Zrobiłem "małą" amerykankę dającą 16V i 5A napędzaną silnikiem z przekładnią planetarną z wkrętarki. Pobór prądu przez silnik to max 1A. Urządzenie ładuje akumulatory gdy jego napięcie spadnie poniżej 11,5V i wyłącza się gdy osiągnie 14V. To tyle jeżeli chodzi o sprawność. Temat zamykam.
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Pierwszy alternator kupiłem od ZGG miał 12 neodymów na wirniku.Pracował przy kilkunastut tysiącach (ponad 15000) obr./min. przez kilka lat.Jakim klejem On kleił - tego nie wiem - wtedy "Kropelka" jeszcze nie była znana.Teraz kleje są coraz gorsze, ale żaden neodym Mi się jeszcze nie odkleił, a nigdy nie frezowałem.
Witam postanowiłem że prądnice zrobię z alternatora z wklejonymi neodymami bez przewijania.W poniedziałek idę na szrot , z jakiego samochodu alternator będzie najlepszy . I czy uda się osiągnąć 500W przy 300obr/min?
Akurat w tym alternatorze neodymy przyklejał ZGG, który Mnie Nauczał.
Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Wystarczy , że ma nadmiar mocy by nie poczuć wzbudzenia alternatora - wiatr to czuje i nawet hamuje turbinę. W połowie lat 60 u.w., bardzo często widywałem na dachach chałup na wsiach, szczególnie w górach, gdzie jeszcze nie było prądu, prymitywne wiatraki napędzające prądnice...
A przezwojony neodymami alternator to podobno około 8000w rozwija może to lepsze by było rozwiązanie
Czy wicie że z kapsztana (???) ze starego video po przeróbce obwodu magnetycznego można wyciągnąć ok.10-15 W. Jeden zrobiłem na bezp. napęd, ten tylko zasila Ledy, drugi natomiast zasilany jest przekładnią 1/10 i turbina r 0,5 m. Magnes oryginalny i uzw (???) . Mam jeszcze trzeci ,ten z założenia powinien mieć 500-700 W (tyle było podczas badania laboratoryjnego...
Przecież prądnica jest liczona na określoną moc. I każde jej przeciążanie, skutkować będzie jej przegrzewaniem i usterką. A czeskie produkty nie należą do najtrwalszych. Na twoim miejscu nie zastanawiałbym się nad przeróbkami prądnicy, tylko zastąpił ją alternatorem. To najszybsza droga poprawy bilansu energetycznego.
Koło rowerowe to tylko Podstawa - Fundament. Przekładnia na pasek klinowy jest na górze 1 do 5. Alternator Przezwojony na Neodymach przy 200 obr / min daje 12 V.
SIlnik 1500 (synchronicznie) obr/min ma cztery pary biegónów a ty dałeś 11.. Alternatory mają podobną ilość. Także, żeś się napracował. Jężeli przerobisz wirnik na 4 bieguny, to zagra, jeżeli wpadniesz na pomysł przezwojenia stojana to trochę moc ci spadnie - chyba, że nadrobisz obrotami...
Magnes do przeróbki alternatora tak na poczatek http://cgi.ebay.pl/2-Neodym-Magnete-Max-...
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Poczytaj o pralkowcu - prądnicy na neodymach z silnika od frani. O altku zapomnij.
Witam! "w zasadzie to nietypowy alternator, zintegrowany z prostownikiem"- :) napisz z laski swojej kto to zbudowal Yankesi :) i co to ma robic.Z zalaczonego rysunku wynika niewiele.Pozdrawiam.Stefan. Ma robić (i robi) prąd. To trójfazowy alternator. Cewki z rdzeniami są ułożone dookoła wewnątrz obudowy, wiruje neodym. Prostownik też jest w obudowie,...
W takim razie najlepiej na sprawdzenie zastosuj elektromagnes na 12V a na koło wału dwa pierścienie od alternatora z tym ze połowę pierścienia pokryj plastikiem tak by szczotka gładko przeskakiwała, oczywiście z możliwością przestawiania w cykl. Jeżeli to jest wałek od kosiarki to i magnesy muszą być minimum 38 mm walec na 15mm grubości lub więcej,...
Witam! Zwracam się do Was z pewnym pomysłem, chciałbym abyście mi pomogli zaprojektować sterowanie silnika impulsowego ~1kW Silnik ma napędzać 1 alternator także obroty jakie mógłby mieć to coś w granicach 2000... 2500obr/min I teraz tak: Posiadam 8 magnesów neodymowych 45x20. Mam zrobiony wirnik z bakelitu o grubości 20mm o średnicy ~40cm na wałku...
Nie gniewam się, to prawda to jest dosłownie walka z wiatrakami. Bawiłem się już dawno temu alternatorami oczywiście nie było neodymów tam tylko oryginalne wzbudzenie. Przewijałem stojany, budowałem przekładnie i cóż, nic z tego nie wyszło. Co do obecnego tematu to myślałem o wklejeniu 2 magnesów na cewkę, tylko każdy o przeciwnej polaryzacji. Nie wiem...
Z tego co wiem, alternator ma sporo par biegunów, więc uzyskanie takiej prędkości wiąże się z dosyć dużą częstotliwością wyjściową falownika. Projekt odpowiedniego falownika to bojowe zadanie, bo fabrycznego to raczej nie znajdziesz. Dochodzi kwestia napięcia zasilania i granicy odwzbudzania przy dużych prędkościach, co wiąże się z odpowiednimi algorytmami...
Ostatnio męczę z kumplem alternator w jego wiatraku i sprawa wygląda tak: 1. Niezbędna jest przekładnia (w testowanym wiatraku ok 1:20) 2. Przy słabym wietrze alternator zaraz po wzbudzeniu wychamowywuje wiatrak, co powoduje odwzbudzenie alternatora, po czym wiatrak przyspiesza, znowu się wzbudza. I tak w kółko. Konieczne jest zastosowanie jakiegoś...
Robiłem ten projekt z magnesami neodymowymi. Zarzucilem
Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? NIe lepiej. Pozatym powinno to działać bo to silnik synchroniczny i to dobrze zaprojektowany. Na alliexpres są drivery bldc 120A .
1.Nawet jak dasz neodym ilość energii może być za mała, aby zasilić zapłon z kopki 2.Na wyjściu z takiej prądnicy potrzeba by zamontować regulator napięcia z ogranicznikiem maksymalnej mocy i równolegle do niego by pass na czas rozruchu
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Na początek proponuję prądnicę z silnika od pralki - tanim kosztem, najlepsze rozwiązanie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Przezwojenie jest konieczne i neodymy na wirniku.- Każdy to potrafi jak się wczyta w temacie.
zwracam się do was z zapytaniem,ponieważ rozebrałem alternator "Iskra" wyciągnąłem z niego wirnik przedstawiony na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/2271979900_1... Chciałbym uzyskać następujące informacje: -Czy wirnik alternatora na łożyskach pod którym znajduje się magnes neodymowy- "ruszy" bez twornika ? -Czy uzyskałbym taki efekt -...
Weź zwykły alternator. Potrzebuje on energii by wytworzyć stałe pole magnetyczne wirnika. Jak cewkę wirnika zastąpić neodymem to tego prądu nie będzie potrzeba i uzyskasz większą sprawność.
Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach + reluktancja to 25 kW przy pojemności 0,79 litra/1,51 kg --- Jak widzisz maszyna...
Oczywiście wykonanie przekładni to żaden problem - jasne, pod warunkiem że masz konkretny warsztat mechaniczny. Zauważ że mówimy tu o przekładni podwyższającej obroty, co stanowi (przynajmniej dla mnie) pewien problem. Jeśli znasz te strony to pewnie widziałeś to :D: http://www.scoraigwind.com/nirvana/page1... - 4000 W przy 220 obr/min. Obecnie składam...
Cześć A taki alternator od auta z odpowiednią przekładnią + śmigło 3 łopaty 1,55 m lub 6 śmigieł 1,55m? W moim pierwszym poście podałem Ci gotowe rozwiązanie "prądnica amerykanka" wystarczy abyś wpisał w google i poczytał, a bedziesz miał wyjaśnione do czego są magnesy, dlaczego to rozwiązanie jest lepsze od alternatora. Widzę jednak, że wolisz aby...
Przezwajam takie alternatory na dowolną ilość Faz.Na wirnik przyklejam Magnesy neodymowe - pracuje jak dynamo - daje volty i prądy jakie Ja chcę. http://obrazki.elektroda.net/50_12095661... Pozdrawiam
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
Niestety nie wiem jak to zmierzyć ale na pewno nie jest to prosta metoda. Nikt nie sprzedaje magnesów do robienia prądnic, więc najlepiej to pójść na szrot ( takie miejsce z rozbitymi samochodami gdzie można zdobyć części z odzysku) i wsiąść pierwszy lepszy alternator z samochodu. Bo bawienie się w robienie prądnic to gra nie warta świeczki.
Mam do was troche nietypowe pytanie i biję się z myslami... Mam tuleję stalową i musze stworzyc jak najslilniejsze pole magnetyczne w punktach 1 i 2 pokazanych na rysunkach. Czyli na sciankach tulei... Magnes 1 to neodym N38 o srednicy 65mm ( wenwetrza srednica to 40mm) grubosc 25mm http://obrazki.elektroda.net/40_12660704... 2 magnes to neodym N38...
W zmodyfikowanym alternatorze mamy jednak stałe , silne pole magnetyczne którego wartość nie zależy od energii zuzytej przez silnik na uruchomienie alternatora. Każda maszyna generująca prąd (bez względu na konstrukcję) wymaga zasilania jakąś mocą (energią) mechaniczną, z tego co piszesz to Twój tryb rozumowania zakłada iż zastosowanie magnesów neodymowych...
Alternator samochodowy jest samowzbudny - tzn. na starcie (bez prądu wzbudzenia) robi wystarczająco dużo prądu, żeby zasilić uzwojenie wzbudzenia:) Przyjrzyj się schematowi alternatora np. z Fiata 125p - tam uzwojenie wzbudzenia nie jest zasilane z akumulatora, lecz z uzwojeń alternatora, poprzez osobny zestaw diod prostowniczych. Dzięki temu przez...
A co gdyby dokleić do wirnika magnesy neodymowe np. 20x10x5 i dalej wykorzystywać uzwojenie wirnika do regulacji? Jeśli pola się zsumują da to wyższe napięcie, ale czy moc przy niższych obrotach wzrośnie? Połączył bym wtedy dwa alternatory, cewki szeregowo w trójkąt, za prostownikiem w szereg.
8 biegunów można wsypać bez krzyżowania i plątania - płynnie.Skraca się zbędną długość przewodów, miedz przybliża się maksymalnie do neodymów. Jak chcesz mieć koniecznie 8 biegunów to poszukaj pakietu blach z 24 żłobkami.Każdy pakiet ma pożądany przebieg strumienia co do ilości biegunów i siły strumienia. Ułamkowe uzwojenia powodują zakłócenia takie...
To w Polonezie występował jakiś inny, który nie miał problemu z migającą kontrolką? Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne, to jaki jest ciąg przyczynowo-skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego...
O prądnicy maluchowskiej wiem , a alternatory już wsadzałem i działa to dobrze, ale męczyły mnie te magnesy neodynowe, z wierzchu wygląd 100% oryginału. Zrobię tak, w wirnik powklejam magnesy (po wymontowaniu przewodów) i znajde dwa przewody co od cewki wychodzą i bedę kręcił, zobaczymy jaki prąd pokarze .
No pytam , durnie ,bo już zgłupiałem . Jest akumulator zasilający 6V ale przechodzi przez panel i wraca na płytkę sterującą i na szczotkach nie ma napięcia , więc rozłożyłem alternator by zobaczyć czy nie ma jakiś miniaturowych neodymów na rotorze -bo to dziś różne cuda widziałem . Albo mi już wali w dekiel . Poszukam uszkodzenia w panelu . Płytka wygląda...
Temat do zamknięcia :D Jak przeczytasz to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... - to bedziesz wiedział wszystko. Gotowe kupisz w firmie Komel Samodzielnie możesz: Wykorzystać silnik klatkowy (bazpośrednio, lub klejąc na rotorze neodym i przewijając) - sporo opisów w linku wyżej (80 stron czytania na dzień dzisiejszy :D) Zbudować własnoręcznie...
... alternator samochodowy ... Z tym, że alternator jest obcowzbudny i aby zaczął dawać prąd - potrzebuje prądu, więc musi być akumulator. Ponadto moc alternatora - aby ją wykorzystać - "prosi się" o wiatrak o średnicy parę metrów. Można przerobić alternator na samowzbudny (wyrzucić uzwojenie z wirnika, wstawić neodymy), ale wtedy jego regler nie będzie...
1.tylko w jedna 2.na wirniku zainstalować magnesy stałe Dodano po 1 z alternatorem to dosc uciążliwe rozwiązanie potrzebujesz dużego wiatraka i jest drogie 1. Bzdura. 2. Bardzo trudne. 3. z Magnesami trwałymi (neodymowymi) mniej nawet 400-500 rpm. Do Pytającego : Co to za Radiostacja, która ma takie zapotrzebowanie mocy? UKF nadajnik broadcastingowy...
W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
Drodzy. interesuje mnie w jaki sposób zrobić silnik elektryczny, alternator, czy prądnicę. Chodzi mi dokładnie o uzwojenia. W jaki sposób liczyć długość, przekrój drutu czy ilość zwoi jaka będzie potrzebna do uzyskania danej mocy. Oczywiście jeszcze jest temat magnesów, czy elektromagnesów. Jak się też sprawdzają magnesy neodymowe?
Mam coś podobnego 2m i altek przerobiony na neodymach,przekładnia 5:1. Rzadkością jest zwyżka mocy,która idzie na grzałkę(ładuję 2x 100Ah,oczywiście warunki wiatrowe mam delikatnie mówiąc słabe,by nie powiedzieć żadne). Może u ciebie w Krakogrodzie smok duje chytrzy. Życzę duużo wiatru.
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
Jeśli chcesz zrobić amerykankę - możesz liczyć na pomoc. Warto się jednak zastanowić nad alternatorem - większe obciążenie na wstępie (przekładnia) i możliwość regulacji napięcia, no i właściwie gotowe rozwiązanie. Z alternatorem miałem "przyjemność" zamiast cewki wzbudzenia dałem trzy słupki po trzy neodymy 20x10 N42 [30mm] ale pewien palant przy...
Dokładnie tak jak napisał imiela. Samowzbudzanie się alternatora wynika z istnienia magnetyzmu szczątkowego rdzenia wirnika. Swoją droga możnaby alternatorowi trochę pomóc przyklejając do wirnika małe magnesy neodymowe, ale tu pojawia się problem ich doboru - bo jeśli chcemy zachować regulator napięcia to może się okazać że przy bardzo wysokich obrotach...
Witam, na pospolitym portalu jest wiele ofert dostępnych magnesów zatrzęsienie wymiarów oraz cen.Przymierzając się do budowy amerykanki zastanawiam się czy można by było dać zamiast jednego magnesu podłużnego kilka mniejszych np : zamiast 40X10X10 dać 4 sztuki 10X10X10.Czy duże byłyby różnice w mocy alternatora?bo patrząc w kieszeń znaczne.Było kilka...
Alternator to mało wydajne źródło energii . Najlepsza jest prądnica na magnesy neodymowe.Alternator wymaga dość wysokich obrotow 800obr./min. Wymaga przekładni .Jeszce raz odsyłam do strony kturej adres podałem w poście wcześniejszym.
Skoro przy prędkości poniżej 3 tys. obr./min daje 180 V prądu zmiennego - to ile będzie przy 10000 obr./min - 540 V? ;-) Chciałbym uzyskać z niego 12 V. Kiedy kręciłem go wiertarką i podpiąłem do drugiego takiego samego silnika - to tamten się wzbudzał i także się kręcił - wolno - ale pracował. Po podpięciu żarówki 12 V nie mogłem przekroczyć - myślę...
Docelowo i tak zakładam, że będzie alternator.Mam jednak wykonany cały szkielet, dorobiony rozrusznik pod ten konkretny "iskrownik" więc przewinę cewki i przetestuje to. Rozważam włożyć w magneto magnesy neodymowe, bo tam nie są one umieszczone symetrycznie, do dwóch zapłonowych cewek jest jeden dłuższy magnes. Mam 3 takie silniki więc na kolejnym zainstaluje...
Witam. Niewiedziałem w jakim dziale opisać problem więc pisze tu jeśli to zły dział proszę o przeniesienie. Mój problem polega na zamontowaniu obrotomierza. Potrzebuję zamontować obrotomierz w silniku diesla, który nie posiada alternatora. Obrotomierze (zegarowe) dostępne na allegro są montowane w silnikach diesla ale do działania potrzebują wyjścia...
W dynamie jest duża przekładnia, w tym tkwi problem. W dynamie przekładnia? Pierwsze słyszę :) Chyba nigdy w życiu dynama rowerowego nie rozbierałeś. 1) nie chcę doprowadzać dodatkowych kabli wzbudzenia i/lub sterowania do oddalonego wiatraka W dzisiejszych czasach do wzbudzenia byle jakiego alternatora(samochodowego) wystarczy jedynie napięcie +12...
. stojan ...hmmm... może pierścienie z uzwojeniem, Stojan to raczej pakiet magnesów neodymowych z odpowiednimi nabiegunnikami. a "rotor"; /wiem że się nie kręci/ stos płytek neodymowych ? Na wzór silników liniowych, a więc w postaci jakby rozwiniętego stojana silnika klatkowego, czyli pożłobkowanego pakietu blach. A jeśli ma to być model to rdzeń z...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Sprawdzał ktoś może jaka jest różnica w prędkości wiatru w tym samym czasie między obszarem kilkanaście metrów przed budynkiem od strony nawietrznej a nad kalenicą dachu dwuspadowego gdy wiatr wieje mniej więcej prostopadle do kalenicy? Mierzyłem coś podobnego; kompresowanie się wiatru między budynkami. Okazuje się że wiatr przyśpiesza nawet dwukrotnie....
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
Obejrzałem pierwszy filmik, bardzo mi się spodobał sposób odpalania wysokoobrotowego alternatora przewodem-sznurkiem jak w jakiejś kosie spalinowej. A w drugim gość opowiada jak z niego wyciąga 10kW i napięcie 230V, twierdzi że zawdzięcza to tajemniczej sile magnesów neodymowych. Ogólnie widać wielkie napracowanie autora, opowiada że jak będzie 50 milionów...
Alternator przewoltowany na 24 V nie uszkodzi się, najpierw zniszczy odbiorniki na 12 V i nic mu nie będzie. Alternator na moim maszcie miał do 100 V i nic mu się nie działo - tylko wirnik miał neodymowy i był bez regulatora. Regulator w alternatorze utrzymuje natężenie uzwojenia wirnika w zakresie do 2 A zależnie od napięcia w obwodzie - wystarczy...
To coś jest własnie na magnesach neodymowych ale zwiekszenie par biegunów to juz trudniejsza sprawa trzebaby dokładny wzór nawiniecia tego alternatorka bo to nie taka prosta sprawa
Teraz coraz wiecej alternatorów jest i bedzie budowanych z magnesami trwałymi ze wzgledu na nowe technoclogie produkcji magnesów(neodymowe). Typowy stabilizator napięcia nie nadaje się. Może być układ zewnetrzny, ale by wykonywał funkcje regulatora , które sa szersze niz stabilizatora. Wiem że są produkowane gotowe regulatory, tylko nie wiem przez kogo...
By to był pełnoprawny silnik BLDC trzeba jeszcze wytoczyć nowy wirnik i zamontować magnesy neodymowe na nim. Im wyższe napięcie tym większy prąd i tym większe straty I=U/R. Zwiększając napięcie zwiększasz też pobierany prąd, zasilając alternator 6x wyższym napięciem spodziewaj się też 6x większego prądu. Posiadasz posiadasz źródło energii które da blisko...
Witam entuzjastów roweru z silnikiem! :D Buduję właśnie hybrydę elektryczno/spalinową for my Research & Development :) http://obrazki.elektroda.pl/9320916700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2635543800_1... Napęd będzie przeniesiony na tylną piastę 3-biegową poprzez gwintowaną dwustronnie piastę z zębatkami na gwint....
Witajcie, mam alternator samowzbudny z magnesami neodymowymi zatopionymi w wirniku, produkcji MADE IN CCCR . Obroty wzbudzenia żedu 1250/s,mam pytanie jak go przerobić na wolniejsze obroty. Czekam na odpowiedż , z góry dziękuję, i pozdrawiam
Witam.Do żadnych urzędów na razie nie musisz chodzić.Ludzie budują różne wynalazki i dopóki nie znajdzie się jakiś życzliwy-nieżyczliwy to trzeba korzystać ile się da.W Kanadzie,Stanach,na Alasce i innych różnych miejscach na świecie ludzie budują alternatory,gdzie wzbudzenie jest na magnesach neodymowych.Jest to dosłownie temat rzeka.Żeby go poznać...
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji https://obrazki.elektroda.pl/8402138300_... Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2...
Cena Magnata i CarPower będzie podobna, a Carpower zagra głośniej. Pamiętajcie o kilkurzeczach: - moc wzmacniaczy samochodowych jest podawana dla 14,4V (alternator samochodu). wy macie do dyspozycji 11 do 13V. - wzmacniacze samochodowe z założenia mają pracować z głośnikami 4Ω, także w mostku Magnat jest za słaby. To jest plener, a nie ciasna puszka...
Jeśli masz problemy z alternatorem to wiedz, że każdy silnik może być prądnicą (z mniejszą lub większą sprawnością), co do zacierania się rozrusznika to możesz spróbować jakiegoś bezszczotkowca (na neodymach) będzie chodził do śmierci łożyska. Nie wiem czy skokowy z magnesami lub reluktancyjny się sprawdzi bo one mają dość duże momenty zaczepowe. Czytałem...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Zgodzę się z kolegą, tylko chyba troszkę się nie zrozumieliśmy, pewnie ja źle wytłumaczyłem za co przepraszam z góry, chodzi mi nie o obciążenie alternatora by uzyskać ową moc, lecz o dołożenie modułu, np: silnik elektryczny 230V przerobiony na prądnice 230V gdzie na wirniku miał by magnesy neodymowe, i tu dokładniej temat rozwinę by coś takiego skonstruować...
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
Można przewinąć alternator, ale przy tak małych obrotach będziesz miał bardzo małą moc. Musisz proporcjonalnie do mniejszej ilości obrotów zwiekszyć ilość zwoi w żłobku i zmniejszyć przekrój drutu. Sposób łączenia cewek może pozostać bez zmian. Wirnik należy rozebrać i w miejsce uzwojeń dopasować jakiś neodymowy magnes pierścieniowy, lub dorobić nowy...
Ja kiedyś myślałem o zrobieniu takiego silnika, i wg mnie: 1. Sterowanie typu generator i mostek H jak już pisałem nie ma sensu, kręcić się będzie, ale mocy z tego nie uzyskamy. 2.Można pomyśleć o sterowaniu bezczujnikowym, ale najprościej, amatorsko możnaby zrobić tak: tarcza z ząbkami i trzy (lub nawet sześć) transoptory szczelinowe - nie potrzeba...
A może zaadaptować wirnik z alternatora. Rozmontować wirnik i zamiast elektromagnesu dopasować magnes z głośnika. Pozdrawiam. Roboty o wiele więcej , a skutek odwrotny.Nie pasuje wymiar, kierunek namagnesowania, siła magnetyczna ferrytowego manesu jest 10x mniejsza od neodymowego, powiększy się droga ze żródła, rozdrobni się na kilka kierunków.Zero...
Kupie Magnesy neodymowe, docelowo potrzebuje 24 sztuk, minimum 0,5 cm grubości, mogą być używane, z drobnymi odpęknięciami itp. Może ktoś wydał sporo pieniędzy na magnesy próbując stworzyć silnik magnetyczny, alternator lub cokolwiek. A projekt się nie powiódł i zostały mu magnesy. Chętnie odkupie. Propozycje proszę kierowac priv.
witam, bardziej elegancki byłby rozruch za pomocą alternatora, tylko musiał byś prostownik i regulator wzbudzenia zastąpić falownikiem a wzbudnice zasilić obco :) prędkość obrotową alternatora mogłeś odczytać z fft napięcia fazowego ;) (jak się nie ma kasy na zabawki to trzeba kombinować) bardzo mnie interesuje sprawność takiej zabawki, cały czas zastanawiam...
Witam. Podłączenia alternatora szukaj w schematach samochodowych. Najprawdopodobniej te oznaczenia to: B+ plus akumulatora W minus akumulatora IG+ plus ze stacyjki L żarówka D+ plus ze stacyjki. Robiłem taki (może nieco bardziej rozbudowany) projekt oparty na superkondensatorach. http://obrazki.elektroda.pl/5283863700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2301712600_1...
Witam! Dziękuję wszystkim za udzielone mi chociaż mało pocieszające dla mnie informacje,ale mimo wszystko to chyba jednak tak szybko się nie poddam i spróbuję jeszcze trochę podoświadczać?Pamiętam,że oprócz portalu ELEKTRODA.pl był jeszcze portal FELEKTR.KATALOGI.pl,który właśnie szczególnie był poświęcony tematyce pozyskiwania energii elektrycznej...
piszac o powierzchni stojana mialem na mysli ta walcowa przestrzen wewnatrz stojana na ktora oddzialywuja sily magnetyczne i chyba zgodzisz sie ze to te sily poruszaja wirnik wiec tak na logike podobne sily trzeba przeniesc poza wirnik a przy podobnych parametrach magnesow zapewne i pola powierzchni musza byc podobne (pamietaj ze moc przyciagania magnesu...
Ja myślałem o uzbrojeniu alternatora zamiast uzwojenia wzbudzenia neodymowym toroidem. Praca oczywiście jako silniko-prądnica.
A nie łatwiej byłoby znaleść jakiś stary alternator i go przewinąć, wywalić układ prostujący, podać wzbudzenie, napedzić i jest oki. Potrzebna jest tylko jeszcze stała prędkość obrotowa do utrzymania częstotliwości. Łatwiej ci bedzie przewinąć stojan niz kombinować z magnesami neodymowymi.
Można spotkać silniki, w których liczba cewek jest równa liczbie par biegunów ale zwykle jest to całkiem inna liczba. Stąd pytanie, jest jakaś zależność między krotnością uzwojeń a liczbą par biegunów magnetycznych? Myślę nad wymianą wirnika alternatora na magnesy stałe aby nie tracić energii akumulatorów na wzbudzenie. Z drugiej strony teraz łatwo...
Nie jest aż tak źle. Twoja prądnica jaka kolwiek będzie musi mieć magnesy neodymowe. Masz tam dosyć sporo wody. A woda to nie wiaterek. Ma sporą siłę. Jak dobrze wykonasz to wszystko,to ze 100watów powinno być. Więcej nie chce mi się tu pisać. Chyba że na PW.
Gdyby zastosować coś co ma większą sprawność przetwarzania energii niż ta prądnica To jedno, a drugie to przełożenie napędu. Sam sie nad czymś takim zastanawiam, np nieznaczna modyfikacja rowerka magnetycznego. W twoim wypadku to zastosowałbym jakiś nieduży alternator i przekładnie zębatą rzędu 1:40,np motoreduktor. Ale jak się bawić to na złomie poszukać...
A nadwyżkę mocy może spożytkuję na jakąś mini chłodziarkę do napojów na ogniwie peltiera. Tu potrzebne z 50 W przez godzinkę:) . No właśnie dlaczego nie budują kilku watowe dynama. Bo większe nie potrzebne . Czy jednak da radę wykonać o mocy min. 50-100W? Może neodymy przy obręczy a ruchome uzwojenie przy ramie? Np. przy zjeździe czy hamowaniu uzwojenie...
Kolego jestem praktykiem na najlepszych akumulatorach kwasowych warzących 14 kg rower elektryczny przejezdzał 24 km max na akmulatorze litowo jonowym 44 km a akumulator waży jakieś 4,5 kg Dziwi cię to? Li-iony mają większą gęstość energetyczną więc i rower dłużej jedzie na aku podobnych rozmiarów. kosztuje mniej niż kwasowy. Łoj to żeś pojechał. Akumulatory...
wykorzystaj magnesy neodymowe z uszkodzonych dysków trawdych od laptopa - są małe i płaskie ale silne, duuuużo silniejsze od takich dziadoskich szarych Dysku nie mam. Znalazłem na allegro neodymowe 10x20x4. Powinny być ok. Wkleję je na żywicy albo kleju modelarskim. Czy magnes można szlifować? Dodano po 2 Hmmm. Oby Ci, cierpliwości starczyło. Spoko......
Hmmm,wsk 175 ma alternator fabryczny (dlatego ma diody prostownicze).... zdaje sie orginalnie 70W.Z tak małego altka nawet po przewinieciu nie uzyskasz wiele więcej. Nie ma nawet jak odprowadzac ciepła z tak małego korpusu. Na jakims forum paralotniarzy ktos opisywał jak przerobił alternator wklejając magnesy neodymowe w wirnik. Jak masz tyle odbiorników...
Rozwiazanie z silnikiem krokowym jest fajne tyle, ze strasznie drogie , oczywiscie zabawkowa turbinka pojdzie na malym silniczku napedzanym savoniusem z rury fi 200mm ale aby naladowac akumulator i to bezobslugowo zdecydowanie taniej bedzie zastsowac alternator napedzany savoniusem ale z beczki fi400-500 x 1m , sa alternatory samowzdudne z magnesami...
Witam. Mam taki problem. Mam lodówkę w przyczepie kempingowej, ale zwykłą na 230V. Potrzebuję ją zasilać z 12V zamiast 230.pomyślałem, żeby rozciąć sprężarkę na 230v, przewinąć silnik na 3 uzwojenia i połączyć w gwiazdę, a na wirnik nakleić magnesy neodymowe i zasilać z sterownika do silników modelarskich bezszczotkowych. Jedyne co mnie interesuje to...
Witaj jesli masz alternator 14 v to mozna uzyc 12v zasilania zreszta to jest bez wiekszego znaczenia gdyz dobierajac szerokosc impulsu mozna podac "kazde" napiecie moze to dobry pomysl te 24v i krotszy impuls - mniejsze prady z akumulatora , co do optycznych rozwiazan sa jak najbardziej ok tyle ze strasznie wrazliwe na zanieczyszczenia a ich w rowerze...
Coraz więcej danych i coraz większy mętlik w głowie. W moim domu zastosowałem podziemny kanał do wstępnego podgrzewania powietrza zimą , wdmuchiwanego do budynku w sposób wymuszony (dmuchawa 60 W ) i jednocześnie chłodzenia tego powietrza latem. Pompę ciepła o mocy elektrycznej ok. 1200 W z wymiennikiem gruntowym. Konstrukcja i rozwiązania wyłącznie...
Można przerobić wirnik alternatora, usuwając uzwojenie i dając magnesy neodymowe. Co do obrotów potrzebnych do uzyskania odpowiedniego napiecia to już kwestia przezwojenia wirnika. Dodano po 1 Oczywiscie przezwojenia stojana.
Witam. Podobny projekt już powstał i działa. właśnie na mimośrodzie. Współpracuje z regulatorem/prostownikiem od współczesnego japońca ( regulator stratny min. 5cio pinowy). Alternator pracuje w trudnych warunkach bo umieszczony w bloku silnika pod pokrywą zaraz za cylindrem ( junak ). Do tej pory podobno przejechane 10 kkm i wszystko gra. Ładuje, nie...
Przy założeniu kol.Narek 1,żeby wiatrak był cichy łatwy tani i jak najbardziej sprawny, myślę że należało by zrezygnować z przekładni, -teoretycy twierdzą że sens stosowania jej jest przy mocy powyżej 3kW.(zbyt mocno obniżają sprawność przy małych mocach) Pozostając przy pomyśle koła o śred. 1m obłożył bym je magnesami neodymowymi ,trochę by ich było...
Tak jak koledzy wyżej piszą. Nie chce sie wzbudzić na zasilaniu przez kontrolkę + magnetyzm szczątkowy i tyle.. Winna byćmoże szczelina wirnik stojan, może rgulator wybredny.. Można: - namagnesować wirnik, ale to "miękka" stal, na dłuższą metę nieskuteczne - wkleić mały magnesik neodymowy w wirnik ;) - równolegle do żarówki od ładowania dać drugą (niewidoczną)...
wirnik alternator neodym neodym licznik głośnik neodym
toshiba power saver tłumik rezystorowy wharfedale titan
zasilacz viper22a zasilacz viper22a
Podłączenie Seata do komputera: OBD-II, VCDS, OBDeleven Wymiana żarówek ogrzewania w Mercedes Sprinter 2000-2006