Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
To jest uzwojenie wzbudzenia. Ma je każdy alternator.
Sprawdzenie oporu między wyprowadzeniami nie daje gwarancji zdatności do użytku regulatora. Dla sprawdzenia funkcjonowania lepiej wykorzystać schemat na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/4823033200_1...
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
http://obrazki.elektroda.net/67_12570688... Może Ci pomoże.P
regulator wymień,załóż elektroniczny. Nie baw się w regulacje tego starego zbuka,Twój oldtimer niewiele straci na oryginalności. No,może się nie bedzie mieścił w pierwszej klasie :)
Napięcie ładowania mierząc na regulatorze wynosi 17.3V? Upewnij się czy jest przejście pomiędzy czerwonym przewodem z regulatora a biegunem + akumulatora. Niestety nie mam serwisówki do tego Daelima, wydaje się że regulator jest identyczny jak w chińskich quadach - alternator z uzwojeniem jednofazowym "bezmasowym".
Jeżeli to jest prądnica typu alternator (uzwojenie wzbudzenia na wirniku, zbieramy prąd ze stojana) to czasem jak długo postoją nieużywane to tracą magnetyzm szczątkowy. W samochodach załatwiało się to prądem kontrolki ładowania (branym z akumulatora) w agregatach często takowego nie ma. Da się to "rozruszać" baterią, tylko ogólnie musi być sprawne...
Chcę zrobić coś na zasadzie oczka wodnego z wodospadem i np. kołem młyńskim, które ma tworzyć prąd do zasilania pompy wody, tak by cały obieg był samowystarczalny i nie musiał bym zużywać energię z sieci. Czyli perpetuum mobile. W taki razie życzę powodzenia.
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Pytanie z innej beczki , macie może jakiś sprawdzony klej na wklejenie uzwojenia ( stojanu ) alternatora valeo ?
Nie można. Jeżeli ci się nawet uda, to mocno rozładowany akumulator znacznie przeciąży alternator, co spowoduje przegrzanie uzwojenia i prawdopodobnie awarię prostownika, bo alternator to źródło napięciowe a nie prądowe
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Alternator ma uzwojenia na stojanie i na wirniku. Zasada działania jest ta sama. Tyle że u Ciebie są niepotrzebne szczotki, którymi odbierasz i tak prąd zmienny a nie stały bo nie ma komutatora. Strasznie skomplikowałeś to wszystko. A nie masz w domu starego induktora od telefonu? Tam jest taki fajny wirnik... miał byś prawie gotowca. To do szkoły podstawowej...
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
Załóż 2 takie same alternatory połaczone szeregowo uzwojenia w gwiazdę bez przezwajania.
Musisz sprawdzić cewkę przy pompie. Cewka ma dwa uzwojenia, jeden przewód wspólny masa. prawdopodobnie działa to tak; -w momencie startowania podawane jest napięcie na jedno uzwojenie -na drugie uzwojenie, które jest podtrzymującym elektrozawór napięcie może być po kluczyku, po wzbudzeniu alternatora. Brak zasilania na drugim uzwojeniu powoduje gaśnięcie...
To jest regenerowany alternator, widać po uzwojeniu stojana
Spróbowałem prześledzić rysunek i odpowiem, że nie. Mianowicie wychodzi mi, że po dojściu do początku uzwojenia wracasz. W ten sposób SEM będzie się znosiła i efekt pracy zerowy. Nawijamy wszystko w tym samym kierunku. Ilość zwojów zależy od konstrukcji i raczej nie obędzie się bez odwijania. Problem w tym, że w jednych stojanach uzwojenie jest nawijane...
Rozbierany alternator. Uzwojenie sprawdzane pod względem zwarcia. Prostownik dobry i wymieniony regulator.
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Nie nadaje się. To regulator 3,5 amp. Delco pobiera ponad 4amp. Musi być 5.5 amp.Pozdr.
co się uszkadza w tym alternatorze? Uzwojenie czy mostek prostowniczy?
Załóż regulator do alternatora 6-ciodiodowego np. Jezpol i jego pin 15 to plus po stacyjce, pin 67 idzie na pin DF tego alternatora. I woltomierz jakiś na desce do kompletu lub kontrolka, ale musiałbyś wtedy z alternatora wziąć z uzwojenia sygnał na przekaźnik kontrolki. Ten alternator chyba nie ma tego wyjścia. Nie użytkuj ciągnika z takim ładowaniem...
Oglądałem go dosyć dokładnie, szczotki, komutator jest okej, może jedno łożysko by było do wymiany Po pierwsze typ alternatora i pomiary, oglądanie NIC nie da.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Wygląda że alternator ( uzwojenia ) uszkodzony. Podmień na inny , to będzie wszystko jasne . Jeszcze masę i połączenia silnoprądowe bym najpierw posprawdzał .
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
Alternator (uzwojenia) nie może mieć przejścia do masy, uszkodzona izolacja. Alternator do przewinięcia, ale sprawdź dokładnie.
najprawdopodobniej w skutek minimalnego pekniecia obudowy alternatora uzwojenie dostaje przebicie. dobry elektryk zero problemu :))) z pozdrowieniami
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
Ale to chyba steruje alternatorem (prądem w uzwojeniu wzbudzenia), i w ten sposób reguluje napięcie?
Nigdy, w żadnym alternatorze uzwojenie stojana nie ma żadnego połączenia z masą, jak jest przebicie to stojan do wymiany
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
Ja bym kupił nowy alternator, albo kupił uzwojenie z rdzeniem do danego typu alternatora za 100zł bo czasami dostępne są na allegro i wymienił.
Taniej wyniesie kupno drugiego uzywanego alternatora a stary zostanie na czesci.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Witam Uszkodzony może być regulator ,lub przerwa na uzwojeniu wzbudzenia.Nie piszesz czy to uzwojenie sprawdzałeś.Jeżeli wina regulatora ,to lepiej wymienić ,nie jest duży koszt.Sprawdź w pierwszej kolejności to uzwojenie .Ten alternator jest bezszczotkowy jak pewnie doszdłeś do tego sam.
Żarówki kierunkowskazów mają mieć moc 10 W. Kierunkowskazy nie działają na przerywaczu bimetalowym ponieważ zapalają się razem co daje obciążenie 20 W, które za mocno obciąża uzwojenie alternatora. Na oryginalnym przerywaczu świeci zawsze jedna żarówka co daje obciążenie 10 W. Potrzebujesz dedykowanego przerywacza kierunkowskazów do zasilania AC z alternatora,...
Kolego, mylisz alternator z uzwojeniem zmasowionym do alternatora z uzwojeniem bezmasowym. Celowo nie użyłem terminu "dwufazowy", bo znów pojawi się fala krytyki. Regulator trójfazowy bez problemu może działać jako "dwufazowy", robiłem takie przeróbki, z resztą regulatory trójfazowe różnią się wyłącznie dodatkową sekcją prostownika (dwóch diod) i tyrystora...
Właśnie jest tak jak piszesz.Czyli jak alternator nie pracuje kontrolka ładowania dostaje (-) przez regulator i uzwojenie wzbudzenia.W chwili gdy alternator ładuje na zacisku D+ pojawia się napięcie ,czyli (+),różnica potencjałów zanika i kontrolka gaśnie.
Takie są, jak masz 120A a nie był rozbierany to profilaktyczna rada pomysl i wymień wirnik jak robisz dłuzsze trasy(urywa sie w nim uzwojenie).
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Panowie temat już bardzo dużo był wałkowany i sam miałem z tym problem i u mnie miał wine alternator. Uzwojenia się paliły i trzeba było go przewinąć. Te pseudo nowe alternatory z allegro to nic nie warte.
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
Tak To jest alternator Uzwojenia są OK.Diody także OK.Szczotki dotykają do pierścieni.Lampki nie sprawdzałem.Znalazłem regulator (zauważyłem przegrzany styk na wejściu nr chyba 15 jednak w dalszym ciągu niewiem od czego on jest. Panowie z tymi zakupami to trochę poczekajcie.Stary Ursus na gospodarce chłopa małorolnego i do tego robota raczej z sympatii...
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Witam! Od pewnego czasu nurtuje mnie taki problem ,większość alternatorów uzwojenie stojana ma skojarzone w gwiazdę. Mozliwe jest przełączenie cewek w trójkąt.I tu moje pytanie,czy cokolwiek to da i czy ktoś próbował dokonać takiej przeróbki a jeśli tak to z jakim skutkiem.Ogólną teorię maszyn elektrycznych pracujących w w/w układach znam ale interesuje...
Alternator 1 ma uzwojenia skojarzone w gwiazdę, alternator nr 2 nie ma połączonych uzwojeń - musisz je sam połączyć w gwiazdę lub trójkąt. Wybór układu połączeń jest zależny od napięcia jakie daje poszczególna faza i jakie chcesz uzyskać. Podczas łączenia uzwojeń istotne są początki i końce oraz ich prawidłowe połączenie. Reszta to podstawowe informacje...
BANANvanDYK możesz napisać jak dokładnie to mierzyłeś i jakie Ci wartości wyszły przy jakiej mocy alternatorze. Właśnie mam taki przypadek że potrzebuję na 100 % ustalić czy alternator pracuje z pełną mocą i czy nie ma jakiegoś uszkodzenia które ujawnia się przy większym obciążeniu. Objawy są takie ze przy większych obrotach prądy spadają i ładowanie...
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Dzień dobry Stanąłem przed koniecznością wymiany alternatora w pojeździe marki Citroen, model C8, rp 2004, silnik EW10J4. Alternator został sponiewierany przebiegiem niemal 500 000 km, a ostateczny cios zadałem wczoraj wjeżdżając w głeboką kałużę. Zimna woda zalała silnik oraz alternator. Uzwojenia zmieniły kolor, zablokowało wirnik, pasek PK uległ...
Tak o to wlasnie mi chodzi. Dodano po 12 I chyba zrobilem blad , tworzac nowy temat. Juz postawilem pytanie na Budowa malej ......; Przepraszam i prosze o usuniecie , jesli trzeba i mozliwe.
Obrotomierz jest sterowany przez moduł (duży 12 przewodów) Na pewno? A nie cewkomoduł Ducati Energia? Sygnał do obrotomierza powinien być brany z alternatora (uzwojenia świateł). Często przełamują się przewody we wiązce w miejscu główki ramy - sprawdzałeś to? Który rocznik, kod modelu?
alternator zeby spalił uzwojenia musi albo go zablokować na łożyskach albo pracować dłuższy czas z odłączonym akumulatorem w twoim przypadku jaki opisałeś jedyne co mogło się stać to skończenie lub zawieszenie się szczotek dioda jak by poszła to kontrolka by zaczeła jażyć a nie świecić na stałe z pozdrowieniem tomek Przed napisaniem następnego posta...
Nie pamiętam czy kolega podał jakieś pomiary, bo uszkodzony stojan czyli zwarcie międzyzwojowe czy też międzyfazowe będzie się objawiać ładowaniem rzędu 13.5V. W tym typie alternatora uzwojenie jest bardzo mocne ma bardzo dobrą izolację rowkową i izolację przewodową jedynie puchnie stalowe jarzmo jak jest narażone na wodę powodując zwarcie do masy ale...
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
O które uzwojenie dokładnie ci chodzi o sttojan czy o wirniki???? Jeżeli chodzi o stojan to jest to bardzo ciekawe urządzenie bo patrząc od strony zacisków to nic innego jak stojan silnika 3 fazowego. Niestety jak wymontujesz stojan to sprawa wygląda nie ciekawie bo masz tam w zalezność i od model i producenta bardzowiela biegównów, przeplot uzwojeń...
Zależność podobna jak z silnikami, większe obroty mniejsze wymiary, ale już większe moce to i większy alternator.
Drapieta się nie wiadomo o co jak alternator robi zwarcie. Miałem taki przypadek w nieco większym actrosie. Rozladowywalo baterie. I co się okazało. Szukałem przyczyny przez parę dni po trochu bo auto jeździło. Dochodząc do alternatora uzwojenie było aż czarne o dziwo że się nie zapalił. Wymiana alternatora pożegnała problem. Wszystkie inne kable w...
Rozkręcić alternator, sprawdzić uzwojenia i diody prostownicze.
Tak, zwykłym miernikiem - omomierzem. Sprawdż w kierunku przewodzenia i w kierunku zaporowym, porównaj te pomiary względem innych diod (po odłączeniu diody przynajmniej z jednej strony), sprawdż też i same uzwojenia, stan szczotek, szczególnie zwróć uwagę na ich luzy. Sprawdż stan podłączenia masy silnika do karoserii (taka płaska taśma miedziana)....
Jak oddasz stary do regneracji to i taniej i pewniej bedzie, ponieważ te alternatory potrafi rozsadzać rdza od środka. Lubia także padać uzwojenia a tego sam nie sprawdzisz.
Podepnę się pod temat: a jak sprawdzić, czy alternator ma 6 czy 9 diod? Pytanie dotyczy alternatora w samochodzie ŻUK. Ostatnio odpalałem stojącego od 2. lat samochód ŻUK. Akumulator był wykończony więc odpalałem na prostowniku ze skutkiem pozytywnym. Po wymianie akumulatora na nowy po odpaleniu jest brak ładowania. Podejrzewam /w ferworze walki nie...
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Może ja spróbuję wytłumaczyć. Masz 3 jednakowe uzwojenia - każde produkuje 14V. Jeśli połączysz je w gwiazdę to otrzymasz napięcie fazowe 14V, międzyfazowe 14V * 1,73. Jeśli połączysz je w trójkąt to otrzymasz międzyfazowe 14V a fazowe (niedostępne bezpośrednio) 14V / 1,73. http://obrazki.elektroda.pl/4330272500_1... Te grube kreski...
Jak włączysz światła przy zgaszonym silniku to też mrugają? Czy tylko gdy silnik jest włączony? Ja miałem taką "dyskotekę" gdy alternator się skiepścił. Jedno, albo dwa uzwojenia (albo diody) padły. Dokładnie nie sprawdziłem, bo miałem zapasowy alternator i po wymianie problem zniknął. Aha, to dotyczyło samochodu innej marki. Czasem działa powiadasz?...
Masz uszkodzone uzwojenie alternatora ! Altek do wymiany albo regeneracji,uzwojenie dość trudno się wymienia,jeśli nie jest jeszcze pęknięta obudowa.
Bezpiecznik jest jeden, tylko od akumulatora, a światła są zasilane prądem przemiennym z alternatora. Prawdopodobnie masz 6-pinowy regulator napięcia z wbudowanym przerywaczem kierunkowskazów. Chyba że po staremu, regulator 3-pinowy i skrzynka bezpieczników z wbudowaną diodą prostowniczą do ładowania akumulatora. Możliwe że uległ uszkodzeniu i teraz...
Alternator zaczyna ładować, wiec należy założyć, że wzbudzenie jest poprawne. Pamiętaj, ze alternator to nie tylko regulator napięcia ze szczotkami. Proponuje wyciągnąć go z pojazdu i sprawdzić go dokładnie "na stole". Uszkodzony może być zarówno mostek prostowniczy, jak i uzwojenie alternatora.
Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się o poważne "kuku". a Ty czym mierzysz??? cwaniak co do kolegi wymień ten alternator wszystko wskazuje na nadpalone uzwojenie. szkoda że nie posiadasz oscyloskopu... widzielibyśmy wtedy cały problem jak na dłoni... na 95% to alternator.... i jest to usterka z którą walczyłem jeszcze...
prawdopodobnie jest zwarcie w uzwojeniu alternatora . jesli golym okiem nie widac trzeba rozlutowac konce uzwojenia i sprawdzic omomierzem
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Ja jeszcze nie spotkałem alternatora z uzwojeniem połączonym w trójkąt. Mógł bym prosić w jakim pojeździe lub maszynie pracuje coś takiego?
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Kupiłem kiedyś alternator po regeneracji, uzwojenia nie były w nim wymieniane na pewno.
Zapłon od starych skuterów Yamahy 50 2T. W zasadzie to samo co obecnie stosowane kopie tego zapłonu w chińczykach 2T, znane jako "zapłon CDI" które ludzie handlują pasujące do wszystkiego, nawet do Diesla. Wydajność tego zapłonu to dobry argument. Akurat alternator Yamahy ma wydajność max 90W, jednak rozdzielone na prąd przemienny i prąd stały. W praktyce...
Pomyśl. Średnica drutu nawojowego przy poborze z alternatora około 70A musiała by być przynajmniej taka jak dotychczas a nawet większa gdyż uzwojenie alternatora zawsze nie jest obciążone takim prądem i uzależnione jest od ilości odbiorników aktualnie włączonych w samochodzie i właśnie regulator napięcia stoi na straży dopasowania pracy alternatora...
Skoro idziesz do elektryka to wszelkie dociekania chyba zbędne. Winnych może być kilku ale najbardziej prawdopodobne są dwie przyczyny. Jedna to uszkodzony akumulator a druga alternator. Wiesz może jakie po postoju masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli poniżej 12V to trzeba by sprawdzić akumulator pod obciążeniem i sprawdzić gęstość elektrolitu- może...
Ja tam nikomu nie zabraniam niech sobie każdy lutuje jak chce. Ale dla mnie ta lutownica w kształcie siekiery, to produkt hardkorowy jak na uzwojenia alternatora. :D
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
nie myślałem ze to łożyska i wymieniłem. wycie ustaje kiedy odłacze przewody od alternatora.
uszkodzone uzwojenie altka
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Uzwojenia laczy sie w gwiazde. Podstawowy problem jaki bedziesz mial to regulacja napiecia ladowania , poniewaz sa tam magnesy stale i jesli tego nie przerobisz to cala przerobka do niczeg sie nie bedzie nadawala .W orginalnych alternatorach uzwojenie wirnika zasilane jest przez regulator napiecia , ktory to reguluje napieciem ladowania i utrzymuje...
uzwoi alternator uzwoi stojan alternator spali uzwoi alternator
falownik bifacial satel bateria integra antena cyfrowej telewizji naziemnej
whirlpool awm6081 blokada drzwi sterownik różnicowy
Wymiana grzałki w piekarniku Mastercook Tryb serwisowy Toshiba 55UA3E63DG - jak wejść?