Do żółtego i do masy,lub bardziej fachowo,na alternatorze od + wyściowego(grubszy przewód) do masy alternatora.
Witam ja na twoim miejscu zacząłbym od odpinania fizycznie głównych odbiorników na początek alternator radio
Uszkodzone radio nie podnosiło by napięcia to na 99% alternator , raczej laweta.
Samodzielnie możesz sprawdzić czystość klem i podłączeń przewodów od akumulatora do np. masy samochodu, czy alternatora.
ładowanie i u mnie było ok tylko wymienił łożyska i szczotki,jak zaczęły się szumy to przestałem radia słuchać,po trzech miesiącach stanął alternator, po naprawie radio też zaczeło normalnie działać,alternator dawał zakłucenia na instalacje samochodu i stąd te zakłucenia w moim przypadku,może i u ciebie ten sam problem.
No i poszło. Golf V 1.6 odwrotnie założony akumulator. Otóż wszystko już naprawione. Poszły dwa bezpieczniki płaskie 200 i 80. Radio ma oddzielny bezpiecznik na który trzeba zaczekać do jutra. Ogólnie dużo strachu,a naprawa zajęła 15 minut. Ufff kamień z serca. Bardzo dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem.
Witam, Masz kiepskie zasilacze, sieją zakłócenia po zasilaniu. Trzeba bardziej firmowe zasilanie i będzie ok. Może też być winny alternator? Radio gra dobrze? Podaj bardziej sprecyzowane dane, symbole jak podłączasz co gdzie? Pozdrawiam
Zobacz jak ładuje alternator
tam jest alternator Lucas,stary znajomy z fordów. padł mostek.
Mi tak elektryk robił wcześniej i mówił że tak sie resetuje To był idiota a nie elektryk. Omijaj jego warsztat szerokim łukiem. Najprawdopodobniej właśnie uwalił Ci alternator lub radio. Masz szczęście, że tylko to. NIGDY NIE ZDEJMUJE SIĘ KLEMY PRZY PRACUJĄCYM SILNIKU. Auto postaw do dobrego elektryka, który wszystko sprawdzi!
Po co nowy regulator ? Założyć nowe szczotki, zamontować alternator powinien dawać 14V. Jakie radio posiadasz ? Czy jest podpięte tak że gra bez kluczyka ? Jeżeli tak to 100mA może pobierać. Moim zdaniem to tylko nowe szczotki i wszystko ma śmigać. I odłącz radio i sprawdź czy te 100mA dalej pobiera jeżeli nie to radio na stół.
Dużo rzeczy może być powodem rozładowywania akumulatora! alternator , radio itd.
witam witam kolego nie serwis CB ale elektryk samochodowy ci pomoze nalezy zamontowac kondensator na alternatorze i sprawdzic stan elektryki. Nawet najlepsze cb radio bedzie ci strasznie charczec pozdro.
art361 U mnie w tico też mam coś takiego. Widocznie to częsta dolegliwość.
Wszystko wygląda na oryginalne.nie widać żadnych przeróbek, przejść i dziwnych połączeń.dodam że przestało działać po regeneracji alternatora.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
Witam, przyłaczę sie do tematu, pomimo kilkuletniej przerwy: Mam problem w clio 2 z wycieraczkami, to znaczy nie chcą się same wyłączyć, ewentualnie wyłączą sie po ponad minucie. Awaria taka nastąpiła podczas podłaczenia akumulatora ze zmieniona biegunowością, gdzie oprócz komputera uległ uszkodzeniu alternator, radio i chyba dmuchaw, która także nie...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
A alternator masz sprawny? co ma do tego alternator???
A sprawdzałeś napięcie jakie ładuje alternator?
spróbuj bezpośredni podłączyć radio z akumulatorem jeżeli nie spali bezpiecznika to wina należy do alternatora
Dziwna sytuacja, może nie mająca związku ze stacyjką. Zdejmij klemę z aku, wepnij mili amperomierz, miernik w szereg, z otwartymi drzwiami fizycznie zamknij centralny i obserój pobór prądu. Powinien być koło 15-20mA. Jeśli jest 100 i więcej po 30 minutach to coś pożera, radio, centralny, alternator, trzeba szukać wyjmując bezpieczniki, ale są też metody...
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Hej mam problem samochód cały czas mi się rozladowuje wogole do zera wogole nic nie świeci. Kupiłam nowy akumulator ale to nic nie zmieniło mam wymieniony alternator, radio odłoczone mam, wężyki też powymieniane. Może wiecie wczym problem?
zmierzyc prąd i gdy wartośc będzie zbyt wysoka odłączac po kolei ,radio ,alternator itd.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Reasumując: 1) zlokalizowałem z Państwa pomocą zwarcie które udało się "otworzyć" zdejmując oczko kabla na bezpieczniku S176 (wg. załączonego schematu). 2 ) w poszukiwaniu zwarcia przez urządzenia wyłączałem kolejno dostępne wtyczki urządzeń: alternator, radio, Climatronic, maty grzejne siedzeń, włącznik ESP, włączniki podgrzewania szyb, wszystkie bezpieczniki...
prąd ucieka gdzieś w mase :) Jeśli zamkniesz auto pilotem i po 15min masz 4A poszukaj alternator ,radio,grzane lusterka,tylna miotła. Pobór max 0,05A masz miec po ~15min.
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
To już sprawdzał i to nie wina radia . Posprawdzać kable masowe silnik-karoseria , karoseria-akumulator . Używany alternator do 2.8 150 zł kosztuje . Te za 300-400 chinczyki to sobie odpuściłbym . Sprawdź oscyloskopem w samochodzie żony czy też masz taką szpilkę 1 khz .I tej samej amplitudy . Ona raczej będzie bo wynika z pracy alternatora . Radio znaczy...
Czyli prąd jest w normie, teraz wypadało by sprawdzić ładowanie alternatora.
Będę monotematyczny > jakie radio?
Kombinujesz całkiem ciekawie ale niestety zupełnie źle. Instalacja jak jest na 12V to musi być na 12V a nie na 24V. Żarówki + cewka zapłonowa + radio +inne urządzenia na 12V --pójdą z dymem. A tak na marginesie to cewka zapłonowa nie ładuje akumulatora tylko prądnica lub alternator. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie pojemności akumulatora (nie napięcia!!!)...
Z tego co pamiętam to Fiat przyjął w małych modelach ok. 4mA, że jest ok. Na początek odłącz radio i zrób pomiary. Później alternator. Ewentualnie autoalarm, c.z.
Od kiedy to masa jest w radiu samochodowym podłączana na kabel. Jak znam życie to masa jest na obudowie :) . Żarty żartami twoje radio może emitować obroty alternatora miałem taki przypadek w Oplu kadecie sprawa rozwiązała się w prosty sposób alternator był nie powiem dobry nie można było narzekać na jego prace tylko szczotki były wytarte. Po za tym...
założyłem minus na biegun minusowy akum Jeżeli kluczyk był przekręcony w pozycję zapłon - to przy zamianie biegunów akumulatora, na 99% coś w sterowniku silnika zostało uszkodzone. Najłatwiej to sprawdzić adaptując inny ECU (immo, itd). W przypadku, gdy kluczyka nie było w stacyjce, to jest szansa ,ze ECU ocalał. Problem może być z alternatorem, licznikiem,...
Sprawdź sprawność alternatora. Sprawdź radio podłączając inną antenę.
prad moze pobierac ALARM, radio, alternator albo inne uzadzenia ale zacznij od tych
Sprawdź jaki masz pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym zapłonie i wszystkich odbiornikach. Może być taka sytuacja że coś pobiera cały czas prąd i rozładowuje akumulator np. Radio.
Hej, mam problem z rozładowującym się akumulatorem w moim aucie- Seat Leon 1, 16v, 77kW, 105km z 2004 roku. Podłączyłem miernik i sprawdziłem po kolei bezpieczniki, alternator, odłączyłem radio. Jednak pomimo tego pobór prądu przy wyłączonym samochodzie oscylował na poziomie 0,2-0,22 ampera. Nie wiem co robić.
Cześć, Kupiłem ostatnio chińskie radio dotykowe z Carplay itp. na bazie układu F133-B. Niestety, jak na taniego chińczyka przystało, radio ma swoje wady. Najbardziej denerwującą jest świst z alternatora słyszany w głośnikach. Częstotliwość tego dźwięku zmienia się wraz z obrotami. Wcześniej miałem radio Sony A410BT i tam nie było mowy o takich szumach/świstach....
Niekoniecznie kontrolka swieci przy zwarciu diody zależy od zwarcia , a pomiary należy wykonać amperomierzem włączonym szeregowo z akumulatorem i sprawdzić pobór prądu jeśli będzie większe jak 100mA bez włączonych odbiorników jeszcze zależy jakie radio jest zamontowane czyli przy większym prądzie należy odłączyć ten gruby kabel od alternatora jeśli...
zakłócenia pochodzą od alternatora. powinieneś założyć odpowiednie filtry na kabel zasilający radio i alternator. w sklepach gdzie sprzedają caraudio powinny być do dostania. najprostsza sprawa to kondensator na kabel (kabel-masa) przy alternatorze i filterek na kabel od radia. po za tym sprawdź szczotki w alternatorze i regulator napięcia..
U mechanika sprawdzisz alternator.
Elektronika w peugeot to niestety słaby temat. Dość często widać te samochody na autostradzie płonące. Ja w 607 nie lubię przedniego zawieszenia na tych durnych łożyskach igiełkowych. Idea może nie głupia, ale średnio tolerująca nasze drogi. Silniki PSA z mokrym DPFem i uzupełnianie eolysa znacznie podnoszą koszty i bywa to awaryjne. Czasami zdarzają...
Praca silnika, alternatora zakłóca radio trzeba założyć filtr zasilania powinno pomóc.
Z wadliwego alternatora. Jeżeli dźwięk z innego źródła - mp3 jest prawidłowy, to nie koniecznie, jest wina alternatora. Zakłócenia z alternatora powinny "wchodzić" również na "inne źródła" dźwięku - radio powinno "gwizdać" przy dodawaniu gazu. Ja bym do testów odłączył +12V zasilania radia z instalacji samochodu i zasilił radio z dodatkowego akumulatora...
radio nieoryginalne Pewnie jeszcze instalowane "ja ze szwagrem" ? To mogą być zakłócenia z alternatora, bo na montażu zaszły "oszczędności" O czym zapomniałeś powiedzieć ?
Mam pewien problem tak jak w temacie , mam zbyt duży pobór prądu mianowicie 0,21A po wyjęciu bezpiecznika numer 8 pobór wynosi 0,16. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki ,alternator ,radio,czujnik ciśnienia oleju ,centralny zamek,moduł zapłonowy i nic się nie zmienia. Czytałem na wszystkich forach lecz nic nie pomogło więc napisałem (jest to moja ostateczność...
Zdejmij pasek z alternatora i uruchom silnik, sprawdzisz w ten sposób czy te zakłocenia faktycznie od alternatora a nie np. od układu zapłonowego samochodu. Kup radio z filtrem ANL/NB :P
Nic tylko pora odkcic zaqplon i alternator - albo zmienic radio.
Będę naprawiać instalacje w c-330 Nic elektronicznego nie pójdzie w tej maszynie, żadne radio, Alternator,łądowarka, niektóre żarówki diodowe.
To coś ciągnie Ci ten prąd..Hmm Sprawdź może regulator napięcia na alternatorze.
Jakie radio?
1) zakłócenia nie są spowodowane alternatorem 2) radio zaczęło szumieć z dnia na dzień, wczoraj działało spoko a dziś jak by go ktoś rozstroił.
gdzie jeszcze moge szukac przyczyny duzego poboru prądu? szkoda mi nowego aku zeby to go zjadło. A wiec tak- moduł sprawdzałem, zegary, alternator, radio, mase pod nogami kierowcy, wyciągałem wszystkie bezpieczniki -Moduł wporządku -Zegary przy odłączeniu nic sie nie działo ale przy podłączeniu pobudzało ich i wzrastał pobór ale po chwili spadł -Radio...
Prawdopodobnie wina ładowarki - filtr nic nie dał, regeneracje alternatora też nie.
Odłączę radio i alternator i sprawdzę czy coś jeszcze będzie ciągnął. Nie wiem czy rozpoznam jak będzie coś jeszcze niefabryczne.
Może podczas rozruchu silnika alternator pobiera dużo prądu i brakuje na radio! Lub zobacz styki za radiem! Dodano po 1 Rozrusznik a nie alternator :( Ale gapa!
Miałem omegę 1 dzień i czym prędzej sie pozbyłem, kupiłem ją po naczytaniu sie opinii na różnych forach. Niestety widocznie kupiłem model z ostatniej partii bo filtr NB nic nie dawał. Ludzie wcześniej pisali, że w omedze można było mieć rozkręcony squelch na maxa i można było tak z nią jeździć (szum znikomy). Moja była dla przykładu dużo głośniejsza...
no niestety radio nie ma dobrej filtracji a ty słyszysz alternator w głośnikach. Radio musisz kupić lepsze ten efekt na tym radiu bedziesz miał w każdym aucie
Trzeba by było popatrzeć oscyloskopem na zasilanie co na nim się dzieje. Mnie to wygląda na zakłócenia na zasilaniu od alternatora.
Alternator zapewne.Skoro spaliło bezpiecznik przy radio to może ono jest uszkodzone.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Nie przypominam sobie żeby VW montował seryjnie głośniki ze wzmacniaczami tak jak Audi. Prawdopodobnie ktoś to przełożył z innego autka. Nie warto sobie tym zawracać głowy. Każde radio które kupisz będzie miało mocniejszą końcówkę mocy niż ta przy głośniku więc ten co to odłączył zrobił Ci przysługę. Poza tym często w połączeniu z nieoryginalnym radiem...
Mówisz ze masz spory spadek.? Auto po pierwsze musisz uśpic ,bez kluczyka i po paru minutach lub po godzinie az wszystkie moduły zostana uśpione.Inaczej bedzie brał poprostu prad.Chyba ze masz jakies małe zwarcie, alternator i jego regulator szfankuje, radio, ect.
Kondensator na alternator i na cewkę zapłonową to podstawa, masa robocza z instalacji zasilającej radio dodatkowa masa pomiedzy śrubą w tyle radia i najbliższą śrubą w aucie nie zaszkodzi. Wiele razy o tym pisaliśmy tu na forum. SławeK
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
Po światłach drogowych, masę sprawdzałem, chyba że w alternatorze coś się dzieje ale co wspólnego ma alternator z CB radiem
A jak sprawdzić, czy nie zrobiłem pętli masy ? Radio u kolegi i u taty chodziło dobrze, wzmacniacz zresztą też.
Bo mój miał 2V napięcia po zmierzeniu multimetrem i po odpaleniu nie ma ładowania. E, to jeszcze nic. Ja miałem kiedyś 1,4 V i po normalnym odpaleniu też nie było ładowania. Przyczyną okazało się włączone radio. Po wyłączeniu radia ładowanie wróciło do normy czyli wynosiło 18,5 V.
Masz uszkodzony alternator, brak ładowania i dlatego wyłączało poszczególne bloki. Możesz mieć zwarcie międzyzwojowe a wtedy kontrolka nie będzie świeciła.
alternator ok ładowanie 14.75 radio odpinane też nic
Zainwestuj kilkanaście zyla w taki miernik i będziesz wiedział co się dzieje w instalacji pojazdu podczas jazdy https://obrazki.elektroda.pl/6570464500_... Poza tym w pełni naładowany akumulator nigdy nie przekroczy 13.2V Biorąc pod uwagę fakt, że w momencie pomiaru z akumulatora jest czerpany prąd (lampka, radio, systemy alarmowe)...
Robi się fajnie, tradycja na tym forum. Wszystkie prawa fizyki, prawa Kirchhoffa i Ohma są nieważne, zaczyna obowiązywać "prawo elektrody". Wg tego prawa w szeregu mogą płynąć prądy o różnych wartościach i znajduje się wielu "odkrywców", którzy nie znając obowiązujących praw fizyki, narzucają swoje. "Sprawdź android", "odłącz radio", itd . Wg "elektrodowych...
możliwe że alternator powoduje trzaski w radio.
W wiekszosci samochodow za odlaczanie zbednych odbiornikow pradu jest odpowiedzialna stacyjak, przeczysc styki na alternatorze, akumulatorze i cewce rozrusznika i sprawdz czy podczas krecenia rozrusznikiem dziala ci np radio czy nawiew
Ktoś coś? Może dysponuje ktoś schematem? Mój plan to zrobić nowe zasilanie pod radio. Nowe wzbudzenie alternatora na przycisk. Tylko nasuwa się kilka pytań. Mianowicie czy alternator jest wzbudzany impulsem czy napięcie na tym przewodzie jest stale. Jak zrobić kontrolkę ładowania ( do alternatora idzie tylko 2 przewody główny na akumulator i ten cienki...
Masz uszkodzony alternator lub żle podłączone radio. Wpierw odłącz radio.
Jakie radio i wzmacniacz?
Jakoś tak nagle słabo zaczęły swieci mi światła oraz oświetlenie licznika oraz konsoli. Np. po włączeniu świateł długich wyłącza mi się radio itp. Gdzie szukac przyczyny, czy może alternator czy może regulator napięcia. czy moge samemu znaleźć przyczynę?????
Ja jestem jednak za czystą mechaniką . Jedyne półprzewodniki to alternator i radio . Nie przesadzajmy - elektroniczna kontrola składu mieszanki, wtrysku i tym podobne bajery sens mają - w końcu wymierny jest wzrost osiągów i zmniejszenie spalania. Ale jak ktoś używa karty zbliżeniowej i kupuje specjalne etui do tej karty, żeby mu kasy nie ściągnięto...
Trzeba zmierzyć napięcie na zaciskach akumulatora przy pracujacym silniku (wkręcić na nieco wyższe obroty) gdy napiecie przekracza 14,5 V to coś nie tak zapewne z regulatorem alternatora.
Nie jest to filtr do tego celu. Masę radia masz przecież połączoną z masą samochodu. (przynajmniej powinna być jak najkrótsza droga połączenia) Ten filtr jest symetryczny. Wykorzystałbyś tylko jego połowę. Przewodem minusowym i tak prąd nie popłynie, gdyż zapewne masa łączy się z karoserią dużo wcześniej. Tutaj bardziej wskazany byłby filtr niesymetryczny...
Jak będziesz miał radio w ciągniku to zostaw.P
Od zapłonu zwykle są traski lub równomierny coś jakby zgrzyt a od alternatora właśnie gwizd jest. Po prostu tandetne radio działa w idealnych warunkach a jak coś jest trochę nie tak to wyłazi jego jakoś(ć). Jak nie kable to wymień alternator lub radio, to ostatnie będzie najtaniej bo odkłócić dobrze auto jest trudno bo zakłóceń nie widać. A taki ciekawy...
Witam. Jak masz możliwość podłącz inne radio, jeśli problem się powtórzy to można zastosować filtr przeciwzakłuceniowy na alternator (do kupienia w sklepach CA) bo sądze że on jest słyszalny w głośnikach. sprawdź jeszcze masy w aucie, tzn masę silnika z budą i aku z budą. pzdr
Cześć. Radio samochodowe też jest na 12 V, a alternator dostarcza 14,4V w samochodzie i radio gra i nic się nie dzieje.
Tak, akumulator rozładowują światła, radio, dmuchawa... Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. Obie kontrolki o których wspominam w temacie są sprawne. Akumulator naładowany prostownikiem zapewnia prąd na rozruch, kontrolki nie świecą. Po przejechaniu dłuższego dystansu...
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Jak przystało na staruszka padnięty regulator alternatora. Ale światła są jasne- chyba ktoś przy tym gmerał.
kolego to samo radio tylko alternator przetoczony z nowym regulatorem i nowymi szczotkami. Jak włączę światła+dmuchawa to działa bardzo fajnie jak wyłączę dmuchawę to bardzo bardzo kiepsko słychać
Hmmm może być to zasilanie bo jak dodam gazu to nie dzieje sie tak, dodam ze problem występuje w maluchu :) A jak zwiekszyc zasilanie jesli sie da ? Wymienic alternator czy co ??
Dzięki za wskazówkę. Czyli jednak ACC można by wykorzystać gdybym wziął ten filtr do radia samochodowego... Ostatnio ciągle natykałem się, że rano jadąc autem, w ogóle nie słyszę co się dzieje, albo jak już coś się przedrze przez ASC, to tło głosu zapełniają trzaski i szumy. Gdy wyłączyłem ASC, to niestety szumy były przeogromne. Szumy spadły do cichych...
...może ktoś sie orientuje co sie mogło stać z tym radiem że zaczeło działać teraz bez kluczyka a wcześniej tylko w pozycji 2 (zapłon) oraz czemu w czasie odpalania nieodcina pradu w radiu i w nawiewie?
jest to najprostrze radio ,podobne do doskonale znanej ONWY.jeśli posiada modulacje AM to na pewno da się z tego pogadać,choć mogą być problemy z zakłóceniami w odbiorniku(trzaski i gwizdanie alternatora)bo to radio nie posiada filtrów ANL i NB.jaką masz do tego antene?
Witam. Auto to Volvo v40 1.9TD 98r Przepalony bezpiecznik 120A od alternatora, uszkodzone radio, brak sterowania przekaźnika świec żarowych, przepalony bezpiecznik od ABS, uszkodzony alarm. Czy te objawy świadczą o odwrotnie podpiętym zasilaniu? Bo takie mam przypuszczenia. Jak jest sterowany przekaźnik świec żarowych? Komputer silnika tym steruje?...
Jak najbardziej pod radio. Profilaktycznie minusem zasilania jak najkrócej do karoserii (max. 20 cm) bez względu na odbiór. Skąd pewność, że wina alternatora, jeżeli zwykłe radio nie wyje ? Nie zgaduj więc, bo to nie jest forum jasnowidzów, tylko wypnij kostkę i sprawdź. Intek już jest wyposażony w filtr zasilający i dołożenie drugiego będzie mieć marginalne...
Tak zero mi się zgubiło (zaraz poprawię) - znający temat i tak będą wiedzieli o co chodzi. Druga uwaga: jeśli piszę obroty wałka to obroty wałka, jeśli obroty altka to obroty altka a nie obroty silnika razy przekładnia. Od początku konstrukcja. Przekładnia pasowa 2:1 tzn 2 obr alternatora do 1 obrotu wałka zdawczego, albo koło napędzające 2 razy większe...
zakłócenia radio alternator zakłucenia radio alternator alternator suzuki alternator
honda civic centralny zamek modem scientific atlanta instrukcja impedancja głośników amplitunera
Wzmacniacz audio na lampach PCL805 i PL504: Możliwości i wyzwania Husqvarna 562XP nie odpala po problemach z prowadnicą