Tam są diody o oznaczeniu SY170 i SY 171.Są to standardowe diody o znormalizowanej średnicy 1\2 cala (12,6mm). Do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym,od poloneza lub malucha. Jak cię przyciśnie,to możesz tam wstawiać i te z zasilaczy od PC,w obudowie TO220,lub TO3P,sprytnie je tam umocować,jeżeli przewodzi ponad 10 A w MZ-cie się nada.
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
witam! Mam na działce zainstalowany panel fotowoltaiczny 180 W który za pośrednictwem regulatora ładuje akumulator żelowy 100 Ah. Jest to dla mnie wystarczające bo potrzebuję energię do oświetlenia. Mam jednak samodzielnie wykonany alternator trójfazowy tzw. "amerykankę" przewidziany do pracy przy małych obrotach. Przy 420 obr/min ma uzyskiwać moc 180W...
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Piotr-st Nie myślałś nad prądnicą trójwarstwową wtedy na 36 cewek 12 na fazę trzeba 12 magnesów na tarczę Jeżeli dobrze doczytałem to jedna cewka prosta a w nią wpuszczone są dwie wygięte od góry i od dołu, cewki w jednej fazie połączone są szeregowo Potegat 3 do 4, tego należy się trzymać przy alternatorach trójfazowych. A prądnica prądu przemiennego...
Zamykam
Stator 12-cewkowy jest alternatorem trójfazowym. Natomiast ten 8-cewkowy to alternator jednofazowy z odczepem na światła (światła zasilane ze silnika). Do przeróbki byłaby także instalacja elektryczna (przerobienie zasilania świateł z akumulatora). Poza tym chyba koło magnesowe też musiałoby zostać wymienione, bo nie pasowałaby ilość pól magnetycznych.
Alternator trójfazowy nie ma znaczenia w którą stronę się obraca, w przypadku prądnicy - owszem. Krzywkę przerywacza należałoby wykonać nową, ze względu na łagodny kształt progu na którym rozwierać się będą styki przerywacza w kierunku przeciwnym. Zapłon elektroniczny to zupełnie inna dyskusja. Silnik pracujący w przeciwnym kierunku będzie przekazywać...
Witam. Te podziękowania mógł Sobie Kolega darować. Alternator jest trójfazową maszyną prądu przemiennego, więc zastosowanie go jako rozrusznika jest co najmniej kłopotliwe. O wiele prościej można zrobić to co Kolega kombinuje na prądnicy prądu stałego, takiej jak w starych maluchach, trabantach itp. Pamiętam, że w starych autach, były rozruszniko-prądnice....
Będzie ciężko uzyskać więcej niż 100 W z alternatora. Trzeba by się bawić w montaż alternatora trójfazowego, co by też mogło wymagać zmiany układu zapłonu na DC-CDI.
no a jak alternator trójfazowy podłączyć pod coś?
Jak to trzy żółte? Model po 2008 roku, czy swap? Ten regulator nie nadaje się do alternatora trójfazowego.
Tzn. trzy żółte można złączyć razem? Przecież to jest alternator trójfazowy.
Witam, Chcę wymienić stara kostkę na połączeniu wyjścia prądu przemiennego z alternatora trójfazowego do regulatora napięcia na Mosfecie. Alternator ma 280W mocy, trzy fazy, okolo 70V na fazie. Jakie złącze hermetyczne typu samochodowego będzie ok?
Wyniki zawsze powinny być takie same jeśli za wyniki uważamy MOC. W przypadku podłączenia trzech faz w gwiazdę używając 6 diód otrzymamy największe NAPIĘCIE. Proponuje zapoznać się ze schematem alternatora samochodowego, który jest generatorem trójfazowym. Czyli jak rozumiem, gdyby dorwać alternator i podłączyć go - np pod ten układ trójfazowy przez...
To nie jest schemat od Twojego skutera. Popatrz uważnie. Alternator trójfazowy, moduł DC-CDI lub TCI, światła zasilane z akumulatora bez możliwości ich wyłączenia.
albo prąd nie płynie wcale albo płynie maksymalny na jaki pozwalają obroty silnika Proszę przeczytać wyżej, w tym motocyklu jest zainstalowany alternator trójfazowy (wg. autora tematu).
Masz tam typowy alternator trójfazowy, więc procedura standardowa: - Sprawdzenie regulatora (test diod). - Sprawdzenie czy uzwojenie alternatora nie ma przebicia do masy. - Test wydajności alternatora pod zwarciem (jeśli nie chcesz odkręcać pokrywy alternatora).
Określ dokładnie. SYM Jet Euro X czy SYM Jet Sport X. Brak podanego właściwie podanego modelu oraz co najważniejsze rocznika kwalifikuje temat do kosza. Wszystko zależy od rocznika. W nowszych modelach jest alternator trójfazowy, dlatego moduł zapłonowy jest typu DC-CDI (zasilany z akumulatora). Podłączanie zwykłych modułów AC-CDI to skazywanie ich...
Przyjacielu TZOK jeżeli prostownik jednopołówkowy jest tak świetny ciekawi mnie dlaczego zrezygnowano z prądnic samochodowych na rzecz alternatorów trójfazowych w których na prostowniku jest 6 diod roboczych plus 3 małe ale te już do wzbudzenia.
Nie ma możliwości aby to działało. Alternator jednofazowy (tzw. "dwufazowy", z uzwojeniem bezmasowym) w motocyklach ma zwykle wydajność rzędu 120-150W. Musiałby tutaj być alternator trójfazowy o wydajności min. 300W. Tak więc jest to radosna twórczość chińczyka lub użytkownika, bo w chińczykach zwykle stosuje się żarówki o mocy 35W.
Chyba nie napisano, ale sądzę, że chodzi om prądnicę ze wzbudzeniem przy pomocy magnesów trwałych (brak mopżliwości regulacji wzbudzenia). Czyli proponuję rozważyć regulację napięcia jak w motocyklach z alternatorami trójfazowymi. Nadmiar prądu można skierować np do grzałek.
A jak w takim układzie (magnesy trwałe) ma być rozwiązana regulacja napięcia?
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
tzn testowałem tylko 2 fazy bez mostka prostowniczego. To dwie fazy odpowiednio połączone powinny dać napięcie√3 * napięcie jednej fazy. √3 = 1,73... Tylko po co do ładowania akumulatora 24V napięcie zbliżone do 3*24V ? Może wystarczy gwiazda i prostownik trójfazowy taki podobny do tego co był w alternatorze. Odczuwam to jakieś nieuzasadnione parcie...
Dokładnie tak, zmieniając wzbudzenie alternatora przy stałym obciążeniu (opornik) zmieniasz sile potrzebna do kręcenia.
Kolego wal-ker jak podłącze kontrolkę do masy to świeci cały czas, cała instalacja jest sprawdzona. W ostatnim poście pisał że ładowanie opisane przeze mnie jest normalne dla alternatora trójfazowego. A ty piszesz że powinno być od razu 14,4 V. Więc ktoś niema racji. A auta naprawiam takie duże (robię mechanikę).
powerm: Od kiedy alternator jest w stanie pociągnąć samochód i czy podłączałes kiedyś alternator pod napięcie? Bo alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem w jednej obudowie. I jeśli nie przerobisz alternatora dość poważnie: wymontowanie diód i zastosowanie trójfazowego falownika, to za cholere nie ruszy to jako silnik. Myslałeś chyba o rozruszniku....
Witam. Mam pytanie ponieważ spalił się regulator napięcia w motorze. Alternator jest trójfazowy. Czy można podłączyć jakiś inny regulator żeby wszystko grało.Jeżeli tak to od jakiego samochodu czy motoru?Posiadam elektroniczny reg.napięcia od Fiata dużego ale tam są tylko dwa wejścia a w moim spalonym było 5 wejść( 3 przewody przychodziły z alternatora...
Witaj. Silnik do hulajnogi elektrycznej to praktycznie na pewno BLDC, czyli bezszczotkowy silnik prądu stałego. Może bez problemu służyć jako prądnica - tylko musisz odłączyć sterownik tego silnika. Bezpośrednio na wyjściu otrzymasz trójfazowy prąd przemienny (jak z alternatora samochodowego), który możesz wyprostować sześcio-diodowym mostkiem prostowniczym...
Witam, Z fotki raczej nie wiele wynika, w/g mnie jest to mikroprocesorowy sterownik kontrolujący napięciem wzbudzenia wirnika prądnicy trójfazowej. Musiałbyś podać więcej detali by coś więcej wydedukować. Jeżeli moje spojrzenie jest prawidłowe to mógłbyś zastanowić się nad możliwością zastosowania regulatora do alternatora trójfazowego np. do alternatora...
Ewidentnie alternator trójfazowy i zapłon typu DC-CDI. Są dostępne moduły pomarańczowe "Inca 4T" z Wilmatu (WM Motor), ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, ale niestety są one niskiej (wątpliwej) jakości. W takiej cenie niczego lepszego nie znajdziesz. Ogólnie moduły DC-CDI są trudno dostępne i drogie.
Yyy, tylko że standardowa prądnica i alternator to nie jest to samo. Prądnica ma po prostu cewki ładujące. Alternator jest trójfazowy i te fazy muszą być odpowiednio zgrane by to działało. Poza tym, masz już prąd do ładowania. Standardowe ładowanie powinno w zupełności wystarczyć do fabrycznego osprzętu. Nadmiar mija się z celem.
Czyli typowy alternator trójfazowy. Na początek sprawdź czy nadal nie ma zwarcia uzwojenia do masy. Jeśli uzwojenia wyglądały wątpliwie (przypalone), to należy przeprowadzić próbę zwarciową (potrzebny miernik cęgowy). W regulatorze sprawdź diody prostownicze znajdujące się wewnątrz w mostku trójfazowym. Prawdopodobnie któreś mają zwarcie, wówczas regulator...
Po pierwsze agregat prądotwórczy jest 1-fazowy a alternator trójfazowy (może są jakieś jednofazowe, ale ja takiego na razie nie widziałem). Po drugie ileż to razy w samochodzie rozłączane są wielkie odbiorniki prądu (wentylatory po 300 W, grzałki 1000 W, jakieś mocne dodatki) i napięcie jakoś nie skacze powyżej zaprogramowanego przez regulator. Wiadomo...
Skąd zatem rosnący wykres charakterystyki prądowo-prędkościowej i o co w tym chodzi, bo nie wydaje mi się, że o maksymalny prąd jaki można pobrać przy danej prędkości? Czy poprawnie myślę ? Większy prąd odbiornika to większa energia. Alternator jest maszyną o pewnej mocy i więcej po prostu nie zdoła oddać do obciążenia. Częstotliwość zmienia się wraz...
To jest alternator(prądnica trójfazowa)jako napęd do motora się nie nada
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy gruntownie sprawdzić. Na początek sprawdź czy nie ma zwarcia uzwojenia...
Ze schematu wynika że starsza wersja ma alternator jednofazowy z uzwojeniem "bezmasowym", w nowszej masz już alternator trójfazowy. W latach 70-tych stosowano różne dziwne rozwiązania w układzie ładowania, dlatego wskazane jest aby upewnić się czy na pewno jest tam alternator z uzwojeniem bezmasowym (czy nie np. kilka uzwojeń) i wirnikiem na magnesach...
Do adam 20 - Na każdym tylnym deklu po alternatorze jest taki mostek trójfazowy - cały alternator to 20 zł na złomie.
Co takimi obrotami chcesz ładować... wolne obroty GY to ok. 1200, a na filmie widać max 250. Trójfazowe alternatory do GY mają dosyć dobre ładowanie, w moim bez problemu świeci 2x35W i jeszcze ładowania mam kilka amperów. Cała instalacja zasilana z akumulatora, na wolnych obrotach 13.5V na średnich 14.5V
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże się że ładowanie jest w porządku. Alternatory trójfazowe w motocyklach...
https://www.youtube.com/watch?v=uwY8YvRS... Proszę bardzo.Tylko tutaj napędy są rozdzielne. Zapewne musiałyby być jakieś kondensatory do wygładzania tętnień. Alternator to jest trójfazowa prądnica prądu przemiennego. Potem jest prostownik trójfazowy który to zamienia to na prąd stały tętniący. W samochodzie napięcie wyrównuje akumulator. Trójfazowy...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
Alternator jest nie zawsze prądnicą trójfazową synchroniczną a to jak według was się nazywa to coś wytwarzające prąd i napięcie w tym simsonku ?? Dodano po 10 co do ustawienia zapłonu w tym silniku to powinno być 1.5 mm przed górnym punktem martwym i 0.4 mm na przerywaczu
Witam naprawiłem niedawno prądnicę (jakaś samoróbka) wytwarzająca wysokie napięcie z 12V Jak wysokie napięcie wytwarzała ta prądnica (czy alternator trójfazowy) ? Pierwsze słyszę żeby prądnica czy alternetor trójfazowy wytwarzał wysokie napięcie z 12V. Zawsze myslałem, że prądnica przetwarza energię mechaniczna na energię elektryczną a napięcie mniejsze...
Myślałem sobie zrobiś coć takiego, alternator podłączyś bezpośrednio do transformatora sieciowego, tylko czy dobrze potłączyłem transformator? Oj, chyba nie bardzo, bo wygląda na to, że alternator daje prąd trójfazowy, a trafo jest jednofazowe; możesz zostawić środek alrternatora, i podłączyć do trafa końce 2 uzwojeń; pytanie tylko, jak z napięciem...
A nie lepiej zostawić tak jak było w oryginale? Tzn. 2 cewki na zasilanie przedniego reflektora (34/40W), jedna mała zasilająca przez prostownik selenowy akumulator, z niego z kolei brane zasilanie tylnej lampy, postojówek i klaksonu? Wszelkie dorabiania jakichkolwiek regulatorów stratnych są z góry skazane na porażkę, ze względu na małą wydajność tej...
Alternatora nie powinno być słychać pod obciążeniem. Uzwojenie trójfazowe daje stałe obciążenie dla silnika, bez pulsacji. W rzadkich przypadkach słychać gwizdanie z alternatora, ale to wynika z częstotliwości prądu przemiennego generowanego w uzwojeniach.
Obawiam się że to co przedstawiasz to moduł sterujący światłami, nr. części 33800-T6R-100, w Niemczech kosztuje 30 euro. Moduł zapłonowy powinien być na dwie wtyczki, identyczne jak w chińskich skuterach 4T. Raczej będziesz miał zapłon DC-CDI oraz alternator trójfazowy jak w Jet Euro X. Taki moduł to bardziej kłopotliwa sprawa, jeśli dobrze patrzę to...
Więc typowo skuterowe rozwiązanie. Dziwne trochę że stator się spalił, zwykle zdarza się to w alternatorach trójfazowych. Pewna myśl mi podpowiada że stator mógł ulec spaleniu z powodu przepływu prądu z akumulatora. Można być pewien że regulator również uległ uszkodzeniu. Proszę, podaj nazwę i ew. oznaczenie kodowe pojazdu aby nie podawać szkodliwych...
Coś ci się pokręciło. W alternatorach trójfazowych nie ma połączenia żadnej fazy z masą! Włąśnie , skoro żarówka zaświeci lub się spali to znaczy że jest przejscie na mase. Jeżeli odpiąłeś (a nie odpiołeś!) aku podczas pracy silnika to mogłeś (nie musiałeś!) spalić regulator To prawda nawet słaby lub uszkodzony akumulator będzie palił regulatory i...
Generator to ogólnie każde urządzenie wytwarzające energię elektryczną a alternator to rodzaj generatora wytwarzającego prąd zmienny (zwykle trójfazowy).
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
Ładowanie powróciło, uszkodzone kable alternator-prostownik trójfazowy w izolacji co nie było widoczne gołym okiem, wymiana kabli pomogła. Problem rozwiązany. Dziękuję za pomoc.
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego. To, co chcesz zrobić zadziała z prądnicą prądu stałego, lecz wydajność jej jako silnika będzie daleko mniejsza niż jako prądnicy. Alternator trzeba zasilić prądem przemiennym trójfazowym żeby zmienić go w silnik. Gdybyś poczytał podstawy elektrotechniki, to być może uniknąłbyś rozbiórki alternatora....
Jaki rocznik motocykla? Pięćsetka i znamionowe napięcie cewek 6V ??? Skąd ta informacja? Znajdź i zmieść schemat elektryczny. Będzie łatwiej dyskutować. Wg. mnie powinien być tam alternator trójfazowy z wzbudzeniem od magnesów trwałych i instalacja 12 V znamionowe. Zrobienie regulatora to nie jest jakiś wielki problem. Jednak trzeba obciążyć alternator!...
K*, ile razy trzeba tłumaczyć że trójfazowy regulator motocyklowy nie może pracować bez akumulatora?! Po pierwsze napięcie na wyjściu jest wtedy nieprawidłowe - w motocyklu może doprowadzić do uszkodzenia elektroniki (ECU, modułów TCI/DC-CDI, liczników). Ponadto może doprowadzić do uszkodzenia regulatora. Regulator ma być podłączony z akumulatorem....
Jeśli jest to alternator to jest to w praktyce nie mozliwe. Alternator to trójfazowa prądnica prądu zmiennego z odpowiednim układem prostowników. Gdyby była to zwykła prądnica prądu stałego to.. owszem - teorwtycznie - byłoby to możliwe.. ale tylko teoretycznie.
No stały też jest niebezpieczny, ale inaczej - elektroliza płynów ustrojowych nie prowadzi do niczego dobrego. A co do prądu przemiennego, to czuję, że nadchodzi jego schyłek. Pozostanie głównie domeną radiotechniki - no i sam pewnie alternator, jako prądnica trójfazowa - też się ostanie. A dystrybucja - zwłaszcza niskiego napięcia pewnie za kilkadziesiąt...
Moje trzy grosze w tej sprawie: Weźmy np alternator, prądnica trójfazowa z mostkiem pełno okresowym trójfazowym- pojedyncza dioda, w wykonaniu ZSSR ma prąd znamionowy 20A, natomiast z alternatora można pobrać prąd >60A. 60 - 20 =40. Co wobec tego prostuje pozostałe 40A ?.Od kilku lat param się prostownikami rozruchowymi w które ładuję diody 100A, zas...
Zapłon od starych skuterów Yamahy 50 2T. W zasadzie to samo co obecnie stosowane kopie tego zapłonu w chińczykach 2T, znane jako "zapłon CDI" które ludzie handlują pasujące do wszystkiego, nawet do Diesla. Wydajność tego zapłonu to dobry argument. Akurat alternator Yamahy ma wydajność max 90W, jednak rozdzielone na prąd przemienny i prąd stały. W praktyce...
To chyba jakieś nowatorskie odkrycie w temacie układów RC, może Nobelka ? Obwód liniowy dodający harmoniczne do sinusoidy, niebywałe chyba nie będę mógł dzisiaj spać ! O ile dobrze się orientuję, to sam alternator jest trójfazowym generatorem prądu zmiennego, który na wyjściu posiada prostownik umożliwiający ładowanie akumulatora prądem stałym / dodatkowo...
eurotips napisał: Niestety miliwoltomierz musi być TrueRMS więc nie jest to tanie rozwiązanie Dla prądu stałego? No taki on stały to nie bedzie, jak akumulator będzie w kiepskim stanie. Alternator jest trójfazowy, ale tętnienia daje, akumulator robi za kondensator wygładzający. Na dobrą sprawę należałoby mierzyć DC+TrueRMS.
Bo tam masz układ trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku, stąd 6 prętów (a w zasadzie 12, bo zwojony podwójnym drutem)
Kup tylne koło z silnikiem od roweru elektrycznego - jest to praktycznie trójfazowy alternator wystarczy dołożyć diody, a jak trafisz takie z zabudowaną elekroniką w kole to nawet tego nie trzeba. Koszt od parudziesięciu zł. Oczywiście póżniej step down.
Pytanie, czy światła są zasilane z cewki jak w "50" czy z akumulatora jak w motocyklach? Alternator jedno- czy trójfazowy?
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
Dokładnie. Ile faz, tyle bloków. Tu masz schemat do XT 600: http://www.motoinfo.yoyo.pl/Yamaha/Yamah... i z tego, co widzę, to alternator jest tam trójfazowy. Z alternatora (nr 6 na rysunku) idą TRZY przewody do prostownika/regulatora napięcia (18). Poza tym, należało by się dowiedzieć, czemu regulator się spalił. Czy przypadkiem nie jest...
A co tu rozumieć ? Prymitywnie proste, musi być prądnica/alternator z uzwojeniem trójfazowym i tyle. Do czego chcesz to założyć?
Z tego co wiem, alternator ma sporo par biegunów, więc uzyskanie takiej prędkości wiąże się z dosyć dużą częstotliwością wyjściową falownika. Projekt odpowiedniego falownika to bojowe zadanie, bo fabrycznego to raczej nie znajdziesz. Dochodzi kwestia napięcia zasilania i granicy odwzbudzania przy dużych prędkościach, co wiąże się z odpowiednimi algorytmami...
Pomysł nietrafiony! Przecież nie ma możliwości zbudowania alternatora z silnika trójfazowego... Jeżeli już ma powstać maszyna do ładowania akumulatora to należy wykorzystać alternator samochodowy (z regulatorem) kupiony na szrocie...
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Patrz Błażej jakie te ruskie głupie! A Kamaz, mimo, że miał alternator to miał osobną tachoprądniczkę (trójfazową!) do obrotomierza.
nie wiem z którego roku masz trabanta, chyba stary jeżeli masz prądnicę a nie alternator, którą też jest prądnicą ale trójfazową prądu przemiennego plus prostownik trójfazowy, ja bym proponował tą maszynę a nie prądnicę prądu stałego do tego potrzeba wymienić regulator napięcia na 12v, i pasowałoby wymienić silnik od wycieraczek ponieważ spowoduje to...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Ty masz wzbudzanie. U mnie wychodzą tylko 3 przewody z trójfazowego alternatora. Ale rzeczywiście widzę ze przydałyby się dodatkowe diody na mostku, lub silniejszy mostek. pzdr Rysiek
mozna pokombinować z regulatorem napięcia alternatora od jakiegoś ciągnika może wydać bez przeróbek. Jeszcse jedno to jest prądnica prądu stałego czy alternator (prądnica trójfazowa lub więcej prądu zmiennego z prostoenikiem)? Jak prądnica to trzeba budować regulator z ograniczeniem prądowym, kilka schematów było w starych radioelektronikach z lat 1986-1988
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Najlepsza rada - kup sprawny alternator. Podłączenia mostka trójfazowego pod uzwojenie nikt Ci z osobna nie będzie tłumaczył, tym bardziej że w sieci bez problemu znajdziesz schemat wewnętrzny typowego alternatora. Wirnik sprawny ?
co dziwne skoro jest tam prądnica synchroniczna trójfazowa. W agregatach często masz uzwojenie wzbudzenia (na wirniku) sterowane elektronicznie, to też należałoby sprawdzić. Coś jak w alternatorze.
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Alternator to prądnica trójfazowa więc ma 3 uzwojenia w stojanie przesunięte względem o kąt 120st. A te 6 impulsów na obrót wynika chyba z tego że sinusoida w każdej z faz ma 2 maksima na okres co daje w sumie 2x3=6 impulsów na okres (obrót).
Co to za skuter 125 2T? Jaki tam masz rodzaj alternatora? Jednofazowy (z odczepem na światła), "dwufazowy" (uzwojenie jednofazowe bezmasowe), czy trójfazowy? Jaki alternator masz w silniku GY6? Wg. przewodów masz jednofazowy, ale istnieje możliwość że też "dwufazowy".
>chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V Trochę się mylisz, układ ładowania dosyć wolno reaguje na szybkie zmiany obciążenia, zanim regulator dopasuje się do nowych warunków powstaje "pik" napięcia, nie zarejestruje tego multimetr, widać to jednak na oscyloskopie. Widziałem...
Witaj Nastąpiło małe nieporozumienie. Pisząc "alternator" mam na myśli prądnicę trójfazową prądu zmiennego a taką jest wykonana przeze mnie "amerykanka" wg Hugh Pigot z magnesami stałymi i cewkami bez rdzeni. Jest to alternator niskoobrotowy nie wymagający przekładni na napięcie ok. 12v o mocy ok. 200W. Piszesz: "Poniżej dane w załączniku..., ale ja...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Po pierwsze do prawidłowej pracy regulator musi być połączony z akumulatorem. Po drugie zdarzają się podróby które nie działają (zwykły mostek lub pusty w środku) lub regulatory które nie posiadają oznaczeń przez co łatwo pomylić (inna zasada działania do alternatorów jedno-, "dwu-" i trójfazowych).
Witam Podziwiam Twój zapał ale trafo nie "przerzuci" napięcia stałego na wtórną stronę. Po drugie alternator jest generatorem trójfazowym, a więc potrzebne będzie trafo trójfazowe (1kVA) lub trzy jednofazowe (350VA) i podłączone pod każdą z faz. Do spawania taki układ się nie nadaje (bardzo mała moc). Pozdrawiam
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
O mocy alternatora decydują parametry konstrukcyjne takie, jak uzwojenia twornika i wzbudzenia, obwód magnetyczny. Na moc uzyskiwaną z altenatora ma wpływ regulator napięcia i prędkość obrotowa wirnika alternatora. Diody prostują uzyskiwany prąd trójfazowy - wstawienie diod o większym prądzie znamionowym nic nie daje. pozdrawiam
kkknc napisał: Głupoty piszesz kolego to właśnie klasyczne połączenie alternatora tyle że diody na zewnątrz. Międzyfazowo się nie łączy. Wieczorem opiszę dokładniej. Może ja piszę głupoty, ale ty najpierw obejrzyj sobie swój szkic! Jak to ma działać? Przecież zaciski AC mostków są zwarte!!!!! viper555 . O jakim połączeniu piszesz? Jeżeli o zdublowaniu...
A gdyby tak 3 fazy wyciągnąć bezpośrednio z alternatora, nie trzebaby przetwornicy, idealny trójfazowy, w gwiazdę, i ponad 600W ( w zależności od alternatora ). pozdrawiam Maciek_M
Skopałeś sprawę. Alternator z założenia jest maszyną synchroniczną trójfazową - u ciebie nie. Uzwojenie stojana powinieneś nawinąć jako trójfazowe, cieńszym drutem, za to więcej zwojów.
A nie lepiej byłoby zastosować regulator napięcia od jakiegoś alternatora samochodowego? no i trójfazowy mostek prostowniczy. pozdrawiam!
...schemat tego serownika mozna znalezc w linku automatykow alternator jako silnik elektryczny... Wszystko fajnie, ale alternator jest sterowany trójfazowo a nie pojedyńczym mostkiem H. Nie zmieniasz jego prędkości zmieniając wypełnienie PWM, tylko przełączając kolejne sekcje.
http://moto.allegro.pl/item251655082_251... Trójfazowy regulator napiecia jak sprawdzić przewody ? które sa do alternatora (3 przewody) a ktore plus i minus (2 przewody) .
Uzwojenia pewnie idealnej symetrii nigdy nie mają a z tą neutralnością punktu gwiazdowego stojana to mi się tak jakoś skojarzyło przez analogię z punktem gwiazdowym transformatora trójfazowego.
trójfazowy regulator alternator prostownik trójfazowy trójfazowy silnik trójfazowy agregat trójfazowy
wskaźnik jarzeniowy zmienic angielski polski tracer gamepad
OBD2 świeci temperatura, brak objawów - co robić? Ciemny ekran w telewizorze, laptopie, telefonie - przyczyny i rozwiązania