http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Jeżeli pasek klinowy jest OK, to pozostaje alternator. Ewentualnie sprawdź wzbudzenie, ale to już po rozbiórce alternatora... Pozdrawiam
Jeśli reszta jest w porządku to pozostaje chyba tylko wzbudzenie.
Cudów nie ma jeśli pasek prawidłowo założony (co nie jest w mb takie oczywiste ) to pozostaje alternator. Jesli sprawny alternator ma napęd i tylko pierwsze wzbudzenie to musi ładować.
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
Jeżeli alternator się wzbudzi i przycisk dalej pozostaje wciśnięty to prąd płynie do akumulatora zarówno wyjściem B+ jak i wyjściem D+ przez ten właśnie przycisk. Prąd ten może być większy niż dopuszczalny dla tych diod i wtedy mogą się one uszkodzić. Żarówka ogranicza ten prąd do wartości bezpiecznej dla tych diod.
Najwyraźniej masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, zwarcie tranzystora kluczującego lub uszkodzony układ sterujący. Wzbudzenie jest zasilane z akumulatora, a nie z trzech diod dlatego rozładowało akumulator prądem ok. 5 A. W tej sytuacji pozostaje jedynie wziąć samochód na lawetę. Praca silnika na odłączonym od akumulatora alternatorem...
Moc silnika - 5,2 KM Zacznij od tego że 5.2KM to są luźne wodze fantazji sprzedawców chińskich zabawek. Najmocniejsze kosy mają silniki 3.8KM, cena takiej kosy 4000-5000PLN, a nie 300PLN. Tak pi x drzwi sobie policzymy sprawność nieco optymistycznie, że moc mechaniczna oddana na sprzęgle to około 3,5 KM czyli około 2,60 kW Bzdury. Katalogowa moc to...
Witam. Obawiam się że nie da się przewidzieć ( dokładnie ) jakie napięcia i prądy da się uzyskać. Pozostają próby. Osobiście kupiłbym na szrocie jakikolwiek alternator od samochodu osobowego. Takie rozwiązanie ma zaletę - wzbudzenie jest sterowane. W takich jak na fotkach całość jest mało efektywna. Z uwagi na sposób działania regulatora tego typu....
Normalny regulator alternatora (ty twierdzisz, że masz prądnicę), taki np. z Poloneza ma 3 zaciski: 15 (D+) 16 (DF) 31 (D-) Gdy napięcie jest niższe niż próg regulacji DF (wzbudzenie) pozostaje "w powietrzu", gdy jest niższe jest zwierany z D+ - przy normalnej pracy DF jest cyklicznie zwierany i rozwierany z D+.
Przezwojenie na wyższe napiecie nie pociąga za sobą potrzeby podwyższania obrotów. To jest tak jak w transformatorze - dajesz więcej zwojów i cieńszy drut. Uzyskujesz wyższe napięcie i niższy prąd, moc pozostaje taka sama. Poza tym przyszła mi do głowy jedna myśl: gdyby nie dawać obcego wzbudzenia to przy starcie alternator nie wymagałby dużego momentu,...
A więc wygląda 6-cio diodowy. Czyli B+ akumulator/rozrusznik, B- to masa a DF wzbudzenie z regulatora zewnętrznego, czyli regulowany + . Pozostaje pytanie co z lampką kontrolną. Chyba nie zauważam wyprowadzenia środka gwiazdy więc pozostaje np dioda Zenera. Co do regulatora to chyba da się zastosować. 54 to zasilanie ze stacyjki. Ale coś widać na jednej...
Tak jak koledzy wyżej piszą. Nie chce sie wzbudzić na zasilaniu przez kontrolkę + magnetyzm szczątkowy i tyle.. Winna byćmoże szczelina wirnik stojan, może rgulator wybredny.. Można: - namagnesować wirnik, ale to "miękka" stal, na dłuższą metę nieskuteczne - wkleić mały magnesik neodymowy w wirnik ;) - równolegle do żarówki od ładowania dać drugą (niewidoczną)...
Prawie każdy alternator działa tak samo. Wirnik + uzwojenie + 6 lub 9 diodowy mostek+ regulator napięcia. Jeśli uzwojenie nie ma przebicia na masę to w 99 przypadków jest sprawne. Jeśli widzisz że wirnik ma przejście i nie wypływa z niego plastik to jest sprawny. Diody sprawdzasz tak jak wszystkie inne diody, muszą przewodzić w jedną stronę. Gorzej...
Sa 3 kabelki czarny - masa czerwony +12 żółty D+ i na dekielku pisze wzbudzenie na obudowie Czyli jak jest taki opis na regulatorze,to trochę dziwne że jest końcówka na wsówkę.Pasuje jedynie tam gdzie opisałem .Jakie duże jest oczko na przewodzie żółtym ,takie małe że jedynie do podłączenia pod szczotki?.Jak napisałeś żółty to D+,to jedynie podłączony...
Są trzy tak jak na schemacie. S i L we wtyczce i B+ Czyli na przewód we wtyczce L dać masę i ma kontrolka świecić. I dać na krótko na S alternatora i powinno być ładowanie na akumulatorze - czyli jeśli jest sprawny to powinien się wzbudzić - oczywiście po odpaleniu silnika. Kolego napisałeś chyba odwrotnie - na S jest plus ale żeby wzbudzić to też dać...
Gdy odpalałem samochód napięcie ładowania było 13V a po dodaniu gazu gdy obroty wzrosły do ok 3000 napięcie zmieniało się na 14,4V i takie już pozostawało. Po ponownym odpaleniu znow ta sama bajka. Takie objawy może dawać zbyt słaba żarówka ładowania która ustala prąd wzbudzenie, z regóły jest ona mocniejsza od pozostałych lub zbocznikowana jest ona...
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
Co do magnesów to trzeba zapuścić „gogle” kiedyś trafiłem na kilku naszych producentów którzy wysyłają pojedyncze sztuki nawet toroidów za zaliczeniem pocztowym. Można by założyć na próbę magnes od starego głośnika , oczywiście żeby pasował gabarytami. Albo pozostawić wzbudzenie fabryczne a do alternatora „dołożyć” jeszcze jakiś...
Witam Poproszę o potwierdzenie diagnozy. Po wyłączeniu silnika alternator pobiera ok 3,5 A ( wzbudzenie??) ale tylko gdy jest rozgrzany. Na zimnym silniku problem nie występuje. I dalej: tak pozostawiony rozładowuje sobie całkiem sprawnie akumulator. Ale po odłączeniu zasilania z alternatora na ok 2 minuty problem zanika. Obstawiam regulator napięcia...
Sprawdz diody i Uzwojenie, nic innego nie pozostaje.
To jest wzbudzenie alternatora, musi być po stacyjce bo w przypadku pozostawienia go podłączonego na stałe powodował by rozładowywanie aku
Witam Niestety w takiej postaci alternator w suzuki nie będzie działał. Niektóre wzbudzają się same ale przy wysokich obrotach nie wiem jak w tym wypadku. Tak czy tak pozostaje kwestia kontrolki. Jeżeli kostka jest zespolona z tylnym deklem to może istnieje możliwość założenia innego regulatora z wyjściem na kontrolkę. Niestety tego modelu alternatora...
Alternator Bosch 0120469656 Po wymianie łożysk . Ponownie wyciągnąłem go , podłączyłem żaróweczkę 10W do B+ i D+ , zakręciłem wiertarką i się wzbudza . A poprzez kontrolkę w samochodzie dalej nie . Co padło ? Na innym 3 alternatorze podłączonym do instalacji i kręcony wiertarką kontrolka w sam. gaśnie i wzbudza się . Mam 2 alternatory ( jeden nie mogę...
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli. A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam ,jak w temacie ,jak oszukać instalację w przypadku zamiany alternatora z takiego kontrolowanego przez pcm na zwykły wzbudzany kontrolką ? Wszystko się da tylko PO CO? A no po to że wleciał inny silnik ,z mocniejszym alternatorem w miejsce tego sterowanego pcm ...,rozumiem że prostego rozwiązania nie ma ,pozostaje pociągnięcie dodatkowego kabla...
Witam znawców tematu ładowania :) Mam problem z moim alternatorem w Volvo. Posiadam alternator Bosch 0 120 489 490. Miałem bardzo słabe ładowanie na poziomie 13.4V, wiec standardowo zakupiłem nowy regulator. Ciężko było znaleźć odpowiedni, udało mi się znaleźć informacje, że powinien pasować 1 197 311 028. Taki więc zamówiłem i... nie mam ładowania...
Z usuwaniem diod bym się nie śpieszył, wyprowadź tylko ewent. przewody do ich zwierania natomiast przemyśl czy jest konieczność stosowania dodatkowego żródła prądu do wzbudzenia, może byłaby możliwość zrobienia tego alternatora samowzbudnego. Prądnice wzbudzają się same z magnetyzmu szczątkowego więc pozostawał by tylko problem regulacji prądu. Ty wiesz...
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
witam dziekuje kolegom za zainteresowanie tematem dfm to jest kontrola obciazenia sledzenie a com to raczej nie jest L czyli lamka alternator na stole z płyna regulacja sie nie wzbudza sam nawet na obrotach czyli pozostaje włozenie do auta albo pociagniecie kabelków ze stołu do instalacji auta achaq nie jest to altek z 96roku dfm to raczej nie sygnał...
No to pierwsze z rozwiązań pozostaje Koledze. Ale taki rezystor też ma swoje wymiary; czy przekaźnik... i też jest "mañana"! Jeszcze drobiazg: Przekaźnik przy przechodzeniu przez stan włącz/wyłącz będzia dawał odgłosy, bo czasem zmiana napięcia a zarazem przełączanie nie jest natychmiastowe. Potrzebne by było usunięcie zworki (styku ruchomego,...
Ładny obrazek, a tak po chłopsku, to należy do wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia (czyli szczotek) podłączyć zasilacz regulowany o wydajności min. 2 A, pod przewód prądowy podłaczyć zwykły woltomierz i obserwować jego wskazania przy sztucznym wzbudzaniu w/w zasilaczem. Oczywiście, silnik pracuje, przewód pradowy alternatora pozostaje obciążony akumulatorem...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Na próbę można: pozostawić przykręcony do B+ przewód do rozrusznika/akumulatora; odpiąć wzbudzenie czili przewód z samochodu idący dotąd do D+; zamiast niego wpiąć żaróweczkę od pozycyjnych według rysunku. Uruchomić silnik, sprawdzić grzanie się alternatora oraz ładowanie. Żaróweczka może świecić tylko na nieruchomym silniku. To pokaże czy jest zwarcie...
Nie wiem jakw HDI, ale impulsy o pracy silnika są pobierane z czujnika położenia wału korbowego. Alternator jest połączony ze sterownikiem silnika i to w celu wzbudzania. Ponadto radio jest uruchamiane przez magistralę kmunikacyjną, czyli kodem. Więc niestety BSI musi być aktywny. Pozostaje zatem przekręcenie stacyjki i wykupienie kolejnej porcji słuchania....
Nigdy w życiu nie miałem w ręku żadnego licznika, zegarów od jakiego kolwiek passata więc nie mam pojęcia czy siedzi tam dioda led + rezystor czy po prostu żaróweczka o mocy 4W. Tak jak pisałem w którymś poście wyżej to chwilowo pod wzbudzanie podłączyłem żaróweczkę 4W wymontowaną z licznika od żuka lecz efekt był taki, że świeciła w pełnym zakresie...
Uporządkujmy, bo już trochę zaczynam bzdury pisać. Działanie prądnicy wg. oryginalnego schematu. Prądnica nie ma żadnej regulacji napięcia wzbudzania w zależności od napięcia będącego na jej wyjściu. Napięcie wzbudzenia jest podawane z instalacji pojazdu przez bezpiecznik F1 -> styki przekaźnika K6 ( 30, 87b) -> rezystor R1, którego rezystancja, jest...
Czyli mam rozumieć, że to nie było przejęzyczenie i w przypadku tego alternatora muszę użyć przekaźnika?? Czy ktoś mógłby narysować poprawny schemat i napisać jaki to przekaźnik??? Bo rozumiem, że są różne. hmm a miało być tak pięknie, czy te ruskie nie mogły zrobić 9 diodowego alternatora, tylko wszystko na przekór. Naprawdę do elektryka mam kawałek,...
witam all, potrzebuje pilnie zbudowac maly generator tak aby moc uzywaz elektronarzedzi na dzialce mam oczywiscie kilka pomysłow jednak zanim przystapie do realizacji jakiegokolwiek chcialbym zaczerpnąć fachowych opinii, sam jestem amatorem w calym znaczeniu tego słowa, pojecie o temacie mam ze tak powiem dość mgliste; dysponuje silnikiem spalinowym...
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
To może i ja się podepnę pod temat, bo problem podobny. Radio - kaseciak Pioneer KEH-P8400, wzmacniacz Mac Audio 4000, głośniki Hertz ESK-165. Zasilanie do radia i wzmacniacza pociągnięte razem z akumulatora lewym progiem, kable sygnałowe prawym progiem a środkiem kable głośnikowe. Kable głośnikowe 4mm^2 do drzwi, tam złączka i rozejście na wysokotonowy...
Cześć, Galant 2,5V6 z silnikiem z 2000roku. Alternator 100A Użytkowany codziennie na odcinku 25km. W aucie zainstalowane jest ogrzewanie postojowe użytkowane tak samo codziennie. Przy temp powyżej 0-10C na około 10-15 min, poniżej zera ok 25min. Od jakiegoś czasu z rana coraz gorzej kręcił rozrusznikiem, ale odpalał. Przedwoczraj sterownik webasto wyłączył...
Do prądnicy potrzebujesz jeszcze regulatora napięcia. Poza tym jak wspomniał ktoś wyżej gra nie warta świeczki. Jeśli chcesz się pobawić lepiej poszukaj nawet na szrocie jakiegoś alternatora- choćby dla większej sprawności. Podłączenie prądnicy aby działała jak silnik powoduje jej przebiegunowanie i potem po prawidłowym podłączeniu problem ze wzbudzeniem....
Silnik ten przypomina posiadany przeze mnie pochodzący z elektrycznego wspomagania kierownicy w KIA CEED. Mój przypadek też ma trzy grube wyprowadzenia plus kabelki. Po rozebraniu na płytce miałem trzy hallotrony plus wzmacniacz operacyjny którego roli nie rozumiem - hallotrony są scalone ze wzmacniaczami, na wyjściu są sygnały logiczne. Na pewno trudno...
Jak wcześniej wspomniałem to zapodam dwa tranzystorowe(oba z książki) schemaciki regulatorów z minusem na masie(bo z minusem udało mi sie znaleść tylko te dwa).Pierwszy ma nazwę''uproszczony samochodowy regulator napięcia'' http://obrazki.elektroda.net/43_12291149... Regulacja sprowadza się do ustawienia potencjometrem P potrzebnego napięcia...
pozostaje proszek matryca pozostaje pozostaje piana
megane poduszka powietrzna zestaw naprawczy bosch awaria samsung
Junkers Ceraclass ZW24 błąd 9 i trzaski - przyczyny i rozwiązania Czas ładowania pilota do walca - szczegóły i wskazówki