A topic był taki te techniczny....
A to nie jest prostownicza z alternatora?
Temat wody bym tu zostawił w spokoju. Tu trzeba poprawić producenta alternatora, wystarczy trochę farby i wazeliny technicznej i do tego odrobinę pracy. Jeden warunek, trzeba to zrobić jeszcze przed jego uszkodzeniem. Gdyby producent tak od razu robił, to te alternatory mogłyby być jednymi z najmniej zawodnych. Gdzieś w moich postach opisałem dokładniej...
Kupujac inny trzeba bedzie dorabiac mocowania itp. - tutaj fajnie wpasowany.
(at)kawasakikuba. Sprawdź jakie dane techniczne ma alternator w Twoim quadzie. Jeżeli pompa będzie używana dość intensywnie, a moc alternatora będzie znacznie odbiegać od zapotrzebowania. Możesz uszkodzić alternator i instalację elektryczną quada.
Witam wszyskich. Szukam literatury szczegółowej o naprawie i regeneracji alternatorów i rozruszników oraz podzespołów .Poszukuje też rysunków technicznych szczegółowych w/w częsci. pozdrawiam
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie.
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
Jak zmienisz akumulator na inne zasilanie to wyłącznik zostanie w tym samym miejscu. Miałem Żuka Smutka i podobny problem. Dodano po 5 Z tym czy zbędny element?- taka sama instalacja jest w Żuku (z dokładnie tym alternatorem) i wyłącznik został nie przeszkadzając w niczym. Te samochody są na tym samym poziomie zaawansowania technicznego (zacofania).
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie tego urządzenia. [/code]
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, usterka byl bardzo zly stan techniczny alternatora (nie nadawal sie do regeneracji) oraz dziura na przewodzie od "wzbudzenia" alternatora. To tak dla tych ktorzy mieliby podobny problem ;)
Witam. Potrzebuję dane techniczne alternatora Bosch 12V 120A 0 124 425 009 YU. Na razie znalazłem tylko dane techniczne dla alternatora Bosch 0124225024. http://obrazki.elektroda.pl/2684454000_1... Proszę o pomoc.
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
taa, albo pekl i stojan ma przebica, wkoncu to alternator wloskiej mysli technicznej :)
Czyli ładowanie z alternatora też ma być. Ale sterownik ma dbać o to żeby szło maksymalnie dużo z solara a tylko pozostała część a alternatora. Techniczne to jak najbardziej możliwe. I niczego nie zmienia w sprawie stopnia naładowania akumulatora. Przekierowywanie energii odbywało by się nie za pomocą obniżania napięcia lecz za pomocą sterowania wydajnością...
O! Od czego ten zestaw? Masz jakieś jego parametry techniczne? Choćby moc tego alternatora? Jeśli masz to w ręku, to podaj średnicę koła magnesowego.
Metodą techniczną zmierzysz. Ale po co? Lepiej zasilić wirnik i zobaczyć ile jest generowane na poszczególnych fazach.
Fajnie że się sprawa wyjaśniła 👍 U mnie na warsztacie to mnóstwo takich przypadków gdy ja zakładam osłony a inni je demontują, bo po co komu one 🤓 Takie zaniedbania to w przyszłości dodatkowe koszta ale i zagadki techniczne. Ale super że wszystko już jest jasne 👍
Podstawa pracy i wiedzy elektrotechnika to schemat elektryczny.Można z niego wszystko odczytać i pewnie testować alternator. Mową technika jest rysunek techniczny,a mową elektrotechnika jest schemat elektryczny.Tak mnie uczono.
Koledzy, temat tych alternatorów nie raz przerabiałem, tam wystarczy wcześniej zareagować, jeszcze przed uszkodzeniem stojana. Wyciągałem stojan z obudowy, czyszczenie rdzenia i obudowy, farba na jedno i drugie, złożyć na wazelinę techniczną i alternator przeżyje samochód.
Od zwykłego skutera nie będzie pasował - tutaj masz uzwojenie bezmasowe służące wyłącznie do ładowania. Jaką moc ma ten alternator? Nie chce mi się szukać serwisówki i danych technicznych. Jeśli ma moc nie większą niż 100W, to można spróbować zastosować regulator od skuterów ze światłem zasilanym z akumulatora, np. od Zipp Vega lub (china Romet) Router...
Cieszy mnie bardzo że mogłem pomóc.Mam pytanie czy opisy przewodów pasują do opisywanego mana,czy tylko rozwiązanie techniczne. Jeżeli to nie stanowi problemu "naciśnij przycisk pomógł..." Pozdrawiam i polecam się na przyszłość.
Warto też pamiętać, że "alternator" to tak z technicznego punktu widzenia "trójfazowa prądnica synchroniczna, prądu przemiennego" A jakie krasnoludki ją synchronizują i do czego?
Przede wszystkim sprawdź stan techniczny alternatora - pierścienie ślizgowe, czy nie ma uszkodzeń uzwojeń, mostka. Popraw okablowanie. Najlepiej poprowadź nowe akumulator - alternator i porządną masę. Potem zastosuj regulator elektroniczny dla konkretnego typu alternatora. I lepiej załóż dziwięciodiodowy lub przerób ten, by wyeliminować przekaźnik lampki...
a od jakiego modelu ??
Kto jest fachowcem? Myślę, że w szczególnych przypadkach (np. zbyt duża kasa za usługę proceduralną, sytuacja finansowa klienta, stare auto...) takie działanie znacznie obniża koszty i czas pracy nie mówiąc już o ogromnym ułatwieniu Ktoś kto jest elektromechanikiem lub elektronikiem nie ma do końca warunków technicznych aby w tak skomplikowany sposób...
No, mogę - tak jest we wszystkich VW Diesel. A dla "potomnych": wiele z usterek powodują wtyczki tych przewodów, jedna bezpośrednio na alternatorze oraz druga złączka techniczna na rozruszniku. Wystarczy drobny brak kontaktu by nie tylko nie było wzbudzenia altka ale i piszczenie i miganie "o oleju" oraz błąd w VAG'u.
Nadal niebardzo rozumiem tego wszystkiego.Może spróbuję inaczej. Nie widzę żadnych powiązań między mocami.Po pierwsze silnik napędzający nie jest w żaden sposób połączony przewodami elektrycznymi. Po drugie moc silnika jest potrzebna mi do napędzenia alternatora.Połączenie tych 2 urządzeń to np.koło zębate.Siła z silnika to paliwo więc ten silnik skoro...
Poszukuje danych technicznych w/w alternatora oraz schematu podłączenia pięcio pinowego gniazda sterowania alternatorem. Nanodatex 180 A
Jakiś trol forumowy. Może pracę naukową pisze. Raczej pseudonaukową jeżeli miałaby być techniczna. Chyba, że chodzi o psychologię i reakcję użytkowników forum technicznego na wpisy pozbawione sensu. Taka praca naukowa miałaby sens i ten temat jest badaniem do ewentualnej analizy zachowań społecznych na bzdury techniczne.
Jeśli cenisz swój czas to wymień na alternator i regulator ze szrotu - ja za poldkowski komplet dałem 20 pln - szkoda czasu i pieniędzy na łatanie bułgarskiej myśli technicznej.
Czołgiem, mam pytanko planuję stworzenie małego projektu z wykorzystaniem alternatora z ciężarówki (obojętnie jakiej, chodzi mi tylko o napięcie 28v) pytanie: - jak stwierdzić czy regulator jest wbudowany w danym modelu czy jest sterowany zewnętrznie (czy tylko opis techniczny?) - jak ewentualnie zmierzyć RPM z alternatora po uruchomieniu - czy wzbudzenie...
. Pytanie dlaczego ludzie wykształceni łykają to???? Bo taki jest poziom kształcenia. Nie (a przynajmniej nie wprost). To dlatego że dzisiaj wykształcenie robi się (prawie) każdemu. Prawie każdy idzie na studia. Spadek poziomu nastąpił tylko przy okazji. Był nawet okres przejściowy, gdzie poziom był całkiem wysoki a i tak studia robiły osoby bez zmysłów...
Dziękuję wszystkim którzy coś podpowiedzieli i reszcie za "poważne" podpowiedzi. Co do młodzieży to tak, kiedyś byłem młody. Później na technicznych studiach (choć w innym kierunku) robiłem rzeczy których też "się nie dalo".Proszę administratora o usunięcie tematu i mojego konta.
Posprawdzaj wszystkie przewody pod maską czy nie jest żaden urwany. Ja ostatnio miałem przypadek z oberwanym przewodem od masy alternatora, auto odpaliło ale nie było ładowania i zaraz zgasło. Kontrolek po zapłonie również nie było. Poczyść połączenia i nasmaruj wazeliną techniczną dla zabezpieczenia.
witam moje sugestie to takie ze byly skorodowane klemy i wyprowadzenia akumulatora po przekladce i ponownym skręceniu poprawil sie styk na klemach i jest dobrze zapobiegawczo dobrze jest raz do roku poluzować klemy wyczyscić do polysku szczotką mosiężną lub metalową skręcić i pokryć wazeliną techniczną. alternator jest dobry skoro przy wlączonych swiatlach...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Udało się ogarnąć komutator i szczotki i ładnie zrobione. Ale pojawił się nowy problem. Stary alternator miał rok temu wymieniony regulator i teraz ładował 15,7v. Ten nowy alternator wsadziłem i ładowanie 15v. To wyczyściłem klemy, połączenie alternator silnik, przewód prądowy od alternatora na smarował wazelina techniczna. Złożyłem i ładowanie 14v....
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
Linki do danych technicznych, a nie jakieś wycinki z opisów.
Po pierwszym poście stwierdzam że wiedzy technicznej brak nie ma ładowania, ale mam vcdsa. Więc jak chociaż potrafi wymontować alternator to niech to zrobi ją na komuś do roboty.
Cześć mam alternator do tej mazdy jest ona z 91r alternator mi sie rozwalił tzn. są w srodku takie coś na radietoze jest tego 8 wygląda jak tranzystor od tego mi sie nuski oderwały :cry: oznaczenie tego jest LR 9920 I LS 9905 czy takie coś mozna kupić i ile to może kostowac a i czy ma ktoś schemat techniczny tego alternatora i kszązke to jest mazdy??...
Czyli ten pin jest tylko jako informacja dla komputera że alternator się uruchomił i można by tutaj podpiąć tylko diodę LED 12V jako kontrolkę ładowania? I takie bardziej techniczne pytanie. Mając taki alternator umocowany na stole, podpięty pod jakiś mały akumulator, to do jakich (mniej więcej) obrotów trzeba go rozkręcić aby się wzbudził? Chciałbym...
Jakieś wyjaśnienie techniczne? Wydajność alternatora. Tyle w temacie. Jakieś potwierdzenie obalenia "mitu"?
Przy pewnych obrotach max może wytworzyć ileś prądu. Nieprawda, nie są potrzebne obroty maksymalne, żeby alternator pracował na maksimum swojej wydajności. Jest coś takiego jak znamionowa prędkość obrotowa alternatora. Przykładowe parametry techniczne alternatora Bosch KC 14V 45/70A: Napięcie: 14V Moc: 1000W (przy napięciu 14,4V) Prąd: 45 A przy 1850...
Dlatego że układ stwierdza niesprawność alternatora i aby nie dopuścić do pracy bez ładowania, blokuje rozruch. Jak to technicznie jest zrobione, powinien dać odpowiedz schemat z linku (mniej więcej). Urządzenia dźwigowe, podlegają innym przepisom i warunkom odbioru technicznego niż samochody użytkowe. Jeśli instalacja pojazdu, w jakikolwiek sposób...
To jest silnik jednofazowy 1400 obrotów i ma 4 bieguny czyli na wirniku musiałbyś zrobić też cztery bieguny, cewki połączone są szeregowo trzeba zmienić na równolegle,napięcie ok.50V przy 1000 obrotów...to jest tylko wstęp a czy nie lepiej zwykły alternator.
Chodzi mi głównie o parametry techniczne. :?:
Też myślałem nad przeróbką instalacji ale jeszcze pozostaje kwestia seryjnego alternatora który nie został zaprojektowany na tak duże obciążenia. U mnie stopiło się uzwojenie. Jeżeli wymienić też alternator to taka przeróbka z technicznego punktu widzenia powinna wystarczyć (no nie mówiąc o niszczacych się lustrach).
Myślę, że zdecydowanie prościej technicznie będzie zastosować do rozruchu jakiś silnik DC np od wycieraczek (za przekładnią te silniki mają dużą siłę). Koszt inwertera do rozruchu silnika powali kolegę na ziemie.
Nie da się uzyskać napięcia symetrycznego, bo ujemne połówki są już przez diody wewnątrz prostowane do masy. Na dokładkę nie ma wyprowadzonego środka uzwojeń alternatora a jest on konieczny do prostowania symetrycznego. Co do podłączenia transformatora - oczywiście, że się da. Jest tylko ryzyko, że przy niskich obrotach transformator zadymi. Problem...
A niby od czego? Regulator oddziałuje bezpośrednio na prąd wirnika - a ten jest bezpośrednio powiązany z prądem oddawanym przez alternator. No jednak nie. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Niższe - zasila wirnik, bo trzeba dołożyć wzbudzenia. Wyższe - odcina wzbudzenie. Tak naprawdę to żaden alternator nie produkuje...
(at)LElectricfil Skoro na zasilaczu komputerowym pisze 300W to znaczy, że on ciągnie tyle gdy nie ma narzuconego takiego obciążenia? To samo z alternatorem Wydaje mi sie, iż pół kilowata mocy jest do ukręcenia, ale nie na dłuższą mete. Nie licze na to w każdym razie. Jestem niemalże pewien, iż 200W jest do uzyskania. W Niemczech (elektrownia atomowa)...
więc opisze całą sytyacje :D okazało się że był zasniedziany kabel plusa który znajduje się przy alternatorze wyczyszczone przesmarowane wazelina techniczną. Natomiast jak już byłem tak daleko to wyciągłem cały ten alternator na stolik i jest inny problem mianowicie jest pęknięty korpus i po rozebraniu wyraźnie widać jak wirnik odziera się o stojan.....
Czyli sugerujesz że np. taki objaw jak poniżej to wina niskiej jakości regulatora ? : Pamiętasz klasyfikowane tranzystory? Nie wiem czy to skutek uboczny oddziaływania temperatury na półprzewodniki, czy celowe projektowanie w ten sposób i z chęcią bym się dowiedział, Są trzy równoległe tematy: 1) akumulator, jego stan techniczny. (Okablowanie pomijamy...
Dotyczy postu ALEKSANDER 1-ciekawa myśl z tą korbką , może niedługo będzie rewolucja w dziedzinie , w każdej dziedzinie , że rzeczy będą lewitować np. wsiadamy do samochodu kręcimy korbką w skrzyneczce i lewitujemy przemieszczając się gdzie chcemy . Kiedyś oglądałem film w szkole podstawowej -był pokazany samochód latający wraz z kierowcą. A nie tak...
Zgadza się - alternator mokry. Przemierz dokładnie cewki - najlepiej metodą techniczną - pomiar omomierzem mało dokładny. Mierzysz same cewki, bez okablowania, wyjęte z silnika.
Możesz podać źródło tych informacji? Noty techniczne Renault dla alternatorów nie zarządzanych elektrycznie przez ECU podają, że prawidłowa wartość to 14,4V +/- 0,3V przy 20°C. Schemat z testem alternatora nakazuje wymianę alternatora gdy napięcie ładowania jest mniejsze niż 13,5V i większe od 14,8V. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Możliwe jest, że alternator...
Jak w temacie. Szukam danych nt. wymiarów alternatora.
Dobry stan techniczny i odpowiednie przełożenie wystarczą, żeby ten alternator obsłużył ciągnik. Cały taki altek kupisz na złomie za zgrzewkę piwa, a odpada przerabianie mocowania i instalacji. A może z alternatorem jest wszystko ok, tylko coś ciągnie prąd, wiem, że w ciągniku za bardzo nie ma co, ale już różne wydumki widziałem. Następnym razem pisz...
Może alternator miał mieć więcej, anizeli 90A ? W bagażniku masz wklejkę/kartkę z kodami wyposażenia tego egzemplarza auta. Jeden z tych kodów wskazuje jaki alternator został fabrycznie zastosowany w tym modelu. Tu kody: http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/kod... U mnie kodem alternatora jest : 8GL - Alternator 120A Mam go w trzecim wierszu...
Tylko przyklasnąć: to właśnie spełnia wymogi "bezprzeróbkowego" podłączenia pod różnego typu ciągniki i wcześniej miałem na myśli. Rolnik ma mieć inną wiedzę, niekoniecznie elektromechanika! Poza tym: spora techniczna trudność przeniesienia prądu rzędu 100A z nośnika na opryskiwacz: jakie gniazdko to wytrzyma, trójfazowe 230V? A z technicznych uwag:...
Z opisu w #1 można wywnioskować, że planujesz taki układ: https://obrazki.elektroda.pl/1457890200_... Trochę mało danych podajesz. Np. nie wiadomo jakie napięcie ma LiFePO4 - czy to pojedyncze ogniwo, czy bateria. Nie wiadomo też jaki zakres napięć wejściowych jest tolerowany przez regulator MPPT i czy będzie działał przy napięciu instalacji...
Standardowy regulator napiecia, który współpracuje z typowym alternatorem powinien rozwiazać problem. Polecam użycie zwykłego akumulatora samochodowego, bo za podobną cenę jest kilkakrotnie większa pojemność (od alarmów - 8Ah, samochodowy - 40Ah, cena ok 45zł, patrz na allegro) . Kraków jest zlokalizowany w okolicy mało "wiatrowej", za dużo prądu nie...
Mam pare altków i chciałbym to posprawdzać w prosty sposób bez zakładania na silnik bo każdy ma inne uchwyty i jest problem . Nie ma metody technicznego sprawdzenia alternatora bez nadania wirnikowi odpowiednich obrotów. Służą do tego celu specjalne stanowiska pomiarowe wyposażone w odpowiedni napęd (silnik elektryczny z regulacją obrotów), zestaw...
też mnie ciekawi jaka mogła być przyczyna wciągnięcia paska, Przecież w Renault to standard. ale gość dorzucił mi gratis drugą głowicę więc na miejscu w nocy zmieniłem wałek rozrządu, paneweczki i ich szpilki, założyłem pasek na znaki i trach pali i jeździłem jeszcze z 2 lata :) Kiedyś to było forum techniczne, teraz sci-fi....
Naładuje akumulator całkowicie i po ilu km/ minutach to nastąpi Odpowiedzi na to pytanie nie otrzymasz. Zależy to od bardzo wielu czynników. M,in. 1.Pojemności akumulatora. 2.Wydajności alternatora. 3.Mocy podłączonych odbiorników w samochodzie. 4.Ustawienia regulatora napięcia alternatora. 5,Stanu naładowania początkowego akumulatora. 6.Stanu technicznego...
Kolega magnus27 zamiast czytać instrukcję do owego prostownika zadaje pytania gawiedzi. Ludziska popisują się elkwencją nie znając rzeczywistości tj jakie tam są w praktyce akumulatory oraz, czy traktorek na prądnice, czy alternator. O stan techniczny maszyny strach pytać po licznych obserwcjach w naturze. Zatem odpowiedź może być jedna oczywiście tak....
Wawrzyniec Przepraszam, jeżeli uraziłem. Przeczytałem jeszcze kilka razy Twój post i nie znalazłem żadnych innych informacji na temat diod. Więc o co chodzi? Zdanie na temat diod "poprawiłem" wg mojej wiedzy i doświadczenia. Jeżeli masz kontrprzykłady, to proszę napisz. Nie obrażę się, tylko zapamiętam jako kolejne doświadczenie. A Elektroda jest technicznym...
zadziwia mnie jak piszą niektórzy iż nawet 8 lat jeżdżą na jednym akumulatorze To jest kwestia egzemplarza, kultury technicznej związanej z obsługą oraz prawidłowego ładowania przez alternator. Podobnie jest z eksploatacją samych silników cześć odpala silnik i od razu jedzie inni odpalają i odczekują 1-2 minuty aż silnik zostanie dobrze nasmarowany....
Chciałbym założyć ten alternator ponieważ mam go w komplecie razem z całą wiązką regulatorem napięcia i mostkiem prostowniczym. Chciałbym komuś oddać to do spasowania ale nie mam komu. Szukałem wszędzie informacji chociażby rysunków technicznych ale pod model ts 150 nie ma. Może ktoś się tego podejmie?
Skleciłem na szybko schemacik ładowania do mz etz 250 z regulatora trójfazowego i dołożyłem do niego wzbudzenie które jest mz na masę ich chciałbym się zapytać czy takie coś zadziała .dane techniczne alternatora to 12v 180w wzbudzanie na masę regulator planuje założyć od malucha tylko w odwrotnej kolejność czyli seryjne wzbudzanie regulatora dać na...
Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy. Zgadza się, mi chodziło raczej o jego techniczną sprawność i w tym modelu jeśli się nie mylę jest dwa akumulatory rozruchowy i pomocniczy. Volvo xc potrafią być dość kapryśne jeśli chodzi o elektrykę i chociażby same zabiegi przy obsłudze akumulatorów wymagają zachowania pewnych procedur wskazanych przez...
Czemu 16V? Można w pewien sposób oszukać regulator w alternatorze aby lekko podniósł napięcie, ale ja tego nie zastosowałem. Obroty jałowe wedle producenta powinny być 1400 rpm, ja ustawiłem 2000. Przy wzbudzonym alternatorze, nawet bez obciążenia, kiedy zejdę na 1400 silnik przygasa, więc ustawiłem min. ~2000 rpm. Obroty mocy maksymalnej silnik osiąga...
Witam. Nie mogę włożyć alternatora do mocowania. Wchodzi, wydaje się być na miejscu, ale śruby nie łapią. Wyjąłem go po raz kolejny, sprawdziłem czy śruby przechodzą przez mocowanie w silniku- przeszły. Sprawdziłem, czy przeszły przez alternator, kiedy miałem wyciągnięty- przeszły. Po prostu alternator nie można wsunac tak by śruby przeszły. Teraz spróbuje...
Prądnica z malucha (zdjęcie z wersji z silnikiem 650cm3) ma gabaryty dość dobre... https://obrazki.elektroda.pl/7935678700_... Na zdjęciu pokazałeś alternator, nie prądnicę prądu stałego. Były stosowane w nowszych maluchach, nie pamiętam od którego roku. Nie przezwoisz alternatora na silnik, chyba że na BLDC. Prądnice miały mniejszą...
Witam Nie jestem w stanie ustalić pod ilu diodowy alternator są te elektroniczne regulatory napięcia od SUMRY Są to regulatory rzemieślnicze od Polskiego producenta z Opalenicy. Ale nigdzie nie podaje on żadnych danych technicznych. Pytałem sprzedawców - nikt nie wie. Pisałem do producenta na jakiegoś starego maila - bez odzewu Były dwie wersje 14V...
Ale co chcielibyście usprawnić w ty alternatorze lub układzie ładowania? Ja osobiście nic. Uczestniczę w tym temacie z czysto egoistycznej potrzeby dyskusji na poziomie "trochę" wyższym niż przekomarzanie się z gimbusem... Takich dyskusji na Elektrodzie prawie nie ma, a jak są, to już prędzej w HydePark niż w działach stricte technicznych. Uzupełniając...
, Ciągnik rolniczy RENAULT / model, 120-14 , obrotomierz mocno zaniża obroty, zliczanie motogodzin jest jak najbardziej w porządku lecz obroty oscylują nie prawidłowo /na zegarze /, na wolnych { 300 rpm- no czasami sięga 550, uprzedzam silnik nie zmienia obrotów , i pytanie jest , Jaką częstotliwość ma alternator tego ciągnika, no przyjmjimy np 600...
neron57 jezeli chcesz sie wiecej dowiedziec o alternatorach w astrach to zerknij na www.astraklub.pl najlepiej w zakladkach techniczne. Niezastapiona kopalnia wiedzy wogole o alternatorach jest elektroda.pl , oraz spory zasob wiedzy w pigolce znajdziesz na www.agrofoto.pl -zakldki forum- elektryka i elektronika w rolnictwie. Pisze o tym, poniewaz przerozne...
Dodaj sobie jeszcze masę sprzęgła chłodnicy wody i oleju. Sprzęgło jest razem z silnikiem, od razu. Chłodnica jest na ramie. Oleju do silnika właziło dokladnie 26 litrów, skrzynia wywrotki byla zalewana 11 litrami, skrzynia z multiplikatorem 13 litrów. Silnik nieuzbrojony nie miał naczynia wyrównawczego, lewarka zmiany biegów, alternatora, wentylatora...
Najpierw trzeba sprawdzić stan techniczny ciągnika czyli akumulator rozrusznik, alternator, połączenia masy i plusowe do rozrusznika, (z elektryki) oraz luzy zaworowe, wtryskiwacze czy nie leją i jakie ciśnienie dają, pompę. Jeśli będzie wszystko ok to później można kombinować z dorzucaniem bajerów. Grzałka w cieczy chłodzącej niby tak, ja bardziej...
Witam Nie mając zamiaru słuchać rad typu dobra masa , filtr zasilania to szajs , tylko kupno nowego radia Ci pomoże, przeczytałem cały wątek - - mam dobrą masę - mam antene na stałe - mam filtr tryfilarny na zasilaniu (jednak coś daje) - i co najważniejsze mam zakłócenia od anteny wychodzące na 99% z alternatora jedyny sensowny pomysł na który i ja...
Z akumulatorem w jakimś sensownym stanie technicznym, nie ma opcji żeby nie zgasił "szpilek", do wartości maks. jakieś 17-18 V. Sam alternator jest tak naprawdę generatorem "szpilek" uśrednianych do wartości znamionowej 14.4V - wzbudzenie nie jest w żaden sposób "regulowane" - działa dwustanowo - włączone/wyłaczone. Stąd i efekt popalonych żarówek...
Jest to pytanie bardziej filozoficzne aniżeli techniczne, w tym wypadku na stan naładowania akumulatora ma wpływ wiele czynników (pojemność akumulatora, jego wiek, stan prądnicy lub alternatora). Zimą najlepiej akumulator wspomagać poprzez doładowywanie prostownikiem, ale małymi prądami. Ceny paliwa są takie, że na pewno nie opłaca się aby robił to...
Zależy jak tam wyglada sprawa z regulatorem, nie raz masz na altku a nie raz osobno (nie wiem jak to w Tico) Jesli uporasz sie z sprawami technicznymi tej przeróbki to "elektryke" jakoś zepniesz
Miałem na myśli widłowy bocznik, badający prąd pod obciążeniem . Tym cęgowym to zapewne prąd ładowania alternatora. Cęgowy a nie widłowy i można mierzyć np. tym z foto i podobnymi prąd akumulatora pod obciążeniem. Nie ma mierników ani boczników widłowych. Jesteśmy na forum technicznym i powinno używać się określeń technicznych. Prąd ładowania akumulatora...
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał cyfrowy. Alternator tego typu występuje w mocniejszych...
Koledzy a czy myślał ktoś z was o odzyskiwaniu energii traconej podczas hamowania?? Nie wiem jak miało by to wyglądać, może poprostu drugi alternator zasilany z wału napędowego z odpowiednim przełożeniem który normalnie pracuje na luzie ale gdy tylko naciskamy hamulec to od razu zaczyna nam ładować dodatkowy akumulator służący tylko do zasilania elektrolizera,...
(at)piachu1994 Alternator już rozbierałem, na 100% jest 6 diodowy. Jego oznaczenia to: A12M124/12/42 14V 53Amax (at)andrzej20001 Bardziej mi chodzi o kwestię techniczną jak się podłączyć do aternatora na sucho i wywołać wzbudzenie. Plus akumulatora na 67?, minus do masy? a jak zrobić wzbudzenie i przez jaką żarówkę? (at)mczapski Alternator w imadle...
moze to juz nie w temacie ale np jaki alternator bedze optymalny chodzi mi tu o dane techniczne. pomiary sa ok. całe auto było sprawdzane na przyzadach i mówili ze jest wszystko ok. w sumie chodzi mi o to zeby te swiatła nie przygasały myslałem ze jak dam kondensator to problem z głowy bo nie bedze nagłych skokow napiecia.
Chyba nikt rozsądny nie zamierza tego zrobić. Do tego potrzebny jest faktycznie fanatyk i to bez pojęcia technicznego. Ciekaw jestem na początek skąd weźmiesz wspomnianą moc? Z alternatora? Nie spotkałem się jeszcze z alternatorami w samochodach osobowych dającymi 400A, ale może za mało szukałem....
Dzień dobry Panowie. Mam problem z alternatorem w Golfie 4 1.4 16v. Brak ładowania akumulatora na wolnych obrotach, bez świateł i innych udogodnień pokazuje 13,3 V. Teraz pytanie, czy przejadę w taki sposób 250 km? Co zrobić by przejechać 250 km. I czy bez wymiany alternatora dam rade przejechać taki kawal drogi? Może to nie alternator? 250 km to 2,5...
Pewnie sygnał jest przesterowany, ale spadek 2V, to dużo. Ja stanowczo zawsze odradzam kondensator, zanim nie ma odpowiednio zrobionej elektrowni, tym bardziej przy mocy rzędu do 500 RMS. Kable to podstawa, masa z karoserii - nie widzę w tym zbrodni, raczej odpowiedni przekrój kabla zasilającego, odpowiednio oczyszczony punkt masy, zdublowanie masy...
Przeróbka całkiem bez sensu. Silnik jazdy musiał by mieć przynajmniej 2kW. Przy 12V to potężne prądy, ponad 150A. Uśredniając pobór to wyjdzie ze 100A ciągłego prądu w czasie pracy. Akumulator litowo jonowy 100Ah 12V będzie kosztował tysiące i starczy na niecałą godzinę koszenia. Przyda się też prądnica, która zasili silniki napędowe Techniczne możliwe,...
Temat chyba już mocno omówiony. Oczywiście można zastosować akumulator 12 V i niewielkiej pojemności. I rozruch sprawnego silnika w warunkach 20 st C bezproblemowy. Ale życie mówi coś innego. Ciągniki stoją na mrozie a stan silnika niekoniecznie poprawny. Ciągnik bez podgrzewaczy (przeciętny). I proszę spróbować uruchamiać w takich warunkach przez np...
To akurat wiem że jest ok. Alternator był niedawno demontowany w celu oczyszczenia. Szczotki mają ponad połowę długości a styki wszystkie przemyte IPA i zabezpieczone wazeliną techniczną. Od razu nadmienię, że to nie ta konserwacja to popsuła bo przed nią było to samo. Właśnie po to go rozbierałem, żeby wszystko poczyścić, poczyścić styki diód z mostkiem...
Co do alternatora to rozważałem jego założenie, ale najpierw chciałem mieć gotowy i poprawny schemat starej instalacji, czyli z prądnicą. Reasumując, schemat pod względem czysto technicznym jest poprawny, tak?
Witam. Dokładnie... Wlej mineralny. Może trochę nie na temat... ale... Jeśli masz wątpliwośći co do akumulatora to go wymień. Za miesiąc będziesz go wymieniał jak będzie "piździć"- zmarzniętymi palcami... Przed zimą warto sprawdzić ładowanie, przeczyścić klemy aku, przeczyścić złącze przy alternatorze jak i przy rozruszniku. Nałożyć np wazelinę techniczną...
Masz tam kilka źródeł ładowania alternatora, i praktycznie żadnego zabezpieczenia przed przeładowaniem.. Powinieneś zastosować rozdzielacze napięcia i odseparować źródła ładowania.
parametr techniczny alternator alkohol techniczny techniczny rysunek
klimatyzacja panel slican zapowiedzi honda interfejs
panasonic audio5 światła dyskotekowe
Schemat instalacji spryskiwacza szyby przedniej - szczegóły i diagnostyka Jak zresetować kamerę zewnętrzną bezprzewodową?