Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać nominalne napięcie przy rosnącym obciążeniu potrzeba zwiększać obroty.
Te Twoje przykładowe 50A to jest wartość prądu jaką maksymalnie może dać alternator przy tej określonej prędkości obrotowej. Charakterystyka mówi jaki pręd może "dać" alternator przy określonej prędkości obrotowej.
Każdy alternator samochodowy 12V (prędzej czy później) naładuje te akumulatory. Jednak nurtuje mnie jedno pytanie - jak chcesz napędzić (przenieść napęd), by alternator miał odpowiednią prędkość obrotową wymaganą do efektywnego działania?
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Montuj tak jak jest. Nie sądzę by były jakieś problemy. A jakie kółko było przy starym alternatorze?
Jak sprawdzić wartości wspomnianych regulatorów ? Instalacja jest 24Voltowa. Co w przypadku kiedy prędkość obrotowa alternatorów będzie się nieznacznie różnić ? Czy tak poprostu normalnie zmosktować przewowy prądowe i wpiąć do instalacji ?
Jak zmierzyć prędkość obrotową alternatora? Czy można zastosować jakiś czujnik prędkości obrotowej? Jak najbardziej, np. magnetyczny lub optyczny. Wpisz w Google czujnik obrotów silnika
Postaraj się o to by utrzymać . Prędkość obrotową wzbudzenia ( biegu jałowego ) 750-1400 obr/min Maksymalna prędkość obrotowa chwilowa ( nie dłużej jak 15 min) to jest 2000-3000 obr/min. Oraz prędkość obrotowa stała ( ciągła ) nie podaję wartości ale zazwyczaj jest ona dwukrotnie większa od prędkości przy której alternator może oddać do sieci pojazdu...
Witam Problem nie polega na tym jak ominąć regulator napięcia (wzbudzenie rozłącza wirnik) i można odseparować tak aby auto pracowało przez pewien czas z obwodu akumulatora ale warunkiem spawania jest stała i wysoka wydajność alternatora (prędkość obrotowa silnika i prąd spawania min 120A) W większości alternatory pracują przy obciążeniu max 80A -Więc...
Może być koło pasowe alternatota za dużej średnicy i alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej a co za tym idzie jest obniżone ładowanie.
Może są ta parametry przedstawiane od alternatora. Np typ producent, temperatura, prędkość obrotowa itp. Pewności nie mam ale gdzieś w blokach mierzonych rzuciło mi się to w oczy.
Nie można bardziej zmniejszyć średnicy koła pasowego. Oryginalne koło pasowe ma średnicę podziałową ok. 80 mm. Stomil dopuszcza stosowanie koła pasowego o dp=71 mm przy zastosowaniu paska normalnoprofilowego A. Dalsze zmniejszanie średnicy spowoduje szybsze niszczenie paska. Proponuję szukać alternatora przystosowanego do pracy z mniejszymi prędkościami...
Bardzo błędne założenie bo więcej tego paliwa wraca spowrotem do baku niż zostaje spalone. Co do prędkości obrotowej odczytanej z alternatora to oczywiście odpada, musi byś prędkość obrotowa wału. To dzielić w szkole nie uczyli?
Silnik od kosy to ten większy 52 cm3 i ok 3 KM. Alternator 24 V, 80 A, a silnik taki jak ze zdjęcia. Spodziewałem się że układ mógłby zadziałać, ponieważ silnik prawdopodobnie pobiera tyle, ile wynika z tabliczki znamionowej przy zasilaniu napięciem znamionowym i kiedy jest obciążony dopuszczalnym ładunkiem na widłach. Niższe napięcie zasilania to teoretycznie...
Twoja koncepcja jest co najmniej niedorzeczna. Sygnał przebytej drogi... z alternatora? Sygnał prędkości obrotowej silnika tak, ale przebytej drogi? Chyba przebytej przez pasek klinowy :D . Pewnie brak zasilania licznika (może spalony bezpiecznik?) albo ktoś coś popalił w instalacji przy machinacjach z alternatorem. Elektryka do sprawdzenia...
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
W przypadku luźnego paska pojawi się błąd - prędkość obrotowa silnika jest odczytywana z alternatora i z czujnika na silniku. Obie wartości są na bieżąco porównywane i jak wystąpi poślizg wartości już nie będą takie same.
Chyba się udało ;) Dla pewności jeszcze spróbuję podpiąć równolegle obrotomierz od Lublina i porównać wskazania. Poniżej opiszę co i jak w jak najprostszy sposób, może komuś jeszcze się to przyda. Metodologia postępowania 1. Obliczamy przełożenie przekładni pasowej: Średnica koła pasowego wału napędowego: 147mm Średnica koła pasowego alternatora: 56mm...
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie przekładało się na prędkość altka do poprawnej wydajności....
Witam Z całym szacunkiem, ale alternator ma takie coś jak " minimalne obroty " które w sposób " nożny " ciężko będzie Ci wyciągnąć. Wyklikaj w GOOG " minimalna prędkość obrotowa alternatora " a zobaczysz o czym piszę. Pozdr.
alternator chłodzony cieczą? co do tego licznika obrotów to chyba chodziło o obrotomierz (prędkość obrotowa a nie ilość obrotów w czasie testów ;-) ).
Gdzie masz problem dobrać przełożenie tak, aby pasowało do typowych warunków pracy alternatora? Przecież alternatora nie sprzęgniesz bezpośrednio z wałem silnika więc problemu żadnego nie ma. W mało którym pojeździe alternator i silnik mają te same prędkości obrotowe.
Liczy się prędkość obrotowa. Przy niskiej alternator się nie wzbudzi.
Chyba słowa j. Ocioszyńskiego "Nie stosuje się również w regulatorze ogranicznika prądu, gdyż wartość prądu obciążenia ustala się samoczynnie po osiągnięciu przez alternator odpowiedniej prędkości obrotowej" nie urodziły się w chorej głowie To były początki, teraz w umysłach projektantów narodził się pomysł nowoczesnych alternatorów, powiem głośno...
czy bezpośrednio na kółku alternatora czy za pomocą przekładni Przekładnia będzie niezbędna. Prędkość obrotowa alternatora przy której można będzie z niego w ogóle pozyskać jakiś prąd to jakieś 1500-2000 obr/min., a maksymalną wydajność osiągnie powyżej 4000 obr/min.
Hucul wg Ciebie to przy moim silniczku 3,8 KM otrzymam moc 3kw(4,05KM) odejmując nawet 20% strat otrzymam 3,24KM. Tz. jeżeli wrzucę silnik 1600cm3 i mocy 130 KM to z alternatora będę miał 130KM i odejmę te straty 20% to otrzymam 104KM. Zakładając oczywiście że obroty obu silników są takie same w 1 jak i w 2 przypadku np.3500obr/min. To po co te parametry...
Chciałbym przy okazji tego posta spytać o dane alternatora w "MALCU". Tzn. prędkości obrotowe, prądy itd. Za wszelkie danę z góry dzięki. Pozdrawiam WoŹnY
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Zmieniasz przekładnie. Przecież zgaśnie kontrolki to nie wszystko. Ładowanie zaczyna się od prędkości obrotowej alternatora jakieś 1000obr/min. Dasz większe wzbudzenie kontrolka zgaśnie, ale ładowania nie będzie. Chyba że akumulator zdojony to wtedy trochę tego prądu popłynie.
Tylko testowanie mosfetów VDSmax w trybie ładowania akumulatorów kwasowych przy użyciu ATC Tiny85 działającego z preskalowanym zegarem ADC 8 MHz i 125 kHz do wykrywania napięcia i prądu za pomocą czujnika halowego SS495A. http://obrazki.elektroda.pl/8189223800_1... Używam prostej diody 1N4148 i kondensatora 100V, aby złapać i utrzymać...
Zmniejszając wartość rezystora, zwiększysz prąd wzbudzenia, i nie jest to rezystor "na diodzie" tylko równolegle do niej. Jeżeli alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej to nie zacznie ładować, choćbyś nie wiem jak zwiększał prąd wzbudzenia, z pustego w próżne...
W prędkości obrotowej alternatora, może jest zamieniony z innego typu auta Pobaw sie kodowaniem ustaw 163, 113 i zobacz co będzie
O mocy alternatora decydują parametry konstrukcyjne takie, jak uzwojenia twornika i wzbudzenia, obwód magnetyczny. Na moc uzyskiwaną z altenatora ma wpływ regulator napięcia i prędkość obrotowa wirnika alternatora. Diody prostują uzyskiwany prąd trójfazowy - wstawienie diod o większym prądzie znamionowym nic nie daje. pozdrawiam
Witam. P=M*n*/97,5 OK. tylko pytanko czy /97,5 jest sprawnością alternatora, czy jakimś wsp obliczeniowym, oraz rozumiem P=U*I, ale jak się zmieniają te wartości pod wpływem obciążenia i zmiany prędkości obrotowej.
To tak, czy nie jesteś pewien? Bo chyba zapominasz o tym, że zadaniem alternatora jest zamiana energii mechanicznej na elektryczną. A jak wirnik nie osiągnie minimalnej prędkości obrotowej to lipa...
To jest silnik od ścigacza który osiąga 13000obr więc jeśli dam dużą przekładnie to szlag trafi alternator bo będzie sie za szybko krecił ładowanie akumulatora + pełne oświetlenie przód 2x100W halogeny + tył 4x21W To jest mały alternator więć nawet przy 1500obr jeszcze nie zapewnia pełnego ładowania. czyli 14,4V.. Chce to zrobić tak żeby na najwolniejszych...
Fajna konstrukcja, gratuluję wykonania. Sam mam alternatory samochodowe 24 V, tylko ta prędkość obrotowa jaką trzeba uzyskać na nich, mnie paraliżuje do działania...
Większość alternatorów wzbudzi się bez kontrolki, kwestia tylko przy jakiej prędkości obrotowej to zrobi - niewielki magnetyzm szczątkowy wirnika.
Tak pasek będzie podskakiwał na napinaczu.Sprzęgło jednokierunkowe OWC może obracać się swobodnie w jednym kierunku, natomiast blokuje się w kierunku odwrotnym. Jeśli więc prędkość obrotowa rozpędzonego alternatora jest większa niż prędkość paska, która podyktowana jest prędkością wału korbowego, to napęd na oś urządzenia elektrycznego jest rozłączany....
Coś mi tu nie pasuje. Max prędkość obrotowa wałka zdawczego to ok 7k RPM. Czyli max przełożenie przekładni to 2:1, bo nie sądzę aby alternator Forda wytrzymał więcej niż 15k RPM . Przy 3k RPM silnika będziemy mieli ok 1.5k RPM alternatora czyli praktycznie zero ładowania... Coś mi tu nie pasuje. Jeśli max obroty wałka to 7k RPM to przy przekładni 2:1...
Do charp17 . Układ połączeń do sprawdzenia powinien wyglądać jak na rysunku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1656962800_1... Prędkość obrotowa alternatora (aby się wzbudził) powinna wynosić około 1400 obr/min. Wiertarka do napędu może być za słaba. Może nie osiągać takiej prędkości i może mieć zbyt małą moc - potrzeba około 1,5kW....
Poniżej prędkości obrotowej 1500-2000obr/min działać nie będzie.
Ruch wahadłowy nie wyprodukuje nic prądu. Ruch obrotowy przy małej prędkości tak samo poczytaj o obrotach alternatora muszą być minimum 1500obt/min.
Wybierz jak najtańszy , przecież to badawczy cel. Alternator wzbudza się przy prędkości obrotowej 750-1400 obr/ min Prędkości obrotowej ciągłej ani maksymalnej na trenażerze nie uzyskasz . Wymontował bym regulator elektroniczny a zastąpił bym go płynną regulacją prądu wzbudzenia . W oryginalnym , jaki naprawiałem był 90 A Magneti Marelli
Jedyny problem, jaki może wyniknąć, to zbyt mała prędkość obrotowa tego alternatora. Alternator z poloneza jest policzony do pracy z wyższymi obrotami i może zajść konieczność założenia mniejszego koła pasowego na nim. Zresztą jest ot tym w dyskusjach o przekładaniu alternatorów do ciągników.
No nowość straszna. Kazdy wie, że trzeba sprawdzać, czy nie urwany cienki czerwony kabel na wtyczce alternatora lub gdzieś o drodze. Mechanizm jest prosty-deska stwierdza że jest ładowanie (kontrolka na niebeskim kablu), ale nie stwierdza prędkości obrotowej silnika, czyli stan irracjonalny dla niej, to zapala kontrolkę oleju.
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
Jeżeli nie masz obrotomierza to sprawdź jeszcze przewody do alternatora te cieńkie. Jeden z nich to sygnał prędkości obrotowej silnika do tablicy wskaźników. Miałem przypadek przerwy w tym kabelku i kontrolka ciśnienia oleju właśnie się paliła.
Zmienia się intensywność świecenia ze zmianą prędkości obrotowej silnika ????????
W japońskich motocyklach wirniki alternatorów są często zanurzone w gorącym oleju silnikowym. Więc ta emalia wytrzymuje sporo. Prędkość obrotowa wirnika ma też pewnie znaczenie przy generowaniu takich ilości prądu z alternatora.
No tak ale skoro ten pierwszy wynik np. 750 obr/min to rzeczywista prędkość wału korbowego to wałki rozrządu mają w tym momencie po 375 obr/min. Więc skąd ta wartość 1500 obr/min??? To mnie zastanawia, skąd ona się bierze skoro silnik pracuje na wolnych obrotach.... Jeśli faktycznie alternator też liczy prędkość obrotową silnika, to zdejmę pasek wieloklinowy...
A jeszcze jakie obroty na alternator? Ok 6500obr/m alternatora przy moninalnych obrotach silnika. Chyba we Wladku T25. W każdej osobówce koło pasowe na wale korbowym jest wielokrotnie większe niż koło alternatora, gdzie te 6500 rpm, to typowa prędkość obrotowa wału korbowego przy znamionowej mocy silnika.
Po pierwsze w ten sposób możesz spalić diody, po drugie nie ma takiego czegoś jak alternator samowzbudny. Twoje rozumowanie jest błędne po całości. Wszystkie alternatory są samowzbudne (namagnesowanie szczątkowe ) po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej , ale są nieobliczalne pod względem napięcia , jeśli nie dostaną wzorca w postaci akumulatora...
Źle liczysz. Przy instalacji 12V, żarówka 60W będzie pobierać tylko 5A. Co do przeróbki alternatora - można próbować zwiększyć prąd wzbudzenia, co bez przewinięcia magneśnicy raczej nie da się zrealizować (do tego oczywiście mocniejszy regulator napięcia), dalej co chyba będzie prostsze można by próbować przewinąć stojan - dołożyć zwojów, oczywiście...
:arrow: irys - szczotki w alternatorze owszem ale w dieslu. Tam prędkość obrotowa silnika mierzona jest pośrednio poprzez pomiar napięcia na alternatorze (chociaż możliwe że w tym przypadku jest tak samo). W przypadku benzyny tak jak napisali koledzy pomiar ciśnienia i jak jest ok. to sprawdzenie i/lub wymiana czujnika. p.s. ciśnienie znamionowe czujnika...
Alternator dawał około 30 A (przy tych 13 A na akumulator) ,ale włączone były światła czyli też 12-15 A na same światła. Alternator 70 A. Czyli pracował na połowie mocy. A jak ma się "moc" alternatora w funkcji obrotów jego wirnika? Da te deklarowane 70A na biegu jałowym silnika? Może dla tej prędkości obrotowej wirnika alternatora był to właśnie max...
witam, bardziej elegancki byłby rozruch za pomocą alternatora, tylko musiał byś prostownik i regulator wzbudzenia zastąpić falownikiem a wzbudnice zasilić obco :) prędkość obrotową alternatora mogłeś odczytać z fft napięcia fazowego ;) (jak się nie ma kasy na zabawki to trzeba kombinować) bardzo mnie interesuje sprawność takiej zabawki, cały czas zastanawiam...
No tak. Skoro więc sygnał prędkości obrotowej jest brany z alternatora to czy powinien nie działać obrotomierz? Obrotomierz normalnie działa.
W elektrowniach wiatrowych też są przekładnie. Nie wnikałem nigdy w przeróbki alternatora pod kątem pracy z małą prędkością obrotową, nie chcę niczego tu sugerować. Co do mocy silniczka- dość sporo potrzeba, by w ogóle zakręcić wirnikiem alternatora nieobciążonego, jeżeli poprzez przekładnię, to już moc powinna być ok. 2,5-3 razy większa (straty na...
dzień dobry, widzę że nie ma dalszej dyskusji w temacie. Chciałem zapytać czy udało się coś odkryć bo mam podobny problem? I chyba zacznę poszukiwania od sprawdzenia alternatora. Kiedyś wnikałem w temat alternatora i owszem, posiada on diody wzbudzenia dzięki którym następuje samowzbudzenie. Jednakże w starszych autach jak volkswagen, skoda opel (bo...
Eh zle napisałem pytanie. Oczywiście chodzi mi o zmiane kierunku obrotów na przeciwny. Prędkość obrotowa byłaby nadal w granicach wyznacoznych przez producenta alternatora.
Witam !! Tak wiec wg mnie sprawa jest prosta . Musisz po prostu wziąć alternator ( z reglerem oczywiście - zresztą z reguły obecnie są na alternatorze ) , akumulator , silnik ( masz ) i amperomierz . Amperomierz musi być oczywiście na odpowiedni prą . I to właściwie wszystko . Łączysz jak w pojeździe i tyle . Alternator do akumulatora - przez amperomierz...
Uszkodzony stojan łatwo poznać,bo lampka przygasa stopniowo ze wzrostem prędkości obrotowej silnika,no i alternator po prostu wyje.
Witam był bym wdzięczny za schemat przetwornicy obniżającej napięcie z 70V na 30V. Potrzebuję coś takiego do pracy dyplomowej do zasilacza impulsowego do ładowania akumulatorów samochodowych. Musze uzyskać na wyjściu około 30V - (28.8V musi być ponieważ ma również ładować akumulatory do samochodów ciężarowych) sterowanie impulsami ma sie odbywać za...
Użyłbym obciążenia w postaci żarówek 12V o mocy nieco większej niż spodziewana wydajność, połączone w gwiazdę lub trójkąt zgodnie ze skojarzeniem uzwojenia alternatora. Najlepiej gdybyś miał regulowany silnik elektryczny z enkoderem dla ustawiania i odczytu prędkości obrotowej. Wtedy tabelka i wpisujesz wyniki pomiarów.
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
a jak by miał wiec A np 140 A bedzie dobry ?? Oczywiście :) Tylko alternator musi mieć swoją prędkość obrotową aby oddał ten prąd 140A. Nikt już nie zakłada lamp halogenowych, tylko LED, więc uważam, że od 70A do 100A będzie idealny :) Chcę jeszcze nadmienić, że te 140A mogą mieć ten "ciekawy" regulator, który się sypie - tego nie polecam. Szukaj identycznego...
Jeżeli alternator ma dobrze wyważony wirnik to 10 czy20 tysięcy nie robi różnicy ważne aby łożyska były przystosowane do wysokich prędkości obrotowych a nie ZZ czy RS.P
To że założyłeś alternator 180 A zamiast 150 A nie powinno mieć dużego znaczenia. Problemem może być tylko nieodpowiedni regulator napięcia, np. od wersji benzynowej który ma zaprogramowaną większą prędkość obrotową startu ładowania. Jeśli masz stare alternatory to posprawdzaj jakie nr. kat. regulatorów napięcia w nich siedziały. Spróbuj podmienić regulator,...
Przy pewnych obrotach max może wytworzyć ileś prądu. Nieprawda, nie są potrzebne obroty maksymalne, żeby alternator pracował na maksimum swojej wydajności. Jest coś takiego jak znamionowa prędkość obrotowa alternatora. Przykładowe parametry techniczne alternatora Bosch KC 14V 45/70A: Napięcie: 14V Moc: 1000W (przy napięciu 14,4V) Prąd: 45 A przy 1850...
revolutions per minute 1000 obrotów na minutę to jest duża prędkość obrotowa dla alternatora? przełożenie kół jest 1/1 , mogę je zmienić na 10/10 lub nawet 100/100 Nawet 100/100 czy 1000/1000 = 1/1 Bez obrazy ale widzę że jesteś godnym dyskutantem.
Dziękuję za szybką odpowiedź. Jestem jednak zaskoczony jej treścią, gdyż sprawdzałem jak zachowuje się Daewoo Lanos. Tam włączyłem klimatyzację, nawiew, światła długie, p-mgłowe z przodu i z tyłu, awaryjne, wentylatory chłodnicy, wycieraczki i radio i samochód kompensował to podwyższeniem obrotów tak, aby napięcie było na poziomie 14 V. Poza tym na...
To jakaś zmasowana promocja tych filmów - w ostatnim tygodniu chyba 4 raz ktoś je przywołuje: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Był jeszcze jeden ale może poszedł do kosza. Poza podstawowym pytaniem - jakie jest pochodzenie energii napędzającej ten układ?...
Więc tak, nie wiem co tam robi jakiś rezystor oraz gdzie on dokładnie się znajduję więc zacznij od opisania gdzie on jest zamontowany. Druga sprawa to fakt że "wolny" pin na którym jest 7V to nic innego jak pin "W" stosowany w alternatorach diesla do odczytywania prędkości obrotowej silnika. Regulator nie ma żadnego "kalendarza"... W twoim przypadku...
O ile mi wiadomo w "dieslach" sygnał o prędkości obrotowej silnika jest brany właśnie z alternatora, więc brak informacji o obrotach po odłączeniu tej wtyczki wszystko tłumaczy. Nie widziałem jednak takiego przypadku jak twój, muszę więc trochę pozgadywać (i możliwe że nie trafię). Rozumiem że po przekroczeniu tych magicznych 2800 RPM pulsowanie światła...
Zakłócenia to w wielu przypadkach temat rzeka, mowa o używanych pojazdach. W twoim przypadku sprawdził bym w pierwszej kolejności szczotki w alternatorze. Jeżeli zakłócenia zwiększają się proporcjonalnie do prędkości obrotowej silnika to sprawa wydaje się ogarnięta, ale zawsze jest to ale. Bardzo ważna sprawą jest poprawne i pewne podłączenie masy pojazdu...
to zależy od napędu licznika jaki zastosowano silnik czy to jest krokowy czy asyncheoniczny i prędkość obrotowa zależna od częstotliwości alternator wytwarza sunosidalny przebieg dla wskazówki niema znaczenia jaki ma przebieg bo i tak częstotliwość zamienia na napięcie a naped to juz nie bo jak zastosowali silniczek asynchroniczny to musi mieć sunosoide...
ORLOWSKI - pytanie brzmi: po co sobie życie komplikować? Na temat stosowania alternatora napisane jest sporo zarówno pod kątem potrzebnej prędkości obrotowej, jak i mocy traconej na wzbudzenie. Nie wywazaj otwartych drzwi. Pytanie: czy ktoś zastosował alternator w MEWtr? Opisów teoretycznych jest kilka, praktycznego nie widziałem. Chcesz ekperymentować...
Alternator będzie pracował i dawał napięcie na wyjściu, ale standardowy regulator napięcia NIE będzie działał. Napięcie ładowania utrzymywane jest na stałym poziomie przez regulację prądu uzwojenia wirnika. Zauważ, że jeden z zacisków regulatora podłączony jest do szczotek... Jeśli zastąpisz elektromagnes magnesami stałymi, napięcie na wyjściu alternatora...
W silnikach D prędkość obrotową wyznacza się sygnałem W z alternatora, sygnał ten jest również potrzebny komputerowi, możliwe zatem że wystarczy wpiąć nowe zegary i wszystko będzie działać.
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
Wprawdzie tego nie napisałeś ale myślę, że hamownia bez żadnej regulacji jest mało przydatna, tak więc trzeba będzie jakoś regulować oporność tego obciążenia żeby dopasować hamujący moment obrotowy do prędkości obrotowej z uwzględnieniem charakterystyki użytych prądnic czy też alternatorów. Ta regulacja może być nawet ręczna, grunt żeby jednak była,...
Alternator miałby tę zaletę że odpowiedni sterownik pozwoliłby na regulację obrotów wiatraka. Większy wiatr -duży prąd wzbudzenia i duża moc. Przy niskich obrotach wiatraka nie zasilamy obwodu wzbudzenia alternatora. Można się pokusić o zoptymalizowanie obrotów wiatraka, Jak obserwuję te profesjonalne ,to wydaje się że ich prędkość obrotowa jest stała...
, Ciągnik rolniczy RENAULT / model, 120-14 , obrotomierz mocno zaniża obroty, zliczanie motogodzin jest jak najbardziej w porządku lecz obroty oscylują nie prawidłowo /na zegarze /, na wolnych { 300 rpm- no czasami sięga 550, uprzedzam silnik nie zmienia obrotów , i pytanie jest , Jaką częstotliwość ma alternator tego ciągnika, no przyjmjimy np 600...
Z tego co pamiętam to alternator osiąga swoją maksymalną moc przy relatywnie niskich obrotach silnika Prawda, ale to dlatego, że alternator z uwagi na budowę wirnika ma znacznie szerszy zakres prędkości obrotowych niż stosowane kiedyś prądnice komutatorowe. Dzięki temu można zastosować duże przełożenie między wałem silnika a alternatorem, i to widać,...
Witam, Mam problem z określeniem zacisku W w alternatorze, proszę powiedzieć czy w moim modelu jest ten zacisk wyprowadzony. Dodam że alternator jest nowy ma około roku. Zacisk W potrzebny mi jest do odczytu prędkości obrotowej silnika :) Dodam że na górnej śrubie podłączone jest do prądnicy grubym dość kablem a na dolnej kabelek do lampki w zegarze.
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Serdeczne dzięki do tej pory myślałem że prędkość obrotowa w tym modelu jest brana z alternatora ale skoro brana jest z czujnika wału korbowego to będzie to łatwiejsze. W takim razie poszukam licznika z obrotomierzem do 1.9d narazie dzięki jak założe to się odezwe.
Nie wiem, jak to można jaśniej opisać. Ty mi piszesz, co jest na biegu jałowym, a ja wyraźnie zaznaczyłem: ZWARTY. Maksymalne obciążenie. Ten alternator ma pracować jako obciążenie mechaniczne dla czegośtam, nie jako prądnica. Tylko, że obroty będą małe (max. 300 obr/s) i nie wiem, jak zależy stawiany przez alternator (ZWARTY) opór od obrotów. Najlepiej...
Mam taki alternator jak na zdjęciu. Oznaczenie: ELMOT A133-55 14V 55A http://obrazki.elektroda.pl/9780432500_1... Nigdzie nie mogę znaleźć żadnego opisu do tego alternatora. W szczególności interesuje mnie: 1. Czy alternator posiada wybudowany regulator napięcia? (ew. jaki regulator do niego podłączyć? Jezpol RNA-2?) 2. W zakresie jakich...
A co do twojego śmiesznego wykresu to i tu popłynąłeś. Który samochód na wolnych ma 1000rp/m ? I to tobie powinniśmy współczuć bo nie znasz podstawowych praw. WSPÓŁCZUĆ ?? Nie masz gdzie żali i własnej frustracji wylewać?? "Śmieszny wykres"?? Nie wiem co w nim jest śmiesznego ale spoko, ja śmieje się z innych rzeczy. Jeżeli nie zauważyłeś, i to tobie...
Błędna Logika Spadek napięcia na samym rozruszniku nie ma wpływu na funkcjonowanie jednostki ECM, jedyny problem jaki występował to niska prędkość obrotowa wału korbowego napędzanego z rozrusznika przy tak niskim zasilaniu, poza tym usterka kabla była już do wywnioskowania po samym ładowaniu na B+ alternatora i Klemie +, natomiast kolega Kortyleski...
Tak, uszkodzenie alternatora nie utrudni rozruchu przy naładowanym i sprawnym akumulatorze. A może akumulator przypadkiem też dokonał żywota? Jeśli prędkość obrotowa w czasie próby rozruchu jest "normalna", to trzeba szukać dalej: diagnostyka komputerowa, świece żarowe, ciśnienie sprężania... Dodano po 1 Tak, uszkodzenie alternatora nie utrudni rozruchu...
Kwestia jakie wejścia ma LOGO. Prędkość można wziąć z alternatora, z czujnika pickup, które jest najczęściej jeden a możliwość założenia jest dwuch sztuk. No i oczywiście idzie prędkość po magistrali CAN.
Może źle to sformułowałem. Tu nie chodzi o zastosowanie magnesów neodymowych a o ich ułożenie Mitsubishi wprowadziło rozwiązanie IPM Motors. http://obrazki.elektroda.pl/2415373900_1... Co do alternatora to niema tam magnesów dlatego aby można było utrzymać stałe napięcie łądowania niezależnie od prędkości obrotowej silnika.
Urządzenie ma być wpięte na wyjściu alternatora (przed regulatorem napięcia) samochodu. To rozwiązanie nie ma sensu, bo alternator nie działa tak, że daje napięcie zależne od prędkości obrotowej, a następnie regulator je obniża. To regulator sterując napięciem wzbudzenia doprowadza do tego, że napięcie wychodzące z alternatora ma „stałą”...
Zależy to ile prądu pobiera się z alternatora i więcej, tym więcej mocy mechanicznej trzeba przyłożyć do wału alternatora. Alternator w samochodzie osobowym w porywach może wytworzyć koło 90A (przy znamionowej prędkości obrotowej) czyli koło 1,2kW. W tym celu musi pobrać mechaniczną 1,5kW zakładając sprawność 80%. Po prostu alternator obciąża silnik...
Hmm prądnica ? ona potrzebuje minimum 1500 obr na minute by zaczeła dobrze ładowac. Nie lepiej zastosowac alternator> ? Po pierwsze większa sprawność .mniejsze gabaryty i prędkość obrotowa by zaczeła ładowac akumulator.Np alternator od fiata 125p potrzebuje minimum 1000 obr by zaczać ładowac. Co do tego "spalania" energi to nie jest dobry pomysł. Regualtor...
schemat prędkość obrotowa prędkość obrotowa napędu stała prędkość obrotowa
napięcie przewodzenia diody zmiana impedancji głośników stoły cyfrowe
sirio thunder włączyć bluetooth radio
Audi A4 B6 1.8T AVJ 150 KM - kopcenie na biegu jałowym Telewizor Manta nie reaguje na pilota - co robić?