiem nie ma do końca warunków technicznych aby w tak skomplikowany sposób...
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Tak, to jest alternator pięciofazowy. To uszkodzenie to standard w tych sprzętach. Twoje naprawy nic nie pomogły. Stojan nadaje się tylko do wymiany/przezwojenia. Możesz też spróbować pomierzyć stojan, czy nie ma przebić izolacji. Diody też do pomierzenia. Tylko nie multimetrem. Możliwe, że źle podłączyłeś cewki wzbudzające, jednak najprawdopodobniej...
Raczej nie zaryzykujesz naprawy jak się dowiesz ile kosztuje.P
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Panowie mam pytanie, może ktoś przerabiał ten problem. Nieświeciła kontrolka ładowania i kilka innych, alternator mitsubishi 12v90a. ME-201837. Zrobiłem pewien ,,myk,, w regulatorze napięcia do diód wzbudzenia i działa. Niewiem czy na długo, może ktoś coś wie?. Nie chciał bym aby klijent wrócił.
Gorąca klema świadczy o słabym styku między kablem a klemą , co się często w Oplach zdarza , najlepiej obciąć kabel i zarobić nową klemę .
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
Jeszcze zorientuj się dziś ile kosztuje ten typ alternatora sprawnego jako używany . I dopiero jedź do mechanika by sie nie okazało że za naprawę dasz więcej niż następny używany alternator . Wiem naprawa może nowe części ale ile pochodzi czy na pewno dłużej niż ten używany w dobrym stanie a tańszy . Weź to pod uwagę . Powodzenia .
Wystarczy wpisać naprawa ,remont alternatora
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
Alternator do naprawy
Wyobraź sobie mansky , że te jak Ty to nazywasz kombinacje robiła poważna firma w której pracowałem. Alternatory mieliśmy za dewizy (w latach 80-tych), a ich regulatory nie wytrzymywały. Musieliśmy szykać tańszych sposobów naprawy ładowania. Metodą odpowiednich przeróbek i przeliczeń, znaleźliśmy polski odpowiednik. Własną pracą i pomysłowością naprawa...
Zrób test wskaźników: https://www.youtube.com/watch?v=OnpPK8aB...
tez mam legendforda, co do diody, to czasem mi migala przy jezdzie, w granicach 2/3 tys obr. Co sie okazalo, to za pare dni szlag trafil alternator... naprawa altermatora i automatycznie skonczyly sie blyski diody. Moze jest po prostu czuly na zaklocenia z instalacji??
Witam. Jestem właścicielem, pierwszym, 9 letniej Skody Felicii. Rocznik 2000. Przez ten czas, jeździła bezproblemowo. Jednak tej zimy zaczęły się problemy. Brak napięcia, auto nie odpalało. Myślałem, że to z powodu mrozów. Ładowałem akumulator, wyjmowałem go na noce. Jednak za którymś razem nie zadziałało i auto odmówiło posłuszeństwa. Np. Odpalało...
Nie rozumiem, dlaczego uważasz, że nic im nie zrobią, skoro trzykrotnie przekroczyli odchyłkę. No bo nic nie zrobicie zwłaszcza na to. On wykonywał usługę naprawy alternatora który z ustnych zeznań klienta nie będzie eksploatowany w samochodzie a .....samodzielnie skonstruowanej prądnicy wiatrowej dlatego uznał, że nie ma ścisłej potrzeby trzymania...
Koszt nowej to 15-30 zł więc nie duży, używany alternator max 100 zł. Naprawa starego i ewentualnie nowy regulator to kilka razy więcej.
Bezpiecznik alternatora 125A na silniku , pod pokrywką . W czasie naprawy alternatora ładujemy akumulatory , no chyba , że po odłączeniu mają powyżej 25V.
Jeżeli jesteś pewny że spadek napięcia jest na alternatorze a nie na instalacji to naprawa alternatora raczej droga.P
Oddaj alternator do naprawy, nie kupuj używki bo już wiesz jak to się kończy
możesz go zamienić na inny jeśli pasuje na mocowania - każdy ładuje tak samo
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Ja za to jestem prawie pewien , że działa jak należy. Zapewne pobór prądu na jakimś tam niskim poziomie, który po dłuższym postoju dał o sobie znać dobił akumulator. Do tego spadające ładowanie przy włączonych odbiornikach 13,3 - 13,4 tym bardziej że zima idzie to stanowczo za mało. Spadki na przewodach alternator-akumulator (dla sprawdzenia porównać...
Kolego w czym to ci przeszkadza w końcu migoczą ci światłą czy dmuchawa czy zapalniczka nierównomiernie się nagrzewa?
Styk "czerwony" to styk lampki kontrolnej ładowania,masuje on lampkę,jeżeli alternator zaczyna ładowac,pojawia się tam napięcie i niejako lampka jest podpieta do dwu plusów,więc musi zgasnąc. Masz kijem w plecy odemnie-czemu do jasnej Anielki ten alternator przed naprawa nie został wyczyszczony szczotką drucianą?
Nic nie poradzisz alternator do naprawy.
Dzięki za odpowiedzi. Wymieniłem mostek i wszystko działa.
Podstawiając drugi. Jeśli kontrolka się żarzyła, to masz albo uszkodzone główne diody, albo zwarcie w uzwojeniu. Nie możesz kupić na szrocie drugiego alternatora? Jakakolwiek naprawa nie ma uzasadnienia ekonomicznego w tej chwili.
Czytałem na innym forum że alternator może mieć duży opór?
1. Pomyśl. Skoro z alternatora wychodzi z ODIZOLOWANEGO wyjścia przewód, który jest ODIZOLOWANY od reszty, to chyba nie jest to masa. Nie jest to logiczne? 2. Jeśli zwarłeś na chwilę wyjście prądowe alternatora, z masą, to w zasadzie nic nie powinno się stać, bo to bezpośrednie połączenie do plusa akumulatora. Czyli tak, jakbyś zwarł jego klemy. Chyba,...
Zacząć od wyjęcia alternatora. Następnie sprawdzenie i naprawa.
Konieczna była naprawa silniczka oraz kalibracja.
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
Alternator do naprawy. Usuwa sie przyczyny a nie skutki. Michał Kolego a co mam kupić żeby to naprawić ?Czy naprawa na pewno pomoże ? a zastosowanie jakiegoś kondensatora nie pomoże ?
Samochód "padł" dwa tygodnie temu, uszkodzony alternator - naprawa w warsztacie (ponoć spalone diody i uszkodzony regulator napięcia ) i dodatkowa diagnoza z tego warsztatu - winny akumulator, jak go nie zmienię to alternator padnie ponownie po kilku dniach :-( ??? Sprawdzam akumulator - niby ok, badam testerem mikroprocesorowym, woltomierzem widełkowym...
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Po co w ogóle w takim razie mieć alternator ?. Przecież naprawa/zakup tez kosztuje.Regulator napięcia musi byc do danego typu alternatora, tzn oprócz tego że będzie pasował mechanicznie, musi pasować także elektrycznie, można kupić zamiennik, ale są lepsze i gorsze, za to na pewno tańsze niż oryginał Bosch. Z tego co kolega pisze, to chyba najtańsze...
Sposób wygaszania kontrolki ładowania. Człowieku, masz specjalność "naprawa alternatorów", a nie wiesz jak sprawdzić najprostszy regulator? No to co Ty naprawiasz???
A w smarcie to nie ma przypadkiem komputrowego zarzadzania wszystkim? I informacja z altka nie idzie przez jakiś "procesor"? Może tu coś się schrzaniło? I tak jest, ale problem zostal rozwiązany w prosty sposób zasilanie po kluczyku przez żarówke 12V/5W do wzbudzenia alternatora tanio skutecznie bo naprawa w serwisie wymiana komputera by nas zjadla...
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
Jedz do fachowca z reklamacja. Ja w miarę możliwości stosuje oryginały i rzadko coś wróci ale naprawa jest droższa z wiadomych względów
ja się podłączę pod ten temat, bo mam podobny problem, a mianowicie mam lancera 1,6 16V ('94) i na postoju mi ucieka ok 3A, objawy prawie identyczne ja w pierwszym poście, tylko z tą różnicą, że czasem jest ok. Znajomy mówił, że być może szczotki zwierają czasem w alternatorze, drugi kazał zmienić akumulator, już sam nie wiem, wymiana/naprawa alternatora...
Jeżeli po wymianie reggulatora dalej pali sie lampka , na śrubie jest napięcie to nic innego nie pozostaje tylko wyjecie i naprawa alternatora.
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
To napraw alternator, jest to prosta naprawa . Okazało się, że jest zwarcie w pompie wspomagania A wstawiłeś bezpiecznik ktry został spalony.
To w takim razie regulator jest uszkodzony, ale ten alternator nie potrzebuje kontrolki do wzbudzania więc założyć najprostszy woltomierz bo naprawa raczej nie opłacalna.P
Witam, mam taki problem z autem - Skoda Octavia 99r. 1,8T, otóż ostatnio miałem regenerowany alternator + naprawa całego ładowania, przewody itd W tym momencie, ładowanie jest ok tzn bez obciążenia 14,5V na obciążeniu maksymalnym (światła, nadmuch, ogrzewana szyba) ok 14,2 Ale problem z prądem w aucie się nie skończył, nadal świeci się abs przy odpalaniu...
Problem poza regulatorem. I czeka cię porządna naprawa tego alternatora.
Od razu powinna zgarnąć. Pomyślałeś że może jednak ten stary regulator był dobry a problem jest głębiej? Pierścienie możesz wymienic sam jak i mostek prostowniczy i inne elementy ale jeżeli to będzie Twój pierwszy raz a widać że wiedza mała i brak doświadczenia to może wyjść drożej niż włożenie innego alternatora czy naprawa tego. Do tego nie wystarczy...
ok dzieki Ile tak w przybliżeniu moze kosztować wymiana: pierścieni(wymieniac razem z tłokami? wszystkie 4?) + wymiana uszczelniaczy na zaworach + może przy okazji UPG + wymiana rozrządu + naprawa alternatora?
Jest wiele serwisów od napraw alternatorów, ba, nawet firmy produkcyjne typu valeo, jeśli masz dojścia mogą ogarnąć ci regeneracje. Drut pewnie się gdzieś uszkodził, jedyne rozwiązanie to przewinięcie.
Wymień alternator.Naprawa tych cholernych Hitachi jest bezcelowa. Dałem sobie spokój z naprawami ich.Jak za 450 zł kupie nowy,z gwarację to wszystko tłumaczy.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Witam. Mam problem z vectra B 1.7td a sprawa wyglada tak że ładowanie raz jest a raz nie. Cały alternator był robiony (izolator śrub mostka diodowego B+,uszczelniacz,łożysko 63032RS,łożysko specjalne 140989,przezwojenie stojana,regulator) naprawa wyniosła mnie 280zł a zadowolenia nie mam, Na alternatorze mam 14.4V dla pewności dałem jeszcze 1 kabel...
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
To napięcie jest ok. Pod warunkiem, że na wolnych obrotach i przy włączeniu odbiorników dużej mocy. Czyli światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby. Jeśli jest inaczej to alternator do naprawy (wymiany) częsta przypadłość w tych samochodach i podobnych fiatach.
W czasie kiedy kończą się szczotki powstaję ogromna ilości impulsów w układzie wzbudzenia. Te impulsy mogą doprowadzić to poważnych uszkodzeń przynajmiej regulatora. Przypuszczam, że pierścienie wirnika też wyglądają marnie. A więc niestety komplety przegląd i naprawa alternatora.
Jak do tej pory nie było problemów, więc moge stwierdzić, że pomogła naprawa/wymiana alternatora.
Witam Zbyt słabe ładowanie to zazwyczaj wina zużytych szczotek alternatora lub zabrudzonego szczotkotrzymacza. Naprawa jest prosta. pozdrawiam ED11
wpierw podaj co to za auto i radio bo pewnych zakłóceń wyeliminować się nie da. W większości przypadków wystarcza naprawa alternatora i spraedzenie pod kątem przebicia przewodów świec zapłonowych.
Domowym sposobem można ciasto upiec (ktoś kiedyś napisał.....) Serwis, dobry zakład itp, itd. Naciąg taśmy, lub wymiana, naprawa alternatora itp, itd Wypadałoby cokolwiek sprawdzić, podnieść maskę silnika i organoleptycznie go...... Lub nie jechać w góry tylko nad może
W Ursusie masz alternator z MTZ Belarus 700 lub 1000w Na jakiej podstawie tak sądzisz, skoro to przeróbka z prądnicy i nie wiesz kto i co tam włożył? Ten stary alternator po naprawie przeżyje jeszcze nie jednego za 200 zł.
ładowanie i u mnie było ok tylko wymienił łożyska i szczotki,jak zaczęły się szumy to przestałem radia słuchać,po trzech miesiącach stanął alternator, po naprawie radio też zaczeło normalnie działać,alternator dawał zakłucenia na instalacje samochodu i stąd te zakłucenia w moim przypadku,może i u ciebie ten sam problem.
Ale czy to normalne ze po wyciagnieciu kluczy z stacyjki kontrolka ładowania dalej swieci ??????? Laika to szokuje bo uważa że kluczyk wyłącza wszystko, a tu zonk. Alternator do naprawy lub wymiany.
Mój znajomy twierdzi, że w alternatorze sa łożyska do wymiany... Czy to się objawia jako takie "wycie" czy też ocieranie i ma różne natężenie? Zauważyłem, że slychać to bardziej na niższych biegach, czy to rzeczywiście łożyska na alternatorze? Ja to slysze bardziej z lewej strony tam gdzie jest alternator. No i jeszcze pytanko, ile kosztuje taka naprawa...
Witam Mam jeszcze uwagę dotyczącą wymiany szczotek w dodatkowej pompie obiegu wody bo jeden z kolegów wspomniał, że złożył szczotki od odkurzacza natomiast ja ostatnio kupowałem do swojej w firmie zajmującej sie naprawa alternatorów i rozruszników itp. i sprzedawca mi powiedział, że takie szczotki się nie nadają bo są na napięcie 230V i mają zupełnie...
Sprawdz stan akumulatora. Zaluz jakis sprawny i zobacz czy bedzie sie dzialo tosamo. Jesli nadal tosamo to pozostaje wymiana lub naprawa alternatora.
Niekoniecznie choć upewnisz się co do usterki. Ten typ alternator jest trudny w naprawie jeśli nigdy tego nie robiłeś. Kup używany.
Czy odczytywałeś błędy ?? diagnostyka komputerowa i daj znać co pokazuje.
To że został zmieniony regulator to nie znaczy że jest ładowanie!!! Ile ładuje przy odpalonym silniku??? Jeżeli poniżej 13v To lipa. Alternator do naprawy! Sprawdz to ładowanie i daj znać
Witajcie moi drodzy Sorki że tak długo nie pisałem Święta i praca i takie tam i nie było czasu Powodem tego że padła elektronika był alternator Dałem do naprawy elektromechanikowi i naprawił alternator Z prawej strony z tyłu mam mieszek do wymiany i to także było powodem tego że padł alternator i rozładował się akumulator Teraz śmiga bardzo dobrze Naprawa...
Oczywiście, masz rację. Tylko gdzie w tym klekocie jest komputer silnika?
Obroty alternatora to obroty silnika x2, przy takich objawach alternator kwalifikuje się do naprawy
naprawa alternator regulator alternator naprawa naprawa dioda alternator
picasso benzyna kontrolki yamaha filtr paliwo serwis pozna wzmacniacz
Internet Wi-Fi działa tylko na jednym laptopie - rozwiązania Błąd 055 w Renault Scenic 1: Immobilizer i czujnik wału