Czytam ten temat i mam dziwne wrażenie, że szukasz jakiegoś xuja do *upy, Na elektrodzie ? Mało to portali "randkowych". Mój kumpel raz skorzystał z takiego portalu, do dziś płaci alimenty na dziecko (twierdzi że nie jego)
Witaj! Sprawdź olej miarka, zobacz co jest pod korkiem.Jak olej będzie dobry to sprawdź osprzęt. Alternator,napinacz paska. Pozdrawiam Miro.Nasz
To nie stary diesel, w którym jedyną częścią pobierającą prąd był elektrozawór gaszący. Tu trzeba zasilic sterownik, nastawnik i resztę osprzętu. Moze braknąć akumulatora. Drugie, przy mechanicznym uszkodzeniu alternatora (np. łożyska) może dojść do zerwania paska napędu osprzętu lub trwałego uszkodzenia alternatora, o ile już nie jest uszkodzony.
Ale to jakimś cudem napędzało alternator i resztę osprzętu?
Sprawdzić to trzeba nie tylko koło pasowe ale cały napęd osprzętu razem z kołem alternatora.
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Zapomnij o puszkach! Weź regulator do 9d. Nie wiem skąd to głupie rozróżnienie. Z resztą przerobienie prostownika na 9d to tylko dołożenie trzech diod za 60gr i wywalenie tego idiotycznego przekaźnika lampki ładowania + minimalne zmiany w instalacji. Wg. mnie trzeba i tak to zrobić. Jawa ma całkiem fajny alternator, ale osprzęt do niego oraz instalacja...
dodatkowo akumulatora która znikła w czasie jazdy Po odpaleniu samochodu, z lewej strony silnika słyszę buczenie, jakby odkurzacza A nie masz w tym narożniku alternatora z osprzętem ? Stojący nad grobem alternator może różne przejawy dawać
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
2.0 HDi. To klekotanie jest koło alternatora Zdejmij pasek osprzętu i sprawdź sprzęgiełko jednokierunkowe w kółku alternatora i rolki wszystkie przy okazji.
Zdejmij pasek osprzętu bo może alternator klima wspomaganie czy napinacz stawia opór.
Jesli chodzi o PSA nie podałeś jaki kod silnika wiec wiec ten pasek napędza też alternator.
Jakaś rolka,alternator tak mi się coś wydaje. Zdejmij pasek z osprzętu klima,alternator itp i zobacz wtedy.
że dzieje się to podczas "pobierania prądu" Zerknij na koło pasowe na alternatorze. Sprawdź osprzęt paska.
AQ może kolega LENIWIWC_PL sprawdzi co dzieje się z alternatorem w sensie elektrycznym. Czyli czy aby przypadkiem nie ma zwarcia lub podobnych przypadłości.
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Raczej stanął alternator. Sprzęgiełko jednokierunkowe w kółku musiało by się rozpaść tak, żeby zapadło się o obudowę alternatora, a to byś po zdjęciu paska zobaczył. Alternator bez sprzęgła nie wytrzyma długo i będzie psuł całą resztę osprzętu.
Ściągnij pasek osprzętu. Zobacz jak będzie bez niego - czy też będzie klekotał. Sprawdź sprzęgło na alternatorze czy czasem się nie zablokowało i nie kręci w 2 strony zamiast tylko w jedną kręci wirnikiem. Można też śrubować odłączyć wtyczkę na alternatorze choć demontaż paska to chwilą roboty.
W starszych samochodach bywało, ze napinaczem paska osprzętu był alternator, lub prądnica, w nowszych bywa różnie, może to być dodatkowa rolka napinająca. Fachowo, by zdjąć alternator, trzeba zacząć od odłączenia plusa na akumulatorze.
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
bez paska akurat nie było próbowane ale ciekawi mnie czy w ogóle to oryginalnie jest tak bez tego sprzęgielka na alternatorze
Zużyty pasek osprzętu (alternatora, pompy chłodzenia...) :P W niektórych silnikach, np. Mercedesa, kompresor. Skrzynia biegów wydaje jakiś dźwięk jak auto stoi na luzie? Ona się obraca jakoś czy że tak powiem w spoczynku jest? Tylko jak są ścięte śruby łączące ją z silnikiem... V.
Sprawdź czy masz pasek osprzętu alternatora, a dokładniej to czy nie ma go pod osłoną rozrządu. Jeśli wyciek plynu z pompy wspomagania nastąpił przez uszczelniacz wałka pompy, to może być kiepsko.
Miał ktoś problem z hałasującym alternatorem https://filmy.elektroda.pl/89_1748646750... ? Pasek nowy, alternator nowy, akumulator nowy, napinacz nowy, pompa wody nowa, sprężarka klimy 2 sprawna używka. Jedynie co mi głowy przychodzi, to że mam 52 Ah akusa, a ori był 55. Dźwięk jest podczas normalnej pracy na wolnych obrotach, zwiększa się po zapaleniu...
POdpięcie alternatora i nie zakładanie paska osprzętu to wyjaśni.
Ja demontuje pas, koło pasowe na wale osprzęt alternator klimę i wyciągam sam motor.
Np to dorzucę coś o Renaul Espace 3 1. Świece w podszybiu ( specjalny klucz przegubowy/łamany) 2. Filtry kabinowe w zamkniętych zaślepkami wnekach łożysk telekopów 3.Żarówki w lewej lampie ( przeszkadza komputer i akumulator) 4.Skrzynka przekażników i bezpieczników w kabinie silnika obok akumulatora 5.Żarówki podświetlenia wskażników - demontaż: głośników,...
Witam. Problem wygląda tak: nie świeci kontrolka alternatora i świec żarowych. Alternator wydaje się być sprawny ponieważ bus robi kilometry z włączonymi światłami i osprzętem, ale nie ładuje akumulatora. Na kablach pali bez problemu, świece grzeją. Dziękuję za pomoc, Tomek
Jeśli w Twoim Audi A6 C7 2.0 TDI słychać dziwne dźwięki na postoju i przy schodzeniu z obrotów, a silnik i skrzynia działają prawidłowo, to mogą być następujące przyczyny: Dwumasowe koło zamachowe – typowa przyczyna drgań i hałasów. Łożyska osprzętu – alternator, sprężarka klimatyzacji, lub napinacz paska mogą generować dźwięki. Poduszki silnika – uszkodzone...
raz jest napięcie dobre i sie wzbudza alternator a raz jest słabe napięcie i nie wzbudza się alternator czuć zapach gumy i alternator jest gorący Wymień alternator wymień pasek osprzętu.
Jeśli chodzi o piszczenie przyjrzałbym się osprzętowi alternatora, pasek, napinacz itd być może to przyczyna piszczenia. A silnik chodzi normalnie. Ew. Można przyjrzeć się wtryskiwaczom, być może któryś z nich nie podaję odpowiednio paliwa i stąd trochę "nierówna" praca, która stabilizuję się gdy zaczyna łapać temp.
To dzięki oporom jakie stawia silnik wraz z całym osprzętem (alternator, pompy, klima) możliwe jest w ogóle hamowanie silnikiem. Wysprzęgliłeś (rozłaczyłeś fizycznie napęd od silnika) to jakim cudem? Po drodze masz całą skrzynię i przekładnię w moście (mechanizm różnicowy). Leżysz i kwiczysz, bo brak pojęcia. Usiłujesz poprzeć Swe domysły, nie mając...
Na początek to zrzuć pasek pomocniczy (ten od alternatora), być może to z osprzętu.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Obawiam się kolego że każdym z nich będzie dwumas, w dieslu z pewnością. Z diesla wersję 1.6 odpuść sobie. Choć silnik oszczędny to jednak często pokazuje swoje złe strony. Ja już 5 rok jeżdżę 2litrową S40, ten sam silnik co w V50 i nie mogę narzekać. Choć gdybym dziś jeszcze raz wybierał to szukał bym wersji 2.4 D4 lub D5. Przy niewiele większym spalaniu...
Obstawiam inną centralkę sterującą silnikiem (niepasująca) ale bardziej błędne podłączenie/zwarcie w elektronice. Przy tych błędach dobrze, że w ogóle pozwala się odpalić. A swap z osprzętem czy osprzęt (alternator, sprężarka klimy itd) są z poprzedniego silnika?
bardzo ciekawe z tym silnikiem że niby taki sam tylko inaczej montowany a czym się różni dokładniej, jakim osprzętem ? alternator ? łapy? skrzynia pasuje ?
Ludziska! Mam problem. Na postoju, przy włączonej klimatyzacji, światłach, po załączeniu dmuchawy silnika (tutaj problem staje się najbardziej widoczny), ew. z lub bez grzania tyłka napięcie ładowania spada z 14.2 do 13-12,5V. Wymieniany był kabel główny ładowania, napinacz paska osprzętu (alternator na osprzęcie), pasek klinowy, a sam akumulator również...
Zamówiłem używany alternator orginalny z orginalnym osprzętem, dam do sprawdzenia i wymiana. Po rozmowach z elektrykami i według waszych opinii wychodzi na to że to jedyny sposób na usunięcie usterki. Z jakim efektem? Dam znać jak wymienie😎 Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za podpowiedzi👍👍👍
Albo jedno, albo drugie. Wymontuj alternator i zanieś do zakładu trudniącego się naprawami tego typu osprzętu - sprawdzą, będzie wiadomo.
Ach ta Honda i te jej mieszanie w osprzęcie ;) Niby fabrycznie tam jest alternator 60A. Mniejsza o to, co do klimy... zazwyczaj samochody wyposażone w klimę mają mocniejsze alternatory, możesz pójść w tym kierunku, szukać czegoś Plug&Play i mieć 90A, jak mówisz, za 250zł. Albo znaleźć dużo mocniejszy alternator za tą samą cenę i poświęcić 50zł dla jakiegoś...
A jak mi napiszesz coś o tym agregacie to dorzucę coś od siebie. Czy on ma jakiś osprzęt prócz rozrusznika? jeśli ma alternator to wszystko będzie proste i gaszenie niemal automatyczne.
Zrzuć pasek osprzętu to się okaże czy trzeba dalej szukać , ewentualnie wykluczyć .
Problem nie rozwiązany. Alternator i reszta osprzętu ładowania sprawdzona, okazało się, że amperomierz jest spalony na jednym styku. A przyczyną jest następny problem, o którym napiszę w kolejnym poście. Dziękuję za pomoc, przynajmniej nauczyłem się dokładnie budowy układu ładowania.
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
A czy przekracza możliwości badawcze sprawdzenie i podanie do wiadomości oznaczeń alternatora i regulatora napięcia? Przecież tam wcale nie musi być zamontowany tzw firmowy osprzęt.
To zależy ile przewodów dochodzi do alternatora, jak dwa to musisz wyjąc alternator i sprawdzić czy diody są dobre a w szczegulności te małe od wzbudzenia, jak do alternatora dochodzi więcej przewodów to musisz na samym początku sprawdzić osprzęt przy alternatorze a jak to nic nie da wyjąć alternator. Pozdrawiam
Podliczyłem ile kosztują części osprzętu paska wielorowkowego,: (rolka prowadzącą, napinacz z rolką, sprzęgiełko alternatora i pasek), nie liczę koła pasowego wału. W Inter Carsie bez rabatów 850 zł około, dwa razy drożej jak za kompletny osprzęt rozrządu.
Tak to częsty przypadek, co mogło spowodować? uszkodzone kółko na alternatorze, wyszczerbiona rolka pośrednia lub rolka napinacza, zatarte koło kompresora klimatyzacji, te elementy należy poddać szczególnej obserwacji, nie wymienić samego paska osprzętu lecz komplet z rolkami i napinaczem. Pozdrawiam
Usterka naprawiona u mechanika. Był ściągany przód. Wymiana napinaczy paska klimy, alternatora, sprzęgiełka. Przy następnym rozrządzie wymieniam cały osprzęt razem.
Multimetr był w sumie tylko dla dokładniejszego pomiaru. Wskaźnik ładowania stosuje się tylko do monitorowania tego czy akumulator jest ładowany czy rozładowywany w danym momencie, przepuszcza się przez niego praktycznie cały prąd między akumulatorem a pozostałym osprzętem elektrycznym (oczywiście wyłączając z tego rozrusznik). https://obrazki.elektroda.pl/6433044900_...
Z Jawą są trzy problemy: 1. Ma alternator, nie wirnik, typowo obcowzbudny. Historyczna konstrukcja, nie tyle samego alternatora co osprzętu bo: a) prostownik jest sześciodiodowy b) ma idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania c) elektroniczny regulator oparty o elementy pobierające dużo prądu i wymagający sporego napięcia do otwarcia tranzystora mocy...
Witam, Po co bawić się w przeróbki na "jakiś tam" alternator, skoro można za 250zł kupić alternator z osprzętem do ciągników zarówno C-360 jak i C-330. Wystarczy udać się do Agromy lub w zasadzie każdego sklepu z częściami do sprzętu rolniczego i na pewno dostaniesz taki zestaw. W C-360 (w przeciwieństwie do C-330) sprawa podłączenia jest prosta bo...
Jeśli to podobny system jak w nowszych HDi że start-stop to są dwa napinacze paska oraz bardzo duży alternator-generator że sztywnym zaspawanym kołem. Robi za rozrusznik gdy start stop działa
Jak widać, wymiana alternatora 63A na 72A może wcale nie przynieść poprawy wydajności prądowej dla 1500 obr/min Ale tu i piszemy o alternatorach Elmot, a autor nawet nie napisała jaki ma silnik i jaki osprzęt.
(at)goldwinger nie wiem A/C oraz PS raczej nie powinno działać. Jak trzeba to zdejmę pasek bo jest osobny na alternator i na osprzęt. Rozrząd raczej powinien śmigać po swojemu, olej ma 10w więc popychacze też powinny działać ok.
Demontujesz zaślepkę i możesz założyć normalną pompkę paliwa. Może zostawić też tom elektryczną teraz pompka membranowa nie będzie pracowała jeżeli jest pełna paliwa. Powrót paliwa w tym silniku był tylko z wtryskiwacz tyle co igła puściła, pompa paliwa nigdy go nie miała. Kolejny element na zdjęciu to regulator obrotów silnika. I teraz powiedz mi gdzie...
Założeniem było zrobienie tego tanim kosztem z tego co jest, typu wiatrak, alternator, regulator napięcia też jest taki pod fotowoltaikę. Pewnie inne rzeczy też by się znalazły. Panel pod pastucha mogę kupić w kwocie do 200 zł żalu osprzęt, więc to bardziej takie kombinowanie czy się da. Z ciekawości, bo zawsze zrobić coś samemu to frajda.
Zmień pasek i koło alternatora z wolnobiegiem.
Witam kolegów. Volvo s60. 2005r. 2.4 benzyna 140km. Mam taki problem ze wskazaniem ładowania na desce rozdzielczej. Niby wszystko ok. Po odpaleniu auta kontrolka gaśnie po chwili, ładowanie jest jak najbardziej ok. Zdziwiła mnie jednak taka sytuacja, że musiałem zdiagnozować uszkodzone sprzęgło alternatora i aby się przekonać czy to napewno ono wydaje...
Jestem laikiem w kwestii mechaniki samochodowej, ale zaciekawiła mnie kwestia i jeśli zechciałby ktoś prostym językiem mi wytłumaczyć jaki proces zachodzi w aucie po naciśnięciu pedału sprzęgła. Zaintrygował mnie dziwny dźwięk jak odpalę samochód i jest zimny jakby takie tarcie o jakiś plastik albo dźwięk tarcia jakiegoś paska. Rozrząd jest okej, bo...
To nie czujnik, a wyprowadzenie jednej fazy. Styk W na alternatorze. Standardowe rozwiązanie w osprzęcie silnika diesla. Chyba, że nas pokonasz jakimś foto...
Witam! Sprzęgiełko na alternatorze można sprawdzic obserwując jego zachowanie w momencie rozruchu i gaszenia silnika. Lub demontując pasek osprzętu z alternatora i kręcąc dynamicznie ręką sprzegiełkiem raz w strone w ktorą napędza go pasek a raz w przeciwną. Kręcąc w przeciwną strone wirnik alternatora nie powinien sie obracac. Sprzęgiełko z tego co...
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
Ściąg pasek i odpal wykluczysz osprzęt może to być alternator jak tam jest sprzęgło to sprawdzisz bez paska Dodano po 2 Lub wspomaganie
Witam. Bujam się już długo, serwisy się nie znają, chętnie coś wymienią, ale najlepiej żeby im pokazać co. Hałasy dochodzą z okolic paska osprzętu (raczej nie jest to alternator), byc może łańcuch rozrządu, ale serwis M4K osłuchał stetoskopem i twierdzi że nie jest to rozrząd, ale też nie próbowali nawet dociec skąd pochodzą hałasy. https://filmy.elektroda.pl/94_1660064795...
było już kilka konstrukcji spawarek ale takiej jeszcze nie było.pomysł niesamowity. chciałbym zobaczyć resztę osprzętu tego auta :D pozdrawiam
spróbuj na stronie turbobygarrett.com - ale tam są opisane raczej nowe turbiny i to takie, które idą na wolny rynek czyli nie ma opisanych turbin które są robione pod konkretny model auta.. nie szukałem jakoś intensywnie - więc może po prostu nie znalazłem dmuchanie cały czas mija się z celem - po pierwsze straty energii (paliwa), po drugie zużycie...
NIech zwali pasek osprzętu i obada 3 rolki , alternator i pompe klimatyzacji.
jak żarówka mi świeci po podłączeniu jej z jednej strony do ramy a z drugiej do bolca + akumulatora to znaczy, że jest normalnie minus na masie? Tak, by było.Tylko,czy to prawidłowe podłączenie,to niech się wypowie ktoś kto miał do czynienia na co dzień z Rakiem.Bo Rak miał silnik z C 330, to pewnie i osprzęt też.A ciągniki C 330 miały + na masie.
To czy sprzęgiełko jest czy nie ma zależy też od wydajności alternatora.
Przerabiałem kiedyś 1.3 na 1.8Gti jest to możliwe o ile czujesz się na siłach i masz dostęp do tanich części baw się a jeśli chcesz ułatwić sprawę wstaw 1.8 gaźnik i instalacje prawie masz z głowy co do części na 1.8Gti; Rozrusznik 70zł alternator 70zł skrzynia przeguby 250zl przepływomierz 50 zł jednostka sterująca 50zł silnik z osprzętem 700 i kilka...
Wiesz, takie pomysły to już producenci aut wdrożyli. PSA korzysta ze zwykłego alternatora, tylko falownik i superkondensatory mu dołożyli. Osprzęt w silnikach robi się coraz bardziej elektryczny. Wspomaganie kierownicy, otwieranie przepustnicy, zaworów, przesuwanie wałków rozrządu, nawet pompa wody.
Więc kolego oddaj samochód do naprawy bo to nawet mogą nie być łożyska w alternatorze a np koło masowe wału , sprężarka klimy, lub osprzęt rozrządu. A to te najczęstsze przypadki w HDI.
Patrzyłem na ten alternator. Najpierw ściągnąłem pasek osprzętu i kręciłem wirnikiem. Efekt ? Sprzęgiełko kręci wirnikiem w obie strony więc coś jest nie tak.. W dodatku gdy mocnej zakręciłem słychać było szum, prawdopodobnie z łożysk. Po odpaleniu bez paska silniczek chodził cichutko jak nigdy. Po założeniu paska i ponownym odpaleniu zrobiło się głośniej,...
Jeśli złodziej zasili sam sterownik "plusem po stacyjce", to faktycznie uruchomi silnik, ale pod warunkiem, że silnik nie ma niezbędnego osprzętu potrzebującego tego plusa (np: zasilanie wtryskiwaczy, pompy paliwa). Ale w takim wypadku raczej nic nie zrobisz, bo - choćby w alternatorze - nie będzie wzbudzenia (zakładamy, że sam się nie wzbudzi), a sam...
Jeżeli rozrusznik jest 100% pewny sprawdziłbym podłączenie raz jeszcze. Ewentualnie co innego przychodzi mi do głowy to przytarty jakiś element na pasku osprzętu typu alternator który nagminnie przyciera się we fiatach. Ale tym zająłbym się dopiero po wykluczeniu niepoprawnej pracy rozrusznika.
A po jaki grzyb elektrykowi schemat? Zasilanie po kluczyku, masa, podświetlenie zegarka i impulsy, z czujnika lub z alternatora. Cala filozofia. A osprzęt to pewno czujnik obrotów, i nie na wał, z przodu silnika ale raczej jak do Vito, lub do W124.
no bo właśnie mam problem z wzbudzeniem alternatora :( i niewiem czy to wina złej instalacji czy może jakies trzeba zrobic trik zeby go wzbudzic ??
Zwal pasek osprzętu i dużo się wyjaśni.
Częstą przyczyną spalenia paska osprzętu jest zatarcie wirnika alternatora,szczególnie przy braku osłony bocznej.
Schemat hydrauliki do EO-2621A (wersja budowlana - radziecka): http://obrazki.elektroda.pl/6879310700_1... Do obsługi osprzętu zastosowano 3 pompy. NSZ32 ulokowana między alternatorem a zbiornikiem oleju hydraulicznego, zasila ona przedni lemiesz, obie tylne podpory, siłowniki do obrotu ramienia oraz można nią także sterować wysięgnikiem....
Powinno być OK a gdzie jesteś,że wymieniają Ci cały alternator? Może w Irlandii...? E chyba nie, tam by wymienili silnik z osprzętem. Warto by było dowiedzieć się co padło w alternatorze i odpowiedzieć na pytanie dlaczego.
Trzeba zdjąć pasek napędu osprzętu, sprawdzić ręką wszystkie rolki, pompę i alternator oraz odpalić bez niego silnik
Żebyśmy się dobrze zrozumieli. W MB w204 220CDI siedzi aku 95ah AGM - z tym autem wszystko jest ok - pytałem tylko ile mniej więcej czasu jazdy potrzebuję aby odzyskać prąd utracony podczas odpalania i czy jeśli ma postać tydzień czasu to warto go przepalić na jałowym czy lepiej nic nie robić?Pobór w spoczynku 0,02-0,03A, przy zgaszeniu auta napięcie...
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Radykalnie - dodać akumulator na 12V - dodać drugi alternator 24V Nie rozdziela akumulatora rozruchowego i hotelowego - na rozruchowym (12V) ciągle wisi całe zasilanie łodzi poza silnikiem dziobowym (sterem strumieniowym). Inne też radykalne - zmienić osprzęt silnika na 24V (alternator i rozrusznik ale może tez elektronikę jak posiada) - dodać akumulator...
Bardzo na styk z naciskiem na mało... Sprawdz ile wzmacniacz pobiera amper, potem dolicz osprzęty w samochodzie :)
Akurat 2.0 8V F3R bo to była meganka z 2000r. Do wymiany z pamięci: silnik + cały osprzęt - alternator, pompa wspomagania, sprężarka klimy ecu + wiącha + oczujnikowanie wydech - dospawywaliśmy na aucie, generalnie z nim był największy problem pierdoły typu osłona termiczna wydechu, jakieś węże. złącza, rura filtra powietrza... Skrzynia została stara...
Witam wszystkich! Mam taki problem toledo 2 - 1.9 tdi 110 cv że stuka coś przy silniku na wolnych obrotach ,są to stuki wibracyjne i znikło ładowanie,zdjołem pasek osprzętu sprawdziłem alternator jest ok.odpaliłem bez paska i to samo dodaje gazu i po zejściu na wolna ok 5 - 10 sekund stuka i wibruje autem,założyłem pasek spowrotem i jest to samo ,napinacz...
Witam, Espace 4 , 2.0 T, LPG . Po wymianie diod w alternatorze i pasku osprzętu bujają mi obroty. Na początku myślałem, że samo przejdzie jak się odpowietrzy chłodzenie, ale nie. Obroty bujają ok. 100-150. Normalnie mam 4 kreski, ale nagle potrafi wskoczyć na 5. Niby trzyma te 4 kreski, ale slyszalnie coś buja. Wypsikalem Plakiem, ale bez rezultatu,...
hehe a może i tak ja założyłem u swojego ruska od golfa 2 alternator stary był 400 z tym całym osprzętem w kabinie smiga jak trzeba za 65zł 65Amper ma Dodano po 49 Sterowanie masą
Więc przepraszam za nie sprecyzowanie:) Podobnie miałem lata temu w trabancie, właściciel mając cały osprzęt na 6V założył alternator na 12V:P
Wszystkie systemy HV potrzebują napięcia LV do poprawnego wystartowania. Słaby akumulator i problemy z DC-DC (przetwornica która de facto udaje alternator zmieniając napięcie z baterii HV na napięcie do zasilania osprzętu LV) są jedną z głównych usterek Zoe. Niestety większość serwisów jeśli już się podejmuje naprawy to wymienia całego PEC. DC-DC jest...
Żeby utrzymać ten silnik przy życiu i jego osprzęt w zależności od stopnia nagrzania silnika potrzeba między 16 a 25A. Tylna szyba to też w okolicach 20A, jak jeszcze lusterka są podgrzewane to między 1,5 a 2,5A na każde. No i klimatyzacja 20-35A. Tymczasem alternator na biegu jałowym ma wydatek około 50A. Ja odebrałem wpis autora w pierwszym poście...
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
Witam wszystkich, Mam problem z diagnozą auta Renault Megane 1.6 II 2003 rok (VF1BM0C0H28151871). Kiedy jeżdżę intensywnie przez np 3 dni to następnego dnia bateria jest rozładowana. Z diagnozowałem, że przyczyną rozładowania baterii jest zbyt niskie napięcie ładowania. Wymieniony został używany alternator, który został później dodatkowo sprawdzony...
Ale żeś wymyślił. Przecież to sprzęgło z kołem dwumasowym ma wytłumić drgania silnika diesla, dodatkowo do wytłumienia drgań paska w większość samochodów masz wulkanizowane koło pasowe. Chyba kolega mnie źle zrozumiał, nie chodziło mi o sprzęgło i koło dwumasowe silnika, tylko o koło pasowe dwumasowe, z którego pasek wieloklinowy bierze napęd na dodatkowy...
Witam wszystkich, posiadam Passata B5 (1999), mam problem, a mianowicie drżenie, wibracje przy dodawaniu gazu. Auto gdy jest zimne jeździ normalnie lecz po jakimś czasie zaczynają się te wibracje. Zauważyłem że gdy włączę i wyłączę silnik drgania znikają lecz po jakimś czasie znów wracają. Niedawno wymieniłem w nim regulator napięcia alternatora, oraz...
Szczelny silnik nie rozszczelni się. Remontu silnika nie unikniesz zalewając go cudownym olejem. Sprawdź sprzęgiełko na alternatorze bo czasem dziwne odgłosy nie pochodzą od silnika tylko od osprzętu. Co do zapachu spalin to powodów może być.wiele. Tylko weryfikacja przez doświadczonego mechanika. Olejem ani nie naprawisz ani nie popsujesz w tak krótkim...
osprzęt simon elektryk osprzęt eaton osprzęt
windows wybudzeniu siemens runtime urwany wirnik pompy
generator infradźwięków pomiar rezytstancji izolacji
Kod błędu B1FE8 w Audi A3 3.2 VR6 - diagnostyka i rozwiązania Ciężko działająca kierownica w nowym skuterze trójkołowym elektrycznym