Przestrzennie ma być tak: http://obrazki.elektroda.pl/8568284400_1... Przekroje: alternator - rozrusznik = 6mm²; rozrusznik - akumulator = 25mm². ____________________________ Temat może zamknąć także sam Kolega, klikając na odpowiednią opcję na dole. Pozdrawiam!
Ten alternator jest z wbudowanym regulatorem . Gruba śruba na+ akumulatora a cieńsza na kontrolkę od ładowania. Masa jest w obudowie. Nie kombinuj inaczej.
Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Obrotomierz dziala po "W" a wzbudzanie jest po stacyjce. Działają lampy robocze i drogowe na zapłonie??
Kolego jacekko63 schemat, który podałeś jest do U 360 z prądnicą, alternator był montowany pod koniec 1988 roku, ale dla silników AD3.152UR i modelu, U 360-3p. W załącznikach kompletna instalacja C360 z opisami, oraz instalacja C360-3p z alternatorem.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Obejrzyj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A jeżeli będzie mało to masz u góry przycisk "szukaj" i wpisz : alternator
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator.
Bardzo proszę 103 :D
Daj zdjęcie alternatora.
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Witam Posiadasz oryginalny schemat elektryczny. Grubość linii podpowiada jaki stosować przekrój przewodu elektrycznego.Linia przerywana to o ile pamięć mnie nie myli to 2.5mm. Musiałbym to sprawdzić.
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu alternatora. Kopałem troszkę w internecie nigdzie nie mogę znaleźć schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5144825300_...
http://obrazki.elektroda.pl/3540912300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3540912300_1...
Witam Prądnicy czy alternatora?
Sprawdzenie oporu między wyprowadzeniami nie daje gwarancji zdatności do użytku regulatora. Dla sprawdzenia funkcjonowania lepiej wykorzystać schemat na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/4823033200_1...
Potwierdzam. Ze środka gwiazdy nie zadziała - sprawdzałem osobiście. :)
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Będziesz musiał zmienić koło pasowe na typowe, może od prądnicy ale nie wiem czy nie za duże.
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
6 pin z sterownika silnika idzie na licznik pin 11. Syganał idzie z czujnika wału, nie z alternatora. Schemat passata jest na elektrodzie, w dziale download
Proszę :D http://obrazki.elektroda.pl/1191993700_1...
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Witam.Powinno pasować.
O które uzwojenie dokładnie ci chodzi o sttojan czy o wirniki???? Jeżeli chodzi o stojan to jest to bardzo ciekawe urządzenie bo patrząc od strony zacisków to nic innego jak stojan silnika 3 fazowego. Niestety jak wymontujesz stojan to sprawa wygląda nie ciekawie bo masz tam w zalezność i od model i producenta bardzowiela biegównów, przeplot uzwojeń...
Proście, a będzie wam dane..... http://obrazki.elektroda.net/25_12660010... http://obrazki.elektroda.net/94_12660010... Czarny przewodzik to masa regulatora. Co jeszcze chcesz wiedzieć?
Gruba śruba -> akumulator. Cienka śruba -> kontrolka.
Tutaj jest co nieco o regulatorze napięcia w alternatorze. Może się przydać: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
... więc awaria usunięta, przyczyną braku wzbudzenia był brak sygnału w module BCU o uruchomieniu silnika. Przelutowanie złącza w tym module załatwiło sprawę. Wszystko działa jak należy. Pozdrawiam
Mogę pomóc na miejscu. Oczywiście razem z modernizacją na alternator.
Tak jak powinno być to zamontować właściwy alternator. Honda może nie mieć żadnego sterowania wzbudzenia przez ECU tylko po staremu przez kontrolkę.
B+ ma tylko jedno podłączenie więc tam podłączasz /śruba jest dłuższa to tak jest mostek/ natomiast wtyczka musi być taka jaka ty masz ,alternator przykładowy jest do mistsubishi.P
Miejsce oznaczone - do masy pojazdu,oraz masy akumulatora,oznaczone + do plusa na akumulatorze. Tylko sprawdzić czy śruba plusowa nie ma połączenia ztobudową. Mała czarna wtyczka to sygnał na kontrolkę.
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Witaj To powinno Ci pomóc: http://www.cartoontrabant.pl/literatura....
+15 - Zielono/Czerwony L - Żółty/Czerwony W - Biały/Czarny BS - Czerwony
http://obrazki.elektroda.pl/6364063800_1... Proszę.
To poszukaj na tym forum. Jest.
Kontrolka się zapali jeśli napięcie dla komputera spadnie. Na klemach nie masz napięcia czy jak?
Schemat przykładowy alternatora do fiata
W pozostaje wolny, B+ główny przewód do rozrusznika na śrubę gdzie przychodzi "główny" prąd z akumulatora. Lampka kontrolna na zacisk D+, będzie to najmniejszy z tych trzech konektorków. Regler dotychczasowy wyrzucamy. Przewód najlepiej dać "linkę" 10mm² - to nie żart i nie ma przecinka, dziesięć milimetrów! http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1...
Tak samo się dzieje jak jest przerwa na D+
Nie podałeś roku .
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Witam ja mam taki problem:D Niedawno po przejechaniu po kilku kaluzach i po pozostawieniu autka na ok 1godzine padlo ladowanie.Tzn po zapaleniu auta kontrolka od ladowania nie zgasla.Ladowanie bylo ale nie takie jak trzeba(prowizoryczny diodowy miernik) opukalem altek mlotkiem i ladowanie wrocilo i kontrolka zgasla.Problem powrocil po 2 miesiacach jak...
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Jasne że tak OK.P
A były fabryczne alternatory w C330?
Weź sobie żarówkę 5W, taką jak do pozycyjnych, przylutuj do niej kabelki i podłącz pomiędzy śrubę na elektrozaworze pompy wtryskowej a niebieskim, cienkim kablem wychodzącym z alternatora
http://obrazki.elektroda.net/72_11837089... http://obrazki.elektroda.net/72_11837089...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Proszę rysunek 1. wersja bez klimatyzacji,rysunek 2. wersja z klimatyzacją. http://obrazki.elektroda.net/84_12522258... http://obrazki.elektroda.net/74_12522258...
A jest tam D+? Powiedz, jest?
Również poszukuję, choćby opisu bezpieczników :< Jeżeli potrzeba, to sam zrobiłem schemat do tylnej klapy i alternatora, bo takie usterki naprawiałem i chciałem mieć opis na przyszłość.
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
A alternator masz na 100% sprawny? Jakiej firmy jest ten alternator?
Zacisk 15 do "+" po stacyjce, a 67 do szczotek alternatora.
http://obrazki.elektroda.net/30_12767857... http://obrazki.elektroda.net/30_12767857...
Dawno temu na targach sprzedawano maszynki do drukowania pieniędzy. Pomiedzy dwa wałki dość grube wkładało sie papierowe 20 pln i kręcąc korba wciągało sie 20 i z drugiej strony wychodziło 50. Włożyłes 50 - wychodziła 100. itd. Kupowali jak ciołki. I nikt sie nie zastanowił że sprzedający powinien to sobie w kuchni postawić i produkować pieniądze a...
Sterowanie alternatora jest z EMS, przewody są krótkie także nie powinien być ci potrzebny schemat, jeśli jesteś pewien że alternator jest dobry(kiedyś miałem uszkodzony nowy z pudełka) i nie ma ADR to masz uszkodzony EMS.
Na początku tego działu jest objaśnienia jak podłączać ten alternator!
Witam poszukuje schematu elektrycznego do s2c i DTR może ktoś ma i podeśle na maila dareio(at)wp.pl W stole nie działają mi wskaźnik obrotów i jest kilkanaście luźnych przewodów schemat był by bardzo pomocny.
Proszę ogólnie.... http://obrazki.elektroda.net/45_11779675...
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Masz przecież schemat .Tyle wystarczy.
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
Jeżeli Internet nie kłamie to ma to być "HELLA 5DR 004 241-761 Regulator napięcia alternatora - ... V"
Prądnica czy alternator?
Skoro nie świeci lampka po podłączeniu do alternatora a świeci gdy ten przewód dotyka do masy to uszkodzony alternator.
Piter , to co widać na twoim schemacie to instalacja od 360 [z prądnicą) 3603p ma alternator !
Ja bym zmienil regulator. Masz bosch czy valeo? Po objawach 99% boscha ;)
Sam naprawia Peugeot 306 http://www.5fantastic.pl/plikosfera/1670...
konektor jest jeden kablem. miałem już ze sklepu jaki mieli ale to nie ta rezystancja. https://obrazki.elektroda.pl/6603762100_...
Poprawiony schemat.
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
tu masz kolego opis zamiennika swojego alternatora. http://www.rollco.pl/alternator-skoda-ye...
Moze to rozwiaze problem co gdzie jest . strona 178 Drugi zalacznik to instalacja elektryczna tego pojazdu z tym tylko ze nie ma uwzglednionego Diesla Napisalem bo wiazki przewodow i ich kolory sa takie same Bezpiecznik nr 13/20A to ten ktory sie u Ciebie przepala i jest zwiazany bezposrednio z regulatorem napiecia w alternatorze . Dokladnie schemat...
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator
Którą wersję alternatora masz? U Ciebie nie będzie tak prosto bo ze schematu instalacji wynika że alternator dawał też napięcie na układy zabezpieczeń. Coś poradzimy. Na dodatek nie ma tu typowej stacyjki.
Konektory zostaw w spokoju. Podkręć tylko przewód z oczkiem pod nakrętkę.
schemat do wersji diesel z alternatorem.
Witam, zapomniałeś kolego ,że trzeba jeszcze zasilić + na wirnik{wzbudzenie}- no i jeszcze regulator bo chyba go brak w alternatorze?
Poszukuję schematu wewnętrznego alternatora Valeo montowanego w Peugeot 206 1,9D 99r.
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
https://obrazki.elektroda.pl/7992685800_... Zakupiłem alternator z takim regulatorem ,jak wyżej czarny masa ,czerwony diody wzbudzenia kontrolka szczotka, obudowa druga szczotka ,śruba niebieski i co tam podłączyć ? Jest jakaś strona producenta tych wynalazków ?jakiś schemat ?
ja mam odobny problem. Jak podlanczam alternator bez zadnej kontroli to wszystko jest ok. Ale wystarczy tylko podlaczyc kontrolke ladowania i alternator jest strasznie cieply. Ma ktos schemat jak podlaczyc ten alternator?
http://obrazki.elektroda.net/91_12338469... http://obrazki.elektroda.net/91_12338469...
Schemat do alternatora i ZBR oraz EDC mam, ale już schematu ADR nie mam.
tu masz moze pomoze sygnal do obrotomierza idzie z alternatora
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Potrzebny mi jest schemat podłączenia alternatora 24V (MTZ). są dwa wyjścia: + i D (rosyjskie).
Tutaj jest schemat
Problem rozwiązany, wszystko działa poprawnie, dziękuję za pomoc. Ogólnie wygląda to tak, że sygnał z modułu BCU zasila przekaźnik zimnego startu, ten z kolei zasila przekaźnik alternatora.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
poszukuje schematu alternatora do fiata uno
Chcesz schemat tego ustroistwa?
Jeżeli masz taki sam silnik jak ja miałem w tipo 1.4 i.e. to tam masz jedną śrubę nad altkiem druga jest pod spodem długa przechodzi przez alternator i przez rolke od paska idącego do altka musisz to wszystko rozkręcić i wyjąc tą śrubę. Wtedy zapewne przy użyciu sporej siły go wyciągniesz bo ciężko siedzą.
schemat alternator schemat alternator schemat alternator mitsubishi schemat
domofonu kolory kabli rodzaje kabli monitora berlingo schemat klimatyzacja
budowa kanału samochodowego budowa kanału samochodowy
Kod błędu 7C020B w Mercedes Actros - AdBlue i czujnik wału Dacia Duster: Radio Junsun V1 Pro włącza się po otwarciu zamka