Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
https://obrazki.elektroda.pl/4772853600_... Obudziłem się z lekkim naciskiem pęcherza co zmusiło mnie do wstania za potrzebą fizjologiczną. Coś jednak było nie tak, zza okien nie prześwitywało światło latarni a jedynie słaba poświata leżącego śniegu a w pokoju mroku nie rozpraszał zegar wyświetlany na VFD dekodera ani dioda standby...
Ja znalazłem takie coś i nawet działa (zrobiłem) http://www.instructables.com/id/E0T6AVT1...
Myślę dokłdnie o tym samym, tak aby się uniezależnić od prądu i zaprząc kogenerator do bufora. Tak sobie myślałem czy nie możnaby tego jeszcze sprząc z biogazem. Chata do ogrzania 300m2, wieś, kompostownik, generuję 10m3 ścieków do szamba??? Temat niezwyle ciekawy. Biogazownia z oczyszczalni przydomowej, budowa jest podobna, istnieje odpływ wody jedynie...
Kol. Genezisie - ale to że nieopłacalna daaawno temu już zauważyli starsi biali mężczyźni w białych fartuchach i starsi biali mężczyźni w cylindrach - skoro oba gazy są niezbędne dla naszej cywilizacji technicznej - wydziela się je z gazu ziemnego /wodór/ i powietrza /tlen/ :-) Produkcja wodoru przez elektrolizę jest opłacalna. To nie tak. Nieopłacalna...
Akumulator Zacznijmy od akumulatora, trzeba sprawdzać dość często stan jego naładowania, w motocyklach są małe akumulatorki w porównaniu do samochodowych. Maja średnio od 10 do 14 Ah pojemności i gdy często robimy krótkie trasy i często odpalamy motocykl, to alternator nie zdoła nam naładować akumulatora by zrównoważyć stratę prądu, którą rozrusznik...
Boże, Ty widzisz i nie grzmisz? Po co wiatrak? Po co śmigło? Po co spiętrzenie? Po co produkcja prądu do elektrowni? To zdziercy! Po co wysokie obroty? Stary dobry sposób to koło łopatkowe. Jak najszersze (im szersze tym większa moc), mała przekładnia, alternator i działa. Zbierasz doświadczenia i dalej myślisz o ulepszeniach. Spiętrzenie niepotrzebne,...
Dawno tu nie byłem ponieważ na tym forum nie ma nic przyjaznego w zakresie wolnej energii. Są tylko naukowce co wykładają zmierzalne fakty i blokują myślenie. Jeśli chodzi o HHO, to zajmuję się tym tematem od kilku lat i mimo, że nie sprzedaję niczego z tego zakresu, skonstruowałem i zestroiłem kilkanaście udanych instalacji na potrzeby swoje i swoich...
zapomina się o czymś takim jak alternator który i tak produkuje ponad to co wymaga instalacja samochodu a więc reszta idzie na elektrolizę Po pierwsze to alternator nie produkuje nadmiaru energii. Produkuje dokładnie tyle ile jest w danym momencie zużywane w samochodzie, co wynika z praw elektrotechniki. Alternator ma co najwyżej potencjalną możliwość...
Dzieki za zainteresowanie się moim problemem. Akumulator jest nowy kupiony dwa dni temu, jak wczesniej zaznaczyłem alternator ładuje, bo ze zwiększeniem gazu kierunkowskazy zwiększaja częstotliwośc pracy. Jak mnie kiedyś uczono alternator powinien dawać tyle prądu aby przy max. obciążeniu odbiornikami dawał nap na akumul;atorze 14,2 V. Pozostaje dla...
Bawilem sie tymi funkcjami lecz bez efaktu :| poszedlem dalej i przetlumaczylem ten angielski odpowiednik odnosnie programowania oraz wiazek CN, co prawda ciezko co z tego zrozumiec ale lepszego translatora nie znalazlem. Program P-1 ustawienia O 1/1 turbo timer Auto programu Gdy jest włączona, to funkcja utrzymania silnika w 2 min po drzwi są zamknięte....
Witam. To może i ja podłączę sie do tematu, jako, że posiadam dość stary silnik 1,9D a tematem zainteresowałem sie przy okazji szukania informacji na temat DFD (Double Fueled Diesel). Zaznaczam, że jak narazie mam wątpliwości, co do działania systemu a do tego jego wpływu na silnik. A więc zacznę od moich wątpliwości. Zakładając, że wydajność systemu...
S40 - podaje masę na żółty kabel jak rozłącza się plus tak? To służy zatrzymaniu produkcji prądu przez alternator. Twoja Scania to nie R.
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
W nowych auta typu Twoja skoda o tym prądzie decyduje komputer sterujący. I tu jest pies a raczej prąd pogrzebany. To w sumie dobra wiadomość. Jeśli dobrze Cię rozumiem, gdy komputer stwierdzi, że potrzeba więcej prądu przy niskich obrotach, to zwiększy jego produkcję?
czesc JESIOTR1 mam do Ciebie pytanie w swoim projekcie co wykorzystałeś do produkcji prądu?? Również chciałbym zrobić cos podobnego tylko podłączyć to do wiatraka ogrodowego myślałem o alternatorze ale nie wiem czy mi sie uda
Xantix masz sieczkę to fakt. Czasami nowe akumulatory jak przychodzą to się pół dnia ładują bo prawie nie ma w nich łądunku. Z czystego samorozładowania a mają ok pół roku bo zawsze jest oznaczony miesiąc produkcji. Tak że prąd alternatora NIE MA ŻADNEGO WPŁYWU na pojemność akumulatora. Za to wpływ ma iloś ponadprogramowych odbiorników czerpiących prąd...
Dzień dobry, Zastanawiam się nad awaryjnym zasileniem domu. Obecnie mam panele fotowoltaiczne na mikroinwerterach - absolutnie nic nie dają jak padnie prąd. W związku z tym mam do kilku obwodów podłączony UPS 6KW, UPS jest zasilany z sieci a wyjście jest podłączone pod zabezpieczenia B16 dwóch obwodów (alarm i szafa serwerowa). Zastanawiam się co dalej....
Zdaje sobie sprawę z oporów tarcia i strat energii z tym związanych. Znajomy mówił że koło czynne alternatora porusza się dość lekko i nie trzeba wielkiej siły żeby nim ruszac to prawda? Zdaje się, że nie rozumiesz skąd bierze się prąd w alternatorze i że opory tarcia można pominąć bo nie one są najważniejsze. nie chce tym generatorem zasilać całego...
Gdzie zmierzyłeś te 25V? Jeżeli na akumulatorach podpiętych do alternatora, to znaczy, że nie są naładowane, gdyż naładowane powinny mieć 27,6V. Czy zmierzyłeś prąd, jakim ładują się te akumulatory? 55A to jest wartość dopuszczalna dla alternatora, nie znaczy, że będzie tak stale - zwłaszcza, że akumulator 40Ah nie powinien być ładowany stale taką wartością...
Wspaniały temat! Do autora- karollo904 Sensu ekonomicznego nie ma ale ja tak samo jestem i pół roku bez prądu, są duuuże problemy ale nie dam się ,,mafi,, więc opisuj dokładnie Twoje przygody i dopinguję by wszystko Ci się udało. Wiem że można cuda zrobić! Do twojego silnika zachodnie prądnice są drogie a wschodnie to często złom.Ostatnio rozbierałem...
Witam, chciałbym was prosić o schemat dla takiego zewnętrznego regulatora napięcia alternatora, jako że nie mam zbyt dużego pojęcia, jak coś takiego wykonać, oraz nie stać mnie na kupno takiego, jak jest na załączonym obrazku. Potrzebuję go do regulacji ładowania akumulatorów w systemie car audio. Z uwagi na to myślę, że takowy schemat przydałby się...
Silnik elektryczny to proste sterowanie. Produkcja prądu małym sliniczkiem spalinowym z alternatorem to pozbycie się drogich i kłopotliwych w eksplatacji akumulatorów. Możesz do tego celu użyć wojskowych agregatów do ładowania akumulatorów, za kilka stówek do kupienia na allegro. Gdybyś przy tym zdecydował się na dołożenie tam akumulatora, możesz w...
Dzisiaj przemierzyłem alternator TICO i ładowanie osiągał 12,8V przy 900obr a 14,5 v przy 1200obr. Mniejszych raczej nie ma alternatorków. Czym większy tym wcześniej osiąga możliwość produkcji prądu. Więc pchanie sie w 126p jest nieprzemyślane.
Witajcie, pracuję w firmie, która zajmuje się między innymi budową zderzaków oraz urządzeń cięgłowych do pociągów z całego świata. Przyszedł mi do głowy pomysł, żeby połączyć jedno z drugim, ale na zasadzie produkcji prądu. Głównie chodzi mi o to, żeby zamiast dwóch zderzaków i jednego cięgła można było zastosować korpus, w którym znajdowałby się kawałek...
Groszek nowy- nie chciałbym Cię zniechęcać, ale alternator, to jest najgorsza maszyna do produkcji energi z wiatru, gdyż: - potrzebuje ogrmne obroty tj. ok. 1000obr/min by sie wzbudzić i zacząć dawać prąd - ma dość słaba ośkę, bys mógł zamocować na niej bezpośrednio śmigło które go uciągnie - znaczny opór podczas produkcji prądu, sam zobacz co dzieje...
Alternator ładuje, ale nie wiadomo, czy odbiorniki nie ciągną z akumulatora więcej, niż akumulator jest w stanie "się ładować" z alternatora. A jest prawdopodobne, że na wolnych obrotach tak właśnie się dzieje, W takiej sytuacji spada napięcie. Jeśli napięcie utrzymuje się na właściwym poziomie a bateria jest rozładowana to istotny jest czas ładowania...
Zamówię ofpowiedni regulator, ale ładuje od razu po odpaleniu Ale w trybie awaryjnym. Najpierw usprawnij ładowanie bo tam masz usterkę. Brak komunikacji komputera z alternatorem, a dokładniej z regulatorem ładowania. Tam jest komunikacja dwustronna. Komputer w razie potrzeby, czyli np. pompa SBC zaczyna pompować ciśnienie, pobierając prąd wtedy podnosi...
Alternator da tyle prądu na ile jest przewidziane konstrukcyjnie zapotrzebowanie w aucie (uwzględniając wszystkie odbiorniki prądu) alternator nie wie .że silnik pracuje na gazie więc jego " produkcja" się nie zmieni ,a łożyska i szczotki przy prawidłowej eksploatacji (zawsze paliwo w zbiorniku) są przewidziane na wiele wiele lat ,żaden konstruktor...
Witam. Temat praktycznie spadł mi z nieba, także mam alternator z pinami SIG FR A produkcji Denso. Problem jest taki iż po chwili działania z większym poborem prądu traci ładowanie. Alternator ma wydajność 160A i pracuje w aucie rajdowym więc musi napędzić 4 elektryczne pompy oleju 3 wentylatory spala i podgrzewanie przedniej szyby. Pytanie z mojej...
1.Ktoś kto ma podstawowe pojęcie z zakresu elektryki/elektroniki i dysponuje odrobiną wiedzy i średniej klasy miernikami(oscyloskop,miernik cęgowy,woltomierz,watomierz itd)odrazu wam powie że to co jest napisane na alternatorach i akumulatorach to totalna reklamowa bzdura. 2.Większy niż zalecany fabrycznie akumulator: tak ale z rozsądkiem,powiedzmy...
Zwierasz wszystkie wyprowadzenia faz alternatora razem i mierzysz prądy fazowe miernikiem cęgowym. Jeśli występują różnice pomiędzy fazami, to można przypuszczać zwarcia międzyzwojowe. Jeśli są równe to można podejrzewać niskiej jakości regulatory, pytanie jakiej były produkcji.
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
No z tym się nie zgodzę. Opór powietrza i tak jest. Wytwarza je głównie przód auta i szyba. Powietrze wpada na chłodnicę później na silnik. Więc zamiast wyhamowywać tą energię na obudowie silnika można ją wyhamować łopatami od wentylatora. Tak czy inaczej chciałbym spróbować włączyć się w jeden z wentylatorów, śmignąć gdzieś 100-tką i pomierzyć prądy....
A nie wydaje Ci się że taki samochód ma jakąś kontrolkę ładowania lub co lepsze ma komunikator o uszkodzeniu alternatora. W niektórych nowszych autach (dla polski to nowsze to te po 2000 roku produkcji) nie ma klasycznej żaróweczki dla alternatora i nawet jak spadnie pasek to dopiero przy 11.5V zapala sie na zegarach informacja o uszkodzonym akumulatorze....
Koledzy,ale wybrzydzacie. Na zdjęciach widać co zrobiłem, żłobki nie są proste, jest ich 48. Zastosowałem skos bo mogłem,choć nie będzie mi potrzebny,mogłem zrobić dowolną liczbę żłobków/nawet 39/. Planowałem 54, ale pakiet nie zmieściłby się do obudowy z pralki,więc mam 48. Wszystko jest obecnie spawane nawet transformatory. Blachy z krzemem i lakierem...
Sam alternator jest tak naprawdę generatorem "szpilek" uśrednianych do wartości znamionowej 14.4V - wzbudzenie nie jest w żaden sposób "regulowane" - działa dwustanowo - włączone/wyłaczone. Stąd i efekt popalonych żarówek i elektroniki, po odpięciu akumulatora przy pracującym silniku. Uzwojenie wzbudzenia jest sterowane w sposób "ciągły". Cudzysłowie...
Moc silników to 4x150W 24V, docelowo w planach mam jeszcze przyczepkę do niego tzw pchającą z silnikami 2x220W, także fajnie byłoby mieć zapas również na te dwa silniki co kiedyś chce dołożyć.. Akumulatory to 2x36Ah 12V. Przed zakupem innego alternatora przetestuję sytuację na tym co mam z tym silnikiem spalinowym 5,5km. Ten alternator co mam ma bodajże...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Czy ladujac np akumulator samochodowy mniejszym pradem przez duzszy czas wydluzamy jego zywotnosc? Kiedyś było zalecenie ładowania akumulatora prądem tzw 1/10 (czyli np 45 Ah - 4.5A) Oczywiście alternatory pojazdowe nic sobie z tego nie robiły (np w FSO1500 czy Polonez) i ładowały baterie prądem kilkadziesiąt amper szczególnie po uruchomieniu. W tym...
Witam. Szukam alternatora którego mógłbym dopasować do ciągnika rolniczego... Z racji tego że mam kompletnie spaloną instalacje zamontowałem alternator od Ursusa C 360 który ładuje prądem ok. 40 A, co jest stanowczo za mało i te alternatory nie są trwałe (robione na szybko byle można było pracować w dzień i odpalać). Po roku czasu i 5 "zużytych" alternatorach...
Witam wszystkich mam pytanko czy orientuję sie ktoś co może być z z ładowaniem w modelu Kawasaki Vn 1500 z 1993 roku produkcji zanikło całkowicie najgorszym problemem jest to ze alternator jest tam całkowicie zanurzony w oleju i jaki on wytwarza prąd chodzi mi dokładnie czy stały czy zmienny bo doszły do mnie słuchy ze może być zmienny pomocy Jak to...
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
Panowie, przypomnę tylko chyba najczęściej się kiedyś palące alternatory Hitachi w dieslach Opla - często okazywało się, że do odzysku nadaje się tylko obudowa, bo reszta stopiona i zwęglona. Współczesne alternatory projektowane są dla jak największej sprawności i najniższego kosztu produkcji. Po drugie, alternator jest w stanie pracować przy czystym...
Witam Daj sobie spokój z wodorowaniem. Szkoda pieniędzy i alternatora. Żeby zrobić wodór trzeba włożyć więcej energii niż się jej uzyska - nie ma nic za darmo a po drodze są straty na produkcję wodoru.... a następnie Ty chcesz to spalać w silniku spalinowym który ma ile sprawności? 35%? 38%? a później z tego silnika chcesz znów wyprodukować wodór za...
Panowie ciągle pomijacie uwagi R-MIK. Jeśli pomiar pokazywał PODKREŚLAM 13 - 14 V to jest żaden pomiar. Dowodzi to że zastosowane przez mechaników przyrządy nie nadawały się do tego celu. Niestety sam miałem taką usterkę - bardzo "miękki " alternator. Po uruchomieniu silnika nawet ładował akumulator - ale po właczeniu świateł, dmuchawy już amperów nie...
Kiedyś w starszej Toyocie miałem uszkodzony, ale objaw był taki, że po kilku minutach napięcie spadło do 12,5v i tak zostawało aż do następnego zimnego rozruchu. U mnie tak nie ma, przy obciążeniu spada a po wyłączeniu obciążenia wraca. Ja też nie mam prądu w garażu i ten problem rozwiązałem przy pomocy paneli PV. Pomysł ciekawy ale to garaż podziemny....
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Tak, tylko że normalny alternator samochodowy potrzebuje napięcia pobudzenia żeby rozpocząć produkcję. Czyli musi być cały czas podpięty do zasilania (akumulatora). Jak ciągle wieje to spoko, ale jak na kilka godzin jest cisza to alternator nie tylko nie produkuje prądu, ale go pobiera. Chyba, że jakiś układ który podaje napięcie pobudzenia w momencie...
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
domowa produkcja prądu bojler produkcja prądu produkcja prądu słońca
wymiana kondensatorów zasilacz uzwoić wirnik pomiar kalkulator kondensatorów
Toshiba Satellite L75 - Klawisz do BIOS Programowanie kluczyka do Nissan Murano 2015