Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Alternator sprawdzałem miernikiem i jest na pewno sprawny. Zawór EACV też już czyściłem w benzynie ekstrakcyjnej tyle tylko dało, że podczas jazdy na gazie falowały mi obroty a teraz są już ustabilizowane. Ale jak mogę sprawdzić czy ten zawór jest sprawny ? Jest jakaś metoda ?
Witam, ostatnio podłączałem akumulator i zamieniłem (+) z (-). Klemy tylko dotknęły biegunów, z okolic alternatora poleciały iskry. Samochód odpala, jeździ, natomiast nie ma ładowania z alternatora (sprawdzałem miernikiem). Czy do wymiany jest cały alternator czy tylko np. regulator napięcia ?
High Voltage - to tak ostrzegawczo
Ciekawa sprawa, gdyby każdy elektronik sprawdzał diodę żarówką.... Od tego ma miernik. A w nim opcja sprawdzania półprzewodników (nie mylić z omomierzem).
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
Prąd z kabelka niebieskiego jest podawany na alternator. Sprawdzałem. Sprawdzałem miernikiem napięcia. W aku jest ponad 12 na zgaszonym i odpalonym silniku. Gdyby było ładowanie pokazywało by ok 14 na odpalonym. Jedyne wyjście to chyba wymiana alternatora
Diody sprawdzałem miernikiem ustawionym na badanie diod. Wszystkie 9 przewodzi tylko w 1 kierunku To sprawdzanie jest nic nie warte. Diody mocy w alternatorze sprawdzamy dużej mocy (np 55W) żarówką i akumulatorem, a nie miernikiem. Trzeba te 5A przynajmniej wymusić.
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Witam. Nie ładuje mi alternator wcale sprawdzałem miernikiem i żarówką i nic nie pokazało i żarówka też nie zaświeciła rozebrałem diody sprawdziłem są ok nie przepalone jak odkręciłem diody to zamontowałem sam alternator i chciałem sprawdzić czy wytwarza jakie kol wiek napięcie okazało sie ze nie nie wiem czy dobrze myśle ale chyba powinno byc jakiś...
Witam, Mam problem z alternatorem. Wymieniłem mostek(8 diodowy) regulator napięcia(2 piny) , wrzucam z powrotem do samochodu nie ładuje Sprawdzam 2 piny które idą do regulatora napięcia pokazuje 5.5-5.6 V czy tak powinno być? Prześledziłem schemat z Autodaty 2 piny do regulatora napięcia idą bezpośrednio z komputera (pin nr 19 i 72). natomiast w samochodzie...
Rozumiem że sprawdzałeś alternator miernikiem? Jeżeli alternator nie ładuje to należy oddać go do regeneracji. Koszt to około 150 zł w zależności co poszło. Sprawdź przewody jeszcze od alternatora i napięcie na samym alternatorze oraz czy pasek na miejscu
Tak dokładnie do tej wsuwki, gdy do kontrolki zamiast plusa ze stacyjki podłącze mase, kontrolka się świeci. Sprawdzałem miernikiem alternator ładuje nawet bez podłączonej kontrolki. Prąd jest mozna powiedzieć że na każdym wyjściu, na śrubie cieńszej na dole i na wsuwce na dole tez jest prąd.
kurde sprawdzałem miernikiem i alternator daje mi 14v i co teraz ?? chyba jednak będzie potrzebny ten stabilizator.
Ja mam do sprawdzania tych alternatorów specjalny miernik.Bez tego miernika nie da rady sprawdzić alternatora.
jest to napewno alternator od punto i napewno daje 19v sprawdzałem dwoma miernikami cyfrowym i analogiem
Laguny mają podgrzewacze i one pobieraja znaczne ilosci pradu, tskze pomierz miernikiem co i jak zobacz tez czy alternator jest gorący. Jeśli sprawny :) Czy miernikiem sprawdzałeś ładowanie?
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
sprawdzałem miernikiem jest 14v .sprawdzałem żarówką wyjścia w alternatorze na tych trzech pinach i na żadnym nie ma napięcia ani masy na kosce z instalacji jest na jednym pinie 12v
W moim trzecim poście napisałem,że znajomy nie czekał na mnie tylko podpiął alternator z zaleceniami sprzedawcy. Ponad to, dlatego założyłem ten temat, aby być pewnym prawidłowego podpięcia. Plus widoczny jest po rozebraniu alternatora, jak na moim zdjęciu. Ja przed podpięciem sprawdzałem miernikiem ( test diody) kierunek przewodzenia diody.
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
witam. jakisz czas temu mialem problem bo alternator przeladowywal mi akumulator, wymienilem na uzywany i wszystko wrocilo do normy az do wczoraj. Dzis rano odpalam madzie i lipa totalna, milczy jak grob nie ma sily przekrecic rozrusznikiem. pomyslalem akumulator, podmienilem na inny na 100% sprawny i odpalil spoko, pojechalem "na miasto" wrocilem i...
Czyli sytuacja jest banalnie prosta. Sprawdzamy napięcie po kluczyku, obwód lampki (lamki jako takie już wyginęły, ale tak nazwę), który powinien wystawić 12V przy delikatnym obciążeniu i baterii. Baterię należy sprawdzać przykładając miernik w zakresie V-DC do zacisku alternatora i do zacisku na akumulatorze. Wartość po odpaleniu to strata na baterii. Po...
Posiadam Kangoo 1 1998 rok 1,4 8v, dziś przestał ładować akumulator oraz nie działa wspomaganie. Świeci się kontrolka czerwona akumulator. Brak ładowania jest, bo sprawdzałem miernikiem. Zasilanie 12v jest na przewodzie wzbudzającym alternator. Akumulator jest nowy.
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy. Diod alternatora nie sprawdza się miernikiem. A odłączałeś stojan przed sprawdzeniem diod czy z podłączanym stojanem sprawdzałeś?
Na 99% tak sprawdź jeszcze miernikiem na teście diod wtedy będziesz wiedział czy uszkodzona jest 1 z diod czy więcej.
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
panowie odpaliłem samochód silnik rozgrzałem i zdjąłem kleme z akumulatora samochód zgasł dlaczego ??? Miernikiem sprawdzałem alternator niby ładuje napięcie 12.3 to raczej mało co nie ??? co może być tego przyczyna regulator napięcia ???
Witam, buduje traktor typu sam, mam w nim silnik od forda transita i mam problem w podłączeniu alternatora.jest duzo postów na ten temat jednak probowałem juz wielu kombinacji w podłączeniu ale alternator dalej nie ładuje (sprawdzam miernikiem). jesli ktos wie jak to zrobic prosze o szczegółową instrukcje łącznie z kontrolką itp PODAJE FOTO ALTERNATORA...
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
Podstawowe czynności sprawdzające alternator: - kontrolka ładowania zapali się, jak zmasujesz przewód przy alternatorze? - jaki poziom napięcia przed i po odpaleniu silnika? - do sprawdzania elektryki używa się miernika i innych NARZĘDZI, a nie patry na iskierki! - regulator napięcia sprawdzony? - wirnik alternatora sprawdzony?
Kolego podaj numer alternatora żeby wiadomo było jaki tam jest. Może głupie sprawdzałeś na innym mierniku może miernik szwankuje. I jak dobrze pamietam były tam alternatory które musiały mieć we wtyczce napiecie z akumulatora taki pomiar i szlo to przez bezpiecznik kiedy bezpiecznik był spalony lub kabel nie łączył wtedy alternator nie widział jakie...
dzięki panowie , od rana miernik w łapę i sprawdzam.
wymień diody(1n4005?) na płytce z diodami w alternatorze- sprawdzane miernikiem mogą nie wykazywać wady- kiedyś miałem taką usterkę w 125p i pomogło
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
sprawdzałem diody miernikiem wszystkie wskazują tak samo ok 500omów.
Trzeba się dostać do diód, odlutować dwa przewody od stojana i zwykłym miernikiem bądź żarówką a najlepiej jednym i drugim sprawdzamy wszyskie dziewięć diody. Pozdrawiam.
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
W zadaniu 25 sie zgadzam dałem ciała :) W zadaniu 23 bardziej im chodziło o sprawdzanie izolacji uzwojen alternatora , rozrusznika i tu bedzie miernik induktorowy.
Regulator jest dobrze zmasowany sprawdzałem miernikiem i jest sześciodiodowy oraz nowy a alternator nie wiem ile ma diód.
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Witam. czy udało się Panu rozwiązać ten problem z kontrolką ładowania? Mam to samo, Alternator po kapitalce, na testowej jeździe kontrolka nie świeciła się, zgasiłem silnik i po odpaleniu znowu kontrolka się świeci. Sprawdzam miernikiem w zapalniczce i pokazuje że ładuje.
diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan. Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A. bywa tak, że -dioda ma poluzowane wyprowadzenie...
kolego tomaszek77 w którym konkretnie miejscu znajduje się ten czujnik , u siebie clipem sprawdzałem napięcie to w aplikacji jest 14,2 a sprawdzając miernikiem jest 13,5 ta sama sytuacja na 2 różnych alternatorach
sprawdź miernikiem czy nie ma przebicia uzwojenia na masę czyli korpus. Miernikiem może sobie sprawdzać, wynik nie jest miarodajny.
Mechanik dobrze mówi. Czasem miernikiem przy małym prądzie nie wyłapie się wszystkich upływności. Stare książki zalecają sprawdzanie przebić uzwojeń na elementy metalowe alternatora za pomocą napięcia sieciowego. Jak jest sprawny, to nic się nie stanie. Uszkodzenie się ujawni. Pomiar małych oporności tanim miernikiem, to kpina...
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Witajcie ! Pewnego pięknego dnia pożyczyłem dziewczynie samochód :P Ale nie śmiejcie się bo jeździ dobrze ale nie zwraca na szczegóły :P Wsiadając do auta zauważyłem "ciemną" deskę rozdzielczą ... tzn słabo podświetlona .. (kontrolka ładowania nie świeciła) Udało mi się dojechać do domu po czym akumulator zastrajkował .. nie było ładowania ... Podłączyłem...
Witam ponownie jest taki problem, podłączyłem Alternator tak jak jest na tym schemacie i Alternator nie ładuje, lampka się świeci, też sprawdzałem miernikiem żadnych zmian napięcia, sprawdzałem miernikiem napięcie na kabelku tym który idzie ze styku L na Alternatorze do lampki, to przy odpalonym silniku jest 0,024 V na zgaszonym silniku jest 0,024 V...
Trzeba wydostać alternator, rozpołowić go, odlutować stojan, wykręcić mostek. Sprawdzenie diód miernikiem zda się na niewiele, bo będą mierzyły się dobrze. Diody w mostku sprawdzam zasilaczem regulowanym. I tak, diody mocy prądem np 10-15A i obserwujesz czy w miarę nagrzewania się diody, spadek napięcia na niej nie zmienia się rażąco (w granicach 0,5-0,8V,...
Alternator polonez caro plus 1.6gsi Dziwna awaria alternatora ,wsiadam odpalam widzę czerwoną kontrolkę akumulatora ,po zapaleniu silnika powoli przygasała i zgasła ,sprawdzam akumulator miernikiem napięcie,nic się nie zmienia po odpaleniu silnika ,alternator padł jednocześnie z żarówką kontrolki akumulatora?teraz w ogóle się nie zapala a alternator...
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
Sprawdzał Pan bezpieczniki miernikiem czy wizualnie? Na pinach 15 i 16 (w VW zazwyczaj dwa grube przewody czerwone z niebieskim paskiem) ma być 12V. Najlepiej mierzyć na podłączonym radiu względem masy radia. Bezpiecznik w radiu sprawdzić miernikiem lub wymienić. Jeśli radio będzie uszkodzone to sugeruję dobry serwis.
Najlepiej miernik cęgowy i pomiar prądu ładowania , najprościej czy oba są "ciepłe". , można odpinać i sprawdzać pojedynczo.
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Sprawdzałem miernikiem zarówno na akumulatorze jak i na wyjściu alternatora i było około 12V gdy świeciła kontrolka,a gdy było wszystko OK zmierzyłem około 14V. Alternator jest firmy Valeo 90A
Mam zamiar kupić Miernik Rezystancji Izolacji firmy UNIT: który z wymienionych poniżej modeli najlepiej nadaje się do tego celu UT 502 UT 511 UT 512 UT 526 Który z tych 4 modeli wystarczy do sprawdzania silników do 10kW elektronarzędzi, alternatorów i rozruszników samochodowych
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Czym sprawdzasz stojan ? Miernikiem czy starym sprawdzonym sposobem na żarówke i 230v?
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
Witam! Jedno pytanko - czy sprawdzałeś miernikiem napięcie na bateri i na plusie alternatora wtedy kiedy pulsują światła. Czy wskazanie też tak się wacha jak pulsują żarówki (wskazywało by to na regulator). Pozdrawiam A.G.
Osobiście nie spotkałem się z alternatorem 6 diodowym w SW400 ale kto wie; sprawdź go najpierw; miernik ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Przykładowe podłąćzenie alternatora 6 diodowego (ten z przekaźnikiem)...
Urywa się ciągle sprzegło alternatora w Focusie MK1 1,8 tdci Wymieniłem sprzęgiełko w całości na używane (foto poniżej) 3x Wymieniłem samo gumowe kółeczko które łączy się z alternatorem w końcu na nowe dobrej firmy Przejeżdżam 50-150km i się ono ukręca ta guma. Alternator jak obracam ręka niby lekko się kręci. Teraz jak się urwało to patrzę alternator...
diody są sprawne sprawdzałem miernikiem i żarówką 20W mało tego podmieniłem mostek.
Witam tak jak w tytule mam awarie ładowania- czerwona kontrolka akumulatora i napis stop - migające kontrolki które znikają i się pojawiają. Komputer nie wywala żadnego błędu sprawdzałem ładowanie i raz pokazuje 13.8v a czasem nie ma nic tak na zmianę sprawdzałem miernikiem na klemach ale również sprawdzałem wyjście z alternatora żeby wykluczyć przerwany...
Chaotyczny opis. Mamy rozumieć że: regulator napięcia którego nie miałem przy kupnie ciągnika To miałeś, czy zastosowałeś taki jak na zdjęciu. Próbowałeś naprawić alternator, i Poczyściłem go, poodnawiałem luty i stwierdziłem że diody się spaliły, ponieważ po podłączeniu wzbudzenia dalej nie ładował. Niestety nie posiadam miernika A sprawdzałeś uzwojenia?...
Wytopiony na aku pierwszy bezpiecznik metalowa blaszka z czarnym grubym kablem. Bądź jak na wyłączonym silniku a włączonym zapłonie nie świeci kontrolka ładowania to kable w okolicy rozrusznika 2 cienkie we wtyczce 2 pinowej zgnily. Masz na myśli ten bezpiecznik, który nad akumulatorem? Sprawdzone i jest OK, przeczyściłem, nic nie jest stopione. Jak...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Nie sprawdzałem, ale chyba jak pracował silnik to przykładałem miernik do kabla od alternatora i wskazywało takie samo napięcie 11,8 jak w aku, ale niepamiętam dokładnie czy to robiłem. Tzn jak mam podłączony akumulator to przy wyłączonym silniku alternator powinien mieć jakieś napięcie? Mogę to sprawdzić chociażby miernikiem...
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Muszę przyznać się do błędu. Alternator sprawdzałem wczoraj wieczorem przy słabym świetle na szybko bez miernika. Dziś przyglądnąłem się lepiej i okazało się, że jest 9-cio diodowy. http://obrazki.elektroda.pl/1546883100_1... Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Najprościej, bierzesz miernik, ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Do 6 diodowego można podłączyć kontrolkę ładowania, tyle, że przez przekaźnik. Pamiętaj, ze regulatory napięcia są inne, w zależności od budowy...
Kolego nic nie zmieniaj dopóki ładowanie nie przekroczy 28,6V to nic się nie dzieje złego. Zmierz napięcie na każdym akumulatorze podczas łądowanie i jak masz cęgi to zmierz czy te 60A idzie w akumulator czy w instalacje. I proszę nie pisz że wujek cioci siostry mówi żę źle. Napięcie podczas ładowania-trzeba to zmierzyć dość szybko jest na poziomie...
A dlaczego masz 9V w kabinie?? Fizyczne sprawdzałeś miernikiem? https://obrazki.elektroda.pl/1560709400_...
Tyle że już nie mam pomysłów co może być nie tak. Liczniki wymieniałem więc odpadają. Alternator daje prąd tym kablem i miernikiem sprawdzałem wtyczki itp i wszystko gra. I jeśli ten kabel też jest dobry to już nie wiem co jest grane... A może być taka opcja, że ten czujnik no jest gdzieś przełamany czy coś. Bo wsumie to "jakiś" impuls dochodzi do tego...
Od kondensatora nie, z kondensatora idzie do prądowego kabelek i tak podłączyłem , został jeden z wiązki właśnie z oczkiem , miernikiem sprawdzałem i ciągle jest w nim masa , dodam że gdy nie jest podłączony ładowanie aku jest
A więc tak udało mi się jeszcze wyszperać u siebie w garażu jeszcze jeden alternator od fiata 126p, i jak na razie sprawuje się całkiem dobrze. Dziś jeszcze wymienię koło pasowe na mniejsze, aby na wolnych obrotach również bezproblemowo ładował. Miernikiem sprawdzałem i ładowanie jest 14,6, a 14,7 także chyba nie najgorzej ;p. Dziękuje za odpowiedzi...
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Może łaskawie powiesz do czego? Pewnie alternator... Diody sprawdzisz miernikiem po wylutowaniu a regulatora napięcia nie sprawdzisz bez stanowiska prób. Najlepiej sprawdzić go mierząc napięcie ładowania w samochodzie.
Diód mocy (takich jak w alternatorze) nie sprawdzi dokładnie testerem z miernika, tester nie wymusi odpowiedniego prądu. Takie diody trzeba sprawdzać z prądem w kierunku przewodzenia rzędu 5-10A i dlatego do tego celu najlepiej nadaje się akumulator samochodowy i żarówka 55-100W jako obciążenie.
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
Kolego niemożliwe żeby napięcie mierzone na akumulatorze spadało tak nisko do 2-3 V nawet jakbyś miał problem z alternatorem to nie spadało by tak nisko najwyżej do max 11V może zacznij sprawdzanie od sprawdzenia miernika
Niesamowite?! Tyle, że jest dokładnie odwrotnie. https://obrazki.elektroda.pl/3614567100_... Litera A w oznaczeniu = anoda na drucie, katoda na "kapslu". Litera K w oznaczeniu = katoda na drucie, anoda na "kapslu". A ten: "W alternatorze mam diody z opisami na spodniej czesci 076 862, nie ma tam literki ani A ani K" problem, rozwiązujesz...
Ten przekaźnik od kontrolki był wcześniej a potem brat kupił alternator i regulator i tak podpiął jak było wcześniej na te same kabelki. Cały czas był problem z tym ładowaniem raz było raz nie było. Miernik mam sprawdzałem brak ładowania, sprawdzalem też ciągłość przewodów i wszystkie są całe i dobre. Co do alternatora to nie wiem jak go sprawdzić,...
Witam koledzy mam taki roblem na przy c-330 alternator typowy ze sklepu jak to sie zakłada do trzydziestek i szesdziesiatek a problem jest taki ze swieci mi zarówka od ładowania sprawdzałem miernikiem i nic pokazuje wartosc akumulatora nawet na wysokich obrotach. załozyłem nowe szczotki i nowy regulator i tez nic . rozkreciłem alternator aby pomierzyc...
Miernik napięcia na gnieździe zapalniczki widziałem - fajny i praktyczny. Ale ładowanie jest, bo wymieniłem alternator i wielokrotnie sprawdzałem ładowanie. Naładowany akumulator w miarę upływu czasu traci napięcie. Kupiłem ostatnio moduł BSI (używany, o takim samym numerze, tego samego producenta) - nie zadziałał. Może bez komputera i odpowiedniego...
Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy". (jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?) To proste ,odpalasz auto podpinasz amperomierz i woltomierz .Obciążenie...
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
Moim skromnym zdaniem nie masz ładowania .Szukasz dziury w całym twierdzisz ,że sprawdzałeś ładowanie ,,miernikiem,,a wytłumacz jakim cudem wzbudzony jest alternator skoro na unieruchomionym silniku po przekręceniu stacyjki kontrolka ładowania się nie świeci.Chyba ,że masz instalacje poprzerabianą ,to wtedy takie pytania do autora tych przeróbek.Poz.
Jak sprawdzałeś diody (pod obciążeniem ) czy tylko miernikiem bez obciążenia . Sprawdź przewód ładowania z zacisku alternatora ( chyba 30 ) ten na śrubkę czy przy klemie akumulatora mocowany jest w ołowianej klemie razem z rozrusznikowym czy rozdzielony mocowany na oczko , Sprawdź mocowanie szczotko-trzymacza ( nie wiem czy regulator ze szczotko-trzymaczem...
Taki alternator robiłem ostatnio w Peugeot benzyna.Leciał tylko jeden kabelek z BSM. Bez kabelka ładowanie 13.7 po zapięciu kabelka 14.2.Sprawdziłem co tam leci i na pewno leci tam PWM z BSM.Na mierniku było jakieś 11.8v.Przy odłączonym kabelku z alta.Więcej nie sprawdzałem.
Diody powinieneś sprawdzać prostownikiem ale nie na zwarcie lecz z połączoną szeregowo żarówką by nie zrobić zwarcia. Pod obciążeniem trzeba sprawdzać. Miernikiem może fałszować. Może masz pierścienie wytarte, szczotki wtedy bardzo szybko padną bo trą ;).
Odpal silnik włącz światła i dodaj i puść gaz i tak kilka razy jeśli światła zaczną ci mrugać przy dodawaniu gazu to znaczy ze masz za małe napięci na aku. A sprawdzałeś wo gole napięcie na aku ??? powinieneś mieć 19V (Z hakiem) jeśli bd miał mniejsze to alternator do regeneracji Co to za bzdury totalne są? Jakie 19 (DZIEWIĘTNAŚCIE) V na akumulatorze?...
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła. Mostek sprawdzałem miernikiem oraz zasilaczem i żarówką...
Takie napięcie jest przy podłączonym przekaźniku ale czy to można nazwać obciążeniem to raczej nie bo to tylko załącza cewkę i rozłącza napięcie idące na żarówkę. w postach wyżej opisałem jak jest podłączony ten przekaźnik. Tak napięcie sprawdzam zwykłym miernikiem cyfrowym. Jeśli wyjście R alternatora mam podłączone z regulatorem to na tym wyjściu...
Czyste w sensie? Miernik w dłoń i sprawdzaj po kolei . Jakie napięcie na samym alternatorze i dalej po kolei do aku
sprawdzanie miernikiem amplitunera sprawdzanie miernikiem bezpiecznik sprawdzanie diody miernikiem
szczotki alternatora mazda bezpieczniki octavia z18xe wymiana silnika
briggs stratton nierówna praca philips 55pus6262
Myszka w pilocie SHARP nie powiększa ekranu Podłączenie kolumn Schneider 90 LS do mini jack