Aj, to wbiła co się tuleja odległościowa w nadlewkę. Puknij w niego od tyłu tak żeby tuleja się wsunęła, po nią ma być podkładka stalowa.
Wysadziło by diody w powietrze, a nie spaliło kabel 6mm², zapomniał pewnie przy składaniu alternatora podkładki izolacyjnej pod śrubą B+ ;)
Pasuje czasem trzeba podkładkę 4mm pod kółko podłożyć ale rzadko.
A co z tymi pozostałymi nakrętkami ? Przecież to alternator nie statek kosmiczny. Masz 3 nakrętki M8 podkładkę sprężynową i 2 nakrętki M5. Zakładasz plastikową pokrywkę i przykrecasz 2 x M8 plus 1xM5. Zakładasz alternator do auta i kabel główny przykręcasz przez podkładkę 1xM8 i kabel od terminal 1xM5.
trzeba swoje koło zwymiarować i dobrać koło ze sprzęgiełkiem. Najważniejsze jest odsadzenie koła w stosunku do alternatora, żeby rowki pk były w tym samym miejscu, inaczej będzie uszkadzać pasek. Najprościej stawiamy na prostej płaszczyźnie 2 koła obok siebie, a rowki mają się pokrywać ze sobą. Aby minimalnie osunąć koło od alternatora, można zastosować...
Tutaj dostaniesz wszystkie części do alternatora: [url=https://as-pl.com/categories]https:... [url=https://as-pl.com/c/0913_podkladki_... Kupiłem u nich zamiennik tylnej pokrywy do takiego alternatora jak twój, działa OK. Podkładki dystansowe też mają ;-)...
Jak i skorodowane podkładki lub płyta nosna diod pod owymi podkładkami, zdarte piecienie, przetarty niebieski kabel regulatora o osłone mostka, korozja na złaczeniu kabla żółtego z oczkiem kablowym.
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że...
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Przypomnę, że chodzi tylko o podanie prostej wartości odchyłki- czy dopuszczalną odchyłką od osi pracy paska 6 pk jest wartość +-0,05mm czy +-0,1mm. Większa raczej nie wchodzi w grę w silniku spalinowym. Wydawało mi się , że konstruktor wie takie rzeczy, ale jak widać pan tego nie wie, bo pomimo, że w pierwszym poście zadałam proste pytanie, to pan...
Jedna śrubka mocująca regulator ma zapewnić kontakt z korpusem alternatora- sprawdź, czy nie włożyłeś jakiejś podkładki izolacyjnej, czy szczotki dolegają do pierścieni ślizgowych.
Alternator z jednej strony czyli od tyłu samochodu ma przykręcone koło paska klinowego natomiast od przodu wentylator chłodzenia silnika. Można wyjąć alternator odkręcają wcześniej wentylator i pozostawiając go w obudowie. Trzeba zdjąć gruby wąż którym zasysane jest powietrze do chłodzenia silnika, dopasować klucz (najlepiej z przegubem bo miejsca mało),...
Pourywałeś szpilki zbyt mocno dokręciłeś i nie podłożyłeś podkładki dystansowe. Teraz wykręcić szpilki i wkręcić nowe szpilki M6. Jest możliwość wykręcenia tego bez wyjmowania.
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
Dokręcone o oporu, można dać krótszą, mozna nanizac podkładki. Zasada jest taka-śruba musi trzymać długością gwintu przynajmniej tyle, ile wynosi jej średnica
Tak tuleja powinna wejść ciasno. Mało tego między tuleję a wirnik alternatora wchodzi taka podkładka falista ale bez niej powinno także wszystko działać. Wcześniej odpalałeś bez tej tulejki? Smarowałeś wargi uszczelniaczy olejem ? Teraz to w sumie za późno na ten od strony skrzyni ale ten od alternatora wysmaruj.
ogólnie go nie ma i nie ma tej podkładki które się wsuwa na prowadnicę na którym się kładzie alternator (ten stożek wycięty) , sam łańcuch to bym dorobił.
Na ośce alternatora jest dystans w postaci podkładki ok. 1,5mm, co wciąż nie rozwiązuje problemu. Inna sprawa, że ten alternator jest świeżo po regeneracji, a w pewnym miejscu ciężko mi go obrócić ręką - jakby coś o coś tarło...
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
.Jak wyciągne alternator i pokrece to coś piszczy Rozbierając alternator nie zauważyłeś śladów ocierania wirnika o uzwojenia? Jak wygląda stan pierścieni ślizgowych? Może za mocno skręcasz alternator albo nie dałeś jakiejś podkładki lub tulejki dystansowej na wirnik? (zakładam się,że tu jest przyczyna)
Raczej na pewno da się to wyregulować podkładkami.
Sugeruje zmywacz do hamulców w spreju Myślę że podkładki nowe wystarczą
Nie jeszczzabierz alternator BOSCH 90-100A na stojak. Musi być ze stożkową podkładką. Możliwe jest przedłużenie napinacza. Pasek ma również inny rozmiar, ale rozwiązujesz problem.e nie zrobiłem . Alternator mam z audi firmy valeo
Witam! Podaję przyczynę jaka gnębiła mój alternator, otóż brakowało plastykowej podkładki na szpilce która łączy regulator z kowadełkiem od diud. Poprostu przewodziła masa ze szpilki od obudowy oraz przy okazji musiałem wymienic diody minusowe bo jesdna z nich była spalona pewnie przez to przebicie.
Dzięki za info, narazie zarosił tylko raz, będę obserwował a jak coś to zacznę od wymiany podkładek
W nocie katalogowej jest to jasno opisane, "styk" wykonawczy jest zwierny. W tym konkretnym przypadku zbudowany o N-MOSFETa. Ważne, że ma izolację galwaniczną sterowania ze "stykiem" zwiernym czyli możesz włączyć szeregowo "styk" zwierny wykonawczy czyli wtórną stronę w szereg z plusem obwodu paneli słonecznych. Zalecałbym jeszcze dodać szeregowo ze...
Robert-tam chyba zostaje wadliwa śruba.Napięcie paska pk reguluje sprężyna przy alternatorze.Pasek pompy wspomagania reguluje się podkładkami.Chociaż tam na śrubie nie powinno być kleju ale to już inna historia.
W takim wypadku wyciągam alternator i do sprawdzenia, po wszystkim sprawdzę sobie analizatorem co tam się dzieję. Będę miał podkładkę na przyszłość. Serdecznie dziękuję na chwilę obecną pewnie temat się uśpi aż sprawdzę alternator później na pewno powiem co było nie tak.
Prawdopodobnie elastyczna złączka EGR miała przeciek. Albo kolektor dolotowy źle przystawał krzywo z powodu braku jednej gumowej podkładki przy śrubie. Zakleiłem szczeline przy złaczce elastycznej EGR, podkładkę pod śrubę kolektora znalazłem na alternatorze zapach znacznie osłabł.
czyli tam są jakieś podkładki które mogą zostać zamienione ?
Jak mamy na podkładzie alternator i solary to nie ma sensu inwestować w sprężarkę 12V. Sam kilkukrotnie jechałem z zamrażarką w przyczepie kempingowej na 230V, podłączoną przez przetwornicę Volt Polska 4000 Sinus. Postoje po 8 godzin nie powodowały rozładowania akumulatora samochodu (AGM 62 Ah). Przetwornica włączona na stałe ( 0,6 A jałowego). Przy...
Niech mnie ktoś poprawi, ale czy w tych modelach nie jest sterowany impulsem z alternatora!? Zgadza się może zsunąć podkładkę
W większości jest na cienki pasek. Ja zrobiłem to na alternatorze z VW golfa II diesel. Kółko tylko trochę zmodernizowałem co by pasek się zmieścił. Pomiędzy talerze kółka włożyłem podkładkę i jest ok. Prądnica naładuje akumulatory, ale wydajniejszy jest alternator.
Koledzy zaraz stwierdzicie że to prom kosmiczny i trzeba elektroniczny klucz dynamometryczny o dokładności setek. A sprawa dość prosta- za luźny klin w kole pasowym lub wirniku, podkładka zębata (nowa), fabrycznie idzie sprężynowa i nakrętka z wkładką, tak całkiem nie ma nic wspólnego z teflonem- https://www.ebmia.pl/2474-din-985-nakret...
Potwierdzam ten sposób z filcem. Otwory w podkładkach filcowych muszą dokładnie przylegać do czopów akumulatora (nie mogą być za luźne). Stosuję tą metodę od wielu lat i klemy mam zawsze czyste. To naprawdę działa. Podkładki filcowe zakłada się na czopy akumulatora pod klemy.
Jak wyżej ( chodzi o piny na regulatorze) B+ na akumulator. Dokręć nakrętki na srubach B+ i B-, albo najlepiej je odkręć i daj pod nie nową podkładkę spręzystą, najlepiej koronową.
Ale piasty zmieniało się przy przeróbce. Piasta tylna, mocująca koła pasowe była inna i była od razu z alternatorem. Przednia to wiadomo, nie pasowała, ale co za róznica- dmuchawy nie ruszałeś. Jak miałeś wyjetą prądnicę to na pierwszy rzut oka, patrząc wrost nic nie poznałeś co tam jest. Kształty zewnętrze miały takie same, ale jak oka nie miałeś to...
Pompa hydrauliczna faktycznie może stawiać spore obciążenie. U mnie przy ciśnieniu 150 barów już silnik ma mocne obciążenie, śmiem podejrzewać, że zawór przeciążeniowy u ciebie jest ustawiony na ciśnienie około 200 a może i więcej bar dzięki czemu może i podniesie ci tonę albo nawet i sześć hihi ale za to silnik można zakatowac bo pompa hydrauliczna...
Witam. Kustosz, czytaj elektrit ma rację. Latwiej wymienić silnik w maluchu niż wymienić prądnicę na alternator. Wymiana, dopasowanie tych blach, wymontowanie turbiny, dobranie podkładek, itp. Los masakros.Pomijając to że w po tej robocie wygląda się jak kominiarz na urlopie. Pozdrawiam.
Ruszał ktoś popychacz do pompy paliwa i podkładkę?. Próbowałem wyjąć popychacz przy wymianie pompy, ale nie zdejmowałem ebonitowej podkładki. Niestety nie wyszedł, a boje się ściągać alternator ze względu na śrube na wentylatorze od tyłu że jej nie spasuje ponownie więc finalnie go włożyłem i założyłem nową pompe.
Popieram "rynia" post godny fachowca, zrób kolego jak pisze "rynio" być może ta podkładka to było to .Daj znać o rezultatach,powodzenia.
Miałem już przypadki że klient przyniósł do naprawy taki właśnie Chiński rozrusznik czy alternator (po pół roku pracy w samochodzie i oczywiście po gwarancji:) i części nie chciały pasować. Co prawda zdarza się to sporadycznie ale uważać trzeba. No jest tak-np szczotkotrzymacz z chińskiego odpowiednika D6RA różnił się od Valeo-był niższy, i oryginalna...
https://obrazki.elektroda.pl/9238690100_... Odgłos uszkodzonego wtryskiwacza albo mechanicznego uszkodzenia układu korbowo- tłokowego ( panewki , sworzeń tłoka ...) . Jeśli uważasz że od alternatora to zrzuć pasek akcesoriów - wyeliminujesz alternator . A jednak chyba to wtryskiwacz,wrzucam parametry z clipa może ktoś porówna parametry...
ja kiedyś zakładałem taki alternator do 60- tki. tylko, że ja miałem koło pasowe od starszego Poloneza (to większe) roznitowałem go włożyłem w środek odpowiednią podkładkę z nitowałem i było ok. Cyka do tej pory już z pięć lat :D
No jestem w trakcie roboty z tym malenstwem. Po rozebraniu zauważylem że pomiędzu obudową alternatora a zaciskiem B+ który idzie do akumulatora są 2 podkładki (izolkatory) po zmierzeniu "zwarcia" okazało się że jedna z podkładek jest pęknięta i prawdpodobnie zwiera B+ z obudową rozumien że przewód B+ powinien być być odizolowane od masy?
Tez nie. Nie osiągnie tego prądu ze względu na obroty. Przełożenie w maluchu jest jak 1:1,3 ldo 1:1,5 (zależy od ilości podkładek), w bisie znacznie wieksze. Poza tym alternator w maluchu ma gorsze chłodzenie.
Nie musi być mosieżna, zresztą co za różnica że mosiężna jeżeli pod nią będzie podkładka sprężysta? Może być stalowa, byle miejsce styku było czyste.
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Śruba, nakrętka, podkładka Nasadka 19 i cofasz tulejkę. Bez tych kombinacji w 20min jak Kolega już stwierdził trwa wymontowanie tego alternatora w tym modelu.
Nie mierz oporu omomierzem, tylko woltomierzem spadek napięcia przy dużym, stałym prądzie płynącym przez obwód. W ten sposób można bardzo łatwo sprawdzić każdy kabel i każdy kolejny styk między kablami/bezpiecznikami/śrubami/podkładka... od śruby wychodzącej z alternatora aż po klemę. Warto w ten sam sposób sprawdzić drugi biegun czyli od obudowy alternatora,...
Teraz to już wiem że nic nie wiem hehe Patrząc na koła pasowe od alternatorów do ciągników to wszystkie mają nie mniej jak 89mm średnicy zewnętrznej . Zgadza się również że silnik w lanosie kręci do 6000 ale mój silnik to takie obroty widział kilka razy przez 100 000 kilometrów, średnio 2500 obrotów i prądu mi nigdy nie brakuje a jakie ma zużycie prądu...
I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
Napisałem że jeden koniec uzwojenia do zacisku D radzieckie czyli do(+),drugi koniec uzwojenia do zacisku SZ ,czy to takie trudne(napisane poście 40).Jak odłączysz przewód od zacisku SZ ,nie może być ładowania,i koniecznie akumulator podłączony.To co napisałem w poscie 35 dotyczny zmiany regulatora ,którego dodałem zdjęcie,wówczas musi być zmiana połączeń...
Też tak myślałem dlatego ładnie wyczyściłem klemy i kupiłem spray do zabezpieczania klem ale nadal mam taką różnicę między akumulatorem a alternatorem. Męczy mnie jeszcze inny problem a nie chce już zakładać kolejnego tematu parę dni temu wymieniłem czujnik ciśnienia oleju (czujnik był sprawny podkładka uszczelniająca puszczała oleju) ale wymieniłem...
o jaką tuleję odległościową chodzi, tam nic takiego nie było . Jest tylko jedna podkładka dystansowa stalowa i nie wiem którą stroną ona ma być włożona bo jak powiedziałem jak wkręcę nakrętkę z tamtej strony od wirnika na full to się alternator nie chce kręcić i narazie ta nakrętka jest zakręcona tylko tyle że jest. To zaczęło się od tego że mi obudowa...
Tą nakrętkę odkręcisz po tych wstepnych czynnościach-muszisz wirnik chycić w szczeki imadła(przez miedziane podkładki,ewentualnie szmatkę,aby nie pokancerować).Szczotki sie nie połamią,przy składaniu musisz wsadzić drut w otwór.
Kolektor nie jest przykręcony do masy. Jest od niej odizolowany tulejką i podkładką mikową. Wiem jedynie że emiter jest podłączony do plusa alternatora. Istnieje możliwość podpięcias tewgo pod jakieś inne źródło napięcia? Bo samochód jest jeszcze nie sprawny i nie ma jak go sprawdzić i tych napięc pomierzyć.
No taki jest problem, że nie ma żadnych oznaczeń. Tak. To bym był pewien na sto procent że nie wysłali wadliwego alternatora. Kontrolka podłączona jest tym brązowym kablem pod śruba m6. Gasnie po odpaleniu, ale ładowanie kiepskie. Praktycznie brak. 12,4V jak odpalę i tak urosnie max do 12,6V po zwiększeniu obrotów na maxa dochodzi góra 13,6V. Dlatego...
Pewnie pasek nie idzie w swoim torze prosto tylko po skosie .Jak robiłeś alternator to przez przypadek nie założyłeś źle podkładek i kółko odstaje za daleko albo jest za blisko przez to pasek nie idzie w lini prostej a po skosie .Prosty sposób zobacz czy koło w koło idealnie pasuje a myśle że nie i to jest powód . Dodano po 3 Albo sam alternator cały...
Słyszałeś kiedyś podkładkę w obudowie wentylatora? A może wentylator muskajacy obudowę? Chyba nie. Nie wiem o czym piszesz , możesz jaśniej?
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Wszystko złożone, ładownie wróciło do normy. Założyłem mostek ośmiodiodowy. Jedyną modyfikacja jaką musiałem zrobić, to dodanie podkładek przy mostku, bo jeden z plastików miał troszkę inną wysokość. Dziękuję za pomoc.
Wewnątrz alternatora jest radiator AL na nim 3diody.Ta śruba która wychodzi na zewnątrz(+) jest metalowa ukruszenie podkładki izolacyjnej lub luźna śruba powoduje utlenianie AL co powoduje grzanie się(kolega napisał,, oparzyła")A co do cęgów to miałem na myśli Dica gdyż kolega nie podał jakie .
Zdejmij pokrywę alternatora i zobacz, czy przy wciskaniu sprzęgła czop wału przesuwa się w prawo. Podejrzewam, że wał pływa na boki i łapie lewiznę simmeringiem.
Oryginalny altek jest na tulejach metal/gumowych. Dodatkowy poszedł w miejsce klimy i przeróbki wymagały zamocowanie go bez tulei.Dałoby sie go odizolować ale nie jestem pewien czy jest sens. Zawsze można dać podkładki bakelitowe itp. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
Daj sobie spokój z Magnetonem. Kup Valeo (z Passata B5) lub Boscha i po małych przeróbkach zapominasz o altku w tym aucie. Mialem Felicie 1.3 i po kilku wymianach mostków zdecydowałem się na przeróbkę. Ja kupiłem wspomniany Valeo 90A z Passata - jeśli masz jakieś zdolności techniczne to powienienes dać rade zaadaptować go do Felicii. Tu masz przykładowy...
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Mam nadzieję , że pomogłem. Najprościej jest zrobić ten w postaci gif. Aby zwiększyć moc trzeba zwiększyć kondensatory końcowe oraz diody, które są na radiatorach razem z BUZ11. Zamiast BUZ11 może być IRF540. Pamiętaj by na wspólnym radiatorze mieć podkładki mikowe pod tranzystorami.
Linka musi mieć luz. Gdy ściągniesz filtr powietrza zobacz, czy przepustnica całkowicie zamyka się (opada na dół) przy wykręcaniu śruby regulacji obrotów. Wyczyść gaźnik. Ze śrubami w Hondach i jego licencjach (Peugeot, Kymco, Sym) że są to śruby wygniatające gwint o przekroju trójkątnym, po ich ponownym dokręcaniu następuje zrywanie gwintów i już nie...
Witam wszystkich Jestem posiadaczem ciągnika z silnikiem multicar m25 w którym jest ( tak mi się zdaje ) alternator z wbudowanym regulatorem napięcia - dodam że instalacja jest w tym ciągnika bardzo wybrakowana i dlatego nie mogę się nią zasugerować. Na dzień dzisiejszy jest podłączony ( akumulator 12v ) przewód zasilający plusowy do rozrusznika i dalej...
Dokładnie tak jak kolega ps3store pisze, na 95% problem będzie z wirnikiem alternatora, ma pewnie za duży opór by się kręcić. A jeśli pasek jest za bardzo naprężony to do regulacji są podkładki między "kółkami" "siajby" na której założony jest pasek... trzeba dołożyć podkładkę żeby pasek się poluzował. Miałem kiedyś podobny problem, tylko że u mnie...
Może i bez sensu ale tak było jak przyszło do naprawy. a jak jest podłaczony w tym miejscu co napisałem to dioda moze sie spalic i dostac zwarcie ? Diody oddałem do zgrzania z podkładkami i wcisnąłem je w aluminiowe blachy i poskrecałem tak jak były jeszcze posprawdzałem miernikiem czy są dobre. Ok robie próbe jeszcze raz załoze moze diody alternatora...
Jeżeli alternator jest sprawny a się nie kręci, to może się uszkodzić podczas pracy silnika. A czasami na pasku nie ma również pompy wodnej, obok wspomagania i alternatora? wówczas mogłaby się woda zagotować. Odnośnie samego napinacza, jeśli pasek nie chodzi po nim na całej powierzchni to może brakuje tam jakieś tulejki, podkładki ?
Ja bym wstawił coś od Poloneza, pozostawiając (dając stare do nowego altka) dotychczasowe kółeczko pasowe (CC ma pasek "10", polonez - "13"). Mocowanie to nie problem: kilka podkładek, w razie potrzeby jakiś gruby płaskownik budowlany - pogłówkować! A także poczytać dział "Rolnicze", o metodach, jak wstawia się w ciągniki różne typy alternatorów.
Witam.Nie mam przekonania co do tego czy mechanik który zakładał z powrotem alternator nie wbudował go krzywo /bo coś nie pasowało/?Jeżdze takim samym autem i nigdy coś takiego mnie nie spotkało Oj zdarza się, to zależy jeszcze jaki mechanik, wystarczy źle, lub na siłę wcisnąć podkładkę i taki efekt. Spotkałem się z takim przypadkiem w innym aucie.
kupi 5 piast alternatora na pierwszym lepszym złomowisku. Oczywiście, może i 10 sztuk na zapas. Powód urwania to nie --za bardzo napięty pasek-- tylko brak podkładek dystansowych. Nie popełnij błędu kolejny raz. Bo wykupisz wszystkie okoliczne złomowiska :) i te 10 sztuk będzie mało.
Łapy nie są przesunięte. Przesunięte jest koło pasowe w kierunku "na zwewątrz" bądź "wewnątrz". Inaczej- jest bardziej bądź mniej wysklepiona przednia obudowa. Da się wyjść z tego ambarasu przez stoczenie nadlewki na kole bądź podłożenie jeszcze jednej podkładki pod koło; zależy w którą stronę chcemy koło przemieścić. Dlatego jeżeli kupuje się taki...
Zgadzam się. Od malucha alternator się nie nadaje, nie wspominając o mocowaniu nie ten amperaż. Tak jak kolega wyżej polecam poloneza ja mam ten bez regulatora. Dokupiłem elektroniczny regulator 9 diodowy, zamocowałem w miejsce starego i już. A mocowanie łatwizna albo dajesz drut gwintowany, kawałek rurki i kilka podkładek, albo tak jak ja tniesz jedno...
Odkreciłem spreżarkę klimatyzacji , rozrusznik , i alternator , wszystko zawiesiłem po bokach , na koniec rurke plastikową idącą zaraz od góry bloku , i pare srob od skrzyni , blok wyjąłem ze szwagrem chwytając za łapę i przez srodek przełożony stary pasek rozrzadu i filtr oleju , podkładkę było słychać po wyjeciu , w lewo i prawo latała bez problemu...
fela 1,3 ma taki gówniany czeski alternator, rozbierz go , zobacz czy 3 śruby Φ5 które trzymają do kupy prostownik sie nie poluzowały,( one tak lubią bo sie utleniają podkładki izolacyjne) sprawdż diody np miernikiem, stojan i wirnik chociaż przez mocniejszą żarówę, zmień regulator tak na wszelki wypadek (59 złotych) wszystkie oczka masy i plusa...
Potrzebuję fachowej wskazówki , przy rozbieraniu alternatora (od Fiata Uno 45 1,0) typu magneti marelli aa125r-14v-45a aby wymienić łożyska na przedniej części wirnika tam gdzie wkłada sie podkładkę , wentylator, tuleję dystansową i koło pasowe napędu dokręcane nakrętką - jest wyfrezowany wpust na klin. Czy w tym miejscu ten klin powinien być, bo podczas...
Co do mocowania alternatora w C-360, to nie polecam oszczędzać na grubości stali na wspornik oraz na średnicy śrub mocujących. Zapomniałeś o małym szczególe - oryginalny wspornik prądnicy jest przykręcony do bloku dwiema śrubami Φ8mm, więc ? W przypadkach, z którymi miałem do czynienia pękały wsporniki. Śruby jakoś się nie urywały. Należy zastosować...
Daj oryginalny pasek 13 mm. To niewielka różnica. Nawet w 360 gdzie pasek jest 16 mm takie kolka 10-13 mm dają rade. No ale jak wspomniałeś jest to niebezpieczne dla paska. Dla pewności zrób próby obciążenia na trochę mniej napiętym pasku klinowym. Postaraj się tak to naciągnąć, aby nie ślizgał się, a jego naciąg nie powodował jego niszczenia w mniejszym...
Witam. Wszystko wskazuje, że masz uszkodzony rozrusznik. Należy sprawdzić też same przewody od akumulatora do rozrusznika i alternatora. Powietrze w pompie wskazuje,że Twój układ paliwowy jest jednak nie szczelny. Sprawdż wszystkie połączenia a szczególnie połaczenia igielitowe,bo te twardnieją . Wymień podkładki miedziane na połączeniu filtra paliwa...
Kolego Eugeniusz - zastosowanie przekładni pasowej cvt Otóż wyobrazi sobie kolega ,że przekładnię pasową cvt w prymitywnej wersji widzi kolega kilka – kilkadziesiąt razy dziennie. A gdzie ? – a w fiaciku 126p . przy czym jest ona wykorzystana do naciągu paska klinowego silnik-prądnica+wentylator . jeśli kolega dokładnie się przyjrzy to zrozumie...
Skoro mechanik mówi o ciśnieniu sprężana to zapytaj go jaką ma wartość? W tym silniku luz zaworowy reguluje się podkładkami. Jeżeli kiepsko spręża zacząłbym od regulacji luzu zaworowego. Piszesz,że autem jeździsz wiele lat to pewnie luz już do regulacji (jeśli nie był robiony). I nie porównuj odpalania diesla gdy ciepło i gdy zimno. Co do alternatora...
Witam. Ostatnio zdarzyło mi się tak, że jechałem i nagle zgasł silnik i nie mogłem już odpalić. Całkowicie nie kręcił rozrusznik. Akumulator miał wtedy ok. 10V. Odpaliłem dopiero za któryś razem biorąc prąd z innego samochodu. Dojechawszy do domu, odpiąłem akumulator i podłączyłem pod ładowanie. Był całkowicie rozładowany, ładowałem go całą noc prostownikiem...
Instalacji elektrycznych w T25A było ok. 5 odmian w zależności od roku produkcji i wyposażenia m.in. typu alternatora, stacyjki, wyposażenia kabiny. Sprawdź połączenie „deski rozdzielczej” ze „skrzynką akumulatora”, bo to jakiś idiota wymyślił. Części są malowane i nie dają dobrego połączenia. Grzeją się śruby mocujące, warto...
W przypadku alternatora jest to niewykonalne. Minus jest na stałe połączony z obudową Oryginalny regulator i tak wywalasz. Zostaje ci mostek diodowy i on faktycznie jest połączony z obudową najczęściej za pomocą śruby. Można to połączenie odizolować i wstawić konektory oczkowe (przedzielone podkładką izolującą). Między nie bocznik i już masz prosty...
Robin 23.. Ruzne alternatory wzbudzają się przy rużnych obrotach. Najlepiej wyprubować kilka zachodnich. Mnie świetnie startował taki cienki od skody. chyba przy 500 obr. Oczywiscie że szajbka ma nato wpływ. Oraz trochę moc zarówki kontrolki.Alternator z mechanicznym regulatorem powinien wzbudzać sie szybciej. Ponieważ prąd nie musi pokonywać barjery...
zawsze dostaje wymienione części "do ręki" nie podejrzewam oszustwa. Sam nie robiłem więc nie wiem na 100% Tak czy inaczej samochód naprawić trzeba. Po zdjęciu pokrywy zaworów widać że nie wszystkie popychacze dotykają do wałka, 12 dotyka a cztery sa schowane i jest luz między wałkiem a popychaczem. Pogięte zawory ?? Dodano po 2 podkładki dystansowe...
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź...
Od niedawna mam problem, zawiozłem samochód do naprawy do zrobienia zawieszenia, podczas gdy był w warsztacie zadzwonił do mnie mechanik i mówi że muszę wymienić akumulator, zawiozłem 2 akumulator, jako że to Ford to mus było założyć nowe klemy, założyłem, dojechałem do domu patrze wyłączam, ale przed wyłączeniem zauważyłem że zaświeciła mi się kontrolka...
Tam jest taka podkładka ebonitowa albo tekstolitowa a po 96 w MKII ten czujnik się reguluje tylną tarczą jak sciągałbyś miskę olejową albo koło zamachowe-jak go nie wyregulujesz to zaczyna dużo palić, dymić, chodzić twardo i mogą tłoki popękać. Tylko z lat 93-94 diesle brały sygnał z alternatora a od 95 wszystkie chodzą z czujnika położenia wału-jest...
nie,masz wybitą ośkę,doraźnie można sobie poradzić robiąc coś a'la podkładka w blaszki szczelinomierza.Zmierz suwmiarką ile jest fi ośki,i bedziesz wiedzial jaką blaszke tam podlożyc. Jeżeli pomiar wykarze poniżej 0,1mm,to nie ma szans na ten zabieg,bo najcieńsza blaszka to 0,05mm. Wtedy albo pomoże środek Loctite 620,albo napunktować ośkę,albo (najlepiej)...
Witam. Kupiłem alternator Lucas jak na zdjęciu ale nie do końca wiem jak go podłączyć. Mam instalację z minusem na masę a plus pod rozrusznik bo już wcześniej odwróciłem akumulatory. Czy dobrze rozumuję? B+ z beżową podkładką ładowanie czyli na plus akumulatora wsuwki 1 oraz 3 są połączone z B+ czyli zostawiam wolne? wsuwka 2 nie ma połączenia z żadną...
Przecież widać wyraźnie, że śruba centralna jest z zintegrowaną podkładką która zasłania otwór w kole pasowym. To śruba wału mości kolego mechaniku od siłowni i picia przed robotą. 0,7 to jeszcze sporo musisz wypić zanim tu zaczniesz radzić.
Po wyciągnieciu uszczelniacza wypadła pęknięta stalowa tulejka w kształcie podkładki. Wałek na którym siedział uszczelniacz rusza się na boki. Czy jest możliwość wymiany samego wałka bez rozbierana rozrządu. I czy można gdzieś kupić taki wałek. Pytam bo szukałem i nigdzie nie widzaiałem więc prosze o ewentualne linki jeśli jest.
Posiadam fiata siene 1.4 od 13 lat. Po pierwszym roku musiałem wyminic alternator króry nadzwyczajnie sie spalił. W roku drugim musialem go całego pomalowac (na gwarancji) bo odpryskiwał lakier do białego podkładu. W kolejnych lata wtmieniłem po kilka razy ptrzednie zawiedzenie plus ustawienie zbierzności, amortyzatort dwa razy, termostat, uszczelka...
Witam - samochodzik jak w tytule. Mam dwa pytania : 1. niedawno temu naprawiałem mechanizm wycieraczek a bardziej szczegółowo to czyściłem silnik napędu , ponieważ pod wpływem wody która się w nim zbierała uległ praktycznie zatarciu. wszystko poszło o.k. ale w czasie montażu nie założyłem podkładek które mocują cały napęd mechaniczny do nadwozia auta,...
mercedes podkładka podkładka wtryskiwacza podkładka sprężyny
multimetry radzieckie reset słuchawka nokia automapa licencja
protokół serwisowy endoskop kamera inspekcyjna
Renault Master 3 DTC226322 – zbyt niskie ciśnienie doładowania po rozgrzaniu silnika LG Portable AC IR Codes with OpenBK BK7231: Capture, Decode, and MQTT/HA Control