Musisz zrozumieć, że niestety błądzisz. Człowieku, alternator z malucha ma taką moc (ok. 500 - 600 W), że na pewno ci wystarczy. Przyczyna twojego niezadowolenia tkwi w czym innym - pisałem o tym w poście ALTERNATOR-SEICENTO. Rozwiązanie jest jedno - wymienić koło pasowe na alternatorze na mniejsze - o jakieś 1 - 1.5 cm na średnicy, o ile takie załatwisz,...
Witam. Aktualnie powinieneś mieć alternator: [url=]CC900 [url=]Alternator Seicento 1.1. Jak widzisz mocowania się różnią, ale konstrukcja i budowa alternatorów jest identyczna. Wystarczy że przełożysz wszystko z alternatora 1.1 do obudowy przedniej z CC900. W ten sposób otrzymasz mocniejszy alternator o 10/20 Amp. (uzwojenie stojana oraz wirnika) Szczerze...
Polecam post Alternator - Seicento.
Dzięki wielkie Wam za odp :) pompa wody także tam jest? W Seicento 900 pompa wody jest na "zewnątrz silnika", pod alternatorem i napędzana tym samym paskiem klinowym co alternator.
Montowałem do s-301d alternator od fiata seicento. Koło pasowe na wałku rozrządu 270mm, na alternatorze oryginalne. Przy kole 230mm na wałku rozrządu, ładowania nie było, zbyt małe obroty.
albo wita cię łożysko na alternatorze.
Witam przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem mam awarię alternatorem w fiacie seicento 900. Alternator nie ładuje sprawdziłem miernikiem napięcie, nie świeci się też kontrolka sygnalizacyjna jak włącze zapłon, nie świeci też po uruchomieniu silnika. Sprawdziłem ją przytykając do masy to się zapaliła. Wymieniłem diody problem...
Alternator.
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
jaka skarbonka, do seja to wszystko kosztuje grosze...
Witam wszystkich! Mam problem polegający na tym że gdy jadę wieczorem, mam włączone radio, światła mijania i podświeltenie deski rozdzielczej i stane np. na światłach to na jałowym biegu wszystko "siada" tzn wszysktie swiatełka dość znacznie przygasają, zwłaszcza radio. Dodam że wyminiełem pasek klinowy (piszczał) i akumulator (miał 3 lata, i był bezobsługowy...
Mam problem z alternatorem w samochodzie Seicento 1.1 więc muszę go rozebrać żeby dokładnie go sprawdzić i przy okazji chciałbym wymienić łożyska na nowe, więc jeśli już ktoś rozbierał alternator, lub wie jakie tam są to bym prosił o dane katalogowe zastosowanych tam łożysk abym nie musiał ich szukać po sklepach po rozebraniu alternatora. Alternator...
Mam pytanko w czasie jazdy wyłancza mi się ładowanie później wraca.i nie wiem czy to usterka alternatora czy coś zaśniedziało. za pomoc z góry dziękuję
witam mam takie pytanie jakim prądem powinien ładować alternator w seicento 1,1 mpi bez klimy i bez wspomagania na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach jest 13,50v natomiast przy włączonych światłach ok 13v nie powinno być coś więcej ?
Witam! Wiem, że podobne tematy były poruszane ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na mój problem. Wymieniłem łożysko od alternatora, i po zainstalowaniu teoretycznie naprawionego alternatora przestał on ładować, po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania (chociaż akumulator jest już wydojony) oraz włącza się radio (samo, wcześniej tego...
Witam kolegów Mam pytanie czy alternator z seicento 1.1 pasuje do seicento 900. W moim 1.1 ionstalacja standardowa, są tylko elektryczne szyby i nic poza tym, ale przede wszystkim chodzi mi o to czy wygląda tak samo tzn. rozstaw śrub mocujących i przyłącze przewodów instalacji będzie pasowało? Dziękuje za pomoc
Witam. Zainstalowałem do traktorka z silnikiem S301d alternator od seicento, kontrolka ładowania nie gaśnie, na mierniku też brak wzrostu napięcia. Coś podłączyłem żle, czy alternator uszkodzony. Do "dużego" zacisku alternatora podłączony kabel do rozrusznika, do "małego" zacisku kabel poprzez kontrolkę z żarówką 2W + po stacyjce. Żarówka świeci,ładowania...
Masy wiązki sterownika są przykręcone do kolektora ssącego nad alternatorem
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Sprawny akumulator to raz , skoro rozrusznik naprawiłeś to połączenia między aku-alternator-rozrusznik
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
Bo bedzie pracowało. Ale sprawne ładowanie jest na poziomie 13.5V. 12.5V to sam akumulator bez alternatora tyle pokaże.
A mówiłem sprawdź akumulator ;) jeśli wszystkie bezpieczniki wyciągałeś i nie spadł pobór prądu to sprawdź alternator i rozrusznik.
Aku naładowane alternator ok
No może ze dwa razy miałem taki przypadek,. To chyba tylko w alternatorach w Seicento, gdzie pręty obłaziły z otulinki. :)
A zajrzyj na stronę seicento.pl, tam jest opis od A do Z na temat regeneracji alternatora.Pozdrawiam
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.Co do piszczacego paska to bylem u machanika i powiedział ,ze pasek jest dobrze naciagniety oczywiscie ze moze naciagnac, ale to mogą lozyska na alternatorze poleciec wiac ja sam nie wiem. :cry:
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Znalazłem przyczynę braku załączania się wtryskiwacza. Oczywiście tak jak mi podpowiadaliście, w przypadku gdy w aucie jest instalacja LPG, problemu trzeba było szukać w miejscu w którym instalacja rozłącza jeden kabel na linii wtryskiwacz-sterownik. W seicento 900 impulsy do wtryskiwacza z ecu pochodzą z pinu 18 tego sterownika poprzez przewód różowo-czarny...
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
Witam. Spotkała mnie ostatnio wymiana uszczelki pokrywy głowicy w Seicento 899 z 98 roku. Wszystko było ok do czsu kiedy przykręcajac spowrotem termostat pękł on niemal na pół. Na szczescie na złomie dostałem taki i zamontowałem juz bez zadnych atrakcji. Przy podłączaniu orurowania \wszystko sprawdziłem kilka razy więc powinno byc ok. Auto jednak zachowuje...
Tłumik w tym miejscu nic więcej nie ma. U mnie w deszcz rzęzi alternator.
I też może nie wyjść. Ale to podstawowa procedura sprawdzania poboru. Odpinaj po kolei kolejne obwody i mierz prąd. Jeśli nadal będzie wyraźny pobór, sprawdź alternator. Zresztą sprawy omawiane wielokrotnie na forum. Można sporo poczytać.
Witam . Mam Fiata seicento 900 z 1999r. Od jakiegos czasu zaczely się problemy z alarmem. Przynajmniej tak myslalem ze to alarm bo podczas jazdy, nagle, w samochodzie zaczynala mrugac czerwona kontrolka przy przedniej szybie na tapicerce i po 5 sec. auto gaslo i wlaczal się alarm . Gdy chcialem wylaczyc alarm auto wogole nie reagowalo a po przekreceniu...
Dzisiaj zauważyłem podejrzaną rzecz a mianowicie na PB zatkałem wlot filtra powietrza i silnik nie zgasł, nawet nie zaczął nierówno pracować co by świadczyło o jakimś lewym powietrzu ale na LPG przy przesłonięciu wlotu filtra silnik natychmiast zadygotał i po chwili zgasł. Osłuchałem dolot i słychać jakieś syczenie z okolicy kolektora po lewej stronie...
Założyłem nowy alternator. W starym padły łożyska i ogólnie ładował słabo pod obciążeniem. Majster zaśpiewał tyle za jego remont, że za to kupiłbym trzy regenerowane, więc taki też kupiłem. Ogólnie wszystko jest cacy, trzyma sztywno 14V na wolnych obrotach, zarówno bez obciążenia, jak i z włączonymi praktycznie wszystkimi odbiornikami, aż byłem pod...
Ja bym go znalazł, ale z tego co pamiętam, to jest zamocowany tuż przy kole pasowym (tak od tyłu silnika) napędu alternatora. Jest tam takie kólko z ząbkami.
Nie uszkodziłeś alternatora po wjechaniu w kałużę? Lubią pękać obudowy tych alternatorów.Na przewodach elektrycznych do LPG powinny być przeważnie dwa bezpieczniki.Sprawdź czy nie są zalane lub spalony któryś z nich. czy dobrze przewodzą prąd.Tak samo masa do LPG powinna być czysta. To wariowanie gazu- pzrełączanie się na benzynę i spowrotem na gaz...
tzn tam klin to jest jeden odlew z kółkiem zębatym napędzającym rozrząd, dlatego kupiłem to kółko nowe. Myślę że frezu na wale nie wyrobiło, kółko weszło dość pasownie, zresztą gdyby przestawiał się na rozrządzie myślę że nie pracował by tak idealnie równiutko, bo naprawdę po za tym metalicznym stukotaniem fajnie chodzi. No właśnie ten dźwięk mam wrażenie...
Według mnie to niekoniecznie jest problem z akumulatorem. Mam Punto 1, miałem też zaniki napięcia, ale objawiało się to tylko po postoju. Wieczorem wszystko działało, a rano nie świeciły się nawet kontrolki. Wystarczyło przyłożyć prostownik do akumulatora i po kilku minutach auto zaczynało normalnie "gadać". Wymieniłem akumulator i problemy ustąpiły....
Śruba ma zerwany gwint. Szlifierka kątowa i delikatnie obciąć łeb śruby. I prawdopodobnie zerwany gwint w podłużnicy. Chodzi mi o tą poduszkę co jest przy alternatorze od strony pasażera, jest zamontowa do silnika na trzy śruby i jedną na klucz bodajrzę 19 do karoseri Dodano po 37 Jeśli dobrze rozumie to chodzi Ci o tą centralną śrubę, jeśli tak, to...
Niestety czeka Cię ściągnięcie prawego koła i nadkola. Wtedy dostęp jest już całkiem dobry, jednak najwygodniej robić to w dwie osoby i z kanałem. Jedna osoba naciąga pasek a druga dokręca alternator. Jeśli ktoś ma jakiś prostszy sposób to też proszę o info. Myślałem o specjalnie wygiętym kluczu - wtedy może dałoby się to zrobić od góry???
Witam :D Chcę zakupić nowy akumulator ale niestety na starym nie mam już oznaczeń jeżeli chodzi o "Ah" :( Jakiej pojemności muszę kupić akumulator do Seicento 900 tak żeby jak najlepszy pod standardowy alternator i żeby nie było sytuacji że jest ciągle niedoładowany :?:
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura + zimna woda + prąd. Utlenianie, pekanie przebicie itd. itp....
Witam wszystkich, mam problem z alternatorem w moim maluchu, tylko że to nie jest alternator z malucha, alternator był chyba z fiata 127 a sam silnik jest z seicento 900ccm na wtrysku, to taki swap. Problem jest taki że alternator działał normalnie, potem przestał, założyłem inny alternator, ale też nie wiem z jakiego auta, ale na mocowania przy silniku...
Czołem Jestem nowy na forum.Wiem że już było takich tematów kilka ale proszę o pomoc ;) W Fiacie Seicento(r.1999) od znajomej padło ładowanie..jak się to objawiało? Dzień wcześniej podczas jazdy jak mówiła lekko jarzyła sie kontrolka łądowania,następnego dnia już nie odpalił. Zrzuciliśmy stary sparciały pasek daliśmy nowego Gatesa,wywaliliśmy regulator+szczotki(starte...
witam Mam problem z seicento czasami ciężko zapala to znaczy zapala i po krótkim czasie gaśnie jakieś 2-3 sekundy nieraz trochę dłużej dodam ze problem występuje tylko zimową porą wymieniłem już: akumulator, świece, cewkę zapłonową , alternator(bo nie ładował pod obciążeniem) czujnik położenia wału po wymianie czujnika położenia wału zaczął trochę lepiej...
Problem rozwiązany. Walnięty był mostek, ale że to alternator Elmotowski nigdzie nie mogłem dokupic mostka i musiałem włożyć nowy alternator magneti (180 zł). Auto jak nowe. temat zamykam.
Seicento Fiat 900 słaby silnik usterka nie do wykrycia. Witam wszystkich mam fiata seicento 900 rocznik 2001, od jakiegoś czasu mój samochód jest bardzo słaby. Na maxa na piątym biegu poleci 75 na godzinę jakby nie wchodził na obroty. Teraz o tym co było robione i sprawdzane - sprawdzony wydech wymieniony tłumik - naprawiony alternator wymieniony regulator...
Prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany. Jeśli to nie pomoże do sprawdzenia będą diody i wzbudzenie. Sprawdzić też trzeba przewody od alternatora. Spalanie wzrosło być może przez spadek temperatury otoczenia. Sprawdź dokładnie ile pali samochód bo pisanie 50 zł = 80km to bardzo duże uogólnienie, -trasa czy miasto?
Dodam jeszcze, że gdy wyjmę bezpiecznik 40A za akumulatorem, ten który odpowiada za ładowanie z alternatora ,wszystko działa poprawnie. Czy możliwe, że jest to wina regulatora napięcia na alternatorze? Nawet po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon bez odpalania silnika wskaźnik skacze, czy ma to cos wspolnego z tymże regulatorem?
Wydaje mi się ,że powinieneś zacząć od sprawdzenia drobnych odbiorników typu : oświetlenia wnętrza pojazdu lub bagażnika,radia samochodowego i wzmacniacza np: do tuby basowej poprzez wentylator chłodnicy, który nie zawsze się wyłącza i alternator.
Leży u mnie bezużytecznie alternator Elmot aa125 65A z fiata seicento i chciałbym go zamontować w ciągniku lecz nie pasują mocowania. Czy do alternatora można dospawać kawałek płaskowanika, czy alternator się nie uszkodzi przez spawanie?
Yyy, chyba dwa oczka. Jedno z aku a drugie z alternatora. Ale głowy na pieniek nie położę, aby przekonać do swoich racji, nie pamiętam po prostu. Łatwo poznać, bo które są czarne to idą na masę, pomijam główny prądowy z aku na starter.
Witam mam problem z FIATEM SEICENTO 0.9 kat z gazem, rocznik 1999. Niepokoi mnie jego dziwna praca przy wkręcaniu się na obroty. Przy dodawaniu gazu przy około 2-3 tys obr słychać stukanie (równomiernie przyspiesza stukot wraz ze wzrostem obrotów) przy wyższych obrotach jakby cichło, przy niskich (delikatna jazda) też nic nie słychać. Jak się wkręca...
Witam , jestem w trakcie montażu klimatyzacji do seicento 900 , czy może ktoś mnie wspomóc jeśli chodzi o schemat podłączenia elektrycznego , dodam że klimatyzacja jest z seja 1100. Mechanicznie nie ma większego problemu , należy założyć kompresor z alternatorem dedykowany do 900 - tki (wersja 1100 ma zupełnie inną konstrukcję ,za dużo przeróbek w moim...
Wymieniłeś dobry czujnik? W sejcento 0.9 sa 3 czujniki. Jeden to termowłącznik wentylatora na chłodnicy(nieistotny) Drugi to czujnik dwu pinowy przy termostacie(nieistotny także dla tej usterki) Trzeci w głowicy po stronie alternatora, na jedna wsuwkę, to własnie ten od lampki. W Momencie jak swieci sie Tobie lampka, a silnik jest względnie zimny to...
W bravo o którym mowa jest wspomaganie tylko i wyłącznie hydrauliczne W fiacie wspomaganie elektryczne zaczyna pracować gdy ''poczuje'' że alternator ruszył Jest to do ogarnięcia tylko potrzebujesz rozpiski sterownika z bravy bosch i seicento MM Porównać i po podłączać po kolei Wstaw jakieś zdjęcia co już masz pod maska zrobione to się sprawa trochę...
Przecież to proste jak drut, dlaczego wciąż wtrącają się ludzie bez doświadczenia pracy na warsztacie? W/w objaw to uszkodzenie stojana alternatora, a jego konstrukcja jest taka, że w grę wychodzi tylko wymiana alternatora na drugi. Niekoniecznie. Równiedobrze to może być uszkodzony regulator, lub wytarte szczotki. Jego powinno się najpierw wykręcić...
Witam. Mam problem z akumulatorem w SC900. Podczas postoju ładowanie jest w granicach 13,2V z chwilą kiedy zwiększe obroty to napięcie spada do 12V. i co za tym idzie aku nie jest ładowane, po dłuższej jeździe pada całkowicie. Zrobiłem taki test żeby sprawdzić alternator to po uruchomieniu silnika ściągnąłem klemy z aku - samochód dalej pracuje, włączyłem...
Oczywiście jest to do zrobienia (podobnie jak 1.1 i 1.2 73KM z Punto). Tylko że musisz sie liczyć z dużym kosztem. Silnik z osprzętem będziesz miał? Cały osprzęt - rozrusznik, alternator, kolektory, filt pow., komputer do wtrysku. Do tego jeszcze skrzynia, połosie, przeguby, chłodnica z wentylatorem, bak, pompa paliwa. Co jeszcze - lewarek zmiany biegów...
moim zdaniem opisana usterka nie ma żadnego związku z akumulatorem czy alternatorem. Z paliwem no może i tak ale mam jesscze pytanie czy byłes na przeglądzie po 30 tyś i czy wymieniali f. paliwa i świece?? podobne objawy miałem w UNO 1.0 i była to wina przytkanego f. paliwa (80 tyś bez wymiany)
Witam. Gdy samochód jest zimny - odpala za 1wszym razem, gdy troszkę się nim przejadę i zgasze silnik ponowne odpalenie to tragedia. Czasami odpali za 2gim razem czasami za 7. Byłem w ASO - egzaminer nie wykazał błędów, znajomy mechanik sprawdził ciśnienie w pompie paliwa - 0.9 bara(normalnie powinno być 1,5) ale pozatym przy odpalaniu nie ma iskkry...
Pewna pani kupiła sobie akumulator w pewnym sklepie. Sprzedawca powiedział: łaskawa pani ten oto super akumulator ma dwa lata gwarancji, ale jeśli będzie pani co pół roku u nas kontrolować ładowanie w swoim Seicencie, to można przedłużyć gwarancję do 36 miesięcy. Pierwsza kontrola beee - ładowanie ponad 15V. (wcześniej była w serwisie Fiata, bo nie...
Mam problem, Seicento 900 nie odpala wogole, nie kreci rozrusznikiem, po przekreceniu kluczyków nic sie nie dzieje, a dokładnie w pozycji kluczyków właczajacej stacyjke słychać tylko przeskakiwanie przekaznika z pompy paliwowej (po lewej w kabinie mały czarny przekaznik), nie słychać zasysania pompy charakterystycznego przed odpaleniem (nie swieci sie...
Witam, mam następujący problem z SC 1.1 Kontrolka od ładowania nie świeci przy załączonym zapłonie ( silnik nie pracuje) ładownia brak przy pracującym silniku . Przed zupełnym padnięciem ładowania kontrolka zaświecała sie na wolnych obrotach pod obciążeniem świateł mijania po dodaniu gazu gasła dodam tez ze występowało delikatne buczenie alternatora...
Jak słusznie zauważyli-masa,zaraz koło górnego mocowania alternatora.Tam jest takie rozgałęzienie. Masę najlepiej zrobić "śruba mocująca rozrusznik->śruba mocująca klakson".
Mam taki sam problem w seicento. W czasie jazdy co jakiś czas światła, wentylator itd. dostają wiekszego napięcia na kilka sekund. Podejrzewałem regulator, tylko one z reguły po ich nawaleniu wogóle nie ma ładowania. Czy to moga być diody tak jak u kolegi wyżej?
Niestety mało optymistyczne dla ciebie. Nie wiem wprawdzie skąd masz wiedzę, ze raz ładuje, raz nie. Obawiam się, że właśnie to diody nie wytrzymały (może jedna lub dwie). Czyli generalnie tzw regulator napięcia. Optymistyczny przypadek to rozlutowanie ale mało prawdopodobny. Domyślam się, że twój błąd polegał na tzw gazowaniu podczas tego wspomagania...
jest to typowa usterka CS -kolega niedawno kupił używanego SC i po dwóch tygodniach padły mu wycieraczki przedniej szyby a 10 dni później tylnej rozebraliśmy sobie to cudo i okazało się że uszkodzeniu uległ sterownik wycieraczek - silniczek był ok ( sterownik zamontowany razem z silnikiem) -powód uszkodzenia - wzrost tarcia w tulejach ( ośkach ) wycieraczek...
Jest zima (nie trudno to stwierdzić ;) ), jeździ się obowiązkowo na światłach, ogrzewa szybę, używa wycieraczek, dpala auto na mrozie... A na mrozie pojemność akumulatora spada. Podczas krótkiej trasy po mieście, podczas której więcej się stoi niż jedzie, akumulator się po prostu nie zdąży naładować, a jest dośc mocno ekploatowany. Tak więc nie ma się...
Sprawdż jeszcze raz dokładność poskładania alternatora - czy przetoczyłeś pierścienie ślizgowe, sprawdziłeś diody wzbudzenia ? Pwodzenia
regulator jest ze szczotkami jak kolega powyzej napisal pod plastikowa oslona. Jesli nigdy tego nie robiles to lepiej wykrec alternator (jest mozliwe wlozenie regulatora bez odkrecania alternatora). Odlacz akumlator odlacz kabel od alternatora przykrecony nakretka M10, odlacz kabel od wskaznika ladowania i diod wzbudzenia (2*wsowka, cienki przewod)...
Alternatory nie są mocną stroną FIATów... ale sprawdź tą kontrolkę, bo bez niej nie ma ładowania (jeśli przepali się żarówka).
A czy uszkodzony akumulator pozwoliłby mi bez przeszkód wrócić do domu? Wydaje mi się, że na wolnych obrotach alternator dostarcza mniej prądu niż pobiera układ zapłonowy, pompa paliwa, światła itp. Też sprawdziłbym akumulator, jak pisałeś akumulator coś tam trochę jeszcze działa więc na alternatorze mogłeś dojechać.Sprawdź połączenia tak jak pisali...
fiat nie passat, zdejmij pasek alternatora i zapal Co ma alternator do tego czy rozrusznik kręci czy nie, skoro załozyciel wątka pisze że podstawiał naładowany akumulator?. Trzeba sprawdzić czy przewód z elektromagnesu nie spadł, potem ewentualnie wyjąć i przejrzec rozrusznik.
proponowałbym na początek sprawdzić naciąg paska:D Dodano po 5 tzn naciskając palcem na wentylator alternatora (ten przy kole pasowym) jeśli będzie się luźno kręcić nie obracając wałem należy podciągnąć oczywiście na luzie pozdro
Witam. Czy ktos moze podpowiedziec jak zrobic taka instalacje na 16V, zeby mialo to rece i nogi? :) Ktos najlepiej, kto startuje w db dragu:> Aku jakie moge wsadzic to firma Ground Zero 2V,4V,12V oraz Stinger 12V. Kwota do 8tys. Wie ktos moze jak mieli zasilanie w seicento GZ? Bo tez 16V. Dodam, ze pobor pradu bedzie w granicach 500A.
pasek idzie w jednej linii bo mierzyłem odsadzenie koła od obudowy a ona jest taka sama jak w starym a alternator jest chyba od Pandy albo od Seicento
jeśli chodzi o to piszczenie to najpierw bym sprawdził czy pasek jest naciągnięty, mogą też piszczeć łożyska w alternatorze
Tak jest, stojan raczej do wymiany. Sprawdź czy ładowanie się nie pogorszyło. Miałem tak w seicento, zaczynało się od wycia a skończyło na wyciu i braku ładowania. Ok. 500zł taka impreza w warsztacie.
nie zaszkodzi sprawdzić zacisków na akumulatorze i połączenia z masą , jak alternator nie będzie miał odbioru prądu objaw będzie podobny pozdrawiam
Czy rozrusznik wyrzuca słychać klaśniecie. Skoro koła ci sie blokują to po mojemu rozrusznik wyrzucił i został może coś go zblokowało. Albo silnik się zablokował problem z rozrządem. Czy jak wykręcisz świece idzie obracać silnikiem kręcą paskiem alternatora?
No lipa.. Nic się nie zmieniło.. Mechanik mówił, że być może trzeba kupić nowy, oryginalny czujnik. Co do reszty nie wiem.. Jeszcze zaprowadzę samochód żeby założył ten stary czujnik i sprawdził. Jeszcze mnie ciekawi sprawa kostki stacyjki, rozrusznika i alternatora..
Witam panowie po długiej przerwie. Tak jak obiecałem poniżej prezentuję fotki: po czyszczeniu alternatora; przed wymiana mostka prostowniczego-porównanie starego i nowego mostka; po montażu mostka do alternatora w dniu dzisiejszym w te śniegi i zawieruchy na parkingu przed blokiem :D:D:D:D:D Po montażu wszystkiego do auta na razie jest oki, pozostanie...
Z doświadczenia z sejczami to mogę Ci Koleżanko poradzić sprawdzić: - przewody alternator-akumulator-rozrusznik, masę także - pasek alternatora - regulator napięcia - akumulator (nic nie napisałaś o czasie jego użytkowania może przyszła już na niego pora) Pozdrawiam userów machanicznych pamarańczy :) PS. może zastanów się nad zmianą mechanika skoro...
Trzeba pomierzyć spadki napięcia, ale ba bym zrobił inaczej-odłączył bym oryginalny układ kontrolki i pomiędzy B+ a D+ podłączył bym lampke probierczą, ta droga przekonał bym sie czy wina nie w alternatorze.
Zdejmij klemę z akumulatora i włącz między klemę a trzonek akumulatora miernik uniwersalny z nastawą na amperomierz i zobacz co się dzieje.Odłącz radio.Może radio pobiera znaczny prąd na czuwaniu podtrzymując pamięć zakodowanych stacji radiowych.Zródłem rozładowywania akumulatora może być także przebita jedna dioda w alternatorze lub za duży pobór prądu...
Z drugiej strony wiem, że poprzedni właściciel mojego autka jeździł nim 5 lat nie robiąc w nim czegokolwiek (dlatego już na początku musiałam go naprawiać - amortyzatory, elektrowentylator, itd.). Ale czy jest to wykonalne przez 7 lat? Nissany Mikra są w porządku, ale boję się kosztów napraw i części, ale może niesłusznie. I czy może ktoś wie czy w...
Biorąc pod uwagę wszystkie wypowiedzi jest możliwość że padła jedna z diód w alternatorze.Sprawdzisz to tylko po rozmontowaniu alternatora.
CZy to prawda, że sprawdzając napięcie ładowania alternatora po zdjęciu przy zapalnonym silniku klem z akumulatora uszkodzeniu ulegnie alternator? Jeśli tak, a twierdzi tak warsztat, to w jaki inny sposób można sprawdzić czy alternator daję napięcie i jakie? Pozdrawiam Janusz
Wymiana lub doregulowanie paska napędu alternatora.
To było to Doktorze :D, zaszło to samo zjawisko, które psuje alternatory w Fiatach. Musiałem zdjąć plastik z dołu, odchylić nadkole i podpiłować trochę wspornik flexą. Nie umiem natomiast racjonalnie wytłumaczyć takiego, a nie innego zachowania sterownika w takim przypadku
Przyczyną był regulator napięcia na alternatorze...
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
Witam serdecznie! Temat był poruszany na forum lecz odpowiedzi które znajdują się przy podobnych tematach nie pomagają w rozwiązaniu mojego przypadku. Zacznę od początku. W autku padło ładowanie i po chwili fiacik zgasł. Po wymianie alternatora okazało się, że nie można uruchomić silnika, przyczyną jest brak iskry. Zostały sprawdzone przewody łączące...
Jestem wlasnie w trakcie montazu elektrycznego wspomagania w seicento wiec pomyslalem, ze doloze swoje kilka groszy do dyskusji. Wystepuja dwie wersje sterownika do wspomagania. Numer seri pierwszego zaczyna sie od 465, drugiego od 467. Na kolumnie jest rowniez numer. Tylko sterownik zaczynajacy sie od takich samych trzech cyfr bedzie wspolpracowal...
Witam ponownie. Faktycznie, że zapomniałem napisać o rozwiązaniu problemu. Więc tak, w pierwszej kolejności kupiłem regulator napięcia, wymieniłem (można to zrobić samemu i jest dostęp od góry, może nieidealny ale nie ma z tym problemu) i poprawiło to sytuację na bardzo krótki czas po czym problem powrócił. Nastepnym zakupem był już cały regenerowany...
Witam wszystkich Niestety mam ten sam problem w swoim trzyletnim SC: jesienią tego roku parę razy podczas uruchamiania silnika zresetował mi sie zegar (silnik odpalił normalnie), po ostatnim takim przypadku, gdy samochód postał przez noc, nastęnego dnia nie byłem w stanie go odpalić (objawy padniętego akumulatora takie same, jak opisywane w pierwszym...