Witaj To powinno Ci pomóc: http://www.cartoontrabant.pl/literatura....
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Były dwa, 6 i 12V. Da radę. Nie da rady alternatora.
Witam kiedyś zakładałem do dwutaktów trabantów pare alternatorów od fiata i nigdy nie było z nimi problemów powodzenia
K3048 sorki ale w trabancie jest alternator ,nie prądnica (jest na 12V przerobiony) czy do alternatora też coś dać??
Witam Zakupiłem niedawno trabanta z silnikiem wartburga 353. Zamontowany jest w nim alternator z poloneza (chyba) http://images40.fotosik.pl/232/4ed59a741... Niestety poprzedni właściciel nie pomyślał o regulatorze napięcia, jest natomiast wpięta zamiast niego żarówka 21W pod zacisk 67. Jaki kupić do tego regulator? Jak go podłączyć i jak...
Witam. Te podziękowania mógł Sobie Kolega darować. Alternator jest trójfazową maszyną prądu przemiennego, więc zastosowanie go jako rozrusznika jest co najmniej kłopotliwe. O wiele prościej można zrobić to co Kolega kombinuje na prądnicy prądu stałego, takiej jak w starych maluchach, trabantach itp. Pamiętam, że w starych autach, były rozruszniko-prądnice....
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
przede wszystkim sprawdź szczotki w alternatorze
Pytanie czy masz prądnicę czy alternator, bo raczej nie słyszałem o alternatorze na napięcie 6V. MZ-ki miały instalacje 12V, późniejsze trabanty również miały instalację 12V z alternatorem, regulator podchodził również do łady. Jednak jeśli masz prądnicę to regulator od alternatora na pewno nie podejdzie.
w prądnicy od malucha dopiero jak się poda prąd to ładuje może źle podłączyłem ale wydaje mi się że prądnica od malucha nie jest samowzbudna tak samo alternator w takim razie jak podłączyć prądnice od malucha bez udziału aku a i mam do wyboru alternator od trabanta fiata 125p lub malucha albo prądnice od malucha wydaje mi się że narazie prądnica będzie...
nie wiem z którego roku masz trabanta, chyba stary jeżeli masz prądnicę a nie alternator, którą też jest prądnicą ale trójfazową prądu przemiennego plus prostownik trójfazowy, ja bym proponował tą maszynę a nie prądnicę prądu stałego do tego potrzeba wymienić regulator napięcia na 12v, i pasowałoby wymienić silnik od wycieraczek ponieważ spowoduje to...
Typowe łożyska,6203 i 6003. Co do wymiany,to jak masz altaka wyjętego (brrr w 1,6) to musisz atka rozpołowić.Istotna jest uwaga że musisz odczepić wyprowadzenia stojana,ale nie wim za co się zabierasz,jak nie zdejmiesz,albo uda ci sie to z oporami ,łozyska tylnego. Sprawdź najpierw czy nie masz peknietego alternatora. ----------------------------------------...
Witam Jeżeli w tym 126 p jest zamontowany alternator to w przypadku odłaczenia akumulatora napięcie z niego może sie podwyższyć i uszkodzić moduł zapłonowy , regulator napięcia i włączone żarówki. Miałem podobny przypadek w Trabancie . Uwaga alternatory w nowszych autach maja regulatory odporne na odłączenie akumulatora
7805 nie będzie działał dobrze, ale można użyć diody zenera i jakiegoś tranzystorka mocy, rezystora i kondensatora - taki najprostszy układ. Ale lepiej przerobić trabanta na 12V, wrzuć tylko akumulator na 12V, alternator i żarówki pozmieniaj, rozrusznik powinien wytrzymać. No i jeszcze co tam trzeba zmień i będzie 12V.
Pewnie się da, ale zobacz czy ma wieszak pod prądnicę czy pod alternator. Jak pod prądnicę to jest sprzed 1984 roku.
Pamiętasz viper te grafitowe? Czasami wyciągałeś altka i pierścienie spalone, szczególnie w Trabancie, jak gaźnik przelał na alternator :)
Witam wszystkich. Musze zregenerowac alternator w moim aucie, udalo mi sie skompletowac prawie wszystkie czesci (lozyska itp) oprocz plytek z diodami. sa juz praktycznie nie dostepne. Probowalem po sklepach elektronicznych ale nigdzie tez nie udalo mi sie dostac luzem tych diod. Dowiedzialem sie ze ich oznaczenia (podane nizej) sa w/g niemieckiej normy...
Teraz sie tak zastanawiam czy przypadkiem prądnica/alternator przy wyższych obrotach może tak "sieje" polem magnetycznym że ów czujnik (magnetyczny) "głupieje", i dopiero jak silnik spadnie z obrotów można bez problemów zapalić ponownie, niech ktoś potwierdzi tą teorię. Bo ja miałem inny moduł niż kolega a objawy identyczne, więc można wykluczyć tu...
A skądżeś ty takie wytrzasnął? :) Zobacz na rezystancję pierwotną cewki, być może ktoś założył niskorezystancyjną. Nie może mieć mniej niż 2 omy. Cewka podejdzie od simsona, no chyba, że trampek przerobiony na 12V to dowolna, np. duży fiat. No albo może być tak, że ktoś wstawił alternator zamiast prądnicy, a cewki zostały 6V.
Więc przepraszam za nie sprecyzowanie:) Podobnie miałem lata temu w trabancie, właściciel mając cały osprzęt na 6V założył alternator na 12V:P
Kolega wyżej ma racje sprawź napięcie bezpośrednio na alternatorze jeśli będzie wyższe to musisz kombinować z połączeniami masa albo kabel+.:)
Mam mianowicie nastepujecy problem. Nie wiem jak podlaczyc 12Vradio do trabanta skoro tam jest instalacja 6V.Myslalem nad tym aby wlozyc akumulator 12V i wlozyc alternator 12V.A reszte zostawic tylko ztransformatorowac napiecie z akumulatora na 6V.nie znam sie na tym wiec prosze o pomoc.czy to o czym mysle zadziala??
A może tak; O ile masz 12V instalacje i alternator. drugi akumulator z rodzielonym ładowaniem poprzez przekaznik, przetwornica 220V i klimatyzator ?
Piszesz że robisz jakiś pojazd 2T, ale nadal nie napisałeś co to? Komarek, trabant, czy V12 biturbo od ruskiej lokomotywy? (dla niewtajemniczonych dwusuwowy diesel) Pozatym to widać, jakiej grubości uzwojenie, jedno, czy trójfazowy alternator, jakiej pojemności silnik-to wiadomo jaki rozrusznik, a co się z tym wiąże jaki akumulator...
Wszyscy widzą tylko bałagan i porównują do ładowarek z biedronki w których już zaczynając od mostka prostowniczego należało by zacząć "poprawę", elementy klejone glutem, procesor który głupieje nie wiadomo od czego i kiedy i to wszystko sprzedawane jako super bezpieczna bezobsługowa ładowarka - powtarzam, sprzedawane na niczym się nie znającemu kowalskiemu...
http://obrazki.elektroda.pl/6542774300_1... Witam. Ciągniczek stworzony został w celu prac ogrodowych. Posiadam duży ogródek, w związku z czym nie widziało mi się przekopywać go ręcznie :-) i dlatego stworzyłem pomocnika. Ciągnik posiada silnik od motoru WSK 125. Skrzynia biegów od Trabanta służy jako tylny most. Na oryginalnych felgach...
Z racji że radio cienkie a kiedyś miałem okazje mieć w łapie booshmany tweetery , na nich robiłem kolumienkę pod wzmak 120w rms przy 8ohm i grało to elegancko<wysokie tony>, można wliczyć piecyk nie za duży , sądzę że stereo nie wiem jakiś gms używka by do tego starczyła , muzyka generalnie nastawiona ciężka klimaty death, czasem trochę czarnego...
Mylisz się Sławku. W trabancie był marsjański :) Poczekajmy na odpowiedzi koco, bo na razie to możemy sobie powróżyć. Lista pytań jest... dobre :) co tu wrózyć, albo regulator w alternatorze, albo jakis pobór prądu na postoju. Lampka w bagazniku często nie gaśnie, albo zasniedziałe kabelki w lampce od podswietlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu, albo...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
w obi dostepna jest dmuchawa grzejaca pod 12V ,koszt ok 60 zł moc 150W , niby mało ale troche nadmucha, trzeba by drugi akumulator najlepiej do tego , chyba ze ktos ma dobre ładowanie Dodano po 4 ten akumulator nie podłaczony do instalacji oczywiscie bo alternator nie doładuje dwóch,a z drugiej strony pod instalacja to bedzie pod napięciem 14.4 V wiec...
Nie będę zniechęcał tylko podzielę się własnymi doświadczeniami bo na sobie i swoich samochodach "przerobiłem" temat. 150W-zapomnij, to przynajmniej ze 4 razy za mało zatem odpada podłączenie do gniazda zapalniczki-tylko stałe podłączenie na własnym obwodzie. Wszystko zależy też oczywiście od powierzchni szyby więc zaczniemy od Fiata 126p. W moim Maluchu...
Takie samo rozwiązanie miał poprzednik Trabanta,czyli P-70 . Dodatkowo cały zespół był umieszczony na przedłużeniu wału korbowego... Obecne rozwiązania w nowo -projektowanych samochodach tzw concept-carach idą dalej: Likwidacji ulegnie prawdopodobnie cały zewnętrzny osprzęt silników napędzany paskiem,a wszystkie te funkcje będzie realizował multiblok...
Chodzi o to że w motorze masz instalację 6V a potrzebne Ci do czegoś 12V? Regulator z poloneza nie - bo to regulator do alternatora, a u Ciebie chyba jest iskiernik - prądnica pr. zmiennego. Z cewki oświetlenia masz napięcie zmienne tak wysokie? A na jakie napięcie są żarówki? I ile V jest po włączeniu świateł? Najprościej: dioda, najlepiej jakaś większa...
No to po kolei. Brak koła żebatego? Czyli co? Koło zamachowe jest bez wieńca? Bo rozrusznik ma swoje kółko zazębiające. Jeśli to rozwiązanie typu ze skutera to moc prądnicy jest niewielka i przekroję na instalacje wystarczą. Typowe dla tej klasy silników zaburtowych prądy podawane przez alternator to rzeczywiście 10-15A max. Są 3 przewody? Czyli + i...
Aku mam nowe 40ah, alternator też mam dobry. Powinno wystarczeć. Narazie chce kupić dobry wzmacniacz i dobry sub tak żeby trzęsło budą i było dużo dobrej jakości basu. A jak wzmak będzie miał za mało prądu to tym się będe martwił później. Tutaj mam akurat większe możliwości modyfikacji i zdobycia części za przysłowiowe piwo. Trabant 601 Silniczek oryginał...
Trochę z własnej praktyki: jeździłem Mondeo z podgrzewaną przednią szybą. Procedurę stosowałem następującą: odpalenie auta, uruchomienie silnika, włączenie ogrzewania elektrycznego przedniej i tylnej szyby. Następnie skrobaczka i odkuwanie tylnych, bocznych szyb (i tak nie odmarzną samoistnie). Po tym zabiegu szyba czołowa (około 600W mocy elektrycznej)...
ludzie zapomnijcie o tym i tyle żeby samochód nagrzać szybko w zimie[wnętrzecała buda to blaszany radiator]trzeba nie 250 wat a 2500wat,i nie mówimy tu o ciepełku a o złamaniu temperatury ,wszelkie kombinacje z prądem to utopia -prucz grzałki fotela trzeba kombinowac inaczej ,np. wykorzystać temperature spalinczyli zmodyfikować rure wydechową -płaszcz...
ogrzewanie trabant regulator trabant radio trabant
kolumna kierownicy scenic odblokować karte naprawa sterownika turbiny
projekt mojej bramy garażowej projekt mojej bramy garażowej
TP.SK713PC.825 Mainboard Features and Troubleshooting Domyślne hasło do Kyocera TASKalfa 3551ci