Powszechnie w alternatorach stosuje się połączenie twornika w "gwiazdę" i na każdym "promieniu" jest napięcie 14V. Spotykane są bardzo rzadko również alternatory gdzie twornik jest łączony w trójkąt , tam gdzie stosuje się magnesy trwałe.
Jakoś twornik kojarzy mi się raczej z prądnicą... Nieważne, z czym Ci się kojarzy. Ważne, czym jest twornik wg definicji, bo i definicja tworzy słowo. Twornik wcale nie musi być wirnikiem. Przykładowo w samochodowym alternatorze twornik będzie stojanem, bo to w stojanie wytwarza się napięcie, które odbieramy. W zasadzie w każdej większej prądnicy twornikiem...
impulsy można pobierać z jednego z trzech końcówek uzwojenia twornika alternatora .
Un i Pn znów nowe zagadnienia 😄 Już to robiłeś, wiertarką. U(n) napięcie w funkcji obrotów, P(n)... już się domyślasz. Dodano po 4 Mam 48 żłobkow 16 magnesów i nie wiem jak rozrysować ułożenie cewek. Dokładnie tak jak na pokazanym zdjęciu twornika alternatora. Przyjrzyj się uważnie, tam są jakby trzy warstwy uzwojenia przesunięte o jeden rowek. Zwróć...
Z tą żaróweczką to akurat prawda. Z akumulatora podajemy + na żaróweczkę a z niej dalej idziemy na złącze alternatora. To złącze to zdaje się wyjście prostownika pomocniczego alternatora, prostujące prąd dla układu wzbudzenia. Prąd jaki przepuszcza żaróweczka jest wystarczający aby alternator się wzbudził. A swoją drogą to myślałem ostatnio o możliwośći...
W Fiacie 126p były stosowane typy alternatorów: - A 108-14V-35A - AA 108-14V-33A - A 115-34b - A 115-43 - AA 125R-14V-45A ostatnie cyfry oznaczają w przybliżeniu maksymalny prąd alternatora. Są pewne różnice, ale do pokonania. O mocy alternatora decyduje twornik i magneśnica, diody przeważnie mają zapas mocy, oczywiście inne są też regulatory. Jeżeli...
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Witam. Bardzo zależy mi aby ktoś kompetentny poradził mi jak zamontować neodymy w tworniku alternatora od malucha, lub od golfa trójki 1/9D 70amper. Z góry dziękuję.
Witam Zastanawia mnie co ma zużycie szczotek do poboru mocy z alternatora. Szczotki są w obwodzie wzbudzenia nie w obwodzie twornika, więc obciązenie altka ma tutaj znikomy wpływ na przyśpieszone zużycie.
Po rozebraniu alternatora okazało się, że przyczyną problemów była upalona noga diody (zimny lut i po latach się wypaliło) przy okazji dziś oddam do przetoczenia pierścienie twornika i alternator jak nowy :)
Rozrusznik nie jest z Valeo , tylko jakiś no name . Pytałem gdzie mogę dostać twornik do alternatora z Valeo . :)
jedno uzwojenie twornika ma międzyzwojówkę
Dokładnie. Alternator nawet ze złomu kosztuje. Silnik też. A taki zwykły alternator wykonując najprostszą modyfikacje czyli magnesy stałe w wirnik/twornik i mamy prądnice. A budując magiczne generatory masz tylko koszty. No ale budowa zwykłego generatora czy instalacji PV nie da sławy i podziwu.
Witam,chyba idziemy w krzaki.Może sprawdzić na początek elektromechanikę alternatora,czyli,Podać na twornik -12V,bez regulatora,i obciążyć,bez mostka wszystkie 3-fazy.I wtedy wiemy że,alternator pod względem mechaniczno-elektrycznym jest dobry,i bawimy się dalej w elektromacajewów.
Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ... Ciekawe.! Objaśnij proszę. Dodano po 40 Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ... Ciekawe.! Objaśnij proszę. Czy,Kolega wie, jak wygląda uzwojenie wirnika (twornika) alternatora? To jest zwykła "szpulka" Jak to zerwać? Chyba, że wirnik "przyrdzewiał"...
Witam. Dla ułatwienia rozpoznania. Prądnica ma na tworniku (wirniku) komutator, alternator zaś dwa pierścienie.
Większe opory na wirniku alternatora wiążą się przede wszystkim z większym prądem płynącym przez uzwojenie stojana i większym wzajemnym oddziaływaniem pomiędzy nim a wirnikiem. Wirnik alternatora samochodowego nie jest twornikiem(to na marginesie). Regulator napięcia nie reguluje prądu w instalacji samochodu tylko w uzwojeniu wirnika przez co utrzymuje...
Dalej nie rozumiem co piszesz. Jezeli już to nie magneśnik a magneśnica, ale to szczegół. W alternatorze wirnik jest magneśnicą a stojan twornikiem, z jakiej więc racji chcesz tu coś rozgraniczyć? W altku stojan nie jest elektromagnesem jak pisałeś. Prościej będzie jak napiszesz gdzie to siedzi
Regulator wymieniany na nowy Helli i tak samo było, wie ktoś jakie wartości oporu ma uzwojenie twornika i stojana w takim alternatorze??
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Dokładnie to. Sam kiedyś "zrobiłem" sobie taką usterkę. Masz trzy uzwojenia w stojanie (tworniku, bo wytwarza się w nim prąd). Te uzwojenia możesz skojarzyć czyli połączyć na dwa sposoby : w trójkąt lub w gwiazdę. O skojarzeniu decyduje budowa mostka w tym konkretnym przypadku.
O mocy alternatora decydują parametry konstrukcyjne takie, jak uzwojenia twornika i wzbudzenia, obwód magnetyczny. Na moc uzyskiwaną z altenatora ma wpływ regulator napięcia i prędkość obrotowa wirnika alternatora. Diody prostują uzyskiwany prąd trójfazowy - wstawienie diod o większym prądzie znamionowym nic nie daje. pozdrawiam
Na wstępie drobne sprostowanie: komutator składa się z wycinków, występuje w prądnicach prądu stałegi i silnikach. W alternatorze są dwa pełne pierścienie, po których ślizgają się szczotki. Jeżeli chodzi o usterkę - prąd stały na wyjściu z alternatora otrzymuje się z prądu trójfazowego, może nie pracować jedna z faz. Usterki należy szukać w uzwojeniach...
W większośći instalacji samochodowych stosowany jest system regulacji napięcia wyjściowego alternatora z kontrolą napięć indukowanych twornika (za wyjątkiem np.Mazdy 626 i podobne gdzie regulator napięcia prądnicy kontroluje - stabilizuje napięcie na zaciskach akumulatora. W tym drugim przypadku potrzebny jest jeden dodatkowy przewód w instalacji.
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
miałem podobny przypadek wyglądał tak pomiar napięcia na 1200 obrotach 14,4 v natomiast przy dużych(nie zawsze) wynosił 13,2 usterka tkwiła w nierównych pierścieniach twornika
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Po co są produkowane żarówki na napięcia np. 6V 12V 24V 230V ? Nie wystarczyło by zrobić na jedno napięcie 230V? Weź żarówkę 40W na napięcie 230V i podłącz do akumulatora w samochodzie. Chyba nawet w ciemności nie zobaczysz czy się żarnik żarzy. A 40W samochodowa 12V oślepi światłem i nie utrzymasz w palcach. Tak samo jest z grzałkami, rezystancja a...
Stawiam na regulator lub owalny kształt pierscieni twornika....
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Mam problem z alternatorem Denso a dokładnie z przebiegiem na złączu D+ Myślałem ze to jest typowe zwarcie twornika , kupiłem nowy ale dale jest to samo. Ponieważ dopiero raczkuje w tej dziedzinie proszę o jakieś sugestie.
Żeby dostać się do diod niestety lepiej jest wymontować cały alternator. Można próbować dostać się do niego po zdjęciu tylnego pasa. Alternator zawiera 9-diodowy mostek przylutowany do uzwojeń twornika. Bez odlutowania sprawdzenie diod nie jest możliwe. Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję w kierunku przewodzenia. Uszkodzenia...
chodzi mi o to że potrzebuje jeszcze przyłączyć przewód który wychodzi z twornika stojana , do którego pinu go podłączyć ?
Witam Zapaleńców :-) Od kilku lat zajmuję się amatorsko problematyką MEW, a przynajmniej częścią teoretyczną. W konstrukcjach tych wykorzystywane są różne rodzaje prądnic i wszystkie mają swoje wady i zalety. Stosunkowo mało pisze się o wykorzystaniu do budowy prądnic alternatorów samochodowych. Chciał bym podejść do własnego rozwiązania (tak mi się...
Jak mogę sprawdzić czy twornik prawidłowo się obraca. Wymontować alternator i próbować nim obracać? Dodatkowym problemem jest to, że alt jest zintegrowany z regulatorem napięcia. Czy po rozłożeniu go na częsci nie będzie problemu z jego ponownym złożeniem?
Witam widzę że kolega prawie wszystkie części powymieniał.Na moje uważam wina stoi po stronie twornika(uzwojenie) tz.zwarcie międzyzwojowe. Panowie przecież cudów niema pozdrawiam
Fajnie by było żebyś podał numery alt. obstawiam że jest to valeo. proponuje wyjać alternator do przeglądu mogą kończyć się szczotki lub pierścienie na tworniku, lub regulator jeśli jest z komunikacją
Witam Dość często zdarza mi się naprawiać uszkodzone alternatory samochodowe. O ile sprawdzenie uzwojenia twornika i wirnika oraz zestawu prostowniczego nie jest problemem, to jeśli chodzi o regulator napięcia sprawa się komplikuje. Z powodu braku stołu probierczego, pewność że regulator jest sprawny mam dopiero wtedy gdy zamontuję alternator do samochodu...
Jeśli padł prostownik albo uzwojenie twornika i alternator jedzie na jednej/dwóch fazach to czestotliwość pulsowania napiecia będzie zależała od obrotów silnika (im wyższe obroty tym słabiej zauważalne pulsowanie). Jeśli częstotliwość pulsowania nie zależy od obrotów to padł regulator. Możesz spróbować odłączyć regulator i zasilić wzbudzenie poprzez...
To jest alternator 3 fazowy z uzwjeniem połączonym w trójkąt. Jesteś pewien że trójkąt a nie gwiazda? Poza tym jaki to ma wpływ na przewijanie? Na zamieszczonym zdjęciu twornika ile widzisz końców uzwojeń? Ja widzę 6 połączonych parami i wyprowadzonych przewodami jako układ 3~Δ. wystarczy pomyśleć. Na przezwojenie tego twornika ma wpływ brak wiedzy...
... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia?... To czy alternator jest samowzbudny czy nie, nie ma wielkiego wpływu na sposób regulacji napięcia. Starsze konstrukcje alternatorów (obcowzbudne) miały układ wzbudzenia zasilany z akumulatora przez wyłącznik zapłonu (np. FIAT 125p). Wadą tego rozwiązania był fakt, że po włączeniu...
zwracam się do was z zapytaniem,ponieważ rozebrałem alternator "Iskra" wyciągnąłem z niego wirnik przedstawiony na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/2271979900_1... Chciałbym uzyskać następujące informacje: -Czy wirnik alternatora na łożyskach pod którym znajduje się magnes neodymowy- "ruszy" bez twornika ? -Czy uzyskałbym taki efekt -...
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Wirnik jest na 90% w porządku - regułą jest zwarcie uzwojenia twornika do masy. przewijanie stojana (ok 100zł) lub swap z innego alternatora.
Teoretycznie jest możliwe, należy dodać trzy diody pomocnicze (wzbudzenia) podłączone do końców gwiazdy uzwojenia twornika, usunąć przewód ze środka gwiazdy twornika, wymienić regulator. Jeżeli napiszesz od jakiego samochodu masz alternator, to podam więcej szczegółów. pozdrawiam
Twój napęd prądu stałego, nie spełni Twoich oczekiwań. Pytasz o wartość napęcia silnika, dla uzyskania obrotów rzędu 1000obr/min. Silniki obcowzbudne prądu stałego, przy stałej (np. znamionowej) wartości prądu wzbudzenia, wykazują proporcjonalną zależność obrotów od napięcia zasilania twornika, a więc (w przybliżeniu) jeśli chcesz pracować przy 1/3...
Kolego zanim zakupisz regulator to wpierw z rzuć pasek z prądnicy i zewrzyj wszystkie przewody przy regulatorze.Tak sprawdzisz czy prądnica jest dobra,przy zwarciu przewodów 19,18,16 prądnica ma się obracać równo,zwalnianie lub hamowanie świadczy o złym tworniku.Na razie ziomal,radzę alternator. Mało miarodajna i wiarygodna metoda. Zauważ że przy uszkodzeniu...
Też dobry sposób, kolego polo . Muszę kiedyś go wypróbować. W moim poście miałem na myśli alternator z zewnętrznym regulatorem, tak jak opisał to autor tematu, więc regulator można symulować, podpinając zasilacz przy pomocy aplikacji układu. Wtedy będziemy wiedzieć, czy regulator pracuje, czy nie. Z drugiej strony, nie ma możliwości dokładnego zbadania...
Witam! Jeśli po podaniu masy na wtyczce przy alternatorze kontrolka od ładowania świeci tak jak piszesz to przyczyna tkwi w alternatorze. Jeśli szczotki są dobre to przyczyną może byc przerwa w uzwojeniu wzbudzenia, sprawdz twornik jeśli jest w dobrym stanie to przyczyna może tkwic w diodach. Pozdrawiam!
Jak w temacie, pali się też kontrolka ładowania, takiego typu alternarora jeszcze nie naprawiałem, regulator napięcia i plastikowa obudowa tyłu alternatora z napisem DENSO. Poradzcie od czgo zacząć jak zdiagnozować. Stojan przemierzony OK, wirnik (twornik) OK. Co dalej, nie mam rano czym do pracki jechać . POMÓŻCIE Dodam jeszcze tyle że nie mierzyłem...
To tylko pozostało sprawdzić wirnik. Pierwsze pomiar oporności , i czy ma połączenie z pierścieniami ślizgowymi i drugi pomiar czy nie ma przebicia na masę. Natomiast mądra książka podaje:zwarcie diody uzwojenia twornika lub zwarcie do masy tegoż uzwojenia.
Wiekszosc alternatorow ma uzwojony zarowno stojan jak i wirnik (no bo jak dzialalaby regulacja U). Gdyby wirnik alternatora byl zrobiony z magnesu trwalego to oczywiste jest ze nie potrzebowal by zasilania z zewnatrz (czy z twornika) aby wytworzyc okreslone U i mozna by bylo z niego pobierac energie. O tym czy alternator (jako samo pojedycze urzadzenie)...
Witam,kolegę w tych silnikach jest pewna wada ,a mianowicie po odpaleniu silnika świece nie rozłączają się jak w innych dislach .Tylko po pewnym czasie nie pamiętam dokładnie ale coś40sek.wtedy napięcie spadnie wiadomo duży pobór przez świece.Jeśli po 5 minutach pracy silnika napięcie na akumulatorze będzie niższe od 14V,bez włączonych odbiorników to...
http://www.waeco.com/de/4099_2984.php?ar... tutaj mamy kabelek między alternatorem a magiczną skrzyneczką. Dosyć cienkie te żyły, wydaje mi się że alternator jest bez diod a w skrzyneczce jest coś, co kontroluje prąd wzbudzenia i robi z 3 faz jedną fazę 230V 50 Hz. Pewnie jakieś zabezpieczenia itp. Do skrzyneczki jest podłączany taki...
alternator jest prądnicą prądu zmiennego z ukladem prostującym i regulatorem prądu wzbudzenia twornika uklad prostujący są to 6 diody w układzie prostującym trójfazowym lampka ładowania jest podłączona między plusem akumulatora a plusem diody w alternatorze gdy przekręcisz kluczy kontrolka swieci bo alternator nie daje napięcia zapalając silnik alternator...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
Jeszcze jedna sprawa warta odnotowania. Alternatory samochodowe z reguły nie są samowzbudne, czyli do rozruchu potrzebują zewnętrznego żródła napięcia do zasilania twornika. W samochodzie jest nim akumulator. Jesli masz czas ( patrz żona) możesz poeksperymentować i generować wyższe napięcia przemienne z alternatora. Usuwając regulator nap. i diody prostownicze...
Ale tu mówimy do samym alternatorze. A nie o całokształcie konwersji energii wraz z tym co się dzieje poza alternatorem. Sprawność samego alternatora jak najbardziej wzrośnie. I wcale nie odbywa się to za darmo. Wzrost sprawności wynika z konkretnych zmian konstrukcyjnych. Równie dobrze można by użyć argumentacji "Nie ma nic za darmo." w odwrotnej sytuacji....
To chyba jest to o co wszystkim chodzi,układ działa sam zrobiłem ich z 10 Punkt J1 jest podłączony do lampki akumulatora. W momencie włączenia zapłonu i bezpośrednio po rozruchu silnika przez żarówkę płynie prąd wzbudzenia uzwojenia twornika alternatora tak długo, aż na prostowniku pomocniczym nie wzrośnie napięcie do wymaganej wartości. Wtedy żarówka...
pierscien podebralem z mercedesa mial najmniejszy otwor ale i tak musialem zrobic dustans z brazu strasznie to piczne jest orygi. sklada sie z dwoch niezaleznych osobnych pierscieni oddzielone od siebie nakladane pojedynczo bo z gory jest miejsce na drut od twornika pytalem by gdzie dostac ten pierscien ale nie ma szans :|
no wychodzi że niby 17 tych diod by miało być.... :D żeś mnie Picador zjechał... :( - ja tylko pytałem... regler z malucha zwiera twornik (czy jak sie to zwie) do masy tak?. W takim razie jestem ciekaw ile prądu bierze z diod wzbudzenia i czy zwykły dzielnik wystarczy
Ok. Zwracam honor. Można nazwać i tak. Wirnik obraca się z taką samą prędkością z jaką wiruje pole magnetyczne, a więc spełnia wymogi definicji. Mnie jednak chodziło o to, że cechy "synchroniczna" nie używa się w nazewnictwie ze względu na niestałość obrotów w ogóle. I tylko o to. Czyli alternator jest prądnicą prądu przemiennego, najczęściej trójfazową,...
Witam, mam pytanie czy do Iveco 35-9 TurboDaily z silnikiem 2.5 TD z 1996 roku pasuje alternator od innego pojazdu np. poloneza czy innych fiatów bo są bardzo podobne i nie wiem bo nie mam zamiaru kupić nowego alternatora, a problem polega na tym że jest liche ładowanie szczotki i twornik ok po wymianie i dalej jest lipa, żarzy mi sie kontrolka od ładowania,...
Nie wiem tylko dlaczego po tym zabiegu w ogóle nie ma ładownia. Kontrolka alternatora się świeci. Tutaj schemat jak dałem diode i gdzie przerwałem oryginalne połączenie Wsadziłeś ją w obwód wirnika. I to prawdopodobnie w złą stronę - brak prądu twornika, brak ładowania. Ale to i tak nic nie zmieni. Prąd wirnika nadal będzie taki sam. Zrób dobre zdjęcia...
Odpowiedź w zasadzie otrzymałeś. !500 obr/min to obroty silnika napędzającego> sam alternator winien kręcić się w okolicach/powyżej 2000 obr/min. Czyli aż się prosi uzyskanie przekładni 1/100 co nie będzie łatwe. Przyczyna leży w mocy twego koła. Moc uzyskana pewnie nie przekroczy 100 W (nie znamy konstrukcji). Od tego odejmujemy straty na przekładni...
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada. Szczotki nowe ślizgacz twornika też. Pewno diodę dawałem ale to sztuka...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Jeżeli lampka ładowania, nie świeci się po włączeniu zapłonu (silnik nie pracuje) są w zasadzie dwie możliwości: 1. uszkodzona dioda (diody) w mostku. 2. zwarcie do masy uzwojenia twornika. O przewodach, masach itd. nie wspominam, bo Kol. na pewno już to sprawdził.
Kolego kortyleski. Wyrywasz zdanie z kontekstu. Ono nie ma żadnego sensu bez odniesienia się do wypowiedzi kolegi Grgeory92. Potem piszesz coś o prądnicach rowerowych. Na tej zasadzie mogłeś napisać nawet o dinozaurach... A było tak: napisał: napisał: są alternatory, które nie potrzebują w ogóle wzbudzenia Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów!...
Po wyłączeniu silnika napięcie spada gwałtownie. Dlaczego? Jest włączone jakieś spore obciążenie czy akumulator jest rozładowany? W związku z powyższym całe badanie jest niewiarygodne. Żeby zaoszczędzić trochę prądu zaraz po rozruchu, należy wyłączyć nadmuch wewnętrzny, nie będą też pracować grzałki płynu chłodzącego. Tak jak napisał Motronic, alternator...
Właśnie jestem po wymianie i kilka uwag dla tych którzy będą to robić w przyszłości. Jeżeli macie kanał to niepotrzebne jest wykręcanie czegokolwiek oprócz samego alternatora no i oczywiście napinacza - sprzęt wychodzi dołem trzeba troszkę pokombinować. U mnie pękły dwie obudowy - ale najważniejsze jest to aby przygotować się na "regenerację" ośki twornika....
Zastosowany w maluchu fabryczny alternator potrafi oddać ponad 40 A Pod warunkiem odpowiednich obrotów silnika, jak to już napisano powyżej. Ponieważ naciąg paska klinowego odbywa się za pomocą zmiany czynnej średnicy koła pasowego wentylatora/generatora, to czym bardziej zużyty pasek, tym mniejszy współczynnik obrotów silnik/odbiornik. Przestrzegam...
Typowy alternator ale czy jest samo wzbudny cięszko określic ale"cytat: Wiekszosc alternatorow ma uzwojony zarowno stojan jak i wirnik (no bo jak dzialalaby regulacja U). Gdyby wirnik alternatora byl zrobiony z magnesu trwalego to oczywiste jest ze nie potrzebowal by zasilania z zewnatrz (czy z twornika) aby wytworzyc okreslone U i mozna by bylo z niego...
Witam. Śruba, najczęściej fi 6mm podłączamy pod + akumulatora. Wyjście z alternatora nr. 67 podłączamy do wejścia regulatora napięcia o numerze 67 za pomocą przewodu. Do drugiego wyjścia z regulatora nr. 15 powinien dopływać prąd w momencie włączenia zapłonu. Zacisk nieoznaczony(lub o numerze 85) to środek gwiazdy uzwojenia twornika, jest to przewód...
Odpowiedz na jedno pytanie - dlaczego prądnice samochodowe miały ogranicznik prądu a alternatory nie mają? Czy wynika to tylko z większej mocy alternatorów i większej odporności na przeciążenie? Obecne lakiery izolacyjne pozwalają na pracę uzwojenia w wyższej temperaturze niż uzwojenia prądnic z lat 70 ub.w. Jesteś zwyczajnym nieukiem, tyle co mogę...
Gaszenie lampki powoduje takie sam potencjał na żarówce z jednej strony (od diod wzbudzenia) i z drugiej strony (od diod dodatnich głównych). zajrzyj na temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... W Twoim przypadku uszkodzenie może być w niejednakowej rezystancji diod w kierunku przewodzenia (jednej grupy) lub częściowo uszkodzonymi (zwarcia)...
kkknc napisał: Głupoty piszesz kolego to właśnie klasyczne połączenie alternatora tyle że diody na zewnątrz. Międzyfazowo się nie łączy. Wieczorem opiszę dokładniej. Może ja piszę głupoty, ale ty najpierw obejrzyj sobie swój szkic! Jak to ma działać? Przecież zaciski AC mostków są zwarte!!!!! viper555 . O jakim połączeniu piszesz? Jeżeli o zdublowaniu...
Cóż, przyszła wiosna, czas cieżkiej pracy dla ciągnika. Jednak nic po ciągniku, jak słabe aku bo alternator nie ładuje tak, jak powienien. Te 13,6 V to zdecydowanie za mało. Postanowiłem wyjąć alternator i oddać do doświadczonego elektryka (doświadczinego w sprzęcie rolniczym a nie samochowdowym, bo to duża różnica). Elektryk zdiwił się, żę alternator...
OK, narysowałem sobie schemat mojego regulatora: http://obrazki.elektroda.pl/5919379200_1... Grube zwoje to zwoje drutem 1,5mm2, a pod nimi dwie zwykle cewki przekaźnikowe 12V zasilane po załączeniu styku prawego przekaźnika. Na B+ podane jest cały czas 12V z akumulatora, styk ten w czasie spoczynku jest rozłączony. W drugim przekaźniku w...
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia. No niestety nie, wymieniłem regulator napięcia nawet nie wyjmując alternatora z samochodu łudząc się że problem ustąpi, ale nie. Wyjąłem więc alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko jak tylko umiałem w ograniczonych warunkach. Mostek diodowy...
Łączyć możesz dowolnie a wyniki będą do tego adekwatne. Nie zdradzasz celu który chcesz uzyskać a oczekujesz potwierdzenia pomysłów. W końcu jak dotychczas traktujesz to urządzenie jako maszynę trójfazową . Nie wiemy co zrobisz z twornikiem ani z uzyskaną energią. Ambitne podejście do tematu. Falownik może przysporzyć kłopotów. Bo to mocy trochę trzeba,...
Odkrecasz przewody z uzwojenia twornika i wzbudzenia. Do plusa akum. podpinasz przewód tak dlugi aby dostal do pradnicy. Dotykasz na chwile do sruby uzwojenia wzbudzenia, mozesz dwa trzy razy, na krotko. Po tym zabiegu wracasz do pierwotnych polaczen i kontrolujesz ladowanie. Powinno byc OK PS. wymiana kolka na inne jest bez sensu, jak pradnica nie...
Bo może spalona, lub kabel uszkodzony, podłącz z akumulatora napięcie przez zewnetrzną zarówkę 12V4W, do zacisku D+. Przejścia nie ma, bo przejściem jest uzwojenie twornika, wystarczy pomyśleć. Ta uwaga była do mnie, bo poprzednio zacząłem jakieś głupoty pisać, jak zwykle, gdy ktoś zada bezsensowne pytanie. I tak nie ma jasności, o co pytasz: czy o...
Witam Trochę cieplej Sprawdź diody prostujące na prądnicy. Sprawdziłem diody, jedna jakby uszkodzona, tzn. sprawdzana miernikiem uniwersalnym na zakresie diodowym niby OK?, ale megaomomierzem wykazuje przebicie, sprawdzona na przewodzenie i kierunek zaporowy, napięciem 12V potwierdza przebicie. Dioda podobna do diod alternatora, z powodu braku parametrów,...
Wzbudzenie jest pobierane w czasie pracy z diod pomocniczych i właśnie stąd bierze się taki przyrost napiecia od obrotów, bo proporcjonalnie rośnie prąd płynący w magneśnicy. Jeżeli ograniczymy ten prąd rezystorem, a nawet musimy, aby ocalić uzwojenie twornika i same diody pomocnicze, efekt może być uboższy od wyliczonego. poza tym nie wyobrażam sobie,...
Witam po przerwie, bogatszy o parę wykonanych, zresztą z doskoku (to raczej pasja, nie stałe zajęcie) pomiarów. Temat traktuję jako ciekawostkę, tym bardziej, ze po przetrzepaniu kilku forów, z "elką" włącznie nie natknąłem się na takiego cudaka jak ten akurat typ alternatora i reglera. Niestety, typ altka jest nieznany - tabliczka znamionowa - zamalowana....
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Pierwszy zgrzyt (i wystarczający): prądnica to urządzenie prądu stałego. Posiada komutator, który umożliwia przełączanie uzwojeń twornika. Jeśli wprowadzisz magnesy stałe, to uzyskasz urządzenie prądu zmiennego, które to trzeba będzie wyprostować. I które nijak nie będzie współgrało z dostarczanym dotychczas przez prądnicę stałym. Czyli krótko - NIE...
Myślę, że diod nie da się sprawdzić multimetrem bez rozebrania alternatora na czynniki pierwsze. czy rozbierałeś go? Sprawdzania diod lepiej dokonać dodatkowo żarówką 21W - diody główne i 5W - diody pomocnicze. Zdaje się, że bez większej lutownicy to jest niewykonalne. Dodano po 3 Jeśli diody są OK, to trzeba sprawdzić dokładnie twornik - czy nie ma...
Ilość Faz w każdej maszynie elektrycznej musi być nieparzysta. Ilość Biegunów na stojanie i na wirniku musi być parzysta. Na wirniku bieguny w prądnicy mogą być pomnożone lub podzielone. Moja 6-cio fazowa powstała przez przypadek.Rozmnażając 36 żłobki do 72 wyszło Mi q = ½ - to pozwoliło na 24 bieguny w stojanie i na wirniku. Wszystko prawie...
Witam W C330 miałem słabe ładowanie a ostatnimi czasy jego brak, mierzyłem napięcie przy roznych obrotach silnika i wynosi ono niezmiennie 12,48V (wczoraj ładowałem aku żeby odpalić) Dodam że prądnica przy dłuższej pracy dosyć znacznie się nagrzewa łat. Rozebrałem prądnice i szczotki są ok, jedno łożysko słabe. Daję zdjęcia wirnika i stojana (jedna...
Przy założeniu kol.Narek 1,żeby wiatrak był cichy łatwy tani i jak najbardziej sprawny, myślę że należało by zrezygnować z przekładni, -teoretycy twierdzą że sens stosowania jej jest przy mocy powyżej 3kW.(zbyt mocno obniżają sprawność przy małych mocach) Pozostając przy pomyśle koła o śred. 1m obłożył bym je magnesami neodymowymi ,trochę by ich było...
badać twornik rezystancja twornik twornik napięcia
huawei gniazdo naprawa drugi pilot samochodu amilo wymiana dysku
nawigacja tablet elektrolux lnk304
Podłączenie czujnika wilgoci do wentylatora dwubiegowego Problem z ekranem dotykowym: rejestracja dłoni zamiast rysika