Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Czy przy takim podłączeniu uruchamiałeś silnik?
Witam! po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania powinna gasnąć. To normalny objaw.
Troszeczkę szybko poleciały, ale zanim ktoś Tobie odpowie, to moja rada, by pasek nie był za mocno naciągnięty, bo to jest przyczyną szybkiego padania łożysk. Czasami zdarzy się brak smaru w łożysku, ale to zdarza się bardzo, bardzo rzadko.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Tłumik w tym miejscu nic więcej nie ma. U mnie w deszcz rzęzi alternator.
Witam . Czy ktoś może potwierdzić wymiary łożysk do alternatora seicento 900 magneti-marelli 63320034 AA125-R 55A: 6203 i 6201 ?
6203ZZ,6201ZZ
To już miernik dawno popaliłaś chyba że miał bezpiecznik to bezpiecznik. Ładowanie zbyt niskie. Wymiemiaj alternator.
Wydaje mi się że 6201 i 6203 lecz na sto procent nie jestem pewien.Najlepiej jak go rozbierzesz i wtedy oblukasz,pamiętaj aby nowe były w tolerancji C3.A po rozebraniu dobrze sprawdzić szczotki(koszt 2 szt do wlutowania ok 10zł,i pierścienie po których się ślizgają koszt wymiany w zakładzie ok 35zł).
Alternator zardzewiał i stanął.
Pasuje czasem trzeba podkładkę 4mm pod kółko podłożyć ale rzadko.
więc opisze całą sytyacje :D okazało się że był zasniedziany kabel plusa który znajduje się przy alternatorze wyczyszczone przesmarowane wazelina techniczną. Natomiast jak już byłem tak daleko to wyciągłem cały ten alternator na stolik i jest inny problem mianowicie jest pęknięty korpus i po rozebraniu wyraźnie widać jak wirnik odziera się o stojan.....
Wadliwa obudowa alternatorów w Fiatach np. Seicento, Siena, Punto i inne...wytrzymują od 30.000 do 70.000 km. Producent upiera się że jest ok.
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
Sprawdź czy masz naładowany akumulator.Może alternator nie działa.
Chcesz schemat tego ustroistwa?
Alternator.
Jaki zakres obrotów jest na alternatorze? Od 1000 do 6000. Zależy przy jakich obrotach silnika. Jakie jest napięcie przy sprawnym alternatorze Przy zgaszonym silniku 12...12.6V przy odpalonym 13.5...14.6V
jaka skarbonka, do seja to wszystko kosztuje grosze... https://allegrolokalnie.pl/oferta/altern...
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
No to oddaj do mechanika, on wymieni, skoro ty wolałbyś jednak nie. On też powinien sprawdzić co jest grane.
przeczyść klemy oraz podłaczenie do alternatora
Panie Tomaszu a od kiedy w alternatorze seicento są tylko 6 diody. Alternator w maluchu niczym się nie różni od seicento, poza wyglądem. Pozdrawiam.
Polecam post Alternator - Seicento.
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Biorąc pod uwagę wszystkie wypowiedzi jest możliwość że padła jedna z diód w alternatorze.Sprawdzisz to tylko po rozmontowaniu alternatora.
A co ma rozrząd do alternatora?
wrzucilem to żeby zrozumiał czego mniej więcej szuka. jak mozesz podaj dokladne zdjecie tego alternatora....
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
Przyczyną był regulator napięcia na alternatorze...
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
Mam problem. Koledzy jak wymienic alternator w fiacie seicento?
masz racje muszę się pobawić w demontaż alternatora
Uwalone diody wzbudzenia.Wymień i będzie git.
Masy wiązki sterownika są przykręcone do kolektora ssącego nad alternatorem
No może ze dwa razy miałem taki przypadek,. To chyba tylko w alternatorach w Seicento, gdzie pręty obłaziły z otulinki. :)
jeśli chodzi o to piszczenie to najpierw bym sprawdził czy pasek jest naciągnięty, mogą też piszczeć łożyska w alternatorze
Czy mógłby ktoś podać oznaczenia łożysk do alternatora 1.1 mpi seicento?
Trzeba pomierzyć spadki napięcia, ale ba bym zrobił inaczej-odłączył bym oryginalny układ kontrolki i pomiędzy B+ a D+ podłączył bym lampke probierczą, ta droga przekonał bym sie czy wina nie w alternatorze.
Nie chciałem zakładać nowego tematu... Czy mógłby mi ktoś podać oznaczenia diod w alternatorze seicento 900. Nie wiem jaki on jest dokładnie, ale wiem, że regulator jest razem ze szczotkami.. Czy zna ktoś symbole? Głównie chodzi mi o diody do wzbudzenia
Dzięki wielkie Wam za odp :) pompa wody także tam jest? W Seicento 900 pompa wody jest na "zewnątrz silnika", pod alternatorem i napędzana tym samym paskiem klinowym co alternator.
No raczej nie jest skoro świeci Udaj się do innego mechanika celem regeneracji alternatora ....
Alternator się "kończy".
Jak chcesz mieć pewność to daj go do zakładu który się zajmuje regeneracją alternatorów.
Alternator do sc900 - 55A Pasuje do następujących modeli FIAT : CINQUECENTO 0,9dm3, 29kW, 1991.07 do 1998.01 CINQUECENTO 0,9dm3, 30kW, 1991.07 do 1993.12 PANDA 0,9dm3, 29kW 1992.04 do 1996.12 SEICENTO 0,9dm3, 29kW, od 1998.01 Zamienniki: BOSCH 0986039501 BOSCH 3950 FIAT/MARELLI 46231650 FIAT/MARELLI 46472225 FIAT/MARELLI 63320094 FIAT/MARELLI 63320097...
Czy rozrusznik wyrzuca słychać klaśniecie. Skoro koła ci sie blokują to po mojemu rozrusznik wyrzucił i został może coś go zblokowało. Albo silnik się zablokował problem z rozrządem. Czy jak wykręcisz świece idzie obracać silnikiem kręcą paskiem alternatora?
Tak to prawda. Włóż największy jaki się zmieści, choć jak będziesz miał sprawny alternator to wystarczy ci taki jak dała fabryka.
Podczas jazdy nagle coś zaczęło lekko śmierdzieć, a podświetlenie zegarów obrotomierza itp zaczęło mocniej świecić niż zwykle. Po wciśnięciu sprzęgła i przy gazowaniu zapiszczał pasek od alternatora i wszytko wróciło do normy... Macie jakieś pomysły?? Ładowanie sprawdzałem jest ok.
Alternator wymieniony.
Nie rób tak, chociaż gdy wszystko sprawne nic się nie stanie. Jakieś dziwne porady o wzroście napięcia, tak wzrośnie do 14,5 może do 14,6 w zależności od regulatora. Alternator seicento mierzy napięcie bezpośrednio z wyjścia, co innego w japońcach, tam może wzrosnąć do kilkudziesięciu V. Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad...
Znajomy szybko wyczaił ze komutator sie spalił Jeszcze wyjaśnij co masz na myśli pisząc komutator, bo taki element w alternatorze nie występuje ( chyba że masz tam prądnicę, w co szczerze wątpię ). Elektryk ze mnie żaden, powtórzyłem tylko słowa ów kolegi który tak własnie nazwała przepalony element :), faktycznie mogło chodzic o regulator napięcia...
Wymiana lub doregulowanie paska napędu alternatora.
Mam rozumieć, że masz alternator z wewnętrznym wentylatorem?
albo wita cię łożysko na alternatorze.
Alternator do wyjęcia i do sprawdzenia na stole.
Aku naładowane alternator ok
alternator padł
Montowałem do s-301d alternator od fiata seicento. Koło pasowe na wałku rozrządu 270mm, na alternatorze oryginalne. Przy kole 230mm na wałku rozrządu, ładowania nie było, zbyt małe obroty.
wyciagnalem zerwany pasek klinowy. Martwi mnie ten dym, do wymiany bedzie cały alternator?
Witam :D Chcę zakupić nowy akumulator ale niestety na starym nie mam już oznaczeń jeżeli chodzi o "Ah" :( Jakiej pojemności muszę kupić akumulator do Seicento 900 tak żeby jak najlepszy pod standardowy alternator i żeby nie było sytuacji że jest ciągle niedoładowany :?:
Sprawny akumulator to raz , skoro rozrusznik naprawiłeś to połączenia między aku-alternator-rozrusznik
Na przyszłość sam zacznij od tych wszystkich podstawowych czynności tak jak już wcześniej pisałem dopiero jak to nie pomoże to sprawdzenie alternatora i ewentualnie elektryk.
musisz lutowac
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
Nie montuj nowego akumulatora pod źle działający alternator. Sprawdź alternator i regulator napięcia. Akumulator nie wytworzy 15-18V, coś masz źle z ładowaniem.
Musisz zrozumieć, że niestety błądzisz. Człowieku, alternator z malucha ma taką moc (ok. 500 - 600 W), że na pewno ci wystarczy. Przyczyna twojego niezadowolenia tkwi w czym innym - pisałem o tym w poście ALTERNATOR-SEICENTO. Rozwiązanie jest jedno - wymienić koło pasowe na alternatorze na mniejsze - o jakieś 1 - 1.5 cm na średnicy, o ile takie załatwisz,...
Naciąg paska.
Alternator do sprawdzenia.
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
Witam. Aktualnie powinieneś mieć alternator: [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa... [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa... Seicento 1.1. Jak widzisz mocowania się różnią, ale konstrukcja i budowa alternatorów jest identyczna. Wystarczy że przełożysz wszystko z...
do listy zbysława dodaję Seicento
Eeeech, vodiczka ...! Alternator do Seicento ma wydajność prądową 55A, a akumulator ma 40 ... 45Ah. Gdzie tu Twoje "0,1C"? Masz jakiś samochód? To zajrzyj pod maskę ...
Wydaje mi się ,że powinieneś zacząć od sprawdzenia drobnych odbiorników typu : oświetlenia wnętrza pojazdu lub bagażnika,radia samochodowego i wzmacniacza np: do tuby basowej poprzez wentylator chłodnicy, który nie zawsze się wyłącza i alternator.
No lipa.. Nic się nie zmieniło.. Mechanik mówił, że być może trzeba kupić nowy, oryginalny czujnik. Co do reszty nie wiem.. Jeszcze zaprowadzę samochód żeby założył ten stary czujnik i sprawdził. Jeszcze mnie ciekawi sprawa kostki stacyjki, rozrusznika i alternatora..
Problem może dotyczyć czujnika ntc co tłumaczyłoby za niskie obroty po porannym rozruchu i trudności z odpaleniem. Alternator masz sprawny.
Dzięki koledzy, o ryzyku z tym ściąganiem klemów z Aku podczas pracy, dopiero później zdałem sobie sprawę :roll: Ale jak zmierzyłem bez akumulatora to napięcie na zaciskach bylo ok 14V. Coś mi się wydaje że to wszystko raz dziala raz nie. Jutro wszystko sprawdzę to wszystko bo mnie to irytuje :?
Naladuj akumulator i powtórz pomiary na alternatorze i akumulatorze
A mówiłem sprawdź akumulator ;) jeśli wszystkie bezpieczniki wyciągałeś i nie spadł pobór prądu to sprawdź alternator i rozrusznik.
kolego podłącz amperomierz między klemę minusową a minus akumlatora i zobacz ile pokazuje jeżeli więcej niż 20 ma to mamy problem wyciągamy po koleji wszystkie bezpieczniki i sprawdzamy amperomierz jeżeli przy którymś pokaże 0 to ten obwód ale są jeszcze obwody nie zabezpieczone rozrusznik i alternator pozdrawiam
zacznij od sprawdzenie regulatora napięcia, ale jak już będziesz miał na stole alternator - warto zrobić mały remont ( szczotki i inne)
sprawdziłem tylko błędy bo nie miałem za dużo czasu, zerknąłem na forum i napisali ze wysypała się pamięć w sterowniku, i co teraz, w samym eeprom nie ma chyba map, a to one się ponoć wysypały, przydałby się etl
Najprowdopodobniej regulator.
a może autoalarm ( oczywiście jeśli był zamontowany )
no tak alternator w seicento jest 55A ale skoro zaluzmy ze akumlator ma 200A produ rozladowywujacego (czy jakos tak ) to chyba znaczy ze aku spokojnie zasili mi 80A ?? jak tyle zaluzmy bedzie potrzebowal czyli ja rozumie z tego ze jak dajmy chwilo cos potrzebuje 200 czy 150 czy 90 to wtedy tele pradu da aku czy zle mysle ??
A skąd. Te regulatory zresztą nie siadały w ten sposób. A lampka gaśnie, czy zarzy się? Nie grzeje się stojan? Alternator nie wyje?
pasek idzie w jednej linii bo mierzyłem odsadzenie koła od obudowy a ona jest taka sama jak w starym a alternator jest chyba od Pandy albo od Seicento
wymien kolo pasowe alternatora . napewno juz stozek jest wytarty i nie pasuje do przekroju paska. najlepiej bylobu zalozyc kolo nieco wieksze ale nie wiecej niz + 1 cm obwodu. do tego dorobic oslone zeby nie zucalo wodą na pasek spod kola . ja tak mialem zrobione w swoim . na orginalnym pasku przejechalem ponad 176 tys. i nie bylo potrzeby wymieniac...
Leży u mnie bezużytecznie alternator Elmot aa125 65A z fiata seicento i chciałbym go zamontować w ciągniku lecz nie pasują mocowania. Czy do alternatora można dospawać kawałek płaskowanika, czy alternator się nie uszkodzi przez spawanie?
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Przecież to proste jak drut, dlaczego wciąż wtrącają się ludzie bez doświadczenia pracy na warsztacie? W/w objaw to uszkodzenie stojana alternatora, a jego konstrukcja jest taka, że w grę wychodzi tylko wymiana alternatora na drugi.
Zmierz napięcie na zacisku "+" alternatora. Jeśli różnica między zaciskiem alternatora, a klemą akumulatora jest większa niż 0,2V to wymień lub dołóż dodatkowy przewód alternator-akumulator (oryginalny jest 2-częściowy: alternator-rozrusznik i rozrusznik-akumulator).
Witam kolegów. Mam ponownie problem z Seicento . Od czasu do czasu ginęło ładowanie. tzn światła słabo świeciły , po zgaszeniu auta nie chciał odpalić tak jak by aku był rozładowany. Lecz dziś zapaliła się kontrolka ładowania. Co może być przyczyną?? Gdzie znajdują sie diody w alternatorze? Dodam także ,że auto zaczęło dużo palić . po zatankowaniu za...
Czyli mam rozumieć, że jak kupię regulator to dostanę go razem z nowymi szczotkami? Tak to jest sprzedawane? Trzeba rozkręcać cały alternator, aby wyjąć regulator?
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz dlaczego przy napięciu 15.02 żarzy się kontrolka od ładowania a przy napięciu 15.2 gaśnie tak gdzieś przy 2tyś obrotów Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia , tak jak mówi kolega janek1815 Alternator najprawdopodobniej wymienie na regenerowany bo ten jest już w biednym stanie...
Czasami zdarza się uszkodzenie pierścieni w alternatorze i będą podobne objawy przy większym poborze prądu. Podłącz multimetr i sprawdź napięcie na aku i napięcie na wzmacniaczu, może się różnić o 0,1 V, czasami wystarczy dać lepsze zasilanie wzmacniacza i mase z aku do nadwozia lub bezpośrednio do wzmacniacza. W seicento alternator to jego słaby punk,...
Weź 2x 15! Co się będziesz ograniczał?! Tylko pomyśl czym to zasilisz, bo z tym alternatorem to kicha będzie ...
mój mechanik rozłożył już ręce a ja codziennie muszę odkręcać akumulator co mnie strasznie irytuję Nie no zmień mechanika kilka pomiarów i problem rozwiązany. Pobór na postoju to podstawa pomiaru a słabe ładowanie było nieraz poruszane a konkretnie chodzi o przewód z alternatora do rozrusznika.P
Nie masz ładowania, alternator do wymiany. Może być od Seicento tylko pamiętaj o odwróceniu polaryzacji akumulatorów. Jeśli nie masz ładowania, to akumulatory rozładują się momentalnie, jeśli używasz świateł. :|
seicento alternator seicento alternator diody seicento dioda alternator
mercedes grzać ogrzewać witaminka windows kolumny grają cicho kabel
generator radiowy generator radiowy
Uszkodzenie akumulatora: przyczyny i diagnostyka Adaptacja alternatora zwrotnego w Peugeot RXH