Wysadziło by diody w powietrze, a nie spaliło kabel 6mm², zapomniał pewnie przy składaniu alternatora podkładki izolacyjnej pod śrubą B+ ;)
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska...
Alternator z jednej strony czyli od tyłu samochodu ma przykręcone koło paska klinowego natomiast od przodu wentylator chłodzenia silnika. Można wyjąć alternator odkręcają wcześniej wentylator i pozostawiając go w obudowie. Trzeba zdjąć gruby wąż którym zasysane jest powietrze do chłodzenia silnika, dopasować...
Mam pytanie o alternator tz. mam seata toledo 1.9D zwykły osiołek i były coś kombinowane kabelki od wzbudzenia. Po rozebraniu obudowy jeden kabelek był przylutowany do podkładki. ta podkładka była położona pod jedną ze śrubek od dużego plastiki pod główną śrubą do mocowania kabla napięciowego, a drugi...
Jak i skorodowane podkładki lub płyta nosna diod pod owymi podkładkami, zdarte piecienie, przetarty niebieski kabel regulatora o osłone mostka, korozja na złaczeniu kabla żółtego z oczkiem kablowym.
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy...
Witam. W nawiązaniu do Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny punkt...
Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Witam wszystkich Jestem posiadaczem ciągnika z silnikiem multicar m25 w którym jest ( tak mi się zdaje ) alternator z wbudowanym regulatorem napięcia - dodam że instalacja jest w tym ciągnika bardzo wybrakowana i dlatego nie mogę się nią zasugerować. Na dzień dzisiejszy jest podłączony ( akumulator...
Potrzebuję fachowej wskazówki , przy rozbieraniu alternatora (od Fiata Uno 45 1,0) typu magneti marelli aa125r-14v-45a aby wymienić łożyska na przedniej części wirnika tam gdzie wkłada sie podkładkę , wentylator, tuleję dystansową i koło pasowe napędu dokręcane nakrętką - jest wyfrezowany wpust...
.Jak wyciągne alternator i pokrece to coś piszczy Rozbierając alternator nie zauważyłeś śladów ocierania wirnika o uzwojenia? Jak wygląda stan pierścieni ślizgowych? Może za mocno skręcasz alternator albo nie dałeś jakiejś podkładki lub tulejki dystansowej na wirnik? (zakładam się,że tu jest przyczyna)
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A...
Teraz to już wiem że nic nie wiem hehe Patrząc na koła pasowe od alternatorów do ciągników to wszystkie mają nie mniej jak 89mm średnicy zewnętrznej . Zgadza się również że silnik w lanosie kręci do 6000 ale mój silnik to takie obroty widział kilka razy przez 100 000 kilometrów, średnio 2500 obrotów...
Witam Przepraszam że ciut nie na temat ale też o alternatorach Zabrałem się za regeneracje alternatora w swoim autku. Rozebrałem alternator magneti marelli, i nie było tego klina na ośce wirnika jest na niego miejsce, ale na kole pasowym nie ma miejsca na klin, jest miejsce na klin tylko na tej tarczy...
No taki jest problem, że nie ma żadnych oznaczeń. Tak. To bym był pewien na sto procent że nie wysłali wadliwego alternatora. Kontrolka podłączona jest tym brązowym kablem pod śruba m6. Gasnie po odpaleniu, ale ładowanie kiepskie. Praktycznie brak. 12,4V jak odpalę i tak urosnie max do 12,6V po zwiększeniu...
Odkreciłem spreżarkę klimatyzacji , rozrusznik , i alternator , wszystko zawiesiłem po bokach , na koniec rurke plastikową idącą zaraz od góry bloku , i pare srob od skrzyni , blok wyjąłem ze szwagrem chwytając za łapę i przez srodek przełożony stary pasek rozrzadu i filtr oleju , podkładkę było słychać...
Tak ale oprócz tych oznaczeń które podałem - nic więcej nie ma. Sama obudowa która waży chyba z 300gram mówi sama za siebie że to badziew. Jak podczas pracy może odlutować się uzwojenie na wirniku ??? Totalna paranoja i kasa wyrzucona w błoto niestety. Skoro to wina regulatora to może być - bo został...
Zgadzam się. Od malucha alternator się nie nadaje, nie wspominając o mocowaniu nie ten amperaż. Tak jak kolega wyżej polecam poloneza ja mam ten bez regulatora. Dokupiłem elektroniczny regulator 9 diodowy, zamocowałem w miejsce starego i już. A mocowanie łatwizna albo dajesz drut gwintowany, kawałek...
Na ośce alternatora jest dystans w postaci podkładki ok. 1,5mm, co wciąż nie rozwiązuje problemu. Inna sprawa, że ten alternator jest świeżo po regeneracji, a w pewnym miejscu ciężko mi go obrócić ręką - jakby coś o coś tarło...
W takim wypadku wyciągam alternator i do sprawdzenia, po wszystkim sprawdzę sobie analizatorem co tam się dzieję. Będę miał podkładkę na przyszłość. Serdecznie dziękuję na chwilę obecną pewnie temat się uśpi aż sprawdzę alternator później na pewno powiem co było nie tak.
Tutaj dostaniesz wszystkie części do alternatora: [url=] [url=] Kupiłe... u nich zamiennik tylnej pokrywy do takiego alternatora jak twój, działa OK. Podkładki dystansowe też mają ;-) Ponoć można zamówić w sklepach motoryzacyjnych i ściągną po ich symbolu (poprzez hurtownie od nich), ale nie próbowałem.
ja kiedyś zakładałem taki alternator do 60- tki. tylko, że ja miałem koło pasowe od starszego Poloneza (to większe) roznitowałem go włożyłem w środek odpowiednią podkładkę z nitowałem i było ok. Cyka do tej pory już z pięć lat :D
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do...
Co do mocowania alternatora w C-360, to nie polecam oszczędzać na grubości stali na wspornik oraz na średnicy śrub mocujących. Zapomniałeś o małym szczególe - oryginalny wspornik prądnicy jest przykręcony do bloku dwiema śrubami Φ8mm, więc ? W przypadkach, z którymi miałem do czynienia pękały...
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie. A...
Ja bym wstawił coś od Poloneza, pozostawiając (dając stare do nowego altka) dotychczasowe kółeczko pasowe (CC ma pasek "10", polonez - "13"). Mocowanie to nie problem: kilka podkładek, w razie potrzeby jakiś gruby płaskownik budowlany - pogłówkować! A także poczytać dział "Rolnicze", o metodach, jak...
Tez nie. Nie osiągnie tego prądu ze względu na obroty. Przełożenie w maluchu jest jak 1:1,3 ldo 1:1,5 (zależy od ilości podkładek), w bisie znacznie wieksze. Poza tym alternator w maluchu ma gorsze chłodzenie.
Pewnie pasek nie idzie w swoim torze prosto tylko po skosie .Jak robiłeś alternator to przez przypadek nie założyłeś źle podkładek i kółko odstaje za daleko albo jest za blisko przez to pasek nie idzie w lini prostej a po skosie .Prosty sposób zobacz czy koło w koło idealnie pasuje a myśle że nie i to...
Też tak myślałem dlatego ładnie wyczyściłem klemy i kupiłem spray do zabezpieczania klem ale nadal mam taką różnicę między akumulatorem a alternatorem. Męczy mnie jeszcze inny problem a nie chce już zakładać kolejnego tematu parę dni temu wymieniłem czujnik ciśnienia oleju (czujnik był sprawny...
Łapy nie są przesunięte. Przesunięte jest koło pasowe w kierunku "na zwewątrz" bądź "wewnątrz". Inaczej- jest bardziej bądź mniej wysklepiona przednia obudowa. Da się wyjść z tego ambarasu przez stoczenie nadlewki na kole bądź podłożenie jeszcze jednej podkładki pod koło; zależy w którą stronę chcemy...
Witaj! Piszesz,że uzwojenie ma połączenie z masą /stojanem/. W alternatorze masz trzy uzwojenia,które zasilają diody a na plusami zasilasz akumulator. Żeby sprawdzić,które uzwojenie ma połączenie z masą to zacznij od odłączenia zestawu djód. Uzwojenia jednym końcem są połączone razem i te połączenie...
Witam. Kupiłem alternator Lucas jak na zdjęciu ale nie do końca wiem jak go podłączyć. Mam instalację z minusem na masę a plus pod rozrusznik bo już wcześniej odwróciłem akumulatory. Czy dobrze rozumuję? B+ z beżową podkładką ładowanie czyli na plus akumulatora wsuwki 1 oraz 3 są połączone z B+...
Koledzy zaraz stwierdzicie że to prom kosmiczny i trzeba elektroniczny klucz dynamometryczny o dokładności setek. A sprawa dość prosta- za luźny klin w kole pasowym lub wirniku, podkładka zębata (nowa), fabrycznie idzie sprężynowa i nakrętka z wkładką, tak całkiem nie ma nic wspólnego z teflonem- Montaż...
W przypadku alternatora jest to niewykonalne. Minus jest na stałe połączony z obudową Oryginalny regulator i tak wywalasz. Zostaje ci mostek diodowy i on faktycznie jest połączony z obudową najczęściej za pomocą śruby. Można to połączenie odizolować i wstawić konektory oczkowe (przedzielone podkładką...
No coż, nie ukrywam, że nie znam podstaw technicznych danego rozwiązania, niemniej mam Polo 1.4 AEX i potwierdzam to na swoim aucie, jednak pogrzebałem na szybko i tak: "dobrze prawi dać mu wódki... takie zakłócenia w postaci trzeszczenia to kończące się szczotki alternatora, te wycie to z wycieraczki...
Zdejmij pokrywę alternatora i zobacz, czy przy wciskaniu sprzęgła czop wału przesuwa się w prawo. Podejrzewam, że wał pływa na boki i łapie lewiznę simmeringiem.
Tą nakrętkę odkręcisz po tych wstepnych czynnościach-muszisz wirnik chycić w szczeki imadła(przez miedziane podkładki,ewentualnie szmatkę,aby nie pokancerować).Szczotki sie nie połamią,przy składaniu musisz wsadzić drut w otwór.
musisz odpiąć te węże.Masz tak-jeden idzie do dóry,mniejwięcej naprzeciw osłony paska rozrządu idze go odczepić od rurki.Czasami się daje go odkręcić od vacumpompy-krotki klucz 24.Drugi wężyk jest (od dołu)przykręcony drążoną śrubą na klucz 14 mm (uwaga na dwie podkładki miedziane).Trzeci wąż od dolu...
Dzięki za info, narazie zarosił tylko raz, będę obserwował a jak coś to zacznę od wymiany podkładek
nie,masz wybitą ośkę,doraźnie można sobie poradzić robiąc coś a'la podkładka w blaszki szczelinomierza.Zmierz suwmiarką ile jest fi ośki,i bedziesz wiedzial jaką blaszke tam podlożyc. Jeżeli pomiar wykarze poniżej 0,1mm,to nie ma szans na ten zabieg,bo najcieńsza blaszka to 0,05mm. Wtedy albo pomoże...
Witam! Wymiana regulatora wydawała mi się czymś strasznie prostym (dodam, ze jestem strasznym łamaga i raczej humanistą :). Mimo znajomości swoich wad postanowiłem samodzielnie wymienić regulator. Odkręcenie poszło jak z płatka, ale problem pojawił się przy zakładaniu nowego, otóż górna śrubka ma zjechany...
Wewnątrz alternatora jest radiator AL na nim 3diody.Ta śruba która wychodzi na zewnątrz(+) jest metalowa ukruszenie podkładki izolacyjnej lub luźna śruba powoduje utlenianie AL co powoduje grzanie się(kolega napisał,, oparzyła")A co do cęgów to miałem na myśli Dica gdyż kolega nie podał jakie .
Oryginalny altek jest na tulejach metal/gumowych. Dodatkowy poszedł w miejsce klimy i przeróbki wymagały zamocowanie go bez tulei.Dałoby sie go odizolować ale nie jestem pewien czy jest sens. Zawsze można dać podkładki bakelitowe itp. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
Witam . Mam taki problem podjełem sie małej regeneracji alternatora Pochodzi on z z auta Rover 416 i jest to altek magnati mareli Po wymianie łożysk pierscieni regulatora i szczotek zaniosłem alternator do eletryka na stół po podłączeniu do stołu stwerdził ze alternator ma zwarcie. Gdy podpinał...
Raczej na pewno da się to wyregulować podkładkami.
o jaką tuleję odległościową chodzi, tam nic takiego nie było . Jest tylko jedna podkładka dystansowa stalowa i nie wiem którą stroną ona ma być włożona bo jak powiedziałem jak wkręcę nakrętkę z tamtej strony od wirnika na full to się alternator nie chce kręcić i narazie ta nakrętka jest zakręcona tylko...
To zdejm węże, upaprasz się trochę przy tym. Nie zgub podkładek miedzianych co są na tej śrubie z drążonym otworem.
Mówisz że ta śrubka z podkładką i gumką pod nią co zresztą widać, ta naprzeciwko to obrotomierz(powinno pisać koło niej W a nie pisze, trzeba by przemierzyć czy daje jakieś napięcie). Podłączyłem to w taki sposób że przemierzyłem oba wejścia we wtyczce na przekręconym kluczyku w stacyjce, jedno zielone...
Nie musi być mosieżna, zresztą co za różnica że mosiężna jeżeli pod nią będzie podkładka sprężysta? Może być stalowa, byle miejsce styku było czyste.
To wszystko nie trzyma się kupy z nic. Wirnik - przejście pomiędzy pierścieniami jest - każdego osobno, nie pierścień do pierścienia Uzwojenia nie odlutowałem ale sprawdzone połączenia - wszystko jest ok śrubka od korpusu jest bez podkładki i jest styk ok szczotki dolegają do pierścieni Zastanawia...
Po wyciągnieciu uszczelniacza wypadła pęknięta stalowa tulejka w kształcie podkładki. Wałek na którym siedział uszczelniacz rusza się na boki. Czy jest możliwość wymiany samego wałka bez rozbierana rozrządu. I czy można gdzieś kupić taki wałek. Pytam bo szukałem i nigdzie nie widzaiałem więc prosze o...
Naprawiłem styki, oczyściłem podkładki i wejścia na piny w elektronice regulatora. Do pana _Oprysk Stonki_ - sprawdzałem na sucho prosto Miernik + wskazał 14,50 oporność od szczotki do niebieskiego kabelka a druga 6,50 od szczotki do obudowy regulator,ale to za pewnie niczego nie dowiodło nie miałem...
Pasuje czasem trzeba podkładkę 4mm pod kółko podłożyć ale rzadko.
Napisałem że jeden koniec uzwojenia do zacisku D radzieckie czyli do(+),drugi koniec uzwojenia do zacisku SZ ,czy to takie trudne(napisane poście 40).Jak odłączysz przewód od zacisku SZ ,nie może być ładowania,i koniecznie akumulator podłączony.To co napisałem w poscie 35 dotyczny zmiany regulatora ,którego...
Blaszki i elastyczne podkładki to tyko dystans aby wentylator nie tarł o obudowę. Dziwnie to pęka, nigdy z czym takim się nie spotkałem. No jakby była skrzywiona (ugięta) oś wirnika. Zobacz też czy oblachowanie dmuchawy nie było przerabiane z montażu pod prądnicę na montaż pod alternator, oraz czy nie...
Wszystko złożone, ładownie wróciło do normy. Założyłem mostek ośmiodiodowy. Jedyną modyfikacja jaką musiałem zrobić, to dodanie podkładek przy mostku, bo jeden z plastików miał troszkę inną wysokość. Dziękuję za pomoc.
Tak rozumuje iż im bardziej się pasek "wyciągnie" to trzeba ująć podkładek aby osadzał się na wyższej średnicy. Dokładnie tak, a wyjęte podkładki wkładasz pod kółko, aby było w jednej osi z drugim.
Instalacji elektrycznych w T25A było ok. 5 odmian w zależności od roku produkcji i wyposażenia m.in. typu alternatora, stacyjki, wyposażenia kabiny. Sprawdź połączenie „deski rozdzielczej” ze „skrzynką akumulatora”, bo to jakiś idiota wymyślił. Części są malowane i nie dają dobrego...
Kolego Eugeniusz - zastosowanie przekładni pasowej cvt Otóż wyobrazi sobie kolega ,że przekładnię pasową cvt w prymitywnej wersji widzi kolega kilka – kilkadziesiąt razy dziennie. A gdzie ? – a w fiaciku 126p . przy czym jest ona wykorzystana do naciągu paska klinowego silnik-prądnica+wentylator...
Wybaczcie ludziska za zwłokę w pisaniu co i jak, brakowało mi dnia... ... (wiem co mówię bo na codzień naprawiam te pompy). Tuleja wałka pompy wyciera się i stare uszczelnienia nie są w stanie uszczelnić tego miejsca.Tam dostaje się powietrze do pompy. Rozumiem, lecz sam nie uszczelnię takie pompy...
Od niedawna mam problem, zawiozłem samochód do naprawy do zrobienia zawieszenia, podczas gdy był w warsztacie zadzwonił do mnie mechanik i mówi że muszę wymienić akumulator, zawiozłem 2 akumulator, jako że to Ford to mus było założyć nowe klemy, założyłem, dojechałem do domu patrze wyłączam, ale przed...
Witam Jeśli w układzie hamulcowym nie ma powietrza to przyczyną braku skuteczności hamowania może być nadmierny luz na szczękach. Każda szczęka posiada własny samoregulator cierny. To są te tulejki ze sprężynami śrubowymi przymocowane do każdej szczęki. Pomiędzy tą tulejką a szczęką są podkładki cierne...
Witam. Ostatnio zdarzyło mi się tak, że jechałem i nagle zgasł silnik i nie mogłem już odpalić. Całkowicie nie kręcił rozrusznik. Akumulator miał wtedy ok. 10V. Odpaliłem dopiero za któryś razem biorąc prąd z innego samochodu. Dojechawszy do domu, odpiąłem akumulator i podłączyłem pod ładowanie. Był...
Witam - samochodzik jak w tytule. Mam dwa pytania : 1. niedawno temu naprawiałem mechanizm wycieraczek a bardziej szczegółowo to czyściłem silnik napędu , ponieważ pod wpływem wody która się w nim zbierała uległ praktycznie zatarciu. wszystko poszło o.k. ale w czasie montażu nie założyłem podkładek...
Lodówkę dostałem z opóźnieniem więc trzeba czekać. Dodano po 2 A jednak się udało :) Dziś przedstawię przeróbkę lodówki samochodowej, zasilanej z gniazda zapalniczki w aucie oraz z sieci. W jakim celu przerabiałem lodówkę – fabryczny produkt jest słabo wykonany, a jego kultura...
Ruszał ktoś popychacz do pompy paliwa i podkładkę?. Próbowałem wyjąć popychacz przy wymianie pompy, ale nie zdejmowałem ebonitowej podkładki. Niestety nie wyszedł, a boje się ściągać alternator ze względu na śrube na wentylatorze od tyłu że jej nie spasuje ponownie więc finalnie go włożyłem i założyłem...
Prawdopodobnie elastyczna złączka EGR miała przeciek. Albo kolektor dolotowy źle przystawał krzywo z powodu braku jednej gumowej podkładki przy śrubie. Zakleiłem szczeline przy złaczce elastycznej EGR, podkładkę pod śrubę kolektora znalazłem na alternatorze zapach znacznie osłabł.
fela 1,3 ma taki gówniany czeski alternator, rozbierz go , zobacz czy 3 śruby Φ5 które trzymają do kupy prostownik sie nie poluzowały,( one tak lubią bo sie utleniają podkładki izolacyjne) sprawdż diody np miernikiem, stojan i wirnik chociaż przez mocniejszą żarówę, zmień regulator tak na wszelki...
witam żółty kolor to dobry kolor jak jest czerwona kropka to jest źle tzn on na czerwonej kropce może jeździć ale jak kropka się robi czerwona(różowa) to oznacza tak jak by zużycie modułu aż w końcu go trafi dużo modułów już wymieniałem i kazdy który był zły miał kropke koloru czerwonego tzn taki czerwony...
Robin 23.. Ruzne alternatory wzbudzają się przy rużnych obrotach. Najlepiej wyprubować kilka zachodnich. Mnie świetnie startował taki cienki od skody. chyba przy 500 obr. Oczywiscie że szajbka ma nato wpływ. Oraz trochę moc zarówki kontrolki.Alternator z mechanicznym regulatorem...
Jeżeli alternator jest sprawny a się nie kręci, to może się uszkodzić podczas pracy silnika. A czasami na pasku nie ma również pompy wodnej, obok wspomagania i alternatora? wówczas mogłaby się woda zagotować. Odnośnie samego napinacza, jeśli pasek nie chodzi po nim na całej powierzchni to może brakuje...
W żadnym wypadku nie ładuj się w Vito. W tej klasie jedno z najbardziej nieudanych aut. Strasznie awaryjne. Piszę to z własnego doświadczenia. W trakcie gwarancji alternator wymieniany 4-krotnie!! Informacja z serwisu: alternator jest źle umieszczony, tuż za nadkolem i cały czas dostaje się do niego...
Tak tuleja powinna wejść ciasno. Mało tego między tuleję a wirnik alternatora wchodzi taka podkładka falista ale bez niej powinno także wszystko działać. Wcześniej odpalałeś bez tej tulejki? Smarowałeś wargi uszczelniaczy olejem ? Teraz to w sumie za późno na ten od strony skrzyni ale ten od alternatora...
W większości jest na cienki pasek. Ja zrobiłem to na alternatorze z VW golfa II diesel. Kółko tylko trochę zmodernizowałem co by pasek się zmieścił. Pomiędzy talerze kółka włożyłem podkładkę i jest ok. Prądnica naładuje akumulatory, ale wydajniejszy jest alternator.
Ale piasty zmieniało się przy przeróbce. Piasta tylna, mocująca koła pasowe była inna i była od razu z alternatorem. Przednia to wiadomo, nie pasowała, ale co za róznica- dmuchawy nie ruszałeś. Jak miałeś wyjetą prądnicę to na pierwszy rzut oka, patrząc wrost nic nie poznałeś co tam jest. Kształty...
W nocie katalogowej jest to jasno opisane, "styk" wykonawczy jest zwierny. W tym konkretnym przypadku zbudowany o N-MOSFETa. Ważne, że ma izolację galwaniczną sterowania ze "stykiem" zwiernym czyli możesz włączyć szeregowo "styk" zwierny wykonawczy czyli wtórną stronę w szereg z plusem obwodu paneli...
Ja bardziej myślałem o zastosowaniu skrzyni biegów CVT Multitronic. Jest to skrzynia działająca trochę jak wariator, z tym że średnica kół jest sterowana ciśnieniem oleju. Mógłbym przerobić elektronikę tak , aby sterować potencjometrem przełożenie . Nie zastanawiałem się tylko jak działa tam sprzęgło...
Witam, od ponad miesiąca walczę ze sterownikiem pompy w tym aucie. Problem polega na tym, że cały czas przepala stabilizator napięcia 9V L7809. Sprawa wygląda tak, że po jego wymianie auto pali od strzała i pracuje poprawnie przez chwilę po czym obroty zaczynają falować aż w końcu po jakimś czasie silnik...
Nie jeszczzabierz alternator BOSCH 90-100A na stojak. Musi być ze stożkową podkładką. Możliwe jest przedłużenie napinacza. Pasek ma również inny rozmiar, ale rozwiązujesz problem.e nie zrobiłem . Alternator mam z audi firmy valeo
Na "zwykłej" diodzie krzemowej w kierunku przewodzenia wystąpi spadek napięcia około 0,7V. Jakie napięcie ładowania wychodzi z prądnicy? Jeżeli 7,5÷8,5V lub trochę więcej, to można podłączyć diodę bez obaw, że akumulator nie będzie nie doładowany. Jeżeli napięcie zbyt małe, to podregulować regulator...
Odgłos uszkodzonego wtryskiwacza albo mechanicznego uszkodzenia układu korbowo- tłokowego ( panewki , sworzeń tłoka ...) . Jeśli uważasz że od alternatora to zrzuć pasek akcesoriów - wyeliminujesz alternator . A jednak chyba to wtryskiwacz,wrzucam parametry z clipa może ktoś porówna parametry dodam...
Nie wiem czy ropa w oleju to wina wtryskiwaczy, czy jak już wcześniej wspomniałem podkładki miedzianej pod wtryskiem, w każdym bądź razie po regeneracji wtryskiwaczy i ponownej wymianie uszczelnień miedzianych: - koniec problemów z ropą w oleju - koniec problemów z odpalaniem auta na rozgrzanym silniku...
Jak masz wersję z alternatorem - myślę że nic nie stoi na przeszkodzie aby dać 45Ah. Do wersji z prądnicą polecam raczej 36Ah, choć ja miałem kiedyś 45 w maluchu z prądnicą i nie było problemu. Zależy też czy jeżdzi się tylko po mieście czy też trasy. Generalnie i tak trzeba od czasu do czasu kontrolować...
Kolektor nie jest przykręcony do masy. Jest od niej odizolowany tulejką i podkładką mikową. Wiem jedynie że emiter jest podłączony do plusa alternatora. Istnieje możliwość podpięcias tewgo pod jakieś inne źródło napięcia? Bo samochód jest jeszcze nie sprawny i nie ma jak go sprawdzić i tych napięc pomierzyć.
Witam. Kustosz, czytaj elektrit ma rację. Latwiej wymienić silnik w maluchu niż wymienić prądnicę na alternator. Wymiana, dopasowanie tych blach, wymontowanie turbiny, dobranie podkładek, itp. Los masakros.Pomijając to że w po tej robocie wygląda się jak kominiarz na urlopie. Pozdrawiam.
Witam! Podaję przyczynę jaka gnębiła mój alternator, otóż brakowało plastykowej podkładki na szpilce która łączy regulator z kowadełkiem od diud. Poprostu przewodziła masa ze szpilki od obudowy oraz przy okazji musiałem wymienic diody minusowe bo jesdna z nich była spalona pewnie przez to przebicie.
No jestem w trakcie roboty z tym malenstwem. Po rozebraniu zauważylem że pomiędzu obudową alternatora a zaciskiem B+ który idzie do akumulatora są 2 podkładki (izolkatory) po zmierzeniu "zwarcia" okazało się że jedna z podkładek jest pęknięta i prawdpodobnie zwiera B+ z obudową rozumien że przewód B+...
Witam. Wszystko wskazuje, że masz uszkodzony rozrusznik. Należy sprawdzić też same przewody od akumulatora do rozrusznika i alternatora. Powietrze w pompie wskazuje,że Twój układ paliwowy jest jednak nie szczelny. Sprawdż wszystkie połączenia a szczególnie połaczenia igielitowe,bo te twardnieją ....
Tam jest taka podkładka ebonitowa albo tekstolitowa a po 96 w MKII ten czujnik się reguluje tylną tarczą jak sciągałbyś miskę olejową albo koło zamachowe-jak go nie wyregulujesz to zaczyna dużo palić, dymić, chodzić twardo i mogą tłoki popękać. Tylko z lat 93-94 diesle brały sygnał z alternatora a od...
zrobiłem oczywiście nadal mam szumy pochodzące od silnika ale SWR jest 1,3:) wszystkiemu winne Chińczyki:) do anteny dostałem gratis taką gumową podstawkę (samoprzylepną) i jak się okazało klej który na niej był tworzył chyba jakąś pojemność bo po jego dokładnym zmyciu i postawieniu na samej gumie...
Witam.Nie mam przekonania co do tego czy mechanik który zakładał z powrotem alternator nie wbudował go krzywo /bo coś nie pasowało/?Jeżdze takim samym autem i nigdy coś takiego mnie nie spotkało Oj zdarza się, to zależy jeszcze jaki mechanik, wystarczy źle, lub na siłę wcisnąć podkładkę i taki efekt....
Sprawdź poziom paliwa, zawór iglicowy i wyczyść gaźnik. W PF gaźnik jest prosty, jak budowa cepa. podkładka termoizolacyjna też lubi spękać, ale wtedy silniczek się dusi, ale jakoś chodzi, a tu dysza główna nie dostaje paliwa, więc albo brud, albo poziom. Jak pamiętam, to ta dysza w 126 dostaje paliwko...
Wałek nie wyjdzie!. Potrzebne są specjalne przyrządy do ściągania dźwigienek, o czym wspomniał Krick 1987 lub docisku wszystkich dźwigienek i popychaczy "na raz". Ja sobie zrobiłem specjalne dźwigienki do wyjmowania kolejnych dźwiginek zaworów ale to mój chałupniczy pomysł i wyrób. Filtr-zgoda, olej...
Dokładnie tak jak kolega ps3store pisze, na 95% problem będzie z wirnikiem alternatora, ma pewnie za duży opór by się kręcić. A jeśli pasek jest za bardzo naprężony to do regulacji są podkładki między "kółkami" "siajby" na której założony jest pasek... trzeba dołożyć podkładkę żeby pasek się poluzował....
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może...
Daj oryginalny pasek 13 mm. To niewielka różnica. Nawet w 360 gdzie pasek jest 16 mm takie kolka 10-13 mm dają rade. No ale jak wspomniałeś jest to niebezpieczne dla paska. Dla pewności zrób próby obciążenia na trochę mniej napiętym pasku klinowym. Postaraj się tak to naciągnąć, aby nie ślizgał się,...
Fabia hmmm, trochę większy samochód od tych w temacie, silnik za to trochę słaby 1,4 60KM, jeszcze na Punto 60KM by mi wystarczyło z przyspieszeniem 14,2sek. Zaś Fabia ma 16,2sek Peugeot też nie najlepiej bo 15,2sek, Corsa ma nieco lepiej 13,3sek z silnikiem 75KM. W Puncie dość dużo tych usterek w...
Kupujesz gotowca z TDI i wsadzasz w miejsce swoich zegarów, albo kupujesz zepsute (np z zepsutym prędkościomierzem) całe zegary z benzyny (z 4 albo 5 cylindrówki... bo z V6 nie podejdzie), wymontowujesz z nich obrotomierz z zegarem cyfrowym i białą podkładką i przekładasz te 3 elementy do swojego licznika....
Chyba dalej nie rozumiesz zasady działania tego regulatora. Napisałem, że tyrystory kolejno zwierają nadmiar mocy do masy, a przez diody (prawa pionowa grupa na rysunku) fazy między sobą. Układ jest trójfazowy, więc rozpływ prądów między fazami ciągle się zmienia. Ważne jest to, że w momencie otwarcia...
Skoro mechanik mówi o ciśnieniu sprężana to zapytaj go jaką ma wartość? W tym silniku luz zaworowy reguluje się podkładkami. Jeżeli kiepsko spręża zacząłbym od regulacji luzu zaworowego. Piszesz,że autem jeździsz wiele lat to pewnie luz już do regulacji (jeśli nie był robiony). I nie porównuj odpalania...
Robert-tam chyba zostaje wadliwa śruba.Napięcie paska pk reguluje sprężyna przy alternatorze.Pasek pompy wspomagania reguluje się podkładkami.Chociaż tam na śrubie nie powinno być kleju ale to już inna historia.
Kolego set66 odpowiadam na pytania: Ad1. Ja proponuje w miejsce pompy paliwa, aparatu zapłonowego i alternatora przykręcić na sylikon blaszki stalowe, będzie trzymać szczelność. Otwory na te 4 rurki nagwintować na 1\2'' i wkręcić zwykłe korki od hydrauliki. Otwór w którym jest poprowadzona rurka...
kupi 5 piast alternatora na pierwszym lepszym złomowisku. Oczywiście, może i 10 sztuk na zapas. Powód urwania to nie --za bardzo napięty pasek-- tylko brak podkładek dystansowych. Nie popełnij błędu kolejny raz. Bo wykupisz wszystkie okoliczne złomowiska :) i te 10 sztuk będzie mało.
Śruba, nakrętka, podkładka Nasadka 19 i cofasz tulejkę. Bez tych kombinacji w 20min jak Kolega już stwierdził trwa wymontowanie tego alternatora w tym modelu.
Witam. Od tygodnia jestem posiadaczem ciągnika C330. Podczas pracy silnika słychać dziwny dźwięk (jakby silnik "miałczał") dochodzący z okolic wału/pompy oleju. Zdemontowałem miskę, następnie pompę oleju, wyczyściłem smog i dodałem podkładki przy pompie (na poprzednich nie było luzu pomiędzy trybami)...
Witam serdecznie Post poniższy jest moim drugim na całym forum zaś temat z tego co widzę był przerabiany kilkunastokrotnie jednakże takiego przypadku i zarazem pytań z nim związanych nie znalazłem. Ok zacznę od początku. Jestem szczęśliwym posiadaczem XP 2.0 HDI 90 KM 2003r. ponad 350 kkm...
Witam, dzisiaj zakończyłem wymianę kompletu napędu pompy oleju w swoim VW Polo 1.4 TDI, i chciałem się podzielić uwagami i spostrzerzeniami. Na początku trzeba skompletować potrzebne narzędzia: - klucz nasadowy oraz nasadki: 8, 13, 15 (chociaż 16 też pasuje), 16, 19 (ta koniecznie dwunastokątna) -...
Podłączyć możesz, ale małą pompę producent odkreśla, że z przodu można wziąć max 5KW mocy stałej i chwilowo 7,5KW. To koło pasowe nie jest na wyjściu wału korbowego!!! Wał jest niżej a to koło jest połączone zębatką. Dodatkowo to koło jest do wałka połączone na docisk śruba i specjalna ząbkowaną podkładką,...
Napiecie na górnym złączu alternatora oczywiscie sprawdziłes? kurde, nie sprawdzałem, a ile powinno wynosić? Nam też się wydaje, że to może być po prostu uszkodzenie kabla od elektrozaworu, bo poluzowaliśmy tylko obejmy od zbiornika, i przesuneliśmy go w stronę koła. Dojście było fatalne, ale...
Davvvi zębatka jest mocowana do koła za pomocą 4 śrub , które wychodzą na wylot przez nią i szprychy , po drugiej stronie śruby łączone są parami z metalowym szerokim płaskownikiem , po drugiej stronie jeszcze podkładka szeroka i sprężynowa oraz nakrętka .Budując model okrętu podwodnego nauczyłem się...
Na początek zmniejszył bym ciśnienie oleju tak żeby nie przekraczało 4 na zimnym,na max obrotach..Wbrew pozorom zbyt duże ciśnienie nie jest zdrowe dla silnika. Dawny superol to był straszny syf,w filtrze oleju robił takie masło że lepiej nie mówić.Nie wiem czy te obecnie robione są lepszej jakości....
Witam, jestem nieszczęśliwym posiadaczem Matiza Friend z 2000 roku, z przebiegiem dochodzącym do 200 tysięcy kilometrów, z instalacją Stag LPG. Z awarii które powstały przez okres 2 lat mogę wymienić: -Dmuchawa nawiewu powietrza działała tylko kiedy "przycisnęło się" pokrętło do wnętrza- element został...
Może i bez sensu ale tak było jak przyszło do naprawy. a jak jest podłaczony w tym miejscu co napisałem to dioda moze sie spalic i dostac zwarcie ? Diody oddałem do zgrzania z podkładkami i wcisnąłem je w aluminiowe blachy i poskrecałem tak jak były jeszcze posprawdzałem miernikiem czy są dobre. Ok...
Witam posiadam monde mk3 2.0 tdci 2004 r 115 km.Problem mój jest taki że po uruchomieniu auta rano ,przy temp -20 czy +20 auto odpala z dotyku lecz po około 5 sekundach autem zaczyna lekko szarpać tak jakby, jedna świeca przerywała w silniku benzynowym. Po kilku sekundach lub po przejechaniu 2 -5 km...
Linka musi mieć luz. Gdy ściągniesz filtr powietrza zobacz, czy przepustnica całkowicie zamyka się (opada na dół) przy wykręcaniu śruby regulacji obrotów. Wyczyść gaźnik. Ze śrubami w Hondach i jego licencjach (Peugeot, Kymco, Sym) że są to śruby wygniatające gwint o przekroju trójkątnym, po ich ponownym...
26-Brak sygnału prędkości jazdy, lub sygnał niewiarygodny. Przyczyna: Brak sygnału wejściowego na styku B29, sygnał wykazuje nieprawdopodobnie dużą prędkość jazdy, ma zbyt wysoką częstotliwość, lub ma zbyt wysoki lub zbyt niski poziom napięcia Uwagi: Sygnał tachografu wykazał prędkość powyżej 150...
ogólnie go nie ma i nie ma tej podkładki które się wsuwa na prowadnicę na którym się kładzie alternator (ten stożek wycięty) , sam łańcuch to bym dorobił.
Niech mnie ktoś poprawi, ale czy w tych modelach nie jest sterowany impulsem z alternatora!? Zgadza się może zsunąć podkładkę
Zasilanie normalnie 12V no i nie wiem ile alternator będzie będzie generował 190A używany chcę kupić, ale chcę by te 14 V podawał. A taki regulator chcę zakupić z wysyłką z Anglii za około 70zł uzbrojony ale bez radiatora z tymi podkładkami z silikonu pod śruby muszę coś poszukać by nie robiło czasem...
Witam wszystkich. Problem z moją scanią został rozwiązany. Otóż nie tak dawno byłem na rozładunku na budowie gdzie w deszczową pogodę zakopałem się i musieli mnie wyciągać sprzętem budowlanym . Nie wiem czy to miało wpływ ale urwała ,pękła opaska zbiornika pod akumlatorami. jadąc usłyszałem wyciek powietrza...