Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Diagnoza problemu z alternatorem w Mercedesie 300 KM w dźwigu teleskopowym Problem, który opisujesz – niestabilne ładowanie alternatora w Mercedesie 300 KM (prawdopodobnie silnik OM 300 lub podobny, stosowany w ciężkich maszynach jak dźwigi teleskopowe) pomimo wymiany alternatora i zainstalowania czterech nowych akumulatorów – wskazuje na potencjalną...
Ten co zakładał alternator powinien sprawdzić jak "prowadzi się" pasek na rolkach i kółkach po założeniu i odpaleniu i jest to zupełnie normalne. Przy dużym przesunięciu pasek będzie zjeżdżał z rolek i będzie to widoczne.Dla gościa który zna się na rzeczy jest to oczywiste i logiczne tak samo kontrola koła pasowego o innych rolek. Dlaczego oczywiste?...
O ile dobrze widzę to sprężarka klimy. Więc po kolei: 1. Lewy górny róg - alternator 2. Po prawej od alternatora pompa wody 3. Poniżej pompy wody (małe koło) napinacz 4. Poniżej pompy wody (duże koło) wał korbowy czyli koło napędzające. 5. Prawa strona góra wspomaganie kierownicy 6. Prawa strona dół sprężarka klimy. http://obrazki.elektroda.pl/1192690700_1...
Witam. Pozwólcie Panowie że dołączę do tematu. Od 2012 jeżdżę osobiście manem pierwszy to z bardzo zła opinia E4 440. Problemów z nim było sporo(głównie za wysokie spalanienie )ale 1400000km wykręcił bez remontu. Przyszedł czas na zmiany i wziąłem d26_ 480km LLSU z 2013r. 420TYS KM I jestem z tego auta zadowolony najczestcze usterki to czujniki temperatury...
O paskach dostępnych w handlu to można książki pisać. Jak pasek się niszczy to albo rolki wypracowane, albo błoto, woda, olej , paliwo atakuje pasek. Rzadko zmieniam bez sensu, a jak już to jest jak pisze , często w A klasie jak rolka zużyta lub brak choć tej małej posłony, Lub w dostawczakach co robią pierdyliony km rocznie rolka alternatora staje...
Witam posiadam corolla e11 1.334 czy jakos tak 😁 z 1997 czy podczas wymiany paska klinowego i alternatora czy trzeba zwrócić na coś szczególną uwagę jakieś oznaczenia rolek lub znaczenia czy coś podobnego najlepszy byłby schemat ale nie mogę znaleźć mogę liczyć na pomoc z góry dzieki bo nie powiem że przedstawiła mi się rolka dolną A widzę że...
jeśli ściągniesz pasek osprzętu (ten z wierzchu co alternator napędza) to nie przestawi się rozrząd bo rozrząd ma drugi pasek (z zębami w poprzek paska a nie wzdłuż)... pasek rozrządu zresztą powinien mieć osłonę i jego normalnie nie widać (żeby syf i kamyczki nie wpadły bo się by mógł urwać od tego)
Pierwszy raz czytam, że w alternatorze jest sprzegło. Józiu, sprzęgła w alternatorach spotyka się powszechnie od ponad ćwierci wieku. Początkowo bywały tylko w dieslach, teraz zdarzają się i w benzyniakach, tam gdzie pasek ma 4 metry długości, idzie przez 10 rolek i silnik spełnia wymagania Euro 10 - sprzęgło raz że odciąża pasek, dwa odciąża silnik....
Jak uderzyły zawory tłoków to będzie zdejmowanie głowicy. Ale na razie ustaw na znaki i będziesz później sprawdzał czy jest pełny obrót bez stuknięcia i czy jest ciśnienie na cylindrach.
Dobrze, zrób po swojemu, bo ja jak i koledzy wyżej pewnie z 100 rolek tak nie odkręcili, życzę powodzenia, ty się mądrujesz, że się nie da, a my WIEMY, że się da, bez żadnego blokowania zwykłym niskim kluczem pewnie rozmiar 24. Weźcie zamknijcie ten temat bo szkoda na to czasu marnować!
Przyczyną był alternator i rolki od napinacza
Ciekawe ile amper da sie z takiego cuda wycisnąc nie mierzyłeś czasem? Szczerze to nie wiem jak to zmierzyć powszechnie dostępnymi urządzeniami. Zakładam że skoro daje radę spawać elektrodą 3,2mm z dobrym przetopem i nawet "pociągnęło" 4mm to wyjdzie jakieś 120A, mam porownanie z dobrym inwertorem i jego skalą. Napięciowo przy 3000obr silnika czyli...
witam ! mam dokładnie taki sam problem, postawiłem autko i rano nic, ścięło klin i pompa nie dawała paliwa. po sprawdzeniu wszystkich rolek itd. wychodzi ze może kompresor od klimy szarpać kołem na wale i co się z tym wiąże paskiem rozrządu, ten znowu przeskoczy i zrywa klin. czy to możliwe? czy szukać innej przyczyny? dodam ze alternator po regeneracji...
OK panowie rozwiązałem problem ,rozprułem całą instalacje i znalazłem,poszło mi 6 rolek taśmy izolacyjnej by to zawinąć ponownie po za tym kolega ma racje B+ to stały plus a D+ to plus po zapłonie. teraz chodzi jak zegarek.Stary alternator jest dobry ,w razie co mam na zapas pozdrawiam
...a poza wymianą samego paska chociaż sprawdził stan jego napinacza i rolek prowadzących? Może któreś z napędzanych urządzeń się zaciera (np. alternator albo pompa wspomagania).
Witam! Mam problem z jedną meganką - na jałowych obrotach (i to nie zawsze, ale czasami!) silnik chodzi tak, jakbym do bloku przyczepił płat blachy i by falował stwarzając bardzo nieprzyjemny dla ucha dźwięk. Po dodaniu gazu i przy jeździe problem już nie występuje. Napinacz paska był już dwa razy wymieniany. Z moich spostrzeżeń to pasek od alternatora...
Kolego Eugeniusz - zastosowanie przekładni pasowej cvt Otóż wyobrazi sobie kolega ,że przekładnię pasową cvt w prymitywnej wersji widzi kolega kilka – kilkadziesiąt razy dziennie. A gdzie ? – a w fiaciku 126p . przy czym jest ona wykorzystana do naciągu paska klinowego silnik-prądnica+wentylator . jeśli kolega dokładnie się przyjrzy to zrozumie...
Tak to częsty przypadek, co mogło spowodować? uszkodzone kółko na alternatorze, wyszczerbiona rolka pośrednia lub rolka napinacza, zatarte koło kompresora klimatyzacji, te elementy należy poddać szczególnej obserwacji, nie wymienić samego paska osprzętu lecz komplet z rolkami i napinaczem. Pozdrawiam
Co byście zrobili na moim miejscu? Ja bym zdjął pasek, sprawdził ten alternator, i dopiero z górki :) W sumie, jak rolka alternatora się trochę rusza, to raczej nie stoi. Słyszysz rozrusznik ? Stuk spod maski ? Przygaszają kontrolki ?
Jak już A klasa -wymiana paska napędu alternatora-rolki-napinacz.
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
Jeśli trzęsie do tego silnikiem to wymień rolkę alternatora (sprzęgiełko) i po sprawie
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
Temat rzeka, Pugi wyrzucają ten błąd przy każdym jednym błędzie - poduszki, czujnik ciśnienia w oponach, uszkodzony alternator, zapchany DPF, niesprawna świeca... absolutnie wszystko. Przy Twoich objawach w 1.4 HDi Peugeot 207 miałem uszkodzoną rolkę alternatora, 330 zł i brak komunikatu, falowania obrotów itd. Ale to nie znaczy, że tak jest - tylko...
Ściągnij pasek wielorowkowy i jeżeli dźwięku nie będzie to masz winowajcę :alternator, rolki pompa wody.
F 00M 061 029
Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
jak jest zblokowane, to jest do wymiany. Zablokuj wirnik i spróbuj obrócić koło, będziesz miał pewność.
W kajetanowie obok Kielc. Wygoogluj alternatory Kajetanów. Mysle ze zrobią bo robią wszystkie rozruszniki i alternatory Dodano po 1 Tylko czy szumy sa od alternatora bo rolki nieraz niosą. Zdejmij pasek i pokręć wszystkim
O Main Good, to już się nie da odróżnić sprzęgiełka od zwykłej rolki. Między trzecim a czwartym ząbkiem będzie napis "Normal trybe" wtedy masz zwykłą rolkę, lub napis "alternator clutch" i wtedy jest sprzęgiełko. Między czwartym i piątym zębem znajdziesz numer katalogowy wraz z ceną i adresem najbliższego sklepu.
Koło pasowe/rolka paska na alternatorze jest dobra??? To jest takie sprzęgło jednokierunkowe.
2.0 HDi. To klekotanie jest koło alternatora Zdejmij pasek osprzętu i sprawdź sprzęgiełko jednokierunkowe w kółku alternatora i rolki wszystkie przy okazji.
Witam Potrzebuję momenty dokręcenia mocowań alternatora , napinacza paska wilorowkowego oraz rolki prowadzącej w fordzie fiesta 1.4 TDCI duratong 2009 r.
Wydaje się jakby jakieś kółko dawało taki odgłos jak uszkodzone łożysko hrabotanie itp piszczenie jakby pasek ślizgał z przerwami albo coś metalowego docierało się. Sprzęgięka niema na alternatorze, czy to może być efekt uszkodzonych łożysk w samym alternatorze? Układ rolek jest taki sam u mnie jak tu na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/6141397300_...
Najlepiej to ściągnąć pasek całkowicie i wtedy zapalić silnik i zobaczyć czy nadal występuje ten dzwięk. Jeśli nie to sprawdzić DOKŁADNIE wszystkie rolki, alternator, pompa wody, kompresor klimatyzacji. Nadmienię że nie jest to zbyt przyjemna operacja ze względu na kiepski dostęp, już samo założenie paska może przysporzyć kłopot. Jeśli to pompa wody...
Może to wina zapiekającego się sprzęgła na rolce alternatora?
witam jaka rolka do alternatora Fabia 1,4TDI bo są ponoć dwa rodzaje
Rolka alternatora
Witam serdeczne. Jestem posiadaczem octavii 1,9 tdi agr z 2000 roki w której nie mogę poradzić sobie z wibrującym/drgającym napinaczu paska wielorowkowego. Wymieniłem już sprzęgiełko alternatora, rolkę odwracającą, pasek i napinacz a mimo to napinacz dalej wibruje po uruchomieniu silnika przez kilka minut. Wibracje nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia...
silnik 2.4 D 163kM rok 2003
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Zwal pasek i sprawdź sprzęgło alternatora, rolki. Sprawdź napięcie ładowania dopiero później pytaj. Trochę własnej inicjatywy.
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
http://obrazki.elektroda.pl/9726153300_1... Otóż z katalogu IC wynika iż rolka alternatora pasuje z dci. Odnośnie gaśniencia to wpierw diagnostyka komputerowa, ewentualnie to ciut więcej szczegółów, jakie wolne obroty na ciepłym itp. Pozdrawiam
Jest ok ale słychać jakby coś tam łożysko nie domagało. Pryśnij WD na pasek, jak nie będzie ciszej to zdemontuj pasek i zobacz czy nie szumią łożyska w alternatorze i czy nie szumi ta nowa rolka jak nią zakręcisz.
Witam. Mam do zalożenia pasek osprzetu ( wieloklinowy) elastyczny. Podpowiedzcie mi jak idzie ten pasek ( schemat) w c3 1.4hdi ( auto dostalem bez paska i niewiem jak załoźyć) 1 - koło zamachowe , alternator, rolka, sprężarka klimy , koło zamachowe. Czy 2- koło zamachowe , rolka , alternator, sprężarka klimy, koło zamachowe Przymierzyłem wstępnie pasek...
Po prostu napinacz jest ostatnią rolką w łańcuszku odbioru mocy.
Brak drugiej rolki napinającej przy alternatorze.
Witam po przerwie, dla Potomnych wyciek powstał na skutek przerwania sparciałej uszczelki na króćcu/trójniku wychodzącym z bloku silnika w miejscu szczeliny bezpieczeństwa przed nadmiernym ciśnieniem płynu chłodniczego – wymieniłem króciec na drugi z nową uszczelką (choć wystarczyłaby nowa uszczelka) – i po sprawie. Pisk pochodził z rolki/łożyska jednokierunkowego...
rolek alternator rolek napinacz alternator passat rolek alternator
samsung rs68n perpetum mobil wszystek dioda zmywarka amica
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Nissan NV200 1.5 dCi – moment dokręcania panewek korbowodowych K9K Regulacja napędu bramy garażowej Siebau - instrukcja krok po kroku