Masz szaloną diodę, wymień alternator.
Jeżeli jest to może być wina sprzęgła jednokierunkowego na alternatorze
Sugeruję założyć poprzedni regulator. Nowy jest albo wadliwy albo nie od tego typu alternatora.
Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
http://obrazki.elektroda.net/57_12894025... Leń.
Przewody plusowe i minusowe do sprawdzenia na początek czyli masa od akumulatora do podwozia i skrzyni biegów, plusowy na alternatorze i rozruszniku. Zmierz napięcie miedzy obudowa alternatora a minusem akumulatora a później miedzy + akumulatora a wyjściem z alternatora.
Nie podałeś rocznika. Może sprzęgło na kole alternatora?
bez paska akurat nie było próbowane ale ciekawi mnie czy w ogóle to oryginalnie jest tak bez tego sprzęgielka na alternatorze
Kupić jakikolwiek samochód z lat 70 z zapłonem przerywaczowym, a do niego lampowe radio Berlin albo Żerań z przetwornicą wibratorową. Wtedy nie staszne ci będa suborbitalne wybuchy jądrowe emitujace EMP, broń elektromagnetyczna albo mikrofalowe ,,stopery" samochodów uzywane przez amerykanską policję. (Nawiasem, ciekawe, czy polska Policja już takowe...
demontaż zderzaka lamp przednich i metalowej belki i alternator wyciagniety.
CO TO JEST TEN MODUŁ UPC? jak moge sprawdzic kabel od wzbudzenia jaki jego kolor i co na nim powinno byc po odłacfzeniu od alternatora?
Masz opiekacz, latwo go sprawdzić, po prostu pobiera 80A z alternatora.
Takie opcje już sprawdzałem odpinałem alternator
Witam. Mam problem ponieważ nie moge wymontować alternatora z Renault megane scenic I silnik 1.6i 8v. alternator jest zamontowany od tyłu nie wiem jak go wyciągnąć ponieważ zerwała się śrubka od naciągania i musze przegwintować czy ktoś wie jak go wyciągnąć najprostszym sposobem?
witam miałem problem w scenicu 1,6 97rok mechanik wymieniał mi pasek alternatora i oberwał przewód masowy który przykręcony jest obok alternatora
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Witam mam problem z zasilaniem w moim Scenicu 3 1.5dci 2010r. otóż mam dziwne objawy w czasie ruszania z 1 biegu światła przygasają a dmuchawa zaczyna słabiej dmuchać po kilku sekundach zaczyna wracać wszystko do normy. Przeprowadziłem mały test ładowanie wynosi 15.5v na pełnym obciążeniu a w trakcie tych objawów potrafi spaść do ok 12.5v co odpowiada...
Dlatego zalozylem temat aby sie dopytac. A co ma z tym wspólnego alternator ?
Alternator do naprawy.
Na wolnych obrotach ładuje normalnie ok. 14,3V, po zwiększeniu obrotów do ok. 3000 świeci kontrolka ładowania i wyświetla się komunikat BATTERY LOW Ile ładuje wtedy?
Gdzie ta nasadka?
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Do kontrolki wzbudzenie.
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
Ja nic nie grzebałem przy twoim alternatorze, to nie moja wina
Trochę wysoko ładuje. Moze byc cos z alternatorem
Czy dla tego że przez rozładowany aku nie przepływa prąd ? Przez rozładowany akumulator przepływa prąd. Cały prąd produkowany przez sąsiedni samochód. Ty podłączając do swojego akumulatora inny samochód zwarłeś zasilanie drugiego samochodu, co sprawiło duże przeciążenie alternatora.
Ja myślę że ktoś z UZI strzela tylko szybciej :D Czy coś do tej pory sprawdziłeś? Rolki, paski, alternator, sprężarkę?
Co ty uwalony alternator albo zkorodowane styki, toto musi miec 14,4 v- to nie benzyna żeby można jezdzić ze zwalonym łądowaniem.
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
W kondensatorowni. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy to problem z radiem, czy z autem. Podstawić inne radio, problematyczne radio wstawić w inne auto. Do sprawdzenia alternator.
Gdyby to była poduszka to nie uruchomiłbyś silnika. Włączenie klimy powoduje obciążenie paska napędu, więc stawiałbym na pasek i/lub napinacz i/lub sprzęgło alternatora (jeśli tu jest).
Popraw styki na alternatorze i ABS
Najlepszym i najszybszym sposobem jest kupno używanego alternatora, do tego samochodu kosztuje grosze.
Jest to Renówka scenic z 97r. benzyna
Odepnij kabelek od alternatora to się przekonasz.
Witam, w piatek oddalem alternator do sprawdzenia. Problem - palaca sie dioda ladowania alternatora przy wylaczonym zaplonie. Warsztat stwierdzil przerwe w diodzie ujemnej. Czy tak rzeczywiscie moze byc i jaki ona ma zwiazek z paleniem sie diody? ---- Wydzielono z tematu: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum//v... Renault...
Raczej uszkodzenie czegoś od podciśnienia przy wymianie alternatora. A zegar to sprawdź ustawienia na kompie: dzień/noc, bo pewnie po zdjęciu klemy się zresetował
Romek, w dziale "elektryka " pytań nie zadaje byłe łoś i chyba rozeznanie ma! Plusa za stacyjką wydrze tam i z alternatora, drugi to L. Tam nie ma plusa ze stacyjki. Alternator jest samowzbudny.
Sprawdziłem i ceny są kosmiczne 150-200 pln Kup se na złomie skoro nowe ''drogie''. I zamknij temat.
Napisz jaki to typ alternatora,jakiej marki regulator zmieniłeś?
A czy może być to wina alternatora bo mógł się zatrzeć
Witam Wszystko będzie jasne jak podepniesz Clipa i zobaczysz co dzieje się w bloku UPC, blok po lewej stronie w komorze silnika, on steruje pracą alternatora. Pozdrawiam
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Witam Przy małych obrotach od jakichś 800 do 1100 obrotach coś drga w okolicach alternatora lub pod nim, co to może być ? Pozdrawiam Irek
Odepnij alternator. Skoro gaśnie przy hamulcu.
pamiętaj, że elektronika w SCIII to już wyższa jazda i np. komp sam steruje ładowaniem alternatora (napięcia wyższe niż 14,4V), więc... :)
Tak to częsty przypadek, co mogło spowodować? uszkodzone kółko na alternatorze, wyszczerbiona rolka pośrednia lub rolka napinacza, zatarte koło kompresora klimatyzacji, te elementy należy poddać szczególnej obserwacji, nie wymienić samego paska osprzętu lecz komplet z rolkami i napinaczem. Pozdrawiam
Nie ma takiej opcji jak za duży prąd rozruchu Alternator naładuje go bez problemu
Do sprawdzenia stan klem akumulatora. Stan samego akumulatora(jego pojemność) Masa silnik nadwozie, stan alternatora. Te błędy będą generowane przy wahaniach napięcia w instalacji.
Jak po odpalenie chodzi nie równo a po rozgrzaniu już chodzi normalnie to całkiem możliwe że świece, możliwe że gdzieś na rozruszniku lub gdzieś ma przebicie na masę... A alternator sprawdzałeś jak ładuje ?
Wiec tak dzisiaj kolejne podejście. Odpiąłem czujnik cisnienia clip nie pokazal żadnego błędu. Sprawdzilem tez sprzęgiełko ktore zalacza się z clip-a. W zakładce UPC jest tylko wybor alternatora. Klima dalej nie działa.
Zły montaż rozrządu czy uszkodzone wtryskiwacze nie mają nic do wytartych wałków. Możesz zrobić zdjęcia wałka i je pokazać? Najlepiej wraz z popychaczami. Czy podczas jazdy miałeś komunikat o zbyt niskim poziomie oleju lub był problem z ciśnieniem oleju?
Prąd ładowania waha się pomiędzy 0.2 a 0.6A bez obciążenia i z obciążeniem (światła + dmuchawa 4 bieg) jest 14.5V, więc idealnie Wymień alternator -55Ah.
może czasami robić ten zapach alternator jak jest duży pobór prądu
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
okaszalo sie alternator byl luznydokrecenie 2 srob rozwiazalo caly problem
Nie podepniesz się pod oświetlenie - po pierwsze oświetlenie "nie jest włączone" a po drugie takie podłączenie grozi uszkodzeniem komputera. Czerwony kabel przy alternatorze to plus (minusem jest silnik, karoseria).
Problem rozwiązany. Wolne koło przepuszczało z tąd ten trzask. W momencie trzasku alternator prawie stawał dlatego ładowanie zanikało.
Nie to nie bezpiecznik.
W starym alternatorze był bardzo głośny odgłos jak by walnęło łożysko, dlatego kolego postanowił go zmienić lub naprawić, mechanik powiedział że padł na dobre , kupił inny na szrocie podobno sprawny i go założył. Podkreślę że rozrządu nie robili , był robiony był 30000km temu Mechanik twierdził że ktoś kto dokręcał koło pasowe nie posmarował śruby klejem...
Odpalasz silnik, bierzesz najzwyklejszy miernik, może być taki za "20zł", ustawiasz na DCV 20 i czerwony do + a czarny do - na klemach zaciskach akumulatora. Wartości jakie winien pokazywać winny oscylować w okolicach 14,3-14,5V i powinny być w miarę stabilne, dopuszczalne są częste zmiany drugiego miejsca po przecinku. Jeżeli będzie to szalało w zakresie...
Hej Jestem posiadaczem Renault Scenic ze skrzynią dp0, w czasie jazdy wystąpił hałas polegający na bardzo głośnym pisku, sądziłem że łożyska w alternatorze, jednak po wjechaniu na kanał okazało się że dźwięk dochodzi ze skrzyni lub łączniki pomiędzy nią lub silnikiem (sprzęgło), nie wpływa to w żadnym względzie na jazdę ani zmianę biegów, dźwięk nie...
Witam.Mam problem z pojawiającym się nieregularnie i krótkotrwale (pik ok sekundy) komunikatem "usterka ładowania akumulatora" w moim Sceniku III 1,5 dci 105km silnik k9k832.Winna jest najprawdopodobniej zakłócona komunikacja pomiędzy alternatorem a ecu.Ładowanie akumulatora jest w normie.Alternator to najprawdopodobniej Mitsubishi-tabliczka z uwagi...
Dla powątpiewających napiszę, że obecnie testuję takie fabryczne urządzonko na sobie, tzn na autach. Renault Master zimny silnik, nie kręci rozrusznik, podłączenie urządzenia naładowanego w 55%/, efekt- kręci, ale nie zapali, zbyt mała prędkość obrotowa. Wąskim gardłem są krokodylki, słaby, punktowy docisk. Ducato 2,3JTD nie kręci, podłączenie urządzenia,...
Jeszcze mogło ściąć klin na wale korbowym... Też się to zdarza i objawy są podobne A nie to samo koło napędza pasek alternatora? Bo ten się kręci.
Podjedz do mnie to sprawdzimy to autko, możliwe ze alternator pobiera prąd. Pozdrawiam
Auto nie jest moje . osobiście nie jestem zwolennikiem mycia silników :) prąd z akumulatora dochodzi do rozrusznika alternatora jak i do skrzynki bezpieczników przy akumulatorze
Nie pokaże dopóki czujnik podaje wartości mieszczące się w zakresie pracy, ale nieprawdziwe. Znaczy to, że np. czujnik temp będzie pokazywał 15⁰C, a rzeczywiście będzie 80⁰C - błędu nie będzie. Trzeba komputerem popatrzeć w parametry tzn widzieć to co widzi ecu silnika. Tu głównie podciśnienie, temperatury i sondy lambda. Przepustnica powinna być zaadoptowana...
Witam. Od jakiegoś czasu coś rozładowuje mi akumulator. Błedów po podłączeniu komputera brak. Jest to niesystematyczne tzn. kilka dni jest ok. ,a czasami codziennie. Dziwne jest to, że jak podłączam miernik to przez chwilę pobór na postoju jest ok. 2,6 A ,a po przyłożeniu miernika po chiwli wraca do normy ok. 0,2. Próbowałem wyciągać bezpieczniki, ale...
Znalazłem już winnego tego zamieszania... Okazało się, że akumulator w stanie spoczynku wykazywał napięcie rzędu 10V... Scenic odpalił po kilkunastominutowym ładowaniu po przewodach z innego auta. Po czym sprawdziłem alternator - sprawny. Akumulator możliwe, że fabryczny a na pewno co najmniej kilkuletni...
do emeryt2 to zielone na nakrętce wyżej to farba wtyczka też nie jest zaśniedziała. alternator jest ok. Zamontowałem go do megan scenic też 1,6 16V którego posiadam i chodzi ok tam błąd się nie pojawia, a alternator ze scenika zamontowałem do laguny ale i tak się pojawił błąd dlatego alternator wykluczam. Wracając do tego zielonego kabelka cienkiego...
Wesprzyjcie mnie i mechanika wiedzą..... :cry: A jak to to my mamy wspierać mechanika? Może trzeba go wymienić? Niech sprawdzi bezpieczniki na pod maską a szczególnie na aku. Do tego alternator do sprawdzenia jak i jakaś diagnostyka by się przydała.
tak jak kolega pisze sprawdz ładowanie przy wyjściu z alternatora a następnie na akumulatorze jeżeli jest inne to gdzieś po drodze jest nie tak (np.śniedz) jeśli to samo to alternator do wyjęcia
Pewnie zgnity przewód od kontrolki. Leć po kablu wyciągaj z peszla i ciągnij go z czuciem pewnie ugnił po drodze alt/skrzynka na nadkolu..Podłącz jeszcze przedtem żaróweczkę 1,2W do plusa i dotknij do zacisku przy alternatorze aby sie upewnić że alternator wystawia masę na kontrolkę.
Ja osobiście założyłem od senica myślę że od punto może być za słabe waga scenica jest podobna do c 330 a punto jednak jest dużo lżejsze Dodano po 4 a co do prądnicy to raczej nie zadziała bo scenic ma minus na masę a oryginał c330 ma plus na masę ja kupiłem na allegro alternator regenerowany za 120 zł i śmiga już 2 rok
Scenic 2 ph2 2.0t problem z odpalaniem. W losowych momentach występuje problem z odpalaniem - brak wysterowania rozrusznika ( sprawdzone, zmierzone) Błędów brak. Po przejściu procedury odblokowania immo i naciśnięciu start gdy podam + na rozrusznik "na krótko" to auto odpali normalnie, ale nie działa mu wówczas klima i wysoki bieg wentylatora. Pochodzi...
Witam, Scenic nie odpala, komunikat o alternatorze i ciśnieniu oleju, po zapłonie wentylator chłodnicy cały czas kręci, brak komunikacji ze sterownikiem. Czytałem troszkę o tej awarii sceniców, bezpieczniki sprawdzone - te na klemie też , nowy akumulator założony, trzy wtyczki sterownika sprawdzone. Moje spostrzeżenia - to na żadnej z trzech wtyczek...
Ja miałem problemy ze scenic 3 okazało się że wina była od strony alternatora. wymieniłem regulator i ustało...
alternator,ma 12,3/11.5 Zrób najpierw porządek z tym
Dziękuję za odpowiedź. Długo trwało zanim poszła odpowiedź. Na przełomie roku padł ostatecznie alternator wodny. Auto uceglone. Zamówiłem używany od scenica(150A, napis na regulatorze czy też alternatorze, nie pamiętam). Poszedł do przeglądu- wymiana łożysk, regulatora na pasujący od Especa(nie zgadzało się gniazdo wzbudzenia, czy jakoś tak). Zrobione...
Zobacz jak są ułożone alternator i pompa wspomagania w wersji z i bez klimy.
Witam, samochód został uruchomiony. Powtórnie wymieniono moduł upc, lecz chyba nie ustalono przyczyny. Poszukiwania podobnych przypadków w necie nie wykazują by moduły UPC byłyby wadliwe w SCENIC 3. Odebrałem stary moduł, także możliwa jest jego diagnoza. W samochodzie był regenerowany alternator, może przyczyną jest regulator napięcia. Czy może ktoś...
A nie wiem ma ok 8 miesiecy kupiłem nowe,fakt nie jakieś super ale nowe.Dziwne bo odgłos jest tylko wtedy gdy daje dużo gazu.Powolne wchodzenie na obroty jest ok.Ale jak depne do końca to już coś gra. Dodano po 22 A co z dwu masą ?wiem ze auto dziwnie odpala rano tzn kwadratowe tak jakby po odpaleniu żuciło silnikiem mocniej.choc wizualnie nic nie widać....
Zastanawiam się nad montażem instalacji HHO do mojego chrupka. Czy dziś ma to sens? Czy ktoś tego używa i może podzielić się doświadczeniami oraz podpowiedzieć jak to samodzielnie zamontować? Czy trzeba zmieniać alternator na większy? Będę wdzięczny za każde doświadczenie zwłaszcza od osób, które używają tego bądź używały.
Hej, A w jaki sposób doszedłeś do tego, że to alternator? Mierzyłeś napięcie/prąd ładowania w sposób ciągły przez jakiś czas? Z ciekawości pytam :-).
Bardzo proste-alternator kaput. Teraz sie zacznie co teraz,gdzie się z tym udać, kto mi pomoże...
Witam , pasek z reguły ulega uszkodzeniu ponieważ ulega wysunięciu wirnik alternatora (wada fabryczna), a po wysunięciu pasek chodzi po krawędzi koła a alternatorze i ulega uszkodzeniu . z reguły dlatego pasek ulega uszkodzeniu. Pozdrawiam
W moim Scenicu RX4 (Scenic 1 ph2 czyli praktycznie to samo co Megane 1 ph2) sprężarka normalnie się załącza i bardzo szybko osusza szyby gdy są zaparowane.
Dzięki za odpowiedzi w sumie to auto przywiezione przez handlarza i mógł byle co wsadzić w starym fordzie bez elektryki klimy itp miałem ten nowy (większy) a w scenicu z pełna elektryką i klima jest mniejszy, stąd moje obawy. Chyba nie będzie problemu żeby alternator go naładował?
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie silników benzynowych montowanych w Renault w latach 99-02. Posiadam Renault Megane z 2001r. z silnikiem benzynowym 1,6 16V 107KM, strzelił w nim pasek rozrzadu. Jeszcze nie wiem jakie szkody narobił ale planuję ewentualnie wymienic silnik bo taki posiadam z Renault Scenic z 2000r. Jest tylko jedno "ale", Megane...
Spadki napięcia mogą powstawać na złych stykach. Prąd ładowania akumulatora i prąd pobierany przez urządzenia przepływający przez zły styk powoduje jego nagrzewanie, rezystancja styku rośnie co powoduje jeszcze podniesienie rezystancji i jeszcze większy spadek napięcia. Skontroluj wszystkie połączenia - klemy na akumulatorze, połączenie ujemnej klemy...
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
Witam. Panowie jak poprawnie założyć pasek na alternator, naciąg, klimatyzację itd. Auto to Renault Megane Scenic 1996 r. motor 2.0 ben/gaz 8 zaworów. Prosiłbym o jakiś schemat oraz jaki jest nr na pasku. Pozdrawiam i proszę o szybką podpowiedź.
Spotkałem się że falowanie na liczniku kiedyś było spowodowane z winy alternatora , wspomniałeś że masa była zmieniana sugeruję się przyjrzeć temu . Miałem takie cuda z almerą . Czemu nie gaśnie kontrolka Servi ?
Nie wydaje mi się by to były szklanki (hydrauliczne popychacze). Ostatnio składałem taki motor i po wymianie owych na nowe motor też specyficznie hałasował. Najpierw trzeba wyeliminować dźwięki zewnętrzne niżeli silnik. Najczęściej skrzynia lub zespół sprzęgła. Jeśli wszystko jest ok to trzeba szukać w silniku. Rozrząd i jego rolki, napęd alternatora,...
No nie zgodzę się z tobą kolego bo silnik F9Q K732 jest to silnik z symboli F9Q i różni się tak jak napisałem wcześniej pompą wody gdyż jest w tym silniku napędzana z paska alternatora. Jest to silnik montowany w scenicu i megane o mocy 102KM Właśnie taki zaaplikowałem po małych przeróbkach do Laguny II i jak na razie pracuje pod osprzętem 120KM bez...
scenic alternator ładować scenic alternator ładowanie scenic alternator
warto uruchamia makro silnik zamiast przyspieszać zwalnia kontrolka turbiny
philips fc690 prostownik ideal
Wymiana głowicy i ustawienie rozrządu w VW LT 2.5 TDI Philips 42PFL3007H NAND File for Firmware Recovery