Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Raczej alternator i może się uszkodzić ( jego regulator) jeśli pobór prądu będzie za mały lub będą skoki poboru prądu. Pisałem szybko - oczywiście, że alternator.
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Jaki Ford? Czy alternator jest z wbudowanym regulatorem? Czy jakoś nowocześniej? Czy wtyczkę odłączyłeś w czasie pracy? 20V może uszkodzić elektronikę samochodu. Mógł się spalić sterownik skrzyni.
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
A co będzie jak podłączę (dołożę) przewód "fala" do styku "+" w regulatorze elektronicznym? Czy można w ten sposób uszkodzić regulator lub alternator? Tak.
one nie są zamienne ''S'' ''L'' to alternator sterowany standardowo a ''P'' ''D'' jest sterowany elektronicznie nigdy nie dochodziłem jak ,ale jak go sprawdzam na maszynie to muszę go podłanczać przez specjalną przystawkę , raz się zapomniałem i po podłączeniu stndardowym tegoż alternatora uszkodził się regulator
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Sprawdź bezpiecznik, Sprawdź czy na moduł dochodzi napięcie z akumulatora, sprawdź przejścia alternatora - czy nie uszkodziłeś uzwojeń alternatora na statorze. Odłącz regulator i zobacz czy odpali nowe nie znaczy dobre. ( nie wkręcaj go na obroty bo coś uszkodzisz) Zrób zdjęcia modułu, cewki, statora i podaj nazwę motoru to pozwoli określić z czym mamy...
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
Witam, Mam następujący dylemat i chciałbym Was prosić o poradę. Mam UPS-a przerobionego na przetwornicę samochodową, i radzi sobie całkiem nieźle. Podłączam go do zacisków akumulatorowych w polonezie i odpalam na nim oprawę oświetleniową ORZ-7 o mocy 250W. Pytanie: czy przy włączonym wentylatorze chłodnicy, bez uruchomionych odbiorników prądu oprócz...
1. Wedle schematu we wtyczce na czerwonym przewodzie ma być stały plus ale od strony samochodu, nie alternatora. 2. Weź śrubokręt i włóż go między wtyczkę a przewód w peszlu i dociśnij śrubokręt tak żeby docisnął przednią część wtyczki (tam jest zaczep) 3. To jest główny plus, masa to cała obudowa alternatora. 4. Bo np. regulator w alternatorze tak...
Dzięki za podpowiedzi, zobaczę z ciekawości czy w ogóle jest jakiś sygnał DFM, ale nawet jeżeli jest to sterownik chyba nie bierze go pod uwagę. Co do regulatora, to od nowości po wymianie alternatora miałem jeszcze taki problem, że np. przy szybkim kręceniu kierownicą od oporu do oporu (w tym samochodzie jest elektryczna pompa wspomagania) napięcie...
Uszkodzony alternator , uszkodzony regulator , uszkodzona wiązka , przyczyn może być kilka. Ładowanie mierzyłeś jakie jest ?
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Twierdzę, że jest uszkodzony alternator(regulator). Nie ma prawa pobierać prądu kiedy się nie kręci! Pozdrawiam.
Witam. Prosze o podpowiedz/schemat podłączenia alternatora Jaki regulator zastosować - ktos mi podpowiedział aby zastosować regulator z FSO lecz widze ze alternatory miały inne oznaczenia. Taki od FSO ma styki 15 i 67 https://automator.pl/regulator-fso-napie... Nie chciałbym czegoś uszkodzić kombinując - alternator...
Witam. Zbyt słaby alternator żeby wytworzyć tyle mocy do tego wzmacniacza akumulator nie doładowany masz duże spadki napięcia możesz uszkodzić regulator a nie wspomnę o samym alternatorze.
Jeżeli w starym regulatorze jest sprawna cewka od wzbudzania i styki to uszkodzoną cewkę i styki od łączenia pradnicy z alternatorem można pominąć. Wystarczy ominąć regulator i połączyć prądnicę z akumulatorem poprzez diodę 50A.
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
Witam; Na wstępie: Kupłem nowy alternator do T25, w którym to tak był podpięty regulator: http://obrazki.elektroda.pl/3015959500_1... Jednak przy podpinaniu wzbudzenie podpiąłem na 12V a nie przez kontrolkę wskutek czego alternator się wzbudził ale regulator chyba uszkodził bo napięcie ładowania nie jest stałe a na wolnych prawie go...
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
Wiem, widziałem, ale same mostki też da się kupić. Dlatego chciałem sprawdzić regulator. Trochę też z ciekawości. Pod względem ekonomicznym i czasowym lepszym rozwiązaniem jest zakup używanego alternatora, zwłaszcza, że nie podoba mi się uzwojenie stojana współpracujące z uszkodzoną diodą.
Bo już w tej chwili masz uszkodzony regulator :)
czyli żeby sprawdzić alternator musze podłączyć plusa pod 67 alternatora a reszte trzeba odłączyc od regulatora takie sprawdzanie rozumiem musi twać krótko żeby nic nie uszkodzić?
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
mam nadzieję że regulator nie z Uni-Point :)
Dzięki za zainteresowanie tematem, w weekend wezmę się za naprawy. Akumulatory mam 6v 195ah x 2. jeszcze oststnie pytanie, mogło uszkodzić się coś więcej niż regulator? oczywiście w alternatorze?
Sprawdź jaki ma opór i czy w jej wtycze pojawia się 12V. Sprawdzić świece to jest 5 min roboty. A przy wymienie regulator czy alternatora łatwo uszkodzić ta na 1 i drugim cylindrze.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Czy w tej Mazdzie jest regulator typu PD ?
Moje zdanie jest takie . Przewód ten idzie do rozrusznika lub bezpośrednio do akumulatora ( + ). A jak urwał ci się ten przewód i nie miał alternator gdzie odprowadzić prądu to lub wcześniej uszkodził się regulator i teraz ładowanie jest tak wielkie.
Jak się wymienia w ciemno, to takie są skutki. Co sprawdziłeś PRZED montażem nowego regulatora? Bo na razie usunąłeś, krótkotrwale, skutek, nie zajmując się przyczyną. Skoro uszkodził się drugi regulator, to przyczyna musi leżeć w alternatorze lub instalacji.
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Rozwiązałem problem. Okazało się że z powodu awarii regulatora napięcia przy alternatorze uszkodził się i akumulator i przełącznik widoczny wyżej po prawej stronie(w środku jakiś scalak padł którego na necie nie mogę znaleźć)
Sprawdź szczotki w alternatorze albo uszkodzony regulator w alternatora..
Dla rozrusznika polaryzacja zasilania jest obojętna i tak kręci się w tą samą stronę. Dodano po 9 Jeżeli chcesz podłączyć alternator to NIE MOŻESZ wykorzystywać regulatora do prądnicy. Alternator musi być na stałe podłączony wyjściem do bieguna akumulatora, bo uszkodzą się diody w mostku prostowniczym. Regulator musi być dobrany do alternatora pod względem...
Jeśli masz czym to sprawdź jakie masz napięcie w instalacji po kilku minutach od uruchomienia ciągnika. 14,0 do 14,4 V to będą wielkości prawidłowe. Jeśli jest więcej to zapewne tak jak poprzednik napisał mógł uszkodzić się regulator alternatora. Co do żarówek i świateł: Na początku w latach 60-70 ub, wieku ciągniki miały z przodu tylko po 25 W, potem...
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
[quote="Łukasz K"] Podejrzewam że uszkodził się regulator napięcia, gdzie go szukać? W alternatorze.
Uszkodził sie regulator napięcia w alternatorze,łatwo to sprawdzić ściągnij wtyczkę z alternatora i zapłon powinien się wyłączyć.Regulator da radę wymienić bez demontażu alternatora.
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Może wystarczy wymienić regulator napięcia w alternatorze, uszkodzony regulator potrafi robić różne cuda.
Jak wcześniej pisałem nic nie było podłączone do R. Zmierzyłem między pierściemiami i miernik pokazał 5 hom. Czyli już wszystko będzie jasne! Uzwojenie, diody, szczotki- wszystko OK. To chyba nie pozostaje nic innego jak regulator napięcia. Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam ;) Zanim kupisz regulator to zamontuj to co jest i podłącz...
Dziś zapadła decyzja - sprzęt idzie do serwisu. Wyjęcie silnika to koszt ok 100-150 zł więc nie jest tak źle. Podłączenie tego starego reglera nic nie dało chwilę ładował napięciem ok 13 V, a potem zrobił się jak zwykle gorący i przestał ładować. Nie wiem, jak sprawdzić ten oryginalny, który założyliśmy w zeszłym roku mam niby opis jakie powinny być...
Jeżeli masz Mitsubishi to zależy jak wygląda reszta alternatora i co właściwie jest uszkodzone. Regulator z szczotkotrzymaczem jest w granicach 150 zł.P
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane, to po prostu je rozlutowujesz. Jeśli alternator bosch, to...
Alternator do przeglądu, prawdopodobnie regulator uszkodzony... (nie ma znaczenia że nowy)
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
między fazami mam 70, 90 i 90, więc chyba przybogato Nie koniecznie , dziwnie ,że jedna faza ma mniej. Gdyby padały cewki w fazach to by było mniej napięcia a nie więcej, to samo z magnesami .. Może zbyt chiński regulator , a może iskrzenie ,grzanie na złączu( skoki napięcia) go uszkodziły
jak dam separator to raczej alternator nie będzie obciążony Jeżeli separator będzie działał prawidłowo i praca pompy będzie intensywna. Długi czas działania pompy i krótkie przerwy pomiędzy cyklami. Prawdopodobnie dodatkowy akumulator szybko rozładuje się, a alternator nie naładuje go, ze względu na działanie separatora. To czy Twój zamysł sprawdzi...
Witam, po nocy akumulator zdechł, alternator najpewniej ciągnie prąd z baterii, bo rozrusznik tylko poklikał. Odłączyłem aku żeby go nie uszkodzić. Zostaje regulator albo diody.. Na poniedziałek jestem umówiony z serwisem regenerującym alternatory, dam znać o postępie. Pozdrawiam
Regulator napięcia mógł uszkodzić bezpiecznik. Sprawdź napięcia.
Kolego alternator twój jest jeszcze starego typu i wygląda to na uszkodzony regulator.Przy sprawnym alternatorze będzie normalnie palił,ponieważ alternator powiązany jest ze stacyjką rozruchu przez przekaźnik który znajduje się z prawej strony pod zegarami.
Kontrolka świadczy o braku ładowania akumulatora, więc może to być ślizgający się pasek alternatora z powodu zużycia, uszkodzenia alternatora, uszkodzenie regulatora napięcia
Nie wiadomo, czy problem nie pojawi się w innym miejscu. Mianowicie piszesz, że jest alternator a akumulator dopiero kupisz. Czyli, czy był użytkowany bez akumulatora (niby trudne ale możliwe). A z racji, że nie wiemy jaki to alternator to można się spodziewać niespodzianek. W każdym razie początek tej eksploatacji radziłbym monitorować, czyli głównie...
a) łącząc przewody "jak na filmach" połączenie nie jest pewne i iskrzy, zainwestuj chociaż w jakiś włącznik jeśli nie w nową stacyjkę. b) odłączając akumulator na pracującym silniku prawie na pewno uszkodzisz alternator a właściwie regulator napięcia. c) słabe kręcenie może być efektem (prócz rozładowanego / za słabego akumulatora) słabej masy lub słabego...
Jeśli uszkodził sie regulator napięcia to poco wymieniać cały alternator :!: Sam nowy regulator będzie kosztował 30-40zł.
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Z dwa lata temu uszkodził mi sie alternator. Był wymieniany w zakładzie stojan, regulator napięcia i układ prostwniczy. Gwarancja pół roku i potem znów awaria. Wysoki prąd ładowania uszkodził pewnie układ prostowniczy cały sie grzał jakby pracował na zwarciu. Kupiłem nowy alternator, zamontowałem i 4 miesiące było oki, ... i znów coś nie tak - ładownaie...
Witam Jeżeli w tym 126 p jest zamontowany alternator to w przypadku odłaczenia akumulatora napięcie z niego może sie podwyższyć i uszkodzić moduł zapłonowy , regulator napięcia i włączone żarówki. Miałem podobny przypadek w Trabancie . Uwaga alternatory w nowszych autach maja regulatory odporne na odłączenie akumulatora
czy masz moduł zapłonowy razem z prostownikiem i regulatorem od alternatora w jednej obudowie ?
Alternator po wymianie regulatora i diód prostujących nie ładuje. (nissan primera diesel) Uszkodził się regulator i dawało pewnie z 18V na instalacje i coś uszkodziło. Alternator zamontowałem i nadal po odpaleniu pali błąd CHEK i kontrolka ładowania. Dwa razy go rozbierałem i za drugim razem ułamał mi sie mały element na fotce niżej - zaznaczony czerwoną...
Zwykła ułomności tranzystora sterującego. Jak się nagrzewa to mniej prądu przepuszcza by się nie uszkodzić. Wiec korekta zależy tylko od temperatury regulatora. Pomiar na samym alternatorze zrób nie w instalacji. 13,3V to trochę mało.
ale właśnie nie wiem czy jest wbudowany i dlatego pytam żeby nie uszkodzić akumulatorów - zdjęcia przedstawiają alt. własnie taki jak mój
Właśnie że chodzi mi o sprawdzenie statora przed podłączeniem nowego regulatora. Nikt z pewnością nie chce ryzykować uszkodzeniem części za 200-300 zł tylko po to aby sprawdzić czy się nie przepali... Już raz zakładałem nowy regulator a okazało się że uzwojenie jest trafnięte, na szczęście nie uszkodziłem regulatora...
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Musisz miernikiem sprawdzić jakie jest napięcie ładowania akumulatora. Prawidłowe napięcie ładowania to około 14V ( max 14.4 ) . Może być niższe gdy włączysz odbiorniki np. światła Wyższe świadczy zazwyczaj o uszkodzonym regulatorze napięcia w alternatorze i może trwale uszkodzić akumulator. Warto jeszcze sprawdzić połączenia masy tzn. masa akumulatora...
No to , masz bardzo złe ładowanie. Na postoju , po wyłączeniu stacyjki i chwilę odczekanie , jakie masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli jest powyżej 12,60 V , to możesz mieć; - nawalony alternator , - uszkodzony regulator napięcia , - albo też (jak pisze Kol.Pitool) - masy,masy.
|Dopiero odpowiadam niemiałem wcześniej czasu . Otóż jak się okazuje niektóre mazdy z tego okresu posiadają alternator samowzbudny z elektroniczną regulacją do której sygnał podawany jest poprzez urządzenie sterujące , które zbiera informacje o parametrach pracy urządzeń takich jak : podgrzewanie szyby , abs , klimatyzacja, tcs, system wtryskowy silnika....
Witam. Sprawdź próbówką przy alternatorze czy dochodzi napięcie do tego przewodu, lub zewrzyj go do masy - powinna zaświecić się kontrolka ładowania. Jeżeli nie to przejrzyj ten przewód, jak zaświeci to brak masy na alternatorze, uszkodzony regulator lub wirnik. Pozdrawiam
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
Jedna szczotka do masy druga do 67 regulatora. W ETZ jest tak standardowo. W tym momencie odłączyłem przewód od aku i podłączyłem do regulatora, przez ok 3 sek było ładowanie a potem kicha - znikło Tak nie wolno robić przy regulatorach elektronicznych. Mogłeś uszkodzić regulator lub diody. Alternator chodził obciążony tylko zapłonem. Te 8 om to stanowczo...
Uszkodzony regulator napięcia, skoro alternator daję radę uzyskać 17V na akumulatorze.
żarówka w szeregu w układzie ładowania w motocyklu to kiepski pomysł bo jak włączysz np światła to żarówka będzie mocno świecić a większość prądu będzie pobierane z akumulatora który szybko ulegnie rozładowaniu... poza tym nie potrzebujesz regulacji prądu ładowania tylko regulatora napięcia żeby utrzymywał stałe napięcie wyjściowe z prądnicy/alternatora...
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
alternator ma uszkodzony regulator (a może go wcale nie ma?)
Sprawdz jeszcze wirnik ile ma poboru prądu ,powinno być ~3A. Może on uszkodził nowy regulator.
Witam drodzy forumowicze. W samochodzie z tematu brakło ładowania, podczas jazdy czerwona lampka miga, przy wyższych obrotach przygasa, natomiast przez większy czas świeci. Sprawdzałem ładowanie miernikiem i niestety go brak (przy włączonych światłach 12,5V). Mam kilka konkretnych pytań: 1. Czy po drodze od alternatora do klem występuje jeszcze jakiś...
(...)dzisiejsze alternatory to konstrukcje samowzbudne(...) Nie kwestionuję tego bo się nie znam... ale skoro są samowzbudne to jak odbywa się regulacja napięcia? W moim samochodzie regulacja napięcia odbywa się poprzez załączanie lub odłączanie uzwojenia wzbudzającego (regulator elektromechaniczny lub tani elektroniczny) lub regulację prądu uzwojenia...
W większości tak, sprawdż czy jest przejście alt.-reg. i czy szczotek nie uszkodziłeś w czsie montażu
ktos moze przerabial temat? Tak, autor tematu który masz na screenshocie. A w temacie pierwsza odpowiedź - alternator, najpewniej uszkodzony regulator.
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : http://obrazki.elektroda.pl/8256634200_1... Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na 100% dobra...
nie pomyliłeś zacisku L z G? jak do lampki choć na chwilę podałeś bezpośrednio plusa z akumulatora to najprawdopodobniej uszkodziłeś regulator
Chciałbym się tylko upewnić, czy bawić się w poszukiwanie problemów, czy po prostu wymienić podzespół. Silniki BMW M47R, pomiar napięcia na akumulatorze 14,7 - 14,9 oznacza, że alternator do wymiany ? Akumulator nie jest najnowszy, a wręcz też już do wymiany. Tylko czy czasem to on nie jest powodem, że pomiar napięcia przy ładowaniu jest zbyt wysoki...
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
nie wiadomo, czy uszkodzony jest regulaor, czy nie, musisz spawdzić. Ale uszkodzenie mostka, nie jest równoznaczne z tym, że uszkodził się tez regulator.
Megan 2 ma sterowanie regulatora ze sterownika silnika . Często spotkałem się że po prostu sterownik uszkodził się i nie regulował pracy alternatora. Handlarze dokładają żarówkę do skrzynki bezpieczników podłączają pod plus po zapłonie i zakładają zwykły regulator valeo .
Mam VW Transportera T4 2.4 Diesel i ostatnio go kupiłem . Grzeje się w nim alternator , spalił już 3-ci regulator Wymień alternator skoro uszkodzony. Regulatory nie palą się bez powodu.
Z własnego doświadczenia wiem że ten regulator nie będzie ładował z 6 diodowym na dodatek może się uszkodzić. Raczej zwarty tranzystor w regulatorze poprzez kombinowanie.
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Okazało się że pękł kołnierz osłaniający koło zębate na bendiksie i oś silnika rozrusznika nie miala symetrii, mało tego kawałek pękniętego kołnierza skutecznie blokował rozrusznik... mam nadzieje że wspomniany przeze mnie spec nie uszkodził mi regulatora napiecia na alternatorze. Dzieki Golwinger za zainteresowanie moim problemem.
Witam Problem polega na niemożliwości nawet po naładowaniu akumulatora odpalić silnik Perkinsa w wózku widłowym Zremb GPW 3200. Rozrusznik R11g został zregenerowany (wymiana wszystkich tulejek oraz szczotek, przeczyszczenie styków szczotek z wirnikiem). Akumulator to Centra 12V, 170Ah. Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci prawidłowo silnikiem (widać...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
uszkodzić regulator alternator alternator uszkodzić uszkodzić alternator
uszkodzony digitizer reset płyty głównej laptop samsung audio cambridge
schrack seconet wybór piekarnika
Rozszyfrowanie daty produkcji z kodu 43049N4135 Jak otworzyć VW Sharan z zatrzaśniętymi kluczykami?