Musisz oszacować. Masz miernik. Spróbuj go wpiąć na pomiar prądu ale też mądrze! Na czas rozruchu miernik należy ominąć (zrobić zworę na jego sondach), bo raczej nie zniesie takiego poboru. Możesz też wstawić w szereg z akumulatorem większej mocy opornik małej wartości i mierzyć spadek napięcia na nim. A reszt to już podstawowe wzory prawa oma...
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
oto masz odpowiedź 'Lampki kontrolne z lewej strony Znaczenie zapalonych wskaźników U góry od lewej do prawej strony: Spryskiwacz szyby * - uzupełnić Poziom oleju silnikowego *.. . za niski Poziom płynu chłodzącego *.. . za niski Światła mijania/pozycyjne tylne * przepalona żarówka Światła hamowania * przepalona żarówka Hamulce tarczowe zużyte okładziny...
Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga.
9V sie pojawia na kondku czy klemach? Głupie pytanie, sory. Nie doczytałem. Sprawdz oprawkę bezpiecznika czy aby nie jest lużne gniazdo bezpiecznika. Najlepiej wyeliminuj go (na testy tylko) i zobacz co się bedzie działo.
Diagnoza problemu z alternatorem w Mercedesie 300 KM w dźwigu teleskopowym Problem, który opisujesz – niestabilne ładowanie alternatora w Mercedesie 300 KM (prawdopodobnie silnik OM 300 lub podobny, stosowany w ciężkich maszynach jak dźwigi teleskopowe) pomimo wymiany alternatora i zainstalowania czterech nowych akumulatorów – wskazuje na potencjalną...
To normalne zjawisko w sytuacji kiedy alternator pracuje bez obciążenia. Swoją drogą spotkałem się już kilka razy z alternatorami bezszczotkowymi które miały podobne problemy, tzn brak ładowania na niski obrotach. Obroty alternatora oraz moc były niemalże identyczne, szczotkowy ładował a bezszczotkowy nie chciał. Szczotkowy "ruszał" dopiero od około...
Plus na kontrolkę jest podawany z instalacji, a nie z alternatora. Bez lampki alternator może mieć problemy ze wzbudzeniem się - wstępna energia na wirnik właśnie tak jest podawana. Multimetr powinien pokazać niski opór pomiędzy tym cienkim przewodem a masą.
Podczas kręcenia rozrusznikiem (silnik był ciepły) pobór prądu przez moment był 270A.Przez te powiedzmy 2 sekundy prąd pobierany był tylko z akumulatora ponieważ alternator nie zaczął jeszcze doładowywać akumaulatora(teoretycznie). Dobrze auto odpalone silnik pracuje na wolnych obrotach wlączyłem nawet światła drogowe, podgrzewanie tylnej szyby,lusterek,podgrzewanie...
straty zawsze są Nie ma przewodów idealnych więc w tej kwestii masz rację ale te straty wyrażane są w V a nie w A jak przez długi czas utrzymywałeś. Musiałem Ci to kilka razy tłumaczyć abyś zrozumiał. Te straty są wykrywalne bądź nie. Zależy od wielkości strat oraz od klasy dokładności miernika. Strata dziesiątych części (0,1-0,2) V między alternatorem...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Witam. Walczę z problemem braku ładowania w ciągniku. Ciągnik normalnie działa. Jednak na zapłonie słabo świeci się kontrolka od ładowania i ładowania nie ma. Jest 12V. Alternator dobry po odpięciu przewodu z D+ i podłączeniu przez żarówkę 2W do + łądowanie jest 14,5V i 20A. Alternator ma pół roku. Zauważyłem że jak wyjmę przekaźnik pompy paliwa którego...
Do konstrukcji dodałem prosty moduł timera, przyda się do starszych baterii gdzie automatyka już nie zdaje egzaminu, prąd ładowania przy 14,4 jest zbyt niski aby doładować i układ kontroli napięcia trzeba odłączać. W konstrukcji wykorzystałem stary dobry CD4060 aby tradycyjnie nie wchodzić w tym projekcie w żadne mikrokontrolery. http://obrazki.elektroda.pl/9113050000_1...
A te 3V daje po zamontowaniu, na biegu jałowym jak moze dawac 3V jak sam akumulator ma bez ładowania obciazony 10-12V ?? Sprawdz ŻARÓWKĄ czy masz w ogóle napięcie na grubym przewodzie alternatora.
Może nie ten przewód. Jak "przedzwaniasz" to ? Odepnij kostkę od altka i sprawdź czy jak dźgniesz ten pin przy liczniku probówką to się kontrolka zaświeci. Może ktoś coś pociął po drodze,albo porobił jakieś przekaźniki. Nie masz czasem jakiegoś DRL-a własnej roboty zapiętego pod ten obwód?
Hi, W twoim przypadku akumulatora bym sie nie czepiał, napięcie akumulatora w spoczynku, dobre, przy kręceniu moze ciut za niski (tu trzeba by złapać oscyloskopem do ilu ono naprawdę spada. Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do glowy, do sprawdzenia to poziom napięcia zmiennego jaki wychodzi z alternatora (ja osobiście sie nie spotkałem z takim przypadkiem...
Niech mi ktos łopatologicznie wyjaśni dlaczego mierzy się napięcie alternatora i prawidłowe to 14-14,4V a nie mierzy się ile daje alternator prądu A do akumulatora i czy w ogole można to w jakis sposób zmierzyć? przeciez może alternator dawać 14V i np tylko 100mA zamiast np 5A Np mamy rozładowany akumulator 12V jak ładujemy prostownikiem to na początku...
alternator nie ma nic do tego, odepnij b+ a sie przekonasz jak cie BSI w ch*** robi, daj ta zarowke i zapomnij w BSI siedzi Immo, pin i dokodowac planetem
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
Zgadza się gazowanie występuje, ale pytam się co to ma wspólnego z tematem wątku? Nie rozumiem tego. Proszę wyjaśnijcie mi co to ma wspólnego z tematem bezprzewodowego prostownika? Czasem myślę, że są osoby, które widząc słowo akumulator i ładowanie maja od razu reakcję bezwarunkową "gazowanie elektrolitu". Jest to proces towarzyszący ładowaniu akumulatora...
Lin działa podobnie do k-line masz na linii komunikacyjnej ok 12V bo linia jest podcągana do +12V rezystorem a stan niski wymusza driver . Sam alternator pewnie nic nie gada a jedynie odpowiada na sterowanie i zapytania ze sterownika więc żeby coś podsłuchać trzeba podpiąc się do niego w aucie analizatorem lin .
1.Napięcie na alternatorze po ok 2 dniach nieodpalania: 12.26V 2.Spadek napięcia na alternatorze podczas uruchamiania 9.91V 3. Powrót na 12.06 V 4. Po równo 2 minutach napięcie zaczęło dopiero wzrastać. Od momentu wzbudzenia doładowywania przez alternator po 35 sekundach osiągnęło wartość 13.95V i takie się utrzymywało bez obciążenia samochodu (swiatłami,...
Z uwagi na niską sprawność alternator nie ma sensu. W Słomczynie można dostać silnik BLDC typu outrunner od sparty za 30 zł, czy od hulajnogi ~50 zł. Sprawność 85-90%. Niski moment zaczepowy, brak oporów na chłodzenie, brak szczotek, magnesy o silnej remanencji na wirniku (N38, N45). Przy obciążeniu ułamkowym również wysoka sprawność. Łatwo zastosować...
Masz rację z tymi prądami wzbudzenia. Ja po prostu szukam kompromisu pomiędzy mocą a prędkością. W moim przypadku jest to niskiej sprawności transmisja złożona z przekładni ślimakowej i tutaj nie mogę sobie pozwolić na zbyt niski prąd wzbudzenia, nawet jak się pojazd rozpędzi. Dodano po 2 Nie mogę natomiast zrozumieć tego nagłego załamania charakterystyki...
Volkswagen Golf 8 nie jest wyszukanym supersamochodem - jest to po prostu najlepiej sprzedający się model niemieckiego producenta samochodów, który jest bardzo pojemny i w najnowszej wersji ma mnóstwo różnych bajerów. Oferuje szereg zaawansowanych funkcji systemów wspomagających kierowcę (ADAS) i stałą łączność, na przykład V2X do komunikacji z otoczeniem...
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
regulator napiecia jest na alternatorze od tylu
Tak szotka daje ok 0,3V a Si 0,7V.
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Zmierz napięcie na B+ i obudowie alternatora.
Moje audi też pobiera 0,2 A, i to jest normalne gdyż niektóre rzeczy takie jak, zegarek, radio, alarm, immo, i komputer czasem potrzebują podtrzymania zasilania. Powinieneś sprawdzić prąd ładowania alternatora czyli pomiędzy alternator a akumulator podłączyć amperomierz, lecz tam są duże prądy (od 30A do 60A zależy od samochodu) więc zwykłym miernikiem...
140 km/h około 3 tyś obrotow licznikowe, Tdi naprawdę mało pali jeżeli umiesz jeździć dieslem lub się nauczysz miałem 4ke, o symbolu ALH nie szukałem taka kupiłem i mogę polecić z czystym sumieniem sprowadzona z niewielkim przebiegiem po miesiacu czy dwoch przy okolo 50 tys km zmieniłem rozrzad, później gdzieś okolo 120 tyś km przepływomierz i ponownie...
Witam, mam taki problem, kupiłem ostatnio auto Ford Mondeo z 2002r 2.0TDDI po przyjechaniu nowym nabytkiem do siebie, na niski obrotach zaświeciła mi się kontrolka ładowania, po dodaniu gazu zgasła. Na drugi dzień padł aku, nie mogłem odpalić auta, nic się nawet nie zaświeciło żadna kontrolka. Wziąłem multimetr i sprawdziłem napięcie na aku 1,6 V, mówię...
Zakuj nowe przewody masy silnika i nadwozia i zasilania alternatora.
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Alternator do sprawdzenia.
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Niech Kolega zgłosi ten racjonalizatorski pomysł producentom akumulatorów, Co producent ma do końcowego napięcia ładowania prostownikiem? On podaje dopuszczalny zakres napięć przy ładowaniu alternatorem w samochodzie i nie chodzi mu tylko o zabezpieczenie przed gazowaniem po przekroczeniu napięcia 14,4V ale również o zabezpieczenie akumulatora przed...
Przyczepka w tej chwili nie ma tu nic do rzeczy raz tylko wtedy byla zapieta i sprawdzajac swiatla stojac na zewnatrz "doslyszalem" problem. a problem wystepuje teraz ogolnie, bo siedzac w srodku, silnik uruchomiony, jakies halasy w zyciu bym tego nie wykryl, wlaczenie awaryjnych lub jednego kierunkowskazu i stanie na na zewnatrz pojazdu mozna to uchwycic...
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
Witam, w sprzedaży są takie lampy: PANEL LED LAMPA ROBOCZA HALOGEN 540W 12-24V CREE - Moc: 540W - 54000 LUMENÓW - PANEL TYPU COMBO (ŚWIECI ZARÓWNO ŚWIATŁEM ROZPROSZONYM JAK I SKUPIONYM) - NISKI POBÓR PRĄDU - WYSOKA WYDAJNOŚĆ I JASNOŚĆ ŚWIATŁA. - TEMPERATURA BARWOWA ŚWIATŁA : 6000K ZIMNA - 90 DIOD CREE niestety brakuje informacji, ile konkretnie wynosi...
Mam problem ze zbyt niskim poziomem ładowania akumulatora w moim samochodzie, aktualnie na poziomie 13,2 V. Alternator z regulatorem sprawdzony na stole probierczym jest ok !!! Wynika z tego że sterowanie alternatora ze sterownika jest niewłaściwe. Czy ten problem jest do naprawienia ?
Kupiłam autko ( audi a6c6 (4F2 2005 rok 3.0 bbj quattro ) dwa tygodnie temu póki jak na tutejszy klimat było zimno ( temperatura poniżej 30 stopni) wszystko było cacy teraz gdy ciepło zaczęły się schody gdy auto się nagrzeje podczas jazdy wszystko się resetuje, skrzynia przechodzi w tryb serwisowy ostatnio nawet wyskoczył błąd Airbag . czy to regulator...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
mam następujący problem mam golfa 1.6 16V miałem w nim akumulator 44 ah i od początku jak stał kilka dni i było chłodno popiskiwał mi alarm przy zapalaniu i migotało mi podświetlenie zegarów napięcie na aku wtedy było 12,00 V i jak był zapalony silnik i włączone światła 14,3-14,4 V myślałem że to wina akumulatora więć kupiłem teraz nowy ale 54 ah po...
Witam !! Od jakiegoś roku patrząc na amperomierz w C330 zauważyłem ze ładowanie jest bardzo niskie , napięcie na akumulatorze jest w granicach ze ledwo można odpalić capka. Wrzucam schemat podłączenie wszystkiego. Co może być przyczyną niskiego poziomu ładowania? wskazówka amperomierza ledwo co się wychyla. http://obrazki.elektroda.net/7_122739104...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam, Dzisiaj kupiłem sobie nowy akumulator, gdyż poprzedni nie był w zbyt dobrym stanie (służył już kilka lat). Po wymianie na nowy pan z obsługi sprawdził napięcie na nowym aku(przy włączonym silniku) i powiedział, że jest niskie napięcie ładowania... i prawdopodobnie mogły się zużyć szczotki alternatora.. I teraz tak przyjechałem do domu i sam zmierzyłem...
Witam. Posiadam alternator, taki jak na zdjęciu poniżej. nie jest on doczepiony do ciągnika. Podczepiłem go do wiertarki i rozpędziłem go, po czym zmierzyłem napięcie. Na mierniku wyszło mi niecały 1V napięcia, podczepiłem także żarówkę i także nie zaświeciła. Podczepiłem + do grubszej wystającej śruby, - do obudowy. Czy coś źle zrobiłem? Wynik powinien...
Od niedawna mam problem, zawiozłem samochód do naprawy do zrobienia zawieszenia, podczas gdy był w warsztacie zadzwonił do mnie mechanik i mówi że muszę wymienić akumulator, zawiozłem 2 akumulator, jako że to Ford to mus było założyć nowe klemy, założyłem, dojechałem do domu patrze wyłączam, ale przed wyłączeniem zauważyłem że zaświeciła mi się kontrolka...
Słabe ładowanie akumulatora.
Muszę podwyższyć napięcie uzyskiwane z silnika od wentylatora chlodnicy z samochodu na napięcie bliskie 15 V DC. Silnik ten przy niskiej prędkości wiatru daje napięcie od 1,5-3V DC ptrzebuje schematu przetwornicy która by to napięcie podwyższyła do wartości umożliwiającej ładowanie standartowej baterii 12V znacznymi prądami. Istotne jest aby ta przetwornica...
Witajcie ja rowniez mam problem z alternatorem ,na odpalonym silniku na wolnych obrotach (okolo 850 obrotow) ladowanie na klemach aku 13.9V ,wlaczam swiatla mijania, radio,ogrzewanie tylnej szyby pokazuje 13.8V minimalnie spadnie ale trzyma. Nastepnie po zalaczeniu dodatkowych urzadzen( np. el. szyby,wentylatorow chlodzenia silnika,dlugich,przeciwmgielnych)...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Alternator z Belarus. Z alternatora wychodzi tylko 6 V. Co może być uszkodzone? https://obrazki.elektroda.pl/7972507500_...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Witam mam problem z astrą.mianowicie chodzi o ładowanie parę razy zdażyło mi się że po jezdzie autem pada mi akumulator.Zmierzylem wiec napiecie na akumlatorze(kontrolka od ladowania nie świeci bo ładowanie jest ale marne)i prz duzym obciązeniu (swiatla radio)pokazalo mi 12,3V natomiast po wylaczeniu wszystkiego bez obciazenia na wolnych obrotach pokazal...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Witam, chodzi o alternator w UAZie napięcie na aku. silnik nie pracuje jest około 12,5V jak przygazuje na ful to dochodzi max na 12,9V. Jak odłączam akumulator to silnik pracuje normalnie, jak włączę światła na odłączonym aku to na wolnych obrotach świecą w miarę dobrze jak przygazuje to światła przygasają. Dodam, że próbowałem odłączać regulator i...
przypomnijcie mi : jak jest zimny jest ok ale ładowanie niskie 12,3-12,5V a jak sie nagrzeje to nie ma po zgaszeniu silnika kontrolki ładowania. Zmieniać szczotki i regulator czy lepiej od razu wypie****ć alternator? (na ogół nie bawie sie w alternatory i rozruszniki ale kolega prosił...)
Słuchajcie czy napięcie w instalacji przy rozładowanym akumulatorze jest niższe np na obrotach jałowych niż przy naładowanym akumulatorze?Bo czy to nie jest tak że akumulator pochłania część napięcia?Bo przecież się ładuje więc prąd pochłania.I jak byśmy nie brali tu pod uwagę regulatora napięcia oto mi chodzi.
Witam. Od roku borykam się z niskim napięciem akumulatora samochodowego (dzisiaj mierzyłem i wyszło 12,15 V). Napięcie na uruchomionym silniku wynosi ~14,35V. Jednak zaobserwowałem pewną rzecz. Mam amperomierz AC cęgowy. Mierzę na przewodzie "-" i wykrywa mi prąd wielkości ok. 9 A (na uruchomionym silniku). Ten sam miernik sprawdzałem w drugim aucie...
alternator napiąć niski alternator niski napiąć niski napiąć alternator
wirowanie pdn885 wingo schemat wymiana rolki
sterownik atheros ar9285 esp32 radio internetowe
JVC HR-S9500E – nie działa mechanizm pobierania kasety, usterka mode-switch, pasek, czujnik Kondensator przeciwzakłóceniowy X2/Y2 do wiertarki Elprom Łowecz 650W 220V – dobór i parametry