Ja Ci tylko powiem jak rozpoznać ile masz diod w alternatorze. Alternatorze, więc jeśli nasz dziewięć to na zacisk regulatora o nr.15 idzie prąd przez kontrolkę (prawdopodobnie na ten zacisk idą dwa kable). Jeśli sześć to jest zastosowany przekaźnik sterujący kontrolką (w tym przypadku nawet jak masz słabe ładowanie kontrolka gaśnie) w sześciu diodach...
Kierować się oczywiście jak największym amperażem, ale nie uruchomisz tego alternatora dopóki nie zrobisz sterownika do sterowania stojanem. No i nie uzyskasz nawet z dużego alternatora sporej mocy dopóki nie zastosujesz czujników hallotronowych żeby płynnie sterować trzema fazami alternatora. Silnik będzie potrafił stanąć w miejscu i będziesz musiał...
Polo 9N3, 1,2 benzyna, silnik BBM, 60 KM, 2008r. Wtyk do alternatora ( nie prądowy), ma dwa przewody niebieski ( 180 kΩ względem masy) oraz czerwony ( +∞ względem masy). Zapewne niebieski jest od lapmpki ( wzbudzenie), natomiast nie wiem od czego jest ten drugi, jeśli dobrze doczytałem w necie to sterujący w ECU ale nie wiem :( . Ma nieskończoną...
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
No są, bo np. w Fordach czy nawet w starych Mazdach alternator sterowany jest z modułu sterującego silnikiem, a ten dopiero rozkazuje alternatorowi co ma czynić. BMW znów mają magistralę LIN która steruje alternatorem.
Witam, problem dotyczy peugeota 1.6 e-hdi z systemem start/stop i inteligentnym alternatorem. Alternator z kostką 5 pinową i bez sprzęgiełka na nim (numer 9675753680) łączony zdaje się tylko ze skrzynią zautomatyzowaną (mcp). Pierwsza rzecz. Został kupiony akumulator efb, co mam ustawić w programie peugeot planet w module zarządzania energią? Do wyboru...
Po wymianie alternatora, alternator ma ładowanie ale po przejechaniu kilku kilometrów przepala bezpiecznik od kontroli alternatora (ten przy kierownicy) jak przepali to nie ma ładowania, jak założę nowy bezpiecznik znów ma ładowanie i znów przepala i wywala kontrolkę, check engine. Podpięcie pod Diagnoskop Launch wykryło zbyt wysokie napięcie na sterowaniu...
Mam jeszcze jedno pytanie, potrzebuję wykorzystać sygnał obrotów do włączania sprężarki. Pełne „otwarcie przepustnicy” (wyłącznik krańcowy na pompie wtryskowej) mam, sygnał z kickdown mam. Zostają obroty silnika, na zgaszonym silniku mam 8 wolt, stałe. Po uruchomieniu pojawia się tam sygnał prostokątny o częstotliwości zależnej od obrotów silnika i...
Witam Ogólnie zasada działania alternatora jest wszędzie taka sama, poza kilkoma samochodami gdzie alternatorem steruje komputer samochodu w zależności od zapotrzebowania na prąd. Zasada jest taka że do alternatora podłączone są dwa kable, gruby przeważnie czerwony, który jest połączony z akumulatorem i to przez ten kabel jest on ładowany. Drugi zaś...
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny.
Widząc "plug&play" ( podłącz i używaj) można odnieść wrażenie że mamy do czynienia z informatykiem . Alternator po podłączeniu dwóch przewodów można używać tak jak mysz komputerową nie trzeba nic konfigurować tym bardziej wgrywać sterowników ( choć ktoś zaraz napisze że współczesne alternatory sterowane komputerowo (inteligentne ) potrzebują jakiegoś...
Witam. Peugeot 508 2.0 Hdi 140KM 2012r bez start-stop. Szukałem informacji w wielu miejscach, niestety tego czego potrzebuję nie znalazłem. Chodzi mi o ustawienia w Lexi odpowiednich wartości odnośnie ładowania akumulatora. Problem w tym że mam napięcie ładowania w granicach 14,8V do 15V. Pomiary robione multimetrem jak i tanim, wiadomo skąd testerem...
Stacyjka w tej maszynie, to główny wyłącznik masy. Wszystko co zbędne i wymagające użycia finezji, czyli np. przekręcenie kluczyka w stacyjce, czego nie da się wykonać za pomoca młotka, jak się przypadkeim zatnie, zostało przeze mnie usunięte. A instalacja byla tak połatana, że ominięte były wszystkie bezpieczniki, bo się paliły. Wyrwane oświetlenie...
To wcale nie musi być wina alternatora -steruje nim sterownik i w tym kierunku szukać usterki.P
DF to szczotka sterowania alternatora
Na stole to nie za bardzo,potrzebujesz do tego jakiegos napedu-silnika elektrycznego no i oczywiscie zrodlo pradu stalego 12v jak rowniez miernika uniwersalnego. Nie doczytałeś kolego pierwszego postu, albo piszesz żeby zaistnieć. Generalnie na stole można sprawdzić większość alternatorów,bez sensu byłaby naprawa i montaż bez uprzedniego upewnienia...
Zależy mi na ukryciu go w oryginalnej obudowie i zachowaniu niezmienionego podłączenia instalacji, łącznie z wtyczką (samochód jest zabytkowy i restaurowany od podstaw, choć nie będzie na żółtych tablicach, więc pozwalam sobie na takie drobne modyfikacje które nie naruszają jego charakteru). A z tamego działu wątek został przeniesiony. Dostałem na PW...
Witajcie Czy mogę wykorzystać żyłę wzbudzenia alternatora do sterowania przekaźnikiem (pobór 30mA)? Chcę aby dopiero po odpaleniu auta przekaźnik uruchamiał mi dogrzewacz płynu chłodzącego. Wzbudzenie alternatora to jedyna linia jaką znalazłem na której pojawia się 12V dopiero po odpaleniu. Auto to Rover 45 2.0 iDT Diesel Już jeden mój temat został...
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Jeśli chodzi o sam alternator to wymontowany został z pojazdu w którym na obudowie(karoserii) był minus akumulatora. Wtyczka została odcięta i wiem, ze do alternatora dochodził tylko i wyłącznie jeden kabelek koloru szaro białego(jeśli dobrze pamiętam). Wtyczkę gdzieś jeszcze mam i jestem pewien, że ten kabelek wchodził na któryś z środkowych pinów(chyba...
Chodziło mi o to, że ten alternator jest sterowany komputerem. A ja mam,, klasyczny'' regulator.
Witam! Mam pytanie na które nie udało ki się znaleźć odpowiedzi w internecie. Jaka jest dokładna różnica w sterowaniu między alternatorem sterowanym tak jak w starych samochodach, poprzez żarówkę, a takim sterowanym sygnałem z ECU. Pytanie powstało bo mój kolega chce wymienić w swojej astrze 1.4 alternator z 70A na 180A, ponieważ planuje zrobić większy...
Do tej pompki potrzeba jakiś przekaźnik czy tylko włącznik i tyle.? Najlepiej aby pompka uruchamiała się samoczynnie po uruchomieniu silnika. W tym celu można dać wykorzystać sygnał z alternatora do sterowania przekaźnikiem.
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich zamienników. Żeby dobrze sprawdzić alternator na...
Alternator (regulator) sterowany/aktywowany cyfrowo magistralą BSS.
A jest coś takiego? Reg powinien być w alternatorze sterowany z EDC.
Indukcyjność wzbudzenia jest bardzo duża nawet gdyby były to pojedyncze zwoje ( rdzeń tej cewki jest żelazny ) to i tak przy częstotliwości 20Khz będzie się pięknie sterowało. Może się nawet okazać że 10Khz do też za dużo. Najlepiej gdybyś mógł zmierzyć a jeśli nie to poeksperymentuj troszkę. Tak poza tym to w alternatorze wzbudzenie sterowane jest...
To polecam ten patent z drugim alternatorem. Pzryspawaj drugie kolo pasowe do tego na alternatorze. Zrób taki wysięgnik żeby zamocować go nad silnikiem pobaw sie troszke z elektryką i powinno działac widziłęm takie cuda jeżdżące po drogach. Jednak jest kilka problemów- Jeden to większe zużycie paliwa, Sterowanie regulatorami napięcia myślę że mógłby...
Rzadko zagladam do srodka. U nas nie warto naprawiac. Moze masz racje. Oficjalnie, wyglada to tak: Pozdrawiam, Georges Dodano po 40 Wzbudziles we mnie watpliwosci, wiec sprawdzilem w dokumentacji - z wprowadzeniem BSI nic sie zmienilo w "zarzadzaniu" wzbudzeniem. BSI "dostarcza pradu niezbednego do wzbudzenia alternatora i sledzi roznice napiecia miedzy...
brak kontrolki ładowania akumulatora A gdzie się podziała? Przez kontrolkę ładowania płynie prąd wzbudzenia potrzebny do zapoczątkowania wytwarzania energii przez alternator. Całkowity brak kontrolki lub spalona żarówka będzie skutkowała brakiem ładowania(dotyczy to zdecydowanej większości alternatorów, niektóre nowsze są sterowane przez ECU).
Z racji tego, że jest to mój pierwszy post chciałbym się przywitać. Chciałbym się dowiedzieć jak podpiąć rozrusznik i alternator nie wykorzystując instalacji samochodu. Jako, że posiadam mondeo mk3 2.0 diesel to podam przykład wyprowadzenia tego rozrusznika. Wrzucam zdjęcie: Do Do tej śruby M8(lewa) co ma ciągłość z minusową klemą idzie jeszcze przewód...
Mam problem z alternatorem w BMW e46 td. Alternator 150 amper. Spaliły mi się da alternatory a trzeci się mocno grzeje. Wiem że ten typ alternatora ma też dodatkowe sterowanie z komputera samochodowego. byłem już z problemem u trzech różnych elektryków samochodowych i kilku mechaników nie spotkali się z podobnym problemem... mówią tradycyjne rzeczy...
Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Ów przekaźnik służy tylko do sterowania kontrolki ładowania. Skoro wymieniłeś regulator ładowania (20) to zostaje tylko alternator. Sprawdź w nim szczotki obwodu wzbudzenia, po takim czasie mogły się powycierać. Jak nie...
Dla mnie jest uszkodzony regulator napięcia, który cały czas podaje napięcie poprzez szczotki na wirnik-uzwojenie wzbudzenia a wartość prądu o którym piszesz dokładnie temu odpowiada. Tak, ale w kolejnym alternatorze? Kupiłem calkowicie nowy i sprawdzony alternator. W czasie regeneracji zostal nawet pomalowany, żeby udawac nowy. Serwis gwarantuje,...
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
witam, podobny pomysł chodził mi po głowie, jednak go nie zrealizowałem z braku czasu. Regulacja napięcia stojana mogłaby być uzyskana poprzez sterowanie PWM - powszechnie stosowane w sterowaniu silników DC. Trzeba by założyć przetwornik AC i na podstawie tego co ten przetwornik wskaże, odpowiednio sterować szerokością impulsów (są mikrokontrolery za...
Fajna rzecz i pewnie b. pomocna przy testowaniu alternatorów. Czego mi tu brak? Układu, który: Mierzy prąd, napięcie i obroty. Steruje falownikiem i obciążeniem. Przesyła to do PC-ta, gdzie to można zarejestrowa i wydrukowac.
Tu masz błędną teze, alternator daje prad zalezny od obrotów, tylko zaleznosc jest bardzo nieliniowa w poczatkowym zakresie. Alternator daje prąd w zależności od obciążenia. Od obrotów zależy tylko jego możliwa wydajność. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Zależy który. Bo punktem odniesienia może być KL 15, B+ jak i...
Witajcie od razu na wstępie powiem że nie jestem elektronikiem choć miałem do czynienia 3 lata w szkole. Ale to lat temu 17. Wiec proszę o wyrozumiałość. Chce zbudować stół do badania alternatorów. Mechanike ogarnę bez problemów elektryke też bym ogarnął tylko chce żeby sterowanie było płynne i tu zaczynają się schody. Pomyślałem żeby zbudować to na...
....pierwsze słyszę o sterowniku instalacji elektrycznej więc jesteś strasznie do tyłu ! Większość samochodów po 2000 roku ma taki sterownik, a w ostatnich latach to już chyba ciężko znaleźć samochód który by go nie miał. VW-Audi itd. nazywa go Bordnetz tak jak jest wyżej ale prawidłowo powinno mówić się sterownik instalacji elektrycznej. To on wysterowywuje...
Pytanie zasadnicze- czy problemy pojawiły się dopiero po grzebaniu w zbr i ffr ? czy były już wcześniej? Ile masz alternatorów? MAN w autobusach stosuje czasem dwa lub 3 alternatory bosch po 110A każdy i muszę powiedzieć, że alternatory a właściwie ich regulatory napięcia są sterowane z osobnej elektroniki, która wygląda jak przekaźnik , jest koloru...
Przecież to całkiem inne alternatory. Ten stary tylko generuje a ten ze s&s generuje i robi za silnik. Sterowanie też całkiem inne. 3 000 zł za nowy alternator to i tak bardzo dobra cena, do VAGów ponad 8 000 i jeszcze ich nie można dostać. Mechanicznie to samo (mocowanie), ale co z resztą ? Błędów będzie masa.
Kolega tomson cos chyba pokręcił. Wiruje wirnik. Co z tego że ma magnesy stałe zamiast elektromagnesu sterowanego prądem wzbudzenia? A stojan jest stały... To że wirnik jest tu na zewnątrz, a stojan wewnątrz nie ma znaczenia. Na takiej samej zasadzie są zbudowane alternatory w silnikasch motocyklowych. Mają tylko trochę inną skalę i parzystą ilość zębów....
Witam. Po wymianie silnika w Peugeot 806 na silnik, który nigdy nie był montowany w tym aucie tj. na silnik XUD11ATE (P8A) lub XUD11ATEY (PHZ) (montowany m.in. w Peugeot 605, Citroen Xantia i XM) jest problem z prawidłowym prowadzeniem paska wieloklinowego i z tego powodu pasek ślizga się na kole alternatora. Oryginalnie powinno być drugie koło prowadzące...
Witam. Po internecie krąży mnóstwo projektów, gdzie alternator napędzany silnikiem elektrycznym/spalinowym służy jako spawarka MMA/tig/mig. Wpadłem na pomysł, żeby napędzać alternator silnikiem 3 faz 3KW. Silnik będzie miał podwójną ciężką szajbę (prawie 6kg) na dwa paski. Alternator mam od Mercedesa 190A chłodzony cieczą. Mam też palnik MIG, podajnik,...
Witam Samochód jak w temacie kod silnika K4M-830. Ładowanie na wolnych obrotach powyżej 15V. Napięcie spada chwilowo do 13V i przygasają swiatła. Błąd w sterowniku UPC DF034-Typ alternatora. (Trzeba coś clipem programować??) Zmieniony został regulator napięcia. Niestety ten sam objaw. Podmieniony został alternator z takiego samego wozu, bez efektu....
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/ Wg mojej wiedzy, to stare rozwiązanie jest stosowane do dziś dnia w 99% samochodów jakie jeżdżą po...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
JAK BYM PODŁĄCZYŁ DO ŚRUBY ŁADOWANIA NA DEKLU CZYLI PLUS , A JAK MAM PODŁĄCZYĆ DO OBUDOWY / NA KTÓREJ NIE MA ŚRUBKI DO PODŁĄCZENIA KABELKA MINUS? Przepraszam - czy kolega jest z PCK (pieronem ciężko kapujący) - to wpakuj śrubę w otwory mocowania dokręć nakrętką a potem drugą nakrętką przykręć oczko kabla "MINUS". W samochodzie jako jednego przewodu...
Nie napisałeś z czego to masz alternator bo jak jelczowski to nie ma tam diod wzbudzenia wyjście jest do sterowania przekaźnika.P
Trafił mi się taki, ładowanie 16V na wolnych bez obciążenia. Dodatkow faluje mu to napięcie, mrygają światła upierdliwie. Wtyczka na 3 piny więc regler sterowany. Niestety nie zrobiłem testu z odpiętą wtyczką bo jakoś nie pomyślałem... Czego się czepić: regulator, diody pomocnicze czy to nieszczęsne sterowanie z PCMu?
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Dorobiłem tak jak mówi motronic układ do załączania ładowania. Napięcie 14,1 V Nie pobiera prądu po zgaszeniu. Teoretycznie ok. Przy wyłączonych światłach, wiatrakach, ogrzewaniach cęgi pomiarowe pokazują 45A około na przewodzie do akumulatora. Przy włączonym wentylatorze, światłach, ogrzewaniu szyby około 65A. Alternator po 2-3 minutach pracy był...
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
Witam wszystkich. Temat umieszczam tutaj, bo niejako związany jest z elektryką samochodową. Mianowicie chodzi mi o zbudowanie sztucznego obciążenia do testowania alternatora na stole. Ma to być rezystor dużej mocy, myślę że 1 kW wystarczy. Do zmiany obciążenia nie będzie wykorzystywana zmiana rezystancji, tylko ma być wykorzystane sterowanie PWM. Moje...
Poszukuje danych technicznych w/w alternatora oraz schematu podłączenia pięcio pinowego gniazda sterowania alternatorem. Nanodatex 180 A
Witam serdecznie, ja bardzo rzadko zajmuję się alternatorami i stąd też moje niewielkie pojęcie o nich bo w sumie robię je tylko w swoich samochodach, a takiego problemu jeszcze nie miałem. Tak czy owak dostałem od szwagierki Skodę Felicię 1.3 MPI 68 KM produkcja w roku 1997. Powód - świeci się kontrolka akumulatora. Pierwsze jednak na co zwróciłem...
Istotnie w samym alternatorze nie możemy nic zmieniać. To niedobrze bo w regulatorach które sterują wzbudzenie połączone fabrycznie z masą(minusem)są stosowane tranzystory PNP które mają z reguły dużo gorsze parametry niż stosowane w regulatorach sterujących wzbudzenie podłączone fabrycznie do plusa.Podejrzewam że jest przyczyną częstego uszkadzania...
W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki). Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy -...
Witam! Temat stary jak swiat chodz nadal aktualny!!!! Mam pytanie dotyczace podlaczenia drugiego alternatora w moim zlomie. Auto to Jeep cherokee XJ. Chodzi o prace rownolegla obu przy wiekszym obciazeniu pradowym auta! Standartowo sa to alternatory obcowzbudne. Nie jestem pewien tylko czy regulator napiecia jest odzielnie ?!!! Napewno prad wzbudzenia...
To może jest COM, ja nawet nie wiem z którego roku to auto, być może tam siedzi najzwyklejszy regulator. Chodzi w tym wszystkim o to że sterowanie alternatora idzie z zewnątrz , a czy to jest LIN, COM, DFM czy jeszcze coś innego to dla autora tematu nie ma to większego znaczenia. W Volvo sterowanie alternatora to chyba idzie z czegoś innego niż ze sterownika...
Bsm steruje alternatorem. W parametrach swojego profesjonalnego testera masz podgląd zapewne napięcia jakie widzi ECU, bsi możesz sprawdzić podczas jazdy.
Dodam że samochód jest (był) po wypadku. Pasek idzie w jednej płaszczyźnie. Mam urwany jeden przewód (kolor biały lub białoczarny, jutro sprawdzę), w wiązce obok alternatora i kolektora ssącego. Do alternatora dochodzi jeden przewód, drugie miejsce we wtyczce jest fabrycznie zaślepione. Przewód sterujący alternatorem "pociągnął" poprzednik osobno. Wyjęcie...
Daj nr z tego alternatora, ale widzę że to amerykański z regulator napięcia w ECU. Wydaje mi się że obojętnie jak podłączysz bo piny opisane F1 i F2. To ECU steruje alternatorem.
Witam, podczas budowy pewnego projektu napotkałem problem z brakiem miejsca na rozrusznik i zastanawiam się nad zastosowaniem alternatora jako rozrusznika. Współczesne samochody posiadają taką funkcję, jednak większość z nich ma dodatkową instalację 48V. Znalazłem równierz taki alternator-rozrusznik z systemu start-stop który działa tylko na 12V jednak...
Potrzebuje informacji na temat alternatora. Dokładniej mówiąc chce znaleźć + po uruchomieniu silnika (nie chodzi mi o zapłon). Alternator daje + na kontrolkę ładowania akumulatora wiec może właśnie tego szukam. Tylko teraz mam takie pytanko. Czy ta kontrolka jest sterowana przez jakiś przekaźnik? Alternator BOSH
Na dzień dzisiejszy wszystko działa prócz obrotomierza - wskazówka zatrzymała się na ograniczniku od drugiej strony (wszystkie wskaźniki ok). W pewnym momencie miałem taki objaw że zgasły światła (ksenony), zgasło radio i zaczeły wariować wszystkie wskaźniki. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym załączeniu wszystko ok prócz obrotomierza. Jak sprawdzałem...
Było nie wykorzystane, to wyprowadzenie pod układ sterujący kontrolką.
Czyli georgesgr mówisz że ten zabieg uwolnienia wału ma na celu pomiar przyspieszeń i sprawić że silnik bedzie dokładniej sterowany? Coś w tym jest.
Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście...
Najciekawsze/najgłupsze jest to że odpalając samochód z odpiętym całkowicie alternatorem kontrolka ładowania gaśnie( to po co ona w takim razie jest jak o niczym nie informuje) Ona właśnie jest po to, żeby wzbudzić alternator. Zamyka obwód po prostu, gdy ją wyjmiesz, to nie będziesz miał ładowania. W astrze h to ciężko o tą kontrolkę do wzbudzenia...
Już mam przerobioną instalację, wszystko działa, ładowało prawidłowo do czasu usterki alternatora. Lampka jest tam sterowana z alternatora.
Witam Chodzi o opla astre h 1,7 cdti z 2004r. Były problemy z niskim ładowaniem Dzisiaj byłem u mechanika wyciągnął alternator wymienił diody szczotki sprawdził i jest ok. Ale zajrzałem pod maskę i zauważyłem, że coś jest dolutowane do kabla co idzie do filtra paliwa (podgrzewacz paliwa). Odwinąłem izolacje i widzę, że gościu dolutował do kabla żaróweczkę...
Z tego co ja doczytałem to powyżej 450W to tylko mutant naszprycowany może wycisnąć a zawodowiec jak powyżej 410 to powinien trafić na kontrolę antydopingowa. Rekordowo Ulrich 490 wycisnal ale to jest NRDowski mutant na sterydach Przeciętnie wysportowany kolarz niezawodowy jest w stanie wyciągnąć 150 W średniej mocy mechanicznej przez 1,5 h. Natomiast...
czy regulator ma kostkę 3pinową jeśli tak to jest sterowany PWM i w fordach podczas obciążenia silnika ładowanie spada a w chwili np. hamowania biegiem ładowanie rośnie. W jakim stanie jest akumulator czy był rozładowany bardzo nisko?
Znalazłem wywiad z jakimś elektrykiem, który mówi że jednak alternator cierpi... Ludzie, gdy tylko trochę źle się poczują pędzą do lekarza, tymczasem o samochody zupełnie nie dbają. Przypominają sobie o pewnych mechanizmach dopiero, kiedy nadejdą mrozy. Moim zdaniem to tak samo jakbyśmy chodzili w dziurawych kozakach, w których jest przyjemnie dopóki...
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Według kolegi moto-kord A11 jest pinem sterownika połączonym z alternatorem być może to jest ten pin.Do alternatora dochodzą trzy przewody plus akumulatora,przewód obwodu wzbudzenia i przewód modulacji przez sterownik.To on głównie steruje prądem wytwarzanym przez alternator.
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Witam. W audi 80 b3 1.6 td padł mi alternator. Posiadam dobry alternator z drugiego mojego auta audi a4 b8 140A. Na montaż mam już pomysł jak spasować go z paskiem itd. Pytanie jak podpiąć go w kwestii elektronicznej, aby ładował. W alternatorze z a4 b8 mam wtyczkę 2 pinową, czy bez podpiętej wtyczki alternator będzie ładował? Z tego co doczytałem i...
Ale przecież musisz tym czymś kręcić może potrzebujesz po prostu sterowania do silnika który będzie napędzać alternator.
Sterowanie LIN, czyli są dwa drajwerki, jeden jest w regulatorze napięcia (w alternatorze) a drugi identyczny drajwerek znajduje się w sterowniku. Gdzie jest ten drugi tego nie wiem, może być w sterowniku silnika, w "bordnetz"'ie, itd. Musisz testerem "przelecieć" wszystkie sterowniki, w jednym z nich będzie błąd sterowania alternatora. Jak już zlokalizujesz...
nie zgadza mi się w żaden sposób ilość przewodów do podłączenia pod sam rozrusznik I alternator. do rozrusznika: 1 automat, 2 szczotki, 3 (6mmq)może być przejściowy, do rozrusznika: mogą być 2 czerwone 6mmq. Jakie to auto? czujnik ciśnienia oleju i temperatury cieczy, zaponiałem: czujnik ciśnienia oleju w głowicy, czujnik dynamiczny w podstawie filtra...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Moil zdaniem jak pisałem wcześniej padł regulator, gwarancje mam akurat do końca miesiąca a jutro jade go oddać do serwisu. Co ciekawe to możliwe ze był on zapsuty od dłuższego czasu bo nie działał prawidłowo włacznik sterowania ogrzewaniem tylnej szyby a pobiera on sygnał z alternatora. Jutro się wszystko okaże. Po naprawie sprawdze akumulator.
Eeee noo prawie nie trzeba ;) Czyli nie sterowany. S to pewnie sense czyli pomiar napiecia na aku IG to pewnie ignition czyli + po klluczu L to pewnie lampka a DFM ?
Podaj numer alternatora, albo dokładniejsze dane pojazdu. Podejrzewam, że alternator sterowany jest terminalem COM. Przy braku komunikacji z komputerem taki alternator przechodzi w tryb awaryjny, wzbudza się przy 3000/4000 obr/min (alternatora) w zależności od wersji i ma zaprogramowane ładowania ~13.1V
Czytaj dokładnie. :!: Wywaliłem trzeci wkład katalityczny bo on dostaje najmniejszą temperaturę spalin przy delikatnym traktowaniu auta i reaktor nie pracuje czyli nie przepala sadzy. Jak masz taki silnik jak mój czyli 3,0 V6 to sądy są na katalizatorze pierwszym czyli od strony chłodnicy i na drugim czyli od strony grodzi/ środka auta. Trzeci jest...
Cześć, Problem dotyczy wentylatora w samochodzie BMW E46. Jeden, centralny wentylator, odpowiada za schładzanie klimatyzacji oraz silnika w razie wzrostu temperatury powyżej 105 stopni. Fabryczny moduł płynnego sterowania uszkodzony. Idealnie sprawdza się sterowanie przekaźnikiem (full obroty) ze sprzęgła sprężarki, ale jest kilka problemów. 1. Sprężarka...
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Witajcie. Ze względu na wyboisty teren nawet jeżdżenie traktorkiem kosiarką staje się uciążliwe dla mojego taty. Mam pomysł żeby mu to usprawnić niewielkim kosztem. Przebudowę chciałbym podzielić na 2 etapy: 1. Serwo do zdalnego sterowania układem kierowniczym 2. Motor do napędu pojazdu Główne założenie jest takie aby niewielką ingerencją kosiarke dało...
Witam. Poszukuję informacji czy udało się komuś przeszczepić elektryczną turbinę z Audi SQ7 do innego auta? Nie chodzi mi o mechanikę tylko o sterowanie samą turbiną. Jest to kusząca opcja aby wykorzystać tą turbinę w aucie wolnossacym. Koszty montażu takiej turbiny jest znacznie niższy od tradycyjnego turbo. Jedyny problem to sterowanie turbiną. Do...
W zmodyfikowanym alternatorze mamy jednak stałe , silne pole magnetyczne którego wartość nie zależy od energii zuzytej przez silnik na uruchomienie alternatora. Każda maszyna generująca prąd (bez względu na konstrukcję) wymaga zasilania jakąś mocą (energią) mechaniczną, z tego co piszesz to Twój tryb rozumowania zakłada iż zastosowanie magnesów neodymowych...
Zrób tak - odepnij przewód sterujący od alternatora i zobacz wtedy ładowanie. Dwa to porównaj błędy na wpiętej i wypiętej wtyczce od alternatora.