Przecież pisałem w 1 poście GAŹNIK był przekładany do innego działającego skutera i nie było problemu. Iskra jest owszem ale przez, przez to minute gdy pali ale pokaże wam film na którym niewiele widać ale słychać co się dzieje. W między czasie sprawdziłem alternator i na jakimś czujniku(przy...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu...
Model jest wyposażony w instalację elektryczną z światłami zasilanymi z akumulatora czy z alternatora?
Witajcie, jestem tu nowy. Przy rozkręcaniu mojego skutera kymco super 8 2t, zatarłem w 2 miejscach żyłę od stojana alternatora. Niestety ładowania w skuterze już nie mam, kupiłem jakiś tani alternator, mocowanie pasuje, tylko że oryginał miał 2 przewody od ładowania + 1 do iskry. Nowy...
Kolego moim zdaniem Twój problem wynika z dużego obciążenia (prądnicy) alternatora. Myślę, że w reflektorze masz zbyt "silną" żarówkę tradycyjną lub halogenową, plus pozostałe i dodatkowe oświetlenie oraz ładowanie akumulatora - w sumie przekraczają możliwości alternatora. Stąd też...
Zbyt mocna żarówka nie spowoduje uszkodzenia cewki, ponieważ cała zasada działania alternatora w motorowerze lub motocyklu opiera się na ciągłym generowaniu prądu i likwidowania nadwyżki energii przez zwarcie uzwojenia do masy. Alternator w tym skuterze powinien sobie poradzić z żarówką...
Sprawa rozwiązana ! Rozkręciliśmy cały skuter, badałem po kolei wszystkie przewody. Udało się znaleźć wiązkę idącą od alternatora do regulatora. Sprawdziłem połączenia i wszystko było OK. Przewodziły 3 przewody. Zacząłem szukać dalej i nic nie znalazłem. Na szczęście jeszcze...
Sprawdź bezpiecznik, Sprawdź czy na moduł dochodzi napięcie z akumulatora, sprawdź przejścia alternatora - czy nie uszkodziłeś uzwojeń alternatora na statorze. Odłącz regulator i zobacz czy odpali nowe nie znaczy dobre. ( nie wkręcaj go na obroty bo coś uszkodzisz) Zrób zdjęcia...
Jaki skuter? To ważne, ponieważ musimy wiedzieć czy fabrycznie światła są z alternatora, czy światła są z akumulatora który jest obecnym trendem. Jeżeli fabryczna instalacja ma światła z akumulatora, to przy wymianie statora mogłeś popełnić błąd wymiany go na taki, gdzie światła...
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe....
A czy wiadomo jaki rodzaj alternatora był we fabrycznym silniku, a jaki w nowym? Czy w skuterze instalacja przystosowana do świateł zasilanych z alternatora czy z akumulatora? Przy takich swapach najlepiej po prostu przełożyć kompletny zapłon ze starego silnika do nowego silnika, unika się wtedy...
Skuter z silnikiem Yamahy 250ccm . Mam taki problem gdy uruchamiam skuter jest ładowanie 14.2V . Podpiąłem voltomierz na stałe aby mieć odczyty na bieżąco . Po jakimś czasie jazdy brak ładowania . napięcie spada do 12V i dalej spada aż do rozładowania aku . Miałem już tak że nie mogłem...
Kolego nie jestem lewy w tym i znam się trochę na mechanice ale bez konkretnych wartości pomiarowych jakie są w instrukcji skutera przeważnie,której nie mam ,w sieci też nie ma, nie jestem w stanie określić czy są prawidłowe, nie jestem wróżką a w sieci różnie piszą. Jeśli jesteś taki...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się...
Witam Zastanawiam się czy jest możliwe jeździć skuterem bez akumulatora i odpalać go kopnikiem albo wiertarką ? Ewentualnie jakieś przeróbki typu kondensator czy coś innego w miejscu akumulatora żeby nie spalić alternatora... do pytania zachęcił mnie miedzy innymi ten film a dlaczego...
Witam. Z góry przepraszam, jeśli zły dział.. Próbuje pojąć trochę istotę działania alternatora jako silnika elektrycznego. Wiem już, że ma bardzo niską sprawność, że trzeba falownika do jego wysterowania w roli silnika, że dużo pobiera i że nie opłaca się nic z nim robić - tyle...
I te 2 zarówki 35W świecą jednocześnie? Takiej mocy żarówki były fabrycznie? Obawiam się ze dla typowego cinskiego magneta 75W obciążenia światłami to będzie zbyt wiele, z reguły jest jedna żarówka 35W a i tak bilans energetyczny jest "na styk". No tak. I zauważyłem też, że plastiki...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale napisałęś mi że po wyłączeniu stacyjki kabel idący od cewki pierwotnej zasilania (czyli tej od iskownika) zwierany jest z masą i wtedy no niby ten prąd chyba nie będzie szedł do cewki wysokiego napięcia, ale będzie zwora i prąd będzie płynał przez...
Praktycznie regulator będzie potrzebny wyłącznie do ograniczania napięcia podawanego na żarówki. Są różne rozwiązania regulatorów w skuterach, w jednych jest bespośrednie połączenie do ograniczania napięcia świateł, w innych jest tylko "sense" a zwierany jest koniec uzwojenia (do ładowania)....
Witam, Tak przypadkiem, przy okazji innych tematów z alternatorem trafiłem na ten temat i podzielę się swoimi doświadczeniami. Alternator samochodowy bez przeróbek, nie nadaje się kompletnie na jakikolwiek wiatrak. Tutaj nawet nie chodzi o opory przekładni. Nie dość, że do alternatora trzeba...
Sprawdź czy nie ma zwarcia gdzieś na światłach lub ładowaniu, odłącz dwa przewody od alternatora (zwykle żółty i biały). Jeśli nadal coś się przypala, to może się przypalać jedynie uzwojenie alternatora (zwarcia międzyzwojowe lub zwarcie do masy na któreś z cewek), albo ew. przewody...
Stator 12-cewkowy jest alternatorem trójfazowym. Natomiast ten 8-cewkowy to alternator jednofazowy z odczepem na światła (światła zasilane ze silnika). Do przeróbki byłaby także instalacja elektryczna (przerobienie zasilania świateł z akumulatora). Poza tym chyba koło magnesowe też musiałoby...
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia...
hehe do skutera to polecam ci boszmana:D zobacz na youtube i tam masz filmiki z takimi głupotami... ale tak szczeze to jak podepniesz sobie audio do skutera to zaluz dynamo jako alternator i kup sobie mały akumulator:D
Jeśli chodzi o podłączenie obrotomierza to muszę najpierw odszukać schemat instalacji Alfy i sprawdzić jaki tam jest podawany sygnał (chyba że ktoś z elektrodowiczów podpowie) A jeśli chodzi o ładowanie to może to być kwestia ładowania (uszkodzona cewka alternatora, prądnicy w zależności...
Kolego mam dwa skutery (dwusuwowy i czterosuwowy - 50 i 125 cm3), które przy braku akumulatora można awaryjnie uruchomić z kopnika. Zwykle akumulator w skuterach służy do uruchamiania silnika, a także do światła stop, sygnału i kierunkowskazów, natomiast światła mijania, drogowe i postojowe...
Mam skuter i nie ładuje się aku podczas gdy silnik jest włączony cały czas jest ta sama wartość ok 12,8V oczywiście przy uruchomieniu silnika trochę spada. Nowy regulator nic nie dał! Napiszcie jak sprawdzić czy alternator działa poprawnie miernikiem. Jeszcze jedno czy to może być wina...
Czyli ładujemy: - prądem stałym - przez 10h - prądem 10% pojemności Tak ładujemy prądem stałym i o wartości max 10% pojemności ale nie przez 10h tylko do wystąpienia oznak pełnego naładowania (czyli napięcie 14,4 V dla akumulatora 12 V). A 2.4V / ogniwo rozumiemy jako 100% naładowania....
No tak, przepraszam. Magiczne CDI jest zasilane z powietrza i taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić. Nie z powietrza, a z cewki ,,magneta", lub inaczej alternatora, Tranzystorku :D . taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić Tak się składa...
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu...
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy...
Witam Kolego myśle ze jesteś w dużym błędzie. jaki masz aku w swoim skuterku ?? 7Ah ?? moze 9Ah ?? myślisz ze pradnica załatwi sprawe ??, ja tak nie myśle, bo nawet jeśli radio bierze 10A, to załoze sie że Ci prądnica niewyrobi. Tak na marginesie : 4x35W daje 140W, ciekawy jestem...
Skuter piaggio. Generator - "alternator". W kazdym razie w obwodzie reflektora leci prad zmienny (o czestotoliwosci proporcjonalnej do obrotow silnika). Jak wyprostowac ten prad aby moc ladowac akumulator? Ogolnie potrzebny mi prad stały w drugim obwodzie(oswietleniowym). Obwod zwykły ładowania akumulatora...
widać że SpeedGold nie zna sie na elektronice, z tym: nie wiem jaki stały<=> czy zmienny<~> jest prąd tak mnnie rozsmieszył ale jeszcze bardziej z tym: Stałe ?? hmmm ale jak zwiększę obroty diody świecą mocniej. Jest wszystko na 100% dobrze przylutowane bo jak podłącze to...
Do skutera jedynie 6V mocniejszym można popalić elektryke. Co najwyżej poszukaj o większej pojemności. Ale licz się z tym że aku większej pojemności trzeba dłużej ładować więc na krótkich trasach alternator go nie doładuje. Sugerujesz że skuter nie moze mieć instalacji innej niz...
Więc. 2x55W=110W 110W:12V=ok. 10A. Taki jest pobór prądu przez te halogenu. Do tego dochodzi oświetlenie oryginalne około 5A jeżeli masz 1 żarówkę 50W. Więc w sumie 15A. Alternator w skuterze na pewno nie da Ci taki prąd. A do tego trzeba jeszcze podładowywać z altka akumulator. Jaki masz...
Drogi kolego, walory poznawczo naukowe są dla mnie argumentem i tu się zgodzę że istotnie z tego powodu warto. Zanim jednak kolega konstruktor od skutera to zrobi niech przeczyta moją historię. 8 lat temu kupiłem Dniepra- fabrycznie nowego ! Ponieważ jego osiągi i ogólnie stan techniczny...
Witam Akumulator to jedno, a alternator to drugie. Nie możesz mieć poboru większej mocy niż moc alternatora, bo nawet gdy zainstalujesz akumulator od traktora po pewnym czasie będzie wyładowany Jerzy
Cześć, po zimie jeszcze nie odpaliłem skutera, ale czas najwyższy. Chiński, 3600km przebiegu. Akumulator całkowicie rozładowany: 12N4-3B, 12V4AH 10HR () Mam tylko prostownik samochodowy: 12V/6A/T dla akumulatorów 20-60Ah Czy mogę podłączyć? Chociaż na chwilę, żeby naładować...
Witam. Jest zima więc postanowiłem przerobić instalację przy swoim skuterze, ponieważ miałem problemy ze światłami. Najpierw postanowiłem że całe oświetlenie będzie zasilane z akumulatora ( tak jak jest to zrobione np. w Piaggio Skipper 125ccm 2t, podpatrzone u kolegi ), z tym że pojawił...
Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy. Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6,...
Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej...
Witam. Po ostatnim padnięciu regulatora napięcia w chińskim skuterze i zgłębieniu jego działania mam pytanie, czy nie lepiej zrobić regulator na zasadzie stabilizatora napięcia ? Z tego co wyczytałem obecne regulatory przeciążają prądnice prądnicę i to jest powodem spadku napięcia...
Prądnica jest 3F ale napięcie na niej jest regulowane przez regulator napięcia dla uzwojenia magnesowania wirnika, jak to ma miejsce w alternatorze samochodowym To w końcu masz magnesy czy uzwojenie wzbudzenia? Ze względu na mój brak wiedzy nie jestem wstanie odpowiedzieć na to pytanie...
Żarówka mocniejsza o 2 waty stopi plastikową obudowę licznika. Żarówki do liczników są niestety dość trudno dostępne. Ledowe zamienników nie można zastosować w instalacji zasilanej prądem przemiennym - a często podświetlenie licznika w skuterach jest zasilane z alternatora.
hałasu swoim skuterkiem nie zrobi. Zrobi. Odkręci rurę wydechową i zrobi... :) Chce zamontować radio 4x45w i jakieś głośniki których nie mogę zidentyfikować ale na pewno z osobówki. Nie będę zakładać żadnego wzmacniacza. 4x45W to realnie jakieś 4x20W. Powyżej są już tylko zniekształcenia,...
Witam wszystkich! Potrzebuję porady w kwestii naprawy skutera Baotian BT49QT-20. Od razu zaznaczę, że żaden ze mnie mechanik ani elektryk, tak że proszę o wyrozumiałość 😁 A więc tak, kupiłem skuter za grosze (dosłownie). Problem jest taki że nie ma ładowania. Rozebrałem wszystkie...
No dobrze, może głupio się upieram i jest to wyważanie otwartych drzwi, ale myślę że czasami taki głupi upór jest bardziej konstruktywny niż podążanie utartymi ścieżkami. A nie chodzi tu tylko o zbudowanie e-roweru, który przemieszczałby się od punktu A do B, chciałbym wnieść coś...
To nie anomalia to normalny stan rzeczy, masz prostownik dobry do skutera a nie ciągnika , po drugie jak byś się nie cykał to przez kilka godzin orki alternator by je naładował, a na wysokich obrotach alternator ma dobre chłodzenie więc nic się nie dzieje.
Ok. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Rozwiązanie: okazał się nim być regulator napięcia/prostownik od chińskiego skutera. Lub - sprowadzony z Chin za podobne pieniądze - "uniwersalny regulator napięcia do silnika zaburtowego" Czyli ok 30 zł. Oba są praktycznie...
Witam. Chciałbym sie dowiedzieć, jak mógłbym podłączyć dodatkowy Alternator i Akumulator. Miało by to wyglądać następująco: Silnik od hulajnogi/skutera elektrycznego dający 2800 obrotów/min, kręcący Alternatorem, który jest bezpośrednio podłączony pod akumulator. Jest możliwość,...
mam jednak problem bo jednego więcej ogniwa nie pozwala zainstalować spółdzielnia i wpadłem na pomysł by połączyć mechanicznie alternator z neodymami na wirniku z silnikiem prądu stałego 12V. Może po próbuj z silnikiem DC od skutera masz gotowy.
Kurcze, przypomina mi to stare czasy (hmm, z 5 lat temu), gdy miałem takie pomysły. Wynik: [youtube][/youtube] To, co pamiętam - regulator był 80A (osz, nie mam jak odpisać kolegom z YT). Nie sądzę, by nadawało się toto do długotrwałej pracy. Były straszne problemy z ustawieniem prądu...
Witam. Mam taki problem, że, buduje rower z silnikiem spalinowym od kosiarki, i chciałbym zamontować oświetlenie do tego roweru. I tu pojawia się problem, ponieważ będzie to zasilane z akumulatora żelowego 5 Ah i chciałbym zrobić jakąś małą prądnicę albo alternator, żeby ładował ten...
Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach +...
Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się...
A dokładniej co to jest i jak to działa (tzn. wiem jak działa przerywacz, ale jak działa to cudo)? I tam jest magneto a nie alternator?(to 4suw)
Schematu swojego skuterka poszukaj tu: lub tu: Tam "alternator" ze stałym magnesem - takie przerośnięte dynamo rowerowe. Daje pełnookresowe napięcie zmienne o zmiennej częstotliwości (zależnej od obrotów silnika). Chcesz zasilać z tego lampę xenonową z przetwornicą, wyjętą z samochodu?...
zalezy od twojego alternatora, ale srednio 2x dluzej niz na podstawowym, czyli przy zalozeniu 10A alternatora to jakies 40-60min
Na postoju jak stoisz, czy pozycyjne świeci dużo słabiej od stopu??Stop musi świecić wyraźnie mocniej od pozycyjnego (ustawa). A jak świeci słabo jak stoisz to może dlatego, że alternator nie ładuje aku. i jest mniejsze napięcie (mniejszy prąd płynie przez diody).
Trojfazowy? W skuterach jest 3fazy? 400V? Pierwsze slysze i widze ;-) dziwne ;-) -raczej zle zrozumialem ten temat. Jak mi sie dobrze wydaje to jest regulator napiecia alternatora do skuterow,motorowek-japonskich-chodzi o taki regulator do alternatora-co ma utrzymywac napiecie i prad w odpowiednim stanie.
Miałem akurat taki sam problem.Też próbowałem podłączyć obrotomierz do "elekrtonika",na różne sposoby i niestety nie udało się. A w fabrycznym wykonaniu wygląda to tak że albo jest dodatkowe wyjście z modułu zapłonu albo prądnicy(alternatora).
a może by tak radio podpiąć pod alternator?? co wy o tym sądzicie ?? To ma być porada, czy pytanie bo nie bardzo wiadomo? Tak czy inaczej jak Kolega zapewne zauważył temat zamarł już dość dawno, więc raczej nie spodziewałbym się odpowiedzi. (dj-MatyAS)
Jeśli chcesz zeby w skuterze cokolwiek dobrze zagrało to najpierw zainwestuj w dobry akumlator i alternator albo prądnice a potem zacznij myslec o sprzęcie =)
NOOO kolego dawid911 to daleś, albo masz 12 Lat i zero pojęcia o czym piszesz albo po prostu bajki piszesz - ale to nie jest forum o bajkach... P.S. W podłodze SR-ki nie da się zamontować nic bo po prostu nie ma tam miejsca... Cyba że to ditech - tam jeszcze bardziej nie ma miejsca. I nie...
zobacz czy masz alternator w skurzerze :-D zmiez napiecie jakie idzie do zarowki.
Gdzies w necie znalazłem schemat instalacji podobnogo skutera jak mój tyle że z zupełnie innym układem ładowania/zasilania .... SCHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ 1. wyłącznik zapłonu (boczna podpora) 2. alternator 3. regulator napięcia 4. wzbogacacz 5. moduł zapłonowy 6. świeca...
To nie jest schemat od Twojego skutera. Popatrz uważnie. Alternator trójfazowy, moduł DC-CDI lub TCI, światła zasilane z akumulatora bez możliwości ich wyłączenia.
no właśnie zacięty to on nie jest bo rusza się dobrze, ale coś jest nie tak z tymi oporami chyba. Zdaje mi się że im większe napięcie na linii tym wskaźnik jest wyżej (wyłączony silnik + prostownik jest wtedy prawie max), i właśnie to napięcie jest zbyt niskie. Alternator działa ok,...
kierbez4 co ty piszesz jak moze ciagnac wiecej niz podaje alternator , jak by tak było to kazdy akumulator nadawalby sie na smieci bo po chwili by sie rozładował . sprawdz instalacje bo pewnie ma przebicie a jak nie to zobacz regulator napiecia
co do odcinania mogę powiedzieć że też tak robiłem ale to jest kabel od alternatora który ładuję baterie i po odcięciu długo się nie pojeździ :/ ponieważ bateria padnie i ponowny rozruch musimy robić z kopniaka po za tym elektronika jest tak zrobiona że światła czerpią prąd bezpośrednio...
Witam, mam problem z ładowaniem w moim Vaporze. Chodzi o to ze napięcie ładowania na początku wynosi 14.65 V, po krótkiej jeździe spada do 13,10 V a po włączeniu wszystkich odbiorników prądu, do 11,50 V. Gdy wyłączę silnik i odczekam jakieś pól godziny napięcie ładowania znowu powraca...
Obstawiam następujące możliwości: 1. uszkodzony regulator napięcia 2. niewłaściwy pinout regulatora (zdarzają się nietypowe) 3. zwarcie w instalacji elektrycznej po stronie +12V, możliwe także uszkodzenie akumulatora, przebiegunowanie. Poza tym rezystor od świateł nie jest koniecznie...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w...
Pomiary rzenek1 potwierdzają, że jest to silnik trójfazowy z wirnikiem będącym magnesem stałym. Działa jak alternator po pokręceniu kołem. Napięcia na trzech grubych kablach trzeba mierzyć między nimi przy podłączonym silniku. Silnik do działania nie potrzebuje a wręcz nie wskazane...
Gdzie podłączałeś sondy miernika przy pomiarze napięcia ładowania? Coś dziwne te pomiary! Akumulatory żelowe są ok. Wielu ludzi jest bardzo zadowolonych z ich działania. Są jednak pewne ale... (nie mylić z Aleksandrą) Są różne typy i producenci. Niektóre typy, szczególnie te starsze,...
Odwieczny problem tanich wzmacniaczy i radii samochodowych - brak filtra na zasilaniu. Prądnica, czy alternator produkuje prąd do instalacji skutera w postaci impulsów, które niestety słychać w głośnikach. Producenci nie przewidują budowy filtrów przeciwzakłóceniowych bo żarówkom to nie...
Za dużo kombinacji. Są hybrydowe cewki CDI zawierające w sobie wszystko (mikroprocesor,kondensator, tyrystor, cewke WN )i zasilane z tej samej, co sterująca cewki. Posiadają dwa piny. Wystarczy wyjąć starą cewke z magneta, założyć nową do takiego CDI, cewkę ogyginalną ładowania także...
O! Od czego ten zestaw? Masz jakieś jego parametry techniczne? Choćby moc tego alternatora? Jeśli masz to w ręku, to podaj średnicę koła magnesowego.
Kilka lat temu przerabialiśmy z Tatą wózek dziadka. Silnik z kosiarki, alternator z golfa 90A i akumulator od malucha. Dziadek jeździ nim do dziś i tylko leje paliwo. Może coś takiego?
Zadaniem moim jest zrobić aktywne doładowanie ich w czasie jazdy ! Nie o Priusa ani inne ( Perpetum-mobile ) tu chodzi , tylko po chłopsku - żeby ta ładowarka spełniała rolę alternatora dla akumulatorów bazowych ! Jak alternator w pojazdach spalinowych ! Teraz rozumiem że kolega...
Dzięki ale ten link do obrazka opisanego po niemiecku... widziałęm ten obrazek wcześniej ale tego języka nie znam. Żeby jeszcze kolory kabli podali.. to na tyle znam.. Nie wiem co to ladeanker i AC-regler .. Ale zrobiłem coś innego - zamówiłem oryginalny regulator u autoryzowanego...
Nie za bardzo łapię o co temu nyemi chodzi a tobie razem z nim. Tym bardziej że jest to wyrwane z kontekstu a język opisów jest wybitnie pogański. Jeżeli masz jednak jakąś cewkę dostępną w tym motorku to zrób pomiary na niej. Ew. na cewkach świetlnych ale bez regulatora ! Znając położenie...
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Jakbyś przerwał jeden, to jeszcze jakaś szansa by była. Ale ty uszkodziłeś kilka i zdarłeś izolację z kolejnych. Jak to teraz odizolujesz od siebie, by działało przez dłuższy czas? To zwykły drut nawojowy emaliowany. Musisz zadbać i odpowiedni przekrój przewodu. W każdym zakładzie naprawy...
Oświetlenie tutaj nie jest zasilane z akumulatora, lecz z alternatora. Co ma piernik do wiatraka? To ma piernik do wiatraka, że autor nie potrafi posługiwać się miernikiem i na wyniki jego pomiarów należy patrzyć przez palce. Standardowe rozwiązanie w skuterach - regulator AC/DC jednofazowy,...
Witam, kiedy to chińskie żarówki 2x 35w (opisane) okazały się 2x 18w postanowiłem założyć 2x 35w z prawdziwego zdarzenia, ale regulator CHYBA nie wyrabia z obciążeniem (pali się po 1godz). więc wpadłem na pomysł założenia 2-giego regla do świateł -miało by to działać tak że 1...
To chyba normalne że światła są zasilane prosto z alternatora? Jak nie masz kierunkowskazów, klaksonu, świateł stop i nie reaguje na rozrusznik to przepalony jest bezpiecznik lub padnięty akumulator. Kiedyś robiłem ksero schematu z oryginalnej instrukcji (angielskiej), musiałbym poszukać.
A przy alternatorze jest jakiś kondensator lub coś co robi z napięciem ? .... może to jego wina
Co za poziom odpowiedzi... Ciśnienie się podnosi. Od kiedy w skuterach są alternatory samochodowe? don_rikardo , nie wypowiadaj się w tematach na których się nie znasz! Sprawdź masę regulatora napięcia (zielony kabel) To jedno, aczkolwiek taka awaria rzadko się zdarza. Przede wszystkim...
Wydaje mi się że iskrownik z magnetem zaczynają działać jako silnik. Jeśli Twoje przypuszczenia są prawdziwe, a nie wynikają np. z kwestii mechaniki spowodowanej wciśnięciem tylnego hamulca, to oczywiście jest to możliwe. Jeśli podasz z zewnątrz napięcie stałe na uzwojenie alternatora,...
Witam, mam jakiś chiński skuterek, dokładnej marki nie ma napisane. Chodzi o to, że zakupiłem go niedawno, za groszowe sprawy, więc liczyłem się z tym, że nie będzie wszystko okej i zapewne trochę pracy będzie trzeba włożyć. Problem jest taki, że jak naładuje akumulator z prostownika,...
Ze szkoły pamiętam że woltomierze analogowe prądu przemiennego są przeznaczone do częstotliwości 50 Hz z dopuszczeniem zakresu np. 25-100 Hz. W alternatorze skutera przy 6000 RPM częstotliwość napięcia wynosi 200, 300 lub 400 Hz (w zależności od ilości par biegunów magnetycznych). Nie...
Już wykręciłem.Sprawdzenie czy na pewno to tutaj jest problem tylko za pomoca miernika? Przy okazji ściagania zauważyłem, że "Klakson" jest trochę zardzewiały.To też może mieć jakiś wpływ? Dodano po 3 Jeszcze coś ;) Nwm czy to ma znaczenie ale aku mam podłączone mimo że od dłuższego...
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże...
Kable i wtyki są ok to jest prawie nowy skuter (niecały rok) właściciel stracił gwarancje bo sam włożył łapki do naprawy. Podejrzewam że zrobił zwarcie lub odwrotnie podpioł aku bo bezpiecznik był zadrutowany i tym uwalił stary alternator i regulator. Myślałem że wymiana rozwiąże...
Możliwe przyczyny braku świateł: - Rozłączone złącza przy statorze, przełącznikach świateł. - Spalony przełącznik świateł. - Spalony regulator napięcia (zwarcie do masy) - aby sprawdzić odłącz od niego wtyczkę i uruchom silnik przy włączonych światłach mijania lub drogowych...
Witam ponownie. W zasadzie wystarczyła by bieżąca konserwacja tego aku. Podejść raz na miesiąc do tego motoru z małym prostownikiem. Akumulator mało używany traci swoje parametry. Na forum na pewno jest wiele tematów na ten temat. Mój teść skuter made czajna odpalał z fabrycznego akumulatora...
Witam posiadam skuter Peugeot satelis 125 z 2007r mam problem z ładowanie jeden z trzech kabli które wychodzą od alternatora i łączą się kostka z regulatorem napięcia strasznie się grzeje aż topi ta kostkę co to może być za przyczyna ? Dodam że regulator napięcia został wymieniony i sprawdzone...
Do sprawdzenia uklad stabilizatora napięcia jak i samego alternatora, pradnicy, bezpieczników to na początek.
Na schemacie nie są połączone szeregowo. Prąd stały? A skąd go weźmiesz? Co to za regulator? No i nie bardzo rozumiem co ma regulować, alternatora tam przecież nie masz.
Model motocykla to Suzuki gk53c inaczej gsx400E/S moduł zapłonowy CDI to 32900-43402 nie mam zdjęcia i siły a po udarze mózgu jestem staram się coś zrobić... Laptopy poszły pc nie świecą monitory na telefonie działam obecnie nie jest funkcjonalny ale zawsze coś... Czujnik halla mają 325...
Yyy, tylko że standardowa prądnica i alternator to nie jest to samo. Prądnica ma po prostu cewki ładujące. Alternator jest trójfazowy i te fazy muszą być odpowiednio zgrane by to działało. Poza tym, masz już prąd do ładowania. Standardowe ładowanie powinno w zupełności wystarczyć...
Będzie ciężko uzyskać więcej niż 100 W z alternatora. Trzeba by się bawić w montaż alternatora trójfazowego, co by też mogło wymagać zmiany układu zapłonu na DC-CDI.
Określ dokładnie. SYM Jet Euro X czy SYM Jet Sport X. Brak podanego właściwie podanego modelu oraz co najważniejsze rocznika kwalifikuje temat do kosza. Wszystko zależy od rocznika. W nowszych modelach jest alternator trójfazowy, dlatego moduł zapłonowy jest typu DC-CDI (zasilany z akumulatora)....
Nie rozumiem troszkę, poco wzbudzenie!!! Mam przed sobą silnik36VDC 450W, od skutera. Wchodzą do niego dwa przewody czerwony i czarny, po podłączeniu do akumulatorów kręci całkiem nie źle. orientacyjne wymiary φ=120mm L=180mm wał zakończony zębatką pod łańcuch Pozdrawiam
...Tak wszystko ładnie pięknie ale ja myślałem o inwestycji do 500 maksymalnie 600zł lub zrobić coś własnoręcznie. Witam Zobacz to co ja robię - czyli mini ektrownię na wiatr. [url=]Śmigła i nie tylko Całość ze złączek hydraulicznych, łopatki z rurki PCV. Koszt na...
Ewentualnie zestaw od jakiegoś skutera. Od razu z układem zapłonowym CDI. Pozostaje właśnie kwestia dopasowania mechanicznego.
A jak w takim układzie (magnesy trwałe) ma być rozwiązana regulacja napięcia? A tak jak w większości skuterów i motocykli gdzie takie prądnice są stosowane.
Możliwość istnieje, ale nikt jej nie stosuje. 1 - Takie alternatory są bardzo kosztowne - pakiety akumulatorowe są wielokrotnie tańsze. 2 - Alternator dodatkowo obciąża silnik, tracimy więc moc, która mogłaby napędzać naszą łódkę. Za darmo ta energia nie jest. 3 - Jeżeli silnik...
A w czym problem zaadoptować silnik skutera 50ccm.
Generator na jaki się zdecydowałem to : Czy da radę do niego dobrać jakieś gotowe obciążenie rezystancyjne suwakowe ?
Witam. Nawiń to na 4 fazy. Jak dobierzesz ilość zwojów to powinno być dobrze. Pozostanie problem regulatora - te od skuterów pracują jako " stratne ". Więc będziesz tracił energię na grzanie . Chyba lepiej zastosować alternator. Przecież możesz go napędzać bez przełożenia - osiowo...
Oczywiście, komplet driverów już posiadam. Kilka modelarskich do 120A, oraz do skuterów elektrycznych. Skłaniam się do back-emf. Startu od zera nie przewiduję, aby pojechać trzeba się odepchnąć. Problemem hallotronów, jest ich dokładne ustawienie. Czemu nie lepiej pierścieniowy ?...
Tak właśnie próbowałem robić - moduł od skutera z regulacją, ale udało mi się uzyskać nie mniej niż 5 st. dla niskich obrotów i 30 dla wyższych, ale uruchomienie motocykla było bardzo trudne. Ale dzięki zabawie z modułami od skuterów dopatrzyłem się, ze kostka z przewodami od impulsatora...
(at)partyzancik Poszukaj na Ali Express - są dedykowane generatory do takich celów. Sam kupiłem "miniaturkę" 48 VDC do skutera.
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim
Witam, Prubuję uruchomić skuter Aprilia. Z alternatora wychodzą 3 przewody napięciowe. Na etapie kręcenia rozrusznikiem na jednym (idącym do kondensatora) jest 20V, na pozostałych (do świateł i regulatora) jest 1,5V. Czy to normalne?
Witam, jestem Przemek Usiłuje zamontować alternator ze skutera 4t, mam 2 pytania 1 - czy cewki iskrownikowe z alternatora mogę podpiąć pod mechaniczny przerywacz z awo? będzie to działać? czy też w grę wchodzi przewijanie cewek? 2 - jak najlepiej to podpiąć (schemat) zestaw mam taki...
W sumie mógłbyś na kole magnesowym zamontować pasek i napędzać dodatkowy alternator. Nawet od tico malutki . Ale jazdy by nie było za wiele.
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie...
A więc tak, planowana DMC to 300kg. Po uwzględnieniu jej w obliczeniach mocy silnika zakładając, że pojazd porusza się na prostej utwardzonej drodze (wg literatury tak dobieramy silnik w przypadku tego typu pojazdów) moc wyliczona na wale silnika to 1kW. Chciałem od początku zastosować silnik...
Witam odgrzeje temat ponieważ mam problem z tym samym modelem ale u mnie objawy są inne, bez włączonych świateł mam 16v a z włączonymi światłami 12.8 - 13v na 5000 obr. Podejrzewam regulator... Co do przeciążenia prądnic w motocklach/ skuterach jest to raczej nie możliwe. Tam są regulatory...
Posiadam nowe roczne akumulatory kwasów po wyeksploatowaniu się przez naście lat żelowych. Przy wieczornym teście po wymontowaniu przetwornicy, ale z włączonym radiem, sytuacja b. podobna, tzn. błyskawicznie po zrobieniu 7 km, dramatycznie szybko spadac zaczely zasoby akumulatora, ale gdy...
Sprawa pierwsza, na stronach sprzedających (i importera Blow) podają ze wzmacniacz powinien mieć bezpiecznik 5A, czyli kłamstwem by było podawanie mocy 90W RMS (13,2v × 5A = 66W), jednak jeśli dobrze pamiętam jasno brązowy bezpiecznik to 6A (lub czasem 7,5A (??) ) to wtedy to jest maks. 99W...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery...
Witam Mieszkam obecnie w UK. Kupiłem ostatnio tanio skuter Geely JL125T-8C. Skuter był uszkodzony miał zepsuty stator. Zakupiłem na allegro 3 różne alternatory (statory) nowy modół cdi, nową cewkę zapłonu. Orginalny alternator miał 8 cewek (7+1) jedną nieuzwojoną. Wychodziło z niego...
Nie tle mocy, co napięcia - generowane jest w zależności od natężenia zmian pola magnetycznego, czyli w skrócie obrotów. Można próbować z małą przetworniczką DC-DC, która będzie podbijać napięcie, do stałej wartości 6V i ograniczać je przy jego wzroście. Nie zagłębiałem się...
W skuterze lampy świecą nie zależnie od obrotów czyli na wolnych obrotach świecą tak samo jak po dodaniu gazu Nie jest prawdą. Przy obrotach biegu jałowego światła nie świecą pełną mocą, stabilizacja napięcia osiągana jest przy obrotach od 3000 - 5000 RPM w zależności od wydajności...
O ile nie masz urządzeń trójfazowych to pchanie się w trzy fazy trochę bez sensu. Lepiej jedna a solidna. Choć wielkie brawa za konstrukcję. Ja do tematu podszedłem trochę inaczej, wykorzystałem silnik z chińskiego skutera 4t. Do tego alternator coś 160A 12V, akumulator 100Ah złomowy (...
A co powiecie na lodówki z przyczep kempingowych? Podobno są modele zasilane gazem. A co do zasilania to proponuje UPS 800W do tego alternator spięty z silnikiem skutera z rozrusznikiem. Kontrola napięcia. Jak spadnie poniżej no 12v sterownik zapala silnik. Silnik powinien mieć swój malutki akku....
Kolego musisz rozpoznać, jakie cewki są w alternatorze (prądnicy prądu zmiennego) i co one "obsługują" (tj. zapłon, światła, czy ładowanie akumulatora). Myślę, że pomyliłeś podłączenie - poszukaj w internecie właściwego schematu i do pracy. Dla informacji podaję (mam skuter japoński,...
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na...
Dokładnie, zwykły regulator od skutera nie pasuje - inne rozwiązanie alternatora. Potrzebujesz oryginalnego regulatora, który jest przeznaczony do uzwojenia alternatora "bezmasowego", gdzie światła są zasilane z akumulatora. Alternatywnie możesz pokombinować z zastosowaniem regulatora od chińczyka...
No to po kolei. Brak koła żebatego? Czyli co? Koło zamachowe jest bez wieńca? Bo rozrusznik ma swoje kółko zazębiające. Jeśli to rozwiązanie typu ze skutera to moc prądnicy jest niewielka i przekroję na instalacje wystarczą. Typowe dla tej klasy silników zaburtowych prądy podawane przez...
Po taniości popełniłem agregat dla samego siebie. Silnik ze skutera 4T napędza alternator. Do tego mały akumulator. Rozruch oczywiście elektryczny, w moim przypadku nawet automat. Do tego przetwornica 2kW. Jak mi prąd wyłączą to samoczynnie startuje rezerwa. Koło kilowata mam dopóki paliwa...
Witajcie zatarłem niedawno zwoje na starym oryginalnym alternatorze, problemy z odkręceniem koła zamachowego ;C (2 Przewody od ładowania różowy, żółty) i niebieski do iskry Znalazłem tani chiński alternator (3 Przewody żółty, biały i czerwony i dodatkowo niebieski iskra) Zamontowałem...
Witam Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem...
Alternator który posiadasz jednak pochodzi od Aeroxa (i innych skuterów Yamahy z silnikiem Minarelli), tylko że z nowszych wersji z zapłonem DC-CDI. Alternator od TZR konstrukcyjnie jest bardzo podobny, stąd pomyłka. Moduł DC-CDI do skuterów jest nieco tańszy, tylko że są też dostępne chińskie...
Do tych przewodów musi byc podłączony regulator z prostownikiem .Rozwiazanie jest proste. musisz znać moc alternatora i kupic regler od skutera lub motocykla 1~fazowy 12V ktorego moc będzie wieksza od mocy alternatora w twoim silniku. Tu masz przykładowy regulator Niestety nie znam mocy tego...
Całkowicie się z Wami zgadzam, że rower wygląda na zaniedbany. Starałem się go zrobić najlepiej jak potrafiłem. Jeżdżę nim prawie codziennie, niezależnie od warunków pogodowych i pory roku. Deszcz i śnieg nie powodują większych problemów, napęd elektryczny może pracować w każdych...
Od skutera nie, zupełnie inna zasada działania. Musi to być regulator alternatora, ale najlepiej aby to był taki do japońskich alternatorów - one nie są zasilane z osobnego wyjścia alternatora lecz ze stacyjki. Któryś "Jezpol" na pewno podejdzie.
Witam serdecznie. Mam problem z naszym skuterkiem. Rok produkcji 2006. Przejechane ma około 3 tysięcy kilometrów. Do tej pory chodził bez zarzutów. Ostatnio jednak zdarzyło mi się tak, że jak wjeżdżałem do siebie na posesje skuter mi zgasł i nie chciał zapalić. Postał z dwie godziny...
No przecież widać, że na światło i grzejnik urządzenia rozruchowego idzie napięcie przemienne z alternatora. Więc nie ma się co dziwić. Zresztą jest to częste rozwiązanie w chińskich skuterach. Oszczędza się na wielkości regulatora. Napięcia mierzone bez obciążenia, czyli z alternatorem...
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ...
Napisz jakie oświetlenie masz w tym skuterze. Są takie modele które mają dwie żarówki 35/35W z przodu i w nich pojawia się problem z wydajnością alternatora, tj. w nowym jest ok, ale z czasem coś się dzieje z statorem i wtedy światła zaczynają świecić gorzej. Jak alternator nie ma wydajności...
Jak to upchniesz to podpasuje. No nie bardzo. Większa pojemność to większy prąd i czas ładowania - alternator skuterowy tego nie udźwignie. i nic nie spali? czy to aby nie spali mi elektryki? Spalić nie spali, napięcie to samo - w perspektywie krótkiego czasu czeka Cię wymiana alternatora....
Witam mam pytanie jakie napięcie powinno wychodzić z alternatora w skuterze Peugeot satelis 125. 2007r. Idą trzy kable z alternatora ile powinno być na każdym z osobna kablu?(mam problem z ładowaniem na wolnych obrotach nie ładuje a jak dam gazu to pokazuje 12.45v i nie wiem czy to wina alternatora)
Jeśli skuter ma akumulator to z bieguna,,+"<na wyjściu ze stacyjki> podłączasz 1 przewód do żarówki(oczywiście małej żaróweczki1,5W), problem z drugim polega na tym że musisz znaleźć na prądnicy punkt, w którym pojawi się napięcie po odpaleniu silnika. W samochodzie alternator...
Tak to jest regulator od skutera firmy RMS. Widzę właśnie po schemacie skutera, że mi nie pasuje. Czy możecie mi polecić inny - nie długo wyjeżdżam i zależy mi na czasie, lub czy ten można jakoś zaadoptować? PS. Miałeś racje, między A jest przejście, a ja to zinterpretowałem...