Wlasnie sobie zamierzam kupić tego Wankla, jako generator do łodzi.
Chłopcze, jedna cela LiFePo4 ma 3,2V. Żeby mieć 60V, których wymaga twój skuterek, musisz ich mieć 20szt. Wymiary takiej celi 278Ah, to 173x72x208mm. Przy 20, ciasno ułożonych sztukach, masz 173x1440x208mm. Gdzie pakiet, o długości prawie 1,5 metra w skuterku umieścisz?
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Jestem dyletantem w dziedzinie elektro mechaniki od razu zaznaczam, ale słyszałem, że to właśnie alternator np na postojach, czy czekając na światłach, w autach ładuje choćby radio, chodzi mi tylko o to, by uzyskać ewentualnie o wiele mniejsza stratność mocy akumulatora. Pozdrawiam.
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Witam. Jeżeli nie ładuje możesz mieć rozwalona cewkę od ładowania. Schemat od zwykłego chińczyka będzie pasował, choć mogą być drobne różnice. Wrzuć zdjęcia tych kabli w tym skuterze, w którym jest problem.
U mnie w skuterku jest podobnie, jak na razie działa :D:D PS mały błąd w opisie :D
Model jest wyposażony w instalację elektryczną z światłami zasilanymi z akumulatora czy z alternatora?
Mój skuter ma alternator i rozrusznik w jednym urządzeniu. Nie magazynuje energii w kondensatorze. Wykorzystuje to do systemu start-stop. Nie pamiętam czy nawet uzwojenia nie są te same? Honda PCX. Ze schematu wynika że to prawdopodobnie te same uzwojenia.
Alternator silnika skutera na pewno nie naladuje takiego pakietu akumulatorów. Może ewentualnie silnikiem ze skutera napędzać solidny alternator samochodowy. Ale na kropelce benzyny to nie zadziała.
Witam. Jeśli temat jest w złym miejscu to proszę o przeniesienie. Mam skuter z silnikiem 139 qmb i myślałem nad zamontowaniem dodatkowej prądnicy / alternatora. Czy będzie warto ???
12 V , więc jeśli podłączę miernik to ile może przkeroczyć? Nie więcej jak 14,5V Dowiedz sie co tam siedzi , czy to prądnica czy alternator
Gotowe „zapłony CDI” to takie same zestawy alternatorów od chińskich skuterów/motocykli, lepiej lub gorzej wykonanych (podstawa, krzywka, rodzaj ładowania, podzespoły). Sam sobie odpowiedz na pytanie, skoro ludzie zakładają i użytkują.
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
No tak, przepraszam. Magiczne CDI jest zasilane z powietrza i taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić. Nie z powietrza, a z cewki ,,magneta", lub inaczej alternatora, Tranzystorku :D . taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić Tak się składa niestety. Chcesz schemat instalacji takiej machiny ?
Akumulator spełnia w układzie elektrycznym rolę superkondensatora - tłumi wszelkie przepięcia pochodzące np. z prądnicy lub alternatora. Jeśli w tym skuterze występuje jakaś elektronika, to próby uruchomienia skutera bez akumulatora skończą się zniszczeniem tej elektroniki.
Jeszcze nie wiadomo jaki skuter ale szczerze wątpię w obecność w nim alternatora
To, że światła jaśniej świecą po dodaniu obrotów jest prawidłowością. Skutery przeważnie mają światła mijania i drogowe zasilane z alternatora, którego wydajność rośnie wraz obrotami silnika, oczywiście w pewnym przedziale napięcia. Jeśli natomiast skuter będzie palił żarówki, to musisz zmienić regulator.
Ale w skuterze masz alternator? Bo jak nie to czym zasilasz światła i skąd tam masz rozrusznik? Wszelkie potrzebne informacje na temat akumulatora: Żelowy jest lepszy, bo nie wylewa się nic z niego, za to wyższe napięcie z alternatora/prądnicy może zmniejszyć jego żywotność. Niektórzy używają takich akumulatorów ponad 5 lat i jest ok. Na zimę chować...
Witam mam pytanie jakie napięcie powinno wychodzić z alternatora w skuterze Peugeot satelis 125. 2007r. Idą trzy kable z alternatora ile powinno być na każdym z osobna kablu?(mam problem z ładowaniem na wolnych obrotach nie ładuje a jak dam gazu to pokazuje 12.45v i nie wiem czy to wina alternatora)
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Więc. 2x55W=110W 110W:12V=ok. 10A. Taki jest pobór prądu przez te halogenu. Do tego dochodzi oświetlenie oryginalne około 5A jeżeli masz 1 żarówkę 50W. Więc w sumie 15A. Alternator w skuterze na pewno nie da Ci taki prąd. A do tego trzeba jeszcze podładowywać z altka akumulator. Jaki masz ten alternator i akumulator?
Przecież pisałem w 1 poście GAŹNIK był przekładany do innego działającego skutera i nie było problemu. Iskra jest owszem ale przez, przez to minute gdy pali ale pokaże wam film na którym niewiele widać ale słychać co się dzieje. W między czasie sprawdziłem alternator i na jakimś czujniku(przy kablach od niego) nie było przejścia. Więc http://youtu.be/7hCH-eOKQJ4...
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Sprawdzałeś jakie napięcie podaje alternator ? Czy w ogóle podaje? Nie kupuj nic na ślepo najpierw analiza potem kupuj części.
Witam. Jak sprawdzić jaką moc alternatora ma mój skuter? Pozdrawiam
Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej lampie, może włókno "postojówki" świeci razem ze "stopem" i napięcie stałe...
Ze szkoły pamiętam że woltomierze analogowe prądu przemiennego są przeznaczone do częstotliwości 50 Hz z dopuszczeniem zakresu np. 25-100 Hz. W alternatorze skutera przy 6000 RPM częstotliwość napięcia wynosi 200, 300 lub 400 Hz (w zależności od ilości par biegunów magnetycznych). Nie pamiętam jak reagują mierniki analogowe na pomiar napięcia odkształconego,...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Sprawa pierwsza, na stronach sprzedających (i importera Blow) podają ze wzmacniacz powinien mieć bezpiecznik 5A, czyli kłamstwem by było podawanie mocy 90W RMS (13,2v × 5A = 66W), jednak jeśli dobrze pamiętam jasno brązowy bezpiecznik to 6A (lub czasem 7,5A (??) ) to wtedy to jest maks. 99W co nie będzie mocą przekazaną na głośnik (straty na transformatorze...
Silnik skutera i alternator. Wyciszone mogę wykonać.
A "długie" światła działaja? jezeli nie to byc moze alternatorek.
Jaki skuter? To ważne, ponieważ musimy wiedzieć czy fabrycznie światła są z alternatora, czy światła są z akumulatora który jest obecnym trendem. Jeżeli fabryczna instalacja ma światła z akumulatora, to przy wymianie statora mogłeś popełnić błąd wymiany go na taki, gdzie światła są zasilane z alternatora (silnika). Po drugie możliwy niesprawny regulator,...
Junak akurat ma oryginalnie 6V. I stare "rosje" też. Ale faktycznie można by się zwrócić w stronę techniki motoryzacyjnej. I poszukać jakiegoś małego alternatora ze skutera. Tam panują teraz rozwiązania ze stałym kołem magnesowym więc nie ma żadnych szczotek.
Kolego mam dwa skutery (dwusuwowy i czterosuwowy - 50 i 125 cm3), które przy braku akumulatora można awaryjnie uruchomić z kopnika. Zwykle akumulator w skuterach służy do uruchamiania silnika, a także do światła stop, sygnału i kierunkowskazów, natomiast światła mijania, drogowe i postojowe zasilane są z prądnicy-alternatora. Jeśli będziesz jeździł...
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
Jakbyś przerwał jeden, to jeszcze jakaś szansa by była. Ale ty uszkodziłeś kilka i zdarłeś izolację z kolejnych. Jak to teraz odizolujesz od siebie, by działało przez dłuższy czas? To zwykły drut nawojowy emaliowany. Musisz zadbać i odpowiedni przekrój przewodu. W każdym zakładzie naprawy alternatorów albo ci naprawią, albo sprzedadzą potrzebny drut.
Żarówka mocniejsza o 2 waty stopi plastikową obudowę licznika. Żarówki do liczników są niestety dość trudno dostępne. Ledowe zamienników nie można zastosować w instalacji zasilanej prądem przemiennym - a często podświetlenie licznika w skuterach jest zasilane z alternatora.
To nie jest schemat od Twojego skutera. Popatrz uważnie. Alternator trójfazowy, moduł DC-CDI lub TCI, światła zasilane z akumulatora bez możliwości ich wyłączenia.
Całkiem inna bajka. Masz alternator jednofazowy a regulator od trójfazowego. Poszukaj jednofazowego od jakiegoś skutera. Byle moc alternatora była zbliżona.
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Załóż sobie komplet z jakiegoś chińskiego skutera. Zrobisz za jednym razem porządek z prądami i zapłonem.
Witam, mam jakiś chiński skuterek, dokładnej marki nie ma napisane. Chodzi o to, że zakupiłem go niedawno, za groszowe sprawy, więc liczyłem się z tym, że nie będzie wszystko okej i zapewne trochę pracy będzie trzeba włożyć. Problem jest taki, że jak naładuje akumulator z prostownika, to na zapłonie normalnie działają światła, starter, klakson. Lecz...
sklep skuter dębica oferuje alternatory 12/12. Potem montujesz tylko akum nowy.. 12V i mostek prostowniczy;)
Szybkie pytanie: Czy alternator/prądnice może uszkodzić zbyt duży pobór prądu? Geneza pytania: w skuterze Piaggio X9 200 urządzenie generujące energię elektryczną (prąd zmienny - 3 fazy) wygląda tak: [url=http://www.easyparts.nl/showdrawing... Numer: 7. Z tego co szukałem w internacie...
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Witam, jestem Przemek Usiłuje zamontować alternator ze skutera 4t, mam 2 pytania 1 - czy cewki iskrownikowe z alternatora mogę podpiąć pod mechaniczny przerywacz z awo? będzie to działać? czy też w grę wchodzi przewijanie cewek? 2 - jak najlepiej to podpiąć (schemat) zestaw mam taki jak na foto, impulsator wywalam stożek dorabiam nowy do magneta http://obrazki.elektroda.pl/3282549500_1...
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki...
W takim razie czemu mierzysz napięcie akumulatora mając ustawiony miernik na napięcie przemienne? Akumulator należałoby wymienić. Tylne światło pozycyjne oraz np. podświetlenie licznika i przednie światło pozycyjne nie jest zasilane przypadkiem z akumulatora? Jeśli tak, to winny będzie regulator napięcia, lub też jak to często bywa brak połączenia białego...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Miałem akurat taki sam problem.Też próbowałem podłączyć obrotomierz do "elekrtonika",na różne sposoby i niestety nie udało się. A w fabrycznym wykonaniu wygląda to tak że albo jest dodatkowe wyjście z modułu zapłonu albo prądnicy(alternatora).
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
A czy wiadomo jaki rodzaj alternatora był we fabrycznym silniku, a jaki w nowym? Czy w skuterze instalacja przystosowana do świateł zasilanych z alternatora czy z akumulatora? Przy takich swapach najlepiej po prostu przełożyć kompletny zapłon ze starego silnika do nowego silnika, unika się wtedy takich kłopotów z niedopasowaniem.
Od zwykłego skutera nie będzie pasował - tutaj masz uzwojenie bezmasowe służące wyłącznie do ładowania. Jaką moc ma ten alternator? Nie chce mi się szukać serwisówki i danych technicznych. Jeśli ma moc nie większą niż 100W, to można spróbować zastosować regulator od skuterów ze światłem zasilanym z akumulatora, np. od Zipp Vega lub (china Romet) Router...
Ten dwupinowy, to regulator napięcia na światła (AC). Można go zastąpić na kilka sposobów regulatorem od skutera o ile alternator nie jest za słaby. Oryginalne regulatory jednofunkcyjne będą trudniej dostępne albo kosztowały więcej niż są warte, np. kostki Ducati Energia od starych KTM, Husqvarna itp. Jeśli nie przepala Ci żarówek od świateł (które...
Witajcie, jestem tu nowy. Przy rozkręcaniu mojego skutera kymco super 8 2t, zatarłem w 2 miejscach żyłę od stojana alternatora. Niestety ładowania w skuterze już nie mam, kupiłem jakiś tani alternator, mocowanie pasuje, tylko że oryginał miał 2 przewody od ładowania + 1 do iskry. Nowy ma 3? do ładowania i 1 do iskry. Mogę to jakoś podłączyć? Aha miernikiem...
Witam Oczywiście wyprostuj prąd z cewek reflektorów , ale przydał by się jeszcze jakiś stabilizator i kondensator,aby wyrównać wahania napięcia przy zmianie obrotów. W alternatorach te funkcje spełnia regulator.
Sprawdź czy sam alternator da rady może być że alternator jest za słaby skuterem wogóle nie jeździłem stał pod dachem z miesiąc nie odpalany lub nawet i 2 miesiące
Aku słabo się łąduje , wymieniony był stator alternatora bo skuter przestał zapalać i regulator napięcia. Odpala pięknie ale na zaciskach aku po odłączeniu od akumulatora jest napięcie 3,5V , a wydaje mi się ze powinno być około 14V Jakieś pomysły o co chodzi Help Aku jak włącze światła siada po chwili i nie mozna go zapalić, dlatego zapylam na nietoperza...
Alternator który posiadasz jednak pochodzi od Aeroxa (i innych skuterów Yamahy z silnikiem Minarelli), tylko że z nowszych wersji z zapłonem DC-CDI. Alternator od TZR konstrukcyjnie jest bardzo podobny, stąd pomyłka. Moduł DC-CDI do skuterów jest nieco tańszy, tylko że są też dostępne chińskie podróbki których nie warto polecać. Większy kłopot będzie...
hehe do skutera to polecam ci boszmana:D zobacz na youtube i tam masz filmiki z takimi głupotami... ale tak szczeze to jak podepniesz sobie audio do skutera to zaluz dynamo jako alternator i kup sobie mały akumulator:D
A w czym problem zaadoptować silnik skutera 50ccm.
Cześć, po zimie jeszcze nie odpaliłem skutera, ale czas najwyższy. Chiński, 3600km przebiegu. Akumulator całkowicie rozładowany: 12N4-3B, 12V4AH 10HR (http://www.yinxinbattery.com/E_product.... Mam tylko prostownik samochodowy: 12V/6A/T dla akumulatorów 20-60Ah Czy mogę podłączyć? Chociaż na chwilę, żeby naładować na tyle, żeby skuter odpalił...
A co powiecie na lodówki z przyczep kempingowych? Podobno są modele zasilane gazem. A co do zasilania to proponuje UPS 800W do tego alternator spięty z silnikiem skutera z rozrusznikiem. Kontrola napięcia. Jak spadnie poniżej no 12v sterownik zapala silnik. Silnik powinien mieć swój malutki akku. Taki jak są oryginalnie w skuterach. Alternator ładuje...
Podczas uruchamiania przerzuca plus na minus i pali bezpiecznik Że co proszę ??? Tam jest mały 12 V akumulator, stycznik rozrusznika i magneto/alternator z regulatorem, czyli instalacja jak w każdym skuterze. Co ci i gdzie przerzuca?
Zbyt mocna żarówka nie spowoduje uszkodzenia cewki, ponieważ cała zasada działania alternatora w motorowerze lub motocyklu opiera się na ciągłym generowaniu prądu i likwidowania nadwyżki energii przez zwarcie uzwojenia do masy. Alternator w tym skuterze powinien sobie poradzić z żarówką H4 55/60W, kosztem przygasania światła na obrotach biegu jałowego...
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
A chinski BLDC w feldze od ,,e- skutera" nie był lepszy ?
Ja sę kupie taki alternator to będzie dawać ładowania. Ten silnik od skutera daje mi przy dobrym wietrze do 30A to alternator da mi z 150A. Zastanowie się nad kupnem alternatora.
A coś konkretniej schamat takiego albo w jakimi motocyklu skuterze taki wystepuje...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Przypuszczam że po to właśnie jest ten opornik zeby zarówki się nie paliły Czy ten skuter masz od nowosci? Masz jakąś książkę do tego pojazdu? Dodano po 4 Który rok produkcji jest tego skuterka? Jeśli to starszy model i zapłon jest na zasadzie przerywacza mechanicznego to ten kondensator jest dla poprawienia iskry na swiecy. Ale jeśli do zapłonu jest...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
Witam. Transformator 160VA wywalał bezpieczniki ? Co najmniej dziwne . Gdyby miał jakieś 450 - 500VA - to tak . Chyba najlepszym rozwiązaniem - jak kol. napisał - to silnik i alternator . Przecież inaczej to najpierw " wytwarzasz " 230VAC i z tego dopiero napięcie ładowania akumulatorów . Jeżeli zastosujesz alternator to od razu masz układ ładowania...
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
Zwyczajnie dwie cewki- dwie diody, bo tam zdaje się żadnego ,,regulatora selenowego" :D nie było, tylko prostownik jak widać selenowy pełnookresowy + regulator mechaniczny (przekaźnikowy) napięcia. Poszukać regulatora 6 woltowego do alternatora dwucewkowego (jakis skuter, etc) i usunąć zarówno stary regulator oznaczony jako ,,koło na górze schematu",...
Możesz pokazać zdjęcie regulatora który był w motocyklu? Powinien być regulator produkcji Kokusan montowany na dwie śruby. Stator ma uzwojenie przeznaczone głównie do zasilania świateł. Regulator napięcia to tylko ogranicznik napięcia, z wyprowadzonym jednym przewodem (żółtym). Można by spróbować zastosowania regulatora Ducati Energia (kwadrat od starszych...
1. Wykonują to nielegalnie. Układ oświetlenia to układ odpowiadający za bezpieczeństwo zarówno Twoje, jak i innych użytkowników ruchu drogowego. Jak Ty widzisz bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników ruchu drogowego? W motocyklach od 2013 roku zabronione jest stosowanie oświetlenia asymetrycznego. W praktyce: halogen który jest przekręcony w lampie...
Do skutera jedynie 6V mocniejszym można popalić elektryke. Co najwyżej poszukaj o większej pojemności. Ale licz się z tym że aku większej pojemności trzeba dłużej ładować więc na krótkich trasach alternator go nie doładuje.
Skoro jest napięcie łądowania powyżej 80V to powinno to działać. Jak ci nie zaiskrzy przy module skutera zrób prostownik 1 dioda i kondensator 2yf/200v I ZOBACZ do jakiego napięcia się naładuje po 1-2 obrotach.
Jeśli chcesz zeby w skuterze cokolwiek dobrze zagrało to najpierw zainwestuj w dobry akumlator i alternator albo prądnice a potem zacznij myslec o sprzęcie =)
Witam. Chciałbym sie dowiedzieć, jak mógłbym podłączyć dodatkowy Alternator i Akumulator. Miało by to wyglądać następująco: Silnik od hulajnogi/skutera elektrycznego dający 2800 obrotów/min, kręcący Alternatorem, który jest bezpośrednio podłączony pod akumulator. Jest możliwość, bezpośredniego podłączenia Alternatora z Akumulatorem bez stacyjek i instalacji...
A dokładniej co to jest i jak to działa (tzn. wiem jak działa przerywacz, ale jak działa to cudo)? I tam jest magneto a nie alternator?(to 4suw)
Co to za skuter 125 2T? Jaki tam masz rodzaj alternatora? Jednofazowy (z odczepem na światła), "dwufazowy" (uzwojenie jednofazowe bezmasowe), czy trójfazowy? Jaki alternator masz w silniku GY6? Wg. przewodów masz jednofazowy, ale istnieje możliwość że też "dwufazowy".
Małej mocy agregat robiłem kiedyś dla kolegi. Wykorzystałem alternator samochodowy i .... Silnik ze skutera. Ma on już wbudowany rozrusznik, wyjście z wału na pasek. Automatykę startu musiałem dorobić ale to nie duży problem. Małe, lekkie, w miarę ciche. I pali tyle co nic
Witam buduję prosty prostownik akumulatora do ciągnika. Moje trafo ma kilka odczepów od 14V do 19V. I tu moje pytanie, czy mogę użyć regulatora napięcia z samochodowego alternatora lub z chińskiego skutera? Taki regulator można kupić za parę złotych. Wtedy mógłbym przełączając odczepy regulować prąd ładowania. A regulator by dbał aby napięcie nie było...
Wydaje mi się że iskrownik z magnetem zaczynają działać jako silnik. Jeśli Twoje przypuszczenia są prawdziwe, a nie wynikają np. z kwestii mechaniki spowodowanej wciśnięciem tylnego hamulca, to oczywiście jest to możliwe. Jeśli podasz z zewnątrz napięcie stałe na uzwojenie alternatora, to koło magnesowe się obróci zgodnie z biegunami magnesów i uzwojeń....
50JohnZTR Teraz cie zrozumialem po prostu ten skuter nie ma jezdzic z tym alternatorem tylko stac i robic za agregat pradotworczy
O ile nie masz urządzeń trójfazowych to pchanie się w trzy fazy trochę bez sensu. Lepiej jedna a solidna. Choć wielkie brawa za konstrukcję. Ja do tematu podszedłem trochę inaczej, wykorzystałem silnik z chińskiego skutera 4t. Do tego alternator coś 160A 12V, akumulator 100Ah złomowy ( niby) i przetwornica czysty sinus 3kW. Wyszło to grosze bo silnik...
zalezy od twojego alternatora, ale srednio 2x dluzej niz na podstawowym, czyli przy zalozeniu 10A alternatora to jakies 40-60min
Takie diody można też pozyskać ze starych alternatorów . Jedna ma co najmniej 20A . :|
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Po taniości popełniłem agregat dla samego siebie. Silnik ze skutera 4T napędza alternator. Do tego mały akumulator. Rozruch oczywiście elektryczny, w moim przypadku nawet automat. Do tego przetwornica 2kW. Jak mi prąd wyłączą to samoczynnie startuje rezerwa. Koło kilowata mam dopóki paliwa starczy a w szczycie do 2kW. Koszty, silnik ze skutera miałem...
im więcej jeździsz na nim tym bardziej akumulator się rozładowuje alternator może go nie wystarczająco lądować. a co do spadku napięcia to z akumulatorami jest tak ze jak naładowany stoi i nie jest używany to napięcie z niego ucieka może to być także przez temperaturę niska,ale 0,5V na 5 h to jest dużo bo przypuszczamy ze dwa dni czyli 48 h jak spadnie...
zobacz czy masz alternator w skurzerze :-D zmiez napiecie jakie idzie do zarowki.
Już wykręciłem.Sprawdzenie czy na pewno to tutaj jest problem tylko za pomoca miernika? Przy okazji ściagania zauważyłem, że "Klakson" jest trochę zardzewiały.To też może mieć jakiś wpływ? Dodano po 3 Jeszcze coś ;) Nwm czy to ma znaczenie ale aku mam podłączone mimo że od dłuższego czasu jest rozładowany a każda wcześniejsza próba naładowania konczyła...
O! Od czego ten zestaw? Masz jakieś jego parametry techniczne? Choćby moc tego alternatora? Jeśli masz to w ręku, to podaj średnicę koła magnesowego.
mam jednak problem bo jednego więcej ogniwa nie pozwala zainstalować spółdzielnia i wpadłem na pomysł by połączyć mechanicznie alternator z neodymami na wirniku z silnikiem prądu stałego 12V. Może po próbuj z silnikiem DC od skutera masz gotowy.
Do tych przewodów musi byc podłączony regulator z prostownikiem .Rozwiazanie jest proste. musisz znać moc alternatora i kupic regler od skutera lub motocykla 1~fazowy 12V ktorego moc będzie wieksza od mocy alternatora w twoim silniku. Tu masz przykładowy regulator http://www.agmot.pl/foto/13931.jpg Niestety nie znam mocy tego reglera ani mocy alternatora...
iskry skuterze skuterze peugeot skuterze obrotomierz zawory skuterze
odkurzacz gwint turbina felgi malowanie przestal dzialac
hydraulika siłowa kyocera km1635
Mercedes W211 COMAND NTG1 – nawigacja nie znajduje pozycji, antena GPS nie działa Buczenie wzmacniacza, świeci dioda PROTECT – Yamaha, Denon, uszkodzenie zasilacza lub końcówki mocy