Nie masz żadnego problemu, pod śrubę M-6 zasilanie główne z akumulatora a na końcówkę z zielonym przewodem kontrolka. Pod końcówkę na regulatorze masa.P
wlasnie wydaje sie ze ten zamazany napis to cos w rodzaju 15/54, załączam taki maksymalnie uproszczony schemat, jesli moje rozumowanie jest ok, to tak to ma byc podlaczone http://obrazki.elektroda.net/13_12214188...
Pamiętasz viper te grafitowe? Czasami wyciągałeś altka i pierścienie spalone, szczególnie w Trabancie, jak gaźnik przelał na alternator :)
Regulator zewnętrzny do alternatora 9 diodowego. A przy odrobinie sprytu dopasujesz tam jakiś inny alternator.
alternator z wartburga ( i trabanta) miał tą wadę konstrukcyjną,że pierścienie slizgowe wykonane były z grafitu. Bardzo czułe na zanieczyszczenie.
A więc tak znajomy zmienił alternator w wartburgu z orginalnego na japoński z galanta,ładowanie na poziomie 15,7 V, z włączonymi światłami!
Jak obejść nóżke 39 skoro nie mam stacyjki? Tym samym przełącznikiem którym włączasz kontrolkę alternatora.
natomiast maluchy czyli PF126 były produkowane poxczątkowo z pradnicami,dopiero później wprowadzono alternatory.
To już było na forum, nie szukasz, a to źle!!!!
Typowe łożyska,6203 i 6003. Co do wymiany,to jak masz altaka wyjętego (brrr w 1,6) to musisz atka rozpołowić.Istotna jest uwaga że musisz odczepić wyprowadzenia stojana,ale nie wim za co się zabierasz,jak nie zdejmiesz,albo uda ci sie to z oporami ,łozyska tylnego. Sprawdź najpierw czy nie masz peknietego alternatora. ----------------------------------------...
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
Mo to środek gwiazdy, 54 po prąd za stacyjką. Cały alternator wygląda mi na jakiś DDR'owski, nie wiem-Wartburg, Robur, IFA? Diody SY171/SY172?
Prądnica została wymieniona na alternator. Zamykam więc temat.
W oryginale mechanicznym jest ogranicznik prądu - Grube kable. Trzeba je zewrzeć, bo regulatory elektroniczne do alternatorów ograniczników prądu nie miały i nie mają. Wygląda jakby NRDowcy wykorzystali regulator prądnicy do alternatora. Zobacz schemat. Poczytaj coś. Tematów o podłączeniu regulatora było mnóstwo...
Do tego Transit. Który? Kojarzę modele od 1992 roku, ale one miały normalne podświetlane żarówkami ikonki. Wartburg miał LEDowe wskaźniki poziomu paliwa i temperatury cieczy. BTW. Rezystor 150Ω to zaledwie 1W mocy, czy to trochę nie za mało? W C330 mam alternator z jakiegoś VW z 88 roku, przy standardowej kontrolce 2W alternator wstawał po przegazowaniu...
Swojego czasu miałem w Wartburgu założony jakiś polski wynalazek - regulator elektroniczny o pracy ciągłej, nadawał się do zużytych alternatorów, żeby na wolnych obrotach nie pulsowały światła, miał też potencjometr do regulacji napięcia ładowania w zakresie 13-15V, w przeciwieństwie do typowego regulatora, który dołącza albo odłącza prąd wzbudzenia,...
Myślałem, że kolega ma jakieś pojęcie o akumulatorach kwasowo-ołowiowych a tu niestety wykazuje się kolega podstawowymi brakami wiedzy . Przecież tłumaczyłem: A ja prosiłem o podanie gdzie kolega wyczytał że przy -4 "zero ładowania" Zamiast listy lektur, konkretnie w której publikacji tak napisano. Inaczej uznam ze kolega konfabuluje. Jak napisałem...
w sumie fakt olej jest troche gęstawy jak na rozpylanie w gaźniku gdzieś w necie czytałem o gościu który, zrobił gaz do skarpety ponoć olej mieszał pół na pół z benzyną i tym zasilał gaźnik autko jeździło trochę na gazie trochę na benzynie (paliło jakieś 2l benz z olejem na 100km) ale zwykla pompa oleju i dysze na tłokach trzeba by się zastanowić pompa...
oj 3-4 w roku mam spalone uzwojenia,przebicia na mase nie licze. Ty czy twoi klienci? Jak to się robi? Wjazd z rozgrzanym alternatorem do strumyka? :) Może winna jest kiepska konstrukcja pojazdu - alternator niezabezpieczony przed rozbryzgami wody. Miałem spalone uzwojenie prądnicy w Wartburgu dlatego, że padł regulator i nie działał ogranicznik prądu....
"Autorka zapewne czeka na wypowiedź kolegi Bynieq. Kolega Bynieq opisał jak to się odpala z popychu Syrenki i maluchy a nie sprecyzował jeszcze co z Wartburgami i Moskwiczami. ;-) pzdr -DAREK-" Kolega Bynieq natychmiast na wszystko odpisał, ale admin to wyciął (cenzura...?). Moskwicza ani Wartburga Bynieq nie miał, więc jako empiryk Bynieq się nie wypowiadał...
Alternator przewoltowany na 24 V nie uszkodzi się, najpierw zniszczy odbiorniki na 12 V i nic mu nie będzie. Nie mów hop dopóki nie przeskoczysz ;) W latach osiemdziesiątych ub, wieku pojechałem Wartburgiem na wczasy do Karpacza. Auto miało prądnicę z mechanicznym regulatorem napięcia, który padł a czego nie zauważyłem. Efekt - spalone uzwojenie wirnika...
(at)Tommy82 Nie tak do końca, bo praktycznie wiele samochodów posiada alternator i odbiorniki 12 woltowe, a tylko rozrusznik 24 woltowy oraz specjalny przekaźnik przełączajacy akumulatory na czas rozruchu z połączenia równoleglego (praca) na połączenie szeregowe (rozruch). Przypomniała mi sie ap ropo taka ciekawostka Wartburg 1.3 miał cewkę zapłonowa...
Przecież widzisz, że alternatory mają wydajność prądową znacznie większą, niż "C/10" akumulatora, i tej wydajności nikt nie ogranicza - zalecenie "C/10" jest nieco "historyczne", a akumulatory w miliardzie samochodów są ładowane Z OGRANICZENIEM NAPIĘCIOWYM (13,8 ... 14,4V dla 12-voltowego), a nie prądowym! Nie rozumiesz, czy nie chcesz zrozumieć? Zawsze...
Jednym z poważniejszych problemów jest prądnica 6V z mimośrodowym wirnikiem oraz lokalizacją narażającą ją na mocne przeciążenia termiczne. Dla utrzymania sprawności całego układu , bilans obciążenia nie powinien przekraczać 40-45 W co jak chyba wiadomo nie jest łatwe zwłaszcza że do tego wszystkiego zalicza się również główna żarówka. Niestety używanie...
Jeździłem dłuższe trasy niż 200 km maluchami, fso-1500 i poldkiem, gdzie napięcie w instalacji miałem cały czas utrzymywane na poziomie 14.4V i nie stwierdzałem z tego tytułu jakichś istotnych ubytków w celach akumulatora. Przez 6 lat nie dolewałeś wody? Też miałem napięcie w Wartburgu ustawione na 14,5V, jeździłem na krótszych trasach a średnio raz...
Polonez z lampami prostokątnymi nie jest pierwsza wersja,a wersja późniejsza,tzw oszczędnościowa-zastosowane reflektory od wartburga.W zasadzie tak był robiony tylko polonez Truck.Niczym się nie różniła od wersji normalnej,opróczu uboższego wyposarzenia
wartburg alternator wartburg zapłon wartburg schemat
trafic benzyna ustawić mikser wsady sterowników
stacja lutownicza sugon stacja lutownicza
Kamera DVS Polska 4G LTE z panelem solarnym - czy warto? Sharp LC-24CHF4012E: Aktualizacja i Konfiguracja