1V spadku napiecia pod obciążeniem miedzy alternatorem a akumulatorem to nie może tak być. Przewód od akumulatora plusowy do alternatora pewnie idzie po drodze na rozrusznik do sprawdzenia cala droga. Tak samo masa alternatora rozrusznika.
Zmień mechanika bo taki to oddaje auto sprawne! Ewidentnie masz problemy z domasowaniem silnik -karoseria ----dołożyć masę. Kontrola alternatora + spadki napięć altek akumulator . Rozkręć skrzynkę BSI i pod spodem wyczyść złącza X1-X2-X3 (preparatem kontakt S a potem PR)
Kolego, po co bym mial klamac, alternator przeczyszczony(zlacza obudowy do silnika) i spadek napiecia 0.2v. Lepiej powiedz jak to jest z tym spadkiem napiecia...
Wpinasz kontrolkę w jeden pin. Czy tylko ? Na schemacie masz diodę szeregowo z kontrolka do pin ,,L" . Pin ,,S" podłączony jest do klemy + akumulatora Uwzglednia to spadki napiecia na przewodzie alternator - akumulator i silnik (masa) klema (-).
Mierz na obrotach ok 2000obr.min , poxatym pomierz prad jaki daje alternator!
Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. W 9-diodowym alternatorze nie będzie świecić.
Pierwsze co to brak pradu w systemie....dlaczego....? Pomimo ,ze raz odpala a raz nie to sprawdzilbym akumulator,potem polaczenia plusa i szczegolnie masy . Podczas odpalania obserwuj na mierniku spadki napiecia na akumulatorze oraz silniku ( rozruszniku /alternatorze ) .
Zanim zaczniesz wymieniac kable - oczysc styki, moze to wystarczy . A pewnego spadku napiecia nie unikniesz - to jednak plyna duze prady.
A ta kontrolka słabo świeci po włączeniu zapłonu czy podczas pracy silnika.? Jak podczas pracy silnika podłącz kontrolkę bezpośrednio przy alternatorze,jak będzie ok masz spadek napiecia na instalacji i ta różnica powoduje żarzenie . 2 metody naprawy.
mozesz sprawdzic jeszcze spadki napiecia na aku i alternatorze, nieskie obroty i duze papotrzebowanie na prad moze tak powodowac, wylacz odbiorniki i zobacz czy tez mrugaja
ostatnio załozyłem używany alternator, na początku bylo oki, ale pożniej znowu zaczelo sie to samo co powyzej... Jeśli mierze na "sztywno" przy alternatorze to napiećie jest oki, a jesli przy akumulatorze to pokazuje male napiecie.... Przewody mam wymienione, wiec skąd ten spadek napiecia ?
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
wada starszych opli jest spadek napiecia pomiedzy alternatorem a akumulatorem . sprawdz pasek czy dobrze naciagniety
dajcie spokuj tym krokowcom. trzeba sprawdzić czy przyczyną jest nadmierne obciażenie silnika alternatorem czy spadki napiecia po załaczeniu dodatkowaych odbiorników. a jak? wystarczy zrzucić pasek i obserwować zachowanie silnika po załaczeniu np. dmuchawy. jeżeli objaw nieprawidłowości wystapi to przyczyny szukamy w spadku napięć (masy, zailanie sterownika...
Zapodaj troche grubszy przewod od alternatora sroba 6mm bezposrednio pod kleme plusowa,jesli nic nie da zrob to samo z masa altka i klema minusowa.Czeso tam robia sie spadki napiecia.
Witam ,w moim fiacie uszkodzoniu ulegl alternator. W serwisie stwierdzono ze przyczna to spadek napiecia na akumulatorz o 4 v.Mam pytanie czy to jest jedyne wytlumaczenie.Czy spotkal sie ktos z takim problemem.
Masz Problem jak sam napisałes z masą lub z ładowaniem. Powinienes miec około 14V ładowania. Sprawdź równierz spadki napiecia. Wepnij voltomierz pomiedzy minus aku i mase silnika, oraz plus aku i plus odbiornika, alternatora itp. Sprawdź równierz polaczenia i bezpieczniki na aku.
Napięcie mierzylam do konstrukcji samochodu, więc jest połączenie masy z obudową. Jeśli to byłby spadek napięcia, to efekt byłby odwrotny. Radio nie dzalalo by na postoj, przy niższym napięciu, a nie jak alternator pracuje. Tak mi się wydaje.
Problem tkwił na linii +B. Słabe połaczenie na szegegowym kondensatorze przeciwzakłóceniowym wywoływało spadek napiecia. Dzięki.
w trakcie jazdy spada napiecie pradu do tego stopnia ze gasna lampy , a wycieraczki praktycznie sie zatrzymuja. Czy to alternator czy regulator napiecia?
a powinna ( oczywiście w czasie jazdy Pytam jeszcze raz .... właczasz kluczyk świeci???? jak odpalisz gaśnie?????? jeśli tak szukaj spadku napiecia alternator-akumulator wzgl. masy/zasilania. Jesli włączysz i nie świeci to przewód kontrolki uszkodzony lub sam alternator.
dzieki wam wszystkim . z braku odpowiedniego zakresu amperomierza jaki posiadam zmerzylem tylko napiecie na aku = 14.5 V jest OK. tylko cały czas interesóje mnie takie cos , gdy włacze wszystkie odbiorniki w aucie to wtedy chciałbym wiedziec czy alternator daje sobie rade i gdy w tym momencie podłaczyl bym woltomierza do aku powinien byc duzy spadek...
Akumulator ok a alternator nie daje rady czyli pozostaje chyba tylko kondesator :/ ?
Wymieniłem aku ,nawet alternator i bez zmian ładowanie 11v gasnie jak się nagrzeje .
Nie wydaje mi się żeby to był spadek napięcia. A co to moze byc, jesli nie spadek napiecia? Wez woltomierz i mierz napiecie w roznych punktach miedzy alternatorem i aku 2 az znajdziesz, gdzie jest ten spadek. Oczywiscie, pomiary w stosunku do tego samego punktu masy (w tym pomiar napiecia na minusowej klemie aku2).
Czy w tym wypadku będzie winna słaba masa akumulatora bądź przewód dodatni Włączasz multimetr między śrubę plus alternatora i klemę plus akumulatora, włączasz odbiorniki światła szyba itd i mierzysz spadek napiecia na odpalonym silniku. Im więcej tym gorzej. Analogiczny pomiar na masie alternatora i klemie minus. I wiesz gdzie jest spadek.
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
Wykonałem poniższy test, specjalnie do korelacji z Twoimi wynikami: [youtube]https://youtu.be/9oOmhLudJpI[/y... Nie miałem dwunastowoltowego odbiornika pobierającego około 10 A. Dlatego użyłem przetwornicy napięcia 12/230 V i 100 W lutownicy - co dało obciążenie rzędu 9 A (też jest z tego film). Alternator 100 A: http://jackiewiczowie.blogspot.com/2013/...
Dziwne. Pompa wspomagania powinna miec 5 rowkow (pasek K5-881) a alternator 4 (pasek K4-860). Tak jest we wszystkich TU5 (Xsara, 306 itp). Co do przkaznika, jesli masz spadek napiecia juz na wyjsciu z alternatora, to problem jest w samym alternatorze (zly styk, przebita dioda ?). Wyjscie +D jest zasilane z mostka na 3-amperowych diodach. Cewka przekaznika...
Witam Jak uruchomisz już na pych sprawdź napięcie na akumulatorze (zobacz czy ma ładowanie). Jeśli ma to tak jak wyżej napisano, a jak nie ma to regulator napięcia lub alternator, ewentualnie jakiś kabel. Pozdrawiam
Nie troche a duzo za malo. A duzo masz tych odbiornikow? Jakie jest napiecia gdy nie sa powlaczane? W ktorym miejscu mierzysz - na alternatorze czy na akumulatorze? Mysle ze mozesz miec walniety regulator napiecia, wzglednie np. szczotki w alternatorze zeszly. Niewykluczone tez sa spadki napiecia na kablach ("zmeczone " kable albo np. brudne kontakty...
Masz ogromne spadki napiecia na kablach laczacych akumulator i alternator. 0,35V na masie to szok! T obciazeniem dodatkowe 0,2V. "+" na aku to bez obciazenia to0.08-0.09v a z obciazeniem to 0.67v-0.68v. Zobacz jak duza roznica pod i bez obciazenia. Aby akumulator pracowal bez problemow wszystkie ksiazki zalecaja przedzial 13,8V-14,4V. U ciebie pod obciazeniem...
Słuchaj-nim rozbierzesz alternator to sprawdź to-opel stosuje takie rozwiązanie że alternator jest na simmerblokach (czy jak się to pisze), i stąd jest odizolowany od korusu silnika.Masowanie zapewnia taki kabel który baaardzo sie lubi przełamywać.Zapal silnik i sprawdź czy pomiędzy korpusem alternatora a silnikiem nie masz spadku napiecia powyżej 0,3V.Jeżeli...
Dobra, powiedzmy że kupił bym któryś z tych wzmacniaczy https://allegro.pl/oferta/excursion-hxa-... https://allegro.pl/oferta/mocny-wzmacnia... To teraz takie główne pytanie czy nie porywam się z motyka na słońce, czy 500w rms nie będzie powodowała za dużych spadków...
Witam! Bardzo ciekawy watek.Moze naprawde zniechecic do korzystania z Forum.Wracajac tematu poruszonego w watkui to dobrze by bylo zeby kolega napisal dlaczego zdecydowal o wymianie alternatora. Dobrze by bylo na poczatek zmierzyc spadki napiecia do masy i na plusie do akumulatora.Czesto tam lezy przyczyna.Co do ceny regolatora to wlosy stanely mi deba...!000...
Czy po awarii poprzedniego alternatora został wymieniony akumulator? Jeśli miał zwarcie to możliwe jest że uwalił i ten alternator. Wymień teraz jedno i drugie i dodatkowo zmierz jakie prądy płyną w instalacji. Spadek napiecia świadczy, że aku jest trzepnięte. Czy we szystkich celach jest taki sam poziom elektrolitu?
Sprawdz miernikiem napiecie przy alternatorze a potem przy akumulatorze i tak bedziez wiedzial gdzie sa spadki napiecia.
Sprawdz ladowanie przy alternatorze w samochodzie, Dodano po 4 Może być spadek napiecia na przewodach od alter. do akum.
Witam! Niektórzy koledzy elektrodowicze wypalili z wielkich dział! Zanim zaczniesz rozbierać alternator sprawdź ,popraw kontakty,przewód od alternatora do aku. Spadek napiecia na nim objawia sie dokładnie tym co opisałeś. To jest jedna z prawdopodobnych przyczyn,choć nie pomylę sie gdy ten sam objaw ma miejsce gdy przełącznik w stacyjce(styki,konektory...
Może jedna z faz nie działa, stąd i wydajność nie "nadąża" za poborem? jak to sprawdzic? a moze to regulator napiecia walniety?
Panowie najmocniej przepraszam za brak polskich znakow - pisze z niemiec i nie mam swojego PC przy sobie. Skoro jezdzisz ciezarowka za granice, to na bank walich kupe kilometrow naraz. Proponuje inne podejscie do tego problemu. Moze baterie nie sa calkowicie naladowane pomimo dlugich tras? Sol na drodze, bloto plus malo co zabudowane i pojawia sie klopot...
Witam, Mam problem z napieciem ladowania w Seacie alhambra 1.9tdi. Ale moze od poczatku: Zaczelo sie od tego ze przy diagnostyce vagiem wyrzucilo blad poduszek "za niskie napiecie zasilajace". Ok zaczalem sprawdzac. Znalazlem ze na kablu + od alternatora jest spadek napiecia od 0.3 do 0.6V w zaleznosci od obrotow (co przy pradzie rzedu 100A daje 60W...
Mialem Vectre z 91r i mialem spadek napiecia na akumulatorze.Sprawdz strate napiecia miedzy alternatorem a akumulatorem.Ja na alternatorze mialem 14 V a na akumulatorze 12,5V wiec ciagle byl akumulator nie doladowany,okazalo sie ze przewod masowy miedzy silnikiem a karoseria byl zasniedzialy i on powodowal problemy.
dioda wzbudzenia lub spadki napiec pomierz róznica napiecia pomiedzy akumulatorem a alternatorem
Witam Mam problem ze spadkiem napiecia Stało się to nagle podczas jazdy, został mi jeden bieg do przodu i wsteczny.. (automat) Żadnej kontrolki ani komunikatu, jedynie komputer pokazuje spadek napiecia na skrzyni Akumulatory nowe Na początku był alternator w regeneracji Po kilkunastu kilometrach stało się to samo Drugi alternator (używka, sprawdzana...
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Podmień na początek akumulator. Wymień/napraw alternator. NAJPIERW jednak SPRAWDŹ spadki napięć na połączeniach alternator- akumulator. Chociaż zapewne skończy się na wymianie alternatora.
Czesc kolego. Masz morze jakas wskazówke jak zlikwidowac ten spadek napiecia? Sprawdziłem dzis szczotki w alternatorze i nie sa one za bogate wiec je wymienie morze cos pomoga. Jak to nie pomorze to spróbóje wymienic alternator a ty jak myslisz
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
Dzieki za pomysly i uwagi... a wiec ciag dalszy... z pewnym poslizgiem czasowym zdolalem sprawdzic co i jak... i.... nadal nie wiem.. chco wiem juz znaczbie wiecej. A wiec wszystko jest niby oki - za wyjatkiem malych rowkow w alt.. ale one tu nie graja roli (o tym pozniej). Zrobilem taki test - wlaczylem R pomiedzy alternator a akumulator. Gdy R bylo...
Witam. Więc naświetlę trochę sprawę. Mianowicie w Skodzie Felicji podstawowym alternatorem w modelach 1,3 były alternatory Magnetona. Silnik w tym autku jest na wielowtrysku sterowany przez ECU i wolne ma ustawione na 750obr. Altrnator ma ustawiony regulator na 13,6-13,8V przy czym włączenie świateł mijania powoduje spadek napięcia na 13V (mowa wolne...
Wiec jezeli dla pojedynczej diody spadek napiecia 0.5V jest prawidlowy to jak to wyglada z pomiarem calego mostka, caly mostek sprawdzalem przed rozbiorka alternatora podlaczajac miernik pomiedzy obudowe alternatora i kolejno zacisk B+ i D+. Przy wszystkich pomiarach wynik - spadek napiecia 0.5V. Zasadniczo mierzac mostek diodowy pomiedzy obudowa a...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
, bo z jednej strony alternator idzie pełna parą z drugiej zaś napięcie (12,65) wskazuje, że nie ma ładowania Alternator potrafi podać około 100 A (nie wiem jaki masz dokładnie model, nieistotne). Do tego akumulator potrafi jeszcze więcej. Co może spowodować, aż taki spadek napiecia? Akumulator masz sprawny? Możesz podmienić na inny? PS: Sorry, doczytałem,...
Zależy w jakim stopniu przygasają bo z punktu widzenia elektryka samochodowego to logiczne że przy załączeniu odbiornika pow 20 Amper jest jakis spadek napiecia bo obciążasz instalację i alternator co jest widoczne właśnie po światłach i czasem też po obrotach silnika...
Problem rozwiązany. Regulator szlag trafił. Chociaż alternator wyciągałem z pewną nutą niepewności. Zmylił mnie sposób wzbudzenia, tzn tylko maly impuls przy rozruchu, potem spadek napiecia do poziomu 3v. No nic, nauka, nauka, nauka. Dziękuje wszystkim za chęć niesienia pomocy i bezinteresowne dzielenie sie własnym bezcennym doświadczeniem. Tak trzymać...
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za dużo. Pomiary pokazują że na drodze masy od alternatora...
Jesli ładowanie 13.9 jest za malo to jakie sa najprostsze przyczyny ? Od takich bym zaczął? Wymiana regulatora napiecia moze pomoc czy alternator?
Nic nie pokazuje :/ albo miernik coś szwankuje, sprawdze jeszcze pozniej na starym dobrym analogu :) Nie mniej zmierzylem sobie napiecie na odpalonym silniku i roznica napiecia miedzy klema odlaczona od aku i podlaczona to ponad 1V to normalny spadek?
czasem tak sie dzieje z powodu spadków napiecia jak zapalisz samochod poczekaj az sie wzbudzi alternator poprostu przegazuj i wlacz swiatla i zobaczysz
Efektem tego moze być to że masz spadek napiecia na kablu od wzbudzenia i nie ma wystarczajacego prądu by wzbudzić alternator na niskich obrotach.wymiana żarówki też pomaga czasami. P.s. Ile lat ma twój akumulator ?
Witam Państwa , Mam taki problem posiadam Opel Zafira 2,0 DTL na zimnym siliku podczas jazdy jak zdejmuję nogę z gazu to jest spadek napięcia proądu .Był robiony alternator .Były sprawdzane wzystkie napiecia pradu alternatora i akumlatora.Był sprawdzany przekaźnik świec żarowych i wszystko jest na obacną chwile dobrze . Tylko mnie zastanawia co to może...
Bylo w poprzednim topicu! Sprawdz spadki napiecia na alternatorze. + miernika do + akumulatora, a - miernika do + alternatora (ten najgrubszy kabel przy altku ;) ). Potem - miernika do - akumulatora, a + miernika do obudowy alternatora, potem do silnika. Pokaze ci w ten sposob spadki od alternatora do akumulatora na +'sie i -'usie ;). Jak beda duze...
Witam Jezeli masz ladowanie na poziomie 12.7 V to jest stanowczo za malo. Ładowanie powinno sie wachac w granicach 13,8 V - 14,2 V w zaleznosci od obciazenia (swiatla, dmuchawa, itp.). Jak zachowuje sie kontrolka ladowania, czy rzaży??. Moga to byc diody w alternatorze, regolator, itp. Najprawdopodobniej nie obedzie sie bez wyciagniecia i pomierzenia...
panowie ale broker_investment wcale sie nie kluci ze tyle miał tylko sie pyta jak zapobiec spadkom napiecia :D rozmowa idzie w złym kierunku
Witam. Ja mam odpalarke ktora ma 12v i 17v.Jak odpalam disla tzn.transita czy sprintera to podłaczam na poczatku 12v do chwili wzrostu napiecia do 16 v po czym przelaczam na 17v i w tej chwili druga osoba odpala auto jak zapali szybko wylaczam zapalarke.Na razie wszystko z autami nic sie nie stalo.zapalarka jest na jednej diodzie. Z tym odpalaniem od...
Cały problem niezrozumienia , tematu wynika ztego ze poruszany sie w zakresie napiecia 1,8V i pradach rzedu 120A czasem wiecej. Minimalne spadki spadki robia usterki w układzie . Alternator tez pracuje w tym zakresie regulacji. Do tego žle zaprojektiwwne juz w fanryce instalacje . Wydajnosc prądowa niestety jest ograniczona poprzez indukcyjnosc stojana...
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
Problem chyba będzie w instalacji i to raczej zwarcie i to konkretne jeśli zbija tak mocno napięcie ... Jeśli nie trzymała by klema to i tak alternator trzymał by napięcie ewentualnie zawyżył je ... Trzeba sprawdzić szczególnie grube kable które idą od akumulatora do rozrusznika oraz wszystkie grube kable + co idą do alternatora, przekażnika świec,...
Jakie jest napięcie ładowania ? Jakie jest podczas przygasania w instalacji? Jaki jest prąd pobierany z alternatora podczas normalnej pracy bez odbiorników i podczas puszczania hamulca?
Witam po wymianie alternatora w suzuki swift ładowanie podczas uruchomionego silnika wynosi 12,5v po wlaczeniu swiatel mijania spadek jest do 8 v akumulator jest padnięty nie mam go gdzie podładować auto odpalam na kable od innego samochodu czy tak niskie ladowanie oraz takie spadki napiecia moga byc spowodowane skonczonym akumulatorem? To jakis no...
Witam Proponuje ci zaczac od regulatora napiecia.Prawdopodobnie to bedzie glowna przyczyna twoich klopotow.Sprobuj tez sprawdzic miernikiem prad na akumulatorze podczas normalnej pracy i pod obciazeniem. Pozdrawiam
masz spadki napiecia na przewodach a kontrokle podlacz od zaciski 15 o d+
O ile ładowanie wynosi 13,9 V i przy zimnym silniku masz przez chwile spadek napiecia(czas grzania swiec),tak ma być. Co innego jak silnk gorący?
Witam. Używając w codziennej pracy spadku napięć jako jednej z podstawowych metod diagnostyki . Kolega zadał mi pytanie : Spadek napiecia(napiecie mierzone) między biegunem ujemnym akumulatora a obudowa alrernatora wynosi 11.5 V . Jak wyjaśnić te napiecie ( czy jest ono w ogóle możliwe) bedac pewnym w 100 % że masa między akumulatorem a blokiem silnika...
No np w samochodzie podczas zaplonu jest nagly spadek napiecia przy rozruchu.. i dosc szybko mamy 14 v po odpaleniu z alternatora. Wiec spoko.. bede mogl spokojnie sprawdzic w samochodzie przez bezpiecznik max 8A.
Jak masz ładowanie to kontrolka jest sterowana przez tablicę i zapali się dopiero po znacznym spadku napiecia w instalacji.Podobnie jak w np.Astra H
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
tak naprzwde to wszystkie polonezy maja problemy wieksze lub mniejsze na wolnych obr. nie wiem dlaczego polskie inzynierki jeszsze sie nie zwrócili uwage na fakt ze alternator ma zle dobrane przelozenie tzn ma za niskie obroty na wolnych mozna zrobic proste doswiadzcenie postawic obok poloneza jakikolwiek normalny sampchód zapalic w obu swiatla ( wystarczy...
panowie dzien dobry ,zaczeliscie na prostowniku i diodach ,skończyliscie na alternatorze ,wiec podam -alternator jest to trójfazowy generator pradu zmiennego dlatego są stosowane diody prostownicze ,a regulator napiecia sluzy do regulacji napiecia w magnesicy czyli wirniku,bo napiecie wytwarzane przez stojan jest uzależnione od pola magnetycznego wytwarzanego...
Panowie a może byście policzyli spadki napięć na przewodach rozruchowych i wtedy prowadzili dyskusję o paleniu alternatora,Zawsze stosuję metodę plus do plusa,minus do minusa,dawca na obrotach i nigdy żadnej awarii.Do biorcy płynie prąd z akumulatora dawcy i jego alternatora,przy spadkach napięć na przewodach rozruchowych nie ma szansy uszkodzenia alternatora.
Najpierw zmierzył bym prąd jaki pobiera samochód w stanie spoczynku Nie chrzań! A do kolegi dwa posty wyżej, posprawdzaj masy, zasilanie od akumulatora do alternatora. Pomierz spadki napięć!
Ladowanie na alternatorze bez obciazenia wynosilo 12.99v przyczyna : regulator napiecia. Przyczunilo sie to d spadku napiecia na esp i abs. Dlatego tez kontrolki sie swiecily. Nie znam tylko przyczyny uderzenia w kolo. Dodano po 1 Teraz mam problem z wypadaniem zaplonu na 4 cylindrze pompki sprawdzone , instalacja tez lecz przyczyna nie zdiagnozowana....
... czy jak kupię kabel spawalniczy 25^2 z miedzi i pociagnę go na długosci 5m, to czy jego przekrój wystarczy żeby zminimalizować spadki napiecia na takiej dlugosci i czy alternator nadal bedzie doładowywal akumulator tak jak ma to miejsce teraz, gdzie kabel ma okolo 1 metra dlugosci (a pewnie nawet nie ma metra) ew. na co zwrócić uwagę przy takiej...
Napewno nie jest to wina wzmaka raz ze jest nowy a dwa ze robiło mi sie juz tak na innych wzmakach na SOUND WAVE BO 800 i PIONEEr GM-7100 poprostu widac spadki napiecia na alternatorze i akumulatorach chociaz dzisiaj powiem ze po dołozeniu 2aku wogole nie przygasaja swiatła chyba te głosniki sa tak bardzo pradozerne!Wczesniej miałem w oplu kadecie własnie...
witam. Podłaczasz mirnik pod akumulator a druga osoba odpala samochod. Wtaki oto sposób mierzy sie spadek napiecia przy odpalaniu. Przy dobrym akumulatorze min. 10,50V. Ja na twoim miejscu poprzeczyszczał bym wszystkie łaczenia(tj. klemy, kable przy alternatorze)jak to nie pomoze to rozebrał bym alternator i sprawdził szczotki i pierscieni slizgowe.
Witam, dokonuje pomiarow mostka prostownoczego w alternatorze ktory przy pelnym obciazeniu nie laduje. Czy pomiar spadku calego mostka prostowniczego da mi pewnosc ze jest ok? Spadek napiecia pomiedzy b+ a masa alternatora to 0.5v. Czy mierzyc mam kazda poszczegolna diode czy caly mostek.
Witam ponownie. Wydobylem stary regulator z alternatora. Postanowilem zrobic nastepujacy test. Majac go na stole. Test 1. Podlaczam mase z zasilacza pod obudowe regulatora, a "+" pod zacisk kontrolki wzbudzenia. Na szczotki zakladam woltomierz. Zaczynam podkrecac napiecie na zasilaczu. Rosnie do wartosci 14,5V. Po przekroczeniu 14,5 V natepuje gwaltowny...
Posiadam motor (japoniec) i gotuje mi sie akumulator. Jak sprawa sie ma z pradem i z napieciem w instalacji. Z tego co wiem to prądu ładowania alternatora sie nie reguluje, tylko napiecie. Zadaniem regulatora jest utrzymanie stałega napiecia w instalacji ok 14.4V. Mierzyłem napiecie w instalacji i wynosi ono 14,5V bez swiateł, 14V ze swiatłami na wolnych...
http://obrazki.elektroda.pl/2691662600_1... Poprawiłem schemat i dodałem wartości oporników odpowiedzialnych za histerezę. Na wyjściu chcę otrzymać 6V (cewka przekaźnika), dlatego na wejściu muszę podać 7,5V, prawda? Aby uniezależnić układ od wahań napięcia (akumulator, alternator, spadki napięć itd), postanowiłem zastosować dwa stabilizatory...
a jezeli mam spadki napiecia czy aku zelowe w bagazniku podłączone rownolegle do seryjnego zalatwi sprawe spadu napiecia i przygasania świateł bez ingerencji w mocniejszy alternator altek 70-80A
Pamietam ze dokladnie ten sam problem byl juz poruszany. No moze niedokladnie, o ile pamietam tam chodzilo o to ze odtwarzacz MP3 w momencie rozruchu wraca na poczatek utworu. Ale zasadniczo chodzilo o to samo - poszukaj, bo nie pamietam juz wnioskow. A pierwsza rzecz - czy tak bylo od poczatku? Sprawdzilbym kable i wszelkie kontakty, moze masz na nich...
Racja nawet i bez oscyloskopu można by popróbować, przebieg takiego pradu z alternatora nie ma zbyt wielkiej częstotliwości i sygnal mozna by przez prosta przejściowke typu kondensator i potencjometr podlączyc do wejscia audio komputera(laptop najlepiej najtańszy bo jak coś padnie to mogiła) i w pierwszym z brzegu programie do obróbki audio przyjrzeć...
O ile dobrze kojarze to ten model ma alternator zewnetrzny, taki jak w autach, szczotkowy obcowzbudny. Co do zawyzonego napiecia moge dac ci pewien trop, mialem taki przypadek w pewnym motocyklu do ktorego zaadoptowalem taki alternator. Otoz do niego dochodza tylko dwa przewody, jeden to jest staly plus czyli wyjscie ladowania z alternatora, a drugi...
Witam Miałem podobny przypadek przy dodaniu gazu i odjeciu wystepowały szarpania oraz przy włączonej klimatyzacji spadek napiecia był duży. Jeździłem z tym od 2 lat juz sie przyzwyczaiłem do tego. wymieniałem swiece przewody i było to samo. Ostatnio padł mi alternator i straciłem ładowanie. Po wymianie alternatora szarpania znikneły. Teraz bardzo ładnie...
Musisz przeczyścić połączenia z akumulatorem i alternatorem. Wszystkie przewody, klemy, złącza, bo zapewne na połączeniach masz spadki napięć.
Wszystko zalezy jakie zapotrzebowanie na prad bedzie miec Twoj sprzet. Nastepna sprawa a zarazem priorytetowa to przy projektowaniu instalacji zasilajacej pod katem CA powinno sie uwzglednic kilka kwestii: - bilans mocy w samochodzie bez żadnych modyfikacji. To znaczy chodzi o przeliczenie ile energii wydziela alternator przy jakich obrotach ( charakterystyka...
Spadki napięć.
Co mogę Ci jeszcze doradzić, sprawdź sobie kable, które dochodzą do akumulatora, czy nie ma na nich również spadków napięcia. Ja dołożyłem kabel od + bezpośrednio do alternatora i wymieniłem kabel od masy (-). Brak spadków napięć, auto pali od "strzału". Sprawdź jeszcze jakie napięcia masz na alternatorze mierząc bezpośrednio na nim ( między zaciskiem...
Jeśli wszystkie połączenia między alternatorem, a akumulatorem są ok. i nie ma tam spadków napięć to masz za słaby alternator. Na wyższych obrotach silnika też Ci światła przygasają?
przekaznik spadek napiecia kondensatory spadek napiecia spadek napiecia wzmacniaczu
amazon assistant automatyczna skrzynia biegów naprawa sprężyna siłownika krups
głowica netatmo klimatyzator galanzuś
Seat Cordoba: Żółta kontrolka ESP świeci po wyjęciu kluczyków Zawieszanie i artefakty po wymianie dysku i RAM