Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
Rozrusznik, a by działał to nie potrzebuje żadnego wzbudzenia. Za to układ alternatora, układ ładowania. To już tak.
Nie zaszkodzi, podczas pracy silnika alternator daje nawet do 14,5V pompce.
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Witam. Transformator 160VA wywalał bezpieczniki ? Co najmniej dziwne . Gdyby miał jakieś 450 - 500VA - to tak . Chyba najlepszym rozwiązaniem - jak kol. napisał - to silnik i alternator . Przecież inaczej to najpierw " wytwarzasz " 230VAC i z tego dopiero napięcie ładowania akumulatorów . Jeżeli zastosujesz alternator to od razu masz układ ładowania...
Wg mnie na F powinno być cały czas 12 V (pole - field), B - batery, L - lampka, E - engine. Szukaj przerwy lub przerób układ.
Na początek ściągnij z alternatora kabelek z wyjścia oznaczonego D+ i dotknij końcówką tego kabelka do masy (zapłon włączony). Jeśli w tym momencie zapali się kontrolka od ładowania, to masz problem z alternatorem. Coś w układzie wirnik, szczotki, regulator napięcia (najprawdopodobniej właśnie regulator) Jeśli kontrolka sie nie zapali, usterka w układzie...
Nie opłaca się ingerować w alternator. Znacznie taniej będzie pilnować by układ ładowania był sprawny, a w razie usterki, po głębokim rozładowaniu akumulatorów naładować je chociaż do napięcia 14.4V prądem dziesięciogodzinnym i dopiero uruchamiać ciągnik ze sprawnym alternatorem. To znacznie ograniczy czas ładowania dużym prądem po rozruchu. Kolega...
Witam. Miałem podobny przypadek. Przyczyna leżała jednak gdzie indziej. Po prostu alternator nie doładowywał akumulatora. Ładowanie wynosiło 12,8V zamiast 14,4V. Po naprawie układu ładowania wszystko było ok. Pozdrawiam.
Strumien swiadomości a czy mógł byś mi po krótce opisać jak będą zachowywały sie obydwa alternatory ? Tzn czy obydwa będą ładowany jednocześnie czy ładować będzie ten z wyższym progiem prądu (dodatkowy alternator powiedzmy będzie dawał 14.4 , motocyklowy 14.2 więc skoro w układzie będzie wyższe napięcie jak maksymalne ustalone przez regulator , alternator...
Po wykryciu przez układ wzrostu napięcia z 12V akumulatora do napięcia ładowania powyżej jakiegoś tam ustawionego progu np 13,6V, układ włącza ledy. Alternator ładuje, znaczy silnik działa, układ włącza DRL. Przetwornica=alternator ?
Ładowanie różnych ogniw Li-xxxx składa się z 2 etapów, o których była już mowa wcześniej. Najpierw ogniwa ładowane są stałym prądem, a potem, po osiągnięci napięcia typowego dla danego typu ogniw napięcia, stałym napięciem, ze spadającym samoczynnie prądem. Ale akumulatory LiFePO4 można też ładować podobnie do akumulatorów kwasowych. Więcej: http://batteryuniversity.com/learn/artic...
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Ale co chcielibyście usprawnić w ty alternatorze lub układzie ładowania?
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
co oznacza literka r i z odnosnie kabla ktory idzie do lampy tylnej i nie tylko jaki to jest kolor kabla? ż - żółty c - czerwony br = brązowy b - biały r - ? n - niebieski cz - czarny z - ?
Do zielonego podpinasz plus z stacyjki w szeregu z żaróweczką 12V 4W, konkretnie powinna to być żaróweczka z licznika z kontrolki ładowania. Układ działa w ten sposób, że wciskając kluczyk do stacyjki dajesz plus na kontrolkę ładowania która daje wzbudzenie na alternator (w twoim przypadku zielony zacisk), kiedy zapalasz traktor kontrolka gaśnie tak...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
No to masz przerwany obwód licznik-alternator i dlatego takie zachowanie się układu ładowania. Ciekawe co za mechanik powiedział, że w tym modelu to normalne, nie jest normalne! Co by było gdybyś miał w zwyczaju jeździć nie przekraczając tych obrotów, w których alt. się wzbudzi?
Którą wersję alternatora masz? U Ciebie nie będzie tak prosto bo ze schematu instalacji wynika że alternator dawał też napięcie na układy zabezpieczeń. Coś poradzimy. Na dodatek nie ma tu typowej stacyjki.
Witam. Akumulatory będą ładowane ze źródła o wyższym napięciu. Prąd do źródła o niższym napięciu nie wpłynie, zaporowo działa układ prostowniczy w alternatorze lub układ prostowniczy w zasilaczu do ładowania akumulatorów.
Oczywiście, że nie możesz podłączyć ładowarki wyposażonej na wejściu w układ MPPT do alternatora, który to stanowi źródło napięciowe. Moduł PV to właściwie źródło prądowe. Stąd po dołączeniu MPPT do alternatora dojdzie do zwarcia, ponieważ układ MPPT będzie się starał dokonać maksymalizacji mocy pobieranej ze źródła.
Do plusowej klemy. Chodzi o to, że niektóre alternatory, jak ten właśnie, mają pin S nie połączony wewnetrznie z złączem B+, a wyprowadzony na zewnatrz, po to, żeby po prawidłowym podłaczeniu niwelować spadek napięcia na przewodzie prądowym (czasem dość długim, albo biegnacym przez skrzynkę bezpieczników), między alternatorem, a akumulatorem.
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Objaw typowy dla braku ładowania. Problem z alternatorem lub układem wzbudzenia, (żarówka w desce rozdzielczej). Sprawdź naciąg paska, jeśli prawidłowy, należy sprawdzić alternator pod kątem zimnych lutów, ale to już musisz jechać do elektryka, z Twoją wiedzą sam nie dasz rady.
Zmień szczotkotrzymacz na ten bez masy i połącz ja na rys a). Sposób gaszenia w tym przypadku nie ma wpływu na pracę układu ładowania jeśli aku jest na stałe połączony z alternatorem.
Witam. Może układ zapłonowy w Matizie zakłóca działanie miernika.
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Sprawdź alternator i układ ładowania. Każdy serwis naprawiający alternatorki ci to zrobi.
Szukam schematu układu ładowania samochodu Star/Man 12.180 2004r. Nie pojawia się napięcie po zapłonie na środkowym pinie alternatora. Numery przewodów wchodzących do alternatora: 59101, 59000, 15006.
Tylko co mi z tego rezystora? Jak ja podam bezpośrednio 12V przez żarówkę na stole po zbudwaniu układu i alternator normalnie ładuje. Więc jakie by to miało wytłumaczenie?
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Bo może regulator jest z komunikacją, sprawdź czy na włączonym zapłonie jak kabel od wzbudzenia podłączysz przez żarówkę 5W do masy zaświeci kontrolka ładowania na desce (jak zaświeci to układ jest klasyczny...
Spadnięcie paska wielorowkowego i brak ładowania alternatora, ewentualnie brak wspomagania ukł. kierowniczego. W najgorszym przypadku wciągnięcie w układ rozrządu.
jeżeli regulator ma szczotki stawiam na mostek prostowniczy a co do poduchy to gdzieś w układzie jest usterka... trudno wyczuć co...
Po pierwsze żadne diody czy rezystory. Lekka modyfikacja regulatora w alternatorze i już . Po drugie układ balansera dla prądów rzędu 50A i kontrolą temperatury ogniw, bo krótkotrwałe ładowanie prądem rzędu 2C usmazy ten pakiet. Po kolejne przy cenach i dostępności akumulatorów samochodowych taka przeróbka jest totalnie bez sensu.
Nie wolno zdejmować klemy na chodzącym silniku,tym bardziej przkładać akumulator.Przy otwartym układzie ładowania napięcie na alternatorze może wynosić kilkadziesiąt Volt cała elektronika idzie się p....... wszystko. absolutna racja!! napięcie na nie obciążonym pojemnościowo (akumulator)alternatorze może w impulsach wzrosnąć kilkakrotnie od napięcia...
No to sprawdź ten alternator, sprawdź układ ładowania, to prosta robota, i nie pisz że sie na tym nie znasz ni w ząb, bo to nie jest forum dla niekumatych.
Można ładować tak i tak. Oczywiście można ale nie można jednocześnie prądem o stałym napięciu i stałym natężeniu jak sugerują słowa autora filmu. Ta pierwsza ma większe wymagania co do zastosowanego urządzenia - wszak 25 A to już kawał solidnej ładowarki. Dlatego ładowanie stałym napięciem jest typowe dla ładowania alternatorem a ładowanie stałym prądem...
Alternator trup... Rób od razu (w pojedynkę silnik 3 godzinki i na dole...) jak układ ładowania umrze do końca to jeszcze moduły potrafi zabrać ze sobą
Temat zamknięty, wgłębiając się w działanie całego układu ładowania aku, nie jest on zero-jedynkowy. Alternator jest wzbudzany tylko gdy potrzeba, a ja sprawdzałem napięcie praktycznie bez obciążenia ze strony odbiorników i z w pełni naładowanym akumulatorem, który w tym układzie nigdy nie jest ładowany do 100%. Jazda próbna z podpiętym vcds'em i podgląd...
Bez przesady ale trochę większy akumulator daje większą amortyzację ładowanie/rozładowanie co podnosi sprawność układu alternator/akumulator/instalacja. Szczególnie zimą gdy akumulator jest narażony na samowyładowanie z powodu mrozu.
I tu ja mam inne spojrzenie na to. Jak akumulator jest nie jest do pełna naładowany, to każda możliwość żeby to zrobić jest wskazana. Alternator, to stałonapięciowe źródło prądu, czyli wartość prądu ładowania zależy od różnicy napięć między źródłem prądu i alternatorem. Panel PV należy traktować jako źródło stałoprądowe i tu prąd ładowania nie zależy...
A czy nie prościej przekodować?? To też jest ciekawe- co w tym rumplu sprzed co najlepiej 15 lat chcesz przekodować w tej kwestii? Klemy IBS tam nie ma, nie ma też żadnego układu inteligentnego ładowania akumulatora.
Sprawdź: - Ładowanie na wolnych pod obciążeniem. - u masowanie silnika i alternatora - układ prostowniczy alternatora.
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
Żarówka ograniczy prąd przepływający przez aku., a prąd przede wszystkim chodzi przy ładowaniu. Ale to spowoduje stratę połowy mocy. No i będzie wymagać przerwania ładowania, gdy akumulator będzie naładowany. Przetwornica w odwrotną stronę też zadziała - pozwoli alternatorem 12V ładować akumulator 24V. Jeden alternator 12V ładuje mi 2 akumulatory 12V...
Spośród odpiętych przewodów musisz namierzyć "+" na którym będziesz miał 12V. Powinien to być najgrubszy przewód- łączysz go do zacisku + w Oplowskim alternatorze. I to już powinno działać. Odnośnie kontrolki ładowania to musiałbym zobaczyć jak realizowany jest układ połączeń na schemacie Władimirca . Gdyby jednak okazało się, że ładowania nie masz,...
Tam nie ma alternatora, do którego można było by się podpiąć pod D+. Jedyne wyjście, to układ w stylu wtykanych w samochodową zapalniczkę wskaźników ładowania z 3 diodami led
Chciałem pomocy a dostaje mądrości życiowe. Nie każdy wszystko potrafi sam więc szuka pomocy. P.S. Liczba mnoga ?musimy? jako grupa na forum.
Jak to możliwe,że mój ładowany tylko alternatorem akumulator wytrzymał ok.6 lat i wtedy pierwszy raz podłączyłem prostownik Zapewne sprawny układ ładowania i dobry akumulator zapracowały na ten wynik. Moje gratulacje :!: U mnie tak dobrze nie było, prostownik podłączałem w czwartym roku życia akumulatorów i doładowywałem 2-3 razy w roku. Wytrzymały...
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Nie wiem dokładnie jak jest rozwiązane zasilanie wzbudzania alternatora w Twoim aucie. Zazwyczaj właśnie w desce rozdzielczej, poprzez lampkę ładowania, szeregowo do układu wzbudzenia. Jak miałeś "rozbebeszoną" deskę, to mogłeś czegoś nie podłączyć
Przeczyść wszystkie styki, klemy oraz szcególnie masy przy układzie ładowania. Sprawdzałeś sam alternator?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Gdzieś był jeszcze jeden podobny temat tylko zamiast pod stacyjke było podpięte pod prosty układ wykrywający ładowanie alternatora.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Alternator podłączyłem w następujący sposób. Kabel z mostka prostowniczego oczywiście do plusa akumulatora a drugi ten od regulatora przez żarówkę i stacyjkę do plusa. W takim układzie alternator ładuje za dużym napięciem. Zrobiłem miernik który wpiąłem w instalacje i przy wolnych obrotach napięcie wynosiło ok 10-11V. Przy większych obrotach myślę że...
A może chodzi o układ w którym alternator zainstalowany na silniku spalinowym ładuje akumulator a z akumulatora przetwornica wytwarza 230V...
To wszystko jest związane z alternatorem, napraw układ ładowania i wszystko wróci do normy. Chociaż nie bo jak nie ma licznika obrotow to go nie będzie, chyba że nie wskazuje obrotów :D
W początkowej fazie ładowania zastosować przetwornice step-up z ograniczeniem prądowym CC, do momentu gdy napięcie na akumulatorach dodatkowych osiągnie ustaloną wartość np. 13,5V. Albo kupić dedykowaną do tego celu przetwornicę np. "Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR12". Jednak moim zdaniem do takiego akumulatora ( łączna pojemność 220Ah )...
Kontrolka nie świeci na desce. A po włączeniu kluczyka, ale bez odpalenia świeci? Po odpaleniu silnika napięcie na aku 12.1V, a na altku tak samo. Zrobiony taki myk, że do alternatora podłączony został obok auta drugi akumulator, masa podpięta od silnika, plus do alternatora, kostka wpięta, pierwszy akumulator w aucie. Po odpaleniu na akumulatorze...
(at)tetkot Rozumiem pomysł. Układ jest "niewidoczny" w czasie normalnej pracy alternatora i ładowania akumulatora. W momencie, gdy BMS odłączy akumulator, nastąpi skok napięcia i wówczas "ujawni" się Twój układ i nie dopuści do dalszego niebezpiecznego wzrostu napięcia, obciążając alternator. Dobrze wnioskuję? (at)kkknc Wolę zabezpieczyć. Co będzie,...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
A ładować można go do 14,8V a prze chwilę trochę więcej Takie informacje napotkałem, i tak wynika z moich obserwacji w układach ze sterownikiem akumulatora. Po odpaleniu silnika alternator ładuje prawie wcale, po kilkunastu sekundach jak obroty silnika się ustabilizują to zaczyna się ładowanie (intensywne - nawet do 14,8v). Jak ładunek utracony na...
Ale na wolnych obrotach będziesz miał za małą częstotliwość, żeby transformator podołał. No i wcale to nie jest tak, że z niskim napięciem jest łatwiej. Ile przewodów wychodzi z tego alternatora?
Panowie po rozmowie ze specjalistą od alternatorów oraz po zbadaniu jak zachowuje się cały proces ładowania akumulatora w aucie mam sporo obaw jakim czynnikom byłby poddany ten akumulator LiFePO4. Auto w dość specyficzny sposób traktuje akumulatory PB i do akumulatorów innego typu trzeba zupełnie inny alternator (układ ładowania). Ponieważ nie mogę...
Malutki alternator masz np w tico - wbudowany regulator, wbudowany wiatraczek. I spokojnie wystarczy na twoje potrzeby. Mając alternator i układ ładowania, możesz pokusić się o dołożenie rozrusznika.
a jak ten precyzyjny prąd ładowania ma sie do jazdy samochodem w trasie po 10-15 godzin? czy nie jest tak,alternator ładuje maksymalnym prądem? nie ma kontroli czy aku gazuje ,a o układzie odłączającym po naładowaniu wogóle nie mam mowy. więc po co ta regulacja prądu i napięcia ? czy nie wystarczy prąd-1/10 pojemności aku i napięcie 14,4 ?
Witam alternator nie ładuje wymienione szczotki,regulator i układ prostowniczy(diody),i nadal brak ładowania czy istnieje jeszcze cos do sprawdzenia,sprawdziłem na innym alternatorze dalej brak ładowania.Może ma ktoś schemat instalacji który przewód jest od wzbudzenia?
Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika...
takie układy występują w wózkach widłowych i innych pokrewnych. Alternator daje 28.4v max i ładuje 2 akumulatory na raz tylko ze jeden z nich może być w innym stopniu naładowany niż drugi a układ tak steruje tranzystorem by zniwelować te różnice. Ale zasada do końca nie jest znana bynajmniej mi wiec pytam :)
nie ma elektroniki a zwykły jak to się mówi ręczny hebel a bezpiecznik jest po to aby nie przeładować akumulatora aby nie ładowal się zbyt dużym prądem w przypadku gdyby był za bardzo rozładowany Proste i skuteczne ograniczenie prądowe. Po co skomplikowane układy. Opatentować pomysł.
Ok dzięki za sprostowanie rzeczywiście chodziło mi o ładowarkę w pytaniu a nie o zasilacz, tylko dlaczego przewaznie napięcie ładowania jest większe od nominalnego napięcia bateri ?przykładem niech będzie akumulator kwasowo ołowiowy 12v ładowany przez alternator napięciem ok 14,4 v
Dotyczy ostatniego postu-jak już wcześniej pisałem na tym portalu są osoby o dużym zakresie wiedzy i na nich liczę , na nich wsparcie wiedzą. A żartownisiom , grzecznie pisząc dziękuje. Twój układ będzie jak najbardziej działał. Musisz mieć silnik DC 12 V o mocy około 400 W oraz alternator 12 V. Teraz podłączasz silnik pod akumulator i silnik zaczyna...
"Co do objawów - co ciekawe, takie same były przy starym jak i "nowym" alternatorze" Czyli masz do sprawdzenia -naprawy pozostałe elementy układu ładowania akumulatora.Kabelki.
Widzę że dużo osób w tym wątku ma problem z rozumieniem pojęcia sprawności. Inżynierowie projektując urządzenia dążą do sprawności 100 % ,ale jej nie osiągają. Zawsze gdzie jakaś strata energii jest. Silnik elektryczny 70-90% . Akumulator podobnie. Skrzynia biegów/przekładnie też . Alternator od 40 -70%. W układach złożonych czyli np akumulator, sterownik,...
Pilnie sprawdź stan instalacji elektrycznej auta.Szczególnie alternator i układ ładowania akumulatora.Prawdopodobnie są bardzo duże skoki napięcia w instalacji.Dopiero wtedy możesz podłączyć coś nowego i sprawnego.Powodzenia
Trochę wygląda na to, że jak prąd ładowania spadnie poniżej pewnej wartości, to ładowanie jest wyłączane. Ale jaki to ma sens? EdiM To teoria wyciągnięta z serwisówki kia Układ sterowania alternatorem utrzymuje napięcie ładowania akumulatora na poziomie właściwym w danej sytuacji. Dzięki temu pojazd zużywa mniej paliwa, moc alternatora dostosowywana...
( Przyczyna tkwi w przerywaczu kierunkowskazów ) Przerywacz kierunkowskazów nic nie ma do spalających się żarówek . Swoim układem musiał by zakłócać pracę regulatora alternatora , a to jest nie możliwe .! Lepiej pomierz napięcie ładowania jeszcze raz , bo tylko w tym wypadku mogły spalić się żarówki przy zbyt dużym napięciu .! :|
W którym punkcie instalacji to mierzyłeś, i czym mierzyłeś ? Po pierwsze sprawdż masę alternatora i jej doprowadzenie do modułu regulatora, oraz diody ( te malutkie ) w układzie prostownika.
Chodzi o prądnicę tego typu: http://www.sg.krakow.pl/galeria-pradnica... cena w tym linku jest trochę zbyt wysoka a i Ty nie potrzebujesz takiej mocy, chodzi o pokazanie co to jest, a już znalezienie tańszego wykonawcy na różnych portalach aukcyjnych, tu na elektrodzie, czy wykonanie samemu powinno nie być trudne. Prądnica wolnoobrotowa...
O ile to klasyczny układ to sprawdź żarówkę od kontrolki ładowania,musi mieć ok.4W przez nią płynie wstępny prąd magnesujący wirnik,dalej zostają szczotki i regulator.
Zadanie jest takie: na samochodzie serwisowym o instalacji 12V trzeba zamontować układ baterii do awaryjnego odpalania pojazdów zarówno 12V jak i 24V. Zadanie obejmuje oczywiście również sensowne rozwiązanie układu ładowania. Stan obecny: Dwie baterie 12V są łączone równolegle (12V) lub szeregowo (24V) przy pomocy standardowego przełącznika trójkąt/gwiazda...
Wg mnie agregat nie posiada AVR, ale najlepiej jak sam sprawdzisz. Zwróć uwagę, czy do wirnika podłączone są szczotki (podobne jak w samochodowym alternatorze), ja ich na załączonych fotkach nie widzę. Agregat ma układ prostownikowy do ładowania akumulatorów oraz kondensator do wzbudzenia prądnicy. Wg mnie jest to inny typ prądnicy, niż podałeś w linku.
Jeżeli zatarta sprężarka (nie łożysko) to tylko na złom. Mało tego, po zatarciu sprężarki obowiązkowo trzeba przepłukać układ klimy, jeżeli tego nie zrobią to po jakimś czasie ta nowa też się zatrze.
Nie oszacowałem jeszcze prądu bo nie mogę znaleźć w nocie katalogowej jakie mają pobory mikrokontrolery a co do stabilizatora i przetwornicy to jeżeli na przetwornice będzie podawane napięcie 12V to na wyjściu 5V (według noty katalogowej) a jeżeli do tego samego układu podamy 14V (alternator ładuje)?
Ładować możesz, ale nie naładujesz do pełna. (Różnica napięć dla naładowanego aku i z alternatora). Można rozbudować układ tak, że jak uruchamiasz silnik to automatycznie podłącza LiFePo do instalacji auta.
Układ zapłonu dobrze. Układ ładowania prawie dobrze. Kontrolkę ładowania należy podpiąć pod PLUS po stacyjce, czyli tam, gdzie zasilanie cewki. Przy alternatorze dobrze. Do świateł i klaksonu radze zastosować przekaźniki. Zobacz sobie instalację dużego fiata, tam były one stosowane. A instalacja w dużym fiacie jest też bardzo prosta. Jak masz problemy...
W moim pojezdzie jest silnik (aktualnie) 600 z fiata 126p. ŻADEN wentylator nie da względnego chłodzenia bez zbytniego obiciążania akumulatora czy układu ładowania. Co z tego, że bedzie dmuchało cokolwiek jak bedzie zbyt mocno obciążony układ ładowania, alternator, itp????? Bilans energetyczny tego silnika to wyważenie korzyści i wad kazdego rozwiązania,...
Wymontowanie odbylo sie w innym warsztacie sam alternator zawieziono do elektryka co zajmuje sie naprawą alternatorów a zamontowanie tam gdzie go wymntowali a to było proste 1 kostka z wiązką kabelków i przewód którym wychodzi napięcie ładujący akumulator .Pytanie to co powoduje gaśnięcie kontrolki ładowania i w jaki sposób zasilany układ wzbudzenia...
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
W podanym przez Autora tematu linku wszystko jest dokładnie wyjaśnione. Chyba sam Piotrze nie dokładnie przeczytałeś post Autora , w tych autach regulator napięcia jest wbudowany w ECU . Czytaj ze zrozumieniem. Druga sprawa , jeżeli pomija oryginalny układ i alternator ładuje to jakie wnioski? Alternator sprawny , regulacja w ECU poszła. I jak Kol....
Kolego opis jest bardzo chaotyczny, niewiele z niego wynika. Tu masz dwa podstawowe układy alternatorów. 994498 994499 Jeśli alternator jest rzeczywiście obcowzbudny to chwilowe podanie napięcia nie spowoduje ciągłego ładowania - napięcie musi być podawane cały czas, regulator w tym alternatorze reguluje napięcie na podstawie napięcia wyjściowego
powodem był uszkodzony układ diód w alternatorze
Kiepska możliwość stosowania regulacji napięcia, stabilizator raczej też odpada - nie ma zapasu. Nie wiem czy nie lepiej ( jeżeli to możliwe ) było trzeba zastosować jakąś przekładnie i zwykły układ z regulatorem napięcia alternatora. Może jakiś układ komparatora kontrolującego napięcie akumulatora. Jeżeli napięcie na akumulatorze osiągnie pewien próg...
MAP. Jak gaśnie i odłącz cienki przewód od alternatora. Sprawdź czy ładuje bez niego bo nie jestem pewien jak układ ładowania działa w modusie i na próbę.
Jeżeli na niepracującym silniku nie miga to przyczyny szukałbym w układzie ładowania - alternator.
Racja- było by politycznie poprawnie i była by kontrolka ładowania , ale musiałbym rozkopać alternator bo wyprowadzenia uzwojeń są w nim wewnątrz. Ładowanie w tym układzie działało dobrze- nie narzekałem na brak prądu. Czy miałbym jakieś korzyści z dołożenia tych trzech diod? (oprócz kontrolki ładowania)
układ ładować alternator schemat układ ładować alternator układ alternator
pomiar prądu pomiar pradu uchwyty drzwiczek napełniania syfony
Podświetlenie licznika w Skodzie Fabii I 2000: żarówki czy LED? Chrysler Pacifica 4.0 - Wolny powrót obrotów do jałowego