Przy spawaniu należy akumulator odłączyć aby nie uszkodzić alternatora
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Robiłem takie montaże w transitach kontenerach sklepach na których z drugiego aku pracowała lodówka i zamrażalka. Alternatory seryjne chyba 90A. Jedna bateria 70AH do obsługi samochodu druga jaka była od 70AH do nawet 95AH z której działały lodówka, zamrażalka kasa fiskalna i oświetlenie. Były to dwa oddzielne układy elektryczne, ładowanie dodatkowego...
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Pomyślałem i nie mam pojęcia co miało by ją uszkodzić. Alternator ładując akumulator daje jakieś 14V. Czy to miało by być zabójcze dla przetwornicy?
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Witam. Jakiś czas temu w mojej Madzi posypał się alternator i został wymieniony na regenerowany. Po pewnym czasie po odpaleniu autka zaczynało skakać napięcie w instalacji nawet do 17 V. Gdy napięcie skakało w tym momencie obroty silnika spadały a w czasie jazdy był opór przy dodawaniu gazu (dodam że przed awarią po odpaleniu silnika przez kilka minut...
Padły bo naładowany akumulator potrafi oddać bardzo duży prąd. Będziesz mieć nauczkę na przyszłość. :)
(at)kawasakikuba. Sprawdź jakie dane techniczne ma alternator w Twoim quadzie. Jeżeli pompa będzie używana dość intensywnie, a moc alternatora będzie znacznie odbiegać od zapotrzebowania. Możesz uszkodzić alternator i instalację elektryczną quada.
Uszkodzony przewód dodatni od akumulatora do rozrusznika. Prawdopodobnie to wlasnie na rozrusznik idzie także przewód od alternatora, nie pamiętam dokładnie, w każdym razie to by dawało opisywane objawy. Masę między silnikiem a akumulatorem możesz sprawdzić łącząc kablem rozruchowym minus akumulatora z masą silnika. Tak czy inaczej,, auta nie można...
https://lauber.pl/instrukcja-montazu-alt... Cytat ze strony powyżej; Jeżeli podłączenie akumulatora jest luźne lub przerwane, spowoduje to przepięcie mogące uszkodzić instalację elektryczną pojazdu i sam alternator Akumulator doprowadzony do stanu, w którym nie pobiera prądu jest niczym innym jak przerwą.
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Tak Ci to nie zadziała a odłączenie akumulatora może uszkodzić alternator i elektronikę w pojeździe. Odetnij przewód idący do stacyjki.
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Po pierwsze to nie (~11,5A) tylko 11,5V. Osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby zużyty akumulator mógł uszkodzić alternator (diody), ale taki aku może eksplodować w skrajnych przypadkach:(. Czy akumulator miał robiony test obciążenia? Jak wypadł? Jakie jest jego napięcie spoczynkowe - rano przed odpaleniem? Akumulator mógł się uszkodzić przez...
Witam serdecznie. Pacjent to renault kangoo 1.5DCI z rocznika 2003. Otóż do pewnego momentu było wszystko ok lecz teraz okazało się, że ładowanie jest za wysokie, na poziomie 14,8V. Zanim usterka alternatora została wykryta akumulator się uszkodził. W tym momencie siedzi alternator o numerach 7711134313 czyli typowy montowany też między innymi w clio...
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
Niebieski kabelek jest o małym przekroju i lubi się uszkodzić (urwać). W moim Pasacie urwał się właśnie ten kabelek tj. "wisiał" tylko na izolacji i dlatego usterka ta (wizualnie) trudna była do zlokalizowania.
A czy wreszcie sprawdziłeś akumulator??? Bo tak mała różnica napięć na aucie i alternatorze nie ma prawa go uszkodzić. Dodatkowy przewód masowy nie zaszkodzi ale też pewnie nie uleczy przyczyny palenia się alternatora. Tak więc musisz skontrolowac stan akumulatora bo bez tego możesz usmażyć kolejny altek.
Rozwiązałem problem. Okazało się że z powodu awarii regulatora napięcia przy alternatorze uszkodził się i akumulator i przełącznik widoczny wyżej po prawej stronie(w środku jakiś scalak padł którego na necie nie mogę znaleźć)
alternator daje tyle pradu ile potrzeba na doladowanie akku ireszta idzie na odbiorniki a zbyt duza poj. akku w stosunku do alternatora nie pozwoli na jego doladowanie i tym samym ciagniesz prad z akku i w koncu kiedys padnie
Na 99% uszkodziłeś alterator. Odłącz na próbę alternator i uruchom silnik. Kontrolka może się świecić, ale bezpiecznik powinien zostać cały. Swoją drogą, nauczka na przyszłość. Zawsze odłącz klemę minusową od akumulatora i zaizoluj ją. Unikniesz komplikacji.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Musisz miernikiem sprawdzić jakie jest napięcie ładowania akumulatora. Prawidłowe napięcie ładowania to około 14V ( max 14.4 ) . Może być niższe gdy włączysz odbiorniki np. światła Wyższe świadczy zazwyczaj o uszkodzonym regulatorze napięcia w alternatorze i może trwale uszkodzić akumulator. Warto jeszcze sprawdzić połączenia masy tzn. masa akumulatora...
Jeżeli napięcie spada i się nie ładuje, to wniosek taki, że uszkodził się alternator, biorąc pod uwagę jeszcze to, że coś się faktycznie spaliło. Na twoim miejscu bym spróbował naładować najpierw akumulator prostownikiem.
Różnica którą podałeś powinna być do zaakceptowania, odnośnie drugiej części pytania to jeśli przekroczysz prąd alternatora, ładowanie plus odbiorniki może się uszkodzić alternator.
czy mógł bym tak jeździć bez akumulatora ? A co, gdy silnik zgaśnie? Odpinanie akumulatora na pracującym silniku może uszkodzić elektronikę i alternator.
On jest kwasowo-ołowiowy, a elektrolit jest uwięziony w macie szklanej. Powyższe rady o wersji z elektrolitem w postaci żelu są w mocy. Pojemność wymarzonej baterii wynosi 0,8 Ah. Prąd ładowania winien być ustanowiony na 0,08 A. Prąd ładowania maksymalny być może wykazany jest w na obudowie baterii lub w jej dokumentacji. Dojść do niego może w sytuacji...
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
A czy konsekwencją uszkodzenia akumulatora mogło być uszkodzenie alternatora? Jakiś czas temu uszkodził mi się akumulator, dostał wewnętrznego zwarcia, padł kompletnie. Czy falowanie zaczęło się tuż po tym zdarzeniu nie wiem, być może tak, może nie zwróciłem od razu na to uwagi.
Problemy zaczęły się od wymiany starego akumulatora lekko zmęczonego na nowy, który oczywiście oddałem do reklamacji gdyż przy próbie naładowania prostownikiem wykazywał zwarcie. Reklamację uznano, w opisie usterki zwarcie w celi. Brak ładowania kolejnego nowego akumulatora ujawnił się na trasie po pechowej wymianie, żadna kontrolna na desce (kontrolka...
3,5 A to wygląda na alternator uszkodzony, akumulator zostaw w spokoju.
Zanim kupisz nowy alternator pamiętaj że uszkodzony akumulator i słabe wzbudzenie też powoduje brak ładowania. Zanim zaczniesz winić alternator podmień akumulator na inny nie pęknięty.
Przy takich pojemnościach kondensatorów to nie ma co zawracać sobie głowy. Po co Ci 14,8 V z alternatora? Akumulator uszkodzić? Wymień na mocniejszy, a napięcie nie większe jak 14,4. I solidne kable do zasilania, a nie chińszczyzna za parę złotych co to ładnie wygląda.
Sprawa prozaicznie prosta odłączyć wtyczkę od alternatora jeżeli kontrolka akumulatora zgaśnie uszkodzony alternator ,jeżeli nie zgaśnie przewód kontrolki przywarty do masy.P
a) czy ładowarce nie będzie szkodzić, że podłączona będzie do akumulatorów - (przełącznik w pozycji 1 lub 2 lub 1+2) - w momencie, gdy nie będzie posiadała zasilania 230V? Nie będzie to szkodziło ładowarce. b) co się stanie, gdy alternator silnika będzie ładował akumulator i przełączymy przełącznik w pozycję spinającą akumulator silnikowy z ładowarką...
nie masz ładowania - uważaj, żeby nie zjechać do 10-11V bo możesz uszkodzić akumulator napięcie ładowonia powinno być 13.9-14.5V, u Ciebie 13.8 bez obciążenia... sprawdzić trzeba szczotki alternatora (przebieg) i/lub układ prostowniczy. Naładuj akumulator na zewnętrznej ładowarce to na trochę starczy, ale idzie zima więc trzeba się tym zająć. ----------------------------------------...
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
Witam, Zasadą przy odpalaniu autka na kable jest odłączenia przewodów po jego uruchomieniu. Jeśli instalacja elektryczna jest OK tylko rozładował się akumulator, to alternator szybko naładuje go. Z uwagi na różne charakterystyki alternatorów, pozostawienie kabli - czyli ładowanie z dwóch alternatorów może uszkodzić elektrykę we współczesnych samochodach...
Może zalałeś alternator i się uszkodził. Co do świateł to pierwsze sprawdź bezpieczniki.
Witam na pewnej stronie odnośnie ładowania akumulatorów znalazłem taką informacje. Jakim napięciem ładować akumulator? Prostownik musi być 12 voltowy do akumulatorów 12 voltowych. Jeśli jest taki, to nie dbać o napięcie lecz tylko o amperaż. Natomiast w samochodzie ważne jest tylko napięcie - od 13,8 do 14,4 V, amperaż w tym przypadku jest nieistotny....
Fajnie że temat się rozwija, szkoda że nie w mojej sprawie :-) Kolego proponuję akumulator 90-100 Ah, polecam Centrę Futura. Mam taką 2 lata i zero problemów przy dwóch wzmacniaczach - sprzęt włączam tylko przy pracującym silniku. Pamiętaj, że Hifonicsy źle znoszą duże spadki napięcia, łatwo je uszkodzić. Więc potrzeba Ci dużo prądu, no i oczywiście...
Dlaczego alternator może się uszkodzić przy odcięciu akumulatora w trakcie pracy silnika? Brak odbiornika? Diesle chodzą z tego co wiem bez akumulatora a alternator raczej nie jest odłączony od klem.(nie podłączony aku = brak odbiornika) Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/5507331400_...
Montując taki defulsator w pojeździe to raczej trzeba wyposażyć go w tzw hebel ???? Można uszkodzić alternator nie mówiąc o jakiejś elektronice ???
Raczej nic. Z naciskiem na raczej. Robiłem takie rzeczy i żyją. Nowa bateria ma więcej niż 12V. A pracujący alternator generuje ponad 14V. Może dochodzić do 15V. Co prawda używasz pilota przez sekundę i raczej takie podniesienie napięcia nie powinno go uszkodzić. Ale jak wyżej kolega wspomniał można dać mały stabilizator. Można też dać rezystor. Wystarczy...
Jeżeli będziesz miał pecha to od razu może się uszkodzić.
W sensie ładowanie alternatorem czy prostownikiem? Jeśli prostownikiem to pisałem jaki prąd i przez jaki czas i najlepiej jak posiadasz prostownik z ograniczeniem prądu,a przez alternator to musisz wyposażyć się bądź pożyczyć amperomierz prądu stałego o zakresie minimum 100A i wpiąć go w szereg do akumulatora i zmierzyć prąd ładowania.Tylko aby nie...
Do ciągnika nie trzeba nic więcej. Może do Ursusa, ale co jeśli do nowego John Deere ? Do traktora który spełnia Euro4 i wyżej nie wolno stosować wspomagania rozruchu, tutaj tego nie ma, na sprawnym akumulatorze to 50A z prostownika to tak jak z alternatora zaraz po rozruchu. Nie powinno niczego uszkodzić ale wyrządzi masakrę w elektronice jeśli któraś...
Witam, dokładnie ustal źródło problemu, mam dokładnie taką Hondę i miałem kiedyś uszkodzoną sondę lambda i nigdy nie wiązało się to z problemami z zapłonem i gaszeniem silnika. Problem gaszenia silnika wystąpił raz, gdy miałem uszkodzony alternator i błąd ładowania akumulatora, czyli akumulator permanentnie niedoładowany i w efekcie napięcia sporo poniżej...
jeśli to o czym mowa wyżej sprawdziłeś to sprawdź po prostu pasek musi być tak naciągnięty, że jeśli obracasz kołem pasowym alternatora ręką to na wyłączonym biegu obraca się również silnik pasek nie może się ślizgać ale nie może być napięty zbyt mocno aby nie uszkodzić łożysk pozdro
Samochodu już nie ma. Problem rozwiązał znajomy, który go ode mnie kupił. Niestety jemu też zajęło to (jak widać) dużo czasu. Akumulator uszkodził alternator, który podczas pracy na wyższych obrotach podnosił zbyt wysoko napięcie. Po wymianie akumulatora i alternatora pozostały problemy z skaczącymi obrotami. To też jednak rozwiązał. Wymienił listwę...
Cześć! W skutek uszkodzenia regulatora napięcia - alternator dawał 16,5V-17V "wygotowalo" z akumulatora elektrolit - właściwie zupełnie :( wlewałem i wlewałem chyba z 2 litry wody destylowanej (aku 125Ah 900A) Niestety po tej operacji aku nie "trzyma" - po naładowaniu pali od strzała ale nastepnego dnia 10,5V i nie ruszy rozrusznika - po pół godziny...
Jeśli dobrze ustawisz cały sprzęt to nie ma szans na uszkodzenie. Poza tym łatwiej uszkodzić głośnik słabszym wzmacniaczem niż niewiele mocniejszym. Masz niewielki zapas mocy, więc jeśli z marek, które wymieniłem wcześniej nic nie ma w określonym budżecie i o określonych parametrach, to skłaniałbym się właśnie do tego Stega.
https://obrazki.elektroda.pl/9183095400_... Możesz polecić jakąś ładowarkę prostownik zatem? https://allegro.pl/oferta/automatyczny-p... To zbiera dobre opinie. Ogólnie mam jeszcze jedną kwestię ale muszę założyć jeden temat bo jest rozbudowany. Zapytam tu krótko bo miniładowarka nie chce...
Raczej dwa przewody idą do komputera, a licznik masz w CAN. Jakie napięcia i sygnały można sobie poszukać na schemacie? Było kilka wersji. Nie mam dostępu do AUTODATA obecnie, ale czy przypadkiem poprzedni alternator nie uszkodził bezpiecznika ładowania 60-120A? Czy na przewodzie prądowym B+ / 30 masz napięcie akumulatora?
Zdecyduj czy na pewno potrzebny Ci sub do auta? Za 150 zł to kupuje się same przewody i złącza a nie głośnik, wzmacniacz i okablowanie. Ogólnie w tych kwotach to będzie po prostu dobry przycisk do papieru w bagażniku ;) Sam nie polecam ogólnie noname, bo więcej z nimi problemów niż korzyści. Radio w samochodzie masz z wyjściem na SUB i zwrotnicą, czy...
Witam Jeżeli w tym 126 p jest zamontowany alternator to w przypadku odłaczenia akumulatora napięcie z niego może sie podwyższyć i uszkodzić moduł zapłonowy , regulator napięcia i włączone żarówki. Miałem podobny przypadek w Trabancie . Uwaga alternatory w nowszych autach maja regulatory odporne na odłączenie akumulatora
Jezeli alternator tak "gwizdze" to najprawdopodobniej odlaczyli akumulator przy pracujacym silniku albo zrobili zwarcie i uszkodzili alternator,dopoki laduje to ok a potem....wiadomo co.
Z gniazda 230V nie odpalisz ciągnika bez akumulatorów. Trzeba szukać urządzenia trójfazowego, bądź z wbudowanym akumulatorem (buforem). A najlepiej to kup akumulator porządny i zamiast wkładać go do ciągnika to zamocuj go na wózku i jak będziesz potrzebował odpalić to podjeżdżasz i odpalasz. Do Ciągnika włóż choćby jakiś mały akumulator nawet już stary...
Raczej alternator i może się uszkodzić ( jego regulator) jeśli pobór prądu będzie za mały lub będą skoki poboru prądu. Pisałem szybko - oczywiście, że alternator.
Czym grozi złe podłączenie? Coś uszkodzę czy podpale?
Nie powinno się podłączać prostownika do akumulatora podłączonego do auta,może to uszkodzić alternator!!!
Uszkodzony alternator.
Witam. Zbyt słaby alternator żeby wytworzyć tyle mocy do tego wzmacniacza akumulator nie doładowany masz duże spadki napięcia możesz uszkodzić regulator a nie wspomnę o samym alternatorze.
Kolego elec , co Ty chcesz sprawdzić jak masz regulator z mostkiem prostowniczym połączony. Najpierw je rozlutuj, a później sprawdzaj. Jeżeli wirnik, mostek i stojan sprawny to wymień regulator i po sprawie. Po co się nad nim tyle znęcać? rafbid napisał: Jeśli ma wbudowany regulator napięcia to zmostkuj wszystkie wyjścia z alternatora i podłącz pod...
1. Wedle schematu we wtyczce na czerwonym przewodzie ma być stały plus ale od strony samochodu, nie alternatora. 2. Weź śrubokręt i włóż go między wtyczkę a przewód w peszlu i dociśnij śrubokręt tak żeby docisnął przednią część wtyczki (tam jest zaczep) 3. To jest główny plus, masa to cała obudowa alternatora. 4. Bo np. regulator w alternatorze tak...
Trzeba się liczyć z uszkodzonymi diodami alternatora,no i naprawdopodobniej do wymiany parę bezpieczników.
Jesli mamy tam któryś z popularnych alternatorów to raczej uszkodził sie w nim regolator. Przy współczesnym alternatorze orginalny wyłącznik masy nie do konca się sprawdzi. W jumzie odłaczał on akumulator od instalacji całkowicie łącznie z alternatorem. Samochodowe alternatory mogą się przez to łatwo uszkodzić jeśli wyłączenie nastąpi w czasie pracy....
Czy takie podłączenie do akumulatora wpiętego w instalcje samochodu na biegu jałowym, może czemuś zaszkodzić np instalacji elektrycznej samochodu tudzież samemu akumulatorowi. W sumie najważniesze dla mnie jest by nie uszkodzić auta podczas pracy silnika (bo bez silnika to mogę sobie AKU samochodowy odpiąć z klem). Pomijam zużycie silnika na biegu...
... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia?... To czy alternator jest samowzbudny czy nie, nie ma wielkiego wpływu na sposób regulacji napięcia. Starsze konstrukcje alternatorów (obcowzbudne) miały układ wzbudzenia zasilany z akumulatora przez wyłącznik zapłonu (np. FIAT 125p). Wadą tego rozwiązania był fakt, że po włączeniu...
Po krótkim ładowaniu, tak aby tylko odpalił Rozumie że w nagłych przypadkach jest to nie uniknione ale odradzam tak robić można uszkodzić akumulator albo alternator podam inny przykład akumulator też rozładowany do dna podładowany tylko aby odpalić akumulator 62Ah pobierał z prostownika ponad 20A czyli max po odpaleniu włączeniu świateł i pracy na...
Pierwsza i podstawowa sprawa to napięcie ładowania z alternatora jesli jest za niskie to wspomaganie zaczyna szaleć Też o tym czytałem . Srawdziłem to niechcący 2 lata temu. Pewnego razu uszkodziłem alternator i padł mi akumulator. Kablami połączyłem akumulator 170 Ah z instalacją . Sam akumulator umieściłem w miejscu pasażera . Była noc a do domu...
Obawiam się że to nie takie proste. Podejrzewam padnięte diody alternatora i uszkodzoną jednostkę sterującą
Po co chcesz blokować rozruchowy? Prądnica\alternator na sztywno z rozruchowym, i następnie dodatkowe przez diody z prądnicą. Nie z rozruchowym, gdyż i tak prąd z niego by płynął. Gdyby był przekaźnik to bez znaczenia. Zupełnie nie pojmuję jak mógłby się uszkodzić przekaźnik. Małogabarytowe mają prąd komutowany 30A, 70A też są.
Szary uszkodzenie płyty minusowej brązowy uszkodzenie płyty plusowej tj Rozpad warstwy czynnej na płytach. Przyczyna - nadmiernie rozładowany akumulator ładowany nadmiernym prądem przez alternator . Lub uszkodziłeś go swoją ładowarką , np zbyt długie ładowanie zbyt dużym prądem ... powinno być 1/10 pojemności akumulatora nie więcej niż 10-14 godzin....
Nie wiadomo, czy problem nie pojawi się w innym miejscu. Mianowicie piszesz, że jest alternator a akumulator dopiero kupisz. Czyli, czy był użytkowany bez akumulatora (niby trudne ale możliwe). A z racji, że nie wiemy jaki to alternator to można się spodziewać niespodzianek. W każdym razie początek tej eksploatacji radziłbym monitorować, czyli głównie...
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Brak ładowania , uszkodzony alternator , uszkodzony akumulator i dużo innych usterek. Jakie pomiary zostały wykonane ?
Wiam. Kolego Albercik 321 nie strasz tak mocno . Z tego co opisane mechanik uszkodzil "tylko" altenator bo nie ma ladowania samochod dziala i jezdzi , do momntu rozladowania akumulatora. Kolego PiotrekMac zeby sprawdic czy diody nie siadly trzeba odkrecic od alternatora taki gruby najczescij czerwony badz brazowy przewod i w szereg podlaczyc zarowke...
Co tam akumulator,alternator i elektronika w aucie droższa.
Jak ci akumulator pada to mozesz miec uszkodzony alternator , uszkodzony akumulator , ujemny bilans energetyczny kondensator nic nie zmieni ale oczywiscie mozna wydac kase a pozniej sie zastanawiac po co ;)
Jeden z sąsiadów wyraził pogląd , że mogę w trakcie chwilowego przeciążenia uszkodzić alternator w samochodzie . Od tego jest akumulator jako bufor. Alternator ma swoją wydajność prądową więc nawet jakbyś chwilowo miał 120A poboru prądu to przy napięciu 14.4V masz dość zapasu prądu z akumulatora. Oczywiście miałoby to uzasadnienie gdybyś chciał spawać...
Chciałbym się tylko upewnić, czy bawić się w poszukiwanie problemów, czy po prostu wymienić podzespół. Silniki BMW M47R, pomiar napięcia na akumulatorze 14,7 - 14,9 oznacza, że alternator do wymiany ? Akumulator nie jest najnowszy, a wręcz też już do wymiany. Tylko czy czasem to on nie jest powodem, że pomiar napięcia przy ładowaniu jest zbyt wysoki...
Nie, nie mamy. Skoroś grzebał, to patrz to mogłeś uszkodzić. Ewentualnie alternator do wierzchu i do zakładu posiadającego stół probierczy.
gdzie wspomaganie elektryczne nie dostaje odpowiedniego napięcia. Od najprostszych rzeczy.... przeczyścić styki na łączach. ) akumulator może być słaby Nie wydaje mi się. Za daleko brniesz. Masz już napięcie z alternatora. P.S. Fakt, że gdy jest zbyt słaby akumulator, gdzie podczas rozruchu zbyt mocno spada napięcie, to w niektórych samochodach potrafi...
żarówka w szeregu w układzie ładowania w motocyklu to kiepski pomysł bo jak włączysz np światła to żarówka będzie mocno świecić a większość prądu będzie pobierane z akumulatora który szybko ulegnie rozładowaniu... poza tym nie potrzebujesz regulacji prądu ładowania tylko regulatora napięcia żeby utrzymywał stałe napięcie wyjściowe z prądnicy/alternatora...
Z tego co już sprawdzałam to wszystko jest podłączone... Podłączenie zasilania instalacji jest tylko przy akumulatorze jak rozumiem. Czy jest możliwe że na wskutek spięcia w alternatorze i wyładowywania się akumulatora (elektryka wtedy wariowała np.alarm) coś się uszkodziło w instalacji lpg/centralce? Lpg jest w samochodzie od 2004 więc wszystko jest...
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
Czy przy takim podłączeniu może się uszkodzić zasilacz lub akumulator? Ustawić ograniczenie prądowe czy po prostu zwiększać napięcie? PS. Alternator ładuje 14,4 V.
Naciąg paska ok ? Przewody alternator ok ?
Alternator był wymieniany w listopadzie mam paragon i podobno jest na niego rok gwarancji ale zapewne beda sie wypierac. Napiecie jest przemienne wiec pewnie tylko diody się spaliły ale skoro poszło napięcie przemienne to jeszcze coś mogło uszkodzić? Czy alternator jest podłączony bezpośrednio do akumulatora?
Sprawdź bezpiecznik, Sprawdź czy na moduł dochodzi napięcie z akumulatora, sprawdź przejścia alternatora - czy nie uszkodziłeś uzwojeń alternatora na statorze. Odłącz regulator i zobacz czy odpali nowe nie znaczy dobre. ( nie wkręcaj go na obroty bo coś uszkodzisz) Zrób zdjęcia modułu, cewki, statora i podaj nazwę motoru to pozwoli określić z czym mamy...
Temat stary, ale niestety powracający. W mojej fiestcie akumulator był rozładowywany poprzez alternator, a właściwie jego uszkodzoną elektronikę, objawiającą się robieniem zwarcia, wywołującego przepływ prądu o natężeniu 5 amperów przez kilka minut. Prawdopodobnie z powodu temperatury zwarcie znikało, ale po pewnym czasie wszystko zaczynało się od...
Duży prąd rozruchowy, np. w dizlu, grube i krótkie kable połączeniowe, zużyty aku dawcy. Po to własnie "nasi przodkowie" zalecali wstępne podładowanie akumulatora biorcy przez pracujący alternator (i akumulator) dawcy przez te kilkanaście minut. Myślę, ze padnięty aku biorcy, nie naładuje się wystarczająco nawet po godzinie, a co dopiero kilkanaście...
ale właśnie nie wiem czy jest wbudowany i dlatego pytam żeby nie uszkodzić akumulatorów - zdjęcia przedstawiają alt. własnie taki jak mój
alternator uszkodzić uszkodzić alternator alternator uszkodzić regulator
philips pfl6007 wharfedale titan fiata punto kontrolka poduszki
mikrokomputer cobra1 yamaha wyłacza
Schemat podłączenia przewodów w mikrofonie Yosan 3031 Turbo Jak ściągnąć obudowę w pralce CANDY - krok po kroku