Sprawdź ładowanie na wyjściu z alternatora i na klemach akumulatora, sprawdź połączenia czy nie są skorodowane lub w jakiś sposób zabrudzone, czyli na klemach akumulatora, główny prąd na alternatorze, masa na silniku i na alternatorze.
Toyoty z tego okresu tak miały. Jeszcze nie widziałem tojotki aby ładowała powyżej 14 V. Już od jakiegoś czasu nie chce mi się naprawiać alternatorów, wolę wstawić nowy/po regeneracji. Podobnie jak fiaciki, rzadko który ma powyżej 14 V, przeważnie 13,9 to max. Sprawdź napięcie bezpośrednio na zacisku B+ i masie (obudowie) alternatora.
Może ktoś podpowie co robić. Sprawdzić połączenia na alternatorze - przewody, wtyczki jak sprawne to wymienić alternator.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Jak napinasz alternatorem to musisz popuścić jeszcze drugą śrubę która trzyma alternator.
Nie trzeba.
A jakie jest napięcie na terminalu B+ alternatora?
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
wg ic katalogu bez klimy 5pk1110, z klimą 5pk1180 dotyczy pojazdów od roku 2000,07. Do roku 2000,07 5pk1120, i z klimą 5pk1219
Opis skrótów znajdziesz w google. Może być alternator uszkodzony.
Okazało się, że problem polegał na wykończonym alternatorze. Po regeneracji problem zniknął.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Alternator jest od tego auta, oryginal. Był regenerowany z powodu, jaki opisałem. Nie sprawdzałem paska. Alternator wymieniał mechanik, myślę, że dobrze naciągnął. Pasek nowy. Może akumulator.
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Jest bezpiecznik lecz przewód prowadzi do wtyczki gdzie dalej nie ma pinu , mam natomiast połączenie ze sterownikiem siwy przewód , i teraz zagwozdkę czy w alternatorze jest właściwy regulator .
Rozrząd posiadam na łańcuchu i posiadam tylko 1 pasek idący od alternatora przez pompę wody, koło pasowe, pompę klimatyzacji i ten właśnie pasek chce wymienić
Alternator się kończy i wkrótce trzeba będzie go zrobić.
Komputer stwierdza duże obciążenie silnika i podnosi obroty - automatyka działa. Miałem podobnie wina była z łożyskiem alternatora - po wymianie łożyska nie było takich zmian obrotów.
Mam problem w samochodzie Toyota Avensis. CB radio po prostu dostaje jakichś zakłóceń z silnika (alternator, jakaś cewka..?). Zakłócenie jest mocniejsze przy dodawaniu gazu. Nie da się z tym jeździć, bo po prostu głowa boli. Jak to wyeliminować? Jakieś pętla masy czy coś w tym stylu? Po podłączeniu innego CB jest to samo. Ktoś ma jakiś pomysł?
Witam,A jak tam akumulator nic nie piszesz,napiecie nie mniejsze niz 12,5Volt,ponizej tego napiecia elektronika w samochodach robia problemy.Przewody masowe(minus)wato sprawdzic,jakosc zlaczy(klem)na akumulatorze ,czystosc i brak nalotu,stan paska klinowego lub wielorowkowego napedzajacego alternator i wspomaganie.
Nie wiem czy to pomoże, ale u mnie w Avensis D4D trzeba było wypchnąć półoś ze skrzyni biegów żeby wyjąć alternator, oczywiści trzeba było wyciągnąć dołem. Nie wiem jaki masz problem z z alternatorem, ale w mojej Ave często padały diody w mostku prostowniczym.
Alternator wymieniony na nowy, jak się okazuje nie ma ładowania, przekaźniki i bezpieczniki sprawdzone od góry do dołu. Jakieś sugestie co do dalszych działań?
Problem chyba będzie w instalacji i to raczej zwarcie i to konkretne jeśli zbija tak mocno napięcie ... Jeśli nie trzymała by klema to i tak alternator trzymał by napięcie ewentualnie zawyżył je ... Trzeba sprawdzić szczególnie grube kable które idą od akumulatora do rozrusznika oraz wszystkie grube kable + co idą do alternatora, przekażnika świec,...
zakupilem taki woltomierz pod zapalniczke i podczas jazdy napiecie sie wacha 14,2-13,6.po zjechaniu do domu napiecie jest 12,8v,rano gdy odpalam jest 11,7v co jest grane. Dobry pomysł, taki woltomierz może nie jest zbyt dokładny jeżeli chodzi o wartość bezwzględną pomiaru ale daje powtarzalne wyniki. Rozumiem, że 11,7V masz przed przekręceniem klucza...
Witam, od niedawna mam problem z odpaleniem auta na zimnym silniku.Jeżeli przy odpalaniu nie dodasz gazu to po przekręceniu kluczyka można "kręcić" do padnięcia akumulatora, jedynie odpala wtedy przy użyciu metody z plakiem. Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów, był sprawdzany u 2 mechaników i w ASO. Ostatnio miałem wymieniony akumulator, alternator...
Witam. W pierwszej kolejności szukałbym braku zasilania na instrumenty, m.in. na licznik. Może bezpieczniki lub przekaźniki, ale nie od rozrusznika, tylko po stacyjce. Sprawdziłbym też wtyczkę na alternatorze. O dziwo pęknięty kabel w tej wtyczce daje efekty na kontrolkach i to nie tylko na kontrolce ładowania, ale i pozostałych.
Witam, Przepraszam. Teraz dopiero dostałem informację z strony. W tym wypadku skończyło się na kupnie nowego akumulatora (okazało się, że jedna cela padła i napięcie było na granicy). Komputer miał minimalne napięcie i sterownik szwankował. Ale nie tylko przez to... Potem miałem jeszcze kolejny problem związany z zasilaniem. W wrześniu auto po nocy...
Mam pytanie. Pytanie to pisze dla tego, że ni mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi. Chcę spuścić płyn chłodniczy z silnika ( dane samochodu: Toyota Avensis T22, rok produkcji: 1997, silnik: benzyna 1.8, oznaczenie silnika: 7a-fe ). Tylko nie wiem gdzie jest korek wlewu i korek spustowy. Pan z forum toyoty ( z tego co przeczytałem z tematu założonego przez...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
(at)pabi2206 Co do Priusa, to skończyły się problemy z bateriami HV. Są firmy już w Polsce, wymieniajace poczególne cele po weryfikacji całości, więc koszty spadły znaczaco. Nie ma rozrusznika, alternatora, skrzyni biegow, a elektronika jest niemal bezawaryjna. Reszta to normalny samochod - klocki, tarcze, olej etc. Mialem kilka lat Priusa serii I,...
No dobra, czyli jednak to z tych mądrzejszych alternatorów. A jak jest w tym konkretnym przypadku, toto jest z Avensisa rok coś koło 2002 ? Regler drogi jest do tego. Zastępowalny takim zwykłym ?
Witam, Mam problem z podłączeniem alternatora LUCAS LRA03500 w miejsce Denso 27060-28110. Niby prosty temat. Jest to alternator od Avensisa, został zapakowany do Rav4 Mk2 z benzynowym silnikiem 2.0. Takie alternatory montowali w tych autach po lifcie, więc wymiarowo jest plug’n’play. Niestety pacjent jest sprzed liftu i stary alternator Denso ma złącze...
Temat rozwiązany doraźnie. Uszkodzony moduł w lewej lampie- lampa nierozbieralna a moduł zalany w środku. Elektronik sprawdził wszystkie zasilania na kostce lewej lampy, w każdej pozycji przełącznika świateł oraz czujnika zmierzchu czy opcji auto zasilania, oraz masa są. Na oprawcę od świateł postojowych nie ma masy! Masa powinna być gdyż na wejściu...
Weź flachę i walnij się nią w czachę. Znasz takie autko jak Renault Modus? Pewnie nie. Wiesz na czym tam polega wymiana żarówki? Też nie.. Na wyciąganiu reflektora, choć czasami udaje sie bez wyciągania reflektora, ale trzeba mieć przygotowane plasterki... A jak wyciągasz reflektor to są dwie opcje- albo ściągasz zderzak albo nie, bo jak go tylko odchylasz...
Witam. Mam ave z silnikiem 2.2 turbodiesel D-cat. Mam problem.Kiedy przekrecam kluczyk i zapalają sie kontrolki, pojawia sie brzęczenie przekaźnika swiec zarowych a obrotomierz pokazuje ok 1000 obr mimo ze silnik nie preacuje. Gdy chce załączyc rozrusznik nic sie nie dzieje tzn wogole nie ma reakcji. Co sprawdzilem..a wiec: akumulator w pelni sprawny....
Witam. Mam do wymiany gumową rurę układu chłodzenia, która znajduje się między silnikiem a ścianą grodziową przy pompie wody i alternatorze. Zdjęcia dodam do postu. Trzeba tą rurę wymienić tylko nie wiem jak ona się fachowo nazywa, czy ma dwie średnicę i czy trzeba demontować tam pompę wody i inne rzeczy żeby się tam dostać? Poszukałem ale znalazłem...
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
Witam. Przymierzam się do spuszczenia płynu chłodniczego z układu. Samochód to: Toyota Avensis T22 z roku 1997 z silnikiem benzynowym 1.8 o numerze: 7A-FE. 1. W poprzednim temacie o nagrzewnicy pisaliście o kraniku pod chłodnicą którym można spuścić płyn z układu chłodzenia ( wiem gdzie ten kranik jest, ale w książce która jest do toyoty cariny e, (ale...
toyota avensis alternator avensis alternator alternator avensis
czujnik biegu wstecznego kontrolka termostat świecić odzyskiwanie klucza windows
Zamiennik bezpiecznika 1 A / 250 V SP7 do Radmor 5102 Pomiar czujnika temperatury w ekspresie DeLonghi ESAM3200