Napięcie spoczynkowe = napięcie baterii mierzone w temp. 20 °C po dobie od naładowania bądź użycia (rozładowania). Ok, daję Ci akumulator o którym nic nie wiesz, mierzysz mu napięcie i wynosi 12,6V. W takim przypadku stwierdzasz, że jest sprawny i naładowany? Ponadto po obciążeniu go na chwilę rozładowalnicą napięcie przysiada ale po niedługim czasie...
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Może ja spróbuję wytłumaczyć. Masz 3 jednakowe uzwojenia - każde produkuje 14V. Jeśli połączysz je w gwiazdę to otrzymasz napięcie fazowe 14V, międzyfazowe 14V * 1,73. Jeśli połączysz je w trójkąt to otrzymasz międzyfazowe 14V a fazowe (niedostępne bezpośrednio) 14V / 1,73. http://obrazki.elektroda.pl/4330272500_1... Te grube kreski...
Odłącz wtyczkę alternatora sprawdź różnice. Nie słyszałem aby ten model miał oszczędzanie energii.
Witam, A jak swieca mijania ? Rowniez slabo ? Na poczatek proponuje zmierzyc napiecie bezposrednio na zarowkach. Jezeli nie bedzie za duzej roznicy w stosunku do napiecia na alternatorze i aku, to mozesz wyeliminowac zasniedziale/uszkodzone polaczenia. Jezeli jednak bedzie roznica to niestety musisz szukac po kolei - t.j. zaczynajac od aku, alternatora,...
no to jak jestescie tacy mądrzy i sie naśmiewacie to powiedzcie dlaczego nie??:D:D Naprawde nie wiesz dlaczego czy tylko udajesz??:P Bo między subem a Tobą będzie szyba i trochę blachy. To aku i alternator robią tą roznicę??? Cos mi tu nie gra....Jesli chodzi o to ze aku daje malo pradu wzmakowi to na pewno nie jest to... A właśnie że jest:) To ma...
Rzadko zagladam do srodka. U nas nie warto naprawiac. Moze masz racje. Oficjalnie, wyglada to tak: http://obrazki.elektroda.net/79_12348591... Pozdrawiam, Georges Dodano po 40 Wzbudziles we mnie watpliwosci, wiec sprawdzilem w dokumentacji - z wprowadzeniem BSI nic sie zmienilo w "zarzadzaniu" wzbudzeniem. BSI "dostarcza pradu niezbednego do...
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Nie jestem specjalista i maszyny elektryczne znam tylko na tyle, na ile jest to potrzebne w mechanice samochodowej. Mysle jednak, ze gdyby to dzialalo tak, jak toopisuje kolega irys.m, to dotyczyloby to rowniez pradnic. Tak jednak nie jest. Roznica w zachowaniu alternatora i pradnicy wynika z roznic, jakie je dziela (zasada dzialania), nie z materialow,...
jezeli bebchy pasuja to pozamieniaj-tam roznic byla jedynie w wytwarzanym pradzie ale w razie czego zastosuj aku z 900-tki bo tam siedzial chyba mocniejszy nie wiem dokladnie
wymien kolo pasowe alternatora . napewno juz stozek jest wytarty i nie pasuje do przekroju paska. najlepiej bylobu zalozyc kolo nieco wieksze ale nie wiecej niz + 1 cm obwodu. do tego dorobic oslone zeby nie zucalo wodą na pasek spod kola . ja tak mialem zrobione w swoim . na orginalnym pasku przejechalem ponad 176 tys. i nie bylo potrzeby wymieniac...
Układ działa tak po przekręceniu stacyjki leci napięcie, na kontrolke i do wzbudzenie alternatora. Po napędzeniu kontrolka powinna gasnąc a świeci caly czas. niestety nie ma + na obudowie. dodam ze po kilku rozbiórkach tego alternatora zdemontowałem także swój alternator z traktora który jest taki sam i porównałem parametry obu alternatorów i są prawie...
Stosunkowo łatwo byłoby mnożyć x 3 ale wtedy zamiast 1000 będzie 1140 przy 380. Może dodatkowo należałoby zmienić przełożenia między alternatorem a silnikiem ? Różnica średnic kół byłaby niewielka.
Bez obciazenia tak, ale pod obciazeniem jest za malo. Na filmiku ktory podalem gosc wyraznie mowi ze 0.2 to jest maks roznica jaka powinna byc miedzy alternatorem a akumulatorem.
Zastosowanie tylko przekaznika jest bez sensu i to jeszcze z 12V po stacyjce. Bo gdy w zimie nie mozemy odpalic samochodu to swiatla sie caly czas swieca i zabieraja nam cenne A z akumulatora. Dlatego musi byc uklad podlaczony to kontorlki alternatora badajacy roznice napiec z podtrzymaniem bo nie moga nam zgasnac swiatla w czasie jazdy!!! Pozdrawiam...
Witam, mam pytanie. Kupiłem dawno temu 2 alternatory na gwarancji po regeneracji. Dziś przyszedł czas wymiany i ku mojemu zdziwieniu oba wyglądają tak samo, lecz mają inne piny. Stary ma 2 piny w kostce, a nowy tylko jeden. Czy można przełożyć szczotki do nowego z 2 pinami, lecz są już krótkie? Czy na 1 pinie też pójdzie? Rozdzielić kabel https://obrazki.elektroda.pl/8737132000_...
pomiary miedzy fazami robione byly bez obciazenia, z odpietym regulatorem, wiec roznica na fazach to nie zasluga regulatora
odpiete w sensie odlaczone rca od wzmacniacza? jesli tak to odepnij rca od radia i zobacz czy bedzie roznica.. A moze problem tkwi w samym alternatorze albo ukladzie zaplonowym? podepnij moze caly swoj zestaw w innym aucie jesli masz taka mozliwosc i zobacz czy jest roznica pozdrawiam
Dziala troche zawyza ale mala roznica. Zamontowalem go do agregatu prądotwórcze, 20kw. Alternator wsadzilem juz dawno od autobusu wiec nawet dobrze sie zgralo. Dziekuje wszystkim za pomoc.
Oba mają taki sam prąd wyjściowy (koronka jest taka sama)
Witam Dzieki za porady , jesli chodzi o zarowke to znalazlem pudelko i pisze na nim ze jest to zarowka long live philipsa i ze daje 30% wiecej swiatla tak wiec tutaj jestem zgodny, co do diody to nie wiem zaloze to zobacze , jesli chodzi o napiecie w samochodzi to z bateri mamy 12 V zas po uruchomieniu silnika podnosi sie do ok 14, 5 V w zaleznosci...
Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga.
To co mierzysz na kablu "-" z akumulatora to prąd ładowania/pobierany z akumulatora. To co mierzysz na przewodzie "+" to prąd pobierany z alternatora. Różnica między jednym kablem "+" a drugim "+" będzie równa temu co mierzysz na "-". Odbiorniki i alternator mają swoją masę - nadwozie. Przez kabel "-" akumulatora płynie tylko to co idzie do/z akumulatora....
wg mnie szkoda kasy na inny alternaor pozatym jak se kupisz kondona porzadnego zawsze mozesz go przelozyc do innego auta ... z alternatorem tak nie bedzie a watpie zeby roznica cenowa byla duzo mam znajomego co ma wsadzony aku 45 ah i kondzia i nie ma zadnych problemow a ma magnata classic i i 4 glosniki pod nim ...
Zmierz napięcie na małej śrubie D+, to dużo wyjaśni. I zobaczysz czy jest różnica pomiędzy B+.
to takiego włocha da rade przerobić, czy on już jest fabrycznie tak zrobiony na duży prad?
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Znam tylko zasadę że im mniejsze napięcie (właściwie różnica napięć miedzy akumulatorem a alternatorem )tym większy prąd ładowania Jeszce prawo Ohma I= U/R. 3m i 2,5m Ohm, różnica nie duża, ale procentowo ? Odnieś to do różnicy potencjałów. niestety tez rzeczy miałem na studiach 15lat temu albo w szkole sredniej prawie 20. niestety chyba polegnę na...
oczywiscie ze sprawnosc przetwornicy ma duzo do znaczneia ale czy w samochodzie te 6W zrobi roznice ?? Chyba nie skoro alternator ma moc zwyke rzedu 1000W
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Nic nie pokazuje :/ albo miernik coś szwankuje, sprawdze jeszcze pozniej na starym dobrym analogu :) Nie mniej zmierzylem sobie napiecie na odpalonym silniku i roznica napiecia miedzy klema odlaczona od aku i podlaczona to ponad 1V to normalny spadek?
Pomiar robiłem na klemach akumulatora i na alternatorze. Różnica pomiędzy nimi +- 0.1V. Bieg jałowy bez obciążenia - około 13.5V Bieg jałowy z obciążeniem - około 12.4V Obroty powyżej 1500 bez obciążenia - około 13.5V Obroty powyżej 1500 z obciążeniem - około 13.5V Pasek klinowy nie śliga się na pewno. Dla pewności dziś założyłem zupełnie nowy.
13,8 - 14,3 V to przedział napięcia, jakie powinno być na zacisku alternatora. Jeśli napięcie zmierzone zawiera się w tym przedziale, to jest dobrze. Teraz trzeba tylko sprawdzić, w którym miejscu między alternatorem a akumulatorem jest spadek napięcia. Jeśli różnica napięcia między alternatorem a akumulatorem wynosi 0,1 - 0,2 V to jest dobrze. Jeśli...
A masa sprawdzona? A zacisk plusowy alternatora ? Spora różnica napięć...
Masz ogromne spadki napiecia na kablach laczacych akumulator i alternator. 0,35V na masie to szok! T obciazeniem dodatkowe 0,2V. "+" na aku to bez obciazenia to0.08-0.09v a z obciazeniem to 0.67v-0.68v. Zobacz jak duza roznica pod i bez obciazenia. Aby akumulator pracowal bez problemow wszystkie ksiazki zalecaja przedzial 13,8V-14,4V. U ciebie pod obciazeniem...
Zamiast sprawdzac styki przy stacyjce itp. aby wykluczyc ronice napiecia wystarczy aby kolega wzial sobie zwykla kontrolke samochodowa w postci zarowki podpiol jednum koncem do zacisku alternatora ktory idzie na kontrolke a drugi do + akumulatora i bedzie widomo czy to alternator nawalil czy kontrolka ladowania zle wskazuje. Chociaz kolega powyzej ma...
Wszystko jasne metoda metrowego ramienia jest dokładniejsza do pomiaru oporów samej prądnicy . Ja wykorzystałem pomiar elektryczny , napęd silnik 145W/230V 1400obr/min przełożenie 1-1 . Pierwszy pomiar amperomierzem sam silnik , drugi pomiar z alternatorem . Różnica odczytów dała siłę potrzebną do pracy samego alternatora . W moim przypadku jest to...
dziś jeszcze raz spojrzałem z miernikiem na to... sytuacja mnie trochę przytłacza :(. Zmierzyłem masę silnika (głowicy), alternatora i klemy akumulatora a różnica to zaledwie 0,2 ohma. Czyli masa zkładam że jest. Posłuchałem dłużej rozgrzanego silnika i pojawia sie jeszcze delikatnie nierówna praca synchronicznie z przygasaniem, ale to może wynikać...
Obaj panowie, wypisujecie bzdury :D, no moze nie tak do konca, Nie prawda jest, ze prad ladowania akumulatora wzrosnie jakos zajebiscie przy podlaczeniu dwoch alternatorów rownolegle !!!! Wzrosnie on ale w minimalnym stopniu.wyobrazcie sobie taki uklad: akumulator, alternator, przewody doprowadzajace. Sprawa jest nastepujaca: Prad ladowania jest rowny...
Mam problem ze swoją CRV-ką. Napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku wynosi 12.4V, w czasie pracy silnika na biegu jałowym wzrasta do 14.1V a po chwili spada do 12.5V. Gdy to się dzieje, słychać różnicę w dźwięku pracy silnika. Po chwili napięcie wraca do poziomu 14.1V. Po włączeniu wszelkich możliwych odbiorników (światła długie, ogrzewanie szyby,...
Doczytałem ze jest to triak bta20 czyli max prad wynisi 20A. Ale z odpowiednio dużym radiatorem. A jezeli bym zastosowal regulator napiecia taki samochodowy po stronie DC ? Brak jak widzę pojęcia o tym jak działa taki regulator - on reguluje wzbudzenie alternatora tak by nie zostało przekroczone napięcie. Prostownik wzbudzenia nie ma... Ponadto taki...
PROBLEM Następnego dnia zaobserwowałem że kontrolka w momencie gdy powinna gasnąć pozostaje lekko świecąca (dopiero prze wyłączanym silniku ( <600obr/min) rozświetla się). Ładowanie nie uległo zmianie, jest jak pierwszego dnia. PYTANIE Co może być przyczyną nie gasnącej całkowicie kontrolki w moim przypadku? Czy podczas normalnej pracy alternatora...
Jest aż taka różnica. Alternator potrafi wymusić przepływ prądu przez akumulator 45Ah w granicach 20A i więcej. Dlatego naładuje go w kilkanaście minut. Nie jest to zdrowe dla akumulatora dlatego zaleca się go rozładowywać w minimalnym stopniu, wtedy początkowy prąd ładowania jest mniejszy. A żeby minimalnie go rozładowywać podczas rozruchu powinien...
Zmierz napięcie na zacisku "+" alternatora. Jeśli różnica między zaciskiem alternatora, a klemą akumulatora jest większa niż 0,2V to wymień lub dołóż dodatkowy przewód alternator-akumulator (oryginalny jest 2-częściowy: alternator-rozrusznik i rozrusznik-akumulator).
Z Tych alternatorów więcej nie wyćiśniesz szkoda roboty. Możesz porównać napięcie ładowania na alternatorze bezpośrednio z tym jaki będziesz miał na akumulatorze i zobczyć jaka będzie róźnica.
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
Wtryski luzowalismy i podawaly paliwo, czujnik polozenia walu jest wsadzony stary, roznice w instalacji to: inne podlaczenia alternatora, jedna masa wiecej i polaczenie swiec zarowych (pierw dalismy nowa instalacje, ale nie odpalal wiec zmienilismy na stara)
Pierwszy to samowzbudny, drugi to obcowzbudny, ale teraz te różnice sie zacierają.
Wajher , ładowanie to on ma ale ... na zacisku /śrubie , a nie wtyczce/ alternatora i to nawet bardzo wysokie!! Kabelek z wtyczką , to wzbudzenie alternatora - widzisz różnicę?
Sprawdzałem kabel - jest ok, szczotki też są sprawne, podłączałem drugi regulator i wszystko jest bez zmian.
czuje ulge, ze wiem juz co to. jest tylko maly problem. Jestem laikiem i nie mam pojecia co oznacza "zwarta faza w stojanie". Czy mozna to jakos naprawic (wymienic). Czy to duze koszta?? Elektrit'cie czyli nie brac sie za lozyska?? Elektryk powiedzial, ze lozyska sa b. dobre wiec to nie to. P.S. a sorki juz doczytalem w poscie stalowki. Ale czy wymiana...
Witam Jaka jest różnica między alternatorami BOSCH-a. Na jednym pisze 70-120A A na drugim pisze 120A Czy to są aternatory tej samej mocy (który lepszy)?
Zgadza się. Pod obciążeniem masz spadki napięcia na przewodach. Porównaj napięcia na samym akumulatorze i przy samym alternatorze, zauwarzysz różnicę.
Zrób pomiar na alternatorze, jaka jest różnica względem pomiaru na akumulatorze.Na akumulatorze powinien być bezpiecznik od alternatora. Sprawdź to miejsce,może być przypalone.
witam, mam pytanie czy jest roznica pomiedzy kolem pasowym walu korobowego ktore odpowiada za napedzanie sprezarki klimatyzacji pompy wody i alternatora w 1.9 tdi 90 km a 1.9 tdi 110km? i czy ta guma ktora jest zalana w tym kole jest na tyle w stanie wytlumic drgania na tym kole??
patrzac na schemat z rys. a) nasuwa mi sie jeszcze jedno spostrzezenie. Otoz ta lampka kontrolna moze rowniez oszukiwac bo jesli akumulator bedzie mocno rozladowany, powiedzmy niech ma 11V, a alternator bedzie ladowal na maxa-powiedzmy 14.4V to na zarowce bedzie roznica potencjalow 3.4 V co moze powodowac lekkie swiecenie zarowki co by sygnalizowalo...
Nawyjściu alternatora jest prąd wyprostowany dwópołówkowo, lecz nie filtrowany. Do prądu stałego brakuje mu jeszcze sporej pojemności na wyjściu (zależnie od obciążenia).
Właśnie oryginalne alternatory miały dwie śruby i dwie szpilki, zamiast śrub. Do tego różnica była w piaście wiatraka, miała inny kształt zewnętrzny, mniej "stożkowaty". Mówimy oczywiście o alternatorach z zieloną obudową.
Zimny diesel po uruchomieniu bedzie dogrzewal silnik swiecami. Jesli nic Ci to nie mowi - zastosuj sie do tego: 1. Podlacz kontrolke (zarowka 1W-50W) miedzy minus a zasilanie swiec. 2. Uruchom silnik 3. Poczekaj az zarowka zgasnie (moze to trwac kilka/nascie minut) 4. Podnies obroty na 1500 obr/min 5. Wlacz swiatla (mijania) 6. Zmierz V na akumulatorze...
Bardzo chetnie zamieszcze opisy i fotki innych wynalazkow jednak teraz wyjezdzam samochodem do Rumuni i niestety nie zdaze. Jezeli ktos potrzebuje tylko funkcji spawania to sprawa jest banalna. Zwykly mocny alternator i tutaj im starszy tym lepszy, 12V na rotor i spawarka gotowa, dla potrzebujacych silnik od kosiarki za 250zl i jest niezalezna spalinowa...
Witam. Problem wygląda nastepująco: Około 3 tyg temu wymieniłem alternator oraz rolę napinacza bo obie części były na wykończeniu. Standard robota. Od tamtej pory spalanie gazu w cyklu mieszanym skoczyło z ok 12 do 16-18l/100km . Nie było pisane nic więcej.Mój mechanik zdjął AirBoxa z filtrem oraz resztę dolotow i całego osprzętu aby wymienić alternator....
układ ma zmieniać impulsy dochodzące do obrotomierza. teraz jest ich ok 6 razy za dużo. jest to spowodowane, tym że obrotomierz jest od silnika benzynowego, a silnik jest TD. w benzynie impulsy są brane z ECU, lub z cewki. w TD z alternatora. różnica w częstotliwości jest ok 6 razy. zmiany powolne względem częstotliwości sygnału. dokładność też nie...
Co za różnica czy alternator czy prądnica liczy się bilans.
Pytanie czy alternator jest oryginalny? Czy może ktoś od benzyniaka włożył? A jest jakaś różnica ?
Nie sprawi będzie działać jak potrzeba. Poza tym po zapalenie w instalacji samochodu ze sprawnym alternatorem powinno być 14,4V
Dla nakretki nie ma zadnego znaczenia, w ktora strone kreci sie silnik. Gwint jest zawsze prawy. Roznica jest tylko w wentylatorze. Jesli nakretka sie luzuje sama, to znaczy, ze jest zbyt slabo dokrecona lub gwint i/albo powierzchnie styku czolowego sa uszkodzone. Wiekszosc alternatorow podobnych Valeo czy Paris-Rohne nie maja klina i nie ma problemow...
Większość alternatorów zaczyna ładować powyżej 500 obrotów silnika 1.Da się jechać z obrotami poniżej 500? 2.Na biegu jałowym alternator doładowuje akumulator.
Zmierz napięcia bezpośrednio na zaciskach alternatora, jeśli różnica między pomiarem na alternatorze i na akumulatorze jest większa niż ok 0,25V to masz do poprawy/wymiany złącza na kablach, zacznij od sprawdzenia masy. Często są spadki na zagniatanym połączeniu końcówek oczkowych z przewodem.
Pomogła wymiana rolek na nowe napinacza. Czyli prawie wszystko nowe bo pompa wody oraz alternator tez niedawno zmieniony. Pasek jaki kupiłem to optibelt. Jest troche drozszy ale juz w rekach widac roznice. Dzieki za pomoc.
Do b+ przeciągnij kabel bezpośrednio z klemy i zobacz różnicę.
19 wolciakow to stanowczo za duzo, akumulator szybko szlak trafi szczegolnie na dlugich trasach, moim zdaniem problem moze byc w diodach tych na rysunku zakreslonych na czerwono, one podaja napiecie odniesienia do regulatora. napiecie na tych diodach powinno byc dokladnie takie samo jak napiecie wyjsciowe z alternatora na diodach mocy - sprawdz miernikiem(o...
dodatkowo podczas pracy silnika nagrzewa sie klema (+) na aku. Tu jest problem spadku napięcia . Połączenie przewodu z klemą , lub klemy z aku nie jest dobre . Pozdrawiam
Po rozmowie z kilkoma mechanikami powiem że sytuacja jest prawidłowa. Nominalne napięcie ładowania wynosi 14.0V. Różnica napięć pomiędzy alternatorem a napięciem obciążonego akumulatora wymusza przepływ prądu z alternatora. Zatem różnica napięć wynosi 2.1V przy pełnym obciążeniu. Zabezpieczenie alternatora to 75A, więc jest wystarczające, pomimo że...
Chodzi Tobie o sam moment podnoszenia obrotów czy jak pracuje na wysokich obrotach? Bo to duża różnica.
Na wszelki wypadek to poczyść połączenia jak radzą koledzy a 14V to trochę mało podczas ładowania ,jak masz możliwość to podmień regulator .Mnie często pomagało rozebranie alternatora i po oskrobaniu elementów nawet śruby łączące i efekt był pozytywny-pozdrawiam
hehe no wiec sprawa wyjasniona ... problem byl ... z wywalonym alternatorem ... oddalem do serwisu i jest lepiej cottam ladowal ale raczej bylo do dupska .... teraz jest o wiele lepiej ... co dalej ... no roznic tyoche jest ale chodzilo mi o roznice w tym co widze na drodze a nie roznice miedzy autkami hehe dobra dzieki za posty
Wpisz sobie w alledrogo "opel alternator bosch" i "opel alternator delco" Obejrzyj zdjęcia, poczujesz różnice ;)
Może ktoś wie, jakie są różnice w tych alternatorach pomiędzy istt_5 a istt_6? Czy można je stosować zamiennie?
Witam. Czy alternator z zwykłej sześć dziesiątki będzie pasował do 3p? Czy jest jakaś różnica w mmocowaniu?
Witam!! Jaka jest różnica w elektryce alternatora 24v i 12v w ciężarówce Star 200? Proszę o pomoc:!:
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były...
Hej , Wczoraj odłączona przepustnica zero różnicy Odlaczylem wczoraj nawet alternator żeby wykluczyć regulator zero różnicy Dałem inny Aku zero różnicy p Dzisiaj spróbuję wypiąć wszystkie wtyczki od czujników silnika zobaczymy co będzie Chyba że macie jakieś sugestie . Z miłą chęcią wysłucham trzeźwo myślących bo ja już mam mętlik w głowie 🤕🤕🤕
tu masz d+ do kontrolki i B+ do aku i możesz nie miec obrotomierza i motogodzin
Witam. Az wstyd sie przyznac ale ostatnio w moim poldonie odwrotnie podlaczylem akumulator:| Na pierwszy ogien poszedl alternator. Wymienilem go i myslalem ze wszystko bedize ok ale niestety na sweicach nie ma iskry. Zauwazylem ze bezpiecznik pomiedzy + od alternatora a dwupinowa wtyczka na module jest przepalony. Niestety jest jeden mankament - zamiast...
Z kołem pasowym nic nie rób, na tym będzie dobrze. Jeżeli dołączysz wg schematu powinien działać. Wrzucam Ci jeszcze schemat tej instalacji którą masz w tej chwili, porównuj schematy to łatwo znajdziesz różnicę w podłączeniu alternatora. http://obrazki.elektroda.net/59_12727485...
problem w tym ze zaraz po przyjezdzie on jest prawie tak samo gorący jak na postoju, roznica jest ok 10C, a dodam ze nie jezdze jak emeryt, bardzo czesto obroty powyzej 3500 i jak stane to jest tak gorący ze nie idzie go dotknąc, ale zlapalem kontakt z jednym z kupujących z tamtej aukcji i on ma nieco inne problemy z tym alternatorem, ma za wysokie...
Czyli sytuacja jest banalnie prosta. Sprawdzamy napięcie po kluczyku, obwód lampki (lamki jako takie już wyginęły, ale tak nazwę), który powinien wystawić 12V przy delikatnym obciążeniu i baterii. Baterię należy sprawdzać przykładając miernik w zakresie V-DC do zacisku alternatora i do zacisku na akumulatorze. Wartość po odpaleniu to strata na baterii. Po...
Bardzo ciekawa sytuacja!!!Moze to wina regulatora napiecia moze cos nie tak z alternatorem.......Sprawdz moze na poczatek wartosc napiecia ladowania.Prawidłowe napięcie wychodzące z alternatora na końcówkach akumulatora powinno wynosić (przy włączonym silniku) od 13,9 do 14,4 Volta....To zalozenia czysto teoretyczne moga sie troszke roznic ale nie znaczaco....
witam. nie wiem czy w dobrym dziale umieszczam posta, nie moglem jednoznacznie okreslic a rzecz dotyczy samochodu- alternatora. chodzi mi o najprostszy uklad (nie znam sie na elektronice, chyba ze zlece wykonanie zakladowi rtv) jaki moge wpiac w przewod wzbudzenia alternatora, zeby za kazdym razem po podaniu napiecia wzbudzal go z 10 sekundowa zwloka...
Zmierz różnicę potencjałów na zasilaniu i masie i się dowiesz, na czym masz taki spadek. Pewnie przewody, połączenia śrubowe i końcówki masz skorodowane i stąd taki efekt. Zrób bypass przewodem 6 mm^2 z alternatora na akumulator.
Dobrze byłoby zmierzyć to napięcie przy alternatorze i wtedy wyciągnąć wnioski alternator czy instalacja. Było mierzone bezpośrednio na śrubie alternatora i róznica tylko 0,1V max 0,2 o czym pisałem w wcześniejszym poście (..) i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V chyba nie doczytane :D
Nie ma różnicy.
Po raz kolejny. Regulator masz wbudowany w alternatorze, (widzisz radiator nad nim ?). Owszem są samochody Mitsubishi, w których alternator "komunikuje" się z ECU, ale i tak regulator napięcia i tak umieszczony jest w alternatorze. Pierwsza różnica wizualna to kostka z czterema przewodami, zamiast dwu przewodowej. Po eksperymentach (a może i przed),...
Chwilowo rozwiazałem problem zasilania po prostu zakupiłem głosnik Earthquake magma 15 o większej skuteczności który nie potrzebuje tyle mocy co 2 te prądożerne pioneery!Ale w przyszłości planuje zakup kolejnego takiego głosnika więc problem będzie nadal!Ale efekt narazie jest zankomity!Pozdro! chyba cos ci sie pokickalo ze skutecznoscia glosnikow...
Kontrolka świeci cały czas, natomiast gdy wzbudzę alternator sztucznie, to słabo się jarzy. Alternator odłączyłem na moment. Jak najlepiej sprawdzić instalację pod kątem zwarć? Po kolei odłączałem kilka obwodów instalacji i nie było różnicy - dalej nie ładował.
I tu ja mam inne spojrzenie na to. Jak akumulator jest nie jest do pełna naładowany, to każda możliwość żeby to zrobić jest wskazana. Alternator, to stałonapięciowe źródło prądu, czyli wartość prądu ładowania zależy od różnicy napięć między źródłem prądu i alternatorem. Panel PV należy traktować jako źródło stałoprądowe i tu prąd ładowania nie zależy...
Te 12.5 V i 8 V mierzone było na biegunach akumulatora, czy na za końcówkach alternatora? Jeżeli na akumulatorze, to zmierz na alternatorze. Jeżeli będzie duża różnica, to sprawdź jakość połączeń między alternatorem i akumulatorem, również te masowe.
Prawdę powiedziawszy trochę małe to napięcie przy pełnym obciążeniu 13,1 V hmm, winno być co najmniej z 13,7-13,9 {po lekkim dodaniu gazu na biegu jałowym }. Jedno zasadnicze pytanie, czy porównywałeś swoje wyniki z kimś kto posiada taki sam model alternatora? Co do tej różnicy 14,17V a 14 V , odpuść sobie {brał bym tu pod uwagę miernik i jego bezwładność...
Możesz policzyć z prawa Oma, bierzesz najniższe napięcie, czyli 3,2 V, mnozysz X4 bo szeregowo i otrzymujesz 12,8 V. Liczysz różnicę między napięciem alternatora, czyli Ur=14-12,8=1,2 V. Następnie liczysz szukana wartość opornika R=1,2/0,7=1,71 om, zaokraglasz do E24 -> R=1,8 lub 1,6 Oma. Liczysz moc rezystorów, P=(1,2)^2/1,8=0,8 W i dla 1,6: P=0,9...
roznica alternator roznica potencjalow roznica wysokosci
sterowanie obrotami wiatraka excel wykres sinus konstrukcja stalowa
śmieszne obrazki tracer opinie
Dźwięki zaworów w skuterze 4T 80cc podczas docierania Żyroskop MJSTG1: MEMS czy Xiaomi Mijia G1?