No to wyssałeś cały prąd z akumulatora. Raz na jakiś czas autko trzeba troszkę przegonić. Zapobiegawczo radzę sprawdzić naciąg paska i stan szczotek a alternatorze.
Witam, Proszę o wsparcie związane z alternatorem. Ostatnio zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora - sprawdziłem napięcie na wyłączonym silniku 12,40 - następnie na uruchomionym bez zmian 12,40. Skutkiem czego wywoskowałem że winowajcą jest alternator. Paska i napinacza nie brałem pod uwagę ponieważ klimatyzacja działa,pasek jest w dobrym stanie...
Witam,problem tkwi w alternatorze, lużny pasek lub kończą się szczotki lub regulator napięcia, gdy go odpalisz to są zagrzewane ponownie świece żarowe które czerpią prąd z akumulatora gdy nie ładuje alter, najpierw napraw alternator a póżniej zobaczysz.
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Akumulator możesz podłączyć równolegle taki, jaki sobie życzysz. Wszystko zależy od tego, jaki będzie bilans energetyczny instalacji. Jeśli sprzęt zamontowany w aucie będzie brał więcej energii, niż jest jej w stanie wyprodukować alternator, to na nic zda się nawet największej pojemności akumulator (oczywiście biorąc pod uwagę to, że silnik pracuje...
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
Witam, zimą padł alternator, ten chłodzony wodą, skończyło się ładowanie, został wymieniony na tradycyjny 125A (chyba od Laguny), oczywiście rolka została przełożona i zdaje się, że też w Clipie zmieniono informację o nowym alternatorze. Napinacz i pasek wymieniony. Przez miesiąc było dobrze, potem zaczęły się cyrki - pływanie napięcia na altku 13,4-14,2...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
napięcie delikatnie rośnie ale ładowania nie ma bo miernik pokazuje 12,5V. Ładować ładuje, tylko nie daje rady bo świece żarowe dużo ciągną. Wg pomiarów na instalacji wszystko ok, wiec usterka w samym alternatorze. Pasek też potrafi się ślizgać a nie piszczeć.
Buduje rowerowy generator prądu. Rower na stojaku, na tylnym kole długi pasek klinowy napędza alternator. Alternator wzbudzam żarówką 5W, dodatkowo założyłem na obwodzie przełącznik. Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Zaczynam kręcić kołem, odpalam obód przełącznikiem, żarówka gaśnie – alternator łąduje, po...
Strzępy paska mogły się dostać do rozrządu i przestawiony. To znaczy ? Pedał wpada w podłogę, czy jest twardy ? Twardy, tam jest pompa vacuum na alternatorze.
Jeżeli kontrolki mrugają tzn , ze musisz wymienić szczotki w alternatorze, albo naciągnąć pasek alternatora. Jeżeli kontrolka gaśnie tzn że alternator jest w porządku.
Z gory przepraszam za przydlugi post, ale do rzeczy. Otoz podczas jazdy moim Seicento 900 (rocznik 2000) zauwazylem ze podswietlenie wskaznikow stopniowo robi sie coraz slabsze, podobnie jak jasnosc swiatel. Do tego zazyla sie delikatnie kontrolka ladowania akumulatora. Gdy dojechalem na miejsce, zgasilem i odpalilem ponownie samochod wydawalo sie ze...
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Zacznij od sprawdzenia prawidłowości napięcia paska alternatora. Pasek też może mieć poślizg i nadawać się do wymiany.
Czyli ten "zen wywalić a kupić "ina" ? Jak rozumiem to jednak może być wina tego koła pasowego. Tak jak myślałem Dodano po 2 Przy odpalonym silniku to kolo pasowe nie obraca w ogóle wirnikiem alternatora. Alternator sztywny na osi brak luzu i bica Dodano po 6 Koło ma przepuszczać w jedną stronę. Dlaczego nie ładuje trzeba zrobić weryfikację Przewody...
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
Witaj Piszczy Ci najprawdopodobniej pasek z alternatora. Gdyby zapiszczał pasek rozrządu to byś dalej nie pojechał gdyż tłoki powyginały by zawory. Pozdrawiam
,,Zaniedbanie rozrządu to ciężki grzech kierowcy,, - zgadzam się w 100%. Jednak w moim przypadku było inaczej i bardzo pechowo. Zaniedbanie wymiany paska napędu alternatora w KANGOO 1,4. Potem wszystko potoczyło się lawinowo i bardzo szybko. Efekt końcowy - wszystkie zawory do wymiany ( wyraźnie odbite ślady kontaktu wszystkich zaworów na denkach wszystkich...
byłem przekonany,że to olej hydrauliczny ... w poprzednim eskorciku pękł mi wzdłuż przewód i objawy na masce były takie same ... tym razem olej jest czarny, przepalony ... jego nadwyżka osadza się na masce, po czym spływa po przednim pasie i sączy się na zewnątrz po zderzaku ... olej jest rozrzucany przez pasek. Pasek przypomina w przekroju literę U,...
Mam podobny problem,wracający z Poznania zaczął być słyszalny dźwięk delikatny pisk pomyślałem że to pasek po ok 5 km delikatnie zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora,zjechałem na pobocze zgasiłem silnik i stwierdziłem że pasek od alternatora a ni pasek od pompy wody nie ma dużego luzu,odruchowo sprawdziłem połączenia na alternatorze i było wszystko...
Większość alternatorów zaczyna ładować przy około 1000 obrotów. Być może dałeś zbyt dużą "szajbę" przy alternatorze i stąd ten problem. Oryginalnie taki alternator napędzany jest paskiem wielorowkowym gdzie szajbka może być stosunkowo mała. Ty stosujesz chyba pasek klinowy i tu zbyt mała średnica nie wchodzi w grę. Co do max obrotów to spokojnie wytrzyma...
Witam, rozsypał mi się alternator, z konieczności wrzuciłem z Golfa, ten sam, ale o mniejszej wydajności prądowej, 70A, oryginalnie był 90A - czy na takim alternatorze może jeździć, czy jednak konieczny jest 90A? Napięcie ładowania nieco spada po włączeniu odbiorników, ale utrzymuje się w granicach 13,5V Dodatkowo, w tym alternatorze z golfa jest wpięty...
Ludziska! Mam problem. Na postoju, przy włączonej klimatyzacji, światłach, po załączeniu dmuchawy silnika (tutaj problem staje się najbardziej widoczny), ew. z lub bez grzania tyłka napięcie ładowania spada z 14.2 do 13-12,5V. Wymieniany był kabel główny ładowania, napinacz paska osprzętu (alternator na osprzęcie), pasek klinowy, a sam akumulator również...
Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy". (jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?) To proste ,odpalasz auto podpinasz amperomierz i woltomierz .Obciążenie...
Witam, Posiadam silnik Yamahy, 2 suwowy 15KM. W ramach tuningu silnik dostał już rozrusznik ale chciał bym zamontować alternator o większej mocy niż fabryczny (który ma chyba tylko 5W). Myślałem o rozwiązaniu analogicznym jak jest w samochodach, zewnętrzny alternator napędzany paskiem, niestety nawet alternatory od motorów są za duże i nie ma gdzie...
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
rozwalone (zacięte) kółko od alternatora jak zdejmiesz pasek i zablokujesz jakoś wirnik alternatora to kółko od niego musi się w jedną stronę móc obrócić
Od oryginalnego alternatora podłączasz tylko lampke ładowania. Problemem będzie pasek 10mm po prostu bez większego kąta opasania spali się szybko. Jak dodasz rolkę 8cm na górne mocowanie alternatora to pasuje pasek 10x1000.
Witam kolegów, Potrzebuje pomocy, wsparcia technicznego. Mam samochód rozbebeszony, tj. Połowa silnika rozebrana, żeby się dostać do alternatora. (Ci co mieli kiedyś przyjemność z BMW 318 e36 1,8tds to wiedzą o czym mowa). Zamówiłem nowy regulator i super bo przyszedł błyskawicznie. Ale okazuje się że komutator też muszę wymienić. No i jestem w bladej.......
Witam, Spotkała mnie dziwna awaria. Otóż wróciłem do domu wieczorem bez żadnych problemów z samochodem. Rano po odpaleniu otrzymałem komunikat o awarii akululatora/alternatora. Pod maską znalazłem zrzucony pasek i zerwane uchwyty napinacza. Wymieniłem napinacz oraz pasek i po 2 metrach jazdy znowu to samo. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc.
Czy winą za piszczenie może być wytarte kółko alternatora, czy pasek klinowy np:kiepskiej firmy?Był wymieniany w listopadzie 2005.W Lanosie nie ma napinacza Witam. W moim lanosie też coś piszczało i szumiało po wymianie paska slternatora. Czepiałem się chyba wszystkiego: alternatora, pompy wspomagania, kół pasowych. Jednak dobrze, że miałem jeszcze...
Przeprawszam, że wogóle ośmielam się zabierać głos. Ale przerabiałem coś podobnego i... Wyszło, że owe za takie spadki odpowiadało uszkodzone koło pasowe. Poprostu pod większym obciążeniem od alternatora pasek stawał , ale nie sam tylko ze wszystkim. Koło pasowe było rozwulanizowane, czyli poprostu zwiniła guma. Jakbym się mylił, to proszę mnie nie...
Wymieniłem alternator na nową podróbke. Na początku w ogóle nie miał ochoty pracować. Po którejś przegazówce w końcu załapał- zgasła kontrolka i ruszył obrotomierz, napięcie ładowania w normie. Teraz za każdym odpaleniem trzeba pocisnać silnik do 2tyś obr. Po takiej czynności alternator pracuje prawidłowo. Pasek naciągniety jak trzeba. Podciągłem mu...
Volvo F12 nie potrzebuje drugiego alternatora ,natomiast potrzebuje dobrego chlodzenia . Gdyż czesto jest tak ze kierowcy wydoją akumulatory i potem przez pół dnia sa ładowane. Alternator ma wtedy ponad 100' po 2 minutach i tak przez pół dnia. Regulator wewnętrzny tego nie wytrzymuje gdyż non stop dmucha na niego brudem- strumien powietrza . Lecz nawet...
Witajcie. Przyłącze się do tematu. Mam to samo w a3. ten sam błąd wyskakuje. Klimatronik pokazuje na kanela 20 napięcie alternatora 12,4 V, miernik to samo napięcie . Czy to wina alternatora czy może paska klinowego?
Nie wiem w jakim ciągniku chcecie to montować ale taki alternator na pasku klinowym nie pójdzie !!!Może dlatego spada napięcie po włączeniu świateł !!
Jeżeli alternator nie jest od tego traktorka, to sprawdź czy obroty silnika dają (po przełożeniu przez pasek klinowy) wymagane obroty dla alternatora. Może trzeba zmienić średnicę koła pasowego alternatora.
Witam, robie stanowisko w szkole, podlaczenie silnika 3-fazowego, ladowanie, obciazenie itp. Chce dolaczyc do tego pradnice lub alternator na pasku klinowym w celu obciazenia silnika 3-fazowego. Alternator ma zbyt duza wydajnosc zeby go obciazyc, co myslicie o pradnicy i z jakiego samochodu bylaby najlepsza? Zalezy mi na tym aby pradnica/alternator...
Układ zapłonowy w zeszłym roku wymieniony na nowy Co wcale nie znaczy, że nie sieje. Zrób proste doświadczenie, odłącz alternator (zdejmij pasek, albo odłącz całkowicie elektrycznie) i odpal silnik. I będziesz wiedział, czy to on, czy inny układ zakłóca.
Witam mam podobny problem z tym samym silnikiem. Nowy alternator Lukasa, nowy pasek , nowa bateria. Ladowanie 13.9V na alternatorze i na baterii. Czy takie ma byc? Mimo to nie doladowuje baterii. Jeden mechanik powiedzial ze to za malo i musi byc ok 14,7V. Jakie ma byc to ladowanie? Prosze o konkretna odpowiedz. Auto Jezdzi na taksowce i po kilkukrotnym...
Witam . Od razu mówię , że jestem amatorem i słabo kumam sprawy mechaniki samochodowej . Otóż stuka mi coś w okolicy paska klinowego , wymieniłem pasek i jest dużo lepiej , ale pojawił się inny stukot mniej dokuczliwy ale stały zwłaszcza po nagrzaniu się silnika , na zimnym przez kilka minut jest ok . Na co stawiacie - napinacz , czy rolka np od alternatora...
Panowie jak się dostać do silnika,jest ciasno.Chodzi mi konkretnie o wymianę paska alternatora,pasek wieloklinowy 5pk. Czy trzeba opuszczać silnik czy jest na to inny sposób. Proszę o porady. Silnik 1.7 90 kM Pozdrawiam
Jeszcze pytanie: Stary alternator ma takie koło alternatora i po założeniu pasek się w nim chowa: a w tym co kupiłem też jest 6-cio rowkowe koło alternatora ale troche inaczej wykonane i pasek troche wystaje. Czy mogę na takie koło alternatora założyć pasek?
Dwa tematy w jednej sprawie. Pasek paskiem, ale pokusił bym się o sprawdzenie koła pasowego alternatora, bądź sprzęgiełka, bo często to one bywa przyczyną pisków, tak czy siak pasek i tak byś musiał zmienić. Najlepiej nagraj ten dźwięk jak da radę.
Witam co to za buczenie,właściwie szum z okolic alternatora,paska przy czym nie zawsze się pojawia i jest słyszalny przy niskich obrotach silnika,przy czym jak sië pojawia delikatnie ledwo widzialnie świeci się kontrolka ładowania akumulatora. Po dodaniu gazu szum ustępuje i kontrola gaśnie,objawy te są tylko przy niskich obrotach. I nie zawsze te objawy...
Witam, niedawno kupiłem Combo 05r z niesprawnym ładowaniem, zregenerowałem alternator, założyłem nowy pasek, ładowanie 14,2v, niestety nie działa wspomaganie, błąd C1507, bezpieczniki sprawdzone, podmieniony cały układ wspomagania z innego auta i nadal nic, może ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze może być nie tak ?
Jesli chodzi o PSA nie podałeś jaki kod silnika wiec wiec ten pasek napędza też alternator.
Silnik 1,4 KFX. 98r. Najbardziej pasuje mi 1 obrazek. OK, czyli dwa paski. Najpierw luzujesz alternator, ściągasz pasek, potem luzujesz napinacz i zdejmujesz ten od wspomagania. Poprawne napięcie tego w "warunkach domowych" może być problematyczne, bo jest do tego specjalny przyrząd. Wartość naprężenia paska: 102 jednostek seem. Napinanie za pomocą...
Witam Potrzebuję momenty dokręcenia mocowań alternatora , napinacza paska wilorowkowego oraz rolki prowadzącej w fordzie fiesta 1.4 TDCI duratong 2009 r.
Przede wszystkim kontrolka ładowania powinna swiecic po właczeniu zapłonu .. jesli sie tak NIE dzieje to moze byc urwany przewód cienki niebieski moga byc wytarte szczotki i komutator moze byc uszkodzony wirnik albo regulator . Natomiast jesli lampka ładowania po właczeniu zapłonu swieci i po odpaleniu silnika gasnie (zadnego podswietlania żarzenia...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
Tylko pamietaj abyś w pierwszej kolejności "zluzował" koło napinające pasek napędu alternatora a dopiero potem zaczął "demontować" alternator. Pozdrawiam!
Wymieniłem łozyska wszystko poszło ok. na koniec zapodałem nowy pasek. Wielkie dzięki za pomoc.
Zico63 dziękuję za pomocne odpowiedzi wraz ze schematami i to sobie wydrukuję. Widzę, że robiłeś coś takiego w maluchu. Ja kiedyś założyłem coś takiego ze Skody, na dodatkowym kole przykręconym do prądnicy i dodatkowy pasek. Zdawało to egzamin ale często pękał mi wspornik naciągu paska, a gdy go zrobiłem z płaskownika 8, to oberwało mi uchwyt w alternatorze....
Witam, Post będzie trochę długi, ale chce opisać problem dokładnie bo jest dość dziwny. Szukałem podobnych tematów, ale nigdzie nie był opisany identyczny problem jaki mam. Samochód Golf 4 1.4 16V 2001 rok. Problem z ładowaniem występuje tylko na biegu jałowym przy bardzo dużym obciążeniu odbiornikami. Napięcie mierzone zawsze na alternatorze. W porównaniu...
Musisz zrozumieć, że niestety błądzisz. Człowieku, alternator z malucha ma taką moc (ok. 500 - 600 W), że na pewno ci wystarczy. Przyczyna twojego niezadowolenia tkwi w czym innym - pisałem o tym w poście ALTERNATOR-SEICENTO. Rozwiązanie jest jedno - wymienić koło pasowe na alternatorze na mniejsze - o jakieś 1 - 1.5 cm na średnicy, o ile takie załatwisz,...
Serwus, w poprzednim alternatorze poszły łożyska, więc zamiast wymieniać je (warsztat wycenił mi to na 160zl, a nie miałem siły tego rozkręcić), kupiłem na szrocie inny altek 55A. Pierwsze zdziwienie to oznaczenie 12V na regulatorze (poprzedni - tez Bosch) miał 14.4V. Akumulator pod prostownik (rozładował się na poprzednim altku), założyłem, naciągnąłem...
Nie rozumiem dlaczego uparłeś się dorabiać- kupować koło pasowe do alternatora. Na obecnym przełożeniu będzie działać bez zarzutów a nawet poprawi się jego wydajność na niskich obrotach silnika co już wspomniał kolega (at)mpietras. Czyli nie będzie przygasania świateł stojąc na wolnych obrotach. To jest alternator z benzyniaka,(wydajność 45Amp.) który...
Witam. Ja miałem zamontowany 70A Magnetron. Natomiast teraz mam 90A bo założyłem wspomaganie kierownicy. Więc jak by ktoś był zainteresowany to za półdarmo moge odsprtzedać tą 70-ątkę. Z tego co mi wiadomo jesli auto nie miało wspomagania to były dwa rodzaje alternatorów jeden 70A na pasek 4-ro rowkowy oraz 55A na pasek klinowy (jeden klin) Ale także...
W Punciaku bez klimy elegancko wychodzi do góry.W moim przypadku jest to alternator przykręcony na stałe a naciąg paska wielorowkowego dokonuje się przez rolkę umieszczoną na dźwigni.Wyjęcie dołem bez rozpięcia półosi lub odkręcenia silnika jest niemożliwe .Początkowo miałem wstawić nowy alternator ale ze względu na koszty wybrałem regenerowany.Trafiłem...
Właściwie to wszystko napisano. Jednak dodatkowo zwracam uwagę na fakt iż z 45 A chcesz dojść do chyba nawet 120 A.. czyli prawie trzykrotnie więcej. Już wiesz, że przekłada się to na moc, czyli moment obrotowy. A moment obrotowy to tarcie paska napędzającego. I tutaj sedno sprawy. Obecne wysokowydajne alternatory są napędzane paskami wielorowkowymi....
Też miałem ten problem, rozwiązałem go "połowicznie" z uwagi na jeden drobiazg: trudność w "dostaniu" w latach 80-tych amperomierza większego od 50A. Tak więc potrzeba silnika napędzającego, wykorzystałem wiertarkę 2000W z płynnym regulatorem obrotów, który to sam wykonałem ze schematu Młodego Technika (wielkość mocy wynika ze sprawności i wielkości...
Można wyrazić moment obrotowy na pasku alternatora w kW okazało się, że można. Nu tak w czym problem? Nie można. Zadaje proste pytania ile zużyłeś kW na 100 km. Najlepiej by było gdyby to były kW w gniazdku na liczniku. Czy możesz mi przyniesc ze sklepu 30 minut wódki? Niczego nie mylę bo na tym się nie znam. I to jest kwintesencja twoich możliwości....
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
Jeżeli alternator wybija prawidłowe napięcie to wszystko w porządku. Winne ścierania pasków jest - słaba jakość pasków, słaby naciąg po uformowaniu oraz wytarte koło pasowe na alternatorze. P
Widzialem taki stół do alternatorów fabrycznie zrobiony. Transmisja nie odbywała się na pasku,lecz bezpośrednio alternator byl tylko rekami dociskany szajba do szajby silnika maszyny do sprawdzania. A a szajbie z maszyny byl tylko gumowy trzonek,który wchodzil w szajbe alternatora.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Witam, mam do zaproponowania ciekawy pomysł na stół do sprawdzania alternatorów. Wykorzystujemy kompletny stół wraz z silnikiem i sprzęgłem od maszyny do szycia np. minerva - można je kupić np. na allegro już od 200zł. Co przez to zyskujemy: - bardzo stabilny z bardzo mocnym blatem stół - napęd z paskiem klinowym z płynną regulacją obrotów za pomocą...
Witam. Prowadząc z bratem warsztat elektroniki i mechaniki często spotkaliśmy się z problemem naprawy alternatorów rozruszników. Zważając na koszt stołu fabrycznego postanowiliśmy go zbudować sami. Jako ramę nośną wykorzystaliśmy pozostałość po piecu kaflowym wprost idealnie nadawała się na konstrukcję. Silnik 1,5 kw umieszczony na wahadle przypuszczam...
Witam! Sprzęgiełko na alternatorze można sprawdzic obserwując jego zachowanie w momencie rozruchu i gaszenia silnika. Lub demontując pasek osprzętu z alternatora i kręcąc dynamicznie ręką sprzegiełkiem raz w strone w ktorą napędza go pasek a raz w przeciwną. Kręcąc w przeciwną strone wirnik alternatora nie powinien sie obracac. Sprzęgiełko z tego co...
Owik, Nie denerwuj sie. Mlodzi ludzie maja tendencje wierzyc swiecie we wszystko, co napisane w madrych ksiazkach i znacznie mniej daja wiary starym prykom. ZZdzisiuu, Jesli ktos ci zaproponuje taka "wymiane paska w poltorej godziny", to rob w tyl zwrot i szukaj prawdziwego mechanika. Nie chodzi tylko o wymiane sparcialego paska, ale o przygotowanie...
Możesz mieć już akumulator w nie najlepszej "kondycji" i tak będzie. Podmień aku i zobaczysz, czy się "polepszy" ;) wlasnie akumulator byl niedawno wymianiany. to nie to. pasek alternatora tez w porzadku...
Witam, posiadam nissana primere rocznik 1997, model p11, 90 KM. Ostatnio miałem awarie paska od alternatora którą postanowiłem sam naprawić. Uznałem że wymiana paska to prosta sprawa, ale to nie istotne. Problem pojawił się podczas odkręcania napinacza. Kiedy odkręcałem śrubę od napinacza, kluczem dotknąłem masy alternator(tak mi się wydaje że to masa,...
Witam. Wczoraj przyjechał gostek Mazdą 6, 2006 r, diesel ze świecącą kontrolką ładowania. Otwieram maskę a tu pasek i sprzęgło alternatora leżą na osłonie. Alternator wstawiany około 3 miesięcy temu, sprzęgiełko w idealnym stanie. Moja praca ograniczyła się do nakręcenia sprzęgła na wałek oraz zamontowaniu paska. Czynności przeprowadziłem nie demontując...
Cześć mam taki o to sprzęt prawie w pełni zamontowany w aucie 2xHifonics 16,5 100w rms 2xHifonics 16,5 90w rms Skrzynia 2x30 Lanzar 600w rms Wzmacniacze Crunch Monoblock 500w RMS 2ohm Sony Xplod XM1004N 4x75w rms 1 sprawa czy mogę rozdzielić remote na dwa wzmacniacze bez rozdzielacza? Na tzw „skrętke” i rurkę termokurczliwą? I czy może być...
Tak jak w tytule mam problem z alternatorem. Przestał działać podczas jazdy, zapaliła się kontrolka akumulatora i ... No wlasnie z ledwością dojechałem do domu. PO zgaszeniu silnika nie można uruchomić ponieważ akumulator admówił posłuszeństawa. I tak sprawdziłem pasek alternatora - OK Uruchomiłem samochód na innmym akumulatorze i jest ok do czasu jego...
Ciekawe w jaki sposób? wprawdzie komputer silnika ZETEC czyli Visteon Lewanto oparty na procesorze MPC 555 ma dwa wyjścia typu CAN-BUS ale ale .. alternator/regulator CHYBA ani jednego. Pomijam pasek łączący silnik z alternatorem.
Tadjan moze być to wyślizgany pasek klinowy mniałem kiedyś podobną usterkę jak pracował na wolnych obrotach to go ładował a jak dostał powyżej 2500 to pasek sie ślizgał i wogóle nie ładował akumulatora. Pozdrawiam
Według mnie alternator powinien bez problemu wytrzymać, gdyż 11tys obrotów to nie tak dużo. Zwróćmy uwagę na kółko pasowe przy alternatorze. Jest ono wielokrotnie mniejsze (przynajmniej u mnie) od koła na wale. Stąd wniosek, że alternator pracuje normalnie przy 2 lub 3 razy większej prędkości obrotowej niż silnik. Jeśli jednak masz jakieś wątpliwości,...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
Mnie to wygląda na to, że alternator stawia opór. Jakieś zwarcie musi być lub łożyska alternatora się skończyły. Ściągnij pasek i spróbuj czy alternator się lekko kręci bez włączonego zapłonu i z włączonym zapłonem. Jak bez zapłonu chodził będzie ciężko to łożyska, a jak z zapłonem ciężko to zwarcie. Może trzeba tylko regulator alternatora wymienić.
Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii kolegów, czy mój tok rozumowania jest poprawny :) Otóż, chodzi o Astrę I F 1998 r, 1.4, benzyna, kombi. Wczoraj podczas jazdy nagle zaczął mi piszczeć pasek alternatora. Niby nic wielkiego - czasem się zdarza, zwłaszcza jak jest wilgotno. Ale tym razem inaczej - po pierwsze mimo lekkiego "przygazowania" pasek nie przestał...
Ten regulator nie jest do tego alternatora. Takie alternatory były w "dużym fiacie" i "żuku". W żuku było kółko do szerszego paska. W starszych fiatach nie było diod wzbudzenia. Jeżeli masz miernik to ustaw go na test diod i zrób pomiar w obuch kierunkach pomiędzy wyjściem 15 i 30 alternatora. wtedy będziemy wiedzieć jaki regulator do tego dobrać.
Ja bym wstawił coś od Poloneza, pozostawiając (dając stare do nowego altka) dotychczasowe kółeczko pasowe (CC ma pasek "10", polonez - "13"). Mocowanie to nie problem: kilka podkładek, w razie potrzeby jakiś gruby płaskownik budowlany - pogłówkować! A także poczytać dział "Rolnicze", o metodach, jak wstawia się w ciągniki różne typy alternatorów.
Ta Lapa nie pasuje do tego alternatora. Sprężyna jest do napinania paska, gdzie u ciebie jest napinacz?
a czemu po zmianie alternatora na większy na dużym obciązeniu silnik przygasa? Przecież prad powinnien być pobierany z akumulatora , rozumiem mały spadek obrotów ale nie tak że auto praktycznie potrafi zgasnać ( choć pasek sie nie ślizga wiec ten opór jest troche dziwny ) może zmiana aku pomoże , zobaczymy
Witam. Mam mały problem z w/w alternatorem. Otóż auto przyjechało z brakiem ładowania, dwa miesiące wcześniej był założony nowy alternator (zamiennik). Alternator na stole ładuje, a w aucie już nie. Dziwne jest w tym wszystkim to, że kiedy alternator zaczyna się wzbudzać i kontrolka gaśnie, (ma wtedy 600 obr/min) alternator pobiera 3A na B+. Przy dalszym...
Wracając- pragnę zakończyć ten nieszczęsny TEMAT który ostatecznie doprowadził mnie do ELEKTRYKA u którego dzieląc się wszystkimi moimi spostrzeżeniami i przeprowadzonymi próbami z wymianą regulatora Napięcia / ktoś z Forowiczów to również podawał za przyczynę problemów z ładowaniem/ otrzymałem jedną i bardzo cenną "darmową" poradę z która się tu pragnę...
Witam. Po internecie krąży mnóstwo projektów, gdzie alternator napędzany silnikiem elektrycznym/spalinowym służy jako spawarka MMA/tig/mig. Wpadłem na pomysł, żeby napędzać alternator silnikiem 3 faz 3KW. Silnik będzie miał podwójną ciężką szajbę (prawie 6kg) na dwa paski. Alternator mam od Mercedesa 190A chłodzony cieczą. Mam też palnik MIG, podajnik,...
Witaj! Posiadam jeden z pierwszej produkcji Rzemieślniczej zestaw do sprawdzenia alternatorów. Tablica z wskaźnikami./duże manometry/.W tym prostownik do ładowania,silnik ze sprzęgłem 3fazowy,umocowanie prądnicy ,napędzaną paskiem. Koszt w/g Twojej wyceny. Pozdrawiam Miro Nasz
więc mi zaproponowano kupienie krótszego paska osprzętu i ominięcie sprężarki. To kup i zamontuj, a jak to zapytaj tych xxxxxxx co ci to proponują. Ile dałeś za łożysko, być może to nie to wymieniłeś? Będzie ci ślizgało na alternatorze. Bo masz silny alternator i duże pobory pradu.
Witam szanowne grono. Zacznę szczegółowo od początku moich problemów. Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r. Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator...
Witam, czy do zdjęcia alternatora z XP 1.6 hdi z klimatyzacją jest możliwe wyjęcie alternatora od góry? Z tego co się dowiedziałem alternator ma 4 śruby. Czy prócz pompy wspomagania/dolotu i węży do IC/paska jest coś wymagane do demontażu? Dostęp do śrub od góry widzę, że jest ok. natomiast jak wygląda sprawa od spodu? Wydaję mi się, że 1 śruba to rolka,...
Witam, Mialem znajomego, ktoremu cos piszczalo (Honda Civic 1.6 chyba). Wymienil naciagacz paska i dalej piszczalo. Po dluzszej analizie okazalo sie ze to alternator. Wiec wymienil lozyska. Piszczalo dalej. Ktos wpadl na pomysl zeby pojechac do elektryka i pomierzyc rezystancje uzwojen alternatora. Olazalo sie ze jest jakies zwarcie miedzyzwolowe w...
Zdejmij pasek z alternatora i uruchom silnik, sprawdzisz w ten sposób czy te zakłocenia faktycznie od alternatora a nie np. od układu zapłonowego samochodu. Kup radio z filtrem ANL/NB :P
Sprawa dotyczy Espero, rzecz się stała po wymianie paska rozrządu - pewnie przypadek bo nie widac zwiazku jednego z drugim. Tyle tylko, ze stukali w alternator w celu naciagnięcia paska alternatora. PS. kolego Czapski, nie fantazjuj zbyt bardzo, dział dotyczy usterk samochodowych a nie motocyklowych lub czołgowych. Kontrolka hamulca na desce jest jedna...
Pasek był wymieniany. Silnik jest czysty jak łza, nie ma żadnych zacieków. Co do drugiej opcji, to ona mi się mniej podoba :(. Jutro sprawdzę to koło i jak coś znajdę to napiszę. Jeszcze raz dziękuję Ci za podpowiedzi. Pozdrawiam i życzę dobrej nocy :).
zabepieczenie paska i napinacza.
do sklepu się idzie z typem alternatywki a piszczenie to może tylko pasek - no chyba że ten samochód ma przelatane 300kkm