Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Ostatnio męczę z kumplem alternator w jego wiatraku i sprawa wygląda tak: 1. Niezbędna jest przekładnia (w testowanym wiatraku ok 1:20) 2. Przy słabym wietrze alternator zaraz po wzbudzeniu wychamowywuje wiatrak, co powoduje odwzbudzenie alternatora, po czym wiatrak przyspiesza, znowu się wzbudza. I tak w kółko. Konieczne jest zastosowanie jakiegoś...
Witam. Wykonałem w mieszkaniu
Hmmm,wsk 175 ma alternator fabryczny (dlatego ma diody prostownicze).... zdaje sie orginalnie 70W.Z tak małego altka nawet po przewinieciu nie uzyskasz wiele więcej. Nie ma nawet jak odprowadzac ciepła z tak małego korpusu. Na jakims forum paralotniarzy ktos opisywał jak przerobił alternator wklejając magnesy neodymowe w wirnik. Jak masz tyle odbiorników...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
Nie jest aż tak źle. Twoja prądnica jaka kolwiek będzie musi mieć magnesy neodymowe. Masz tam dosyć sporo wody. A woda to nie wiaterek. Ma sporą siłę. Jak dobrze wykonasz to wszystko,to ze 100watów powinno być. Więcej nie chce mi się tu pisać. Chyba że na PW.
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Docelowo i tak zakładam, że będzie alternator.Mam jednak wykonany cały szkielet, dorobiony rozrusznik pod ten konkretny "iskrownik" więc przewinę cewki i przetestuje to. Rozważam włożyć w magneto magnesy neodymowe, bo tam nie są one umieszczone symetrycznie, do dwóch zapłonowych cewek jest jeden dłuższy magnes. Mam 3 takie silniki więc na kolejnym zainstaluje...
Alternator z magnesami neodymowymi i z prostownikiem trójfazowym bardzo dobrze ładuje akumulator i nie trzeba żadnego regulatora.Wystarczy mieć nadzór nad napięciem akumulatora 10-15V i ciągle trzymać go na głodzie.Można wstawić akumulator z większą pojemnością i wtedy nadzór nie jest tak częsty.Zamiast alternatora można zrobić prądnicę synchroniczną...
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
By to był pełnoprawny silnik BLDC trzeba jeszcze wytoczyć nowy wirnik i zamontować magnesy neodymowe na nim. Im wyższe napięcie tym większy prąd i tym większe straty I=U/R. Zwiększając napięcie zwiększasz też pobierany prąd, zasilając alternator 6x wyższym napięciem spodziewaj się też 6x większego prądu. Posiadasz posiadasz źródło energii które da blisko...
W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
A Alternator ze zlomnicy to tez jakies wyjscie w kierunku PM. Dają za darmo alternatory na złomnicach? Poproszę pięć sztuk. Hmm a dzie ktos tu pisal ze sa za darmo?? Dodano po 2 Jak oni to robią na tych filmikach że im to działa? Zrobiłem alternator od ciężarówki jak na filmie z magnesami neodymowymi. Wsadziłem 350zl i mi na obrotach z wiertarki dawał...
Oczywiście wykonanie przekładni to żaden problem - jasne, pod warunkiem że masz konkretny warsztat mechaniczny. Zauważ że mówimy tu o przekładni podwyższającej obroty, co stanowi (przynajmniej dla mnie) pewien problem. Jeśli znasz te strony to pewnie widziałeś to :D: - 4000 W przy 220 obr/min. Obecnie składam trochę mniejsze PMG (identyczna budowa)...
Dokładnie tak jak napisał imiela. Samowzbudzanie się alternatora wynika z istnienia magnetyzmu szczątkowego rdzenia wirnika. Swoją droga możnaby alternatorowi trochę pomóc przyklejając do wirnika małe magnesy neodymowe, ale tu pojawia się problem ich doboru - bo jeśli chcemy zachować regulator napięcia to może się okazać że przy bardzo wysokich obrotach...
Zgodzę się z kolegą, tylko chyba troszkę się nie zrozumieliśmy, pewnie ja źle wytłumaczyłem za co przepraszam z góry, chodzi mi nie o obciążenie alternatora by uzyskać ową moc, lecz o dołożenie modułu, np: silnik elektryczny 230V przerobiony na prądnice 230V gdzie na wirniku miał by magnesy neodymowe, i tu dokładniej temat rozwinę by coś takiego skonstruować...
Kupie Magnesy neodymowe, docelowo potrzebuje 24 sztuk, minimum 0,5 cm grubości, mogą być używane, z drobnymi odpęknięciami itp. Może ktoś wydał sporo pieniędzy na magnesy próbując stworzyć silnik magnetyczny, alternator lub cokolwiek. A projekt się nie powiódł i zostały mu magnesy. Chętnie odkupie. Propozycje proszę kierowac priv.
Witam. Podobny projekt już powstał i działa. właśnie na mimośrodzie. Współpracuje z regulatorem/prostownikiem od współczesnego japońca ( regulator stratny min. 5cio pinowy). Alternator pracuje w trudnych warunkach bo umieszczony w bloku silnika pod pokrywą zaraz za cylindrem ( junak ). Do tej pory podobno przejechane 10 kkm i wszystko gra. Ładuje, nie...
Kolego jestem praktykiem na najlepszych akumulatorach kwasowych warzących 14 kg rower elektryczny przejezdzał 24 km max na akmulatorze litowo jonowym 44 km a akumulator waży jakieś 4,5 kg Dziwi cię to? Li-iony mają większą gęstość energetyczną więc i rower dłużej jedzie na aku podobnych rozmiarów. kosztuje mniej niż kwasowy. Łoj to żeś pojechał. Akumulatory...
No pytam , durnie ,bo już zgłupiałem . Jest akumulator zasilający 6V ale przechodzi przez panel i wraca na płytkę sterującą i na szczotkach nie ma napięcia , więc rozłożyłem alternator by zobaczyć czy nie ma jakiś miniaturowych neodymów na rotorze -bo to dziś różne cuda widziałem . Albo mi już wali w dekiel . Poszukam uszkodzenia w panelu . Płytka wygląda...
Miałem alternator 24 V z Jelcza - Zauważyłem wzbudzenie z magnetyzmu szczątkowego - też hamował - wyrzuciłem regulator - zrobił się jak dynamo.Miał ponad 60 V po trójfazowym prostowniku. Jak zmieniłem wirnik na neodymowy to osiągał ponad 150 V i mocy turbiny starczało na 1.5 kW.(tylko 10 A) mogło być więcej ale nie było czym kręcić.12 V osiągał przy...
Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach + reluktancja to 25 kW przy pojemności 0,79 litra/1,51 kg --- Jak widzisz maszyna...
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2 mm: Docelowo alternator ma być napędzany turbiną wiatrową Helical...
Witam szanowne grono. To mój pierwszy post. Czy to zakręci się?: Wyjmujemy wirnik z samochodowego alternatora, odwijamy uzwojenia, rozsuwamy połówki (chyba ciężko tego dokonać) i umieszczamy jeden pierścień magnesu neodymowego wewnątrz wirnika (w osi). Moim zdaniem bieguny boczne magnesu "rozejdą się" zgodnie z kształtem zębów wirnika. Jeżeli stojan...
Teraz coraz wiecej alternatorów jest i bedzie budowanych z magnesami trwałymi ze wzgledu na nowe technoclogie produkcji magnesów(neodymowe). Typowy stabilizator napięcia nie nadaje się. Może być układ zewnetrzny, ale by wykonywał funkcje regulatora , które sa szersze niz stabilizatora. Wiem że są produkowane gotowe regulatory, tylko nie wiem przez kogo...
Ale te pazurki powodują sinusoidalny rozkład indukcji i dlatedo one mają sinusoidalny kształt i DLATEGO alternatory mają taką a nie inną sprawność, pomniewszy że pracują w nasyceniu. Proponuje rozebrać wirnik i zamiast cewki wzbudzenia włożyć magnesy z głośników może jak zdobędziesz neodymowe. Nie można od tak sobie zmieniać parametrów uzwojenia, przez...
Witaj jesli masz alternator 14 v to mozna uzyc 12v zasilania zreszta to jest bez wiekszego znaczenia gdyz dobierajac szerokosc impulsu mozna podac "kazde" napiecie moze to dobry pomysl te 24v i krotszy impuls - mniejsze prady z akumulatora , co do optycznych rozwiazan sa jak najbardziej ok tyle ze strasznie wrazliwe na zanieczyszczenia a ich w rowerze...
Wirnik to magnes neodymowy - jest to opisane w Z diodami Schottky, jak jeszcze wybierzesz typ o małym napięciu przewodzenia, uzyskasz ponad 1W. A przy szybkich obrotach - 6000obr/min - powinieneś dostać napięcie 24V (szczytowe), i wtedy już nie będzie miało wielkiego znaczenia, jakie diody - 50W powinieneś wyciągnąć i na zwykłych. Przypuszczam, że moc...
Ja kiedyś myślałem o zrobieniu takiego silnika, i wg mnie: 1. Sterowanie typu generator i mostek H jak już pisałem nie ma sensu, kręcić się będzie, ale mocy z tego nie uzyskamy. 2.Można pomyśleć o sterowaniu bezczujnikowym, ale najprościej, amatorsko możnaby zrobić tak: tarcza z ząbkami i trzy (lub nawet sześć) transoptory szczelinowe - nie potrzeba...
Tak jak koledzy wyżej piszą. Nie chce sie wzbudzić na zasilaniu przez kontrolkę + magnetyzm szczątkowy i tyle.. Winna byćmoże szczelina wirnik stojan, może rgulator wybredny.. Można: - namagnesować wirnik, ale to "miękka" stal, na dłuższą metę nieskuteczne - wkleić mały magnesik neodymowy w wirnik ;) - równolegle do żarówki od ładowania dać drugą (niewidoczną)...
Przezwajam takie alternatory na dowolną ilość Faz.Na wirnik przyklejam Magnesy neodymowe - pracuje jak dynamo - daje volty i prądy jakie Ja chcę. Pozdrawiam
Witajcie, mam alternator samowzbudny z magnesami neodymowymi zatopionymi w wirniku, produkcji MADE IN CCCR . Obroty wzbudzenia żedu 1250/s,mam pytanie jak go przerobić na wolniejsze obroty. Czekam na odpowiedż , z góry dziękuję, i pozdrawiam
Alternator to mało wydajne źródło energii . Najlepsza jest prądnica na magnesy neodymowe.Alternator wymaga dość wysokich obrotow 800obr./min. Wymaga przekładni .Jeszce raz odsyłam do strony kturej adres podałem w poście wcześniejszym.
Rozwiazanie z silnikiem krokowym jest fajne tyle, ze strasznie drogie , oczywiscie zabawkowa turbinka pojdzie na malym silniczku napedzanym savoniusem z rury fi 200mm ale aby naladowac akumulator i to bezobslugowo zdecydowanie taniej bedzie zastsowac alternator napedzany savoniusem ale z beczki fi400-500 x 1m , sa alternatory samowzdudne z magnesami...
Wydaje mi się, że to twoje cudo pracuje zanurzone w oleju. Źle-olej dochodzi do pierścienia i tworzy się film olejowy i szczotka traci kontakt. z całym szacunkiem ale ja nie o tym, jak już powiedziałem pod względem czysto technicznym rozwiązanie jest prawidłowe i fakt pracuje w oleju, ale wg mojej wiedzy nie ma to znaczenia, a jeżeli chodzi o pierścienie...
Niestety nie wiem jak to zmierzyć ale na pewno nie jest to prosta metoda. Nikt nie sprzedaje magnesów do robienia prądnic, więc najlepiej to pójść na szrot ( takie miejsce z rozbitymi samochodami gdzie można zdobyć części z odzysku) i wsiąść pierwszy lepszy alternator z samochodu. Bo bawienie się w robienie prądnic to gra nie warta świeczki.
Witam, na pospolitym portalu jest wiele ofert dostępnych magnesów zatrzęsienie wymiarów oraz cen.Przymierzając się do budowy amerykanki zastanawiam się czy można by było dać zamiast jednego magnesu podłużnego kilka mniejszych np : zamiast 40X10X10 dać 4 sztuki 10X10X10.Czy duże byłyby różnice w mocy alternatora?bo patrząc w kieszeń znaczne.Było kilka...
8 biegunów można wsypać bez krzyżowania i plątania - płynnie.Skraca się zbędną długość przewodów, miedz przybliża się maksymalnie do neodymów. Jak chcesz mieć koniecznie 8 biegunów to poszukaj pakietu blach z 24 żłobkami.Każdy pakiet ma pożądany przebieg strumienia co do ilości biegunów i siły strumienia. Ułamkowe uzwojenia powodują zakłócenia takie...
. stojan ...hmmm... może pierścienie z uzwojeniem, Stojan to raczej pakiet magnesów neodymowych z odpowiednimi nabiegunnikami. a "rotor"; /wiem że się nie kręci/ stos płytek neodymowych ? Na wzór silników liniowych, a więc w postaci jakby rozwiniętego stojana silnika klatkowego, czyli pożłobkowanego pakietu blach. A jeśli ma to być model to rdzeń z...
Prądnica , generator z alternatora - Po tym jak musimy wyrzucić szczotko-trzymacz, ślizgi i elektromagnes z wirnika to otrzymujemy to samo co stojan od silnika indukcyjnego z pralki. Stojan od pralki jest przeciętnie 4 x większy , pożyteczniejszy - ma większą średnicę pod wirnik, większą pojemność na miedź w żłobkach. Mamy jeszcze prawie gotowy wirnik...
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
Poczytaj o pralkowcu - prądnicy na neodymach z silnika od frani. O altku zapomnij.
W zmodyfikowanym alternatorze mamy jednak stałe , silne pole magnetyczne którego wartość nie zależy od energii zuzytej przez silnik na uruchomienie alternatora. Każda maszyna generująca prąd (bez względu na konstrukcję) wymaga zasilania jakąś mocą (energią) mechaniczną, z tego co piszesz to Twój tryb rozumowania zakłada iż zastosowanie magnesów neodymowych...
Drodzy. interesuje mnie w jaki sposób zrobić silnik elektryczny, alternator, czy prądnicę. Chodzi mi dokładnie o uzwojenia. W jaki sposób liczyć długość, przekrój drutu czy ilość zwoi jaka będzie potrzebna do uzyskania danej mocy. Oczywiście jeszcze jest temat magnesów, czy elektromagnesów. Jak się też sprawdzają magnesy neodymowe?
SIlnik 1500 (synchronicznie) obr/min ma cztery pary biegónów a ty dałeś 11.. Alternatory mają podobną ilość. Także, żeś się napracował. Jężeli przerobisz wirnik na 4 bieguny, to zagra, jeżeli wpadniesz na pomysł przezwojenia stojana to trochę moc ci spadnie - chyba, że nadrobisz obrotami...
zwracam się do was z zapytaniem,ponieważ rozebrałem alternator "Iskra" wyciągnąłem z niego wirnik przedstawiony na obrazku: Chciałbym uzyskać następujące informacje: -Czy wirnik alternatora na łożyskach pod którym znajduje się magnes neodymowy- "ruszy" bez twornika ? -Czy uzyskałbym taki efekt - tylko z wirnikiem alternatora? -Z jakiego źródła potrzebowałbym...
Witam. Usiłuje zrobić generator na neodymowych magnesach z alternatora. Przerobiłem już wirnik, wkleiłem magnesy. Mam problem jak połączyć końcówki uzwojeń. Jest cześć końcówek. Chciałbym uzyskać napięcie 230 V. Dzięki za odpowiedź.
Koło rowerowe to tylko Podstawa - Fundament. Przekładnia na pasek klinowy jest na górze 1 do 5. Alternator Przezwojony na Neodymach przy 200 obr / min daje 12 V.
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Coraz więcej danych i coraz większy mętlik w głowie. W moim domu zastosowałem podziemny kanał do wstępnego podgrzewania powietrza zimą , wdmuchiwanego do budynku w sposób wymuszony (dmuchawa 60 W ) i jednocześnie chłodzenia tego powietrza latem. Pompę ciepła o mocy elektrycznej ok. 1200 W z wymiennikiem gruntowym. Konstrukcja i rozwiązania wyłącznie...
Błażejowy kącik ortograficzny: strONka. Dziękuję. Nadal twierdzę że zastosowanie dynam rowerowych to kiepski pomysł. Można popracować na jakimś wydajniejszym źródłem prądu. W tej chwili można bez problemu kupic magnesy neodymowe. A na giełdach samochodowych stojany z alternatorów. Magnesy montujemy zamiast wirnika z uzwojeniem wzbudzenia (oczywiści...
Witam.Do żadnych urzędów na razie nie musisz chodzić.Ludzie budują różne wynalazki i dopóki nie znajdzie się jakiś życzliwy-nieżyczliwy to trzeba korzystać ile się da.W Kanadzie,Stanach,na Alasce i innych różnych miejscach na świecie ludzie budują alternatory,gdzie wzbudzenie jest na magnesach neodymowych.Jest to dosłownie temat rzeka.Żeby go poznać...
Aha! A więc tam, gdzie inni dają 1 pakiet stojana, u Ciebie mieszczą się 2? W jaki sposób? Używasz bardziej ściśliwych pakietów? Albo porównujesz 2 urzadzenia o różnych gabarytach i mówisz, ze Twój wiekszy, to daje więcej prądu. A inni jak też zrobia większy, to też mają więcej prądu ... Zwiększenie częstotliwości nie polega na rozmnożeniu biegunów...
Witam. Podłączenia alternatora szukaj w schematach samochodowych. Najprawdopodobniej te oznaczenia to: B+ plus akumulatora W minus akumulatora IG+ plus ze stacyjki L żarówka D+ plus ze stacyjki. Robiłem taki (może nieco bardziej rozbudowany) projekt oparty na superkondensatorach. Typowy alternator wymaga jakiegoś minimum obrotów aby się wzbudził - bez...
W dynamie jest duża przekładnia, w tym tkwi problem. W dynamie przekładnia? Pierwsze słyszę :) Chyba nigdy w życiu dynama rowerowego nie rozbierałeś. 1) nie chcę doprowadzać dodatkowych kabli wzbudzenia i/lub sterowania do oddalonego wiatraka W dzisiejszych czasach do wzbudzenia byle jakiego alternatora(samochodowego) wystarczy jedynie napięcie +12...
Można przerobić wirnik alternatora, usuwając uzwojenie i dając magnesy neodymowe. Co do obrotów potrzebnych do uzyskania odpowiedniego napiecia to już kwestia przezwojenia wirnika. Dodano po 1 Oczywiscie przezwojenia stojana.
Witam, poczytalem troche o sposobach podlaczenia obrotka do diesla. Z gory mowie, ze w alternatorze nie mam zacisku W. Zakupilem czujnik halla unipolarny TLE4905L oraz rezystor 4,7K Ohma. Na kolo pasowe dalem 2 magnesy neodymowe. Chce zalozyc do swojego dieselka licznik digital z Kadetta GSi. Obrotek nie reaguje w ogole przy takiej konfiguracji. Sprawdzilem...
Cena Magnata i CarPower będzie podobna, a Carpower zagra głośniej. Pamiętajcie o kilkurzeczach: - moc wzmacniaczy samochodowych jest podawana dla 14,4V (alternator samochodu). wy macie do dyspozycji 11 do 13V. - wzmacniacze samochodowe z założenia mają pracować z głośnikami 4Ω, także w mostku Magnat jest za słaby. To jest plener, a nie ciasna puszka...
... alternator samochodowy ... Z tym, że alternator jest obcowzbudny i aby zaczął dawać prąd - potrzebuje prądu, więc musi być akumulator. Ponadto moc alternatora - aby ją wykorzystać - "prosi się" o wiatrak o średnicy parę metrów. Można przerobić alternator na samowzbudny (wyrzucić uzwojenie z wirnika, wstawić neodymy), ale wtedy jego regler nie będzie...
Obejrzałem pierwszy filmik, bardzo mi się spodobał sposób odpalania wysokoobrotowego alternatora przewodem-sznurkiem jak w jakiejś kosie spalinowej. A w drugim gość opowiada jak z niego wyciąga 10kW i napięcie 230V, twierdzi że zawdzięcza to tajemniczej sile magnesów neodymowych. Ogólnie widać wielkie napracowanie autora, opowiada że jak będzie 50 milionów...
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
Alternator przewoltowany na 24 V nie uszkodzi się, najpierw zniszczy odbiorniki na 12 V i nic mu nie będzie. Alternator na moim maszcie miał do 100 V i nic mu się nie działo - tylko wirnik miał neodymowy i był bez regulatora. Regulator w alternatorze utrzymuje natężenie uzwojenia wirnika w zakresie do 2 A zależnie od napięcia w obwodzie - wystarczy...
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
1.tylko w jedna 2.na wirniku zainstalować magnesy stałe Dodano po 1 z alternatorem to dosc uciążliwe rozwiązanie potrzebujesz dużego wiatraka i jest drogie 1. Bzdura. 2. Bardzo trudne. 3. z Magnesami trwałymi (neodymowymi) mniej nawet 400-500 rpm. Do Pytającego : Co to za Radiostacja, która ma takie zapotrzebowanie mocy? UKF nadajnik broadcastingowy...
Witam. Niewiedziałem w jakim dziale opisać problem więc pisze tu jeśli to zły dział proszę o przeniesienie. Mój problem polega na zamontowaniu obrotomierza. Potrzebuję zamontować obrotomierz w silniku diesla, który nie posiada alternatora. Obrotomierze (zegarowe) dostępne na allegro są montowane w silnikach diesla ale do działania potrzebują wyjścia...
My mamy złomowiska , pordzewiałe rury i kątowniki ale damy radę ;-). Co do systemu regulacji ciągu to dobry pomysł bo można ograniczyć zużycie paliwa. A może by tak system hybrydowy - np silnik 3 fazowy sprzęgnięty z wałem silnika. silnik spalinowy odpalany by był tym 3 fazowym, a kiedy nie był by potrzebny robił by za alternator. Oczywiście mówię o...
A może zaadaptować wirnik z alternatora. Rozmontować wirnik i zamiast elektromagnesu dopasować magnes z głośnika. Pozdrawiam. Roboty o wiele więcej , a skutek odwrotny.Nie pasuje wymiar, kierunek namagnesowania, siła magnetyczna ferrytowego manesu jest 10x mniejsza od neodymowego, powiększy się droga ze żródła, rozdrobni się na kilka kierunków.Zero...
Wyjaśnijcie mi Panowie jedno. Czemu serwosilniki robi się na magnesach ferrytowych a nie na neodymach. Przecież można by wyciągnąć z nich znacznie większe moce, zużyć mniej miedzi , dać mniejsze i lżejsze wirniki... Mam takiego "smoka" 115 z rexrota i po zwarciu uzwojenia nie idzie wałka ruszyć z miejsca.. Nominalnie ma kilkanaście kW przy 3000 obrotów...
A nie łatwiej byłoby znaleść jakiś stary alternator i go przewinąć, wywalić układ prostujący, podać wzbudzenie, napedzić i jest oki. Potrzebna jest tylko jeszcze stała prędkość obrotowa do utrzymania częstotliwości. Łatwiej ci bedzie przewinąć stojan niz kombinować z magnesami neodymowymi.
Chciałbym zbudować przydomową elektrownię wiatrową. Miałem zamiar użyć alternatora od auta, ale na forum znalazłem prądnice. Były to zwykłe silniki z dołożonymi magnesami neodymowymi. Po co daje się te magnesy? Czy są konieczne? Mogę je sam jakoś zamontować?
Mam do was troche nietypowe pytanie i biję się z myslami... Mam tuleję stalową i musze stworzyc jak najslilniejsze pole magnetyczne w punktach 1 i 2 pokazanych na rysunkach. Czyli na sciankach tulei... Magnes 1 to neodym N38 o srednicy 65mm ( wenwetrza srednica to 40mm) grubosc 25mm 2 magnes to neodym N38 o srednicy 60mm ( wew srednica 20mm) Grubosc...
Witam moze dodam cos od siebie zamontowalem takie cudo w swoim nissanie silnik diesla (jedno szczescie ze wykonalem calosc samodzielnie nie wpadlem w koszmarne koszty) a efekt przerosl moje najsmielsze o czekiwania - przepraszam za zwrot ale gowno nie wynalazek tylko akum mi co chwila padal a oto szczegoly: Jakis czas temu zamontowalem magnesy neodymowe...
...alternatory potrzebują wysokiej prędkości. To najmniejsze za zmartwień- np silnik od maszynki ogrodniczej (też garażowy rupieć) pracuje z mniej więcej stałą prędkością ok 3500 obr. I ma spory zapas mocy do ew przekładni. ...Tak się nie da, nie zestroisz tego...poszukaj prądnicy na wyższe napięcie, np. z agregatu. Rozumiem- tak najłatwiej, ale też...
Szanowni konstruktorzy elektronicy ! Jestem zainteresowany budową elektrowni wiatrowej średniej mocy około 300wat , dlatego, ten temat zwraca moją uwagę. Przeglądając różne opisy konstrukcji amatorskich konstruktorzy napotykają szereg problemów, aby uzyskać odpowiednie przełożenie podwyższające obroty alternatorów, prądnic które mają wytwarzać prąd...
Witam, dawno nic nie napisałem i dziękuję za poruszenie tego co napisałem w grudniu i podtrzymuję to. Bo jak każdy by zbudował działającą elektrownię tak gdzieś 1500W to by przybyło dodatkowe pięć milionów bezrobotnych w sektorach energetycznych i naszego śląska co węglem słynie. Akurat to urządzenie Generator Searl'a jest testowane i działa na razie,...
Co do ciepła cewki . Cewka zostanie zanurzona w elektrolicie elektrolicie osobno chłodzony (chłodnica jest oraz pompa już czekają) temperatura wody także regulowana przez chłodnice i pompę . Stean Mayer potrzebował 25kW do zasilenia silnika na paliwo konwencjonalne wodorem (używał układu przez siebie skonstruowanego 600V ale nie pamiętam ile amper:P)...
witam, bardziej elegancki byłby rozruch za pomocą alternatora, tylko musiał byś prostownik i regulator wzbudzenia zastąpić falownikiem a wzbudnice zasilić obco :) prędkość obrotową alternatora mogłeś odczytać z fft napięcia fazowego ;) (jak się nie ma kasy na zabawki to trzeba kombinować) bardzo mnie interesuje sprawność takiej zabawki, cały czas zastanawiam...
Witam! "w zasadzie to nietypowy alternator, zintegrowany z prostownikiem"- :) napisz z laski swojej kto to zbudowal Yankesi :) i co to ma robic.Z zalaczonego rysunku wynika niewiele.Pozdrawiam.Stefan. Ma robić (i robi) prąd. To trójfazowy alternator. Cewki z rdzeniami są ułożone dookoła wewnątrz obudowy, wiruje neodym. Prostownik też jest w obudowie,...
Gdyby zastosować coś co ma większą sprawność przetwarzania energii niż ta prądnica To jedno, a drugie to przełożenie napędu. Sam sie nad czymś takim zastanawiam, np nieznaczna modyfikacja rowerka magnetycznego. W twoim wypadku to zastosowałbym jakiś nieduży alternator i przekładnie zębatą rzędu 1:40,np motoreduktor. Ale jak się bawić to na złomie poszukać...
Jeśli chcesz zrobić amerykankę - możesz liczyć na pomoc. Warto się jednak zastanowić nad alternatorem - większe obciążenie na wstępie (przekładnia) i możliwość regulacji napięcia, no i właściwie gotowe rozwiązanie. Z alternatorem miałem "przyjemność" zamiast cewki wzbudzenia dałem trzy słupki po trzy neodymy 20x10 N42 [30mm] ale pewien palant przy...
Zdaje się, że częstotliwość będę w stanie ustawić prędkością obrotową za pomocą oscyloskopu. Nie ustawisz, bo "f " zależy od prędkości obrotowej.Prędkość zależy także od obciążenia prądnicy. Prądnica hamuje silnik napędowy. Nie sądziłem, że podłączając 2 fazy których sinusoidy są przesunięte o 1/3 cyklu bezpośrednio do "wtyczki" sprzętu możliwe jest...
wykorzystaj magnesy neodymowe z uszkodzonych dysków trawdych od laptopa - są małe i płaskie ale silne, duuuużo silniejsze od takich dziadoskich szarych Dysku nie mam. Znalazłem na allegro neodymowe 10x20x4. Powinny być ok. Wkleję je na żywicy albo kleju modelarskim. Czy magnes można szlifować? Dodano po 2 Hmmm. Oby Ci, cierpliwości starczyło. Spoko......
Tyle, że w MZ prądnica (to też istotne- prądnica, nie alternator) jest na wale, nie wiem jak w Jawie. Więc może się najnormalniej w świecie nie dopasować :( Inna alternatywa to wymiana magnesów na stojanie na neodymowe, ale to jest w zasadzie kupa kasy, więc jest to zupełnie bezcelowe gdy istnieją inne sposoby a nie ma realnej konieczności posiadania...
Ja myślałem o uzbrojeniu alternatora zamiast uzwojenia wzbudzenia neodymowym toroidem. Praca oczywiście jako silniko-prądnica.
piszac o powierzchni stojana mialem na mysli ta walcowa przestrzen wewnatrz stojana na ktora oddzialywuja sily magnetyczne i chyba zgodzisz sie ze to te sily poruszaja wirnik wiec tak na logike podobne sily trzeba przeniesc poza wirnik a przy podobnych parametrach magnesow zapewne i pola powierzchni musza byc podobne (pamietaj ze moc przyciagania magnesu...
Temat do zamknięcia :D Jak przeczytasz to: - to bedziesz wiedział wszystko. Gotowe kupisz w firmie Komel Samodzielnie możesz: Wykorzystać silnik klatkowy (bazpośrednio, lub klejąc na rotorze neodym i przewijając) - sporo opisów w linku wyżej (80 stron czytania na dzień dzisiejszy :D) Zbudować własnoręcznie PMG (tzw. amerykanka), dużo opisów tu: i trochę...
Jeśli masz problemy z alternatorem to wiedz, że każdy silnik może być prądnicą (z mniejszą lub większą sprawnością), co do zacierania się rozrusznika to możesz spróbować jakiegoś bezszczotkowca (na neodymach) będzie chodził do śmierci łożyska. Nie wiem czy skokowy z magnesami lub reluktancyjny się sprawdzi bo one mają dość duże momenty zaczepowe. Czytałem...
Trszkę o tym dykutujemy tu (:D troszkę=98 stron) - jest sporo schematów i linków. Samodzielna budowa to jak dla mnie 4 rozwiązania (przy tej mocy): 1. Alternator samochodowy - potrzebuje sporych obrotów (minimum 2000/minutę) - stąd konieczność budowy dwustopniowej przekładni - duży moment rozruchowy. Pytanie brzmi: co zrobić z pądem 50A (przy 24V) 2....
Przy założeniu kol.Narek 1,żeby wiatrak był cichy łatwy tani i jak najbardziej sprawny, myślę że należało by zrezygnować z przekładni, -teoretycy twierdzą że sens stosowania jej jest przy mocy powyżej 3kW.(zbyt mocno obniżają sprawność przy małych mocach) Pozostając przy pomyśle koła o śred. 1m obłożył bym je magnesami neodymowymi ,trochę by ich było...
Jestem pod wrażeniem :) Widzę że odpowiedni człowiek, bardzo się cieszę :) Panie Pawle, sprawa wygląda tak, iż elementy zaworu nabiegunniki, cewka i cały układ będzie wykonany przez nas na obrabiarkach CNC! Magnes stały to pierścień neodymowy! Układ będzie wymagał większych parametrów ponieważ postaramy się wykonać zawór i cały zespół w skali 1:1 i...
Czy wicie że z kapsztana (???) ze starego video po przeróbce obwodu magnetycznego można wyciągnąć ok.10-15 W. Jeden zrobiłem na bezp. napęd, ten tylko zasila Ledy, drugi natomiast zasilany jest przekładnią 1/10 i turbina r 0,5 m. Magnes oryginalny i uzw (???) . Mam jeszcze trzeci ,ten z założenia powinien mieć 500-700 W (tyle było podczas badania laboratoryjnego...
wszystko pięknie..... tylko na świecie już robią samochody na hho (hydrogen) i jakoś nic nie wylatuje w powietrze... 1) wydaje mi się, że przy wykorzystaniu hho do napędzania samochodu wystarczy mały elektrolizer z blach kwasoodpornych , pobierający ok. 60 VA (3A*20A) przez pierwsze 30 sekund - tak przynajmniej wynika z doświadczeń różnych ludzi (polecam...
Witam, mam alternator z malacza i chcę z niego zrobić prądnicę, trochę nad nim myślałem i wpadłem na pomysł aby dać 2 stojany i złączyć je w jeden duży i na to nawinąć nowe uzwojenie, wirnik oczywiście musiałbym zrobić nowy i na niego nakleić magnesy neodymowe. Czy warto się w to bawić i ile zwiększyła by się moc takiego alternatora? pozdrawiam. Moc...
Zgadzam się - moc ciągła to ok. 120 W - wystarcza to na ładowanie akumulatora 10A.Wtedy pojemność akumulatora powinna być ponad 100Ah.Akumulator nie musi być sprawny (nowy).Gdy będzie miał stały dopływ i odpływ mocy - to będzie robił jako naczynie wyrównawcze (jest dobrym przewodnikiem prądu). Można mieć (dopasowaną) grzałkę 100W i ciągle grzać i utrzymywać...
Witam! Zwracam się do Was z pewnym pomysłem, chciałbym abyście mi pomogli zaprojektować sterowanie silnika impulsowego ~1kW Silnik ma napędzać 1 alternator także obroty jakie mógłby mieć to coś w granicach 2000... 2500obr/min I teraz tak: Posiadam 8 magnesów neodymowych 45x20. Mam zrobiony wirnik z bakelitu o grubości 20mm o średnicy ~40cm na wałku...
Klasyczne dynamo drażniło mnie "od zawsze" swoim działaniem. W międzyczasie widziałem wersję do zabudowy w piaście, jednak szczotkowe odbieranie energii wydało mi się krokiem wstecz. Postanowiłem coś z tym zrobić. Jak się okazuje - nie tylko ja ;). Od kilkunestu miesięcy używam z powodzeniem samodzielnie wykonanego alternatora tego typu. Wątek niniejszy...
Dziękuję za wszystkie rady. Zastanawiam się teraz czy faktycznie nie zaniechać pracy nad tym alternatorem. Docelowo chcę zrobić taki układ prądnica 24V umieszczona na 12m maszcie z rury. regulator napięcia ---- akumulatory--- przetwornica plus odpowiednia elektronika. Rozglądam się już za silnikiem minimum 72 żłobki 2,5 kW, z tym że nie chce przewijać...
Można przewinąć alternator, ale przy tak małych obrotach będziesz miał bardzo małą moc. Musisz proporcjonalnie do mniejszej ilości obrotów zwiekszyć ilość zwoi w żłobku i zmniejszyć przekrój drutu. Sposób łączenia cewek może pozostać bez zmian. Wirnik należy rozebrać i w miejsce uzwojeń dopasować jakiś neodymowy magnes pierścieniowy, lub dorobić nowy...