Witam. To co napiszę jest może trochę jak z innej bajki, ale to fakt. Naprawiałem alternator siedzący we Vito. Auto przestało ładować, uszkodzeniu uległy diody, przed tym zdarzeniem poleciał dym z altern.. Niyby nic dziwnego, ale po wymianie diod, doładowaniu akumulatora (nowego) i odpaleniu auta bez żadnych obciążeń po 15 min. poleciał dym i to był...
Witam Wymieniam silnik w sprinterku 2.2cdi, dawca to w203 w którym alternator chlodzony jest cieczą a w sprinterze byl zwykly i teraz moje pytanie czy zostawić alternator z w203 czy zaślepić otwory i zamontować ze sprintera?
Witam mam alternator z jednym pinem . Zamówiłem drogi i przyszedł z dwoma pinami . Czy on będzie działał???
W silnikach tej serii w osobówkach jest w bloku, nad alternatorem
Sprawdził bym ładowanie,objaw migających świateł-uszkodzony regulator. Popieram alternator ....regulator.
Sprzęgiełko alternatora sprawne? Sprawdził?
Dziękuję za sugestie, jednak nie proszę o diagnozę a o pomoc w ulepszeniu układu. Ogrzewanie działa bardzo dobrze podczas jazdy, jednak w korku jest nieco słabiej. Myślę nad tym aby pompka działała przez cały czas jednak chciałbym aby uruchamiała się z pewnym opóźnieniem od rozruchu silnika żeby nie obciążać niepotrzebnie akumulatora przy starcie. Może...
Witam. Alternator jak w temacie Valeo TG 17C030 180A, ze Sprintera. Zaciski wejściowe regulatora oznaczone: "1" i "2". Czy jest możliwość sprawdzić go na stole? Jak podłączyć? Czy można sprawdzić sam regulator?
Problem polega na tym ze po przekreceniu kluczyka w stan zaplonu i w trakcie pracy silnika co jakies 5 sek piszczy , jest to krotki sygnal dzwiekowy znajomy mowil ze to wina nie doladowanego akumulatora , moze ktos wie czym to jest spowodowane czy slaba bateria , alternator nie domaga czy zupelnie cos innego , auto jest z 2000 roku model 211CDI , dziekuje...
Cześć. No i niestety: model i rocznik wskazuje na silnik 651 w tym aucie, ale niestety kod błędu 2263 który się pojawia w tabelach błędów dla takiego auta wskazuje na brak komunikacji z alternatorem. Pomimo złącza OBD kody generowane przez dedykowany komputer SD są jednak inne niż kody uniwersalne OBD sczytywane przez interfejsy uniwersalne. Z twojego...
No i jeszcze mozesz kolego przed podlaczeniem testera akumulator sobie sprawdzic i alternator. Te skrzynie sa cholernie wrazliwe na skoki napiecia.
Jedyna wyjście zerknąć na schemata i podejrzeć kolorystykę przewodów Przecież na pierwszej stronie dałem schemat. temperatura obniża się wraz z dodaniem gazu To może wskazywać na słabą masę w którymś miejscu pomiędzy licznikiem i silnikiem. Najprawdopodobniej przez to miejsce przelatuje również prąd z alternatora. Wskutek dodawania gazu rośnie prąd...
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego. To, co chcesz zrobić zadziała z prądnicą prądu stałego, lecz wydajność jej jako silnika będzie daleko mniejsza niż jako prądnicy. Alternator trzeba zasilić prądem przemiennym trójfazowym żeby zmienić go w silnik. Gdybyś poczytał podstawy elektrotechniki, to być może uniknąłbyś rozbiórki alternatora....
Witam szukam informacji w zakresie ladowania akumulatora , swieci caly czas kontrolka ladowania mimo ze alternator jest sprawdzony i powinien dzialac prosze o pomoc , szukam schematu elektrycznego mercedes sprinter 308D POZDRAWIAM
Ja mam Sprintera 312 w maxie 2.9 tdi i podczas powrotu do domu stanelismy tam na chwile , i chcemy jechac dalej a on tak przerywał ze myslelismy ze paliwa nie ma i ze sie zapowietrzył a tu lipa daje gazu chcwile idzie a chwile zwalnia ;/ no i wymienilismy filtr paliwa prezjechalismy 100 km ok dobrze na drugi dzien jedziemy do niemiec jestemy przed granicą...
do momentu wymiany alternatora raz miałem taka sytuacje ze zapalił prze gazował i zgasł chociaż kręcił jak głupi nie zapalił dopiero po odczekaniu chwili zapalił a po wymianie alternatora co wyjazd to się dzieje ze zgaśnie w czasie jazdy i nie chce zapalić albo od razu przy zapalaniu prze gazuje itd
witam proszę o pomoc mercedes sprinter 2004 rok model 311 pali bezpiecznik 17 auto traci moc tak jakby turbina przestała działać , wymieniony alternator i kostka stacyjki
Coś nie tak z alternatorem, połączenia przewodów, szczotki moga się zawieszać. Pozdrawiam.
Witam! Proszę o pomoc! Wszystko zaczęło się od zakupu akumulatora.Po 3-4 dniach nowy akumulator rozładowywał się. Reklamowałem go oczywiście, ale serwis twierdził ,że wszystko jest ok.Oddawałem go 3 krotnie ,ale bez rezultatu. Alternator był dobry, bo go wymieniałem troszkę wcześniej ale później też sprawdzałem u elektryka. Musiałem często ładować go...
Witam. Chciałem zainstalować licznik z obrotomierzem do mojego 308D z 1998r 2.3D bez turbo. Wyczytałem, że podpinam się pod 6pin w czarnej wtyczce, a sygnal biorę z alternatora z wyjścia W . Dołożyłem jeden kabelek, podpiąłem i działa, ale wolne obroty mam 2100obr/min przy przegazówce dochodzą do 7 tys na min. Licznik pochodzi z przekładki jaka założyłem...
Witam, przeszukałem forum i nic nie pisze na temat numeru silnika do 311 CDI. "Wujek" też milczy, więc piszę nowy temat. W trakcie zamawiania paska alternatora w katalogu jest napisane: ->CH-NO R220797 6 PK 2196 CH-NO R220798 -> 6 PK 2260 Potrzebuję gdzie w 311 jest numer silnika. Pozdrawiam, Bartek.
Proszę odłączyć przewód prądowy od alternatora. Zabezpieczyć go, by nie dotykał do masy. Podłączyć klemę akumulatora przez amperomierz. Jeżeli nie będzie już takiego poboru prądu-to alternator jest do naprawy. Powodzenia.
Diagnostyka na SD, powinna powiedzieć co i jak, ale faktycznie przy takim problemie mogło upalić się coś jeszcze, ale gdyby upalił się sterownik na pompie to raczej by nie zapalił, ładowanie i alternator jest OK, może coś z regulatorem i daje za duże napięcie ładowania i sterowniki głupieją.
A sprzęgło jednokierunkowe alternatora ktoś sprawdził?Pewnie nie bo po co.
Wepnij amperomierz w akumulator. Na początek odepnij alternator i obserwuj prąd. Jeśli to nie tutaj to wyjmuj po kolei bezpieczniki aby znaleźć obwód który bierze prąd.
Witam. Proponuję zrzucić pasek/i i sprawdzić alternator,rolki prowadzące,napinacz pasków ,sprężarkę klimatyzacji (o ile jest) itd. Dodano po 4 Można po zdjęciu paska odpalić na chwilę i sprawdzić czy szum się pojawia jeżeli tak to te elementy które odłączone odpadają.
Witam mam pytanie bo nie ma za wiele tematów tego typu chodzi mianowicie od jakiego samochodu można podmienić alternator by pasował bez większych przeróbek górne mocowanie może mieć w alternatorze nie więcej jak 6cm, z moc alternatora minimum to 90A 14V podobno od sprintera,i któregoś Vw T4 podejdzie ale nie wiem do końca na 100% i che się upewnić tylko...
Był robiony pomiar na samym wyjściu z alternatora ?
Moglbys podpowiedziec co zapobiegnie takiemu zjawisku? Regeneracja turbo? Uprzedzajac ewentualne pytania oprocz alternatora nic nie bylo wymieniane do tej pory.
Szukam jakieś pewne źródło danych regulatorów Bosch sklepy dane mają jakieś nie pewne raz piszą że do alternatorów 70A a raz 90A. A ogólnie to mam alternator 050903015B 0123335001 50-90A siedział w nim regulator 1197311214 i nie wiem czy to był prawidłowy bo inni mają w takim alternatorze 1197311223 a mam pod ręką prawie nowy od mercedesa sprintera...
Może i amatorszczyzna ale jeśli napięcie na akumulatorze 12,7 V a na wyjściu ze stacyjki po włączeniu ( nie na rozrusznik ) ok. 7 V to chyba jednak kostka stacyjki. Masy nie trudno sprawdzić więc dodatkowo przeczyszczone. Dzięki natomiast za podsunięcie tematu ze szczotką alternatora. W poprzednią sobotę brakło czasu ale w tą zdemontuję alternator....
Ponad dwa lata jeździł bez żadnych problemów. Kable ok, wszystko z alternatorem ok. Na razie odesłałem do kolegi, który robi głównie MB, ma SD - wróci to się dowiem co i jak.
Filtr paliwa jest z drugiej strony, kable sa w izolacji z kablem od alternatora i ta wtyczka powinna byc wpieta w okolicy turbiny, ta w tym aucie jest nowa(moze rok). Jak to jest z tymi turbinami, czy byly biturbo z el nastawnikami? I drugie pytanie- czy na rurze dolotowej od filtra do turbo wszystkie mialy takie same rury? Tzn czy po srodku jest tylko...
Mierzyć napięcie wszędzie po kolei od alternatora do akumulatora, albo macać gdzie się grzeje (można się oparzyć).
Regulator napięcia? Możliwe ale bardziej bym stawiał na szczątki w alternatorze a raczej ich brak.
Pacjent: Mercedes Sprinter 208d 2.3 1995r. Sprawdziłem miernikiem to na wolnym biegu napięcie wynosi 12,1V a jak przygazuję to rośnie do 14,3V. Jak jest podczas jazdy nie wiem.. Mam alternator Boscha i dziś wymieniłem regulator napięcia, ale nic się nie zmieniło. Na desce rozdzielczej nie pali się w ogóle ikonka akumulatora nawet podczas rozgrzewania...
Po pierwsze pół godziny webasta nie wykończy sprawnego akumulatora. Dodatkowy podłącz poprzez separator. To że pół godziny Webasta nie rozładuje akumulatora to wiem ale dlaczego go odłącza? I drugie pytanie czy nie wywali błędu jak alternator będzie musiał ładować dwa akumulatory? W zwykłym starym aucie to robiłem takie podłączenie przez separator...
Będzie nawet połowa szczotki jednak sprężyna nie ma siły wycisnąć dalej i pozostaje wydarta w tej pozycji w jakiej zaschło. W sprinterze tak miałem również.
Tylko w tych słabszych... A skąd, 120A, ten z żebrowanym mostkiem, i nie tylko VW ale i Renault i BMW i Merc (np Sprinter)
U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować,...
Znalazłem wiele tematów dot. nie działających zegarów w sprinterze, ale żaden temat nie był rozwiązany, więc ponownie podbijam ten dalszy rozwój sytuacji. NIE DZIAŁAJĄ W SPRINTERZE ZEGARY, wskazówki, kontrolki, etc jeśli przekręcę kluczyk i włączę kierunkowskaz to kontrolka kierunkowskazu mruga prawidłowo, jeśli zapalę światła zegary się podświetlają,...
Czy da się znaleźć gdzieś schemat elektryczny tego samochodu Mercedes Sprinter 315 906.131 Mogę próbować coś znaleźć na temat fabrycznej konfiguracji i wyposażenia, ale do tego jest VIN potrzebny. Nie ma takiej rzeczy jak „schemat” tego auta. Cały układ elektryczny jest rozbity na podukłady i będzie tego ze sto schematów.
Od ponad ćwierć wieku regulatory są wbudowane w alternatorze.
Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby...
Jeżeli używasz sprintera i masz mobilny warsztat na samochodzie proponuje zainwestować w dwie baterie 110-120 Ah (nie musza być nowe) i wykonać prosty układ ładujący z alternatora. Sam instalowałem kilka w mojej firmie i doskonale się sprawdza. Baterie montujemy z tyłu samochodu (zabudowane) , 2 wtyczki typu "anderson" i wyłącznik do baterii na mostku....
Witam. Ja mam odpalarke ktora ma 12v i 17v.Jak odpalam disla tzn.transita czy sprintera to podłaczam na poczatku 12v do chwili wzrostu napiecia do 16 v po czym przelaczam na 17v i w tej chwili druga osoba odpala auto jak zapali szybko wylaczam zapalarke.Na razie wszystko z autami nic sie nie stalo.zapalarka jest na jednej diodzie. Z tym odpalaniem od...
Jeszcze jest prostszy patent. Widziałem to u gościa w Sprinterze. Odczep zasilania przekaźnika świateł ( ten co idzie od stacyjki do włącznika świateł) podłącza się do obwodu kontrolki ładowania (alternator). Po przekręceniu kluczyka światła się nie palą, dopiero gdy zgaśnie kontrolka ładowania (silnik pracuje ) światła się zapalają. Wystarczy zrobić...
Witam, Temat jakiś czas temu się przewijał, jednak nie był wyczerpany, a tematy zamknięte. Są 2 autobusy Mercedes Sprinter. W obu zainstalowałem monitoring składający się z rejetratora REJR4AHDFc (chińszczyzna), spec poniżej: oraz 4 kamery. Całość podłączyłem bezpośrednio do instalacji 12V samochodu (prosto pod akumulator). Tu muszę zaznaczyć, że auta...
Gorgrge, fajny wykres, tyle że sam widzisz że są pewne nieścisłości w odniesieniu do teorii. Teoretycznie można by przyjąć założenie według waszego toku rozumowania, tyle że przyjmijcie do wiadomości że producent nie przewiduje sytuacji tego typu. Kiedyś z znajomym z forum, dyskutowaliśmy na temat przekroju połączeń w nowszych alternatorach, przeliczając...
Witam bardzo serdecznie.Posiadam Audi 100 C3 2.0 TD silnik NC ,chciałbym założyc sobie obrotomierz i z tym związane będzie moje pytanie.Wiem że producent samochodu do tego silnika zakładał liczniki z obrotomierzem bo w ETCE pisze. Do licznika podpinane są dwie kostki we wszystkich mam komplet kabli,zaden pin w liczniku nie jest wolny i tutaj moje pytanko...
A tak na ten temat czy czasami twój alternator nie powinien mieć sprzęgła typu wolne koło ( znane z syreny 104 z czasów komuny) na kole pasowym .Jak się myle to niech ktoś odpisze lub poprawi mnie. To częste objawy takie same w sprinterze i audi. Pasek się rozlatuje i to szybko.
Ekonomiczny? Zależy jak na to spojrzysz w przypadku takiej maszyny. Na ten przykład: która koparka będzie bardziej ekonomiczna, czy ta z łyżką 0,2m3 i ruchami anemika co pali 3l/godz, czy ta z łyżką 1,5m3 ruchami sprintera co pali 20l/godz. Postaw je na jeden dzień i niech kopią np: staw, potem porównaj koszta w stosunku do wykonanej pracy. Tyczy się...
bez obrazy, ale jak chcesz wyeliminowac alternator i inny osprzet, to zdejmij pasek i zrób jazde próbna, prądu w aku napewno starczy ci na min 50km, jak nic sie nie zmieni to poprostu bedziesz miał jedna rzecz do sprawdzenia mniej. możesz jeszcze sprawdzic jakie masz cisnienie oleju, miałem taki przypadek w mercedesie sprinterze, ze nie było cisnienia...
Witam jak w temacie chciałem zmienić licznik w LT 35 2,8TDI 96kw . Miałem bez obrotomierza i był w milach(kiedyś lt był anglikiem i został mi do zmiany licznik) Więc kupiłem licznik i jest w nim obrotomierz ,wszystko działa poza obrotomierzem. Co zrobić żeby zaczął działać co trza podjąć skąd podciągnąć impuls do obrotomierza.Jeszcze jedno instalacja...
Zastosowanie żarówki to nic innego jak ograniczenie prądu. Zakładając, ze mowa o typowej samochodowej reflektorowej to ograniczenie gdzieś do 8 A. Więc czego się spodziewasz? Jeśli nie chcesz pchać sie w kosztowne rozwiązania to tylko osobista kontrola stanu akumulatorów, czyli odłączanie i załączanie ręczne. Witam. Wiem że temat zakurzony ale na pewno...
Ford transit 2012 , 125 KM dwumasowe kolo i sprzęgło wymienione po 105 tys km razem z silnikiem uszkodzony pierwszy tłok, do 200 tyś nie mam z nim żadnych problemów tempomat klima navi, 6 bieg tylny napęd, jeżdżę i nie narzekam, szybkie zużycie klocków, szwagier ma największego transita 2.4 z najdłuższą paką -jezdza nim pracownicy na montaże z silnikiem...
Nadeszła pora na małą aktualizacje... Stałem się posiadaczem sprintera na kontenerze o długości paki 4,5 m. Z częścią problemów ( bardziej tych mechanicznych ) się uporałem, jednak w sprawie instalacji chcę się zwrócić do was. Założenia: - Pozostaje przy instalacji elektrycznej zasilanej głównie z akumulatorów 2x 240 Ah z przetwornicą 1500 W ( czysty...
Rok po założeniu nowego sprzęgła dwumasowego w sprinterze zaczęło coś piszczeć po wciśnięciu pedału. Okazało się, że rozsypało się łożysko wałeczkowe podpierające wałek sprzęgłowy. Rolki uszkodziły wałek sprzęgłowy, który współpracuje bezpośrednio z nimi. Uszkodzona końcówka wałka sprzęgłowego wygląda identycznie jak ośka alternatora na zdjęciu powyżej....
Z autopsji: - dostęp do alternatora od spodu/tył silnika, nawet ok, ale wyjęcie go z auta graniczy z cudem, - przeguby zewnętrzne bardzo wrażliwe (albo ja tak trafiałem), później wymieniałem całe półosie, to trochę dłużej pojeździłem, ogólnie bardzo trzeba pilnować osłon gumowych, a poza tym bus powinien być RWD :D, - nie wiem jak polift, ale w przedlift'cie...
Witam, właśnie jestem w trakcie przerabiania mojego mercedesa sprintera w Kampera. Jestem na etapie podłączania panelu słonecznego i rozciągania całej elektryki. Posiadam Baterie słoneczną, dodatkowy Akumulator żelowy 100AH, ładowanie z alternatora (T-max), i gniazdo wchodzące do podłączenia się na polu kempingowym. Gniazdka 240V zasilane z dodatkowego...