Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga.
9V sie pojawia na kondku czy klemach? Głupie pytanie, sory. Nie doczytałem. Sprawdz oprawkę bezpiecznika czy aby nie jest lużne gniazdo bezpiecznika. Najlepiej wyeliminuj go (na testy tylko) i zobacz co się bedzie działo.
Musisz oszacować. Masz miernik. Spróbuj go wpiąć na pomiar prądu ale też mądrze! Na czas rozruchu miernik należy ominąć (zrobić zworę na jego sondach), bo raczej nie zniesie takiego poboru. Możesz też wstawić w szereg z akumulatorem większej mocy opornik małej wartości i mierzyć spadek napięcia na nim. A reszt to już podstawowe wzory prawa oma...
Na schemacie masz jak wół zrównolegloną led. Prawdopodobnie masz zimny lut lub opornik kaput. Przewody masz dobre między licznikiem a alternatorem. Po wymuszeniu ładowania obrotami - z alternatora wychodzi 14.6V, dociera ok. 14,4V. W obu przypadkach strata na kablu to ok. 0,2V - dużo to czy w normie? Wszystko w idealnym porządku. W 11 poście napisałem...
A te 3V daje po zamontowaniu, na biegu jałowym jak moze dawac 3V jak sam akumulator ma bez ładowania obciazony 10-12V ?? Sprawdz ŻARÓWKĄ czy masz w ogóle napięcie na grubym przewodzie alternatora.
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Zmierz napięcie na B+ i obudowie alternatora.
regulator napiecia jest na alternatorze od tylu
Zakuj nowe przewody masy silnika i nadwozia i zasilania alternatora.
3 małe diody do sprawdzenia
Tak szotka daje ok 0,3V a Si 0,7V.
To już miernik dawno popaliłaś chyba że miał bezpiecznik to bezpiecznik. Ładowanie zbyt niskie. Wymiemiaj alternator.
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
To napraw lub wymień alternator , za niskie napięcie w instalacji i świruje elektronika.
Sprawdz szczotki,a jesli są dobre to regulator napięcia. O pasku już nie wspomnę.
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Sprawdź ładowanie na alternatorze. I porównaj z napięciem na akumulatorze, czy nie ma spadków.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Pierwszy błąd sugeruje skoki napięcia, uszkodzone wiązki, brak komunikacji CAN, a drugi jest związany typowo z zasilaniem (aku, alternator, kabelki). Razem może być uszkodzony aku lub alternator i zbyt niskie napięcie na ECU. Sprawdziłbym to łącznie z oceną kabelków przy alternatorze i ECU.
Witam mam problem zładowaniem. Wymieniłem alternator na nowy i pokazuje mi dalej ładowanie 10.4 zamiast 14v . sprawdzałem napięcie na akumulatorze i wynosi 12.3 nie mam pojęcia co może być? Regulamin pkt 14
Tak się produkujecie a to może być nawet f126p z alternatorem... Seat Corodba 1.4 16V 75KM Produkcja 2004 Za godzinę zmierzę te napięcie wraz z odbiornikami włączonymi
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
Witam. Czy znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu? Miałem wyjęty alternator - sprawdzony OK. Wymieniony został regulator napięcia (bo oświetlenie wewnątrz i na zewnątrz migało). Po tych zabiegach i długim odpięciu akumulatora musiałem mu robić na kompie adaptację i kodować wtryski. Auto po odpaleniu trzyma ok 500 obrotów (świeci się ładowanie i check),...
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Wymień regulator,zresztą wiesz jak to sprawdzić kawałkiem druta.
Regulator napięcia wymieniłem przedwczoraj ze szczotkami. Czego ta kontrolka na zgaszonym silniku słabo świeci? Wyczytałem, że to jest wskutek startych szczotek ale przecież wymieniłem na nowe. Jeśli chodzi o te 12 volt, to jak zapale silnik to ma normalne ładowanie ale jak włączę światła i resztę rzeczy i jeszcze wzmacniacz samochodowy to już spada...
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu...
Pierwsza i podstawowa sprawa to napięcie ładowania z alternatora jesli jest za niskie to wspomaganie zaczyna szaleć
zgaduję ze masz skrzynie powershift, jezeli tak to: 46 -niskie ładowanie-alternator 117 problem z pradem cewki sprzęgła L 118 problem z prądem cewki sprzęgła M
Możliwe jest żeby część błędów typu "alternator" , "niski poziom oleju" pojawiło się z powodu wymiany akumulatora? Może jakieś zwarcie przy nisim naładowaniu nastąpiło. Dodam że samochód wydaje się zupełnie sprawny a wygląd zewnętrzny nie odbiega od normy. Nie jestem mechanikiem dlatego chciałbym dowiedzieć się jakie mogą być przyczyny?
Potocki - opisany sposób sprawdzenia przez Ciebie pracy alternatora , to zabójstwo dla niego. Szukaj warsztatu.
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Bierz boscha np 0124525043 tem jest dosyć rześki iładuje od niskich obrotów.
Najpierw sprawdz przewody , gniją w peszlu
A co ze ,,wzbudzeniem", czyli podłączenie akumulatora i kontrolki ładowania ? (niezbędna do prawidłowej pracy regulatora) Echhh :cry:
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
To teraz zmierz na wyjściu z alternatora.
Nie wkłądaj alternatora tylko kabel podepnij przez żarówke do masy..
W elektrowniach wiatrowych też są przekładnie. Nie wnikałem nigdy w przeróbki alternatora pod kątem pracy z małą prędkością obrotową, nie chcę niczego tu sugerować. Co do mocy silniczka- dość sporo potrzeba, by w ogóle zakręcić wirnikiem alternatora nieobciążonego, jeżeli poprzez przekładnię, to już moc powinna być ok. 2,5-3 razy większa (straty na...
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
od spodu półki akumulatora.
Prostownik w alternatorze wymień.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Wogóle póżniej okazało się że miałem na alternatorze niewłaściwy typ regulatora - nie od tego typu alternatora...
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje. Sprawdzałem teraz, wspoczynku spadło z 12,5V do 12,3V. Natomiast w czasie rozruchu pod obciążeniem już do 12,9 V... a na odpalonym?? Dodano po 23 No to na co liczysz? Cud?
Właśnie pomiar zrobiłem gdy przekaźnik świec się rozłączył , lampka kontrolna alternatora gaśnie po uruchomieniu silnika i nawet się nie żarzy..
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
To teraz proponowałbym się zaopatrzyć w amperomierz cęgowy prądu stałego i zmierzyć PRĄD (tak, prąd się mierzy AMPEROMIERZEM ) ładowania. I wtedy będzie wiadomo co jest z alternatorem.
Które alternatory od niskiej wartości obrotowej mają pokaźny prąd ładowania ?
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Nigdy, w żadnym alternatorze uzwojenie stojana nie ma żadnego połączenia z masą, jak jest przebicie to stojan do wymiany
soczi podepnik 3 żarówki 55W bezpośrednio pod 3 uzwojenia alternatora.
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
Żeby sprawę wyświetlić do końca zmierz napięcie na alternatorze czyli + alternatora i - z obudowy alternatora. Wtedy będzie pewność jak faktycznie pracuje alternator.Pozbędziesz się przy pomiarze wpływu spadków napięcia na instalacji samochodu. A jak było przed uszkodzeniem alternatora?
Wybieraj: - źle podłączone, - uszkodzony alternator, - za niskie obroty. Jakiej mocy jest kontrolka ładowania?
POmierz napięcie tylko na alternatorze na obrotach ok 2000obr/min . Jeśli nadal napięcie będzie niskie alternator do wymiany.
Oczywiście nawet nie zechciałeś sprawdzić, czy nie ślizga pasek, czy nie pękł alternator.
Napięcie na zaciskach nieobciążonego naładowanego akumulatora po 30 min od skończonej pracy powinno wynosić 12,6V. Jest w Twoim akumulatorze, ale po tylu latach gromadzi on niewiele energii. Możesz zastosować akumulator o nieco większej pojemności do 55Ah, ale nie jest celowe i zalecane. Nie możesz zastosować akumulatora o mniejszej zdolności rozruchowej...
Tłumik w tym miejscu nic więcej nie ma. U mnie w deszcz rzęzi alternator.
Jak silnik C16NZ to sprawdził bym masowanie alternatora.
Mam na myśli przewody niskiego napięcia. Jeśli tracą elastyczność - rozważ wymianę.
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Ech, był alternator, tylko przy niskich obrotach i pełnym wzbudzeniu zwyczajnie brakowało energii. Takie samochodziki jak Polo i Jetta. W jednym zmieniłem koło na alternatorze na mniejsze i pomogło. Być może przy jakieś wymianie ktoś wsadził złe i to nie wina projektu, a przypadku.
Tak zrobię i dam odpowiedź
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Temat rozwiązany wyczyściłem klemy od środka pilnikiem na w aku też spiłowałem i napiecie 14,1 przy światłach i z nadmuchem, dopiero na ful klima jak jest włączona to spada. Jest ok !
A sprawdziłeś stan szczotek alternatora? Ewentualnie regulator napięcia przy alternatorze.
A bezpośrednio na alternatorze jak wyglada napiecie?
Przyczyną był przekaźnik funkcji x
(12,4 V) Na zaciskach (klemach) akumulatora ! Sprawdź/wyczyść punkty podłączenia masy do karoserii i silnika oraz podłączenie głównego, grubego kabla +12V [30] do rozrusznika, alternatora, szkrzynki bezpieczników w komorze silnika i "Body" w kabinie. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, naładuj akumulator oraz wykonaj diagnostykę pojazdu. W przypadku samochodu,...
Tak, tak, wymieniać pół auta, a problem ok 15 cm od alternatora lub w samum alternatorze. Oddaj do fachowca, zaoszczędzisz na kosztach.
Typowy objaw za niskich obrotów .
A wolne obroty nie za niskie czasem? Poza tym jaki jest czerpany prąd z alternatora podczas pracy na niskich obrotach. Jaki alternator Bosch, Denso czy Hitachi?
Próbowałeś może sprawdzić błędy w komputerze silnika ? Mierzyłeś napięcie na alternatorze ? Najlepiej w momencie występowania objawów, na niskich obrotach, na wysokich
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Problem rozwiązany, wina paska od alternatora, który się ślizgał przy obciążeniu odbiornikami. Dzięki za pomoc ;) Nie ma sprawy, to my mamy prośbę - podaj napięcia ładowania jednego i drugiego akumulatora oraz jakie napięcie wychodzi z alternatora.
moze to byc tez wina zbyt niskich obrotow silnika,sprawdz ladowanie,tak jak kolega wyzej radzi
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
O ilość alternatorów pytałem wcześniej. Pisze z telefonu i nie widzę zdjęć i schematów. Jeżeli prościej dla amatora jest pomierzyć masy niż wymienić baterie to ok. Ciekawe jeszcze jakim przyrządem kolega się posluży. Masa nie ma tu nic do tego . To skąd napięcie 13v na alternatorze????
Wszystko wskazuje raczej na koniecznośc wymiany akumulatora - utrata pojemności. Po uruchomieniu silnika napięcie ładowania jest niskie, bo zużyłeś energię na grzanie świec i pracę rozrusznika. Jak zauważyłeś, im dłużej jedziesz tym wyższe napięcie ładowania, bo mniejsze obciążenie alternatora (doładowuje sie akumulator). Napięcie ładowania powinno...
Sprawdź wszystkie masy i + z alternatora do akumulatora.
Sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze sprawdzone?
Za niskie obroty alternatora. Zmniejsz kolo pasowe na nim.
Jak łożyska są głośne i luz wyczuwalny- nie czekaj tylko wymieniaj bo alternator stanie ci w najmniej odpowiednim momencie i nie wrócisz do domu. Kilka słów o pasku klinowym i kołach pasowych: pasek dobiera się do kół tzn. pasek ma określoną szerokość powierzchni grzbietowej i kąt klina, tak samo koła pasowe muszą mieć odpowiednią szerokość rowka, zaś...
Wymieniony alternator. Dzięki za pomoc.
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Czyli już po miesiącu padł mi zakupiony, regenerowany alternator?
Ładowane za niskie, strzelony alternator
Oczywiście że przy każdym alternatorze można odpiąć klemę ,problem się zaczyna po podniesieniu obrotów ale generalnie nie należy tego robić. W tym przypadku nie chodzi o uszkodzenie alternatora a instalacji z elektroniką.P
alternator napiąć niski niski napiąć alternator alternator niski napiąć
aparat zacina telefon odzyskanie pamięci xperia dmuchawa wtyczka
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Motus hulajnoga - lewy kierunkowskaz nie wyłącza się Przywracanie ustawień fabrycznych EKG Edan SE-601