Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
Wygląda to na padniętą stacyjkę i uszkodzony regulator w alternatorze.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Naprawiać. Wymontować i posprawdzać alternator. :)
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Wystarczy odłączyć przewód od D+, jeśli kontrolka zgaśnie to obwód sprawny. Jeśli kontrolka się świeci to szczotki są. Proponuje założyć grubszy przewód B+ rozrusznik, 6-10mm2.
A co to za "oryginalny" alternator tajemnica?
Witam . Jaki to masz ten nowy alternator?. Czy kontrolka świeci jak zgaszony, czy gaśnie jak silnik pracuje.
Może... Tylko dziwi mnie, czemu są obroty dla których jest OK. Przełożenie jest standard C330+standardowe koło alternatora z poloneza. Jeszcze zauważyłem, że jak kontrolka świeci to mam 14,2/14.3V, a jak nie świeci to 14,4V.
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
a co trzeba by przerobić by założyć alternator? mam plus na masie.
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
To pojedyncze wejście na konektor to zapewne wyjście sygnału obrotów do obrotomierza...
Hmmm...ładowanie idealne. Na wolnych jest 14,32V, a na wyższych nieco spada :-) Dziwna sprawa, bo kontrolka świeci dalej. Nawet próbowałem "na krótko" kontrolkę podpinać i nic. Podłączenie sprawdzone 100razy. Ponieważ ładuje super, to przestałem z tym walczyć :-)
Witam Dziękuje za szybką poradę. Podłączyłem zielony do szczotki "+" natomiast żółty do szczotki "-"z przewodem od kontrolki i przewodem od diody wzbudzania, alternator nie ładuje i świeci się kontrolka.
Kolego zanim zakupisz regulator to wpierw z rzuć pasek z prądnicy i zewrzyj wszystkie przewody przy regulatorze.Tak sprawdzisz czy prądnica jest dobra,przy zwarciu przewodów 19,18,16 prądnica ma się obracać równo,zwalnianie lub hamowanie świadczy o złym tworniku.Na razie ziomal,radzę alternator.
Witam przy tym odłączeniu powinien działać pod warunkiem,że zielony przewód idzie do kontrolki ładowania i gdy dotkniesz nim do masy kontrolka ma świecić.
Tak, kontrolka świeci się po zapłonie. Po odpaleniu nadal się świeci.
Kupiłem nowy alternator firmy Jubana 72a do ursusa c-360, po założeniu okazała się że nie ładuje. Przeczyszcziłem kabel od wzbudzenia tam na łączeniu gdzie był regulator, załączyłem zwykłą kostką. Odziwo po Przeczyszczeniu i odpaleniu kontrolka zgasła i zaczął ładować ale po dodaniu gazu kontrolka się zaświeciła i ładowanie znikło i po mimo różnych...
Witam. Sprawdź próbówką przy alternatorze czy dochodzi napięcie do tego przewodu, lub zewrzyj go do masy - powinna zaświecić się kontrolka ładowania. Jeżeli nie to przejrzyj ten przewód, jak zaświeci to brak masy na alternatorze, uszkodzony regulator lub wirnik. Pozdrawiam
W pierwszym poście dodałem zdjęcie alternatora. Przewód od szczotek to ten zielony? EDIT: Po odłączeniu zielonego kabla od alternatora kontrolka dalej świeci. Dopiero po odłączeniu tego kabla od regulatora (może być wtedy nawet podpięty do alternatora - nic to nie zmienia) kontrolka zgasła.
Zdejmij kabel ze szczotek który idzie do kontrolki i dotknij do masy ,kluczyk na zapłon i kontrolka powinna świecić jeżeli tak to alternator do naprawy
Witam mam problem z ursusem 360 3p Co chwile pada akumulator a jest akumulator nowy alternator też i stacyjka. I jeszcze czasami świeci się kontrolka od ładowania jak może być inna przyczyna że cały czas sie rozładowywóje akumulator Pozdrawiam.
Gimp_92 Kontrolka nie świecie wcale w pozycji zapłonu, zapala się na chwile przy rozruchu, mignie na chwile. MARIUSZ R Nie wiem jaki to typ alternatora. Jest to od ruskiego nadający sie do 60. Przy instalacji nikt nie grzebał. bizon_126 Zarówka nie moze być spalona, bo przy rozruchu na chwile świeci.
tak zrobiłem kabel od szczotek idący od kontrolki (fioletowy) dotknąłem do masy i kontrolka po przekręceniu kluczyka świeci , nawed jak nie przekręce to świeci ? czyli alternator , a może regulator Dodano po 1 tak zrobiłem kabel od szczotek idący od kontrolki (fioletowy) dotknąłem do masy i kontrolka po przekręceniu kluczyka świeci , nawed jak nie przekręce...
Zwróć uwagę na sposób podłączenia kontrolki ładowania .Prąd przepływający przez żarówkę( 0,1-0,2A) służy do inicjacji ładowania . Po przyłożeniu przewodu do masy kontrolka powinna świecić przy włączonej stacyjce .
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
Obecnie można kupić gotowe alternatory przeznaczone pod oryginalne mocowania w c 330 i c 360, w cenie poniżej 200 zł. sprawują się dość dobrze. A z tym ładowaniem z niskich obrotów masz na myśli to , że po odpaleniu kontrolka świeci a dopiero po przegazowaniu gaśnie ? A później już normalnie ładuje na wolnych ?
Kolego . W żadnym wypadku nie możesz zwierać zacisku B+,D+ z masą kategorycznie.Masz podłączoną (jeden koniec kontrolki)do zacisku D+ alternatora .Drugi przewód kontrolki musisz podłączyć do zacisku stacyjki tam gdzie jest napięcie ,jak dasz kluczyk na zapłon ,nie rozrusznik .Jak masz częściowo uszkodzoną stacyjkę to do stałego (+),lecz wówczas musisz...
czyli ten czerwony to wyjście ładujące? bo na nim jest ciągle prąd (i przy odpalonym i przy zgaszonym) napięcie się nie zmienia a ten przewód w środku to wejście? tam powinno być zasilanie albo jakieś pobudzenie? kontrolka ładowania w zegarze to z +i- nie świeci. To co szukać?
Dobry wieczór! Alternator z żuka, A124, 9 diodowy, regulator Rna2, odpowiedni ponoć. Działało parę dni. Objawy: nie świeci kontrolka, ale zaświeca się po odłączeniu od regulatora i kontrolki diod wzbudzenia (zacisk 15 altka) iskrzy na wzbudzeniu przy odłączaniu przewodu 67 od szczotki, druga szczotka do masy i łączy, nie ma skorodowanej śrubki, iskrzy...
Witam wszystkich Mam pytanie jakim miernikiem wychodzi robisz pomiar?Jeżeli cyfrowym to bywa że pokazują czasem bzdury ,zwłaszcza gdy sprawdzamy ładowanie.Lepiej porównać miernikiem wychyłowym .Napięcie na zacisku R jak i głównym prądowym powinno być jednakowe.Gdy na R wyższe jak na głównym, uszkodzone diody mostka prostowniczego ,gdy na R mniejsze...
Po przelutowaniu diód, poprawieniu styków i założeniu go - zaczął ładować. Wszystko było by pieknie ale na niskich obrotach kontrolka się świeci - gaśnie dopiero ok 1400 obr. Żarówka założona w obw wzbudzenia to 4W. Da się coś z tym zrobić jeszcze, by to poprawić? Zmienić żarówkę na mocniejszą jakąś? Jest sens robić coś w tym kierunku jeszcze?
Dokładnie, stacyjka lub ew. bezpiecznik główny. Oświetlenie główne i klakson są zasilane przed stacyjką, natomiast kierunkowskazy i światła stop po stacyjce. Ładowania też nie będzie, gdyż często alternatory samowzbudne potrzebują jednak "wspomagania" poprzez świecenie kontrolki ładowania. Stacyjkę lepiej kupić oryginał LSN.
Wiem że lepiej oddać i zapłacić ale usterka może nie być duża i łatwa w naprawie. Kontrolka świeci cały czas. Na podłączonym aku gruby kabel pokazuje ok 12.5 ten cieńszy 2,5v na odłączonym właśnie te 0,2-0,3v
Przeważnie były stosowane czeskie alternatory. A te miały po 10 diód. Jedna siedzi obok szczotko trzymacza, i robi za tak zwane wolne koło .Pewnie nie znane ci zjawisko wykorzystywane w zasilaczach impulsowych. Kontrolka ładowania połączona jest pomiędzy 2 plusy, mały. Który zasila wirnik .Poprzez regulator. I główny.Gdy silnik stanie na plusie głównym...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne)....
Witam Trochę odgrzeję temat, zamontowałem w swojej c-360 alternator z BMW chyba e38 z silnikami 1.6 i 1.8, wstawiłem żarówkę 4W i po odpaleniu traktorka kontrolka świeci aż do uzyskania 1100 obr i dopiero gaśnie a przy schodzeniu z obrotów zaświeca się ponownie przy około 800 obr. Dlatego mam pytanie czy to jest prawidłowe zachowanie czy coś jest nie...
Witam. Zakupiłem ciągnik c360 z przerobiona instalacją elektryczną tzn zamiast prądnicy jest alternator od żuka z regulatorem elektronicznym od poloneza , z tego co zauważyłem ładowanie jest dobre chociaż kontrolka ładowania gaśnie tylko przy około 1100 obrotów a poniżej i powyżej świeci ale ciągnik odpala w zimie bez problemu. Coś dziwnego dzieje się...
Wygląda że zasilanie (+) jest na lewej śrubie M6. Prawa powinna być M5, czy kontrolka świeci na postoju i gaśnie po uruchomieniu silnika. Oczywiście (minus akumulatora na masę. Słabe ładowanie(w zasadzie brak), może być spowodowany luźnym paskiem klinowym, zbyt dużą średnicą koła pasowego. Koniecznie należy dobrze naładować akumulator(akumulatory),...
No więctak alternator sprawdziłem od łozysk , stojna, wirnika po szczotki, diody oraz przyłacza -induktorem mierzyłem cewki stojana oraz wirnik. brak przebic i jest zachowana wartosc. Dzisiaj niestety nie miałem czasu by przeglądnąc kable. Wiec tak - kabel z styku 30 alternatora idzie prewodem 4mm2 do amperomierza ,z amperomierza jest przyłączony do...
Bo przewód D+ do póki nie zacznie działać alternator jest przewodem masowym tak? Dlatego świeci kontrolka po przekręceniu zapłonu bo ma + że stacyjki po odpaleniu tam powinno wychodzić z niego napiecie? Żarówka traci masę i gasnie dobrze to rozumiem? Dodano po 17 Bo z D+ nie wychodzi żadne napięcie.
Witam, Przerabiam właśnie dla kogoś instalację elektryczną w ciągniku ursus C 360 3p. Wcześniej było jakieś badziewie za 100zł na przewodach 0,75mm i wszystko się paliło. Wykonałem nową instalację zgodną z oryginalnym schematem, na przewodach o właściwym przekroju, nowy alternator z regulatorem. Wszystko działa ładnie tylko mam problem (tego też się...
Prosta sprawa ,stacyjka włączona; -prawa i lewa kontrolka świeci -odłącz przewód od czujnika oleju -sprawdź czy kontrola zgaśnie (prawa lub lewa) -podobnie zrób z przewodem D+ dochodzącym do alternatora -sprawdź kontrolki Być może oryginalne kontrolki w zestawie wskaźników zostały wyprowadzone poza zestaw wskaźników (łatwiejsze dojście do żarówek),lecz...
Na logikę co ma kontrolka od ciśnienia oleju do układu ładowania? Nie rozpoznajesz kontrolek w ciągniku to jak go użytkujesz. Przy normalnej eksploatacji czy to z prądnicą czy alternatorem po włożeniu kluczyka do stacyjki obydwie kontrolki czerwone mają się zaświecić. Po uruchomieniu silnika zgasnąć. Po zgaszeniu silnika obydwie zapalić, z tym że ta...
Witam Kontrolka od ciśnienia w układzie pneumatycznym powinna świecić jeżeli ciśnienie powietrza spadnie poniżej bodajże 4 lub 5 atm, bynajmniej u mnie tak jest w troszkę większym ursusie. A co do alternatora to jeżeli jest od żuka to kup i regulator elektroniczny do żuka (RA 2DE). Podłączenie proste więc nie sprawi Ci to kłopotu.
Witam. Tym razem temat to "tutorial". Montujemy skrzynkę bezpieczników BP-1 od MTZ/Pronar/Belarus, jest to skrzynka na bezpieczniki płaskie które w obecnych czasach są wygodniejsze w eksploatacji niż stare bezpieczniki cylindryczne. Skrzynka bezpieczników kosztuje ok. 30 zł. Rozmiary są bardzo zbliżone do polskiej skrzynki 6-zaciskowej, jednakże jest...
Witam Posiadam Taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/7911610800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5549865500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8306738000_1... Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora...
podmieniłem manometry i ciśnienie okazało się w porządku, kupiłem nowy alternator podłączyłem go i po zapaleniu traktora jest wszystko ok ale po około 5 minutach jak traktor jest włączony zaczyna migać kontrolka ładowania a potem świeci po bardzo ostrej przygazówce kontrolka gaśnie i po chwili znowu miga i świeci co jest nie tak?? a co do świateł w...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu, jak dałem ciągnik do kolegi żeby mi coś zładował to pomylił kable, które na alternator założył odwrotnie. Jak przyjechałem do domu i zobaczyłem to zaraz przełożyłem te kable i z początku było wszystko dobrze i ładował, ale po jakimś czasie zaczęła świecić kontrolka i tak coraz bardziej. Teraz nie ładuje, sprawdzałem...
źle napisałem nie prąd ale wiadomo o co chodzi.. aku jest nowe nie możliwe żeby były do dupy.. po prostu nie są naładowane bo coś pobiera pewnie prąd i je rozładowuje i jest nim rozrusznik na pewno.. ładowanie od biedy ujdzie ja mam prądnicę nie alternator to i tak łądowanie jest super jak na prądnice a kontrolka sie nie świeci wiec cos tam łąduje...
Witam, jeśli można odgrzać temat, to mam pytanie co może być przyczyną mrugania kontrolki na wyższych obrotach?. Zapalam ciągnik kontrolka na małych obrotach świeci, dodaje troche gazu gaśnie, daje więcej zaczyna mrugać:) Ładowanie jest bo pali. Problem tylko że jak dłużej pojeżdżę to rozładowuje akumulator. Także im wiecej jazdy tym słabszy akumulator....
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : http://obrazki.elektroda.pl/8256634200_1... Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na 100% dobra...
Jaką jest moc kontrolki ładowania. Przy jakich obrotach gaśnie? Nie wiem jakiej jest mocy taka żaróweczka bagnetowa, klasyczna standardowa. Żarówka nie gaśnie. Ładowanie na alternatorze wynosi 14,4V natomiast żarówka nigdy nie gaśnie. Jak traktor jest odpalona to świeci delikatnie, jak włącze wszystkie odbiorniki to żarówka świeci mocno bo z regulatora...
Witam wszystkich mam problem z ursusem mf 255 mianowicie nie ma ładowania ktoś kiedyś robił sprzęgło porozpinał wszystko i po tej naprawie ładowania brak, zakładam że alternator jest dobry a problem leży w podłączeniu. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to brak żarówki w oprawce kontrolki ładowania.Wsadziłem żarówkę lecz nie świeci sprawdziłem prąd dochodzi...
Sprawdż akumulatorem i żarówką w szereg . Kiedy ci świeci, a kiedy nie. Ja polecam wybrać jakiś alternator na złomowisku, kupić za bagatela 20-50 złote. Przejrzeć go łożyska i szczotki. Potem zamontować. Podłaczasz 2 kable główny+ prosto do rozrusznika . I drugi do lampki kontrolki. Wsio. Naprawdę trudnio się pomlić. Wszystkie mechaniczne regulatory...
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
Tak jak w temacie posiadam dany alternator, oraz regulator niestety nie wiem jak go podłaczyć aby alternator ładował i nie świeciiła kontrolka od ładowania. prosze o szybką pomoc
Jak nie bedzie ładował to wtedy przyłącz S do plusa tak jak piszesz. Nie sugeruj sie kontrolka ładowania tylko sprawdz miernikiem na akumulatorze. Jak nie będzie swiecic kontrolka albo bedzie swiecic odwrotnie , czyli zapali sie kiedy bedzie ładował a zgasnie jak przestanie to daj znać.
Alternator Jubana, minus na masie. Pasek A1225 (oryginalny A1220) - musi być o jeden rozmiar większy, bo ten od prądnicy z trudem da się założyć. Wyjście alternatora grubym kablem do rozrusznika, cienki kabel do kontrolki. Oryginalny regulator elektromechaniczny najlepiej odłączyć. Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V...
alternator kontrolka świeci alternator świeci kontrolka ursus świeci kontrolka ładowania
kontrolka oleju zapaliła spalić lutownica wyciek oleju pompy wspomagania
diora bluetooth zmywarka amica pompa myjąca
Wymiana turbiny w Volvo XC90 - krok po kroku Range Rover 2015 - Słabe przyspieszenie przy ruszaniu