Przewód plusowy od alternatora do górnej śruby na rozruszniku , dolna tylko do rozrusznika, taka plecionka.
Sprawdzisz jak zmienisz bezpiecznik ale według mnie to było przyczyną że nie było ładowania .W poniedziałek dasz znać jakie jest ładowanie na akumulatorze .
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
No to jest nie jasność, skoro działają lampy i nie ma kontrolki ładowania to masz przywarcie D+ do plusa. Powiadzial bym że alternator uszkodzony, zdejm8j kabelek z d+ i daj na masę kontrolka powinna się pojawić się lampy nie działać, z budzaniem pisałem stacyjka jest specjalnie wyjście wyjście 50a.
Msz chyba uszkodzony alternator, albo coś go tak obciąża. Zakładam jednak że jest uszkodzony.
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
mam nadzieję że regulator nie z Uni-Point :)
Jeśli tak wykonałeś pomiary, to zastosuj na próbę zewnętrzne wzbudzanie przez kontrolkę. Jeśli wyniki będą identyczne, alternator jest uszkodzony nadal.
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Sprawdzałem opisów nie widać jaki to alternator potrzebuje to wiedzieć dla siebie bo mam taki problem a nie na usługi dla kogoś Napisałem jaki bo inne nie występują. Jeżeli nie miałeś do czynienia z takim alternatorem daj go naprawić lub kup sobie nowy. Czy to jest alternator uszkodzony łatwo sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczki alternatora od instalacji...
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
To sprzęgiełko nie jest w zasadzie wymyślone tak do końca dla alternatora...i samemu alternatorowi nic nie grozi...
Jak będziesz miał miał uszkodzoną minusową i dodatnią ,to spali uzwojenie.Z tą kontrolką jest tak że dostaje plusa z alternatora(uszkodzona),natomiast masę dostaje z odbiorników podpiętych razem z kontrolką zasilanych z zacisku 15 stacyjki. Dodano po 14 Wszystko działa w odwrotnym kierunku.
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
Twierdzę, że jest uszkodzony alternator(regulator). Nie ma prawa pobierać prądu kiedy się nie kręci! Pozdrawiam.
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
Sprawa prozaicznie prosta odłączyć wtyczkę od alternatora jeżeli kontrolka akumulatora zgaśnie uszkodzony alternator ,jeżeli nie zgaśnie przewód kontrolki przywarty do masy.P
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
I tak alternator masz uszkodzony. Ma byc ok 14,2V min. A spadek masz na zlaczu po prawej stronie podszybia. Lub na pironaboju w bagazniku.
Czy kontrolka ładowania świeci się na zapłonie? Najprawdopodobniej alternator uszkodzony. Zmierz ładowanie czy jest, możesz bezpośrednio na alternatorze.
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator.
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
Pierwszy błąd sugeruje skoki napięcia, uszkodzone wiązki, brak komunikacji CAN, a drugi jest związany typowo z zasilaniem (aku, alternator, kabelki). Razem może być uszkodzony aku lub alternator i zbyt niskie napięcie na ECU. Sprawdziłbym to łącznie z oceną kabelków przy alternatorze i ECU.
Takie objawy może też dawać uszkodzony alternator.
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku. Być może regulator napięcia lub alternator jest uszkodzony i daje za duże napięcie.
firma TCR KQEL
Ten alternator powinien być już dawno wymieniony. Maksymalne napięcie w samochodzie to około 14V. Nie ma się co dziwić że akumulator się zepsuł. Napraw alternator i wtedy dopiero myśl nad odpalaniem.
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Dalej uszkodzony alternator, ewentualnie coś nie tak z przekaźnikiem ( oznaczony w skrzynce jako choke)
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Kolego alternator twój jest jeszcze starego typu i wygląda to na uszkodzony regulator.Przy sprawnym alternatorze będzie normalnie palił,ponieważ alternator powiązany jest ze stacyjką rozruchu przez przekaźnik który znajduje się z prawej strony pod zegarami.
Sterowanie alternatora jest z EMS, przewody są krótkie także nie powinien być ci potrzebny schemat, jeśli jesteś pewien że alternator jest dobry(kiedyś miałem uszkodzony nowy z pudełka) i nie ma ADR to masz uszkodzony EMS.
Masz uszkodzony alternator, brak ładowania i dlatego wyłączało poszczególne bloki. Możesz mieć zwarcie międzyzwojowe a wtedy kontrolka nie będzie świeciła.
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Witaj Mam pytanie czy silnik benzynowy może szarpać przy uszkodzonym alternatorze Oczywiście,że może szarpać.Sterownik silnika i reszta elektroniki potrzebują odpowiednią ilość prądu do prawidłowego funkcjonowania.Zrób porządek z ładowaniem,diagnostykę komputerową(kasowanie błędów). Pozdrawiam i szczęśliwego Nowego Roku życzę .
Nie jest normalne. Rozumiesz co się do Ciebie pisze, czy nie za bardzo? Masz uszkodzony alternator.
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Temat rzeka, Pugi wyrzucają ten błąd przy każdym jednym błędzie - poduszki, czujnik ciśnienia w oponach, uszkodzony alternator, zapchany DPF, niesprawna świeca... absolutnie wszystko. Przy Twoich objawach w 1.4 HDi Peugeot 207 miałem uszkodzoną rolkę alternatora, 330 zł i brak komunikatu, falowania obrotów itd. Ale to nie znaczy, że tak jest - tylko...
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Uszkodzony alternator i niedoładowany lub znacznie zużyty akumulator, nie trzyma pojemności.
Uszkodzony alternator , uszkodzony regulator , uszkodzona wiązka , przyczyn może być kilka. Ładowanie mierzyłeś jakie jest ?
Bo już w tej chwili masz uszkodzony regulator :)
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Najczęstszym problemem w G4 jest modół komfortu który „nie zasypia”pół godziny po zamknięciu auta-spowodowane jest to uszkodzonym mikrostykiem lub jeszcze częściej zimnym lutem w zamku...Spotkałem się również z uszkodzonym alternatorem pobierającym prąd
3,5 A to wygląda na alternator uszkodzony, akumulator zostaw w spokoju.
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
Regulator napięcia w alternatorze uszkodzony. Jest szansa że tam jest alternator jak w Skodzie "100" - regulator napięcia jest za osłoną, pod kierownicą.
Masz problem z regulatorem napięcia na alternatorze bądź może być uszkodzony przewód. Błąd drugi to problem z czujnikiem MAP.
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Alternator uszkodzony
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
https://filmy.elektroda.pl/68_1735483091... dobra, jednak jak jakiś czas temu mierzyłem w moim Passacie to albo coś miernik źle wskazywał albo nie wiem... Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) dodam, iz ladowanie...
A jeszcze jedno zapomniałem dodać pasek od alternatora polej wodą . Jak przestanie piszczeć to masz uszkodzony(słabo napięty) pasek lub koło wytarte.
Czy mogę jeździć z odpieta kostką Potrzebujesz pilnego serwisu alternatora. Zapewne uszkodzony jest regulator napiecia.
Na zasilaniu przetwornic też masz stabilne napięcie? Jeśli nie jesteś pewny alternatora, podepnij szelki z innego prostego auta, bez elektroniki, aby w razie siania przetwornic nic nie ubić, odpal i zasil te bmw, zapal światła i sprawdź co się będzie działo.
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
Witam. Zainstalowałem do traktorka z silnikiem S301d alternator od seicento, kontrolka ładowania nie gaśnie, na mierniku też brak wzrostu napięcia. Coś podłączyłem żle, czy alternator uszkodzony. Do "dużego" zacisku alternatora podłączony kabel do rozrusznika, do "małego" zacisku kabel poprzez kontrolkę z żarówką 2W + po stacyjce. Żarówka świeci,ładowania...
Witam mam problem w manie tga 350 2005r a mianowicie wyświetla się błąd FFR 03309-05 i jeszcze wyświetla alternator uszkodzony ale ładuje dobrze już nie wiem gdzie szukać
Witam ja też stawiam na alternator,uszkodzona dioda w mostku prostowniczym
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Naciąg paska ok ? Przewody alternator ok ?
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Ze względu na drogą przesyłkę narazie do 20zł
Dopasuj jakikolwiek żeby tylko działał. Ja robię to w ten sposób, idę na zwykłe złomowisko zawsze znajdę tam jakieś alternatory. Zazwyczaj mają uszkodzone same bieżnie szczotek więc koszt naprawy zamknie się w 30 zł plus 5 zł za alternator. Nieraz trafi się taki który ma tylko szczotki do wymiany więc z alternatorem wychodzi w sumie 15 zł.
Właśnie przed chwilą wszystko sprawdzilem i jest ok. Nie ma żadnych przerw masy posprawdzane i na wszelki wypadek wyczyszczone. Bez zmian nie mam juz pomyslow. Czy alternator bylby uszkodzony...?
Czyli co to może być? Sprężarka klimy daje takie obciążenie czy jakiś koło jest krzywe. Tak w sumie to górne koło, które jest przykręcone do pompy wody, jest delikatnie krzywe, ale czy to mogłoby powodować takie coś? Dodano po 9 Zgadza się, Corsy tak mają, natomiast jest to jeszcze spotęgowane uszkodzonymi hydropopychaczami. Dolot to nie jest, bo dźwięk...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
Zanim kupisz nowy alternator pamiętaj że uszkodzony akumulator i słabe wzbudzenie też powoduje brak ładowania. Zanim zaczniesz winić alternator podmień akumulator na inny nie pęknięty.
jest OK, napięcie 14,4 V prawidłowe.
U mnie ten błąd powodował uszkodzony alternator. Stojąc na czerwonych światłach (obciążenie hamulec+światła) napięcie spadało poniżej 10V i komp wariował.
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Uszkodzony alternator.
Jeśli wcześniej było uszkodzone sprzęgiełko alternatora, to napinacz dostał po d...e i to on robi zamieszanie.
Ugnity przewód alternator -upc widocznie.
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
Alternator do przeglądu, prawdopodobnie regulator uszkodzony... (nie ma znaczenia że nowy)
To ja wiem że tak można zrobić ale to nie daje odpowiedzi co jest uszkodzone. Alternator D+, czyli ecu nie daje. Zrób zasilanie z +15 a ecu obciąż żarówką 2W. odpisz co to naprawiło.
Trzeba najpierw sprawdzić diody zanim się zdecydujesz wymienić.Równie dobrze może być uszkodzony regulator.
Chciałbym się za to sam zabrać, jednak słyszałem plotki, że niestety trzeba rozbierać w niej cały przód, żeby cokolwiek zdziałać Nie trzeba , skoro masz kanał to opanujesz to bez rozbierania czegokolwiek . Największy problem to dopasować torx t60 do napinacza żeby szło go zluzować od dołu. Jak już pozbędziesz się paska z alternatora to odkręcasz 2...
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Opis skrótów znajdziesz w google. Może być alternator uszkodzony.
Jak alternator jest taki sam jak był to raczej alternator uszkodzony.
Brak chłodzenia, uszkodzony wentylator.
Jak dla mnie alternator uszkodzony.
Niestety, uszkodzenie mostka prostowniczego. Konstrukcja modułu nie pozwala na naprawę, więc pozostaje wymiana na nowy. Przed podłączeniem nowego upewnij się czy alternator na silniku nie jest uszkodzony, wizualnie czy nie widać śladów przegrzania. Elektrycznie trudniej go sprawdzić.
Stawiam na usterkę w aucie - alternator uszkodzony. Wstawić inny akumulator i sprawdzić ładowanie. Pozdrawiam.
Sprawdź szczotki w alternatorze albo uszkodzony regulator w alternatora..
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
uszkodzony alternator citroen uszkodzony alternator uszkodzony alternator mitsubishi
lodówka moduł odkurzacz gwint wirnik górnoprzepustowy filtr
philips lx3700 samsung wf70f5e0w2w
Toyota Corolla sedan - kontrolka ręcznego świeci się podczas jazdy Podkaszarka spalinowa gaśnie po naciśnięciu gazu