Ale co tam jest trudnego? Pierwsza rzecz, chyba najprostsza to ustalenie jako to alternator, 6 czy 9 diod. Reszta pójdzie z górki.
Tak, bo obudowa została pogrubiona, reszta jak pisze Viper
Akumulator do przełożenia, na "masie " ma być "-". A reszta zgodnie ze schematem. Czyli tak jak napisałeś.
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Poczytaj cały temat. Alternator jest podłaczony do instalacji. Należy sprawdzic tez i instalacje napiecia etc. Często siada instalacja w okolicy przekładni kierowniczej. Skoro alternator został sprawdzony solidnie to i z reszta nie powinno być problemów.
oczywiste, że nie można odłączać alternatora w trakcie pracy silnika, ale gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? W jednym i drugim przypadku nic się nie stanie, a silnik można uruchomić. Co oczywiste, ładowania nie będzie. Spotkałem nie raz uszkodzony przewód...
Nie odpalałem auta po wyjęciu alternatora, ale ręką można obracać wał korbowy więc reszta chyba będzie ok. Jaki alternator kupić? Oryginał firmy Denso (który słynie właśnie z zacierania się i pękania obudowy - tak jak to się stało w moim wypadku) Czy wziąć jakiś zamiennik? (myślicie że nie będzie jeszcze gorszy od oryginału?) Auta używam w bardzo nietypowy...
Alternator 1 ma uzwojenia skojarzone w gwiazdę, alternator nr 2 nie ma połączonych uzwojeń - musisz je sam połączyć w gwiazdę lub trójkąt. Wybór układu połączeń jest zależny od napięcia jakie daje poszczególna faza i jakie chcesz uzyskać. Podczas łączenia uzwojeń istotne są początki i końce oraz ich prawidłowe połączenie. Reszta to podstawowe informacje...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
jest blad w module can getway 02252 a z autem sie dzieje tak ze jak odpalam to jest np ładowanie 14.9 i wszystko pieknie gra i buczy ale tez jes tak ze odpale go i nagle daje ladowanie 12.4 i podnosi wtedy oborty do 1000 i reszta wsztsko dziala normalnie diody akumulatora na wyswietlaczu nie mam a fis nic mi nie pokazuje nie wiem dlaczego wsadzony mam...
U kolegi z pracy we Fiacie przy słabym akumulatorze i spadku napięcia do 7V pojawiał się na liczniku błąd wysokiej temperatury silnika po odpaleniu (kreski na liczniku rosły i spadały), a wymiana czujnika nic nie zmieniła. Akumulator od nowości, silnik 1.4 bez systemu inteligentnego ładowania, rocznik 2018. Fiaty mają wspomaganie kierownicy elektryczne....
(at)loprpol Tak, tak i błoto przeszło na wewnętrzną część nadkoli ? Wirnik alternatora to wygląda gorzej niż alternator co przeleżał kilka lat w trawie. Wiadomo zakup "okazja", tylko poprzednik wjechał w kałuże. Oj naiwny, naiwny. Mam dwóch kolesi co mieszkają koło mnie i mają oryginalne Jeepy, Willysy, nawet wojskowego Hummera, jażdżą na jakieś tam...
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Pytanie czy alternator wyda te dodatkowe 30 A prądu czy np da 20 A a reszta pójdzie z alternatora. Panel 410 W już można kupić z 300 zł.
Źle się wyraziłem. Nie chodzi o rozładowanie, a o obciążenie instalacji. Tak, żeby nie dojechać alternatora. Ale może ta opcja jest zbyteczna. Ale na pewno zależy mi na załączeniu po jakimś czasie od odpalenia auta. Tak, by alternator zaczął już ładowanie. A 3 przekaźniki dla bezpieczeństwa, padnie 1, reszta działa. Znalazłem informacje, że sterownik...
Cześć Mam w ciężarówce 2 akumulatory 12V 100Ah połączone szeregowo. Rozrusznik, alternator i cała reszta instalacji jest na 24V (jak to w ciężarówkach). Potrzebuję jednak napięcie 12V do innych dodatkowych urządzeń (stacja multimedialna, cb etc..) Nie chcę montować dodatkowej przetwornicy step down. Pytanie, czy mogę ze spiętych akumulatorów „wyciągnąć”...
Alternator odebrany z regeneracji, zamontowany w aucie - ładowanie wróciło :) Wnętrze zostało zregenerowane - szczotki i komutator przy przebiegu 170k były wyjechane do zera, jednym słowem trwałość tych alternatorów nie jest przewidziana na dłużej niż 200tys co z resztą potwierdzają opinie na grupach użytkowników aut w których te alternatory są montowane....
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Ja, mając Mereę to koło na wale wymieniałem 3 albo i 4 razy. Rozlatywalo mi się ono. Coś tam pewnie było na rzeczy, ale po prostu wymieniałem i jeździło znów z 1,5 roku, czasem ze 2 lata. Ale co chciałem napisać, to to, że jak się rozleciało to faktycznie ładowania nie było, choć reszta działała i nawet auto jechało. Różnica taka, że moja była z 2001...
Witam, mam taki problem, że kupiłem rok temu Golfa V 1.4 z niefabrycznym chińskim radiem IFREGO DSC720 . Od początku zimy uporczywie próbuję dojść do tego, co mi zabiera prąd/dlaczego mi akumulator się rozładowuje. Wymieniłem akumulator, sprawdziłem alternator – wszystko dobre, dodatki, które dorzuciłem do pojazdu, tj. kamerkę 70mai z nagrywaniem parkingowym,...
Witam Znajomy zostawił mi do zrobienia Ciągnik Belarus 1025.3 W ciągniku jest problem z ładowaniem. Jest zbyt wysokie napięcie ładowania. Po dodaniu gazu napięcie wzrasta do nawet 20V - wskaźnik na desce pokazuje pokazuje zbyt wysokie ładowanie. Pomiar miernikiem na alternatorze (tu mamy nawet 20V). Alternator bardzo szybko się nagrzewa, już po kilku...
Ja mam 2,2dci i też mam podgrzewany, w espace jest grzałka modulowana chyba do 1500W, niby moduł wie w jakim stopniu jest obciążony aku ale guwnoleo tego nie wytrzymuje, więc założyłem zwykły bosch od laguny wodę zlikwidowałem i mam spokój, a w 3,0dci jest zwykły altek ot psikus. Ciekawostka zdejmiesz pasek z alternatora a komputer mówi wszystko ok...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Tak jak wyżej opisano. Do tego. Zmieniasz osprzęt silnika na 24V. Czyli alternator i rozrusznik. Oświetlenie to tylko zarówki. A echosonda z przetwornicy. Chociaż tak naprawdę. To silnik powinien mieć swój akumulator nie związany z niczym tak by zawsze zapewnić rozruch silnika. A reszta już zasilana z tych dwóch akumulatorów co masz. A to co na 12 V...
http://obrazki.elektroda.net/51_12646332... http://obrazki.elektroda.net/55_12646333... http://obrazki.elektroda.net/50_12646333... ----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch)....
Zmajstrowałem na szybko stanowisko do testowania alternatora. Zrobiłem pierwszy próbny regulator napięcia. https://obrazki.elektroda.pl/1876979000_... https://obrazki.elektroda.pl/2582323800_... https://obrazki.elektroda.pl/3483107800_... https://obrazki.elektroda.pl/4441670000_...
No to podbiję stawkę zobaczymy kto sobie poradzi z prostymi obliczeniami niech będzie współczesna furka w dieselku alternator 180 amper a nawet niech będzie i 200 po uruchomieniu zimnego silnika zimą i włączenie wszystkich odbiorników pobór prądu przekroczy wartość znamionową tego co może dać alternator czyli te 180 czy 200A. To bardziej piszę do tych...
Jest szansa, że akumulator ocalał. Problem wyszedł po tym jak prąd zeżarło. Po naładowaniu do pełna, odpaleniu pojawiły się błędy wszystkiego (myślałem, że brak prądu dał taki efekt). Potem doszły nietypowe dźwięki z pod maski i błąd alternatora. Od razu zmierzyłem czy ładuje i... Pobiegłem zgasić. Raczej nie było jazdy. No i ten akumulator to bestia....
Do tego kolego Aleksander_01 powielasz ściemę marketingową i reklamujesz historię! Nic nie reklamuję i nie powielam, opisuję tylko i wyłącznie mój egzemplarz oraz to co zaobserwowałem w pracy w warsztacie. Dzisiejsze KIA to już nie to co kiedyś. Są ładniejsze z zewnątrz, ale "w środku" gorsze. No nie wiem, hybrydki mają silniki odprężone, lekuchno...
magia hotstart polega na tym ze silnik (czytaj rozrusznik) Rozrusznik był regenerowany w kwietniu w profesjonalnym zakładzie zajmującym się jedynie regeneracja alternatorów i rozruszników. Z reszta 3 lata temu alternator też był u nich .
Napraw alternator reszta naprawi się sama.P
Fajny traktorek, przynajmniej taniej wychodzi niż jakiś fabryczny. Ile razem wyszło za wszystkie elementy? Z turem, kompletną hydrauliką, oświetleniem i okablowaniem wcale nie wychodzi tak tanio. Sama hydraulika to dobre parę złotych. Podstawową wersję do ciągania przyczepek czyli bez hydrauliki, oświetlenia, czyli tylko hak z tyłu to ulepisz za kwotę...
Witam, szukam tu pomocy, bo juz ręce opadają. Toyota Auris 2.0 D4D traci ładowanie po dłuższym kreceniu rozrusznikiem. Kilka dni temu zsunęła się kostka od listwy wtryskowej i teść kręcił próbując odpalić auto, lecz wiadomo bez skutku. Podpiąłem autocoma i po znalezieniu usterki wpiąłem luźną kostkę. Naładowałem akumulator po czym tesciowa pojechala...
Wyobraź sobie, że alternator niczego na siłę nie wciska, daje tyle, ile od niego "zażąda" akumulator plus sieć pokładowa auta. Kolego, monitorowanie prądu ładowania to od 2004 w autach premium, a reszta dopiero po 2010 roku to wprowadziła. Owszem, te 50A nie tak do końca idzie na ładowanie aku, sporo prądu obierają też świece żarowe, które w Euro4...
Te alternatory to 3 usterki :regulator,łozyska,pierścienie, reszta to sprawa sporadyczna. Jak spaliłeś na wiór 3 szt. to alternator pakuje prąd na max. albo w świece albo w akumulator. I pada. Innej opcji nie widze.
Ten 6 jest przepalony ale jakiś majsterkowicz polutował i wstawił wielki kawał druta w poniedziałek kupie obydwa bezpieczniki i wymienie dziekuje ze odpowiedz poprostu znalazłem schemat od golfa i tam dwa kolo siebie odpowiadają za abs i pompę abs a u mnie pompa nie startuje i myślałem ze to będzie to Dodano po 1 Znalazłem rospiske gdyby jeszcze ktoś...
P.S. Alternator 24 V A następnie: za alternatorem jest przetwornica 24/12 cała reszta układu jest zasilana 12v Ja się pytam: po co?
Kolego masz po prostu za duze kolo pasowe na alternatorze, 330 keci sie do 2000 obr a nie 5000obr . Reszta to poklosie bzdurnego wyboru.
Do sprawdzenia na pewno regulator jak i całe okablowanie. Jak i reszta alternatora, czyli wirnik.
Skoro jedna firma naprawiała sam alternator , a inna wkładała to chyba odpowiada, ta pierwsza , bo to ona popełniła błąd. Jest wiele przypadków, że weryfikacja czy coś jest dobrze naprawione czy źle jest dopiero po montażu i użytkowaniu Tu sprawa jest prosta. Jeśli ty jednej firmie zlecales naprawę a innej firmie montaż to zaczyna się spychologia....
Witam! Pomysł niezbyt realny: alternator ma wbudowane diody, więc na wyjściu ma prad stały - a te diody nie są na wyższe napięcia (góra 50V). Pomyśl nad gotowym i tanim agregatem pradotwórczym na 230V, taki na kilkaset Wat kupisz już za 300.- złotych. Jak nie agregat, to możesz pomyśleć o UPS-ie o odpowiedniej mocy, zasilany z instalacji samochodowej...
Witaj kolego Ircyn! :) Właśnie pokazałeś iż też nie bardzo rozumiesz, choćby w najmniejszym stopniu przekazu mojego jak i innych kolegów, którzy pewnie są zajęci całe dnie i jeszcze oddają "free" swoją wiedzę na forum. Tu jest właśnie "haczyk" - my podpowiadamy co można zrobić, ale reszta zależy od "pacjenta" który po ciężkiej operacji musi mieć sam...
Witam ponownie, Alternator podłączony, działa i ładuje, kontrolka akumulatora zgaszona, nie zauważyłem istotnych różnic w pracy samochodu bez podłączenia DFM. NATOMIAST jakimś dziwnym trafem straciłem przednie światła pozycyjne, żarówki sprawne, cała reszta świateł, akcesoriów i osprzętu działa, bezpiecznik świateł pozycyjnych odpowiada za kilka innych...
Witam ,rok temu kupiłam VW Golfa IV ,oczywiście sprzedawca zapewniał ,że wszystko gra prywaciarz nie handlarz ,tylko wsiadać i jeździć oczywiście oględzinki autka wskazywały na jego dobry stan, Pan nawet znizył stowke na nowy aku blacharsko bez zarzutów ocynkowany w srodku stan bdb .Po pewnym juz czasie trzeba było ... wymienic prawie wszystko nie bede...
Powinno - zwykły kwasiak wymaga 16,2V Co Ty piszesz????? To jest recepta na opadnięcie masy z płyt i ostre gotowanie elektrolitu. Nigdy takim napięciem. Coś poczytałeś, coś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Akumulatory wapniowe co prawda można potraktować takim napięciem, ale tylko pod koniec ładowania w krótkim piku, i przy ścisłej kontroli prądu. Bardzo...
Witam Raczej przeciążyłeś alternator,sam podgrzewacz ciągnie prawie tyle co daje alternator,a gdzie reszta światła ,dmuchawa i.t.p.
Jeżeli jest to alternator Derco Remy to musisz wymienić cały mostek. Nie ma możliwości wymiany jednej diody. A poza tym, jeżeli ulega uszkodzeniu jedna dioda, to najprawdopodobniej reszta też ulegnie uszkodzeniu. To tylko kwestia czasu. Aby zaoszczędzić sobie niepotrzebnej pracy radzę wymienić cały mostek. Pozdrawiam.
Nie wiem jakw HDI, ale impulsy o pracy silnika są pobierane z czujnika położenia wału korbowego. Alternator jest połączony ze sterownikiem silnika i to w celu wzbudzania. Ponadto radio jest uruchamiane przez magistralę kmunikacyjną, czyli kodem. Więc niestety BSI musi być aktywny. Pozostaje zatem przekręcenie stacyjki i wykupienie kolejnej porcji słuchania....
Witam. Idzie zima i zabieram się do montażu podgrzewacza płynu chłodzącego w oplu astra II 1.8 16V z LPG. Zestaw mam już prawie skompletowany: -Podgrzewacz z allegro na 3 świece (zmierzyłem oporność 0,6ohm co daje 14V/0,6ohm=23,33A w sumie 23,33Ax3=70A,ale z tego co czytałem wartość ta w miarę nagrzewania spadnie, podejrzewam, że do ok 60-65A,alternator...
chodzi o rozrusznik i alternator 24 v reszta instalacji 12 v Bez sensu, szybko wykończysz 1 akumulator, lepiej zastosuj rozwiązanie ze Stara gdzie automat przełączał akumulatory na 24V tylko na rozrusznik a alternator był na 12V i ładował równonegle połączone akumulatory. Chodzi o równomierne rozładowywanie akumulatorów. Przy twoim pomyśle 1 akumulator...
Tego "skasowania " nie wyjaśniłeś , reszta wiadoma!
Problem nie rozwiązany. Alternator i reszta osprzętu ładowania sprawdzona, okazało się, że amperomierz jest spalony na jednym styku. A przyczyną jest następny problem, o którym napiszę w kolejnym poście. Dziękuję za pomoc, przynajmniej nauczyłem się dokładnie budowy układu ładowania.
(at)pkorol Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW. Witam, super dzięki za informację. Czyli pasek napędza alternator mocą 3...
zgadzm sie z rzuuf bateria to rozruchu reszta z generatora ja zmienilem sobie alternator w vw.golf II 1.6td na 100A z opla ale po co chyba dla rozrywki :D
Witam, jak w temacie, mam alternator DENSO 12V i oznaczenia P, IG, L. Wiem, że L to lampka kontrolna i jest żółta a reszta ??
Po prostu padł alternator albo jego okablowanie,w td sygnał obrotów jest brany z alternatora i powiązany z kontrolką oleju i obrotomierzem.Napraw alternator a reszta usterek zniknie sama.
Kolego majster129, skąd czerpiesz swoją wiedzę o car audio? 8 ohm w subwooferze samochodowym? 1000 wat to jest moc muzyczna nie znamionowa? Ciekawe rzeczy piszesz. Informuję Cię, że sprzęt car audio to w przeważającej większości 4 ohm, a subwoofery o większej mocy to głównie 2, 1, a nawet 0.5 ohm. Ten akurat będzie podłączony w 1 ohm, a wszystkie moce...
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego. To, co chcesz zrobić zadziała z prądnicą prądu stałego, lecz wydajność jej jako silnika będzie daleko mniejsza niż jako prądnicy. Alternator trzeba zasilić prądem przemiennym trójfazowym żeby zmienić go w silnik. Gdybyś poczytał podstawy elektrotechniki, to być może uniknąłbyś rozbiórki alternatora....
Okazało się,że na długości co najmniej 15 cm jest spalona izolacja na kablu łączącym alternator z plusem akku. Reszta izolacji ( w czerwonym kolorze) łuszczy się i odpada pod palcami. Ponieważ autko ma ponad 20 lat uznałem, że się już wysłuzyło i idzie spać na wieki na złomowisku. Jestem prawie peiwen, że siadł alternator a być może i rozrusznik o czym...
Wystarczy paskiem klinowym przeciągnąć po szajbie , tak jakby piłe motorową odpalać i żaróweczka zaświeci. Ale to nieważne . Bo coś sknocone nie chce ładować. SAm przezwajam tylko od ETZ alternator bo reszta jest nieopłacalna, no czasami od tdi po rozlecianym łozysku- ale to juz u gościa od przezwajania. I ma maszynce też widze co alternatory wydziwiają...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Alternator odpalił na regulatorze z 126p tak wiec wszystko działa ładnie. Tak reszta auta również pochodzi z lat 50-tych.
Jeżeli masz Mitsubishi to zależy jak wygląda reszta alternatora i co właściwie jest uszkodzone. Regulator z szczotkotrzymaczem jest w granicach 150 zł.P
To jest D+, reszta na forum, tematy o podłączeniach alternatorów. http://obrazki.elektroda.pl/8043169500_1...
Nawet potrafią zredukować moc alternatora by jak najdłużej jechać bez podawania paliwa na wtryskiwacze. To tu się spotkałem z inną teorią, są auta gdzie alternator jest sterowany (elektronika związana ze start-stopem) i pełne ładowanie występuje właśnie podczas hamowania silnikiem (takie trochę hamowanie odzyskowe), podczas stania na obrotach jałowych...
(at)andrzej20001; bardzo dziękuję, alternator zamontowany bez najmniejszych przeróbek. Jedynie przełożyłem ze starego koło pasowe bo w nowym, niewiedzieć czemu, było wielorowkowe. Ale wszystko pasuje jak ulał. Poza jednym. Stary alternator, choć trudno w to uwierzyć, był samowzbudny. Dochodził tylko przewód B+. Pomożesz rozwikłać zagadkę, który z 4...
A więc sprawa ma się tak: Łożyska są firmy NSK - stwierdziłem, że jak ma to polatać, to nie będe kładł polskich zamienników. Tej tulejki na wałku po której chodzą szczotki nie szlifowałem, bo nie było na niej żadnych skaz, równa powierzchnia. Przy kręceniu bez paska nie słychać zadnych niepokojących dzwięków, wirnik obraca się swobodnie. Co do tego...
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
ludzie troszkę wyobraźni. Czy jak podłączysz mostek prostowniczy z jednej strony do przewody fazowego a z 2 do "0" i potem zamienisz końce, to co z urządzenia będzie pobierał prąd i oddawał do elektrowni? Narysuj sobie schemat alternatora i zobacz że czy w jedną czy w drugą się kręci jest to dokładnie to samo tylko ew. z chłodzeniem jego może być problem...
z śruby fi6 grubym przewodem podłaczyc pod przewod zasilajacy rozrusznika (PLUS OD AKUMULATORA) D+ podlaczyc pod kontrolke ładowania Tyle Reszta opisywana wiele razy Powodzenia
zacisk B+ jak pisałem to wyjście alternatora. od razu na + akumulatora B- to masa w poście napisałeś DE a powinno być DF. to jest wzbudzenie wirnika. napięcie pobierasz z regulatora Mo to kontrolka wyprowadzona z gwiazdy stojana. zamyka ona obwód cewki przekaźnika jest jeszcze zacisk 54. połaczony poprzez diodę prostownicza. katodą do zacisku DF a anoda...
Rozrusznik i oświetlenie z pierwszego aku od strony masy. 24V konieczne do działania reszty. Alternator sprawny?
A skąd chodzą po 70 zł i po drugie za bardzo bym tam nie rył bo to dość dziwny alternator i koło pasowe. Po przeczytaniu innych wątków odniosłem wrażenie Kolejnemu muszę pisać że Internet to zbiorowisko Id....... którzy piszą bez sensu, zwłaszcza na forach fascynatów marki . Dodano po 1 W każdym razie za cenę regenerowanego Hitachi można kupić nowy...
Mając 2 akumulatory x - 50Ah i y - 100Ah Każdy z nich rozładowujemy z pełnego naładowania (umówmy sie 12.5V) o 20Ah czyli zostało nam dla x - 30 Ah i dla y - 80 Ah. Co stanowi dla x 60% energii i dla y - 80% energii Rozumiem ze akumulator mniejszy x przy stanie naładowania 60% bedzie miał mniejsze napięcie niż większy y w stanie naładowania 80% Mimo...
oprócz wymiany alternatora. Przyczepkę i agregat prądotwórczy. Bo nic innego nie zrobisz jeśli masz altek 50A a wzmacniacz pobiera niby 120A i do tego światła, ogrzewanie, wycieraczki i reszta elektroniki.
Nie no oczywiście że moja wina i ja tego nie neguje. Założyłem go do ciągnika który ma inne mocowanie niż żuk i stąd ten efekt. Dlatego zmieniłem obudową na taką z dwoma uchwytami i teraz jest super prościutko. Natomiast nie ładuje. A alternator chyba 6 diodowy. 3 diody w obudowie i 3 diody w mostki. Z tego co patrzyłem na zdjęciach z grafiki google...
A fakt pomyliłem się nie 120W tylko 120A, reszta obliczeń jak kolega mkpl
Kolega jest skąpy w dozowaniu wiedzy. Taki Talbot to pewnie ma regulator zewnętrzny? Czyli chyba tenże wadliwie pracuje. Przyczyny to marne połączenia i to zarówno masy jak i zasilania. Inaczej mówiąc regulator ma inne informacje niż reszta instalacji.
Alternator ci padł. Jeśli by padł to czy nie powinna się świecić kontrolka od ładowania? Gdzies czytałem ze to może być wina przewodów masowych. Przewody sprawdzone na tyle ile mogłem niestety nie mogę się dostać do alternatora gdzie prawdopodobnie idzie gruby przewód od masy. Z reszta gdyby to był alternator to chyba niezależnie od temperatury nie...
a jak tam reszta instalacji elektrycznej? oświetlenie samochodu działa normalnie? światła świecą normalnie czy przygaszone, itd? alternator jakie napięcie podaje?
Jak zamontujesz mechanicznie reszta nie ma znaczenia.P
Ok, i ta część jest dla mnie jasna, teraz pytanie jak to zrobić żeby alternator nie ważył przykładowo pół tony :) Powiem może tak, interesuję się budową małego railgun'a, pewne doświadczenie z elektryką mam po zawodzie, wiem też że z byle g***a bicza się nie ukręci więc budżet też na to mogę wygospodarować rzędu 1000 zł, no i znam też granice swoich...
witam , alternator odebrany z naprawy, wymienione szś czotki , łożyska , reszta jest dobra, kontrolka nadal świeci , gość od alternatorów twierdzi ze w tym aucie sygnał z alternatora idzie przez kompa i ze to moze być jego wina
Sprężarka stawia dość duży opór silnikowi, do tego dodatkowo alternator - pracujący wentylator skraplacza, wentylator wnętrza, światła i reszta odbiorników i już możemy mieć alternator pracujący w okolicach maksymalnej wydajności... Do tego bardzo gorące powietrze zasysane przez silnik też ma duży wpływ na moc silnika.
To już sprawdzał i to nie wina radia . Posprawdzać kable masowe silnik-karoseria , karoseria-akumulator . Używany alternator do 2.8 150 zł kosztuje . Te za 300-400 chinczyki to sobie odpuściłbym . Sprawdź oscyloskopem w samochodzie żony czy też masz taką szpilkę 1 khz .I tej samej amplitudy . Ona raczej będzie bo wynika z pracy alternatora . Radio znaczy...
Akumulator nie jest sprawny w 100% jak potrafisz odczytać z wydruku. Najniższe napięcie zarejestrowane to 8,35 V nie wiem w jakim momencie . Przy rozruchu masz prawie poniżej 11V co też nie jest najgorzej ale to pomiary kiedy masz auto rozgrzane i trochę pojeździłeś nim więc alternator doładował jakiś tam ułamek tego co zabrało odpalenie samochodu....
Jest jedno ALE. Jeżeli jest to regulator elektroniczny regulujący masą podłączenie jest następujące; 54 alternator i regulator napięcie po zapłonie, reszta bez zmian a Z pozostaje wolny. Poprzednia podpowiedź nie dotyczy regulowania masą a Liaz tak stosuje.P
Kamil jaki masz silnik. Po drugie podjedź do warsztatu lub sklepu z akumulatorami niech ci obciążą alternator i zobaczysz jak napięcie siada przy 60A . Reszta zwłaszacza bubu to fantazjowanie.
No to masz komplet odpowiedzi. Reszta bez problemu dostępna na forum.
zastanawiam się ostatnio po co w aucie montowane są alternatory po 100A i więcej. Nawet zakładając że mamy diesla gdzie akumulator jest dużej pojemności powiedzmy 70Ah to i tak do jego ładowania potrzebuje 7A (tak wyczytałem że ładuje się 10% z wartości pojemności). A zatem gdzie ucieka reszta prądu? Nigdzie nie ucieka. 100A to maksymalny prąd oddawany...
witam, przeczytałem i chcialbym rozwinąć temat, mam inny problem, mam pronara 1025A mam dwa akumulatory 12V rozruch 24V cala reszta i ładowanie 12V i ma za słabe ładowanie bo jak dluzej pojezdze bez prostownika to mozliwe ze nawet nie odpali. Chciałbym zmienic alternator na mocniejszy i nie bylo by problemu gdyby nie to ze obrotomierz i licznik motogodzin...
Ale nie da się tego osiągnąć diodą. Tylko przekaźniki. Co więcej ta kamera owszem włącza się fajnie i szybko zaraz po uśpieniu A spróbuj zrobić ten sam trick po 3,4 godzinach. Dobra, a masz tą kamerę czy gawędzisz jak reszta ? nic dziwnego, że elektroda ma taką opinie. Niby czemu miałaby mieć inny zapłon po dłuższym czasie ? why ?????? przecież to...
Szanowni koledzy czy może któryś z Was borykał się z brakiem ładowania w tym aucie ? Alternator nowy i nadal brak ładowania, na wyświetlaczu pokazuje 24V po odpaleniu i świeci kontrolka ładowania. Koledzy czy któryś z Was posiada schemat połączenia od kostki 5 pinowej z alternatora, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, oraz alternator nowy był na sprawdzeniu...
Mój koszt to tylko łożyska jak reszta jest ok, muszę pisać jaśniej,pozdrawiam
Akumulator zawsze jak największy a nie najmniejszy bo przyjdzie minusowe i zapasu nie będziesz miał do kręcenia. Ok, ale czy jak będzie akumulator niedoładowywany to nie jest jeszcze gorzej? Doładuję go jeżdżąc na krótkie dystanse, po mieście? jak na razie mamy 24 miesiące gwarancji na takie rzeczy Jeśli to wina alternatora, a teraz już powiedzmy,...
Alternator wymieniony, luty poprawione, jest troche lepiej ponieważ opadanie zegarów i brak kierunków, reszta działa prawidłowo występuje tylko rano. Gdzie szukać dalej ?
Z tego co mówił elektryk, tylko obudowa była 12V a reszta 24V. Czyli był kiedyś przewijany. Dziękuję za pomoc. Problem rozwiązany :D
Chciałem się pobawić z regulatorem mechanicznym, ale który będzie pasował do tego alternatora z literką B czy D. Ten uszkodzony to elektronik. Co do przeróbki na 9-cio diodowy, to wystarczy włożyć tylko diody wzbudzenia do środka i reszta bez zmian?
reszta punkt reszta znajda obliczać reszta
oporność głośnik hasło eeprom c20ne schemat
falownik hybrydowy growatt blaupunkt ms30bt
Vestel 17IPS72 Power Board Software for Toshiba TVs – Firmware Info and Mainboard Models Audi Q7 4L sterownik drzwi tylnych lewych J388 – brak komunikacji, powiązanie z lampami klapy