Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Na pierwszy rzut proponuję wymianę regulatora napięcia w alternatorze.
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora. Skoki napięcia to są przy różnicy jednego czy nawet kilku V a nie 0.2V. Wymiana tutaj regulatora nic nie da bo napięcie nigdy...
wymień regulator napięcia na alternatorze. Groszowe sprawy a pewnie on jest winny.
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Opisywał, że sprzęgło miało luz i głupiał alternator ( wahania, skoki V napięcia) oraz sprawdzić sam alternator jak ładuje. Sprawdzę., dam znać. Myślę że powinny być efekty dźwiękowe na alternatorze przy takich skokach napięcia, ale sprawdź nie zaszkodzi
Nie ma skoków napięcia? Lampa sztywna w srodku? Alternator i drżenie lampy najczęściej przyczynia się do awarii. Często pomaga montaż żarówek typowo do motocykli.
Regulator napięcia w alternatorze?
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Niestety błąd C1001 w GP jest małomówiący bo powoduje go zarówno sterownik jak i czujnik skrętu. Większa szansa że ten drugi - zwłaszcza jak słyszysz warczenie podczas pracy. Jednak tam czasami padają też sterowniki - pewnie dostają baty z alternatora - skoki napięcia powyżej 16V.
Witam ! Ja tak mam w swoim Passacie b5 i uważam że jest OK Dodano po 4 Poza tym myślę że jest to / napięcie/ uzależnione od stopnia naładowania akumulatora , oraz wpływu temperatury na regulator nacięcia ładowania co jest wmontowany w alternator.
Wymień alternator jest prosta sprawa w 1,6 B.
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Witam, czy poradziłeś sobie z tym ładowaniem z x5?
Sprawdź napięcie na alternatorze
Dla właściwego pomiaru przydało by się wstawić w tor alternatora amperomierz i wszystko było by jasne...
Zacznij od naprawy alternatora, takie skoki napięcia potrafią zawieszać sterownik silnika.
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Jeżeli masz skoki napięcia to nawala regulator w alternatorze
Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
Ten moduł na kablu w Philipsach i MyCarr to: -"czujnik" pracy alternatora - skoku napięcia w instalacji -automatyczny wyłącznik po podaniu dodatkowego plusa (z postojowych) -przetwornica podnosząca napięcie (w autach dających 14,4V) oraz obniżająca ( w autach 24V) dla zasilania diod. Diody w Philipsach są połączone szeregowo i trzeba na nie dać około...
Witam! A czy dobrym pomysłem było by, zamiast diody prostowniczej, dać na zabezpieczenie diodę zenera na 5V? Jak dobrze mi się wydaje wtedy też cewka przekaźnika była by zabezpieczona przed skokiem napięcia w instalacji np. po uruchomieniu alternatora. Nie, bo w przypadku wzrostu napięcia na alternatorze co najmniej jedna z diod (diody Zenera) na pewno...
Ten alternator powinien być już dawno wymieniony. Maksymalne napięcie w samochodzie to około 14V. Nie ma się co dziwić że akumulator się zepsuł. Napraw alternator i wtedy dopiero myśl nad odpalaniem.
Pierwszy błąd sugeruje skoki napięcia, uszkodzone wiązki, brak komunikacji CAN, a drugi jest związany typowo z zasilaniem (aku, alternator, kabelki). Razem może być uszkodzony aku lub alternator i zbyt niskie napięcie na ECU. Sprawdziłbym to łącznie z oceną kabelków przy alternatorze i ECU.
Diodę dawałem w kierunku zaporowym czemu 10A? A to temu że w takich maszynach rolniczych gdzie uszkodzenia mechaniczne zdarzają się często to praktycznie natychmiast uległ by uszkodzeniu taki przekaźnik po odwrotnym połączeniu a nie trudno sobie wyobrazić uszkodzoną instalacje w traktorze Przekaźnika nie miałem zamiaru reklamować Warunki pracy tego...
Kontroluj napięcie podczas jazdy np w gnieździe zapalniczki, możliwe, że alternator ma chwilowe skoki napięcia. (oczywiście w górę).
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Ja bym sprawdził czy nie ma zwarć na kablach do głosników - może coś się zwarło? Może radio było wadliwe? Możliwe też że masz problemy z regulatorem napięcia w alternatorze i wystapił skok napięcia (choć wątpię w to)
Szczotki na alternatorze albo przewód od alternatora przegnił na końcówkach.
Tylko na odpalonym silniku. Alternator został wyjęty z auta bo nikt nie dowierzał, że może być sprawny. Auto na nowiutkiej centrze futurze zostało odpalone bez alternatora i skoki napięcia były nadal. 406 2.0 1998 rok - bez BSI. Wszystko dzieje się na lekko już ciepłym motorze. Jak jest zimny to jest ok...
jakiego producenta alternator?
Dzień dobry. Sprawdź napięcia na alternatorach. DMUXy siadają najczęściej pod wpływem usterek ze skokami napięcia powyżej 29V. Najczęściej zapis o za wysokim napięciu pojawia się w sterowniku silnika i MTSach. Już pojedyncze sporadyczne usterki mogą być przyczyną uszkodzeń.
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
A skąd.
Stawiam na dwie sprawy słaby akumulator . Problem a alternatorem. Sprężarka klimatyzacji podczas załączenia może pobierać spory prąd (włącza się przy pomocy elektromagnesu) . Ewentualnie do sprawdzenia masa pomiędzy- alternatorem, silnikiem, akumulatorem.
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
Masz problem z odpaleniem? Odłącz akumulatory i sprawdź je przyrządem obciążeniowym. Sprawdź jeszcze ładowanie na samym alternatorze, połączenie alternatora i rozrusznika.
Nie radzę odłączać pracującego alternatora to może sie skończyć skokiem napięcia a co ta tym idzie wyrządzić szkody pojeździe!
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
No właśnie z takim , że zapalała się kontrolka braku ładowania na desce i resetował sie zegarek . Pomyślałem , że regulator zapewne , a akurat miałem ,to go podstawiłem na szybkiego . Po pół godziny jazdy , kontrolka znowu zaświeciła . Zamontowałem poprzedni stary regulator i nowy wirnik - kilka m-cy już pomyka . Co do zegarka , to widocznie duże skoki...
Zapewne przy odpaleniu napięcie najpierw siadło (do jakichś 8-10 V) potem po odpaleniu alternator podbił zasilanie do 14V. Taki nagły skok to nic dobrego i widocznie przetwornica czy przetwornice w wzmacniaczu nie wyrobiły się z korektą napięć. Napięcie w linii zasilania tranzystorów mocy przekroczyło punt przebicia tranzystora/rów dostały zwarcia i...
Witam walczyłem ostatnio z tym tematem w moim przypadku przyczyna leżała w skrzynce bezpieczników w komorze silnika a konkretnie brak przejścia na bezpieczniku mimo iż był dobry, bezpiecznik oznaczony jako podgrzewacz paliwa 20A po włożeniu nowego brak mrugania i skoków napięcia , wcześniej oczywiście alternator był demontowany jak się okazało niepotrzebnie...
Sprubój zmniejszyć przerwe na świecach czasem pomaga a co do ładowania sprawdz masy, alternatora ,silnika i akumulatora
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Wymieniłem regulator, bo wszystkie objawy wskazywały, że w nim jest problem (skoki napięcia). Myliłem się. Stary był dobry. Załóż z powrotem , co zmieni tutaj wymiana alternatora.? Masz już dwa oryginalne regulatory i po co ci trzeci w komplecie z alternatorem ? co jakiś czas pojawia się przeraźliwy sygnał i STOP Czy cos jeszcze poza tym komunikatem...
Poza dużym prawdopodobieństwem zniszczenia alternatora spodziewaj się uszkodzonych modułów. Skoki napięcia w instalacji elektrycznej samochodu są bardzo szkodliwe. Praktycznie każdą nową usterkę elektroniki możesz pod to podciągnąć. Zapowiada się drogo... ps. Usterki mogą dopiero przyjść. Odpowiadając na pytanie o alternatorze: alternator nie potrzebuje...
Gó... prawda .Ja dziśiaj robiłem C-Maxa Denso (mostek zjarany) standard.Nic innego nie pada w tych altkach. Po robocie piknie ładuje 14,3V ale grzeje jak kolektor wydechowy. Nie pierwszy raz tak mam i jak na razie żadny mi sie nie wrócił. Po prostu ako wydojone po awarii i bije w niego ostro! Z tąd te grzanie. Tyle że nie miałem aż takich skoków 12-14,5V...
Sprawdź napięcie na świecach i na śrubie prądowej alternatora.
witam mam problem z ladowaniem mianowicie mam za duze napiecie tzn dochodzi do 16-17v i spada do czternastu w czasie wyzszych obrotow i w tedy swiatla mi mrugaja co moze byc przyczyna dodam ze juz zmienilem alternator ze 4 regulatory i akumulator i ciagle to samo regulator mam 6 diodowy i jest osobno nie z alternatorem moze ktos z was mial taki problem...
alternator do regeneracji... czasem lepszy regulator wystarcza
Do sprawdzenia stan klem akumulatora. Stan samego akumulatora(jego pojemność) Masa silnik nadwozie, stan alternatora. Te błędy będą generowane przy wahaniach napięcia w instalacji.
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Jak przed 97 to Abimex, jak po 97 to Bosch. Ale oba nie miały przepływomierza. Sprawdź, czy nie ma skoków napięcia. Może alternator robi sabotaż. He, he
między fazami mam 70, 90 i 90, więc chyba przybogato Nie koniecznie , dziwnie ,że jedna faza ma mniej. Gdyby padały cewki w fazach to by było mniej napięcia a nie więcej, to samo z magnesami .. Może zbyt chiński regulator , a może iskrzenie ,grzanie na złączu( skoki napięcia) go uszkodziły
Chodzi o to, że kondensator jest w stanie dostarczyć szybszej dawki mocy. Ma(przynajmniej powinien mieć) szybszą reakcję niż akumulator. I tak przy uderzeniu basu gasną nam światła na desce jak i z reflektorów, przygasa oświetlenie wszelakiej maści.... Wg mnie kondensator właśnie ma niwelować te skoki napięcia w sieci odciążając akumulator. Dalej proszę...
(at)tetkot Rozumiem pomysł. Układ jest "niewidoczny" w czasie normalnej pracy alternatora i ładowania akumulatora. W momencie, gdy BMS odłączy akumulator, nastąpi skok napięcia i wówczas "ujawni" się Twój układ i nie dopuści do dalszego niebezpiecznego wzrostu napięcia, obciążając alternator. Dobrze wnioskuję? (at)kkknc Wolę zabezpieczyć. Co będzie,...
Pomierz spadki napięć na przewodach między alternatorem a akumulatorem.Zarówno na masie jak i na przewodzie dodatnim.
Witam również FR 4345 - sygnał prędkości ma przerwę, lub zwarcie z masą lub zwarcie z biegunem dodatnim BS 0263 - sygnał CAN przyczepy ma przerwę MR 5427 - pompa jednosekcyjna dla cylindra 5: usterka zasterowania. MR 5327 - j/w ale dla cylindra 4 Jeżeli chodzi o skoki napięcia to prawie na pewno rozsypało się małe łożysko w alternatorze. Pierścień kontaktowy...
Raczej alternator i może się uszkodzić ( jego regulator) jeśli pobór prądu będzie za mały lub będą skoki poboru prądu. Pisałem szybko - oczywiście, że alternator.
Raczej załatwię sobie kleszczowy chyba pewniej i bezpieczniej będzie. Ok odkręciłem od alternatora kabel i wtedy na aku pokazywalo 12.25 i zero skoków. Na śrubie alternatora 2.09 może być taki wynik? Tak wygląda pomiar skoków napięcia analogowym miernikiem http://youtu.be/S5XMA4zl1MA
gdy w moim samochdzie ciężarowym dodaje gazu to wyłacza mi się radio. Ktoś powiedział mi że sa to skoki napięcia spowodowane ładowaniem alternatorów. Czy zastosowanie stabilizatora LM 317 i obniżenie napięcia rozwiaże sprawę???
Rozumiem, że to napięcie z alternatora wchodzi tam, gdzie jest ten czerwony prostokąt? Jeśli są w nim szybkie skoki napięcia (nawet o małej amplitudzie), to pojemności pasożytnicze mogą powodować przewodzenie tranzystora PNP. Kondensator baza-emiter mógłby to poprawić.
Witam spytam jeszcze... na moim alternatorze i tym kupionym drugim skoki napięcia są...podmieniałem regulatory napiecia i to samo..a do rzeczy.. włączam światła. radio..nawiew mam 14v 13.9v po dodaniu gazu 14.2v ale jak uruchomi się podgrzewacz to obroty falują przez co skakają 14.1v->13.5v->14.0 itp a dowiedziałem sie,że nie mogą tak skakac...to czemu...
Czy alternator może mieć na to wpływ? Bo zauważyłem skoki napięcia (delikatne przygasanie świateł w dolnym zakresie obrotów, po zmianie biegu około 2000 rpm), lekko też popiskuje, nie jest to pasek.
Nie jak alternator jest odpięty to nie ma żadnego skoku napięcia jest tylko 12,5 V to co z akumulatora, ale zegary i tak przestają działać. Więc nie sądzę żeby to była kwestia skoku napięcia .
Podłącz woltomierz do akumulatora, zobacz jakie jest napięcie przy niepracującym silniku. Uruchom silnik i zobacz czy napięcie wynosi ok 14,2...14,5 V. Jeśli tak to zespół alternator z regulatorem sprawny. Przy skokach napięcia powyżej lub poniżej tych wartości regulator należy wymienić. Jest to część nierozbieralna i nienaprawialna. Za zakłócenia w...
Brak obciążeń typu światła, nawiew itd.: 1. Peak prądu po dwukrotnym przekręceniu zapłonu: ok 65A na przewodzie świec 2. Spadek na Alternatorze w tym czasie 11,43V 3. Skok na kablu do świec podczas rozruchu 40-48A (skoki) 4. Spadek na alternatorze przy rozruchu silnika 9,16V Średnio na świecach prąd, który do nich dochodził podczas pracy silnika na...
Miarodajny byłby pomiar prądu na przewodzie alternatora. O ile pomiar napięcia 9V jest poprawny to musi się pojawiać spore obciążenie które powoduje że napięcie na aku aż tak spada. Miałem kiedys przypadek że diody w alternatorze się przegrzewały i robiły zwarcie. Szukałem usterki dopuki nie wygotował sie kabel prądowy do alternatora.
Albo diody, jaki tam alternator Elmot czy MM?
Przyczyną piszczenia na 90% jest nie naciągnięty pasek. Ponieważ kiedy alternator zaczyna wytwarzać napięcie, to większość elektroniki w samochodzie jest zasilane właśnie z niego. Powodem tych przygasających żarówek może być to, że pasek raz mocniej pokręci tym alternatorem, a raz słabiej, co powoduje skoki napięcia. Po rozgrzaniu się silnika/paska...
kondensatro po to aby wyeliminować gałtowne skoki napięcia co nie jest zalecane dla alternatorów i akumulatorów a z drugiej strony miałem już wiec założyłem i powiem szczeże że rużnice widać przy zejściu na bardzo niskie częstotliwości dla suba Z Magnata skoki napięcia? Naprawdę słyszysz "to" dołożenie kondensatora?
Koledzy wyczyściłem klemy zabezpieczyłem, poprawiło się nie skaczę tak napięcie, ale sprawdzę też w czasie deszczu, zauważyłem że wilgoć ma duży wpływ na te skoki, dam znać o efektach swoją drogą sprawdzę też ten alternator pozdrawiam
Załóżmy że ten twój elektryk wie co robi ,to problem masz w aucie.Sprawdź dokładnie ten gruby kabel od alternatora do akumulatora.Wszystkie masy i grube połączenia prądowe.
wiem, że 200 Wat to nie tak dużo ale w dwóch autach już alternatory mi poszły przez ten sprzęt. Poprzednim była skoda felicia i tam naprawiane były diody alternatora. E-tam w felicjii to normalne bez sprzętu też lecą diody, natomiast jeżeli są skoki napięcia a kontrolka się nie zapala wymienić regulator napięcia i już.P
Wymień regulator napięcia
Moim zdaniem pomoże tylko dodatkowe obciążenie załączane przekroczeniem napięcia. Jeszcze muszę zaobserwować dokładnie z miernikiem, czy chodzi o przekroczenie, czy o skok napięcia. Jak w ciągniku miałem tę przetwornicę, a miałem alternator, który na wolnych obrotach nie ładował i się wzbudzał później, to też resetowało przetwornicę, a tam nie zauważyłem,...
Witam! Problem banalnie prosty. Okazało się że Regulator napięcia padł, duże skoki napięcia powodowały że komputer głupiał. Również Alternator okazał się do wymiany. Nowy Alternator i problem jak ręką odjął
Alternator ma stałe napięcie . Jak pisałem, że alternator należy postrzegać jako źródło napieciowe, czyli takie cuś, co zawsze dąży do oddawania takiego napięcia, jakie jest dla niego znamionowe to ktoś nic nie czaił. Cała zabawa robiega się o rezystancję wewnętrzną alternatora i dołączonego doń obciążenia,proszę pomysleć jakie płyną prądy wyrównawcze...
Według mnie sam odpowiedziałeś na swoje pytanie takie skoki napięcia nie są normalne. Jakieś 6 miesięcy kupowałem do fiata dołem coś w granicach 20zł za zamiennik.
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Jeżeli by nie dostawał napięcia to byłby skok aż do 16,8v?
Proponuję po prostu zabrać sie za naprawę alternatora bez szukania jakiejś niepotrzebnej i nieistniejącej usterki.... Akumulator jak kolega zauwarzył nowy ... ładowanie kiepskie tak i więc nie jest doładowany ... W pierwszej kolejności zajmij sie alternatorem a co za tym idzie ładowaniem a potem jak dalej bedzie nie tak szukaj dalej bo według mnie jedyna...
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Uważaj , żebyś tylko nie wpadł na pomysł wykorzystania liczników od passata B4 :-( Wprawdzie pasują do B3 (wystarczy tylko włożyć halotron w miejsce linki obrotomierza), ale będziesz wówczas częstym bywalcem przeróżnistych serwisów, próbujących "uratować" baaardzo marudny i czuły na skoki napięcia z alternatora chip Motoroli, który bardzo chętnie się...
Pilnie sprawdź stan instalacji elektrycznej auta.Szczególnie alternator i układ ładowania akumulatora.Prawdopodobnie są bardzo duże skoki napięcia w instalacji.Dopiero wtedy możesz podłączyć coś nowego i sprawnego.Powodzenia
Może mierz napięcie w instalacji, kiedy alternator ruszy to napięcie musi się podnieść np. z 12.5 na 14V. Taki skok sądzę że da się bez problemu programowo wykryć, korzystając z wbudowanego w Attiny13 ADC.
Nie miałem na myśli przetwornicę, tylko dedykowane drivery do ledów, które cały czas czuwają nad stałym ustalonym prądem płynącym przez diody. I może właśnie takie coś trzeba stosować w samochodzie z ledami, bo tam stabilności napięcia nie ma. Jest w alternatorze regulator, ale jego działanie nie jest idealne, a skoki napięcia przez załączanie różnych...
Gratuluje pomysłu z odłączaniem akumulatora przy pracującym silniku. Żeby się nie rozpisywać: to wręcz kretyński pomysł. Szczególnie przy alternatorze ze stałą magneśnicą. Grozi to "tylko" niekontrolowanym skokiem napięcia i co się z tym wiąże - uszkodzeniem regulatora napięcia, modułu zapłonowego, osprzętu elektronicznego... Ale mam też dla ciebie...
Ogólnie ujmując to masz poluzowane lub niepewne połączenia. A gdzie to już należy znaleźć. A więc kostki połączeniowe, bezpieczniki oraz masy. Jesli te skoki są wywoąłnew przez alternator to też w wyniku marnych połączeń. Jest jeszcze mozliwość, że kończą się szczotki, ale jeśli temu szybko nie zaradzisz to regulator napewno do wymiany.
Sprawdziłem na sprawnym tdci. Skoki napięcia są dość duże, ale w sprawnym jest tak samo. W ostateczności podmienię alternator
Witam, Napięcie mierzyłem na akumulatorze. W momencie świecenia się kontrolki występowały takie skoki napięcia, W momencie ustabilizowania się napięcia kontrolka zgasła. A miernik wkładam w klemy i ściskam.
Jeżeli w aucie jest stary akumulator to bym go na początek wymienił w ciemno. Skoki napięcia jako takie nie są problemem a raczej efektem - w aucie jest smart charge, które potrafi regulować napięcie w zakresie 13-15V (albo i nawet poza zakres) - zależnie od stanu naładowania akumulatora, jego temperatury, obciążenia innymi układami itp. Odpięcie kabelka...
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Witam Mam problem z migającym oświetleniem drzwi w Audi A3 8P 1,6 TDI 2010r. Rytmiczne miganie występuje na opalonym silniku tylko po otwarciu przednich drzwi kierowcy lub pasażera , otwieranie tylnych drzwi nie wypływa na miganie z przodu . Sprawdziłem wszystkie cztery przelotki drzwi , w lewym przodzie były uszkodzone izolacje na kablach , po wymianie...
Witam! Jeśli problem nie rozwiązany, to może coś pomogę. Ten alternator, w tym układzie ładowania powinien ładować bez problemu bez lampki kontrolnej ładowania. Lampka jest tylko dla informacji kierującego, czy ładowanie jest - pod warunkiem, że sam układ lampki działa poprawnie. aby to wyjaśnić dokładniej dodaję schematy: http://obrazki.elektroda.pl/2421570600_1...
skoki napięcia żarówki agregat skoki napięcia skoki napięcia komputerze
wciąga kasete zdjąc simloka silnik piły elektrycznej
schemat elektryki skutera schemat elektryki skutera
Rysunek koła zębatego HTD 5M 18 zębów do druku 3D Inwertery hybrydowe Huawei a niskie napięcie